Is het ookquote:
Waarom zijn die lijstjes van mij voor jou nog verre toekomst? Geen zin? Te veel moeite? Eng?quote:Op zondag 5 april 2015 13:45 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Is het ookMaar het werkt wel
Dingen die ik even ga toevoegen/veranderen is dat bananenbrood, die kwarktaart moet ik nog ff proberen, mijn beleg op brood kan anders. Maakt het net wat lekkerder
Die lijstjes van jou zijn nog heel ver in de toekomst voor mij
quote:Op zondag 5 april 2015 13:47 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Waarom zijn die lijstjes van mij voor jou nog verre toekomst? Geen zin? Te veel moeite? Eng?
Geen zin is een onderdeel ja. Ik moet eigenlijk alles klaarmaken de avond ervoor en dan heb ik eigenlijk altijd wel wat anders en dat is vast ook deels een excuusquote:Op zondag 5 april 2015 13:47 schreef Lonaa het volgende:
En wil je dat wel, dat soortl ijstjes? Of vind je veel van het zelfde ook eigenlijk wel prettig?
Ja, begrijp ik hoor!quote:Op zondag 5 april 2015 13:51 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
[..]
Geen zin is een onderdeel ja. Ik moet eigenlijk alles klaarmaken de avond ervoor en dan heb ik eigenlijk altijd wel wat anders en dat is vast ook deels een excuus. Al zijn er wel dingen waar het wel mee lukt, zoals cake (1 keer bakken, veel porties)
.
En wil ik dat soort lijstjes? Geen idee, hetzelfde vind ik inderdaad wel prettig. Planning, structuur, bewezen werking![]()
Maar waar ik de variatie wil aan gaan brengen is in die tussendoortjes. Brood als ontbijt/lunch vind ik prima en met goed beleg lekker, maar elke dag kwark wordt nu vervelend
Klopt, want de enige reden waarom ik nu de kwark eet is voor eiwitten en het gewoon makkelijke/gezonde kcals zijn.quote:Op zondag 5 april 2015 13:53 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, begrijp ik hoor!
Ik probeer ook kwark als 'gewoon' kwark te omzeilen.Tonijn (met kwark) eiersalade (met kwark), fruit, vlees en groente zijn mijn trucjes
De fockquote:
De makkelijke vuistregel is dat je iets dat je gekookt/gebakken/gemaakt hebt, 2 tot 3 dagen in de koelkast kan bewaren.quote:Op zondag 5 april 2015 13:57 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Klopt, want de enige reden waarom ik nu de kwark eet is voor eiwitten en het gewoon makkelijke/gezonde kcals zijn.
Tonijn moet ik vaker gaan halen als broodbeleg, kan ik de kwark vervangen door iets anders. Ik bekijk de lijstjes hier altijd wel voor goede inspiratie
![]()
Als ik in het weekend bijvoorbeeld kip bak en dat invries kun je het dan langer bewaren? Als ik in het weekend pannenkoeken bak als T hoe lang kan ik ze bewaren in koelkast? Weet jij dit toevallig?
[..]
De fockDas niet best
Thxquote:Op zondag 5 april 2015 14:01 schreef Lonaa het volgende:
[..]
De makkelijke vuistregel is dat je iets dat je gekookt/gebakken/gemaakt hebt, 2 tot 3 dagen in de koelkast kan bewaren.
Dus op zondag pannenkoeken bakken is op woensdag de laatste opeten.
Kip kun je best bakken en invriezen, maar wordt dan vrij droog als je het weer ontdooit. Mocht je er dan een salade van maken (in stukjes scheuren/snijden, kwark toevoegen, kruiden toevoegen en eventueel nootjes en appel) dan maakt dat bijv. niet uit.
Gebakken kipfilet, mits helemaal gaar, zou ik ook max.3 dagen bewaren.
Ja!quote:Op zondag 5 april 2015 14:03 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Thx![]()
Zie dit geeft wel mogelijkheden, zo kan ik op twee avonden in de week alles bereiden voor een hele week
Invriezen van kip en gebruiken als beleg is dus niet heul lekker, salade van maken is dan wel een goed idee![]()
* CrunchySelf maakt een mental notequote:Op zondag 5 april 2015 14:04 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja!
Gewoon klein maken, kwark (ipv mayo) en kruiden met wat je lekker vind. peper, bijv, kerriepoeder, rozijnen, appel, wat jij lekker vindt.![]()
En ik probeer ook wel te meal preppen hoor, anders vind ik het ook kut.
Ja, precies.quote:Op zondag 5 april 2015 14:06 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
* CrunchySelf maakt een mental note![]()
Kan ik me voorstellen, anders heb je net 1 maaltijd klaar en opgegeten, kun je weer
Goed bezigquote:Op zondag 5 april 2015 14:08 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, precies.
Gisterenavond heb ik een auberginestoof gekookt voor diezelfde avond, tonijnsalade gemaakt, bietjes in alufolie vast in de oven gelegd en broccolisoep gemaakt.
Die verhoudingen blijven lastig, ik heb dat nooit echt goed gehaald en aangehouden. Was me teveel werkquote:Ik zit nu met m'n lijstje van komende week te prutsen. Die 20/30/50 verhouding is wel een uitdaging. Dit weekend gaat het niet helemaal zoals geplandEerder weer 30/35/35. Op zich niet erg, maar vanaf dinsdag wel weer proberen.
Vast voedsel he. Je wilt ook graag wat koolhydraten en eiwitten hebben als leuke basis. Ik had gister wel een leuke lunch die je ook als ontbijt kunt doen. Soort van wentelteefjes:quote:Heb jij nog een goed idee? ik moet dinsdag naar de PT en ik wil met vast voedsel ontbijten ipv vloeibaar, omdat ik de vorige keren misselijk werd, kijken of het uitmaakt. Maar wat dan?
Ik pak altijd 'ei, heel'quote:Op zondag 5 april 2015 14:15 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Is het ook
En gekookt ei pak ik standaard, kcal veranderen toch niet
Kan met niet voorstellen dat je als ontbijt 5 stukken brood weg eetquote:
quote:Op zondag 5 april 2015 14:16 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik pak altijd 'ei, heel'ongeacht wat ik er mee doe
Brrrr.quote:Op zondag 5 april 2015 14:59 schreef Qwea het volgende:
Lonaa, ontbijt: Havermout, melk, magnetron, whey, shakebeker. Have fun
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |