abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151345770
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 22:50 schreef JoelBaka het volgende:
OP weg ;(

[..]

[..]

Opgelost, niet gaan studeren ^O^ Want zelfs op de uni kom je nog ex-(v)mbo'ers tegen ;)

En als de OP weer terug is kan ik misschien inhoudelijk advies geven.
OP is terug
pi_151345998
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 21:01 schreef OneRambo het volgende:
Goedzo jonge, jij komt er wel.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_151347463
Man man man....
  zaterdag 4 april 2015 @ 09:41:11 #29
442662 RonaldH96
Student Econometrie
pi_151352240
Als je HBO niks vindt, ga je geen HBO doen. Niet willen gaan studeren door het leenstelsel is echter een rare redenering. Keer op keer blijkt dat je inkomen door het halen van een papiertje hoger is dan zonder dat papiertje (gemiddeld) en dat je die investering er dus makkelijk uithaalt. Verder is het zo dat je 35 jaar hebt om het terug te betalen en je niet terug hoeft te betalen als je daar het inkomen niet voor hebt. Het is moeilijk om te verliezen door te gaan studeren.

20k betalen is sowieso vrij overdreven. Collegegeld is misschien 2k per jaar, als je dat hele bedrag moet lenen 4 jaar lang (tegen bijna geen rente) zit je op 8k. Die 12k die je erbovenop leent.. Tja. Als het je tot nu toe zo makkelijk af gaat kan je de extra tijd die je over hebt goed gebruiken om wat te gaan werken en kan je ervoor zorgen dat je minder hoeft te lenen.

Maar goed, hetzelfde geldt voor WO. Het is een investering, en dan denk ik dat HBO je nog wat beter voorbereidt op het "echte leven" dan WO. Dat samenwerken etc waar je het moeilijk mee lijkt te hebben gaat namelijk toch echt belangrijk zijn voor bijna alles waar je kan komen te werken. Tenzij je een eigen bedrijf wil gaan oprichten etc is dit dan ook een goede voorbereiding, en zelfs als je een eigen bedrijf opricht gaat dit nog goed van pas komen.

Ik zou dan ook aanraden eens goed te bedenken wat je nu eigenlijk wilt, want zonder een papiertje ga je het een stuk moeilijker hebben dan zonder, dus in plaats van het zien als 20k uitgeven aan een studie kan je het beter zien als een investering die zich nog lang gaat terugbetalen.
  zaterdag 4 april 2015 @ 10:42:05 #30
286575 Roces18
Chef de party
pi_151352964
Op het WO heb je anders ook projectgroepen :9
Daarnaast vind ik dat je wel hoog van de toren blaast terwijl je 4 vakjes in een jaar doet. Je doet niet voor niets VAVO...
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_151353852
Oh, ik begrijp TS wel. Het hbo is ook één grote kinderachtige bende, zeker met dat competentiegericht onderwijs. Als je wilt studeren, ga dan iets zinnigs doen op de universiteit.
pi_151353896
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 11:43 schreef Friek_ het volgende:
Oh, ik begrijp TS wel. Het hbo is ook één grote kinderachtige bende, zeker met dat competentiegericht onderwijs. Als je wilt studeren, ga dan iets zinnigs doen op de universiteit.
Zoals?
  zaterdag 4 april 2015 @ 11:48:16 #33
367642 Jackie-Treehorn
treats objects like women
pi_151353933
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 april 2015 11:46 schreef Rezania het volgende:

[..]

Zoals?
Keltische Talen en Cultuur :7
Refill?
-Does the Pope shit in the woods?
pi_151353939
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 11:43 schreef Friek_ het volgende:
Zeker voor autisten zoals TS is dat lastig >:)
pi_151353995
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 april 2015 11:48 schreef Jackie-Treehorn het volgende:

[..]

Keltische Talen en Cultuur :7
Oh, ik dacht aan communicatiewetenschappen.
pi_151354685
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 april 2015 11:46 schreef Rezania het volgende:

[..]

Zoals?
Dat hangt af van de verdere capaciteiten en interesses van TS, plus wat ook enigszins rendeert.
  zondag 5 april 2015 @ 13:14:43 #37
405616 BlueJeans
I'm feelin' eletric
pi_151385119
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 20:00 schreef Rezania het volgende:

[..]

:') Ik moet ook gewoon lenen voor m'n master hoor.
Tegen TS zeggen; ''Dan leen je toch niet, ga lekker werken!?'' En zelf voor zijn master lenen... :') ''Dan ga je toch gewoon meer werken Rezania?? Doh!''
Want ik wil gezellig met je neutronenbommenstickers op m'n nieuwe tas gaan plakken!
pi_151385609
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 13:14 schreef BlueJeans het volgende:

[..]

Tegen TS zeggen; ''Dan leen je toch niet, ga lekker werken!?'' En zelf voor zijn master lenen... :') ''Dan ga je toch gewoon meer werken Rezania?? Doh!''
Ik zei dat je niet hoeft te lenen als je niet wilt, je kan ook gaan werken. Ik vind lenen geen probleem, dus ik leen gewoon. Lezen is lastig hè.
  zondag 5 april 2015 @ 14:28:09 #39
405616 BlueJeans
I'm feelin' eletric
pi_151387113
quote:
7s.gif Op zondag 5 april 2015 13:34 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ik zei dat je niet hoeft te lenen als je niet wilt, je kan ook gaan werken. Ik vind lenen geen probleem, dus ik leen gewoon. Lezen is lastig hè.
Ook al zou ik werken, dan zou ik nog steeds niet rond kunnen komen als in het leenstelsel zou zitten(en ik heb een kamer van 260 euro!) Dus als je in een leenstelsel zit heb je soms geen keus. Moeilijk hè rekenen, rechtenstudentje!?
Want ik wil gezellig met je neutronenbommenstickers op m'n nieuwe tas gaan plakken!
pi_151387391
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 14:28 schreef BlueJeans het volgende:

[..]

Ook al zou ik werken, dan zou ik nog steeds niet rond kunnen komen als in het leenstelsel zou zitten(en ik heb een kamer van 260 euro!) Dus als je in een leenstelsel zit heb je soms geen keus. Moeilijk hè rekenen, rechtenstudentje!?
Ik studeer aan een TU, doos. :') Ga ergens anders valse aannames nemen. :W
  zondag 5 april 2015 @ 14:44:54 #41
405616 BlueJeans
I'm feelin' eletric
pi_151387588
quote:
7s.gif Op zondag 5 april 2015 14:37 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ik studeer aan een TU, doos. :') Ga ergens anders valse aannames nemen. :W
Niet ingaan op mijn reactie dat je toch wel moet lenen als je in leenstelsel zit :') Oke doei! :W :W
pi_151387678
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 14:44 schreef BlueJeans het volgende:

[..]

Niet ingaan op mijn reactie dat je toch wel moet lenen als je in leenstelsel zit :') Oke doei! :W :W
Je kan ook prima 5 jaar gaan werken, sparen en dan gaan studeren. Echt niemand houdt je tegen. De enige die het onmogelijk maakt ben je zelf. :)
  zondag 5 april 2015 @ 15:00:25 #43
405616 BlueJeans
I'm feelin' eletric
pi_151388001
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2015 14:47 schreef Rezania het volgende:

[..]

Je kan ook prima 5 jaar gaan werken, sparen en dan gaan studeren. Echt niemand houdt je tegen. De enige die het onmogelijk maakt ben je zelf. :)
Nou waarom doe je dat dan zelf niet voor je master? Ik heb geen problemen tegen lenen, maar het is bijna ommogelijk om niet te lenen als je wilt studeren als je in een leenstelsel zit, zoals jij beweerd.

En wie gaat er nou echt 5 jaar werken om te studeren, denk even na zeg :') Whatever zeg, ik ben blij dat ik gewoon stufi nog krijg voor de komende 3 jaar en niet hoef te lenen. En nu studeren op deze rustige zondag, prettige dag iedereen :W
pi_151388538
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 14:28 schreef BlueJeans het volgende:
Ook al zou ik werken, dan zou ik nog steeds niet rond kunnen komen als in het leenstelsel zou zitten
Dan doe je iets fout.

quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 15:00 schreef BlueJeans het volgende:
ommogelijk

jij beweerd.
:')
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  zondag 5 april 2015 @ 15:17:20 #45
405616 BlueJeans
I'm feelin' eletric
pi_151388582
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 15:16 schreef nostra het volgende:

[..]

Dan doe je iets fout.

[..]

Hoezo iets fout. Kamer, schoolkosten, levensonderhoud kom ik al uit op 800 per maand. Inkomsten zijn ook 800 met baan van 250 p/m. Dus ik zou me god niet weten hoe ik het (zonder lenen) zou moeten rondkomen. En ik leef ECHT niet royaal.
pi_151388610
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 15:17 schreef BlueJeans het volgende:
baan van 250 p/m.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  zondag 5 april 2015 @ 15:18:39 #47
405616 BlueJeans
I'm feelin' eletric
pi_151388620
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 15:18 schreef nostra het volgende:

[..]

Ja eh, niet iedereen doet communicatiewetenschappen waar je 20 p/week ernaast kan werken ja... :')
pi_151388670
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 15:18 schreef BlueJeans het volgende:

[..]

Ja eh, niet iedereen doet communicatiewetenschappen waar je 20 p/week kan werken ja... :')
Ik verdiende op mijn vijftiende al 800 gulden (ja, oud) met een paar Telegraafjes bezorgen op de vroege ochtend, ik mag hopen dat jouw verdiencapaciteit als WO'er toch wat hoger ligt.
  zondag 5 april 2015 @ 15:22:41 #49
405616 BlueJeans
I'm feelin' eletric
pi_151388747
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 15:20 schreef nostra het volgende:

[..]

Ik verdiende op mijn vijftiende al 800 gulden (ja, oud) met een paar Telegraafjes bezorgen op de vroege ochtend, ik mag hopen dat jouw verdiencapaciteit als WO'er toch wat hoger ligt.
Ik heb gehoord dat menig afgestuurde WO'er als starter het moet doen met 1600/1800 p/m netto, wat ik ook niet echt royaal vind, als je ook nog eens een studieschuld moet afbetalen. En iedereen verdient hier natuurlijk 13 euro per uur op zijn 16de. Maar ik verdiende gewoon +-5,30 euro per uur, en ik ben 18jaar. En dat is volgens mij nog wel een 'normaal' salaris. En een bijbaan van 12 uur per week vind ik zat! Sommigen hebben al een goed salaris en die werken dan al een aantal jaar bij hetzelfde bedrijf, en die verdienen dan wél 10 euro per uur op hun 18/19de, maar dat is lang niet voor iedereen! Dus dat mensen niet persé hoeven te lenen in leenstelsel vind ik alleen als je in een zeer optimistische situatie denkt (waarin student hulp krijgt van ouders, een 'goed' salaris heeft en geen studievertraging heeft/verkeerde studiekeuze)
pi_151388979
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 15:22 schreef BlueJeans het volgende:
Ik heb gehoord dat menig afgestuurde WO'er als starter het moet doen met 1600/1800 p/m netto, wat ik ook niet echt royaal vind, als je ook nog eens een studieschuld moet afbetalen.
Dat is 2.400 bruto en dat lijkt mij prima als starter.

quote:
En een bijbaan van 12 uur per week vind ik zat!
Prima, maar loop dan niet te janken dat "je wel moet". Je wil gewoon niet harder lopen dan strikt noodzakelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')