Je hebt gelijk.quote:Op woensdag 1 april 2015 18:43 schreef Queller het volgende:
Goed moment voor een advocaat...
Ergens staat me iets bij van een onafhankelijke taxatie. Staat daar iets over in je contract?
Ik was ook net opzoek naar dat topic.quote:Op woensdag 1 april 2015 19:09 schreef gelestipjes het volgende:
Volgens mij zijn er meerdere topics over die koopgarant constructie, bijvoorbeeld deze WGR / Koopgarant: doen of niet? Ervaringen? . Daar reageren ook mensen die er ervaring mee hebben, misschien heb je daar wat aan
Ik wil zelf verhuizen. Bij woonbron kost afwijzing ¤1050 voor de gemaakte kosten.quote:De eerste taxatie werd bij ons betaald door de woonstichting. Ook bij afwijzing van het prijsaanbod. Als wij binnen 3 jaar de woning weer te koop aanbieden, zijn de kosten wel voor onze rekening.
Wij zitten trouwens nog steeds in de woning. Er was in die tijd geen bank die een restschuld mee wilde financieren. Inmiddels wel, maar door de lagere hypotheek hebben we lage woonlasten, en nu kiezen we ervoor om nog even te blijven zitten.
Moet je verhuizen? Of wil je verhuizen?
Dat is natuurlijk niet waar. De hypotheek is 63000 en de getaxeerde waarde is 52.000. In theorie kan het verlies dus beperkt blijven tot 11.0000. Nu moet hij de woning verplicht terugverkopen aan Woonbron met een veel hogere restschuld tot gevolg.quote:Op vrijdag 3 april 2015 08:20 schreef Worteltjestaart het volgende:
Je verlies is 18250, maar bedenk wel dat je zonder winstverliesdeling nog nog 11500 meer restschuld had gehad.
Dit. Plus vragen of je het Woonbron taxatierapport kunt inzien, hierin staat als het goed is een berekening op grond van vierkante meters en worden er een aantal referentiepanden benoemd. Het kan zijn dat er verkeerde woningen als referentiepand zijn gebruikt (bijv executieveilingen).quote:Op vrijdag 3 april 2015 12:13 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Schakel zelf een taxateur in. Vertel hem niks over de voorgeschiedenis qua taxeren, doe alsof de woning een normale koopwoning is en wacht zijn rapport af.
Vooral dat er in dat topic ook al over woonbron en de lage taxatie bij terugkoop geklaagd wordt is wel een teken aan de wand van deze wbv/makelaardij.quote:Op woensdag 1 april 2015 19:09 schreef gelestipjes het volgende:
Volgens mij zijn er meerdere topics over die koopgarant constructie, bijvoorbeeld deze WGR / Koopgarant: doen of niet? Ervaringen? . Daar reageren ook mensen die er ervaring mee hebben, misschien heb je daar wat aan
We weten wel dat hij 6750 euro extra gefinancierd heeft boven de daadwerkelijke woningprijs en dat ook opeens tot zijn verlies rekent. 12% extra financiering zou je bijna van verwachten dat hij ook nog wat kleine dingen verbouwd heeft welke waarde vermeerderend zouden moeten zijn.quote:Op vrijdag 3 april 2015 16:41 schreef Worteltjestaart het volgende:
Nou, wat ook opvalt is dat we eigenlijk niets weten...
Uitstekende tip. Hartelijk bedankt voor je reactiequote:Op vrijdag 3 april 2015 12:13 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Schakel zelf een taxateur in. Vertel hem niks over de voorgeschiedenis qua taxeren, doe alsof de woning een normale koopwoning is en wacht zijn rapport af.
De beschreven ¤6750 is onderdeel kosten koper en standaard bij de aankoop van een woning. Ik heb geen extra geld geleend voor een verbouwing.quote:We weten wel dat hij 6750 euro extra gefinancierd heeft boven de daadwerkelijke woningprijs en dat ook opeens tot zijn verlies rekent. 12% extra financiering zou je bijna van verwachten dat hij ook nog wat kleine dingen verbouwd heeft welke waarde vermeerderend zouden moeten zijn.
Als TS bijna geen spaargeld heeft en hierdoor nat gaat zal hij misschien wel een beroep op NHG kunnen doen.
Het is natuurlijk wel zo dat je k.k. altijd als verlies moet rekenenquote:Op vrijdag 3 april 2015 17:10 schreef hikeaway008 het volgende:
[..]
De beschreven ¤6750 is onderdeel kosten koper en standaard bij de aankoop van een woning. Ik heb geen extra geld geleend voor een verbouwing.
Woning huren voor 264,- per maandquote:Op vrijdag 3 april 2015 17:23 schreef Resistor het volgende:
Heel snel gerekend komt jouw verlies overeen met wat je zou moeten betalen aan huur van je 'woning'? (18.250/69 maanden = ¤264 per maand)
Geen idee, maar een huis van ¤75.000 klinkt mij ook niet echt als iets waar je veel huur voor zou moeten betalen.quote:Op vrijdag 3 april 2015 17:25 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Woning huren voor 264,- per maandWaar?
Ligt aan de buurt, maar er zijn voor dat geld best wel redelijk ruime woningen te vinden: http://www.funda.nl/koop/(...)rs/sorteer-prijs-op/quote:Op vrijdag 3 april 2015 17:33 schreef Resistor het volgende:
Geen idee, maar een huis van ¤75.000 klinkt mij ook niet echt als iets waar je veel huur voor zou moeten betalen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |