quote:
Dat vind ik dan weer niet. Er zijn ook wel weer punten te noemen die vorige generaties beter deden. Zo was er vroeger veel meer gemeenschapszin en sociale controle. Mensen keken veel meer naar elkaar om dan nu het geval is. Nu is er doorgeslagen egoïsme en individualisering.
quote:
Op maandag 6 april 2015 14:58 schreef Mutant01 het volgende:Ontwikkelingen binnen een maatschappij gaan alle kanten op. Niet alleen de kant die jij wenst, maar ook de kant die je niet wenst.
Als je daar niet mee om kan gaan dan zal het leven je uitermate zwaar bevallen en adviseer ik je om op een onbewoond eiland te gaan zitten. Het is duidelijk dat je moslims over het algemeen als vijandig beschouwd, anders zou je niet zo'n fantasierijk schrikbeeld hebben neergezet over 'de groei aan aantal moslims in Nederland'. Het is kenmerkend voor figuren die vooral anderen erop willen wijzen wat voor 'gevaar wij wel niet lopen', want ja de 'grenzen staan wagenwijd open' en we hebben nu al 'enorme problemen'. Je kan zeggen wat je wil, maar de vijandschap druipt hier gewoon vanaf.

Dit is best hilarisch, want je doet hier feitelijk hetzelfde als wat Dewinter in zijn flyer doet: mensen stimuleren om te vertrekken. Alleen wil jij autochtone Nederlanders hun land uitzetten, terwijl Dewinter een geïmporteerde groep migranten die zich slecht aanpast, een spiegel voorhoudt.
Ik wil dat onze samenleving de kant opgaat die ik wens, niet de kant op die ik niet wens. Dat is waarom ik mijn mond opentrek over dit soort onderwerpen. Dat jij dat, vanuit een misplaatste slachtofferrol, graag wilt framen als Marokkanenhaat of moslimhaat, neem ik voor kennisgeving aan. Zoals ik eerder deze week al aangaf, haat ik geen mensen om hun afkomst. Mijn mening is gekoppeld aan het gedrag dat mensen vertonen. En guess what: met de groep Marokkanen in ons land hebben we nogal wat problemen.
Overigens, terugkomend op mijn eerste opmerking, ben ik van de gemeenschapszin. Ik ben voorstander van een hechte samenleving; een samenleving die een logische eenheid vormt en die meer is dan een verzameling individuen die elkaar negeren of groepjes mensen die compleet langs elkaar heen leven. In tegenstelling tot wat mensen over mij denken en hoe ik word afgeschilderd, heb ik geen enkele moeite met de aanwezigheid van moslims in Nederland. Ik heb alleen wél een mening over hoe ze deel moeten uitmaken van onze samenleving. En daar hoort dus ook een kritische houding bij aan mensen die zichzelf buiten onze samenleving plaatsen.
Ik herhaal nog eens deze uitspraak van Aboutaleb:
![bgvbr7.jpg]()
Ik ben het daar volledig mee eens.
quote:
Op maandag 6 april 2015 14:58 schreef Mutant01 het volgende:Het zijn mijn constateringen inderdaad. Ik durf mijn hand ervoor in het vuur te steken dat ik niet ver van de waarheid af sta op dat gebied. Het blijkt uit ieder topic waar jij aanwezig bent. Er gaat geen post voorbij of de Marokkanen moeten erbij betrokken worden - terwijl het in primo helemaal niet over hen gaat. Het bijzondere is dan ook dat dit gecombineerd wordt met 'maar we mogen er niets over zeggen'. Een misplaatst slachtofferrol dat zich eindeloos lijkt te herhalen. Er is van alles mis met 'kritiek hebben op bepaalde groepen allochtonen' - daarentegen kan je prima kritiek hebben op bepaalde elementen binnen de Nederlandse maatschappij. Zoals criminele Marokkaanse Nederlanders. Of radicale moslims.
Dat is wat anders dan 'willen we minder Marokkanen' of ja maar Marokkanen zijn oververtegenwoordigd in de foute lijstjes. Dan spreek je precies de verkeerde mensen erop aan namelijk.
Ging het eerst nog over "dergelijke lieden", nu gaat het ineens over
mij.

Je probeert de aandacht kennelijk af te leiden van het werkelijke probleem door een andere groep mensen tot probleem te betitelen. Mensen die problemen met Marokkanen benoemen, zijn niet per definitie zelf problematisch. Voor zover ze verzaken in hun eigen bijdrage aan de samenleving, kunnen ze daarop worden aangesproken.
Er zijn heel veel posts van mij te vinden waarin geen Marokkanen worden genoemd. Het geval wil dat wij elkaar doorgaans tegenkomen in topics die wél over onderwerpen als integratie, islam, criminaliteit en de multiculturele samenleving gaan. Dat je daardoor kennelijk een vertekend beeld hebt, neem ik voor kennisgeving aan.
In tegenstelling tot jou vind ik niet dat er iets mis is met kritiek hebben op bepaalde groepen allochtonen. Als het maar geen kritiek is die puur en alleen op afkomst is gebaseerd; dat zou discriminerend en racistisch zijn. Zo heb ik bijvoorbeeld heel nadrukkelijk stelling genomen tegen de walgelijke "minder, minder"-uitspraak van Wilders.
"We willen minder Marokkanen" is een dubieuze uitspraak, "Marokkanen zijn oververtegenwoordigd in de foute lijstjes" is een feitelijke juistheid die benoemd moet worden en bediscussieerd moet worden. Mensen die niks misdaan hebben, hoeven zich niet aangesproken te voelen; dat heb ik je in het verleden al TIG keer uitgelegd. Toch blijf je de slachtofferkaart spelen. Ik snap dat niet.