OP is terugquote:Op vrijdag 3 april 2015 22:50 schreef JoelBaka het volgende:
OP weg
[..]
[..]
Opgelost, niet gaan studerenWant zelfs op de uni kom je nog ex-(v)mbo'ers tegen
![]()
En als de OP weer terug is kan ik misschien inhoudelijk advies geven.
Zoals?quote:Op zaterdag 4 april 2015 11:43 schreef Friek_ het volgende:
Oh, ik begrijp TS wel. Het hbo is ook één grote kinderachtige bende, zeker met dat competentiegericht onderwijs. Als je wilt studeren, ga dan iets zinnigs doen op de universiteit.
Zeker voor autisten zoals TS is dat lastigquote:Op zaterdag 4 april 2015 11:43 schreef Friek_ het volgende:
Oh, ik begrijp TS wel. Het hbo is ook één grote kinderachtige bende, zeker met dat competentiegericht onderwijs. Als je wilt studeren, ga dan iets zinnigs doen op de universiteit.
Oh, ik dacht aan communicatiewetenschappen.quote:
Dat hangt af van de verdere capaciteiten en interesses van TS, plus wat ook enigszins rendeert.quote:
Tegen TS zeggen; ''Dan leen je toch niet, ga lekker werken!?'' En zelf voor zijn master lenen...quote:Op vrijdag 3 april 2015 20:00 schreef Rezania het volgende:
[..]Ik moet ook gewoon lenen voor m'n master hoor.
Ik zei dat je niet hoeft te lenen als je niet wilt, je kan ook gaan werken. Ik vind lenen geen probleem, dus ik leen gewoon. Lezen is lastig hè.quote:Op zondag 5 april 2015 13:14 schreef BlueJeans het volgende:
[..]
Tegen TS zeggen; ''Dan leen je toch niet, ga lekker werken!?'' En zelf voor zijn master lenen...''Dan ga je toch gewoon meer werken Rezania?? Doh!''
Ook al zou ik werken, dan zou ik nog steeds niet rond kunnen komen als in het leenstelsel zou zitten(en ik heb een kamer van 260 euro!) Dus als je in een leenstelsel zit heb je soms geen keus. Moeilijk hè rekenen, rechtenstudentje!?quote:Op zondag 5 april 2015 13:34 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik zei dat je niet hoeft te lenen als je niet wilt, je kan ook gaan werken. Ik vind lenen geen probleem, dus ik leen gewoon. Lezen is lastig hè.
Ik studeer aan een TU, doos.quote:Op zondag 5 april 2015 14:28 schreef BlueJeans het volgende:
[..]
Ook al zou ik werken, dan zou ik nog steeds niet rond kunnen komen als in het leenstelsel zou zitten(en ik heb een kamer van 260 euro!) Dus als je in een leenstelsel zit heb je soms geen keus. Moeilijk hè rekenen, rechtenstudentje!?
Niet ingaan op mijn reactie dat je toch wel moet lenen als je in leenstelsel zitquote:Op zondag 5 april 2015 14:37 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik studeer aan een TU, doos.Ga ergens anders valse aannames nemen.
Je kan ook prima 5 jaar gaan werken, sparen en dan gaan studeren. Echt niemand houdt je tegen. De enige die het onmogelijk maakt ben je zelf.quote:Op zondag 5 april 2015 14:44 schreef BlueJeans het volgende:
[..]
Niet ingaan op mijn reactie dat je toch wel moet lenen als je in leenstelsel zitOke doei!
![]()
Nou waarom doe je dat dan zelf niet voor je master? Ik heb geen problemen tegen lenen, maar het is bijna ommogelijk om niet te lenen als je wilt studeren als je in een leenstelsel zit, zoals jij beweerd.quote:Op zondag 5 april 2015 14:47 schreef Rezania het volgende:
[..]
Je kan ook prima 5 jaar gaan werken, sparen en dan gaan studeren. Echt niemand houdt je tegen. De enige die het onmogelijk maakt ben je zelf.
Dan doe je iets fout.quote:Op zondag 5 april 2015 14:28 schreef BlueJeans het volgende:
Ook al zou ik werken, dan zou ik nog steeds niet rond kunnen komen als in het leenstelsel zou zitten
quote:
Hoezo iets fout. Kamer, schoolkosten, levensonderhoud kom ik al uit op 800 per maand. Inkomsten zijn ook 800 met baan van 250 p/m. Dus ik zou me god niet weten hoe ik het (zonder lenen) zou moeten rondkomen. En ik leef ECHT niet royaal.quote:
quote:
Ja eh, niet iedereen doet communicatiewetenschappen waar je 20 p/week ernaast kan werken ja...quote:
Ik verdiende op mijn vijftiende al 800 gulden (ja, oud) met een paar Telegraafjes bezorgen op de vroege ochtend, ik mag hopen dat jouw verdiencapaciteit als WO'er toch wat hoger ligt.quote:Op zondag 5 april 2015 15:18 schreef BlueJeans het volgende:
[..]
Ja eh, niet iedereen doet communicatiewetenschappen waar je 20 p/week kan werken ja...
Ik heb gehoord dat menig afgestuurde WO'er als starter het moet doen met 1600/1800 p/m netto, wat ik ook niet echt royaal vind, als je ook nog eens een studieschuld moet afbetalen. En iedereen verdient hier natuurlijk 13 euro per uur op zijn 16de. Maar ik verdiende gewoon +-5,30 euro per uur, en ik ben 18jaar. En dat is volgens mij nog wel een 'normaal' salaris. En een bijbaan van 12 uur per week vind ik zat! Sommigen hebben al een goed salaris en die werken dan al een aantal jaar bij hetzelfde bedrijf, en die verdienen dan wél 10 euro per uur op hun 18/19de, maar dat is lang niet voor iedereen! Dus dat mensen niet persé hoeven te lenen in leenstelsel vind ik alleen als je in een zeer optimistische situatie denkt (waarin student hulp krijgt van ouders, een 'goed' salaris heeft en geen studievertraging heeft/verkeerde studiekeuze)quote:Op zondag 5 april 2015 15:20 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik verdiende op mijn vijftiende al 800 gulden (ja, oud) met een paar Telegraafjes bezorgen op de vroege ochtend, ik mag hopen dat jouw verdiencapaciteit als WO'er toch wat hoger ligt.
Dat is 2.400 bruto en dat lijkt mij prima als starter.quote:Op zondag 5 april 2015 15:22 schreef BlueJeans het volgende:
Ik heb gehoord dat menig afgestuurde WO'er als starter het moet doen met 1600/1800 p/m netto, wat ik ook niet echt royaal vind, als je ook nog eens een studieschuld moet afbetalen.
Prima, maar loop dan niet te janken dat "je wel moet". Je wil gewoon niet harder lopen dan strikt noodzakelijk.quote:En een bijbaan van 12 uur per week vind ik zat!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |