abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 april 2015 @ 10:18:31 #201
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_151637984
Ik heb zelf de medele freestyle gekocht. Daar zit wel een ander slangetje bij. Maar die zit al bij aanschaf van de kolf.
De slangetjes van de andere gebruik ik nog als ik in het ziekenhuis kolf.
  maandag 13 april 2015 @ 10:19:51 #202
149959 SQ
snelle trees
pi_151638013
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 10:17 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik heb een Medela Swing, via MP gekocht. Prima ding, wel minder sterk dan de symphony die je nu waarschijnlijk hebt. En er staat overal dat je de Swing maar 9x per week mag gebruiken, waarom weet ik niet.
nee, mag vaker, maar als je heel vaak kolft kun je beter een wat zwaarder model kopen, die kolven krachtiger en hebben een langere levensduur.

Ardo en medela zijn qua flesjes ook uitwisselbaar trouwens!

Franny, succes met afbouwen! Lijkt mij ook moeilijk. :*
disclaimer
  maandag 13 april 2015 @ 10:43:22 #203
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151638666
Succes Franny :* ... ik hoor graag je ervaringen/bevindingen...
KuikenGuppy
  maandag 13 april 2015 @ 11:10:19 #204
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_151639293
Hier bij Draak een Swing gehad. Inderdaad minder vacuüm en hij ging bij mij al na 6 maanden kapot. Laten maken, nog 6 maanden kunnen kolven en toen ik bij Piranha weer wilde kolven deed hij niks meer.
Het grootste nadeel aan de Swing vond ik dat die membraantjes die de melk uit de slang moest houden, regelmatig vastgekoekt zaten aan het plastic waardoor er alsnog melk in de slang kwam.

Nu heb ik een Freestyle, en dat is echt een verademing t.o.v. de Swing!
Beter vacuüm, veeulll degelijker, geen geklooi met batterijtjes maar een goede accu (als er geen netstroom is) en stiller naar mijn idee.
Ik ben geen frequente kolver want huismama, maar voor de keren dat ik kolf ben ik zo vreselijk blij met m'nm'n Freestyle!
pi_151641257
Hallo, ik kom even binnenvallen zonder nu echt meegelezen te hebben. Een paar jaar geleden heb ik hier lang meegelezen en ontzettend veel geleerd. Ik heb mijn oudste zoon 2,5 jaar probleemloos borstvoeding kunnen geven, mede dankzij de ervaringen en vele tips die ik hier las. En nu loop ik tegen een probleem aan waarvan ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Kort nadat ik gestopt ben met voeden werd ik weer zwanger en inmiddels voedt ik mijn dochter ook al weer 9 maanden. Tot nu toe ging dat allemaal prima, totdat ze sinds een paar weken overdag bijna niet meer wil drinken. Op dat moment was ze verkouden, dus ik dacht dat het daaraan lag. Maar inmiddels is dat voorbij en heeft ze overdag nog steeds geen interesse. ’s Avonds voor het slapen gaan wel, dan drinkt ze nog echt goed, en tijdens de nacht komt ze ook wel een paar keer maar hoe veel ze dan drinkt weet ik niet echt.

Aan de ene kant vind ik het prima. Het is een kwestie van vraag en aanbod, als zij niet meer dan dat wil, dan zal ze het wel niet nodig hebben. Maar aan de andere kant maak ik me toch wel een, want wat nou als ik op deze manier ‘droog’ kom te staan. Baby’s hebben het eerste jaar wel melk nodig, moedermelk of kunstvoeding, en ik heb helemaal geen zin me nu voor de komende maanden nog in kunstvoeding te moeten verdiepen…

Ik heb nu dus een paar vragen waarvan ik hoop hier antwoord te kunnen krijgen. Hoe veel voedingen heeft een baby van 3 maanden nog nodig? En, moet ik me zorgen maken over droog komen te staan, als ik inmiddels als meer dan 4 jaar gevoed heb, met een onderbreking van 10 maanden? Was het niet zo dat rond een maand of 9 de productie zich stabiliseert? Herkent iemand wat mijn meisje aan het doen is?
pi_151641950
Schaetzli herkenbaar! Dat begon hier een maand geleden denk ik ook ineens.
Overdag drinken als een dweil en in de avond bijtanken.
Ik weet het aan tandjes krijgen maar is een beetje gebleven.
Wat hier helpt is hem voeden voor het slapen gaan. Als hij net wakker is of tussendoor is het echt bal en lukt het niet.
Als hij moe is drinkt hij 'redelijk' overdag en in de avond wordt er nog wel bijgedronken.
Wat er precies ingaat weet ik niet, en op kdv hebben we de regel biedt maar aan en wat er in gaat is mooi meegenomen.
En als wij thuis zijn krijgt hij bij zijn brood tussen de middag een bekertje (difrax oefenbekertje) gekolfde melk, dikke hit en krijg ik er toch nog weer 30-50ml in.
pi_151642162
Ik heb een Medela Swing Maxi en dat kolft prima. Wel vond ik de Ardo iets fijner, het vacuum bleef makkelijker behouden en was volgens mij iets krachtiger. Eigenlijk heb ik achteraf spijt dat ik geen Freestyle heb gekocht toen mijn Ardo stukging. Maar ja, toen kolfde ik nog maar weinig en wist ik nog niet dat er een tweede zou komen.

Mevr.Cactus, hoe gaat het nu met voeden?

Room, succes op je werk!

Schaetzli, wat drinkt je dochter nu overdag? Zou ze afgekolfde melk wel uit een bekertje willen drinken? Ik zou het zelf niet prettig vinden om overdag helemaal geen voedingen meer te geven als ze nog onder het jaar is. Je productie zal toch minder worden als ze alleen nog 's avonds en 's nachts drinkt en zoals je zelf zegt, bv (of kv) is nog de belangrijkste voedingsbron op die leeftijd...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_151642244
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 10:10 schreef faptist het volgende:
Pessie,
Wat Bijzonder dat je donormelk hebt kunnen gebruiken. wat gaaf dat dit bestaat! Ik hoo dat je eigen melk binnenkort ook goed op gang komt. Succes! En gefeliciteerd met je kleintje!

Vraagje voor de kolvers:
Welk kolfapparaat gebruiken jullie?
Ik heb in m'n kraamweek zo'n uber dure medela geleend maar ben me nu aan het oriënteren op een kolf voor mezelf. Via Mp. Dat dan weer wel.
Ik heb van medela wel de slangetjes//flesjes/etc, want die moest ik kopen toen ik de pomp ging huren. Mijn voorkeur gaat daarom uit naar medela.
Ben erg benieuwd naar jullie keuze!

* m'n plan is om nu te beginnen met kolven en dit in te vriezen, zodat ik tegen 24 juni -wanneer ik weer moet werken- een goede voorraad heb.
Wanneer ik werk wil ik ook op m'n werk gaan kolven. Liefst elektrisch.
Ik heb bij mijn middelste een Medela Swing gehad en daar 8 maanden lang op werkdagen twee keer per dag mee gekolfd en daarna nog tot hij anderhalf was een keer per dag. Je merkte inderdaad wel dat naar verloop van tijd de kracht ook behoorlijk afnam.

Bij de jongste heb ik direct een Freestyle gekocht, had ik achteraf bij de middelste ook moeten doen, en hij bevalt prima. Is een stuk degelijker, krachtiger en je kan dubbelzijdig tegelijk kolven.

De vraag is hoeveel wil je gaan kolven. Als je van plan bent voor langere tijd met name op werkdagen wil gaan kolven zou ik voor de Freestyle gaan.
Overweeg ook te investeren in een pumpease kolfbh. Dat is een soort band waar je de kolf in klemt om handsfree te kolven en dus kun je tijdens het kolven makkelijk iets eten, drinken en natuurlijk fokken :)
  maandag 13 april 2015 @ 12:53:36 #209
149959 SQ
snelle trees
pi_151642271
Pumpease _O_
disclaimer
pi_151642337
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2015 12:53 schreef Stormqueen het volgende:
Pumpease _O_
*boks*

Ik wist dat iemand hier er ook één had want toen ik dat las heb ik er ook meteen één besteld.
Dus beter laat dan nooit, thanks voor de tip :)
pi_151642466
Goede tip van het bekertje BlueEyes, zo één heb ik hier inderdaag ook nog staan. En idd, 's avonds en 's nachts lijkt ze het wel in te halen. 's Ochtends heeft ze mega volle plasluiers. Wat me ook onzeker maakt is dat ik nooit echt stuwing heb, de hele 9 maanden ook vrijwel niet gehad. Maar ze ziet er goed uit, dus ze krijgt genoeg binnen.

Ik heb de luxe dat haar kinderdagverblijf bij mij op het werk is, dus ik ga live voeden. Tot vorige week nog 3 x per dag, maar omdat ze dan maar een paar slokjes dronk, nu terug gegaan naar 2x. Verder drinkt ze overdag water, maar ook niet mee dan 50ml
pi_151642628
Ik klem mijn kolf onder een (strak) hemdje, dat werkt -bij mij- ook voor handsfree. Fijn inderdaad om wat te kunnen eten/drinken/doen, dan is het meer een ontspanningsmomentje.

En succes, Franny! :*
pi_151642737
Dank voor jullie steunbetuigingen. :P . :* .

Een dag alleen met haar zijn, is wel de uitdaging.. maar gaat heel goed tot nu toe. Vanochtend was ze even heel hard aan het huilen om de borst, maar met wat afleiding en het aanbieden van een alternatief was het eigenlijk vrij snel over. En net is ze ook naar bed gegaan zonder om de borst te vragen.

Maar goed, het lastigste wordt het natuurlijk in de nacht of als ze pijn/verdriet heeft, want als troostmiddel vind ik het echt zo geniaal...
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_151642791
Schaetzli ik kan alleen maar herkenning uitspreken ;)

Franny ben benieuwd hoe het gaat, veel succes!
pi_151643264
Schaetzli, ik heb maar een half jaar gevoed en heb nu, vier jaar later, nog steeds melk (ik lek bij warmte af en toe nog). Ik hoop eigenlijk dat dit ooit nog stopt. :D
Professioneel gifmenger.
pi_151643435
Volgens mij is jouw jongetje ongeveer even oud als mijn meisje (3 juli), BlueEyes, dus laten we hopen dat het een faaaaase is...

Buurpoes, hoe vervelend dat voor jou dan ook is, voor mij zijn dat geruststellende woorden :-)
pi_151643466
Franny, heel veel succes met afbouwen! Je hebt een mooie bv-periode gehad, toch? Als het voor jou klaar is, is het goed ^O^ (en nu hopen dat I. daar ook gauw zo over gaat denken).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_151643480
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 13:33 schreef Schaetzli het volgende:
Volgens mij is jouw jongetje ongeveer even oud als mijn meisje (3 juli), BlueEyes, dus laten we hopen dat het een faaaaase is...

Buurpoes, hoe vervelend dat voor jou dan ook is, voor mij zijn dat geruststellende woorden :-)
Ja, ik dacht wel dat je dat zou vinden. :+
Professioneel gifmenger.
pi_151644245
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 13:33 schreef Phaidra het volgende:
Franny, heel veel succes met afbouwen! Je hebt een mooie bv-periode gehad, toch? Als het voor jou klaar is, is het goed ^O^ (en nu hopen dat I. daar ook gauw zo over gaat denken).
Ja, het was zeker een mooie periode. Soms echt loeizwaar, vond ik, maar zo speciaal en ik ben zoveel langer doorgegaan dan ik voor mogelijk had gehouden. Dat ik dit kon, dat wij dit konden, ik vind het ongelooflijk. En ik ga het ook wel missen, die knusse momentjes zo lekker samen, de intimiteit en die lieve oogjes die naar je omhoog kijken. Hiermee stoppen, is ook weer een beetje loslaten. Dan is ze echt helemaal baby-af.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_151644288
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 12:50 schreef Phaidra het volgende:
Mevr.Cactus, hoe gaat het nu met voeden?
Na 3 dagen proberen en aanmodderen ben ik gestopt met borstvoeding. J. kon makkelijk 1,5 tot 2 uur drinken en bleef zoeken. Bood ik hem daarna een flesje aan (65cc) dan dronk hij die ook nog helemaal leeg. Het was dus net of hij niet genoeg dronk.
Daarna leverde het bij hem en bij mij ontzettend veel frustratie op. Ik kolf nu en dan krijgt J. toch nog wat borstvoeding binnen. De rest doen we met kunstvoeding en alles gaat met de fles. Jammer, maar helaas. Hadden we een betere start gehad, dan was het wellicht anders gegaan.
pi_151644466
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 13:59 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Na 3 dagen proberen en aanmodderen ben ik gestopt met borstvoeding. J. kon makkelijk 1,5 tot 2 uur drinken en bleef zoeken. Bood ik hem daarna een flesje aan (65cc) dan dronk hij die ook nog helemaal leeg. Het was dus net of hij niet genoeg dronk.
Daarna leverde het bij hem en bij mij ontzettend veel frustratie op. Ik kolf nu en dan krijgt J. toch nog wat borstvoeding binnen. De rest doen we met kunstvoeding en alles gaat met de fles. Jammer, maar helaas. Hadden we een betere start gehad, dan was het wellicht anders gegaan.
Ach wat jammer ;(. Maar zo te lezen is het een verstandige keuze. Gefrustreerde baby en mama is ook niet de bedoeling :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_151644760
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 14:05 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ach wat jammer ;(. Maar zo te lezen is het een verstandige keuze. Gefrustreerde baby en mama is ook niet de bedoeling :*.
Het was echt niet tof nee. Hij maar schreeuwen omdat hij honger had en ik in tranen omdat het niet lukte...
pi_151652675
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 14:15 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Het was echt niet tof nee. Hij maar schreeuwen omdat hij honger had en ik in tranen omdat het niet lukte...
Klinkt als een verstandige, maar moeilijke beslissing. :*
  maandag 13 april 2015 @ 22:55:29 #224
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_151664597
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 14:05 schreef Phaidra het volgende:

[..]

+1

:*
pi_151669333
Ik ben overdag zo goed als helemaal over op fv, maar zou zo graag nog een tijdje de late, nacht- en ochtendvoeding bv blijven geven. Omdat afbouwen ineens erg snel ging omdat het samenviel met weinig en rommelig drinken (want verkouden en later ziek) is mijn productie nu zodanig ingekakt dat we merken dat het niet goed lukt om een hele voeding te drinken 's avonds/'s nachts/'s ochtends.
We lossen dit nu op door een van de 3 een fv te geven, maar de enige manier om dit weer recht te breien zou denk ik zijn om een paar nachten 'op te offeren' en meerdere voedingen te geven he? Zodat vraag en aanbod weer afgestemd worden? Of zie ik nog andere opties over het hoofd?

Ik zie daar tegenop, omdat het slaap gaat kosten (we zijn verwend met 1 nachtvoeding, i know, maar de afgelopen weken met sippe/zieke uk plus meer werken hebben al veel extra energie gekost..) en omdat ik ook bang ben dat we dan op dat patroon blijven zitten, en na een tijdje doorslapen en nu weer een aantal weken 1 nachtvoeding zie ik dat ook niet zo zitten eigenlijk :@

Iemand nog slimme ideeën?
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  dinsdag 14 april 2015 @ 07:06:57 #226
149959 SQ
snelle trees
pi_151669391
Ja, 's nachts extra kolven zonder baby te wekken. Dan kun je die melk extra aanbieden na de borst.
disclaimer
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 14 april 2015 @ 07:56:06 #227
147316 crew  DJMO
#trut
pi_151669644
ik heb geen tips voor je Mariska sorry.

Hier gisteren probiotica besteld. na de spruw vorige week, en nu weer m'n eigen keelontsteking, werd het tijd om eens tegengas te geven. Hopelijk helpt het ..
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  dinsdag 14 april 2015 @ 07:59:09 #228
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151669663
Voor wie wil heb ik evt ook nog kefir in de aanbieding.
KuikenGuppy
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 14 april 2015 @ 08:24:36 #229
147316 crew  DJMO
#trut
pi_151669878
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 07:59 schreef Burdie het volgende:
Voor wie wil heb ik evt ook nog kefir in de aanbieding.
wat is het en wat doet het ? *nog nooit van gehoord*
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_151669913
Over die pumpease, mijn man heeft een wat oudere BH kapot geknipt, werkte ook prima
Life is what happens while you are busy making other plans...
  dinsdag 14 april 2015 @ 08:34:51 #231
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_151670005
Kolft jouw man Skoap :o ;)

Hier is het hetzelfde Maris, mijn productie is ook te weinig om nog de avond/nacht en ochtendvoedingen zelf te geven. Vaak red ik nu alleen de nachtvoeding nog omdat ze dan niet echt hongerig is maar meer overstuur door het hoesten, en dan geeft de borst fijne troost.

Het is hier nu verder dus echt wel klaar. Mijn linkerborst doet helemaal niks meer, daar kolf ik (nog wel met TSR) maximaal 20 cc uit en als ze live drinkt is ze ook totaal niet tevreden met wat ze krijgt :+. Rechts wil nog wel, as usual, daar kolf ik nog wel zo'n 100 cc uit (na 12 uur niet voeden, dat wel) en daar drinkt ze ook echt nog wel wat uit maar 1x per dag, meer ook niet. Ik heb er nu vrede mee maar dat heeft even geduurd...Ach, ze heeft een half jaar volledig bv gehad en daarna nog een maand gecombineerd. Ik ben tevreden :)
  dinsdag 14 april 2015 @ 08:53:48 #232
73386 Fazz
onderweg
pi_151670269
JM, zo ging het hier wel ja, een paar nachten met 1 of meerdere nachtvoedingen. Daarna was het wel weer gereguleerd. Sinds januari hebben we meerdere van dit soort periodes gehad (steeds een dag of 3/4).

We geven hier nu om 2300 een fles fv (180cc) en dat is nu genoeg om de nacht door te trekken. Maar goed, jij bent wel voornemens nog even door te voeden toch? Ik maak me ook wel eens zorgen om mijn productie maar ben nu wel op een punt dat als het over is, het goed is zo :) Ik had van te voren nooit gedacht dat ik uberhaupt bijna een jaar zou voeden :)
pi_151670389
Thanks dames! Fijn om te horen dat het geen vaste prik werd Fazz, en 'snachts kolven zou ook nog kunnen, hoewel dat mij wel slaap gaat kosten (en het in de woonkamer zou moeten ivm baby naast me :) Brrr!)
  dinsdag 14 april 2015 @ 10:02:03 #234
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151671697
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 08:24 schreef DJMO het volgende:

[..]

wat is het en wat doet het ? *nog nooit van gehoord*
Probiotica ;) ze noemen het ook wel yoghurtplantje, je maakt er een soort yakult mee en dat schijnt ook te helpen tegen spruw.
KuikenGuppy
  dinsdag 14 april 2015 @ 10:13:36 #235
335643 faptist
Maakt fouten
pi_151671942
Even ego bij gelezen:

Super bedankt voor de adviezen weer. Freestyle en pumpease dus.
Check!
  dinsdag 14 april 2015 @ 10:26:30 #236
344469 Amsel
zonder t
pi_151672133
Ik gebruik geen pumpease maar hang die kolfdingen heel makkelijk in m'n Mammae-beha. Die ik trouwens niet heel fijn vind voor voeden, maar voor kolven dus wel.
  dinsdag 14 april 2015 @ 10:28:54 #237
149959 SQ
snelle trees
pi_151672175
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 10:13 schreef faptist het volgende:
Even ego bij gelezen:

Super bedankt voor de adviezen weer. Freestyle en pumpease dus.
Check!
of de ardo calypso :)
disclaimer
  dinsdag 14 april 2015 @ 10:30:01 #238
149959 SQ
snelle trees
pi_151672198
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 10:26 schreef Amsel het volgende:
Ik gebruik geen pumpease maar hang die kolfdingen heel makkelijk in m'n Mammae-beha. Die ik trouwens niet heel fijn vind voor voeden, maar voor kolven dus wel.
hier werkt dat helaas niet ;( blijft niet hangen. Zal wel met mijn G-cup van doen hebben.
disclaimer
pi_151672481
Duss...wat iedereen al zegt..

[ Bericht 83% gewijzigd door watmoetikkiezen op 14-04-2015 10:45:41 (spuit elf....) ]
pi_151673375
Ik wil even juichen voor LB *O*
  dinsdag 14 april 2015 @ 11:21:41 #241
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151673403
WHO norm voor LB! *O*
KuikenGuppy
  dinsdag 14 april 2015 @ 11:22:50 #242
149959 SQ
snelle trees
pi_151673440
lees ik daar nou gewoon overheen? :o
disclaimer
  dinsdag 14 april 2015 @ 13:27:07 #243
335643 faptist
Maakt fouten
pi_151676684
Who norm? Whut is dat ?
Ik juich wel mee, maar dan wel achter jullie groepje zeg maar.. ;)

** Ik kan echt nog geen adviezen geven over bv dus voel me altijd een beetje een graaier hier. Wel veel vragen, maar niks te geven..
  dinsdag 14 april 2015 @ 13:44:12 #244
149959 SQ
snelle trees
pi_151677144
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:27 schreef faptist het volgende:
Who norm? Whut is dat ?

** Ik kan echt nog geen adviezen geven over bv dus voel me altijd een beetje een graaier hier. Wel veel vragen, maar niks te geven..
we've all been there ;) over zes maanden deel jij ook advies uit!
Who-norm is twee jaar borstvoeding :)
disclaimer
  dinsdag 14 april 2015 @ 13:51:48 #245
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151677338
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:27 schreef faptist het volgende:
Who norm? Whut is dat ?

WHO = World Health Organisation

Zij raden aan om een kind minimaal 2 jaar borstvoeding te geven, waarvan de eerste 6 maanden exclusief borstvoeding.

Meer info hier: https://www.borstvoeding.(...)/gc/groeicurve5.html (hun eigen site is nog altijd offline zie ik -O- )
KuikenGuppy
  dinsdag 14 april 2015 @ 14:46:54 #246
171422 LadyBlack
paint it black
pi_151678788
Noh Omen O+

Je had er niet overheen gelezen SQ, maar inderdaad: vandaag is mijn kleine baby 2 jaar geworden.

Waar ik gisteren nog hier wilde schrijven dat het zooooo herkenbaar was wat veel verse moeders typen, de onzekerheid, en het magere kolven, en het gedoe met kolven.... is het allemaal eigenlijk al zo lang geleden, want ik geef dus al 2 jaar borstvoeding :o

Het is nog 1, hooguit 2x per dag, en een heel enkele nachtvoeding als ze niet kan slapen, maar wat vinden we het allebei nog fijn O+ En dat is ook precies het doel geweest: doorgaan totdat een van ons er klaar mee is. Ik vermoed inmiddels toch dat ik diegene ga zijn, maar dat zien we vanzelf ;)
  dinsdag 14 april 2015 @ 15:01:08 #247
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_151679155
*O* W *O* H *O* O *O*
Wat ontzettend fijn LB! Het ging niet heel gemakkelijk voor jullie in het begin, maar nu toch al 2 jaar verder! O+
pi_151682622
Super LB!! w/

Wij gaan een paar nachten ons best doen voor de nachtvoedingen bv. J doet zijn best om me overdag zo goed mogelijk af te lossen als het me serieus slaap gaat kosten :) Ik wil zo graag nog een poosje doorgaan!
Net ineens weer vette stuwing, terwijl de middagvoedingen er al een tijdje af zijn :? Even de spanning eraf gekolfd, nu geen bo krijgen... 110 in 5 minuten :o
  dinsdag 14 april 2015 @ 17:12:34 #249
344469 Amsel
zonder t
pi_151682815
LB! *O*

quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 10:30 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

hier werkt dat helaas niet ;( blijft niet hangen. Zal wel met mijn G-cup van doen hebben.
Ik heb F, dat zal het verschil zijn ja :P ;)
  dinsdag 14 april 2015 @ 17:30:21 #250
335643 faptist
Maakt fouten
pi_151683253
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:44 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

we've all been there ;) over zes maanden deel jij ook advies uit!
Who-norm is twee jaar borstvoeding :)
Dank dank. Hoop het wel *spons aan*

wij hebben hier een raar daagje. R. Heeft vanaf 11:00 niet echt een normale voeding gehad. Wel af en toe eventjes aan de borst gehangen, soms even geklokt, maar niet gedronken zoals normaal. M'n borsten voelen ook zo zacht dat ik me afvraag of er überhaupt nog iets in zit.
Maar goed, ze vraagt ook niet om bv. dus dan is het ook geen probleem toch?

Lb
En nu ik snap wat de who norm is, bravo!
Inderdaad een prestatie waar je trots op mag zijn en natuurlijk gefeliciteerd met je kleine!
  dinsdag 14 april 2015 @ 17:31:00 #251
335643 faptist
Maakt fouten
pi_151683270
Dubbel
pi_151683852
Ook al ben ik pas 16 weken, ik ga hier toch maar eens beginnen met meelezen. Ik zou heel graag borstvoeding willen geven aan ons kindje straks. Zijn er dingen waar je nu al aan moet gaan denken voor na de bevalling.
Het wordt hier een ziekenhuisbevalling, zijn er dan nog dingen waar je speciaal aan moet denken of bij stil moet staan/aangeven?

Ik weet dat het misschien nog wat vroeg is, maar goed beter te vroeg dan te laat ;)
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_151684249
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 17:55 schreef J0ycie88 het volgende:
Ook al ben ik pas 16 weken, ik ga hier toch maar eens beginnen met meelezen. Ik zou heel graag borstvoeding willen geven aan ons kindje straks. Zijn er dingen waar je nu al aan moet gaan denken voor na de bevalling.
Het wordt hier een ziekenhuisbevalling, zijn er dan nog dingen waar je speciaal aan moet denken of bij stil moet staan/aangeven?

Ik weet dat het misschien nog wat vroeg is, maar goed beter te vroeg dan te laat ;)
Er zijn van die borstvoedingscursussen voor zwangeren. Ik weet niet of dat wat is, heb het zelf niet gevolgd. En bij mij stond het in mijn bevallingsplan, maar volgens mij is het ook nog ter plaatse gevraagd.

Het is wèl heel handig als je de theorie rondom bv kent, want niet alle mensen in het ziekenhuis zijn even goed op de hoogte. Dus als jij dan goed weet hoevaak, hoelang, welke houding, kun je gewoon doen wat goed is voor jou en je kindje.

Enne: feli!
Professioneel gifmenger.
  dinsdag 14 april 2015 @ 18:38:44 #254
149959 SQ
snelle trees
pi_151685093
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 17:12 schreef Amsel het volgende:
LB! *O*

[..]

Ik heb F, dat zal het verschil zijn ja :P ;)
ligt ook een beetje aan de onderwijdte O-) maar zal wel voornamelijk aan het model van de borst liggen :Y

Joyce, zorg dat je goed bent voorgelicht en vraag om een kraamhulp met veel borstvoedingservaring!
disclaimer
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 14 april 2015 @ 18:50:30 #255
147316 crew  DJMO
#trut
pi_151685491
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 17:55 schreef J0ycie88 het volgende:

www.borstvoeding.com :)

Ik vond het voornamelijk belangrijk dat ze in het ziekenhuis wisten dat ik borstvoeding wilde geven, en dat er onder geen beding iets anders (suikerwater, kunstvoeding) mocht worden gegeven. (ja, tenzij ik dood was gegaan tijdens de bevalling, maar dat lag niet voor de hand).

pi_151685511
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 14:46 schreef LadyBlack het volgende:
Noh Omen O+

Je had er niet overheen gelezen SQ, maar inderdaad: vandaag is mijn kleine baby 2 jaar geworden.

Waar ik gisteren nog hier wilde schrijven dat het zooooo herkenbaar was wat veel verse moeders typen, de onzekerheid, en het magere kolven, en het gedoe met kolven.... is het allemaal eigenlijk al zo lang geleden, want ik geef dus al 2 jaar borstvoeding :o

Het is nog 1, hooguit 2x per dag, en een heel enkele nachtvoeding als ze niet kan slapen, maar wat vinden we het allebei nog fijn O+ En dat is ook precies het doel geweest: doorgaan totdat een van ons er klaar mee is. Ik vermoed inmiddels toch dat ik diegene ga zijn, maar dat zien we vanzelf ;)
*O* *O* Gefeliciteerd!
Venus in pocketformaat
© loveli
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 14 april 2015 @ 18:57:43 #257
147316 crew  DJMO
#trut
pi_151685802
gefelicteerd LadyBlack *O* O+

dinsdag 14 april 2015 @ 18:58:37 #258
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_151685828
Gefeliciteerd met E. Lady! 2 jaar alweer! Jullie hadden een heftige start en nu gewoon al weer Who-norm!

Faptist, vandaag ongeveer dag 10? Klinkt alsof je een regeldag hebt! Lekker toegeven, Is goed voor je productie. Meer info zie borstvoeding.com
en wees vooral die spons!

Lk is geweest, het gaat hier eigenlijk perfect zegt zij. Hij geeft het zelf wel aan, hem de tijd geven en max 3 uur tussen de voedingen en nachts 4. Wel even spannend maar m. Doet het gewoon goed. Niet meer kolven tenzij hij onrustig is en wel uit de koelkast drinkt. 1 borst per keer.
  dinsdag 14 april 2015 @ 19:04:26 #259
149959 SQ
snelle trees
pi_151686010
Fijn dat het zo goed gaat, pessie!! O+

Mijn meisje bijt al de hele avond in mijn tepel als ik haar aanleg. En daarna huilt ze. Zou dat iets met het doorkomen van nieuwe tandjes te maken kunnen hebben? Ik durf nu mijn tepel er niet meer in te steken :')
disclaimer
  dinsdag 14 april 2015 @ 19:08:14 #260
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_151686152
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 19:04 schreef Stormqueen het volgende:
Fijn dat het zo goed gaat, pessie!! O+

Mijn meisje bijt al de hele avond in mijn tepel als ik haar aanleg. En daarna huilt ze. Zou dat iets met het doorkomen van nieuwe tandjes te maken kunnen hebben? Ik durf nu mijn tepel er niet meer in te steken :')
ja! Wellicht helpt het als je met je vinger haar plekjes masseert. Ik haf voor dit soort momenten dentinox in huis.
  dinsdag 14 april 2015 @ 19:10:09 #261
149959 SQ
snelle trees
pi_151686225
Ja, tanden poetsen was een hit zojuist. Ik heb dentinox liggen, zal het straks even toedienen. Bijten in tepels is nooit grappig :')
disclaimer
pi_151686283
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 18:50 schreef DJMO het volgende:

[..]

www.borstvoeding.com :)

Ik vond het voornamelijk belangrijk dat ze in het ziekenhuis wisten dat ik borstvoeding wilde geven, en dat er onder geen beding iets anders (suikerwater, kunstvoeding) mocht worden gegeven. (ja, tenzij ik dood was gegaan tijdens de bevalling, maar dat lag niet voor de hand).
Die site is geweldig!
al lees je daar ook verhalen over moeizame start, kloven, tig borstontstekingen en weet ik wat voor ellende en dan doorgaan...ik had er in hun plaats allang mee gekapt
Professioneel gifmenger.
  dinsdag 14 april 2015 @ 19:26:45 #263
335643 faptist
Maakt fouten
pi_151686928
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 18:58 schreef pessie het volgende:

Faptist, vandaag ongeveer dag 10? Klinkt alsof je een regeldag hebt! Lekker toegeven, Is goed voor je productie. Meer info zie borstvoeding.com
en wees vooral die spons!

Nee, ze is vandaag alweer 19 dagen, maar ze slaapt alleen maar.
Ik mag niet weg -niet dat ik dat wil-... Ik luv m'n plakkende kindje..
Maar het is nu al 4,5 uur geleden sinds ze wat melk op heeft en dan bedoel ik ook evht een beetje. Niet zoals het normale 20 minuten (10 min gulzig en daarna 10 min rustig).
Maak me zorgen :(
  dinsdag 14 april 2015 @ 19:33:32 #264
149959 SQ
snelle trees
pi_151687214
Faptist, die dagen heb ik er ook bij gehad in het begin. Als het je te lang duurt; gewoon wakker maken en aanleggen! Wat hier wel vaker gezegd wordt: voeden op verzoek is ook op jouw verzoek ;)
disclaimer
pi_151690089
LB WHO yessss!! *O* *O* *O* Super! O+

En morgen is het de beurt aan ela!! *O*

Hier zelf afgelopen zaterdag ook de WHO-norm gehaald *O*. J is nog aardig verslaafd aan de borst :'). Soms word ik er echt helemaal kriegel van maar meestal geniet ik nog erg van onze momentjes samen O+.
pi_151691913
Lot, *O* voor de Who norm. Hoe vaak drinkt zij nog als ze nog verslaafd is :D
pi_151692145
LB *O* *O*
pi_151693115
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 21:22 schreef Omentielvo het volgende:
Lot, *O* voor de Who norm. Hoe vaak drinkt zij nog als ze nog verslaafd is :D
Wat ze zou willen: elke 2-3 uur ofzo :'). Maar dat wil ik echt niet meer. Sowieso elke ochtend en voor het slapen 's avonds en overdag nog max. 2 keer tussendoor, vaak voor het middagslaapje (ze gaat alleen slapen aan de borst of in de kinderwagen).
's Nachts houd ik niet bij, geloof dat ze nog wel op het slaappatroon van een kleine baby zit ;(. Nja, mijn lichaam is er inmiddels zo aan gewend dat ik me (meestal) wel aardig uitgerust voel.
Verder vind het het gewoon heel belangrijk om haar nog dit stukje geborgenheid te bieden :).
pi_151694828
Dat snap ik. Al is ze nu geen baby meer, ze is met twee jaar eigenlijk nog zo klein.
Vind ik dan tenminste.
Riley is echt een peutertje natuurlijk. Maar laatst sliep ze naast me toen ik wakker werd en besefte ik gewoon weer hoe klein en afhankelijk ze eigenlijk nog is. O+
  dinsdag 14 april 2015 @ 22:24:51 #270
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_151694989
LB en Lot Gefeliciteerd *O*

Gister gesprek met een (gepensioneerde) arts.
Arts: geef je nog borstvoeding???
Ik: ja hij wil nog zo'n 9 a 10 keer per dag drinken
Arts: maar je mag binnenkort starten met fruithapjes toch?
Ik: met bijvoeding zijn we al ruim drie maanden mee bezig :)
Arts: ohhh maar dan hoeft hij binnenkort geen melk meer. Ze hoeven sowieso maar tot 9 maanden melk.
Ik: ehmmm nee sowieso het eerste jaar is Melk de hoofdvoeding en de who adviseert om twee jaar borstvoeding te geven en verder zolang moeder en kind willen

:')
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_151695810
Maarruhm, die WHO-norm, gaat die niet vooral, of iig voor een aardig deel, over moeders en kinderen in ontwikkelingslanden waar het drinkwater vervuild is en alternatieven voor bv zo lang mogelijk worden afgeraden? Kortom, in hoeverre is ie hier van toepassing? En maakt het hier echt uit of een kind 1 of 2 jaar bv krijgt? Waar is die norm eigenlijk op gebaseerd?
pi_151696851
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 22:41 schreef -Spring het volgende:
Maarruhm, die WHO-norm, gaat die niet vooral, of iig voor een aardig deel, over moeders en kinderen in ontwikkelingslanden waar het drinkwater vervuild is en alternatieven voor bv zo lang mogelijk worden afgeraden? Kortom, in hoeverre is ie hier van toepassing? En maakt het hier echt uit of een kind 1 of 2 jaar bv krijgt? Waar is die norm eigenlijk op gebaseerd?
Volgens mij is het inderdaad met onveilig drinkwater in gedachten bedacht.
Professioneel gifmenger.
  dinsdag 14 april 2015 @ 23:24:31 #273
335643 faptist
Maakt fouten
pi_151697281
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 19:33 schreef Stormqueen het volgende:
Faptist, die dagen heb ik er ook bij gehad in het begin. Als het je te lang duurt; gewoon wakker maken en aanleggen! Wat hier wel vaker gezegd wordt: voeden op verzoek is ook op jouw verzoek ;)
:* bedankt voor je antwoord.
ze slaapt gewoon zo lekker. voel me gewoon rot wanneer ik haar wakker maak.
En ohhhhh wat is het kroelen fijn.. ze ligt zo lekker met haar hoofdje net onder de mijne, zodat je heerlijk met je kin door haar haren heen kan... en waarom ruiken baby's zoooooo lekker?
O+ O+
pi_151700253
Bv-opkrik-nacht 1: valt alles mee vooralsnog :) Voedingen om 20.00, 0.30 en nu 4.30, verder slaap O+
  woensdag 15 april 2015 @ 06:04:41 #275
149959 SQ
snelle trees
pi_151700296
Fijn dat het mee viel Mariska!

Wij hadden een rare nacht. Mevrouw was aan het borstweigeren :? Sinds gisteren 17:00 vertikte ze het. En niet zomaar, nee, zodra er een tepel in de buurt komt huilen als een malle en niet eens een poging doen tot aanhappen. Twee keer een flesje nutrilon gemaakt en halverwege het flesje net de speen er uit getrokken en de tepel er in geduwd. Ze drinkt nu door. Maar wat bizar! Herkent iemand het?
disclaimer
  woensdag 15 april 2015 @ 07:38:12 #276
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151700614
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 22:41 schreef -Spring het volgende:
Nee, in zulke landen wordt nog langer bv geadviseerd, de who norm geldt juist wereldwijd.
De website van de who is helaas offline, want daar staat het helemaal uitgelegd. Ik kan ook geen cache of mirror vinden... Maar het heeft iig te maken met de cognitieve ontwikkeling, goede gezondheid en verminderde kans op obesitas.
KuikenGuppy
pi_151701563
Maar die laatste drie hebben toch ook te maken met de omgeving waar een kindje in opgroeit? De opvoeding en de liefde die een kindje krijgt en de erfelijke factoren?
Ik heb mezelf namelijk ook meerdere keren afgevraagd waar de Who norm is op gebaseerd en hoe men dus zeker weet dat deze factoren echt alleen door de bv komen en niet door andere factoren. Het kan zijn dat het allemaal met elkaar te maken heeft hoor :D

Als die Who site het weer doet ga ik het inderdaad eens lezen :D

Ela *O* voor het behalen van de Who norm
  woensdag 15 april 2015 @ 09:17:20 #278
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151701822
Ik vraag me vooral af waarom de who een norm opstelt waar bijv onze overheid lak aan heeft... :P

WHO norm voor ela *O*.
KuikenGuppy
  woensdag 15 april 2015 @ 09:21:44 #279
149959 SQ
snelle trees
pi_151701908
Je kan het moeilijk forceren, wel?
disclaimer
  woensdag 15 april 2015 @ 09:27:29 #280
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151702040
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2015 09:21 schreef Stormqueen het volgende:
Je kan het moeilijk forceren, wel?
Individuele moeders niet nee, maar de overheid kan wel haar adviserende instanties zoals het consultatiebureau en het voedingscentrum mensen laten voorlichten volgens de who norme. Of iig niet daar actief tegen in laten gaan, zoals nu gebeurt.
KuikenGuppy
pi_151702046
Oh wat een boel mijlpalen deze week! Lot, LB en Ela: gefeliciteerd met het behalen van de who-norm! O+
pi_151702050
Was afgelopen week bij de bedrijfsarts, preventief consult.
Hij raadde aan om maar met bv te stoppen. Er was volgens hem geen enkel onderzoek dat aantoonde dat bv na 4 mnd beter was dan flesvoeding. 2e tip was om de baby maar elke week een paar nachten uit logeren te doen. Ja, ik ben wel moe, maar niet zo moe.
Gelukkig werd ik van de huisarts wel blij. Die zei dat t inderdaad zwaar kan zijn. Gaf een compliment dat L nog bv krijgt ( zeker ivm zijn exceem) en heeft vervolgens bloed laten prikken: ijzer te laag..
pi_151702062
Dat inderdaad ook. Ik vind dat de voorlichting over bv veel beter kan. Dat de stap naar een lk veel bekender moet zijn bij het grote publiek.
En ik vind dat het normaler moet worden dat een kind ouder dan 6 maanden de borst krijgt. Maak het opener op tv door bij een reclame een peuter te laten drinken, zodat het langzaam maar zeker als normaal gezien gaat worden.
Het klopt gewoon niet dat zoiets als 'raars' gezien wordt
pi_151702078
Moest t even kwijt, werd er boos van.
Verder iedereen gefeliciteerd met de who norm! Duurt nog even voor wij die halen..
pi_151702096
Watmoetikkiezen. Wat een mafketel die bedrijfsarts :(
  woensdag 15 april 2015 @ 09:30:03 #286
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151702104
Wat een hork van een bedrijfsarts zeg, wmik -O-.
KuikenGuppy
pi_151702117
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2015 09:27 schreef Burdie het volgende:

[..]

Individuele moeders niet nee, maar de overheid kan wel haar adviserende instanties zoals het consultatiebureau en het voedingscentrum mensen laten voorlichten volgens de who normen. Of iig niet daar actief tegen in laten gaan, zoals nu gebeurt.
Eens. En niet eens perse zodat elke vrouw bv gaat geven, want dat moet iedereen lekker zelf weten, maar zodat elke vrouw keuzes kan maken op grond van de juiste informatie/voorlichting.
pi_151702664
Wmik, dat is ook irritatiepunt van mij, dat bv zo vaak als oorzaak wordt bestempeld zonder enig onderzoek. Oh je geeft bv, ja daar komt het door!! Vaak leg ik dat naast me neer. Maar knap stom als een bedrijfsarts dat adviseert als je bijvoorbeeld in een reïntegratietraject zit. Voor je het weet wordt je al niet-coöperaief bestempeld (wel eens gehoord via-via).

Verder (weer eens) eens met LE :).

SQ, wat gek joh! -O-. Ik heb helaas geen tips voor je, ik hoop dat het een korte fase is.

JM, gelukkig viel de nacht mee. Beetje als de mijne :P.

L0t en Ela ook al de who-norm behaald *O*

[ Bericht 7% gewijzigd door Phaidra op 15-04-2015 10:02:00 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_151703235
Gefeliciteerd voor de dames met de jarige kindjes! *O*
En gefeliciteerd met de WHO-norm! *O*
Trotse mama van 2 :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 15 april 2015 @ 10:23:19 #290
147316 crew  DJMO
#trut
pi_151703353
wat een lapzwans WMIK!!

en L0t ook gefeliciteerd met de WHO norm *O*

woensdag 15 april 2015 @ 10:27:15 #291
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_151703439
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2015 09:03 schreef Omentielvo het volgende:
Maar die laatste drie hebben toch ook te maken met de omgeving waar een kindje in opgroeit? De opvoeding en de liefde die een kindje krijgt en de erfelijke factoren?
Ik heb mezelf namelijk ook meerdere keren afgevraagd waar de Who norm is op gebaseerd en hoe men dus zeker weet dat deze factoren echt alleen door de bv komen en niet door andere factoren. Het kan zijn dat het allemaal met elkaar te maken heeft hoor :D

Als die Who site het weer doet ga ik het inderdaad eens lezen :D

Ela *O* voor het behalen van de Who norm
Mits goed onderzoek, dan zijn andere factoren waarvan bekend is dat die eveneens invloed hebben, meegenomen in de analyses. Zo probeert men dan zoveel mogelijk het effect van de borstvoeding te meten. 100% sluitend ben je nooit in dit soort niet exacte wetenschappen, het is geen natuurkunde wat dat betreft.

En ik verbaas me ook wel over de beperkte informatie, niet alleen op gebied van borstvoeding maar ook dat een kind bv geacht wordt door te slapen. Eerlijk is eerlijk: zonder fok zou ik waarschijnlijk andere keuzes gemaakt hebben omdat ik bepaalde informatie niet had gehad en gevaren was op adviezen van het CB. Omdat ik hier dingen lees en zelf op onderzoek uitga, maar ik nu andere keuzes en ik denk dat die keuzes meer bij me passen.

En de WHO-norm, tsja…. ik weet niet of ik die ga halen. Het is niet dat ik dat nu als doel heb. Ik houd mijn doelen klein en het hoofddoel is doorgaan zolang Lucas daar behoefte aan heeft en zolang ik het kan, prettig vind, etc. Voor mij telt: zolang mijn kind erom vraagt, zal dat een reden hebben. Voordelen voor het immuunsysteem, gezondheidsvoordelen en andere ontwikkelingsvoordelen zijn verder heel mooi meegenomen. Ik denk niet dat een kind perse slechter af is als het geen 2 jaar of langer borstvoeding krijgt :) Maar als het allemaal goed gaat, waarom zou je dan moeten stoppen?

Daarom vind ik het jammer dat er dan mensen zijn die tegen je zeggen: je kind is 6/ 9/ 12 maanden dus het heeft geen borstvoeding meer nodig. Ik kijk nu al uit naar de discussie in juni met mijn schoonmoeder als ik dan nog borstvoeding geef :+ Die vond namelijk dat het na 6 maanden niet meer hoeft want er is toch kunstvoeding.

WMIK: wat een nare bedrijfsarts, fijn dat je HA je beter heeft geholpen!
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_151704546
Ik werd er net even fijntjes aan herinnerd tijdig los te koppelen als madame in slaap is gevallen. Tandjes ;(
  woensdag 15 april 2015 @ 11:25:43 #293
149959 SQ
snelle trees
pi_151704862
tandjes ;(

Zou ze daarom geen borst willen? Ze heeft me maandag en dinsdag een paar keer gebeten en ik ben daar wel van geschrokken en heb ook wel au geroepen. Zou ze daar nu bang voor zijn ? ;(
disclaimer
  woensdag 15 april 2015 @ 11:27:55 #294
171422 LadyBlack
paint it black
pi_151704915
E heeft me ook wel gebeten als ze last van tandjes had, en ik heb ook au geroepen, maar dat maakte op haar niet zoveel indruk eigenlijk :')

Lekker dentinox smeren SQ, en proberen op te letten of je het aan ziet komen. En dan dus op tijd loskoppelen ;)
pi_151704925
Tandjes zijn wel een bekende reden voor borstweigeren. Haar mond doet natuurlijk zeer. Zorg dat je productie goed blijft en weet dat het tijdelijk is.
Dochter van Miss_sly heeft ook tijdelijk geweigerd na ze keihard au riep :')
  woensdag 15 april 2015 @ 11:28:46 #296
149959 SQ
snelle trees
pi_151704941
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 11:27 schreef LadyBlack het volgende:
E heeft me ook wel gebeten als ze last van tandjes had, en ik heb ook au geroepen, maar dat maakte op haar niet zoveel indruk eigenlijk :')

Lekker dentinox smeren SQ, en proberen op te letten of je het aan ziet komen. En dan dus op tijd loskoppelen ;)
ze bijt in plaats van aan te happen momenteel. Ik durf mijn tere roze tepel daar ook eigenlijk niet in te steken nu :@ :')
disclaimer
  woensdag 15 april 2015 @ 11:29:32 #297
149959 SQ
snelle trees
pi_151704954
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 11:28 schreef WupWup het volgende:
Tandjes zijn wel een bekende reden voor borstweigeren. Haar mond doet natuurlijk zeer. Zorg dat je productie goed blijft en weet dat het tijdelijk is.
Dochter van Miss_sly heeft ook tijdelijk geweigerd na ze keihard au riep :')
ja, lekker kolven :')

Waarom drinkt ze dan wel flessen?
disclaimer
  woensdag 15 april 2015 @ 11:32:20 #298
171422 LadyBlack
paint it black
pi_151705019
SQ, ze kauwt misschien ook wel wat op de flessenspeen, maar dat merk je niet zo he. En anders..... mijn ervaring hier is dat mama nou eenmaal de meeste shit over zich heen krijgt :') Ik mag haar niet aankleden, ik mag haar niet verschonen, ik mocht haar niet naar bed brengen.... ik hou me maar voor dat ik haar het dierbaarst ben, en daarom de special treatment oO<

Wij zijn net terug van het cb, dame is nog steeds mooi gemiddeld, hoewel nu heel ietsje boven de middellijn met zowel lengte als gewicht. :)
pi_151705053
Uit de fles loopt het er zo in, hè. En kauwen op de flessenspeen merk je een stuk minder ;)
  woensdag 15 april 2015 @ 11:36:52 #300
149959 SQ
snelle trees
pi_151705142
Da's waar. Vannacht in d'r halfslaap heb ik haar wel aan kunnen leggen na een paar minuten flesdrinken trouwens.
Lastige materie, zo'n kind :')
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')