abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151389193
Het grootste taboe is het Zelf. Iedereen doet er van alles aan om aan het Zelf te ontkomen en het te vermijden. Waarom is bijna niemand verlicht? Omdat iedereen als de dood is om zichZelf te zijn. Alle relaties -romantisch of anderszins- worden gedreven door deze oer-angst voor het mysterium tremendum van het je Zelf te zijn (alles wat groots is, is tegelijkertijd ook vreeswekkend). Het zou haast komisch zijn als het niet zo verschrikkelijk triest was: wat je het meest gelukkig maakt - extatisch zelfs- wordt gemeden als de pest. Je denkt dat je aan lager wal raakt wanneer je volkomen jeZelf wordt. Maar als je het slim aanpakt is juist het tegendeel waar. In dat opzicht is zelfs een junk nog gelukkiger dan jij, omdat hij volkomen zichzelf is. Alleen: hij pakt het niet slim genoeg aan.

Vergeet het woord spiritualiteit. Vergeet alle intellectuele rimram eromheen. Zink gewoon volkomen weg in dat wat je al bent: je Zelf. Heb je die durf en dat lef, jongen, dan staat je wat te wachten.
pi_151389292
Vanaf dit moment is TS euforisch. Niet door een nepgod zijn zegen, maar zijn eigen intelligentie.
pi_151389443
Ga bomen knuffelen ts..
pi_151389516
Ben ik het wel mee eens ja. Gisteren ook, zat perfect in mijn element. Maar denk dat dat ook te maken had met de aardstralen die goed binnenkwamen - Pasen valt immers niet zomaar op een willekeurige datum, maar heeft te maken met de zonnewende. Dus als je dan op een goede aardstraal zit krijg je je Verlichting voor die dag wel binnen. Was vorige week wel even anders, toen voelde ik mezelf wel een beetje van slag 's ochtends.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2015 15:46:01 ]
  zondag 5 april 2015 @ 15:55:39 #5
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_151389788
Ongesteld bij volle maan. Dan breng ik moeder aarde een groet in Evakostuum.
The love you take is equal to the love you make.
pi_151391053
Wtf heb jij gerookt dan?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_151391072
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 15:45 schreef MAHL het volgende:
Ben ik het wel mee eens ja. Gisteren ook, zat perfect in mijn element. Maar denk dat dat ook te maken had met de aardstralen die goed binnenkwamen - Pasen valt immers niet zomaar op een willekeurige datum, maar heeft te maken met de zonnewende. Dus als je dan op een goede aardstraal zit krijg je je Verlichting voor die dag wel binnen. Was vorige week wel even anders, toen voelde ik mezelf wel een beetje van slag 's ochtends.
_O-
  zondag 5 april 2015 @ 17:29:08 #8
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_151392763
Verlicht in filosofische zin is een puur rationele staat van zijn. Dus wat de fack lul je?
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_151392791
quote:
_O-
pi_151393809
Jehova gespot
Ik zit NU op je toetsenbord
  zondag 5 april 2015 @ 18:07:36 #11
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_151393841
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 18:06 schreef NLSB het volgende:
Jehova gespot
Dan ben jij niet zo bekend met het gedachtengoed van de Jehova's. :')
pi_151393881
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2015 18:07 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dan ben jij niet zo bekend met het gedachtengoed van de Jehova's. :')
Oh, bij ons zeggen ze altijd dat ze het licht komen brengen. En aangezien TS verlicht is...
pi_151394048
En wat nou als je Zelf kut is? Wat nou als je een heel naar Zelf hebt? Hou 'm dan maar lekker bij je, en blijf dan vooral toneelspelen zou ik zeggen!
  zondag 5 april 2015 @ 18:21:19 #14
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_151394184
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 15:36 schreef Mystikos het volgende:
Je denkt dat je aan lager wal raakt wanneer je volkomen jeZelf wordt.
Mooi gezegd.

Hoe jonger je bent, des te meer je je zelf bent. Word je ouder, neemt dat af en niet zo'n beetje ook.
  zondag 5 april 2015 @ 18:49:58 #15
198698 gewoonmeppen
Wie niet voelen wil...
pi_151394821
TS heeft de paddo's gevonden...
  zondag 5 april 2015 @ 19:02:00 #16
431144 Teydelyk
Bad, for the greater good
pi_151395145
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2015 15:39 schreef FreezePop het volgende:
Vanaf dit moment is TS euforisch. Niet door een nepgod zijn zegen, maar zijn eigen intelligentie.
Shake with your right hand but hold a rock in the left.
  zondag 5 april 2015 @ 19:31:25 #17
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_151395956
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2015 18:09 schreef NLSB het volgende:

[..]

Oh, bij ons zeggen ze altijd dat ze het licht komen brengen. En aangezien TS verlicht is...
Volgens mij heeft TS het over dat ieder zelf god is, niet dat er een almachtige god is.
pi_151396858
Ja TS zijn verhaal je net zo'n wartaal als die Jehova's uitkramen. Daar is niet naar te luisteren en TS zijn verhaal is niet te lezen. Nog een overeenkomst dus.
  zondag 5 april 2015 @ 21:12:16 #19
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_151400083
Ik wil het spul wat jij hebt gebruikt, TS. _O_
  Licht Ontvlambaar zondag 5 april 2015 @ 21:16:15 #20
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_151400265
* Sjeen doet het licht uit...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_151403223
Verlicht zijn is niet een filosofie. Filosofie is iets van het denken. Denken heeft weinig zin om tot verlichting te raken. Je zult voorbij het denken moeten, gewend moeten raken aan de stilte van je diepste Zelf. Een fout in de Advaita-jnana filosofie: dat je door inzicht in het feit dat je geen persoon bent -als dat al zo zou zijn- verlicht zou kunnen raken. Maar inzichten maken maar weinig mensen verlicht. Je denkt 'ja, zo is het!', je sluit het boek of je fietst naar huis na het reli-spiri-praatje en je gaat weer door met je oude, ongelukkkige zelf te zijn. Hoe dat zo? Omdat er eerst iets moet veranderen op fysiologisch gebied: je lichaam moet zijn gespannenheid kwijt raken. Dat doe je niet door je een ander denkpatroon aan te meten. Dat lukt alleen maar door een constante, herhaalde diepte-meditatie in je Zelf.

Laat het denken voor wat het is en je zult merken dat op de lange duur je denken vanzelf verandert. Het denken hobbelt altijd achteraan.
pi_151407038
pi_151407050
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 22:12 schreef Mystikos het volgende:
Verlicht zijn is niet een filosofie. Filosofie is iets van het denken. Denken heeft weinig zin om tot verlichting te raken. Je zult voorbij het denken moeten, gewend moeten raken aan de stilte van je diepste Zelf. Een fout in de Advaita-jnana filosofie: dat je door inzicht in het feit dat je geen persoon bent -als dat al zo zou zijn- verlicht zou kunnen raken. Maar inzichten maken maar weinig mensen verlicht. Je denkt 'ja, zo is het!', je sluit het boek of je fietst naar huis na het reli-spiri-praatje en je gaat weer door met je oude, ongelukkkige zelf te zijn. Hoe dat zo? Omdat er eerst iets moet veranderen op fysiologisch gebied: je lichaam moet zijn gespannenheid kwijt raken. Dat doe je niet door je een ander denkpatroon aan te meten. Dat lukt alleen maar door een constante, herhaalde diepte-meditatie in je Zelf.

Laat het denken voor wat het is en je zult merken dat op de lange duur je denken vanzelf verandert. Het denken hobbelt altijd achteraan.
wat
  zondag 5 april 2015 @ 23:42:51 #24
400154 Selfless
Faith Love and Hope
pi_151407161
quote:

Ok maar hoe doe je dat dan?
Hoe word je jezelf?
Hoe laat je denken voor wat het is (behalve meditatie)
Jalaluddin Rumi:"Gisteren was ik slim en wilde ik de wereld veranderen, maar vandaag ben ik wijzer en verander ik mezelf."
pi_151407244
quote:

Verlichting voor je topic.

pi_151409005
quote:
10s.gif Op zondag 5 april 2015 23:45 schreef Rezania het volgende:
Verlichting voor je topic.

lol
pi_151409031
quote:

Ik denk dat de meesten hier geen idee hebben waar je het over hebt. Omdat Verlichting toch meer iets is dat bekend is in het Verre Oosten waar men zich bezig houdt met het Boeddhisme en Hindoeïsme. ;)
pi_151411040
Een simpel antwoord op de Advaita vraag: 'ben ik een persoon of niet?' is: dat hangt af van de toestand van je zenuwgestel. Ben je gespannen en angstig, dan ben je meer een persoon, meer een ego, dan wanneer je ontspannen en tevreden bent. In dat laatste geval ben je minder egoistisch, meer liefdevol, minder defensief (meer tolerant, minder racistisch etc.) dan in het eerste geval. 'De persoon/het ego' is dus niet een filosofisch concept. Het is de daadwerkelijke fysiologisch-neurologische realisatie van wat je op dit moment bent. Oftewel heel simpel gezegd: 'ben ik relaxed of niet?'

Nu zul je zeggen: 'ja, maar dat wisselt met de minuut; daar is geen pijl op te trekken'. Dat is natuurlijk waar en in zoverre ben je de ene keer flink een persoon, een afgescheiden individu, en de andere keer ben je losser en ga je meer op in het geheel ('een met de wereld'). Toch is onder al die afwisseling de toestand van je zenuwgestel stabieler dan je denkt, onafhankelijk van de situatie waar je in verkeerd. Vergelijk iemand in een concentratiekamp met een stil levende boer op een eenzame berg. De eerste is in een permanente staat van gespannenheid en angst, de laaste is in een permanente staat van rust, ook al kent de eerste ook momenten van rust en ontspanning en ook al kent de laaste ook wel momenten van gespannenheid en angst.

Degene met het gespannen zenuwgestel (de concentratiekamp bewoner) is meer een persoon/ego, dan de rustig levende boer op zijn berg, die veel meer eenheidservaringen kent.

Besef bij dit alles dat we zelf ons eigen concentratiekamp creeren. Dat noemen we 'leven'.

Een echt intelligent persoon zoekt naar manieren om zijn zenuwgestel in een permanente staat van rust te doen verkeren.
pi_151411110
Helemaal waar...

Pas in ruste weet je wie je bent.
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
pi_151411247
Okee, dus ontspannen en rustig zijn is een prettige staat voor lichaam en geest. Willen of moeten we dat allemaal bereiken, wat is je doel met dit topic?
  maandag 6 april 2015 @ 09:45:42 #31
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_151411311
quote:
17s.gif Op zondag 5 april 2015 15:55 schreef Lienekien het volgende:
Ongesteld bij volle maan. Dan breng ik moeder aarde een groet in Evakostuum.
Dat wil ik wel eens zien, L! Wanneer kan ik bij jullie in de tuin komen kijken?
The End Times are wild
pi_151411595
quote:
Ik merk dat je toch niet volledig Verlicht bent. Je innerlijke Zelf is namelijk nergens te bespeuren in deze post? Hier, een random plaatje van de dierenriem om je innerlijke balans te handhaven.

Unbowed, Unbent, Unbroken.
  maandag 6 april 2015 @ 10:20:41 #33
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_151411670
En TS loopt zo over van verlichting dat hij het hier komt orakelen? Practice what you preach; doe eens kalm en blijf achter de computer weg.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_151411696
wat
pi_151412349
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 09:38 schreef MevrouwPuff het volgende:
Okee, dus ontspannen en rustig zijn is een prettige staat voor lichaam en geest. Willen of moeten we dat allemaal bereiken, wat is je doel met dit topic?
Ontspannen en rustig zijn kan in veel settingen natuurlijk, en hoeft allerminst op de bank met een kussentje en Enya op de achtergrond te zijn.

Rust in de zin van stressvrij en geen noodzaak tot rennen en vliegen de hele dag geeft een zekere vorm van ontspanning en rust bijvoorbeeld. Het is maar net hoe je daar tegenaan kijkt.
pi_151412578
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 11:01 schreef I-care het volgende:

[..]

Ontspannen en rustig zijn kan in veel settingen natuurlijk, en hoeft allerminst op de bank met een kussentje en Enya op de achtergrond te zijn.

Rust in de zin van stressvrij en geen noodzaak tot rennen en vliegen de hele dag geeft een zekere vorm van ontspanning en rust bijvoorbeeld. Het is maar net hoe je daar tegenaan kijkt.
Maar weinig prikkels kan ook juist onrust geven aan sommige mensen. Rust is niet voor iedereen prettig, het gaat om een prettige balans. Dat verschilt per persoon hoe dat is.
pi_151412789
Ik ben het wel met TS eens. Angst is immers de weg naar de donkere kant. En angst leidt tot woede. Woede leidt tot haat. Haat leidt tot lijden.
pi_151412963
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 11:24 schreef DonJames het volgende:
Ik ben het wel met TS eens. Angst is immers de weg naar de donkere kant. En angst leidt tot woede. Woede leidt tot haat. Haat leidt tot lijden.
Ik ben meer van ga voort, leef lang en floreer.
pi_151414621
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 15:36 schreef Mystikos het volgende:

Vergeet het woord spiritualiteit. Vergeet alle intellectuele rimram eromheen.
zoals het 'verlicht zijn', zoals je het noemt?

quote:
Zink gewoon volkomen weg in dat wat je al bent: je Zelf. Heb je die durf en dat lef, jongen, dan staat je wat te wachten.
dan ga je je registreren op een forum
en verder?
pi_151418078
Sowieso is het wel goed om dichtbij jezelf te staan
pi_151418205
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2015 11:13 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Maar weinig prikkels kan ook juist onrust geven aan sommige mensen. Rust is niet voor iedereen prettig, het gaat om een prettige balans. Dat verschilt per persoon hoe dat is.
Je kunt prima veel prikkels om je heen hebben met rust en ontspannenheid. Je hebt gezonde prikkels en ongezonde prikkels namelijk, met stress exact hetzelfde, meen ik althans,
pi_151418623
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 10:14 schreef BeyondTheGreen het volgende:

[..]

Ik merk dat je toch niet volledig Verlicht bent. Je innerlijke Zelf is namelijk nergens te bespeuren in deze post? Hier, een random plaatje van de dierenriem om je innerlijke balans te handhaven.

[ afbeelding ]
Dank je. Ik voel me op dit moment een onwijze geit.
pi_151443766
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 01:20 schreef Duikbril112 het volgende:
Ik denk dat de meesten hier geen idee hebben waar je het over hebt. Omdat Verlichting toch meer iets is dat bekend is in het Verre Oosten waar men zich bezig houdt met het Boeddhisme en Hindoeïsme. ;)
Sluit ik me bij aan. Maar het is niet omdat de meeste FOKKERS hier, dit onderwerp niet goed kennen, het daarom allemaal maar in het belachelijke moeten trekken. Daarmee verander je heel de atmosfeer.

Je kan iets (of iemand) beginnen uitlachen. En je 'zelf (je ego) amuseren. In dat uitlachen, in dat plezier. Of je deelt ervaringen en gedachten met elkaar erover. Zodat je kan verdiepen. Er samen verder uit leren.
pi_151443929
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 09:12 schreef Mystikos het volgende:
Een simpel antwoord op de Advaita vraag: 'ben ik een persoon of niet?' is: dat hangt af van de toestand van je zenuwgestel. Ben je gespannen en angstig, dan ben je meer een persoon, meer een ego, dan wanneer je ontspannen en tevreden bent. In dat laatste geval ben je minder egoistisch, meer liefdevol, minder defensief (meer tolerant, minder racistisch etc.) dan in het eerste geval. 'De persoon/het ego' is dus niet een filosofisch concept. Het is de daadwerkelijke fysiologisch-neurologische realisatie van wat je op dit moment bent. Oftewel heel simpel gezegd: 'ben ik relaxed of niet?'

Nu zul je zeggen: 'ja, maar dat wisselt met de minuut; daar is geen pijl op te trekken'. Dat is natuurlijk waar en in zoverre ben je de ene keer flink een persoon, een afgescheiden individu, en de andere keer ben je losser en ga je meer op in het geheel ('een met de wereld'). Toch is onder al die afwisseling de toestand van je zenuwgestel stabieler dan je denkt, onafhankelijk van de situatie waar je in verkeerd. Vergelijk iemand in een concentratiekamp met een stil levende boer op een eenzame berg. De eerste is in een permanente staat van gespannenheid en angst, de laaste is in een permanente staat van rust, ook al kent de eerste ook momenten van rust en ontspanning en ook al kent de laaste ook wel momenten van gespannenheid en angst.

Degene met het gespannen zenuwgestel (de concentratiekamp bewoner) is meer een persoon/ego, dan de rustig levende boer op zijn berg, die veel meer eenheidservaringen kent.
Je verwoordt de zaken mooi, vind ik.

Komen deze woorden, recht uit jezelf ? Je eigen ervaringen.
Hoe je de zaken ziet of graag wilt zien... ?

Ik ga volledig akkoord met wat je schrijft.
Behalve bij dit...

quote:
Besef bij dit alles dat we zelf ons eigen concentratiekamp creeren. Dat noemen we 'leven'.
Dat is waar. Maar ook niet.

Niet enkel wij creëren ons leven. Ook het leven (de omgeving) creëert ons.
Het is een wisselwerking.

quote:
Een echt intelligent persoon zoekt naar manieren om zijn zenuwgestel in een permanente staat van rust te doen verkeren.
Ik hou zelf ook enorm van die innerlijke 'ziele' rust. Er is niets beter. Als je heel diep in dat gevoel kan gaan (van zelf besef) ervaar je 'gelukzaligheid'. En nee, je hoeft daarvoor niet aan de paddo's. Het is een staat van zijn. Van in diepe resonantie met je zelf 'bewustzijn' te zijn. Verbonden. In rust. Balans. Evenwicht, etc...

Alleen, is het wel zo, dat dergelijke staat van "zijn" moeilijker te handhaven is in een omgeving die anders is. Probeer maar eens in een drukke stad, dergelijk gevoel terug te vinden. Tussen al dat lawaai. Veel gemakkelijker ervaar je dit in de natuur. In een omgeving met niet zoveel drukte. Met minder (oordelende) mensen.

Die omgeving heeft een grote invloed op ons zenuwgestel.
pi_151445232
Nederlanders zijn te ver verwijderd van hun 'roots'. Als iemand wel luistert naar eigen 'intuïtie' en een eigen pad volgt dan zetten we deze persoon weg als 'schizofreen' of als iemand met een psychose. Dat er een groot verschil is tussen je eigen innerlijk/intuïtie en hallucinaties/wanen zoals in een psychose laten we voor het gemak maar weg... Nederlanders zijn door het systeem, oorlogen maar zeker ook door het christendom vergeten hoe je balans kan vinden in deze wereld...
Je droom van waar of wie je wilt zijn is je allergrootste kracht.
pi_151445472
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 12:21 schreef Lord88 het volgende:
Nederlanders zijn te ver verwijderd van hun 'roots'. Als iemand wel luistert naar eigen 'intuïtie' en een eigen pad volgt dan zetten we deze persoon weg als 'schizofreen' of als iemand met een psychose. Dat er een groot verschil is tussen je eigen innerlijk/intuïtie en hallucinaties/wanen zoals in een psychose laten we voor het gemak maar weg... Nederlanders zijn door het systeem, oorlogen maar zeker ook door het christendom vergeten hoe je balans kan vinden in deze wereld...
Nou, als je de diagnose schizofreen of psychotisch hebt, is er echt wel íets meer aan de hand dan dat..
pi_151447951
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 15:07 schreef magnetronkoffie het volgende:
Sowieso is het wel goed om dichtbij jezelf te staan
Hoe kan je niet dichtbij jezelf staan? Als je beïnvloedbaar bent en onzeker dan neig je eerder naar bepaald groepsgedrag. Betekent niet dat je niet jezelf bent. Jij bent juist zo dat je dat doet. 'Jezelf zijn' is iets wat je telkens al bent.

Wat betreft de OP en verdere posts van hem mis ik onderbouwing.
Fylax is op televisie geweest
pi_151447985
quote:

Echt intelligente personen onderbouwen wat ze stellen.
pi_151448023
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 12:30 schreef DonJames het volgende:
Nou, als je de diagnose schizofreen of psychotisch hebt, is er echt wel íets meer aan de hand dan dat..
Ik wou net zeggen ja.
pi_151448044
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 14:01 schreef jodelahity het volgende:

[..]

Hoe kan je niet dichtbij jezelf staan? Als je beïnvloedbaar bent en onzeker dan neig je eerder naar bepaald groepsgedrag. Betekent niet dat je niet jezelf bent. Jij bent juist zo dat je dat doet. 'Jezelf zijn' is iets wat je telkens al bent.

Wat betreft de OP en verdere posts van hem mis ik onderbouwing.
Het heeft te maken met jezelf leren kennen, dat is een proces waar je als t goed is vanaf de kindertijd al mee begint maar ik heb zo t idee dat je niet precies begrijpt wat ik nou eigenlijk bedoel :)
pi_151448087
Ze maken tegenwoordig allerlei lichtgevende diertjes .. Misschien is dat wat voor TS?
"Pools are perfect for holding water"
pi_151448142
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 14:04 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Het heeft te maken met jezelf leren kennen, dat is een proces waar je als t goed is vanaf de kindertijd al mee begint maar ik heb zo t idee dat je niet precies begrijpt wat ik nou eigenlijk bedoel :)
Het kan best zo zijn dat ik niet begrijp wat je precies bedoelt aangezien je 1 standaard zin stelt en ik die benader op de manier waarvan ik vermoed dat het het meest waarschijnlijke is dat je het zo bedoelt. Is blijkbaar niet zo.

Dus wat bedoel je dan? Je stelt dat je dichtbij jezelf moet staan maar bedoelt dat je jezelf moet leren kennen?
pi_151448179
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 14:07 schreef jodelahity het volgende:

[..]

Het kan best zo zijn dat ik niet begrijp wat je precies bedoelt aangezien je 1 standaard zin stelt en ik die benader op de manier waarvan ik vermoed dat het het meest waarschijnlijke is dat je het zo bedoelt. Is blijkbaar niet zo.

Dus wat bedoel je dan? Je stelt dat je dichtbij jezelf moet staan maar bedoelt dat je jezelf moet leren kennen?
Beide :)
pi_151448256
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 14:09 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Beide :)
Oke nou ja. Ik begrijp het inderdaad niet helemaal. Maar heb het idee dat dit topic losstaat van 'jezelf' zijn enzovoort en de kern gewoon is dat hij meent iets te geloven, dit graag wil uitdragen omdat hij zich zo verlicht voelt, anderen duidelijk wil maken dat ze het niet zijn volgens hem en vervolgens niks onderbouwt. En dit moet dan een goed iets zijn blijkbaar op een bepaalde manier.
pi_151448281
Jezelf leren kennen lijkt me een inkopper, behoeft geen verdere uitleg lijkt me zo.
Dicht bij jezelf staan slaat op geestelijk dicht bij jezelf blijven (bijvoorbeeld door je niet een oor aan te laten naaien en vanuit jezelf uit te gaan)
pi_151448315
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 14:11 schreef jodelahity het volgende:

[..]

Oke nou ja. Ik begrijp het inderdaad niet helemaal. Maar heb het idee dat dit topic losstaat van 'jezelf' zijn enzovoort en de kern gewoon is dat hij meent iets te geloven, dit graag wil uitdragen omdat hij zich zo verlicht voelt, anderen duidelijk wil maken dat ze het niet zijn volgens hem en vervolgens niks onderbouwt. En dit moet dan een goed iets zijn blijkbaar op een bepaalde manier.
Jezelf zijn en verlicht zijn kunnen zowat niet zonder elkaar :P

Ik zal even de OP nog een keertje lezen, momentje
Edit: Mwah, op zich raakt het wel met dat wat ik eerder al gezegd heb, op zich raakt TS wel een punt, hij brengt het misschien niet zo heel duidelijk.
pi_151448359
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 14:12 schreef magnetronkoffie het volgende:
Jezelf leren kennen lijkt me een inkopper, behoeft geen verdere uitleg lijkt me zo.
Dicht bij jezelf staan slaat op geestelijk dicht bij jezelf blijven (bijvoorbeeld door je niet een oor aan te laten naaien en vanuit jezelf uit te gaan)
Waarom is dat een inkopper. Het is juist iets wat iedereen al standaard doet volgens jou. Ook al heb ik nooit zo'n moment gehad dat ik dacht van 'nou nu heb ik wel weer wat over mezelf geleerd zeg'. Aangezien elke keer als ik iets deed dan wist ik al wel waarom ik dat deed. Het is geen verrassing ofzo :P

En ik zie niet in hoe je geestelijk niet dicht bij jezelf kan staan. Zoals je het erna zegt van 'een oor aannaaien' geeft duidelijker aan wat je bedoelt. Maar als je je een oor laat aannaaien ben jij blijkbaar zo dat je dat doet. Dan sta je 'bij jezelf'. Alleen dan is dat minder positief. Maar het is niet een magisch iets waarvan je kan afwijken ofzo :P
pi_151448408
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 14:15 schreef jodelahity het volgende:

[..]

Waarom is dat een inkopper. Het is juist iets wat iedereen al standaard doet volgens jou. Ook al heb ik nooit zo'n moment gehad dat ik dacht van 'nou nu heb ik wel weer wat over mezelf geleerd zeg'. Aangezien elke keer als ik iets deed dan wist ik al wel waarom ik dat deed. Het is geen verrassing ofzo :P

En ik zie niet in hoe je geestelijk niet dicht bij jezelf kan staan. Zoals je het erna zegt van 'een oor aannaaien' geeft duidelijker aan wat je bedoelt. Maar als je je een oor laat aannaaien ben jij blijkbaar zo dat je dat doet. Dan sta je 'bij jezelf'. Alleen dan is dat minder positief. Maar het is niet een magisch iets waarvan je kan afwijken ofzo :P
Ik geloof niet zo in magie :P

Ik denk dat je in de war bent met dat wat iemand doet (een keuze maken bijvoorbeeld, of ergens voor staan), dat dat nog niet hoeft te betekenen dat dat is wat iemand zou willen of een keus maakt waar die iemand voor staat.
pi_151448501
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 14:15 schreef jodelahity het volgende:

[..]

Waarom is dat een inkopper. Het is juist iets wat iedereen al standaard doet volgens jou.
Het is een inkopper omdat ik er vanuit ga dat je wel begrijpt wat daarmee bedoeld wordt (al begin ik nu een beetje te twijfelen).

En nee, dat bedoel ik niet :P
pi_151448503
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 14:17 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik geloof niet zo in magie :P

Ik denk dat je in de war bent met dat wat iemand doet (een keuze maken bijvoorbeeld, of ergens voor staan), dat dat nog niet hoeft te betekenen dat dat is wat iemand zou willen of een keus maakt waar die iemand voor staat.
Oke, nou ja ik vind het mooi om te horen dat iemand blijkbaar anders kan zijn dan dat hij is. Schept wel mogelijkheden voor mooie smoesjes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')