abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 april 2015 @ 15:23:13 #271
322645 Voorschrift
See if I care
pi_151418555
quote:
10s.gif Op maandag 6 april 2015 15:06 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je wil de uiting "Jezus leeft", of "vloeken blabla" gelijkstellen aan "hey, jij bent Marokkaan, tyf eens op!"?
Beiden zijn even knullig.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_151418600
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 14:58 schreef Mutant01 het volgende:
Klopt, en dan zie je hoe uitermate goed we het hebben. Op ALLE fronten.
Dat vind ik dan weer niet. Er zijn ook wel weer punten te noemen die vorige generaties beter deden. Zo was er vroeger veel meer gemeenschapszin en sociale controle. Mensen keken veel meer naar elkaar om dan nu het geval is. Nu is er doorgeslagen egoïsme en individualisering.

quote:
Ontwikkelingen binnen een maatschappij gaan alle kanten op. Niet alleen de kant die jij wenst, maar ook de kant die je niet wenst. Als je daar niet mee om kan gaan dan zal het leven je uitermate zwaar bevallen en adviseer ik je om op een onbewoond eiland te gaan zitten. Het is duidelijk dat je moslims over het algemeen als vijandig beschouwd, anders zou je niet zo'n fantasierijk schrikbeeld hebben neergezet over 'de groei aan aantal moslims in Nederland'. Het is kenmerkend voor figuren die vooral anderen erop willen wijzen wat voor 'gevaar wij wel niet lopen', want ja de 'grenzen staan wagenwijd open' en we hebben nu al 'enorme problemen'. Je kan zeggen wat je wil, maar de vijandschap druipt hier gewoon vanaf.
:D Dit is best hilarisch, want je doet hier feitelijk hetzelfde als wat Dewinter in zijn flyer doet: mensen stimuleren om te vertrekken. Alleen wil jij autochtone Nederlanders hun land uitzetten, terwijl Dewinter een geïmporteerde groep migranten die zich slecht aanpast, een spiegel voorhoudt.

Ik wil dat onze samenleving de kant opgaat die ik wens, niet de kant op die ik niet wens. Dat is waarom ik mijn mond opentrek over dit soort onderwerpen. Dat jij dat, vanuit een misplaatste slachtofferrol, graag wilt framen als Marokkanenhaat of moslimhaat, neem ik voor kennisgeving aan. Zoals ik eerder deze week al aangaf, haat ik geen mensen om hun afkomst. Mijn mening is gekoppeld aan het gedrag dat mensen vertonen. En guess what: met de groep Marokkanen in ons land hebben we nogal wat problemen.

Overigens, terugkomend op mijn eerste opmerking, ben ik van de gemeenschapszin. Ik ben voorstander van een hechte samenleving; een samenleving die een logische eenheid vormt en die meer is dan een verzameling individuen die elkaar negeren of groepjes mensen die compleet langs elkaar heen leven. In tegenstelling tot wat mensen over mij denken en hoe ik word afgeschilderd, heb ik geen enkele moeite met de aanwezigheid van moslims in Nederland. Ik heb alleen wél een mening over hoe ze deel moeten uitmaken van onze samenleving. En daar hoort dus ook een kritische houding bij aan mensen die zichzelf buiten onze samenleving plaatsen.

Ik herhaal nog eens deze uitspraak van Aboutaleb:

Ik ben het daar volledig mee eens.

quote:
Het zijn mijn constateringen inderdaad. Ik durf mijn hand ervoor in het vuur te steken dat ik niet ver van de waarheid af sta op dat gebied. Het blijkt uit ieder topic waar jij aanwezig bent. Er gaat geen post voorbij of de Marokkanen moeten erbij betrokken worden - terwijl het in primo helemaal niet over hen gaat. Het bijzondere is dan ook dat dit gecombineerd wordt met 'maar we mogen er niets over zeggen'. Een misplaatst slachtofferrol dat zich eindeloos lijkt te herhalen. Er is van alles mis met 'kritiek hebben op bepaalde groepen allochtonen' - daarentegen kan je prima kritiek hebben op bepaalde elementen binnen de Nederlandse maatschappij. Zoals criminele Marokkaanse Nederlanders. Of radicale moslims.

Dat is wat anders dan 'willen we minder Marokkanen' of ja maar Marokkanen zijn oververtegenwoordigd in de foute lijstjes. Dan spreek je precies de verkeerde mensen erop aan namelijk.
Ging het eerst nog over "dergelijke lieden", nu gaat het ineens over mij. :')
Je probeert de aandacht kennelijk af te leiden van het werkelijke probleem door een andere groep mensen tot probleem te betitelen. Mensen die problemen met Marokkanen benoemen, zijn niet per definitie zelf problematisch. Voor zover ze verzaken in hun eigen bijdrage aan de samenleving, kunnen ze daarop worden aangesproken.

Er zijn heel veel posts van mij te vinden waarin geen Marokkanen worden genoemd. Het geval wil dat wij elkaar doorgaans tegenkomen in topics die wél over onderwerpen als integratie, islam, criminaliteit en de multiculturele samenleving gaan. Dat je daardoor kennelijk een vertekend beeld hebt, neem ik voor kennisgeving aan.

In tegenstelling tot jou vind ik niet dat er iets mis is met kritiek hebben op bepaalde groepen allochtonen. Als het maar geen kritiek is die puur en alleen op afkomst is gebaseerd; dat zou discriminerend en racistisch zijn. Zo heb ik bijvoorbeeld heel nadrukkelijk stelling genomen tegen de walgelijke "minder, minder"-uitspraak van Wilders.

"We willen minder Marokkanen" is een dubieuze uitspraak, "Marokkanen zijn oververtegenwoordigd in de foute lijstjes" is een feitelijke juistheid die benoemd moet worden en bediscussieerd moet worden. Mensen die niks misdaan hebben, hoeven zich niet aangesproken te voelen; dat heb ik je in het verleden al TIG keer uitgelegd. Toch blijf je de slachtofferkaart spelen. Ik snap dat niet.
pi_151418653
quote:
10s.gif Op maandag 6 april 2015 15:06 schreef Xa1pt het volgende:
Je wil de uiting "Jezus leeft", of "vloeken blabla" gelijkstellen aan "hey, jij bent Marokkaan, tyf eens op!"?
Nee. Lees de flyer van Dewinter en probeer het daarna nog eens.
  maandag 6 april 2015 @ 15:26:07 #274
322645 Voorschrift
See if I care
pi_151418665
Nou Elfbabe, het is namelijk zo dat die Islamitische mensen veel meer een broedergevoel kennen, dus wanneer je gewoon een ergens op aanspreekt dan worden ze allemaal kwaad. Terwijl de gemiddelde Nederlander de schouders optrekt als je het over Henk en Ingrid hebt. Schuld versus schaamte-cultuur.

Dat verklaart de verontwaardiging van met name de Muttie's op een forum als deze.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_151418745
Even een goed liedje voor in dit topic:

pi_151418746
quote:
14s.gif Op maandag 6 april 2015 15:23 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Beiden zijn even knullig.
Alleen is de eerste van een iets andere orde dan de boodschap die Dewinter verspreidt.
  maandag 6 april 2015 @ 15:29:24 #277
322645 Voorschrift
See if I care
pi_151418762
quote:
7s.gif Op maandag 6 april 2015 15:28 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Alleen is de eerste van een iets andere orde dan de boodschap die Dewinter verspreidt.
Och, het is een provocateur.

Maar de boodschap an sich is nog niet zo ernstig.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_151418764
quote:
2s.gif Op maandag 6 april 2015 15:26 schreef Voorschrift het volgende:
Nou Elfbabe, het is namelijk zo dat die Islamitische mensen veel meer een broedergevoel kennen, dus wanneer je gewoon een ergens op aanspreekt dan worden ze allemaal kwaad. Terwijl de gemiddelde Nederlander de schouders optrekt als je het over Henk en Ingrid hebt. Schuld versus schaamte-cultuur.

Dat verklaart de verontwaardiging van met name de Muttie's op een forum als deze.
Fijn dat je het meldt. Wellicht verklaart het waarom Mutant01 altijd reageert als door een wesp gestoken zo gauw iemand iets over Marokkanen zegt. Zelfs als overduidelijk is dat het niet over hem gaat.

Misschien is het een leerzaam stapje in zijn (kennelijk nog niet voltooide) integratie dat hij hier op een Nederlandse manier, als een ware Henk, mee leert om te gaan.
pi_151418799
quote:
2s.gif Op maandag 6 april 2015 15:29 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Och, het is een provocateur.
Dat sowieso. Maar die 2 aan elkaar gelijkstellen slaat nergens op.
  maandag 6 april 2015 @ 15:31:26 #280
322645 Voorschrift
See if I care
pi_151418818
quote:
7s.gif Op maandag 6 april 2015 15:29 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Fijn dat je het meldt. Wellicht verklaart het waarom Mutant01 altijd reageert als door een wesp gestoken zo gauw iemand iets over Marokkanen zegt. Zelfs als overduidelijk is dat het niet over hem gaat.

Misschien is het een leerzaam stapje in zijn (kennelijk nog niet voltooide) integratie dat hij hier op een Nederlandse manier, als een ware Henk, mee leert om te gaan.
Niet specifiek hij alleen, maar in z'n algemeenheid zou het helpen. De buurman hoeft niet altijd met een knuppel langs te komen om te helpen als jij aangesproken wordt, of je neefjes etc.

Maar goed, cultuur enzo.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_151418823
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 15:25 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Nee.
Waarom dan weer die slachtofferrol? "Ja, maar ik krijg ook wel eens dingen te zien die me niet aanstaan."

quote:
10s.gif Op maandag 6 april 2015 15:31 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Niet specifiek hij alleen, maar in z'n algemeenheid zou het helpen. De buurman hoeft niet altijd met een knuppel langs te komen om te helpen als jij aangesproken wordt, of je neefjes etc.

Maar goed, cultuur enzo.
Die vlieger gaat natuurlijk andersom ook op.
  maandag 6 april 2015 @ 15:32:27 #282
322645 Voorschrift
See if I care
pi_151418844
quote:
7s.gif Op maandag 6 april 2015 15:31 schreef Xa1pt het volgende:

Doet het ook, maar individualisme is enkel een pluspunt.

Uitgezonderd wellicht ouderenzorg en dergelijke, dat pakken Marokkanen etc. beter op dan wij.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  maandag 6 april 2015 @ 15:32:27 #283
165633 eriksd
The grand facade...
pi_151418845
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 10:41 schreef Hexagon het volgende:
Dit kun je natuurlijk framen als

'Vlaams Belang zet moslims aan om naar Syrie af te reizen!"
Wel een aardige kutframe.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  maandag 6 april 2015 @ 15:33:42 #284
322645 Voorschrift
See if I care
pi_151418885
quote:
10s.gif Op maandag 6 april 2015 15:32 schreef eriksd het volgende:

[..]

Wel een aardige kutframe.
Dit is wel een aardige omschrijving van D66.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_151418887
quote:
14s.gif Op maandag 6 april 2015 15:32 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Doet het ook, maar individualisme is enkel een pluspunt.
Gek genoeg laten we die individualistische insteek varen als het om buût'nlandrs gaat.
  maandag 6 april 2015 @ 15:34:51 #286
322645 Voorschrift
See if I care
pi_151418925
quote:
14s.gif Op maandag 6 april 2015 15:33 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Gek genoeg laten we die individualistische insteek varen als het om buût'nlandrs gaat.
Valt volgens mij aardig mee.

Afgezien van 10 idioten bij een PVV verkiezingsspeech staan er volgens mij geen massa's Nederlanders klaar om buitenlanders in treinen te duwen. Ook niet om ze te verwelkomen overigens. Volgens mij kan 't 8 a 9/10 Nederlanders allemaal geen ene tyfus schelen zolang ze er maar geen last van hebben.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  maandag 6 april 2015 @ 15:34:53 #287
165633 eriksd
The grand facade...
pi_151418926
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 21:02 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Denk je ? Iemand kan dit vinden en in België wonen . Waar iemand woont, daar is iemands thuis.
Maar de hele ondertoon van deze tekst is natuurlijk: foei .. je bent een fout mens. rot op.
En dat is echt wel provocerend
Wat is je punt? Als dit daadwerkelijk breed gedragen standpunten onder Belgische moslims zijn is een vrij land niet de ideale plek toch? Lijken mij vrij ridicule standpunten.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_151418969
quote:
7s.gif Op maandag 6 april 2015 15:31 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Waarom dan weer die slachtofferrol? "Ja, maar ik krijg ook wel eens dingen te zien die me niet aanstaan."

[..]

Ik klaag niet over het feit dat ik weleens dingen krijg te zien die me niet aanstaan. Maar als Mutant01 opmerkt dat de willekeurige moslima op de markt in Antwerpen niet mag worden lastiggevallen door Dewinter die flyers uitdeelt, dan wijs ik erop dat ik dergelijke hinder ook regelmatig meemaak.

Heb je de flyer nou al gelezen? Zie OP.
pi_151419007
quote:
6s.gif Op maandag 6 april 2015 15:33 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Dit is wel een aardige omschrijving van D66.
D66, voorheen een uitgesproken seculiere partij. Nu een partij die kritiek op gedrag van allochtonen angstvallig inslikt, puur uit electorale belangen. En het helpt: allochtonen zijn massaal van de PvdA naar D66 overgestapt.
pi_151419030
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 15:36 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik klaag niet over het feit dat ik weleens dingen krijg te zien die me niet aanstaan. Maar als Mutant01 opmerkt dat de willekeurige moslima op de markt in Antwerpen niet mag worden lastiggevallen door Dewinter die flyers uitdeelt, dan wijs ik erop dat ik dergelijke hinder ook regelmatig meemaak.
Ah, hoe vaak ben je in de afgelopen 12 maanden op straat wel eens verzocht door een politicus om op te rotten dan?
  maandag 6 april 2015 @ 15:38:54 #291
322645 Voorschrift
See if I care
pi_151419060
quote:
7s.gif Op maandag 6 april 2015 15:37 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ah, hoe vaak ben je in de afgelopen 12 maanden op straat wel eens verzocht door een politicus om op te rotten dan?
Hm, door een politicus niet, maar als homo toch wel meermaals door onze allochtone medemens. O+

En oprotten valt dan nog wel mee, tussen de doodverwensingen in.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_151419101
quote:
7s.gif Op maandag 6 april 2015 15:37 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Lees je nou eerst eens in voordat je discussies gaat voeren. :N
  maandag 6 april 2015 @ 15:43:56 #293
37769 erodome
Zweefteef
pi_151419255
Treurige flyer, treurige Dewinter.

Maar geen reden om je druk over te maken, of je nu Dewinter moet ontwijken op de markt of de telegraafgast of de jezus red figuren of de luitjes die staan te bedelen voor zielige diertjes, het maakt geen verschil.

Lukt het ontwijken niet, ze zijn soms listig, dan is er altijd wel een prullenbak dicht in de buurt om het opgedrongene snel weer kwijt te zijn.
Eigenlijk vind ik het wel passend voor Dewinter, is wel een beetje zijn niveau.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_151419313
de Winter is gewoon baas met deze actie haha
en die wijf is lelijk man wollah
pi_151419448
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2015 15:34 schreef eriksd het volgende:

[..]

Wat is je punt? Als dit daadwerkelijk breed gedragen standpunten onder Belgische moslims zijn is een vrij land niet de ideale plek toch? Lijken mij vrij ridicule standpunten.
Mijn punt is dat mensen het recht worden ontzegd in België te leven, wat de Winter systematisch doet... ook met dit zgn onschuldig straattheatertje.
Dat van die foute standpunten is een smoes om openlijk dat discriminerend te uiten.
Zeker... moslimfundamentalisme en cultuurfundamentalisme van de Winter en Wilders zijn ongewenst.... wat een ander standpunt is dat deze mensen niet in hun eigen land mogen wonen.
Thuis is... waar mensen wonen.... willen wonen.
  maandag 6 april 2015 @ 15:51:02 #296
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_151419495
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 15:37 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

D66, voorheen een uitgesproken seculiere partij. Nu een partij die kritiek op gedrag van allochtonen angstvallig inslikt, puur uit electorale belangen. En het helpt: allochtonen zijn massaal van de PvdA naar D66 overgestapt.
Vind je iedere keer diezelfde holle riedel niet ook een beetje vermoeiend worden? Lees je uberhaut wel eens een bijdrage van D66 aan debatten over criminaliteit en terrorisme?

EN dan zoiets als "het gedrag van allochtonen". Dat soort containerbegrippen werkt in ieder debat contraproductief.
  maandag 6 april 2015 @ 15:51:15 #297
322645 Voorschrift
See if I care
pi_151419501
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 15:49 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Mijn punt is dat mensen het recht worden ontzegd in België te leven.
Dat van die foute standpunten is een smoes om openlijk dat discriminerend te uiten.
Zeker... moslimfundamentalisme en cultuurfundamentalisme van de Winter en Wilders zijn ongewenst.... wat een ander standpunt is dat deze mensen niet in hun eigen land mogen wonen.
:')

Drink er nog een.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_151419608
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 15:49 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik werd hier een beetje emotioneel van.
  maandag 6 april 2015 @ 15:57:37 #299
322645 Voorschrift
See if I care
pi_151419735
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 15:54 schreef Specularium het volgende:

[..]

Ik werd hier een beetje emotioneel van.
Ik ook, scheet spontaan een regenboog uit m'n anus.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_151419973
Nou nog één post dan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')