Komt door alle wortelsquote:Op maandag 6 april 2015 22:26 schreef bluemoon23 het volgende:
Ga eerst eens fatsoenlijk spitten, dat beetje grond wat je er nu af hebt geschraapt mag geen naam hebben.
Sommige simpele boompjes kunnen héél hardnekkig in de grond vastzitten. Bovendien moet ie op de schutting letten. Die moet ook heel blijven.quote:Op maandag 6 april 2015 22:27 schreef Geralt het volgende:
Jezus man, dat is een struik geen boomstam.
Heb vroeger wel eens een bomstam van een meter dik met een schep uitgegraven zonder ontbijt.
Om 9 uur begonnen non stop graven om de beurt met 2 man en om half 3 hadden we hem eruit.
Toen toch maar even wat gaan eten want best last van de kater van het zuipen daags ervoor en nog niks gegeten etc.
Anyway, OT, trek dat ding er gewoon uit man, je bent toch een kerel of niet?
Spit je met een schep/bats of met een spade ?quote:
Met een schepquote:Op maandag 6 april 2015 22:29 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Spit je met een schep/bats of met een spade ?
Met een goede scherpe spade kun je veel beter steken dan met een schep.
thnx!quote:Op maandag 6 april 2015 22:29 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Voor verschil tussen schep en spade http://www.joostdevree.nl/bouwkunde2/schop_voorbeelden.htm
Volgens jouw definitie ben ik dus geen kerel..:P Overal waar een zweetlepel aan te pas moet komen, loop ik voor weg. Dom werk..quote:Op maandag 6 april 2015 22:27 schreef Geralt het volgende:
Jezus man, dat is een struik geen boomstam.
Heb vroeger wel eens een bomstam van een meter dik met een schep uitgegraven zonder ontbijt.
Om 9 uur begonnen non stop graven om de beurt met 2 man en om half 3 hadden we hem eruit.
Toen toch maar even wat gaan eten want best last van de kater van het zuipen daags ervoor en nog niks gegeten etc.
Anyway, OT, trek dat ding er gewoon uit man, je bent toch een kerel of niet?
Ik ben nog nooit een boomwortel tegen gekomen die ik niet doorkreeg met een schep. Maar goed, heen ook een goede schep: een Streuding, zoals in jou link beschrevenquote:Op maandag 6 april 2015 22:29 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Voor verschil tussen schep en spade http://www.joostdevree.nl/bouwkunde2/schop_voorbeelden.htm
Daar koop je geen schepquote:Op maandag 6 april 2015 22:31 schreef Isane het volgende:
[..]
Met een schepZal binnenkort eens kijken bij de gamma/praxis!
Dit dusquote:Op maandag 6 april 2015 23:19 schreef De_Melkboer het volgende:
Breekijzer eronder, en de dikke wortels met een reciprozaag doorzagen.
Daar zal de verhuurder blij mee zijn!quote:Op woensdag 8 april 2015 21:59 schreef Isane het volgende:
Desnoods huur ik binnenkort een kettingzaag.
Dat zou ik niet doen, kettingzagen en zand zijn geen goede combinatie..quote:Op woensdag 8 april 2015 21:59 schreef Isane het volgende:
Bedankt voor alle info!
Hier kan ik wel verder mee.
Desnoods huur ik binnenkort een kettingzaag.
Misschien tijd voor een beugel dan?quote:Op donderdag 9 april 2015 12:31 schreef Kreator het volgende:
Ik heb dikkere tandenstokers gehad dan dit.
Was t maar zon feestquote:Op donderdag 9 april 2015 16:02 schreef derLudolf het volgende:
Al 4 dagen geleuter over zo'n boompjeGewoon veel stekken, boom op en neer wrikken en hij was er al lang uitgeweest
Ja helaas wel. Ik heb rondom helemaal uitgegraven maar er zit nog geen beweging in.quote:Op donderdag 9 april 2015 16:40 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Zo ingewikkeld is dit toch niet?
Dus alle horizontale wortels zijn rondom vrijgegraven en doorgestoken/gezaagd?quote:Op donderdag 9 april 2015 16:41 schreef Isane het volgende:
[..]
Ja helaas wel. Ik heb rondom helemaal uitgegraven maar er zit nog geen beweging in.
Helaas zit er ook een schutting in de weg.
Heb je een handzaag?quote:Op donderdag 9 april 2015 16:41 schreef Isane het volgende:
[..]
Ja helaas wel. Ik heb rondom helemaal uitgegraven maar er zit nog geen beweging in.
Helaas zit er ook een schutting in de weg.
Al bedacht dat je daarmee de horizontale wortels prima door kan zagen?quote:
Zeker. dat doe ik nu ook al met de tuintang die ik heb.quote:Op donderdag 9 april 2015 19:16 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Al bedacht dat je daarmee de horizontale wortels prima door kan zagen?
Nou sterkte man, het lijkt me een flinke klus.quote:Op donderdag 9 april 2015 19:17 schreef Isane het volgende:
[..]
Zeker. dat doe ik nu ook al met de tuintang die ik heb.
Van t weekend maar eens verder met wegknippen.
Ja trek daar de komende weekenden maar voor uit. Zware klus.quote:Op donderdag 9 april 2015 19:17 schreef Isane het volgende:
[..]
Zeker. dat doe ik nu ook al met de tuintang die ik heb.
Van t weekend maar eens verder met wegknippen.
Prima ding om in de grond, wortels door te zagen. Zo'n puntzaag (gatzaag?) kan ook tussen de wortels gestoken worden.quote:
Ik ken ze als schrobzaagquote:Op vrijdag 10 april 2015 13:29 schreef blomke het volgende:
[..]
Prima ding om in de grond, wortels door te zagen. Zo'n puntzaag (gatzaag?) kan ook tussen de wortels gestoken worden.
Zenksquote:
Ja.quote:Op vrijdag 10 april 2015 13:29 schreef blomke het volgende:
[..]
Prima ding om in de grond, wortels door te zagen. Zo'n puntzaag (gatzaag?) kan ook tussen de wortels gestoken worden.
quote:Op zaterdag 11 april 2015 15:16 schreef Geerd het volgende:
Man man man, dat gras sprietje krijg je er niet uit ??
Nope dat was ik nietquote:Op zaterdag 11 april 2015 16:04 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]Woonde jij niet in een appartement Geerd ?
Heb je wel iets groens in huis ?
Ik moest er ook gelijk aan denken iddquote:Op zaterdag 11 april 2015 19:33 schreef ikweethetookniet het volgende:
Laatste poging van TS
http://www.dumpert.nl/med(...)pje_verwijderen.html
met twee handen ook.quote:Op zaterdag 11 april 2015 20:04 schreef PJ het volgende:
Stobbenfrees huren. Is ie weg in 30 seconden.
Met een stobbenfrees is niet alleen dat worteltje maar ook die schutting weg.quote:Op zaterdag 11 april 2015 20:04 schreef PJ het volgende:
Stobbenfrees huren. Is ie weg in 30 seconden.
Inderdaad. Ik heb nu circa 10-15 cm rondom weggegraven. Er zit al wat beweging in.quote:Op zaterdag 11 april 2015 22:49 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Met een stobbenfrees is niet alleen dat worteltje maar ook die schutting weg.
Die schutting is ook een deel van het probleem, daardoor kun je hem niet rondom vrij spitten.![]()
En daar ben je een week mee bezig geweest?quote:Op zaterdag 11 april 2015 23:17 schreef Isane het volgende:
Inderdaad. Ik heb nu circa 10-15 cm rondom weggegraven.
Ik had wel een gat van 1 meter verwacht, je zit pas op 5 centimeter, waarmee graaf je al een week lang?quote:Op zaterdag 11 april 2015 15:14 schreef Isane het volgende:
[ afbeelding ]
wortels liggen al voor het grootste gedeelte bloot. Er zit in ieder geval al beweging in
Binnenkort denk ik zo'n reciprozaag huren.
Nou inderdaad. In de tijd die hij aan door topic heeft besteed had ik een half bos kunnen rooien.quote:Op zondag 12 april 2015 10:25 schreef mafkeezzz1981 het volgende:
Vervang die theelepel eens door een spade.
Ongelofelijk dat er nog mensen zijn die gewoon NIETS aanpakken, of wacht... is er geen boomstronk-verwijder-app?? Installeer deze op je IPhone en de kabouters doen de rest.
Ik zie dat erg vaak om me heen "is daar geen app voor dan", mensen worden dommer en onkundiger in rap tempo.........
Succes met je helmgras.....
Als 9 jarige in een middag samen met een vriendje een gaat gegraven waarmee we tot boven de enkels in de water stonden. We mochten bij de achterdeur uitkleden een werden afgespoten met de tuinslangquote:Op zondag 12 april 2015 10:26 schreef mafkeezzz1981 het volgende:
PS: gelijk een goede rede om Militaire dienst terug in te voeren : )
Gaatje graven voor 4 man in <3 uur... niet goed .... opnieuw:)
Get gat zit er al.... alleen de grond die erinzit moet je eruit halen
Komop met die foto van het gapende gat dan!quote:Op zondag 12 april 2015 11:48 schreef Isane het volgende:
Jongens jongens ik heb meer te doen dan zon stam eruit te halen.
Maar bedankt allemaal. Ding is dr uit.
Schopje R&P?quote:Op zondag 12 april 2015 11:40 schreef mafkeezzz1981 het volgende:
Bend it, Break it, fix the damn job! Er lijkt hier een mentaliteitsprobleem te zijn.
thee lepelquote:Op zondag 12 april 2015 10:10 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik had wel een gat van 1 meter verwacht, je zit pas op 5 centimeter, waarmee graaf je al een week lang?
Je had anders wel tijd om te klagen dat het zo zwaar was allemaal... Dat klinkt niet echt als iemand die het te druk heeft om een serieuze poging te doen. Mooi dat hij eruit is!quote:Op zondag 12 april 2015 11:48 schreef Isane het volgende:
Jongens jongens ik heb meer te doen dan zon stam eruit te halen.
Maar bedankt allemaal. Ding is dr uit.
en schaamrood op de kakenquote:Op woensdag 15 april 2015 14:59 schreef Barrah het volgende:
Kom op mensen, niet zo hard voor TS. Het is nog best lastig typen met je handen vol blaren.
FOK!Ploeggie had hem er in 2 uur uit gehad.quote:Op donderdag 9 april 2015 16:02 schreef derLudolf het volgende:
Al 4 dagen geleuter over zo'n boompjeGewoon veel stekken, boom op en neer wrikken en hij was er al lang uitgeweest
Wat voor kneuzenploeg is dat dan?quote:Op woensdag 15 april 2015 19:14 schreef Toekito het volgende:
[..]
FOK!Ploeggie had hem er in 2 uur uit gehad.
eerst 1 uur opscheppen hoe snel we het er uit kunnen halen en daarna 10 minuten met ze alle aan die boom trekken en dan 40 minuten schaamte want lukt niet en dan met team Work trekken we hem de laatste 10 minuten eruitquote:Op zondag 26 april 2015 10:01 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wat voor kneuzenploeg is dat dan?
In je eentje 45 minuten werk max als ie echt zo vast zit als TS ons wil doen geloven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |