Viergever zal geen topper worden en ook geen Oranje speler maar is wel een speler die je nooit in de steek laat. Voor mij meer een ideale 12e man ipv basisspeler.quote:Op maandag 6 april 2015 12:30 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ze kunnen niet opbouwen en het halfslachtige is gewoon de standaard. Dat constant sliden is al helemaal tergend. Met name Viergever doet dat 5 keer per helft.

Precies. Veltman is gewoon prima. Een van de minder slechte van dit Ajax, erg vreemd dat hij altijd zo veel kritiek krijgt.quote:Op maandag 6 april 2015 12:27 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Onzin, Veltman speelde een sterke pot. Viergeven ging er bij die goal halfslachtig in ja maar verder hebben ze eigenlijk weinig weggegeven.

Want?quote:

Moet je jezelf dan niet afvragen hoe het kan dat PSV bijna elk jaar een betere selectie heeft?quote:Op maandag 6 april 2015 12:49 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Want?
Ajax is voor het eerst in de historie van de club vier jaar op rij kampioen geworden. Van die vier keer had PSV zeker twee keer een veel betere selectie. En een keer waren zelfs vijf basisspelers bij Ajax langdurig geblesseerd. Daar komt bij dat Ajax steeds kampioen werd na een ware bewonderenswaardige inhaalslag.
Maar geen enkele club wordt ieder jaar kampioen, het is ook geen toeval dat er nog nooit een club vijf maal achter elkaar kampioen is geworden. Als je puur kijkt naar de selectie, is hij vrij voor de hand liggend dat PSV kampioen wordt en is het eerder vreemd dat ze het de afgelopen seizoenen niet minimaal 2 keer geworden zijn.

Nee hoor, want dat weet ik alquote:Op maandag 6 april 2015 12:52 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Moet je jezelf dan niet afvragen hoe het kan dat PSV bijna elk jaar een betere selectie heeft?

Toen waren er misschien wel wat meer goede potjes, dat klopt. Maar zaten er ook veel zaadpotten tussen hoor, zeker in het eerste seizoen onder Frank. Toen was eigenlijk ook alles heel matig, op die laatste wedstrijd tegen Twente na dan.quote:Op maandag 6 april 2015 07:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
Nu overdrijf je een beetje, laatste 4 jaar, het is eerder dit en het vorige seizoen

Dat vind ik eigenlijk ook wel heel erg meevallen hoor. Als je ze individueel met elkaar vergelijkt.quote:Op maandag 6 april 2015 12:52 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Moet je jezelf dan niet afvragen hoe het kan dat PSV bijna elk jaar een betere selectie heeft?

Hoelaat is die wedstrijd?quote:Op maandag 6 april 2015 13:01 schreef Dven het volgende:
B1 in de finale tegen Anderlecht.
Kijkend naar het verleden gaan we dit verliezen
Ajax winnaar 2010
Anderlecht winnaar 2011
Ajax winnaar 2012
Anderlecht winnaar 2013
Ajax winnaar 2014
Anderlecht winnaar 2015?

15:00 CETquote:

quote:De Boer legt uit: ‘Denswil maakte in die periode een zeer slechte indruk’
Maandag, 6 april 2015 om 12:45
Ajax liet Stefano Denswil in de winterstop vertrekken naar Club Brugge. De mandekker werd gezien als opvolger van Niklas Moisander, maar trainer Frank de Boer en de technische staf van Ajax oordeelden dat Denswil niet over het juiste niveau beschikte. Dat legt De Boer uit aan de NOS.
/
“Hij heeft in de periode dat Moisander geblesseerd raakte een zeer slechte indruk gemaakt”, begint De Boer. Volgens de oefenmeester heeft Denswil het een tijdje ook heel goed gedaan als vervanger van Moisander, maar dit seizoen ging het juist minder met de verdediger. “Ik heb tegen hem gezegd dat hij een hoger niveau dan Moisander moest halen, wilde hij eerste keus worden.”
De Boer vond het niet goed genoeg. “En in de winterstop kwam er een club, dus kozen wij voor Nick Viergever en, met het oog op de toekomst, voor Jaīro Riedewald op die positie. Wij denken dat Denswil niet toereikend was voor het niveau waar wij naartoe willen.”

.
.

Het team van PSV heeft al een heel jaar samen gespeeld (wat voor hen al helemaal een dramatisch seizoen was). Voor veel spelers bij Ajax is dit hun eerste echte seizoen, wat wisselvalligheid met zich meebrengt. Op voorwaarde dat er niet veel spelers vertrekken, verwacht ik volgend seizoen een flinke sprong vooruit.quote:Op maandag 6 april 2015 12:59 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Dat vind ik eigenlijk ook wel heel erg meevallen hoor. Als je ze individueel met elkaar vergelijkt.
Cillesen > Zoet
Van Rhijn = Arias
Veltman > Bruma
Viergever = Rekik
Boilesen < Willems
Klaassen > Wijnaldum
Serero < Guardado
Bazoer > Maher
El Ghazi > Narsingh
Milik < de Jong
Kishna/ Schöne < Depay
Ajax haalt er gewoon te weinig uit naar mijn ogen, en dat is de Boer aan te rekenen.

En Viergever is nou ook niet echt het niveau waar Ajax naartoe moetquote:Op maandag 6 april 2015 15:28 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]

Siggy en Boil dus wel, bedankt Frank.

quote:Op maandag 6 april 2015 12:59 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Dat vind ik eigenlijk ook wel heel erg meevallen hoor. Als je ze individueel met elkaar vergelijkt.
Cillesen > Zoet
Van Rhijn = Arias
Veltman > Bruma
Viergever = Rekik
Boilesen < Willems
Klaassen > Wijnaldum
Serero < Guardado
Bazoer > Maher
El Ghazi > Narsingh
Milik < de Jong
Kishna/ Schöne < Depay
Ajax haalt er gewoon te weinig uit naar mijn ogen, en dat is de Boer aan te rekenen.

PSV heeft natuurlijk wel wat goede aankopen gedaan dit seizoen om de zwakke plekken op te vullen, zal mij benieuwen of Ajax dat ook luktquote:Op maandag 6 april 2015 15:31 schreef Kopsterk het volgende:
[..]
Het team van PSV heeft al een heel jaar samen gespeeld (wat voor hen al helemaal een dramatisch seizoen was). Voor veel spelers bij Ajax is dit hun eerste echte seizoen, wat wisselvalligheid met zich meebrengt. Op voorwaarde dat er niet veel spelers vertrekken, verwacht ik volgend seizoen een flinke sprong vooruit.

quote:
Die zijn op zijn minst gelijkwaardig, maar zeker Wijnaldum is verder dan Klaassen op bijna alle fronten.quote:

Dat zagen we bij het Nederlands elftal jaquote:Op maandag 6 april 2015 15:39 schreef Shrewd het volgende:
[..]
[..]
Die zijn op zijn minst gelijkwaardig, maar zeker Wijnaldum is verder dan Klaassen op bijna alle fronten.

1 april is al geweest hoorquote:Op maandag 6 april 2015 15:39 schreef Shrewd het volgende:
[..]
[..]
Die zijn op zijn minst gelijkwaardig, maar zeker Wijnaldum is verder dan Klaassen op bijna alle fronten.

Ja, laten we dat als uitgangspunt nemen.quote:Op maandag 6 april 2015 15:39 schreef wieisboos het volgende:
[..]
Dat zagen we bij het Nederlands elftal ja

Qua potentie, waarschijnlijk wel beter maar op dit moment nog niet imo. Vind ik een '=-je'.quote:Op maandag 6 april 2015 15:41 schreef Ajacied422 het volgende:
En Bazoer > Maher, wat is daar mis mee?

Klaassen is echt wel een paar klassen beter dan Wijnaldum hoor.quote:Op maandag 6 april 2015 15:40 schreef Shrewd het volgende:
[..]
Ja, laten we dat als uitgangspunt nemen.
Als je zo naar dit rijtje kijkt kun je zeggen Narsingh > El Ghazi want zat bij het Nederlands Elftal.

Wijnaldum heeft veel meer puur voetbaltalent.quote:Op maandag 6 april 2015 15:42 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Klaassen is echt wel een paar klassen beter dan Wijnaldum hoor.
Wijnaldum heeft echt niks speciaals, een hele modale voetballer.

Boeiend, wel.quote:Op maandag 6 april 2015 15:43 schreef Shrewd het volgende:
[..]
Wijnaldum heeft veel meer puur voetbaltalent.

Nee, op beide punten.quote:Op maandag 6 april 2015 15:39 schreef Shrewd het volgende:
[..]
[..]
En Bazoer speelt 4 wedstrijdjes leuk, maakt hem niet gelijk beter dan Maher.

Wat zie jij als puur voetbaltalent?quote:Op maandag 6 april 2015 15:43 schreef Shrewd het volgende:
[..]
Wijnaldum heeft veel meer puur voetbaltalent.

Maher en Bazoer vind ik sowieso geen vergelijkbare spelers, maar jij zal het wel beter weten, grote sjeik.quote:Op maandag 6 april 2015 15:42 schreef Shrewd het volgende:
[..]
Qua potentie, waarschijnlijk wel beter maar op dit moment nog niet imo. Vind ik een '=-je'.

Is ook maar drie jaar ouder. Die geweldige Wijnaldum, die jarenlang als een natte krant heeft gespeeld.quote:Op maandag 6 april 2015 15:44 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Wat zie jij als puur voetbaltalent?
Technisch is het maar zozo en Wijnaldum heeft het inzicht van een cornervlag

quote:Op maandag 6 april 2015 15:44 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Wat zie jij als puur voetbaltalent?
Technisch is het maar zozo en Wijnaldum heeft het inzicht van een cornervlag

Dat heeft niets met de discussie te maken. Het gaat om het nu, niet om waar Klaassen over 3 jaar eventueel zou zijn.quote:Op maandag 6 april 2015 15:45 schreef Dven het volgende:
[..]
Is ook maar drie jaar ouder. Die geweldige Wijnaldum, die jarenlang als een natte krant heeft gespeeld.

En dan noem je verdomme Clasie? Hou toch op.quote:Op maandag 6 april 2015 15:45 schreef Shrewd het volgende:
[..]
Dan moet je nog maar eens goed naar Wijnaldum kijken en daarna weer eens naar Klaassen.
Klaassen heeft overigens ook niet het inzicht van een Clasie en Maher. Dat werd bij Oranje ook duidelijk toen hij keer op keer de diepte niet opzocht. Dus dat is ook niet echt een argument om hem beter dan Wijnaldum te achten.

Klaassen heeft nu al meer goede wedstrijden gespeeld in Oranje dan Wijnaldum.quote:Op maandag 6 april 2015 15:45 schreef Shrewd het volgende:
[..]
Dan moet je nog maar eens goed naar Wijnaldum kijken en daarna weer eens naar Klaassen.
Klaassen heeft overigens ook niet het inzicht van een Clasie en Maher. Dat werd bij Oranje ook duidelijk toen hij keer op keer de diepte niet opzocht. Dus dat is ook niet echt een argument om hem beter dan Wijnaldum te achten.

Jawel. Alsof men toen zo te spreken was over het wereldtalent Wijnaldum. Ga eens weg, koekebakkerquote:Op maandag 6 april 2015 15:46 schreef Shrewd het volgende:
[..]
Dat heeft niets met de discussie te maken. Het gaat om het nu, niet om waar Klaassen over 3 jaar eventueel zou zijn.

Het argument inzicht werd aangehaald, dus gaf ik een voorbeeldje van een speler die dat wél heeft. daar is Clasie inderdaad beter in dan Wijnaldum en Klaassen.quote:Op maandag 6 april 2015 15:46 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
En dan noem je verdomme Clasie? Hou toch op.
Wijnaldum die een basisplek afdwong in Oranje tijdens het WK?quote:Op maandag 6 april 2015 15:47 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Klaassen heeft nu al meer goede wedstrijden gespeeld in Oranje dan Wijnaldum.
Overigens zag ik Klaassen daarin ook daadwerkelijk mooie ballen naar voren spelen

Uh, nee.quote:Op maandag 6 april 2015 15:47 schreef Dven het volgende:
[..]
Jawel. Alsof men toen zo te spreken was over het wereldtalent Wijnaldum. Ga eens weg, koekebakker

Kquote:

God mag weten waarom.quote:Op maandag 6 april 2015 15:48 schreef Shrewd het volgende:
[..]
Wijnaldum die een basisplek afdwong in Oranje tijdens het WK?

Precies, dus als je volgende keer random feitjes als leeftijden er bij haalt doe dat dan in een discussie waar dat wel relevant is. Bedankt.quote:

Ik denk dat over dat WK inderdaad nog 30 gesproken wordt ja. Wereldvoetbal gezien, met dank aan de grote dirigent Wijnaldum.quote:Op maandag 6 april 2015 15:48 schreef Shrewd het volgende:
[..]
Het argument inzicht werd aangehaald, dus gaf ik een voorbeeldje van een speler die dat wél heeft. daar is Clasie inderdaad beter in dan Wijnaldum en Klaassen.
[..]

Ah, dus als Wijnaldum goed speelt komt het door het hele team. En als Klaassen zijn vele goede wedstrijden in Oranje speelt (2 hele wedstrijden al geloof ikquote:Op maandag 6 april 2015 15:49 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
God mag weten waarom.
Speelde alleen maar verstoppertje tijdens alle wedstrijden dat hij speelde. Alleen tegen Brazilië was hij wel aardig, maar toen speelde heel Oranje goed.
 ) dan geldt dat criterium niet meer.
) dan geldt dat criterium niet meer.  

Dat is wederom niet wat ik zeg, jij hebt niet vooraan gestaan hé bij het uitdelen van het verstand?quote:Op maandag 6 april 2015 15:50 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik denk dat over dat WK inderdaad nog 30 gesproken wordt ja. Wereldvoetbal gezien, met dank aan de grote dirigent Wijnaldum.

Leeftijd is niet relevant in een discussie over puur voetbaltalent. Eh, oke dan.quote:Op maandag 6 april 2015 15:49 schreef Shrewd het volgende:
[..]
Precies, dus als je volgende keer random feitjes als leeftijden er bij haalt doe dat dan in een discussie waar dat wel relevant is. Bedankt.

Wijnaldum speelde aardig toen de rest goed speelde.quote:Op maandag 6 april 2015 15:50 schreef Shrewd het volgende:
[..]
Ah, dus als Wijnaldum goed speelt komt het door het hele team. En als Klaassen zijn vele goede wedstrijden in Oranje speelt (2 hele wedstrijden al geloof ik) dan geldt dat criterium niet meer.
Is cool.

Waarom haal je het er dan bij? Alsof het zo'n bijzondere en grote prestatie isquote:Op maandag 6 april 2015 15:51 schreef Shrewd het volgende:
[..]
Dat is wederom niet wat ik zeg, jij hebt niet vooraan gestaan hé bij het uitdelen van het verstand?
 Koekwaus.
 Koekwaus.

De discussie was ''Wijnaldum < Klaassen'', dat maakt dan geen reet uit of iemand 12 is of 42. Het gaat er om wat ze op dit moment laten zien.quote:Op maandag 6 april 2015 15:51 schreef Dven het volgende:
[..]
Leeftijd is niet relevant in een discussie over puur voetbaltalent. Eh, oke dan.

Oké je trollt, zeg dat dan meteenquote:Op maandag 6 april 2015 15:52 schreef Shrewd het volgende:
Snap ook niet dat Klaassen er niet gewoon altijd in staat.
Hij is zelfs zo goed dat hij nu verkracht wordt op 6.
Man, wat een voetbalgod.

Had wel zo netjes geweest als hij dat even aangegeven had ja.quote:Op maandag 6 april 2015 15:53 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Oké je trollt, zeg dat dan meteen

Nee dat is hij totaal niet, een leuk waterdragertje niet meer en niet minder.quote:Op maandag 6 april 2015 15:48 schreef Shrewd het volgende:
[..]
Het argument inzicht werd aangehaald, dus gaf ik een voorbeeldje van een speler die dat wél heeft. daar is Clasie inderdaad beter in dan Wijnaldum en Klaassen.
[..]

De top als in?quote:Op maandag 6 april 2015 15:52 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Wijnaldum speelde aardig toen de rest goed speelde.
Maar wat zijn nou echt bijzondere kwaliteiten van Wijnaldum waarmee hij de top gaat halen? Leg me dat eens uit

quote:Op maandag 6 april 2015 15:53 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Nee dat is hij totaal niet, een leuk waterdragertje niet meer en niet minder.

Scorend vermogen hebben Klaassen en Wijnaldum allebei, loopvermogen vind ik Klaassen nog beter in, en Klaassen heeft ook nog eens meer inzichtquote:Op maandag 6 april 2015 15:54 schreef Shrewd het volgende:
[..]
De top als in?
Goede dribbel, boven gemiddeld loopvermogen, individuele actie en scorend vermogen. Ik denk niet dat hij de absolute top gaat halen, maar dat zie ik Klaassen ook niet doen. Clubs als Schalke en misschien een Spurs denk ik dan aan.
De discussie was of Klaassen beter was dan Wijnaldum trouwens, niet wie er wel of niet de top zou halen en waarom.

Maar ik vind Klaassen op dit moment al beter dan Wijnaldum.quote:Op maandag 6 april 2015 16:01 schreef Monolith het volgende:
Het probleem is ook een beetje dat mensen hier vaak verwachten van talenten van 18-20 dat ze een constante, goede prestatie neerzetten. Daarbij verwart men dan ook nog eens potentie met de kwaliteiten van een speler op dit moment. Een speler die op zijn 22e al bijna net zo goed is als een andere speler die al 28 is heeft meer potentie, maar is nog niet beter.

Erg haar. Zou ook dragen als ik het had.quote:

Daar denken de meeste mensen toch anders over. Klaasen is weliswaar de enige Ajax speler naast Cillessen die goed en constant speelt, maar ik zou niet willen stellen dat Klaassen echt beter is dan Wijnaldum. Die heeft me toch al flink wat punten opgeleverd in mijn voetbalmanager.quote:Op maandag 6 april 2015 16:03 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Maar ik vind Klaassen op dit moment al beter dan Wijnaldum.
Een Wijnaldum die je vaak niet eens ziet in wedstrijden (soort Siem de Jong) terwijl Klaassen veel meer aanwezig is dan

Hij scoorde wel twee keer in de halve finale.quote:

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |