Hopelijk komen daar antwoorden op.quote:Op zaterdag 11 april 2015 23:29 schreef MouzurX het volgende:
[..]
En hoe is deze 48 miljard precies bij deze instantie terecht gekomen?
Wat denk je zelf? Het niveau van vragen stellen in de 2de kamer is bedroevend slecht. Mijn kind van 4 doet het nog beter.quote:
uhm.. 'tot de ontdekking gekomen dat...' klinkt alsof het iets geheims is, wat het niet is. Die 48miljard is de initiele bail-out van de Griekse banken vanuit het EFSF (voorloper van ESM), waar we al ophef genoeg over hebben toch?quote:Op zaterdag 11 april 2015 23:20 schreef Japie77 het volgende:
Tweede Kamer antwoordt Ad Broere..!
Op 13 maart 2015 werd door Ad Broere een open brief gemaild aan de Vaste Commissie voor Financiën van de Tweede Kamer. Wij plaatsten deze brief HIER op de site. In deze open brief, maakte drs. Ad Broer deze Commissie erop attent -voorzover nog niet bekend- met een schandalige situatie. Broere was tot de ontdekking gekomen, dat in Griekenland in 2010, een PRIVATE instelling opgericht was, met de welluidende naam ‘Hellenic Financial Stability Fund’ (HFSF).
Het blijkt uit de doelstelling van deze private instelling (!), dat deze Griekse banken en buitenlandse banken in Griekenland gevestigd, ondersteunt met fondsen (geld dus)..! En… Dat doet dit HFSF met PUBLIEKE middelen. In de ‘kas’ van het HFSF blijkt namelijk zo’n slordige ¤ 48 MILJARD te zijn gestort, dat uit de middelen van Europese steunfondsen komt. En dat is in één woord schandalig, omdat de Europese burger door de EU is verzekerd, dat er géén belastinggeld via de Europese steunfondsen naar de (private) banken zou gaan.
Maar wel dus, want al in 2012 is deze ¤ 48 miljard bij het HFSF terecht gekomen. En.. om de situatie nog wat schriller af te tekenen: van deze ¤ 48 miljard is in 2 jaar tijd al zo’n ¤ 20 miljard als oninbaar afgeschreven..!! Van de Europese pot naar de private steunfondspot dus, en vervolgens kennelijk doorgetrokken dóór de pot..
In de genoemde open brief werd aan de Financiële Commissie van de Tweede Kamer gevraagd, een verklaring te geven voor deze gang van zaken. Twee dagen geleden werd de bijgaande brief ontvangen. Als je het niet eens bent met de manier waarop de open brief is behandeld, stuur dan een mail naar een of twee van de financiële woordvoerders. De mailadressen zijn te vinden op deze link: STUUR DIE MAIL, want als je iets kunt doen, dan is het dát toch wel…? Want dit is toch geen onderwerp om in de doofpot te laten belanden…??
http://www.wanttoknow.nl/nieuws/tweede-kamer-antwoordt-ad-broere/
Maar blijkbaar is er door de EU verzekerd dat dit geld niet rechtstreeks naar private banken zou gaan.quote:Op zondag 12 april 2015 11:40 schreef nikao het volgende:
[..]
uhm.. 'tot de ontdekking gekomen dat...' klinkt alsof het iets geheims is, wat het niet is. Die 48miljard is de initiele bail-out van de Griekse banken vanuit het EFSF (voorloper van ESM), waar we al ophef genoeg over hebben toch?
Niet iets nieuws in die zin dus.
? Hoezo dat... Het geld voor de bailout was toch juist bedoelt om die banken overeind te houden? Waar had het geld dan heen moeten gaan?quote:Op zondag 12 april 2015 11:56 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Maar blijkbaar is er door de EU verzekerd dat dit geld niet rechtstreeks naar private banken zou gaan.
Bedoel je de euro of de EU want dat laatste is juist mogelijk gemaakt met die grondwet.quote:Op maandag 6 april 2015 20:51 schreef straceaem het volgende:
Een grexit is formeel toch niet mogelijk? Er is toch geen uittredings claussule opgenomen in de europese grondwet?
Ze uit shengen gooien. Plus Griekenland heeft ons geld nodig niet andersom.quote:Op maandag 6 april 2015 21:52 schreef straceaem het volgende:
[..]
Precies, inprincipe kan griekenland stoppen met betalen en hun lidmaatschap niet opzeggen. Zodra het schade oplevert voor de eu en de euro komen de eurolanden vanzelf over de brug
Ware het niet dat Duitsland dat aan alle landen al in de jaren 50 gedaan heeft en iedereen akkoord is gegaan om geen verdere aanspraken meer te doen. Dus nee dat kan niet via internationaal recht.quote:Op maandag 6 april 2015 23:10 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Hoezo, dat is nationaal recht, gewoon schuldvereffening., daar komt geen sisser bij van pas.
Gewoon wegstrepen tegen die schuldvorderingen, opportunisme vs opportunsime. Wie zaait oogst. Auch auf Deutsch.
En via (Grieks) nationaal recht kan ook niet omdat de Griekse staatsschuld onder het Engelse recht genoteerd staat.quote:Op zondag 12 april 2015 18:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ware het niet dat Duitsland dat aan alle landen al in de jaren 50 gedaan heeft en iedereen akkoord is gegaan om geen verdere aanspraken meer te doen. Dus nee dat kan niet via internationaal recht.
Waar blijkt dat uit? Lijkt me enerzijds een geval van dwaling, en anderzijds kan niemand namens mij accoord gaan dat ik mijn fiets niet terug wil.quote:Op zondag 12 april 2015 18:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ware het niet dat Duitsland dat aan alle landen al in de jaren 50 gedaan heeft en iedereen akkoord is gegaan om geen verdere aanspraken meer te doen. Dus nee dat kan niet via internationaal recht.
Dat blijkt eruit dat Duitsland en Griekenland onderling een verdrag hebben gesloten en dat Duitsland daarbij ook heeft betaald. De huidige Griekse regering vindt dat Duitsland meer had moeten betalen, maar ja, dat is natuurlijk pech gehad hè.quote:Op zondag 12 april 2015 21:15 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Waar blijkt dat uit? Lijkt me enerzijds een geval van dwaling, en anderzijds kan niemand namens mij accoord gaan dat ik mijn fiets niet terug wil.
Dat kan dus wel, NL heeft bij ander inzien ook maar een schijntje van zijn geroofde goud uit Zwitserland gehad. Om over de fietsen maar te zwijgen.quote:Op zondag 12 april 2015 21:15 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Waar blijkt dat uit? Lijkt me enerzijds een geval van dwaling, en anderzijds kan niemand namens mij accoord gaan dat ik mijn fiets niet terug wil.
Welk verdrag?quote:Op zondag 12 april 2015 21:22 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat blijkt eruit dat Duitsland en Griekenland onderling een verdrag hebben gesloten en dat Duitsland daarbij ook heeft betaald. De huidige Griekse regering vindt dat Duitsland meer had moeten betalen, maar ja, dat is natuurlijk pech gehad hè.
Dit is net zoiets alsof je een TV koopt, en de verkoper na 10 jaar op de stoep staat dat 'ie de TV eigenlijk te goedkoop had verkocht en nu alsnog meer geld wil. Ja zo werkt het niet hè!
Als ik hier zo lees is Griekenland allang een paria, dus wat hebben ze te verliezen? Beetje standaard gedreig van de EU (dan gaat het licht uit).quote:Op zondag 12 april 2015 22:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat kan dus wel, NL heeft bij ander inzien ook maar een schijntje van zijn geroofde goud uit Zwitserland gehad. Om over de fietsen maar te zwijgen.
Als je daar aan wilt zagen prima maar dan wordt je echt een internationale paria. Waarbij het de vraag moet zijn of de EU dan wel de internationale regels met blijven respecteren richting Griekenland.
Overigens lees maar eens na de oorlog van Tony Judt. Heb het ook in het BBB topic gepost ik zal daar eens (morgen denk ik) een paar pagina's posten.
quote:
Ik kan het voor je opzoeken als je wilt. Je hebt gelijk, echter zal ik het in spoilers zetten dan is het onleesbaar voor niet members.quote:Op zondag 12 april 2015 22:11 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Als ik hier zo lees is Griekenland allang een paria, dus wat hebben ze te verliezen? Beetje standaard gedreig van de EU (dan gaat het licht uit).
Pas je wel op, als je een paar pagina's post is dat tegen auteursrecht, en dat geldt internationaal
Okee, je hebt gelijk. In 1960 heeft Duitsland betaald zonder verdrag, en het verdrag van 1990 is niet specifiek met Griekenland gesloten. Ergo, Duitsland moet Griekenland honderden miljarden betalen.quote:
Daar heeft ze een punt behalve dat je ook efficient moet werken.quote:Op zondag 12 april 2015 22:27 schreef Igen het volgende:
Maar goed, eigenlijk is het ook flauw om zo op de Grieken te gaan zitten katten. Want zoals mijn Griekse huisgenote zei: "Grieken werken ook keihard hoor. In Noordwest-Europa wordt hard gewerkt om te exporteren en in Griekenland wordt hard gewerkt om dingen te importeren - dat is net zo zwaar werk hoor!"![]()
Het is vergelijkbaar met een graaiende bankier die zegt dat het ook heus wel hard werken is om de beste kaviaar en champagne te kiezen voor het bungabunga-feestje in St.Tropez. Zo'n opmerking is feitelijk correct maar mist het punt een beetje.quote:Op zondag 12 april 2015 22:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Daar heeft ze een punt behalve dat je ook efficient moet werken.
Ik denk dat de gemiddelde bankdirecteur hard en veel werkt.quote:Op zondag 12 april 2015 22:31 schreef Igen het volgende:
[..]
Het is vergelijkbaar met een graaiende bankier die zegt dat het ook heus wel hard werken is om de beste kaviaar en champagne te kiezen voor het bungabunga-feestje in St.Tropez. Zo'n opmerking is feitelijk correct maar mist het punt een beetje.
Hier ga ik niet eens inhoudelijk op reageren, idioot.quote:Op maandag 13 april 2015 06:45 schreef crashbangboom het volgende:
Wat heeft die huisgenote je misdaan, Igen, dat dat om is geslaan naar blinde haat jegens alle Grieken, waarbij er zelfs -niet zo subtiel- bankiers bijgesleept moeten worden om aan te tonen hoe evil Griekenland wel niet is, en vermorzeld moet worden terwijl we door de straten paraderen op de tonen van de Europeesche hymne?
Dat had ik inderdaad ook kunnen schrijven nadat je er bankiers en andere onzin met de haren bijsleepte.....quote:Op maandag 13 april 2015 06:53 schreef Igen het volgende:
[..]
Hier ga ik niet eens inhoudelijk op reageren, idioot.
De voorwaarden voor de Griekse staatsschuld zijn allang zo versoepeld dat ze helemaal niet meer rente hoeven betalen (als % van het bbp) dan bijv. Nederland! Hoeveel "acceptabeler" wil je het nog hebben? En uit de euro willen ze zelf helemaal niet.quote:Op maandag 13 april 2015 06:55 schreef crashbangboom het volgende:
Scheld de schuld kwijt tot een acceptabel en servicable niveau, en laat Griekenland uit de EU treden. Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald. Ook stukken beter voor de portemonnaie van de Nederlandse burger, dan moet Dijsselbloem voor het vaderland maar een beetje van zijn ego inslikken voor een dag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |