SPOILER: profielenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vorig jaar
1 Alberto Contador Velasco (Esp) Tinkoff-Saxo 21:09:11
2 Michal Kwiatkowski (Pol) Omega Pharma - Quick-Step Cycling Team 0:00:49
3 Jean-Christophe Péraud (Fra) AG2R La Mondiale 0:01:04
4 Simon Spilak (Slo) Team Katusha 0:01:07
5 Alejandro Valverde Belmonte (Esp) Movistar Team 0:01:07
6 Tejay van Garderen (USA) BMC Racing Team 0:01:56
7 Cadel Evans (Aus) BMC Racing Team 0:01:56
8 Iurii Trofimov (Rus) Team Katusha 0:02:13
9 Thibaut Pinot (Fra) FDJ.fr 0:02:14
10 Wout Poels (Ned) Omega Pharma - Quick-Step Cycling Team 0:02:26SPOILER: startlijstOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Website
Altijd spektakel gegarandeerd in het Baskenland. Het parcours lijkt nog zwaarder dan in andere jaren. Alleen in rit 2 lijken de niet-klimspecalisten een kansje te hebben. Grote favoriet is Nairo Quintana.
quote:Drie vluchters Drie renners hebben een aanval in mekaar gebokst: de Nederlander Brian Bulgaç (Team LottoNL), de Spanjaard Omar Fraille (Cajar Rural) en de Fransman Anthony Turgis (Cofidis). Na 11,5 kilometer hebben ze een voorsprong van 4'45" op het peloton.
misschien gaan ze dit jaar toch nog iets winnenquote:Op maandag 6 april 2015 15:37 schreef Evertjan het volgende:
mooi hoor om het geel van Jumbo in een kopgroep te zien
profronde van Stiphoutquote:Op maandag 6 april 2015 15:37 schreef Sked het volgende:
[..]
misschien gaan ze dit jaar toch nog iets winnen
Ik ben inmiddels wel aan haar gewend.quote:
Het zijn andere tijden weet je wel.quote:Op maandag 6 april 2015 15:41 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Anton nu al op kop van het peloton, gewoon gedegradeerd tot een nietszeggende knecht.
Iddquote:Op maandag 6 april 2015 16:02 schreef Van_Poppel het volgende:
Dacht even dat Kroon zijn wachtwoord zou zeggen.
Allemaal chokersquote:Op maandag 6 april 2015 16:25 schreef Pedroso het volgende:
Ook Daan Olivier ziek. Wat is dat toch met die Nederlandse renners, altijd zwak, ziek of misselijk ?
Komt dan ook alleen op naam van Terpstra en Mollema.quote:Op maandag 6 april 2015 16:31 schreef Sked het volgende:
Nederland tweede in de landenranking, maar Jumbo wint helemaal niks
Dumoulin heeft ook nog aardig wat puntjesquote:Op maandag 6 april 2015 16:33 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Komt dan ook alleen op naam van Terpstra en Mollema.
Oh ja, van de TDU. Had ik even over het hoofd gezien.quote:Op maandag 6 april 2015 16:34 schreef Sked het volgende:
[..]
Dumoulin heeft ook nog aardig wat puntjes
Da's gewoon een klim hoor.quote:Op maandag 6 april 2015 16:39 schreef Van_Poppel het volgende:
Leuk heuveltje op 13km van de finish...daar gaat zeker nog wel wat gebeuren.
Wat zijn de stats? 4/5 km a 8%? Profiel is niet heel duidelijk.quote:Op maandag 6 april 2015 16:40 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Da's gewoon een klim hoor.
4,3 a 8,6 zei José volgens mijquote:Op maandag 6 april 2015 16:42 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Wat zijn de stats? 4/5 km a 8%? Profiel is niet heel duidelijk.
Dat klopt wel.quote:Op maandag 6 april 2015 16:42 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Wat zijn de stats? 4/5 km a 8%? Profiel is niet heel duidelijk.
Matthews komt dit jaar overal overheenquote:Op maandag 6 april 2015 16:45 schreef Dale__Cooper het volgende:
lijkt mij veel te zwaar voor de mannen die Been en Kroon opnoemen.
Lijkt me idd ook meer iets voor de klassementsmannen.quote:Op maandag 6 april 2015 16:45 schreef Dale__Cooper het volgende:
lijkt mij veel te zwaar voor de mannen die Been en Kroon opnoemen.
Lijkt me ook. Movistar gaat dadelijk echt gas geven en dan blijven er niet al te veel over.quote:Op maandag 6 april 2015 16:47 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Lijkt me idd ook meer iets voor de klassementsmannen.
Veel leuke jonge renners ookquote:Op maandag 6 april 2015 17:02 schreef Dale__Cooper het volgende:
die Lotto's rijden ook wel lekker dit voorjaar
Ja echt hequote:Op maandag 6 april 2015 17:08 schreef Cavaliers het volgende:
Dit al kunnen na een jaar niet op een fiets gezeten te hebben.
José en Karsten zijn er allebei niet echt bijquote:Op maandag 6 april 2015 17:15 schreef Wombcat het volgende:
José net: "de neutrale wagen van Shimano". Knalgeel dat ding, met in grote letters "Mavic" erop. Da's niet Shimano
Tim Wellens niet herkennen was ook een beetje gênant.quote:Op maandag 6 april 2015 17:15 schreef Sked het volgende:
[..]
José en Karsten zijn er allebei niet echt bij
Ze hebben toch wel beeld?quote:Op maandag 6 april 2015 17:15 schreef Sked het volgende:
[..]
José en Karsten zijn er allebei niet echt bij
José zal haar bril wel aan het poetsen zijnquote:Op maandag 6 april 2015 17:17 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nou, dan moeten ze ook kunnen zien dat die wagen van Mavic was. Dat viel nl. nogal op.
Denk het niet, onze klassementsman moest namelijk al lossenquote:Op maandag 6 april 2015 17:20 schreef Pedroso het volgende:
Is er nog wat geels waargenomen in de groep van 60 ?
Er zat net nog een renner een banaan te eten.quote:Op maandag 6 april 2015 17:20 schreef Pedroso het volgende:
Klassementsman George Benett lag er al af, dus dat lijkt me niet.quote:Op maandag 6 april 2015 17:20 schreef Pedroso het volgende:
Belkin bestaat niet meerquote:Op maandag 6 april 2015 17:23 schreef Pedroso het volgende:
Zit een Belkin mannetje bij de valpartij.
Als je de startlijst ziet dan is dat ook niet verwonderlijk.quote:Op maandag 6 april 2015 17:27 schreef Sked het volgende:
Is wel weer duidelijk dat het weer een ronde zonder succes van Jumbo wordt
Meersman lijkt niet echt meer te bevestigen. Een jaar of 2 geleden won ie veel van dit soort etappes.quote:Op maandag 6 april 2015 17:31 schreef Marcoss het volgende:
Opvallend dat Meersman en Swift hier niet meer bij zaten
Vandaar dat ie dit jaar al op drie overwinningen staat.quote:Op maandag 6 april 2015 17:35 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Meersman lijkt niet echt meer te bevestigen. Een jaar of 2 geleden won ie veel van dit soort etappes.
burnedquote:Op maandag 6 april 2015 17:39 schreef Zelva het volgende:
[..]
Vandaar dat ie dit jaar al op drie overwinningen staat.
Straks blijkt dat ze Zoetemelk en Poulidor sinds dit jaar als ploegleiders hebben.quote:Op maandag 6 april 2015 17:50 schreef franklop het volgende:
De 21e tweede plaats voor Quick step al dit jaar
Maar ook al 18 zeges, toch best aardige cijfers begin april.quote:Op maandag 6 april 2015 17:50 schreef franklop het volgende:
De 21e tweede plaats voor Quick step al dit jaar
Als ze zo doorgaan dan komen ze in de buurt van Lotto NL Jumbo.quote:Op maandag 6 april 2015 18:05 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar ook al 18 zeges, toch best aardige cijfers begin april.
Ik begin het gewoon oprecht sneu te vinden.quote:Op maandag 6 april 2015 19:14 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
74 KEIZER, Martijn TLJ + 03′ 09″
78 BENNETT, George TLJ + 03′ 09″
116 LINDEMAN, Bertjan TLJ + 07′ 44″
120 VAN DER LIJKE, Nick TLJ + 08′ 42″
125 BULGAC, Brian TLJ + 10′ 05″
135 ROOSEN, Timo TLJ + 10′ 05″
136 DE WEERT, Kevin TLJ + 10′ 05″
148 TEUNISSEN, Mike TLJ + 26′ 00″
#samenwinnen #ridethefuture
Het begint wat een gênante vertoning te worden.quote:Op maandag 6 april 2015 19:14 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
74 KEIZER, Martijn TLJ + 03′ 09″
78 BENNETT, George TLJ + 03′ 09″
116 LINDEMAN, Bertjan TLJ + 07′ 44″
120 VAN DER LIJKE, Nick TLJ + 08′ 42″
125 BULGAC, Brian TLJ + 10′ 05″
135 ROOSEN, Timo TLJ + 10′ 05″
136 DE WEERT, Kevin TLJ + 10′ 05″
148 TEUNISSEN, Mike TLJ + 26′ 00″
#samenwinnen #ridethefuture
Onzin, als gasten als Vakoc, Reza, Bagot, Rossetto, Poljanski en noem ze allemaal maar op er al aan kunnen blijven hangen, dan moeten zeker Keizer en Lindeman dat ook gewoon kunnen en niet binnenkomen in de derde/vierde groep.quote:Op maandag 6 april 2015 19:19 schreef Marcoss het volgende:
Met zo'n ploeg kun je toch ook niet meer verwachten? Alleen Bennett moet normaal gesproken in de 1ste groep kunnen blijven
Tja, Nieve, Betancur, Schleck, Monfort, Coppel, Kiserlovski en Weening werden ook gewoon gelost bijvoorbeeld.. Natuurlijk lijkt het seizoen helemaal nergens op van Lotto-Jumbo en hadden een aantal renners er best bij mogen zitten, maar ik vind het wat overdreven zo.quote:Op maandag 6 april 2015 22:03 schreef Zelva het volgende:
[..]
Onzin, als gasten als Vakoc, Reza, Bagot, Rossetto, Poljanski en noem ze allemaal maar op er al aan kunnen blijven hangen, dan moeten zeker Keizer en Lindeman dat ook gewoon kunnen en niet binnenkomen in de derde/vierde groep.
Dat heb je altijd met renners van ploegen, maar zelden álle renners. Zo'n Weening heeft natuurlijk gewoon gewerkt voor Matthews.quote:Op maandag 6 april 2015 22:12 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Tja, Nieve, Betancur, Schleck, Monfort, Coppel, Kiserlovski en Weening werden ook gewoon gelost bijvoorbeeld.. Natuurlijk lijkt het seizoen helemaal nergens op van Lotto-Jumbo en hadden een aantal renners er best bij mogen zitten, maar ik vind het wat overdreven zo.
Buiten de tijdslimiet dus.twitter:MikeTeunissen twitterde op maandag 06-04-2015 om 20:43:19Gave it a shot, aaaaand didn't make it.. Suffered too much, hand and hip are still not good enough.. Hopefully I'm fully recovered soon reageer retweet
Weening zou dan kunnen ja, maar de rest zou er normaal ook gewoon bij moeten zitten. Het is vrij bedroevend dat dat bij Lotto bij iedereen gebeurt ja, maar ze rijden hier ook zonder de 3 renners die hier normaal gesproken de kopmannen waren geweest. Dan had het niet zoveel uitgemaakt dat de rest er wel afgereden was..quote:Op maandag 6 april 2015 22:13 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dat heb je altijd met renners van ploegen, maar zelden álle renners. Zo'n Weening heeft natuurlijk gewoon gewerkt voor Matthews.
Dat is ook wel wat een zwaktebod...dacht zelfs dat het verplicht is om bij WT-koersen met een volledig team aan de start te komen.quote:Op maandag 6 april 2015 22:20 schreef Marcoss het volgende:
Dan had je gewoon met 7 moeten starten ja
Nee, in Vlaanderen reden ook een aantal ploegen met 7, Cofidis is in Baskenland met 7 gestart. Teunissen was blijkbaar echt niet fit, dan kun je hem beter volledig laten herstellen, lijkt me. Maar misschien had hij zelf ook gedacht dat hij er beter aan toe was..quote:Op maandag 6 april 2015 22:39 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dat is ook wel wat een zwaktebod...dacht zelfs dat het verplicht is om bij WT-koersen met een volledig team aan de start te komen.
Dan heeft het idd weinig zin om hem op te stellen.quote:Op maandag 6 april 2015 23:01 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Nee, in Vlaanderen reden ook een aantal ploegen met 7, Cofidis is in Baskenland met 7 gestart. Teunissen was blijkbaar echt niet fit, dan kun je hem beter volledig laten herstellen, lijkt me. Maar misschien had hij zelf ook gedacht dat hij er beter aan toe was..
twitter:BMCProTeam twitterde op maandag 06-04-2015 om 23:00:33#Itzulia crash injuries for @peterstetina: broken right leg, kneecap and four broken ribs. http://t.co/K8c4yMTnGY http://t.co/5jlXhQh3L4 reageer retweet
twitter:AdamYates7 twitterde op maandag 06-04-2015 om 22:35:43No more Basque for me! Absolutely gutted! Not sure about the road furniture in the finish straight tho! 😤😤😱 http://t.co/isuNmwQtKL reageer retweet
twitter:LottoJumbo_road twitterde op maandag 06-04-2015 om 21:58:00“Brian has given us visibility in the race", @edekker1970 says about today's stage in Basque Country. Read more: http://t.co/BFBQ41T6xv reageer retweet
de media stagair bedoel jequote:Op maandag 6 april 2015 19:18 schreef Mani89 het volgende:
Ik heb medelijden met de persoon die na elke etappe weer een lulverhaal moet typen voor de website.
quote:Op dinsdag 7 april 2015 00:42 schreef tong80 het volgende:
De openingsetappe van de Ronde van het Baskenland (WorldTour) is maandag ontsierd door een zware valpartij in de slotkilometer. Blijkbaar waren paaltjes op het parcours de boosdoener, vijf renners liepen verwondingen op.
De Amerikaan Peter Stetina (BMC) brak bij de valpartij zijn rechterknieschijf en ook vier ribben. De Fransman Pierre-Henri Lecuisinier (FDJ) liep een elleboogbreuk op en moet bij zijn terugkeer in Frankrijk onder het mes. De Spanjaard Sergio Pardilla (Caja Rural) heeft een hersenschudding en een polsbreuk, de Brit Adam Yates (Orica) een gebroken vinger en de Fransman Nicolas Edet (Cofidis) vermoedelijk een sleutelbeenbreuk.
Na de aankomst regende het verontwaardigde reacties in het peloton, onder andere Philippe Gilbert was not amused. ,,Ik had vandaag een klein sterretje boven mijn hoofd, want ben op 10 cm van het paaltje gereden. Dit is een zware fout van de organisatie, dit is onvergeeflijk", twitterde de ex-wereldkampioen, die vandaag in Bilbao als 28ste over de streep kwam.
twitter:lieuwewestra twitterde op dinsdag 07-04-2015 om 08:41:42Je moet je ogen goed openhouden in #PaisVasco 😳voor je het weet lig je op een paal!! Kan echt niet !!! http://t.co/FzvnDxY1Pp reageer retweet
De containers die daar tussen staan hebben ze nog wel even aan de kant gezet om het éxtra duidelijk te maken...quote:Op dinsdag 7 april 2015 10:58 schreef sportfreak het volgende:
[..][ afbeelding ]twitter:lieuwewestra twitterde op dinsdag 07-04-2015 om 08:41:42Je moet je ogen goed openhouden in #PaisVasco 😳voor je het weet lig je op een paal!! Kan echt niet !!! http://t.co/FzvnDxY1Pp reageer retweet
Op 500 meter van de finish.
Luitenant in de bergen voor Gesink.quote:Op dinsdag 7 april 2015 16:30 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Haha, De Weert moet al lossen. Topaanwinst.
Ik denk het ook nietquote:Op dinsdag 7 april 2015 16:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik denk dat de koplopers niet vooruit blijven
Lekker bezig ja.quote:Op dinsdag 7 april 2015 17:34 schreef baggerbaas het volgende:
Die heeft wel een stap gezet dit jaar.
Dit was een redelijk vlakke etappe, morgen gaan we weer de bergen in.quote:
Dat is Rick Flens zijn terrein.quote:Op dinsdag 7 april 2015 17:36 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Dit was een redelijk vlakke etappe, morgen gaan we weer de bergen in.
Jammer dat Mike Teunissen buiten tijd is gereden net nu zijn etappes eraan komen.quote:Op dinsdag 7 april 2015 17:37 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Dat is Rick Flens zijn terrein.
Misschien kan onze klassementsrenner wat uitrichtenquote:Op dinsdag 7 april 2015 17:36 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Dit was een redelijk vlakke etappe, morgen gaan we weer de bergen in.
Toch maar mooi een 37e plaats voor Nick van der Lijke. Niet slecht!quote:
Dat had Dekker natuurlijk al aan zien komen!quote:Op dinsdag 7 april 2015 18:22 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Toch maar mooi een 37e plaats voor Nick van der Lijke. Niet slecht!
quote:Dinsdag staat voor de mannen van Team LottoNL-Jumbo de minste moeilijke etappe van de week op het programma. “Dat wordt waarschijnlijk een massasprint met een wat grotere groep dan vandaag”, verwachtte Dekker. “Ik hoop dat Nick van der Lijke zich morgen beter voelt dan vandaag. Hij zou zich er misschien tussen kunnen frommelen.”
Dit is het kleine broertje daarvan.quote:Op dinsdag 7 april 2015 18:59 schreef Mani89 het volgende:
Ludvigsson is zijn zware valpartij van vorig jaar voorlopig ook nog niet te boven zeg, dat is/was echt een talent.
Oh ja die rijdt daar nu ook. Maar grote broer rijdt ook geen uitslagen meer.quote:Op dinsdag 7 april 2015 19:00 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dit is het kleine broertje daarvan.
Ach de Giro is pas volgende maand, genoeg tijd om je weer in vorm te rijden.quote:Op dinsdag 7 april 2015 19:02 schreef Marcoss het volgende:
Je zou toch verwachten dat Betancur elke koers meer naar voren zit (om straks in de Giro weer eens echt vooraan te rijden), maar er is geen vooruitgang te zien
Ik vul eigenlijk altijd alles op donderdag in. Al ga ik zo denk ik even zitten voor PLD en F1 ja.quote:Op woensdag 8 april 2015 17:09 schreef Max23 het volgende:
[..]
Nog anderhalve dag voor je f1 voorspelling
Ze hebben juist heel veel spoilersquote:Op woensdag 8 april 2015 17:12 schreef Sked het volgende:
Eurosport doet in ieder geval niet aan spoilers. Dat is fijn.
Hap.quote:Op woensdag 8 april 2015 17:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ze hebben juist heel veel spoilers
Je kon het ook interpreteren als 'ze doen niet aan spoilertags'. Ik kreeg het idee dat Sked dat bedoelde.quote:
Kan jij ook niks aan doen, is nou eenmaal een autistisch trekje om dingen verkeerd op te vattenquote:Op woensdag 8 april 2015 17:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Je kon het ook interpreteren als 'ze doen niet aan spoilertags'. Ik kreeg het idee dat Sked dat bedoelde.
Krijgen we dat weerquote:Op woensdag 8 april 2015 17:16 schreef Sked het volgende:
[..]
Kan jij ook niks aan doen, is nou eenmaal een autistisch trekje
Ik weet niet of het handig is om tijdens een afdaling een brief te gaan lezenquote:Op woensdag 8 april 2015 17:18 schreef OProg het volgende:
Misschien is het een idee een brief te geven tijdens koers waardoor hij dan nog harder gaat.
Als ze alleen de enveloppe met daarop 'Afzender: Vino' laten zien is het al genoeg.quote:Op woensdag 8 april 2015 17:19 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik weet niet of het handig is om tijdens een afdaling een brief te gaan lezen
Nibali zou het kunnenquote:Op woensdag 8 april 2015 17:19 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik weet niet of het handig is om tijdens een afdaling een brief te gaan lezen
Als stratenmaker weet hij hoe hard het kan zijn als je valt.quote:Op woensdag 8 april 2015 17:22 schreef Wombcat het volgende:
Wat daalt die Westra slecht zeg. Lijkt echt nergens op. Veel te onrustig en onzeker in de bochten.
Dat lijkt me wel een goed idee. Als je toch een bidonnetje krijgt uit de auto, is zo'n briefje zo meegegeven.quote:Op woensdag 8 april 2015 17:18 schreef OProg het volgende:
Misschien is het een idee een brief te geven tijdens koers waardoor hij dan nog harder gaat.
D'n Loller gaat het gewoon doen, vanaf nu alles winnen t/m L-B-L.quote:Op woensdag 8 april 2015 17:27 schreef Sked het volgende:
Ik zet mijn geld niet op George Bennett, jullie?
Zeker weinig gele mannen daar zeker?quote:Op woensdag 8 april 2015 17:32 schreef Mykonos het volgende:
Nog maar een man of 30 in de voorste groep.
0.quote:Op woensdag 8 april 2015 17:33 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Zeker weinig gele mannen daar zeker?
Klassementsman Bennett misschien nog achteraanquote:Op woensdag 8 april 2015 17:33 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Zeker weinig gele mannen daar zeker?
Volgens Bartjens moet het lukken.quote:Op woensdag 8 april 2015 17:34 schreef DeeBee het volgende:
35 seconden met 5 km te gaan, JAAA hij gaat het halen! HA! /Herbert
Hij ligt anders toch in 2e positiequote:
SKY GODquote:Op woensdag 8 april 2015 17:41 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Henao nu al zo goed, bizar.
Is juist het enige deel van Spanje waar mensen nog wel werken, maar dat geheel terzijde.quote:
Alsof we jou moeten geloven.quote:Op woensdag 8 april 2015 17:44 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Is juist het enige deel van Spanje waar mensen nog wel werken, maar dat geheel terzijde.
GENOTquote:
Ja, dan is de grap niet leuk.quote:Op woensdag 8 april 2015 17:44 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Is juist het enige deel van Spanje waar mensen nog wel werken, maar dat geheel terzijde.
Ooh, dat scheelt weer.quote:Op woensdag 8 april 2015 17:46 schreef TheArt het volgende:
[..]
Neuh, zat in dat groepje Scarponi, vlak achter Lollerkowski.
José is een beetje de weg kwijtquote:Op woensdag 8 april 2015 17:48 schreef Ajacied422 het volgende:
Natuurlijk is dat geen seconde, José.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |