abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151416433
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2015 14:02 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Tsja, een andere mening als die van de indoctrinerende imam in het plaatselijke haatpaleis, da's in het Europa van 2015 natuurlijk al reden genoeg om iemand te onthoofden of in ieder geval met Kalashnikovs om te leggen...
Kan in ieder geval een aanleiding zijn om flink in de problemen te komen en beveiligd te moeten worden. Zeker als je ook nog een beetje een provocateur als De Winter (of Wilders) bent.
pi_151416607
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 14:04 schreef Downwards het volgende:

[..]

Kan in ieder geval een aanleiding zijn om flink in de problemen te komen en beveiligd te moeten worden. Zeker als je ook nog een beetje een provocateur als De Winter (of Wilders) bent.
Dat zijn inderdaad de geneugten van de multiculturele samenleving; hordes geïmporteerde nutteloze analfabeten en mensen met een hekel aan onze samenleving en politici die daar op welke manier dan ook garen bij spinnen, wij Europeanen hebben het maar goed... O+
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_151416629
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2015 14:12 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Dat zijn inderdaad de geneugten van de multiculturele samenleving; hordes geïmporteerde nutteloze analfabeten en mensen met een hekel aan onze samenleving en politici die daar op welke manier dan ook garen bij spinnen, wij Europeanen hebben het maar goed... O+
De geneugten van het streven naar de monoculturele samenleving, massamoorden op eilandjes, daarentegen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_151416717
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 14:01 schreef Toga het volgende:
Omgekeerd zouden dan langgeteende atheïsten hetzelfde met de Dalil Boubakeur (die oproept dat het aantal moskees in Frankrijk verdubbeld moet worden) moeten doen dan...
Nee, dat heet dan "racisme" en "islamofobie". :N

Die termen hebben ze namelijk meteen klaarliggen, als het nodig is. Ik heb de afgelopen dagen bijvoorbeeld met stijgende verbazing zitten kijken naar hoe Bart De Wever (N-VA) in België zulke labeltjes kreeg opgeplakt. Hij had het aangedurfd om zich uit te laten over Marokkanen, in het bijzonder Berbers, die zijn oververtegenwoordigd in de foute lijstjes.
pi_151416792
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 14:17 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Nee, dat heet dan "racisme" en "islamofobie". :N

Die termen hebben ze namelijk meteen klaarliggen, als het nodig is. Ik heb de afgelopen dagen bijvoorbeeld met stijgende verbazing zitten kijken naar hoe Bart De Wever (N-VA) in België zulke labeltjes kreeg opgeplakt. Hij had het aangedurfd om zich uit te laten over Marokkanen, in het bijzonder Berbers, die zijn oververtegenwoordigd in de foute lijstjes.
Uitermate slechte vergelijking. Verder zijn alle Marokkanen van Berberse origine - op import na. Onwetende. Je politieke agenda, het fulmineren van Marokkanenhaat, is weer duidelijk aanwezig. Het oproepen tot een verdubbeling van het aantal moskeeen betekent niet dat de rechten van atheïsten in gedrang komen, laat staan dat atheisten worden opgeroepen om uit het land te vertrekken.
Allah Al Watan Al Malik
pi_151416923
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2015 14:12 schreef DDDDDaaf het volgende:

En het volk dat maar moet toezien hoe het karakter van hun land, van hun samenleving, blijvend wordt veranderd. Zelfs als je nu de immigratie vanuit moslimlanden volledig zou stopzetten, groeit het percentage moslims in onze samenleving. En dan te bedenken dat poorten juist wijd open blijven staan.

Niet alle moslims zijn slecht of ongewenst, trouwens. Zo'n 55-60 procent is gematigd en is redelijk goed geïntegreerd. De probleemgroep is het andere deel: fundamentalistische tot radicale moslims, die slecht zijn geïntegreerd en die ook helemaal niks hebben met onze samenleving. Zulke mensen mag best eens een spiegel worden voorgehouden.
pi_151417123
quote:
9s.gif Op maandag 6 april 2015 13:00 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Heb jij geen flyer gekregen?
_O-.
pi_151417145
Mensen die niet accepteren dat het karakter van hun land, de samenleving continu in beweging is - dergelijke lieden die doorgaans een geromantiseerd beeld hebben van de historie van hun eigen land - zijn vaak niet voor rede vatbaar. Ze houden maatschappelijk ontwikkelingen in het land zoveel mogelijk tegen en zien elke vorm van verandering als vijandig.

Het zijn vaak blanke gefrustreerde jongemannen, geradicaliseerd op het internet, een weinig actief sociaal leven en doorgaans dragen ze niet of weinig bij aan het land of de maatschappij. Het is feitelijk de exacte stereotypering van een radicale moslim. Ze verschillen ook uitermate weinig van elkaar. De vijandschap zit diep ingebakken, dat je het er nooit uit krijgt. Zelfs niet de met de beste therapie ter wereld.
Allah Al Watan Al Malik
pi_151417203
Het karakter van een land is continu aan het veranderen, beste Efteling. Met of zonder import.

Verandering is in mijn optiek ook niet eng.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_151417230
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 14:20 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Uitermate slechte vergelijking. Verder zijn alle Marokkanen van Berberse origine - op import na. Onwetende. Je politieke agenda, het fulmineren van Marokkanenhaat, is weer duidelijk aanwezig. Het oproepen tot een verdubbeling van het aantal moskeeen betekent niet dat de rechten van atheïsten in gedrang komen, laat staan dat atheisten worden opgeroepen om uit het land te vertrekken.
Op wiki lees ik dat er zo'n 19 miljoen Berbers zijn in een land met 32 miljoen inwoners. En ik heb in het verleden op dit forum hele verhalen gelezen over hoe de Berbers zijn achtergesteld.

Het benoemen van problemen, zoals ook De Wever dat deed, wordt veel te gemakkelijk in de hoek van racisme, islamofobie of - in jouw geval - Marokkanenhaat geduwd. Lekker weer als vanouds de rol van het verongelijkte slachtoffer aannemen.
pi_151417346
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 14:35 schreef KoosVogels het volgende:
Het karakter van een land is continu aan het veranderen, beste Efteling. Met of zonder import.

Dat hangt er helemaal van af in welke richting die veranderingen zich begeven. Nederland is de afgelopen eeuw sterk geseculariseerd. De rol van religie is fors ingeperkt, vrijheden en rechten van burgers zijn gegroeid. Nederland is op tal van fronten liberaal en ruimdenkend, zeker als het om mensenrechten gaat.

De import van een oer-conservatieve religie met nogal wat onverdraagzame opvattingen én (bij een aanzienlijk deel) de neiging om zichzelf boven de wet te willen plaatsen, is hét recept voor problemen. En die zijn er dan ook.

En wanneer zich dat uit in problematisch gedrag, is het prima om die mensen een spiegel voor te houden.
pi_151417413
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 14:36 schreef Elfletterig het volgende:
Op wiki lees ik dat er zo'n 19 miljoen Berbers zijn in een land met 32 miljoen inwoners. En ik heb in het verleden op dit forum hele verhalen gelezen over hoe de Berbers zijn achtergesteld.
Op Wiki staat wel meer wat niet klopt. Alle Marokkanen zijn Berbers, echter er bestaan zogenaamde gearabiseerde Berbers. Dat is genetisch aantoonbaar. De gearabiseerde Berbers zijn Berbers, die cultureel gearabiseerd zijn.

quote:
Het benoemen van problemen, zoals ook De Wever dat deed, wordt veel te gemakkelijk in de hoek van racisme, islamofobie of - in jouw geval - Marokkanenhaat geduwd. Lekker weer als vanouds de rol van het verongelijkte slachtoffer aannemen.
Het benoemen van een probleem heeft niets met Marokkanenhaat te maken. De focus leggen op Marokkanen - en meer specifiek hun tweede nationaliteit - het continue aan de lopende band claimen dat het 'gedurfde' uitspraken zijn en dat je het eigenlijk niet mag zeggen - die zogenaamde 'verbazing' en het (erbij halen van deze groep - ook als het er niet over gaat, zoals ook in deze thread) zijn echter vrij concrete indicaties van Marokkanenhaat - of om het wat netter te formuleren aversie jegens Marokkanen.

Om het verder nog over slachtofferrol te hebben. Je hele post m.b.t. het volk dat maar moet aanzien dat het land aan het veranderen is, is een grote huilie huilie slachtoffer post. Denk daar maar eens over na.
Allah Al Watan Al Malik
pi_151417579
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 14:33 schreef Mutant01 het volgende:
Mensen die niet accepteren dat het karakter van hun land, de samenleving continu in beweging is - dergelijke lieden die doorgaans een geromantiseerd beeld hebben van de historie van hun eigen land - zijn vaak niet voor rede vatbaar. Ze houden maatschappelijk ontwikkelingen in het land zoveel mogelijk tegen en zien elke vorm van verandering als vijandig.

Het zijn vaak blanke gefrustreerde jongemannen, geradicaliseerd op het internet, een weinig actief sociaal leven en doorgaans dragen ze niet of weinig bij aan het land of de maatschappij. Het is feitelijk de exacte stereotypering van een radicale moslim. Ze verschillen ook uitermate weinig van elkaar. De vijandschap zit diep ingebakken, dat je het er nooit uit krijgt. Zelfs niet de met de beste therapie ter wereld.
Ik heb geen geromantiseerd beeld van de historie van Nederland; die bevat genoeg zwarte bladzijden. Ik heb te maken met het Nederland van nu. En de huidige situatie kun je vergelijken met hoe het vroeger was.

Ontwikkelingen in een maatschappij zijn bij voorkeur gericht op verbetering en vooruitgang, niet op stappen terug in de tijd. Ik beschouw niet elke vorm van verandering als vijandig, ik beschouw alleen de verkeerde, ongewenste vormen van verandering als vijandig. De opmars van een oer-conservatieve religie die zichzelf boven de wet plaatst, bijvoorbeeld. De aanwezigheid van een groeiende groep mensen die zich afzijdig houdt van onze samenleving of zich er zelfs nadrukkelijk tegen afzet. Allemaal "ontwikkelingen" of "veranderingen" die ik niet toejuich en die ik wens te bestrijden.

Verder doe ik niet mee aan het door jou uitgedragen idee van vijandschap. Dat zijn jouw woorden, niet de mijne. Wat bijdragen aan de samenleving betreft, zou je er misschien goed aan doen om eens wat kritischer te zijn op bepaalde groepen allochtonen. Ik hoef je, neem ik aan, geen voorbeelden te geven.
pi_151417604
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 14:40 schreef Elfletterig het volgende:
Dat hangt er helemaal van af in welke richting die veranderingen zich begeven. Nederland is de afgelopen eeuw sterk geseculariseerd. De rol van religie is fors ingeperkt, vrijheden en rechten van burgers zijn gegroeid. Nederland is op tal van fronten liberaal en ruimdenkend, zeker als het om mensenrechten gaat.
Religieuze partijen zijn nog steeds populair - en weer populairder aan het worden. Dat het land geseculariseerd is doet niets af aan het feit dat grote delen van het land hun religieuze normen en waarden uitermate hoog in het vaandel hebben staan. Ja ook zonder al die grote boze buitenlanders.

quote:
De import van een oer-conservatieve religie met nogal wat onverdraagzame opvattingen én (bij een aanzienlijk deel) de neiging om zichzelf boven de wet te willen plaatsen, is hét recept voor problemen. En die zijn er dan ook.

En wanneer zich dat uit in problematisch gedrag, is het prima om die mensen een spiegel voor te houden.
Prima om specifiek die mensen een spiegel voor te houden. Val daar een willekeurige moslima die door een markt in België loopt niet mee lastig. Val Marokkanen niet lastig met generaliserende Marokkanen uitspraken. Ga criminelen pesten, radicalen - maar laat de normale moslim man of vrouw met rust. Zij vallen je immers ook niet lastig.
Allah Al Watan Al Malik
pi_151417761
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 14:43 schreef Mutant01 het volgende:
Het benoemen van een probleem heeft niets met Marokkanenhaat te maken. De focus leggen op Marokkanen - en meer specifiek hun tweede nationaliteit - het continue aan de lopende band claimen dat het 'gedurfde' uitspraken zijn en dat je het eigenlijk niet mag zeggen - die zogenaamde 'verbazing' en het (erbij halen van deze groep - ook als het er niet over gaat, zoals ook in deze thread) zijn echter vrij concrete indicaties van Marokkanenhaat - of om het wat netter te formuleren aversie jegens Marokkanen.

Om het verder nog over slachtofferrol te hebben. Je hele post m.b.t. het volk dat maar moet aanzien dat het land aan het veranderen is, is een grote huilie huilie slachtoffer post. Denk daar maar eens over na.
De Wever benoemde een probleem, namelijk de achterstand in ontwikkeling, de hoge schooluitval en criminaliteit, dat soort zaken. Desondanks werd hij door poco's onmiddellijk als "racist" gelabeld. Geen wonder dat er dan een soort houding ontstaat waarbij mensen het gevoel hebben dat ze bepaalde dingen "eigenlijk niet mogen zeggen". Dat is direct te herleiden naar het schuldgevoel dat mensen door poco's wordt aangepraat. Ik zie op dit forum regelmatig hetzelfde gebeuren, trouwens.

Volgens mij heb je een reality check nodig als je over de groep Marokkanen zegt dat het hun tweede nationaliteit is. Voor het leeuwendeel van de groep is het hun eerste nationaliteit. Het is ook waar hun identiteit én loyaliteit ligt. Het zijn de mensen die jaarlijks op vakantie "naar huis" gaan. Ze gaan hoofdzakelijk met andere Marokkanen om (rapporten bewijzen dat ook) en wat criminaliteit betreft weten ze ook heel goed de eigen groep te ontzien; alles is gericht op autochtonen.

Landen als Nederland en België zijn door onze voorouders opgebouwd tot wat het nu is. Op basis van onze beschaving en voortschrijdende inzichten zijn we uitgegroeid tot landen met uitstekende mensenrechten, landen waar het prima vertoeven is. Het is meer dan terecht om kritisch de vinger aan de pols te houden wanneer er groepen mensen opduiken die niks hebben met onze verworvenheden en die hun eigen religie boven de wet plaatsen.
pi_151417812
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 14:48 schreef Elfletterig het volgende:
Ik heb geen geromantiseerd beeld van de historie van Nederland; die bevat genoeg zwarte bladzijden. Ik heb te maken met het Nederland van nu. En de huidige situatie kun je vergelijken met hoe het vroeger was.
Klopt, en dan zie je hoe uitermate goed we het hebben. Op ALLE fronten.

quote:
Ontwikkelingen in een maatschappij zijn bij voorkeur gericht op verbetering en vooruitgang, niet op stappen terug in de tijd. Ik beschouw niet elke vorm van verandering als vijandig, ik beschouw alleen de verkeerde, ongewenste vormen van verandering als vijandig. De opmars van een oer-conservatieve religie die zichzelf boven de wet plaatst, bijvoorbeeld. De aanwezigheid van een groeiende groep mensen die zich afzijdig houdt van onze samenleving of zich er zelfs nadrukkelijk tegen afzet. Allemaal "ontwikkelingen" of "veranderingen" die ik niet toejuich en die ik wens te bestrijden.
Ontwikkelingen binnen een maatschappij gaan alle kanten op. Niet alleen de kant die jij wenst, maar ook de kant die je niet wenst. Als je daar niet mee om kan gaan dan zal het leven je uitermate zwaar bevallen en adviseer ik je om op een onbewoond eiland te gaan zitten. Het is duidelijk dat je moslims over het algemeen als vijandig beschouwd, anders zou je niet zo'n fantasierijk schrikbeeld hebben neergezet over 'de groei aan aantal moslims in Nederland'. Het is kenmerkend voor figuren die vooral anderen erop willen wijzen wat voor 'gevaar wij wel niet lopen', want ja de 'grenzen staan wagenwijd open' en we hebben nu al 'enorme problemen'. Je kan zeggen wat je wil, maar de vijandschap druipt hier gewoon vanaf.

quote:
Verder doe ik niet mee aan het door jou uitgedragen idee van vijandschap. Dat zijn jouw woorden, niet de mijne. Wat bijdragen aan de samenleving betreft, zou je er misschien goed aan doen om eens wat kritischer te zijn op bepaalde groepen allochtonen. Ik hoef je, neem ik aan, geen voorbeelden te geven.
Het zijn mijn constateringen inderdaad. Ik durf mijn hand ervoor in het vuur te steken dat ik niet ver van de waarheid af sta op dat gebied. Het blijkt uit ieder topic waar jij aanwezig bent. Er gaat geen post voorbij of de Marokkanen moeten erbij betrokken worden - terwijl het in primo helemaal niet over hen gaat. Het bijzondere is dan ook dat dit gecombineerd wordt met 'maar we mogen er niets over zeggen'. Een misplaatst slachtofferrol dat zich eindeloos lijkt te herhalen. Er is van alles mis met 'kritiek hebben op bepaalde groepen allochtonen' - daarentegen kan je prima kritiek hebben op bepaalde elementen binnen de Nederlandse maatschappij. Zoals criminele Marokkaanse Nederlanders. Of radicale moslims.

Dat is wat anders dan 'willen we minder Marokkanen' of ja maar Marokkanen zijn oververtegenwoordigd in de foute lijstjes. Dan spreek je precies de verkeerde mensen erop aan namelijk.
Allah Al Watan Al Malik
pi_151417905
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 14:13 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De geneugten van het streven naar de monoculturele samenleving, massamoorden op eilandjes, daarentegen.
Want als je niet zo veel op hebt met de multiculturele samenleving ben je een massamoordenaar die het op sociaaldemocratische jongeren gemunt heeft, andere smaken zijn er niet...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_151417958
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 14:49 schreef Mutant01 het volgende:
Religieuze partijen zijn nog steeds populair - en weer populairder aan het worden. Dat het land geseculariseerd is doet niets af aan het feit dat grote delen van het land hun religieuze normen en waarden uitermate hoog in het vaandel hebben staan. Ja ook zonder al die grote boze buitenlanders.
De omvang van religieuze partijen in Nederland is lang niet meer wat -ie was. Je kunt mensen hun religieuze opvattingen niet afpakken; dat is ook geen doel. Zolang mensen maar snappen dat hun religie niet boven de wet staat. En mensen die dat principe weigeren te omarmen, kunnen hun heil elders gaan zoeken.

quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 14:49 schreef Mutant01 het volgende:
Prima om specifiek die mensen een spiegel voor te houden. Val daar een willekeurige moslima die door een markt in België loopt niet mee lastig. Val Marokkanen niet lastig met generaliserende Marokkanen uitspraken. Ga criminelen pesten, radicalen - maar laat de normale moslim man of vrouw met rust. Zij vallen je immers ook niet lastig.
Je scheert hier twee dingen over één kam, waar ik juist een onderscheid in wil aanbrengen.

Dat je op een markt loopt en daar wordt geconfronteerd met iets dat je niet welgevallig is: sorry, maar dat hoort bij het leven. Als atheïst word ik vaker dan me lief is - en ook ongevraagd en ongewenst - geconfronteerd met allerlei religieuze uitingen. Dat heb ik (kennelijk) ook maar te accepteren. Dus dan accepteert de moslima op de markt in Antwerpen ook maar dat Dewinter daar staat te flyeren.

Het andere punt is of je individuele Marokkanen moet lastigvallen met uitspraken over Marokkanen als groep. Nee, bij voorkeur niet. Maar het is wél zo dat Marokkanen als totale groep slecht scoren op diverse lijstjes. En het aanpakken van die problemen begint toch echt binnen de gemeenschap zelf. Slechte opvoeding, taalachterstand, schooluitval, enzovoort.
pi_151418053
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 15:03 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De omvang van religieuze partijen in Nederland is lang niet meer wat -ie was. Je kunt mensen hun religieuze opvattingen niet afpakken; dat is ook geen doel. Zolang mensen maar snappen dat hun religie niet boven de wet staat. En mensen die dat principe weigeren te omarmen, kunnen hun heil elders gaan zoeken.

[..]

Je scheert hier twee dingen over één kam, waar ik juist een onderscheid in wil aanbrengen.

Dat je op een markt loopt en daar wordt geconfronteerd met iets dat je niet welgevallig is: sorry, maar dat hoort bij het leven. Als atheïst word ik vaker dan me lief is - en ook ongevraagd en ongewenst - geconfronteerd met allerlei religieuze uitingen. Dat heb ik (kennelijk) ook maar te accepteren. Dus dan accepteert de moslima op de markt in Antwerpen ook maar dat Dewinter daar staat te flyeren.
Je wil de uiting "Jezus leeft", of "vloeken blabla" gelijkstellen aan "hey, jij bent Marokkaan, tyf eens op!"?
pi_151418059
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 14:35 schreef KoosVogels het volgende:

Verandering is ook helemaal niet erg wanneer ze het karakter van natuurlijke evolutie heeft en dat is bij de grootschalige import, die eerst tot een massa makkelijk en goedkoop uit te buiten wegwerpwerknemers en vervolgens tot de utopische multiculturele samenleving had moeten leiden, nou juist volstrekt níet het geval...
  maandag 6 april 2015 @ 15:23:13 #271
322645 Voorschrift
See if I care
pi_151418555
quote:
10s.gif Op maandag 6 april 2015 15:06 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je wil de uiting "Jezus leeft", of "vloeken blabla" gelijkstellen aan "hey, jij bent Marokkaan, tyf eens op!"?
Beiden zijn even knullig.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_151418600
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 14:58 schreef Mutant01 het volgende:
Klopt, en dan zie je hoe uitermate goed we het hebben. Op ALLE fronten.
Dat vind ik dan weer niet. Er zijn ook wel weer punten te noemen die vorige generaties beter deden. Zo was er vroeger veel meer gemeenschapszin en sociale controle. Mensen keken veel meer naar elkaar om dan nu het geval is. Nu is er doorgeslagen egoïsme en individualisering.

quote:
Ontwikkelingen binnen een maatschappij gaan alle kanten op. Niet alleen de kant die jij wenst, maar ook de kant die je niet wenst. Als je daar niet mee om kan gaan dan zal het leven je uitermate zwaar bevallen en adviseer ik je om op een onbewoond eiland te gaan zitten. Het is duidelijk dat je moslims over het algemeen als vijandig beschouwd, anders zou je niet zo'n fantasierijk schrikbeeld hebben neergezet over 'de groei aan aantal moslims in Nederland'. Het is kenmerkend voor figuren die vooral anderen erop willen wijzen wat voor 'gevaar wij wel niet lopen', want ja de 'grenzen staan wagenwijd open' en we hebben nu al 'enorme problemen'. Je kan zeggen wat je wil, maar de vijandschap druipt hier gewoon vanaf.
:D Dit is best hilarisch, want je doet hier feitelijk hetzelfde als wat Dewinter in zijn flyer doet: mensen stimuleren om te vertrekken. Alleen wil jij autochtone Nederlanders hun land uitzetten, terwijl Dewinter een geïmporteerde groep migranten die zich slecht aanpast, een spiegel voorhoudt.

Ik wil dat onze samenleving de kant opgaat die ik wens, niet de kant op die ik niet wens. Dat is waarom ik mijn mond opentrek over dit soort onderwerpen. Dat jij dat, vanuit een misplaatste slachtofferrol, graag wilt framen als Marokkanenhaat of moslimhaat, neem ik voor kennisgeving aan. Zoals ik eerder deze week al aangaf, haat ik geen mensen om hun afkomst. Mijn mening is gekoppeld aan het gedrag dat mensen vertonen. En guess what: met de groep Marokkanen in ons land hebben we nogal wat problemen.

Overigens, terugkomend op mijn eerste opmerking, ben ik van de gemeenschapszin. Ik ben voorstander van een hechte samenleving; een samenleving die een logische eenheid vormt en die meer is dan een verzameling individuen die elkaar negeren of groepjes mensen die compleet langs elkaar heen leven. In tegenstelling tot wat mensen over mij denken en hoe ik word afgeschilderd, heb ik geen enkele moeite met de aanwezigheid van moslims in Nederland. Ik heb alleen wél een mening over hoe ze deel moeten uitmaken van onze samenleving. En daar hoort dus ook een kritische houding bij aan mensen die zichzelf buiten onze samenleving plaatsen.

Ik herhaal nog eens deze uitspraak van Aboutaleb:

Ik ben het daar volledig mee eens.

quote:
Het zijn mijn constateringen inderdaad. Ik durf mijn hand ervoor in het vuur te steken dat ik niet ver van de waarheid af sta op dat gebied. Het blijkt uit ieder topic waar jij aanwezig bent. Er gaat geen post voorbij of de Marokkanen moeten erbij betrokken worden - terwijl het in primo helemaal niet over hen gaat. Het bijzondere is dan ook dat dit gecombineerd wordt met 'maar we mogen er niets over zeggen'. Een misplaatst slachtofferrol dat zich eindeloos lijkt te herhalen. Er is van alles mis met 'kritiek hebben op bepaalde groepen allochtonen' - daarentegen kan je prima kritiek hebben op bepaalde elementen binnen de Nederlandse maatschappij. Zoals criminele Marokkaanse Nederlanders. Of radicale moslims.

Dat is wat anders dan 'willen we minder Marokkanen' of ja maar Marokkanen zijn oververtegenwoordigd in de foute lijstjes. Dan spreek je precies de verkeerde mensen erop aan namelijk.
Ging het eerst nog over "dergelijke lieden", nu gaat het ineens over mij. :')
Je probeert de aandacht kennelijk af te leiden van het werkelijke probleem door een andere groep mensen tot probleem te betitelen. Mensen die problemen met Marokkanen benoemen, zijn niet per definitie zelf problematisch. Voor zover ze verzaken in hun eigen bijdrage aan de samenleving, kunnen ze daarop worden aangesproken.

Er zijn heel veel posts van mij te vinden waarin geen Marokkanen worden genoemd. Het geval wil dat wij elkaar doorgaans tegenkomen in topics die wél over onderwerpen als integratie, islam, criminaliteit en de multiculturele samenleving gaan. Dat je daardoor kennelijk een vertekend beeld hebt, neem ik voor kennisgeving aan.

In tegenstelling tot jou vind ik niet dat er iets mis is met kritiek hebben op bepaalde groepen allochtonen. Als het maar geen kritiek is die puur en alleen op afkomst is gebaseerd; dat zou discriminerend en racistisch zijn. Zo heb ik bijvoorbeeld heel nadrukkelijk stelling genomen tegen de walgelijke "minder, minder"-uitspraak van Wilders.

"We willen minder Marokkanen" is een dubieuze uitspraak, "Marokkanen zijn oververtegenwoordigd in de foute lijstjes" is een feitelijke juistheid die benoemd moet worden en bediscussieerd moet worden. Mensen die niks misdaan hebben, hoeven zich niet aangesproken te voelen; dat heb ik je in het verleden al TIG keer uitgelegd. Toch blijf je de slachtofferkaart spelen. Ik snap dat niet.
pi_151418653
quote:
10s.gif Op maandag 6 april 2015 15:06 schreef Xa1pt het volgende:
Nee. Lees de flyer van Dewinter en probeer het daarna nog eens.
  maandag 6 april 2015 @ 15:26:07 #274
322645 Voorschrift
See if I care
pi_151418665
Nou Elfbabe, het is namelijk zo dat die Islamitische mensen veel meer een broedergevoel kennen, dus wanneer je gewoon een ergens op aanspreekt dan worden ze allemaal kwaad. Terwijl de gemiddelde Nederlander de schouders optrekt als je het over Henk en Ingrid hebt. Schuld versus schaamte-cultuur.

Dat verklaart de verontwaardiging van met name de Muttie's op een forum als deze.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_151418745
Even een goed liedje voor in dit topic:

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')