Het kan best zo zijn dat ik niet begrijp wat je precies bedoelt aangezien je 1 standaard zin stelt en ik die benader op de manier waarvan ik vermoed dat het het meest waarschijnlijke is dat je het zo bedoelt. Is blijkbaar niet zo.quote:Op dinsdag 7 april 2015 14:04 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Het heeft te maken met jezelf leren kennen, dat is een proces waar je als t goed is vanaf de kindertijd al mee begint maar ik heb zo t idee dat je niet precies begrijpt wat ik nou eigenlijk bedoel
Beidequote:Op dinsdag 7 april 2015 14:07 schreef jodelahity het volgende:
[..]
Het kan best zo zijn dat ik niet begrijp wat je precies bedoelt aangezien je 1 standaard zin stelt en ik die benader op de manier waarvan ik vermoed dat het het meest waarschijnlijke is dat je het zo bedoelt. Is blijkbaar niet zo.
Dus wat bedoel je dan? Je stelt dat je dichtbij jezelf moet staan maar bedoelt dat je jezelf moet leren kennen?
Oke nou ja. Ik begrijp het inderdaad niet helemaal. Maar heb het idee dat dit topic losstaat van 'jezelf' zijn enzovoort en de kern gewoon is dat hij meent iets te geloven, dit graag wil uitdragen omdat hij zich zo verlicht voelt, anderen duidelijk wil maken dat ze het niet zijn volgens hem en vervolgens niks onderbouwt. En dit moet dan een goed iets zijn blijkbaar op een bepaalde manier.quote:
Jezelf zijn en verlicht zijn kunnen zowat niet zonder elkaarquote:Op dinsdag 7 april 2015 14:11 schreef jodelahity het volgende:
[..]
Oke nou ja. Ik begrijp het inderdaad niet helemaal. Maar heb het idee dat dit topic losstaat van 'jezelf' zijn enzovoort en de kern gewoon is dat hij meent iets te geloven, dit graag wil uitdragen omdat hij zich zo verlicht voelt, anderen duidelijk wil maken dat ze het niet zijn volgens hem en vervolgens niks onderbouwt. En dit moet dan een goed iets zijn blijkbaar op een bepaalde manier.
Waarom is dat een inkopper. Het is juist iets wat iedereen al standaard doet volgens jou. Ook al heb ik nooit zo'n moment gehad dat ik dacht van 'nou nu heb ik wel weer wat over mezelf geleerd zeg'. Aangezien elke keer als ik iets deed dan wist ik al wel waarom ik dat deed. Het is geen verrassing ofzoquote:Op dinsdag 7 april 2015 14:12 schreef magnetronkoffie het volgende:
Jezelf leren kennen lijkt me een inkopper, behoeft geen verdere uitleg lijkt me zo.
Dicht bij jezelf staan slaat op geestelijk dicht bij jezelf blijven (bijvoorbeeld door je niet een oor aan te laten naaien en vanuit jezelf uit te gaan)
Ik geloof niet zo in magiequote:Op dinsdag 7 april 2015 14:15 schreef jodelahity het volgende:
[..]
Waarom is dat een inkopper. Het is juist iets wat iedereen al standaard doet volgens jou. Ook al heb ik nooit zo'n moment gehad dat ik dacht van 'nou nu heb ik wel weer wat over mezelf geleerd zeg'. Aangezien elke keer als ik iets deed dan wist ik al wel waarom ik dat deed. Het is geen verrassing ofzo
En ik zie niet in hoe je geestelijk niet dicht bij jezelf kan staan. Zoals je het erna zegt van 'een oor aannaaien' geeft duidelijker aan wat je bedoelt. Maar als je je een oor laat aannaaien ben jij blijkbaar zo dat je dat doet. Dan sta je 'bij jezelf'. Alleen dan is dat minder positief. Maar het is niet een magisch iets waarvan je kan afwijken ofzo
Het is een inkopper omdat ik er vanuit ga dat je wel begrijpt wat daarmee bedoeld wordt (al begin ik nu een beetje te twijfelen).quote:Op dinsdag 7 april 2015 14:15 schreef jodelahity het volgende:
[..]
Waarom is dat een inkopper. Het is juist iets wat iedereen al standaard doet volgens jou.
Oke, nou ja ik vind het mooi om te horen dat iemand blijkbaar anders kan zijn dan dat hij is. Schept wel mogelijkheden voor mooie smoesjes.quote:Op dinsdag 7 april 2015 14:17 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik geloof niet zo in magie
Ik denk dat je in de war bent met dat wat iemand doet (een keuze maken bijvoorbeeld, of ergens voor staan), dat dat nog niet hoeft te betekenen dat dat is wat iemand zou willen of een keus maakt waar die iemand voor staat.
Ja natuurlijk kan dat.quote:Op dinsdag 7 april 2015 14:20 schreef jodelahity het volgende:
[..]
Oke, nou ja ik vind het mooi om te horen dat iemand blijkbaar anders kan zijn dan dat hij is. Schept wel mogelijkheden voor mooie smoesjes.
Een dronken persoon is precies zoals hij is als hij dronken is. Je refereert telkens naar alternatieve situaties waar die helemaal niet van toepassing zijn en daar zit ook je denkfout. Als iemand drank drinkt en hij wordt agressief dan is hij zichzelf in die situatie. Een andere kan vriendelijk blijven of jolig worden en dat is hij dan in die situatie. Of is iemand alleen zichzelf in zijn 'staat' zonder invloeden van buitenaf? Discussiėren hierover heeft geen zin aangezien ik begrijp dat jij juist denkt dat ik het niet begrijp.quote:Op dinsdag 7 april 2015 14:22 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ja natuurlijk kan dat.
Denk bijvoorbeeld aan een acteur die in zn rol zit of aan iemand die dronken is.
Smoesjes? eh, ja vast wel
Je vergat het voorbeeld van de acteurquote:Op dinsdag 7 april 2015 14:24 schreef jodelahity het volgende:
[..]
Een dronken persoon is precies zoals hij is als hij dronken is. Je refereert telkens naar alternatieve situaties waar die helemaal niet van toepassing zijn en daar zit ook je denkfout. Als iemand drank drinkt en hij wordt agressief dan is hij zichzelf in die situatie. Een andere kan vriendelijk blijven of jolig worden en dat is hij dan in die situatie. Of is iemand alleen zichzelf in zijn 'staat' zonder invloeden van buitenaf? Discussiėren hierover heeft geen zin aangezien ik begrijp dat jij juist denkt dat ik het niet begrijp.
Hiermee impliceer je dat het leuk is voor mensen om je te moeten wijzen op dit soort gedrag.quote:Op dinsdag 7 april 2015 14:25 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Je vergat het voorbeeld van de acteur
Edit: En je maakt het moeilijker dan het is.
Ik heb de indruk dat je het leuk vindt om te debatteren, maar ik ben hier niet voor jouw vermaak.
Blijkbaar ben ik niet diegene die jou het principe van "dichtbij jezelf staan" kan uitleggen. Dat kan gebeuren.quote:Op dinsdag 7 april 2015 14:35 schreef jodelahity het volgende:
[..]
Hiermee impliceer je dat het leuk is voor mensen om je te moeten wijzen op dit soort gedrag.
Graag gedaanquote:Op dinsdag 7 april 2015 14:39 schreef jodelahity het volgende:
Blijkbaar niet nee. Of je hebt ongelijk met jouw idee. Dat kan ook gebeuren. En je zal dan ook heilig blijven geloven dat mensen iets anders kunnen zijn dan ze zijn. En dank je voor het succes ergens mee...
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fylax is op televisie geweest
Dit vind ik een beetje te kort door de bocht ;-)quote:Op dinsdag 7 april 2015 22:19 schreef Mystikos het volgende:
Elk mens streeft naar verlichting. Het is het hoogste streven. Er is niks grootser.
Dat denk ik nog steeds.quote:Op woensdag 8 april 2015 11:42 schreef gewoonmeppen het volgende:
En ik maar denken dat Mystikos een kloon was van JustTalkLove
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |