Ja, had ik deze nog maar:quote:Op zaterdag 4 april 2015 15:22 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
[..]
Heb niks tegen cassettes, vind het ergens zelfs wel tof dat je zo een exclusief uniek iets kan hebben.
Van de andere kant vind ik het ook niet echt cool om als artiest een kunstmatige schaarste te creëren door maar 200 kopietjes van je album uit te brengen.
Heb volgens mij deze nog wel ergens liggen waarmee ik het zou kunnen luisterenquote:Op zaterdag 4 april 2015 17:04 schreef cafca het volgende:
[..]
Ja, had ik deze nog maar:
[ afbeelding ]
Wat, niet eens op 78 toeren? Of is dat de 10"quote:Op zaterdag 4 april 2015 15:22 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Wat ik dan wel weer leuk vond is deze release. [ Trevor Jackson will release an album called F O R M A T that makes use of 12 different formats.
Tracklist
01. 12" vinyl
02. 10" vinyl
03. 7" vinyl
04. CD
05. Mini CD
06. Cassette
07. USB
08. VHS
09. Mini Disc
10. DAT
11. 8-track
12. Reel to Reel
Sommige zijn 45 en sommige 33. Hangt een beetje af van hoeveel er op staat.quote:Op zaterdag 4 april 2015 17:20 schreef cafca het volgende:
Ik heb wel een paar 10 inches, maar die zijn op 33 toeren volgens mij
Mirror Image en Grind Showquote:Op zaterdag 4 april 2015 17:32 schreef Slobeend het volgende:
Voor mensen die niet nog een paar dagen willen wachten op de lente. Zet het album van Nick Hoppner op. Atze de Vrieze is er lyrisch over.
quote:
quote:
Eens, ik vind het een beetje liftmuziek. Dan was die andere single die ik hier langs zag komen best wat toffer.quote:Op zondag 5 april 2015 12:01 schreef BoerBert het volgende:
Ik vind de cover art trouwens enorm lelijk. Single na een keer luisteren nog niet helemaal overtuigd.
Klinkt als Beach House? Interesse gewekt.quote:Op zondag 5 april 2015 13:27 schreef DO2 het volgende:
Vind Lower Dens best lekker, maar het doet wel verdomd veel aan Beach House denken. Zelfs haar stem is vrijwel identiek. Niet dat dat een probleem is, overigens.
Liedje voor een mooie zomerdag.quote:
To Die In L.A.quote:Op zondag 5 april 2015 13:27 schreef DO2 het volgende:
Vind Lower Dens best lekker, maar het doet wel verdomd veel aan Beach House denken. Zelfs haar stem is vrijwel identiek. Niet dat dat een probleem is, overigens.
Ik vond haar solowerk leuker dan met Lower Dens eigenlijk. Iets meer folk.quote:Op zondag 5 april 2015 13:27 schreef DO2 het volgende:
He, bah, folk!quote:Op zondag 5 april 2015 16:17 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ik vond haar solowerk leuker dan met Lower Dens eigenlijk. Iets meer folk.
Funk Metal beiden, heb ook subgenres gekozen.quote:Op zondag 5 april 2015 23:41 schreef ranja het volgende:
Ha Faith No More funk? Ik hoor er niks van.
Primus zal wel even schrikken zijn als je Prince en Rick James gewend bent
Gelekt?quote:Op zondag 5 april 2015 20:25 schreef Norrage het volgende:
Nieuwe calexico weer fijnlekker experimenteel ook
Ik mis dan nog wel Mothers Finestquote:Op zondag 5 april 2015 23:42 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Funk Metal beiden, heb ook subgenres gekozen.Heb ook Samba-Funk, Afro-Funk, Afrobeat en Latin Funk. En ken beide bands al.
Ik kan persoonlijk niet zo goed tegen het vrolijke, gelikte (en poppy) geluid van Good Fortune en You Said Something. Herken PJ daarin nauwelijks. Vind Stories... eigenlijk ook haar slechtste album. Voelt niet oprecht. Maar veel mensen lopen er juist mee weg. Dus waarom ook niet.quote:Op zondag 5 april 2015 16:24 schreef methodmich het volgende:
Wel erg fijn dat PJ de gemoederen zo bezig heeft gehouden. Althans, bij DO2 heeft ze voor flink wat beroering gezorgd. Jullie bijdragen neem ik zeker mee.
Zelf had ik in eerste instantie deze lijst van tien, maar ik ben er nog over aan het nadenken:
Oh My Lover
Dress
Sheela-Na-Gig
50ft Queenie
Teclo
Send His Love To Me
Angelene
Good Fortune
You Said Something
Let England Shake
Toevallig pas het Live album weer eens gedraaid.quote:
quote:
Ik vind 't nummer wel tof. Aan die hoes te zien (en natuurlijk de stijl van de nummers überhaupt), is het album echt geïnspireerd op de prog-rock uit de jaren '70. Verschrikkelijk lelijk, dat wel.quote:Op zondag 5 april 2015 12:01 schreef BoerBert het volgende:
Ik vind de cover art trouwens enorm lelijk. Single na een keer luisteren nog niet helemaal overtuigd.
Zeker. Al een tijdjequote:
Kan, ik vind het wel een prima plaat. Heb persoonlijk het minst met White Chalk en Uh Huh Her. Overigens vind ik You Said Something niet per definitie vrolijk hoor.quote:Op maandag 6 april 2015 02:30 schreef DO2 het volgende:
[..]
Ik kan persoonlijk niet zo goed tegen het vrolijke, gelikte (en poppy) geluid van Good Fortune en You Said Something. Herken PJ daarin nauwelijks. Vind Stories... eigenlijk ook haar slechtste album. Voelt niet oprecht. Maar veel mensen lopen er juist mee weg. Dus waarom ook niet.
Bij mij lag die vrij recent ook op de draaitafelquote:Op maandag 6 april 2015 07:58 schreef cafca het volgende:
Toevallig pas het Live album weer eens gedraaid.
Ja, het is uiteraard een prima plaat. PJ heeft geen slechte plaat gemaakt. Daar is ze te goed voor.quote:Op maandag 6 april 2015 11:47 schreef methodmich het volgende:
[..]
Kan, ik vind het wel een prima plaat. Heb persoonlijk het minst met White Chalk en Uh Huh Her. Overigens vind ik You Said Something niet per definitie vrolijk hoor.
Rid of Me is sowieso een absolute klassieker in mijn boekje. Ken verdomd weinig albums met die energie. Rauw, schaamteloos, gedreven en vol overtuiging van begin tot eind. Het gekreun en geschreeuw van PJ. Het genadeloze geram op het drumstel. De scheurende gitaren. De dronken violen. Man, wat een ontieglijke bazenplaat is dat. Ik ben er al jaren verslaafd aan. 10 met een griffel.quote:
Dat heb ik met To Bring You My Love en dan met name door de bezwerende voordracht.quote:Op maandag 6 april 2015 14:36 schreef DO2 het volgende:
[..]
Rid of Me is sowieso een absolute klassieker in mijn boekje. Ken verdomd weinig albums met die energie. Rauw, schaamteloos, gedreven en vol overtuiging van begin tot eind. Het gekreun en geschreeuw van PJ. Het genadeloze geram op het drumstel. De scheurende gitaren. De dronken violen. Man, wat een ontieglijke bazenplaat is dat. Ik ben er al jaren verslaafd aan. 10 met een griffel.
Ja, ook een bijzonder goede plaat, met een diep en eigenzinnig karakter. Staat bij mij op vrijwel gelijke hoogte.quote:Op maandag 6 april 2015 18:42 schreef methodmich het volgende:
[..]
Dat heb ik met To Bring You My Love en dan met name door de bezwerende voordracht.
Goed nummer. Minder goed dan "Let It Happen", maar nog steeds heel aardigquote:
Op zich grappig, maar ook weer niet extreem origineel. De Pet Shop Boys brachten in 2012 ook al eens een compilatie-album met de titel "Format" uit, een verzameling van b-kanten en bonus tracks die op verschillende formats (zoals cd-single, maxi-single, cassette en digital download) zijn uitgebracht.quote:Op zaterdag 4 april 2015 15:22 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Wat ik dan wel weer leuk vond is deze release. [ afbeelding ]
Trevor Jackson will release an album called F O R M A T that makes use of 12 different formats.
Tracklist
01. 12" vinyl
02. 10" vinyl
03. 7" vinyl
04. CD
05. Mini CD
06. Cassette
07. USB
08. VHS
09. Mini Disc
10. DAT
11. 8-track
12. Reel to Reel
Ik wilde ook niet suggereren dat het letterlijk al zo was gedaan, maar het lijkt er een beetje op. Het idee om diverse formats centraal te stellen en het album ook zo te noemen.quote:Op maandag 6 april 2015 21:42 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Dat is toch totaal niet vergelijkbaar? Die van de pet shop boys kun je afspelen met één cd speler. Dan ben je met 20 euro om het album te kopen wel klaar.
Die waar ik het over heb moet je naast een platen,cd en usb waar ik maar even vanuit ga dat je dat hebt.
Ook nog zorgen dat je een cassette-speler, VHS-speler
[ afbeelding ]
Dat speler
[ afbeelding ]
Reel to reel speler hebt
Als je dat album aan iemand wilt laten horen zal je er een stuk meer energie in moeten steken dan bij dat pet shop boys album.
Ik heb op mijn stereotoren een mini-disc speler zitten. Nauwelijks gebruikt in al die jaren.quote:Op maandag 6 april 2015 21:55 schreef cafca het volgende:
8-track en mini-disc spelers, zouden die nog te krijgen zijn?
Die VU-metersquote:Op maandag 6 april 2015 21:42 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Dat is toch totaal niet vergelijkbaar? Die van de pet shop boys kun je afspelen met één cd speler. Dan ben je met 20 euro om het album te kopen wel klaar.
Die waar ik het over heb moet je naast een platen,cd en usb waar ik maar even vanuit ga dat je dat hebt.
Ook nog zorgen dat je een cassette-speler, VHS-speler
[ afbeelding ]
Dat speler
[ afbeelding ]
[...]
Stereotoren, wat klinkt dat ouderwets.quote:Op maandag 6 april 2015 21:58 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik heb op mijn stereotoren een mini-disc speler zitten. Nauwelijks gebruikt in al die jaren.
Tja, hoe moet ik het anders noemen?quote:
quote:Op maandag 6 april 2015 22:13 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Tja, hoe moet ik het anders noemen?Het ding staat stof te vangen in mijn woonkamer. Althans... de speakers zijn momenteel op de tv aangesloten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |