abonnement Unibet Coolblue
pi_151340169
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 april 2015 20:44 schreef Blistering het volgende:

[..]

Het eerste jaar.
Toch! Ik twijfelde :P , maar leuk! Bevalt het?
  vrijdag 3 april 2015 @ 20:49:57 #127
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_151340275
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 20:47 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Toch! Ik twijfelde :P , maar leuk! Bevalt het?
Absoluut. Ik studeer aan de UU, en dat bevalt zeer goed.

Deze periode kernvakken Straf I en Internationaal Publiekrecht I. Volgende periode de kernvakken Goederenrecht I & Staats- en Bestuursrecht I. Ik heb er zin in _O_
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_151340301
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 20:47 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Zoals het een ekte student betaamt :D
Vorig jaar ook al :'), blijkbaar niets geleerd.
Geen referral hier.
pi_151340335
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 april 2015 20:49 schreef Blistering het volgende:

[..]

Absoluut. Ik studeer aan de UU, en dat bevalt zeer goed.

Deze periode kernvakken Straf I en Internationaal Publiekrecht I. Volgende periode de kernvakken Goederenrecht I & Staats- en Bestuursrecht I. Ik heb er zin in _O_
Leuk om te horen! Gewoon Nederlands recht? Utrecht is in ieder geval een erg leuke stad! :)

Lastige vakken, goederenrecht is èrg leuk en interessant! Vind ik dan.
pi_151340351
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 20:50 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Vorig jaar ook al :'), blijkbaar niets geleerd.
Twee weken van tevoren in turbostand aan de slag of niet soms?
mag het weten
pi_151340375
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 april 2015 20:51 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Twee weken van tevoren in turbostand aan de slag of niet soms?
De laatste 6000 woorden wel ja, ongelofelijk hoeveel bullshit je dan op papier krijgt.
Geen referral hier.
  vrijdag 3 april 2015 @ 20:53:02 #132
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_151340443
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 20:50 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Leuk om te horen! Gewoon Nederlands recht? Utrecht is in ieder geval een erg leuke stad! :)

Lastige vakken, goederenrecht is èrg leuk en interessant! Vind ik dan.
Ik heb van studenten uit het tweede jaar buitengewoon negatieve dingen gehoord over goederenrecht. Dat schijnt verreweg het lastigste kernvak te zijn, dus ik laat me graag verrassen.

Utrecht is inderdaad een leuke stad! Als ik m'n P (Y, lees je mee? ;) ) in 1 jaar weet te halen ga ik zeker daar wonen.

Wat doe jij nu precies dan? Ik zie dat je al bent afgestudeerd namelijk.

edit: En gewoon Nederlands recht inderdaad.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_151340463
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 april 2015 20:53 schreef Blistering het volgende:

[..]

Ik heb van studenten uit het tweede jaar buitengewoon negatieve dingen gehoord over goederenrecht. Dat schijnt verreweg het lastigste kernvak te zijn, dus ik laat me graag verrassen.

Utrecht is inderdaad een leuke stad! Als ik m'n P (Y, lees je mee? ;) ) in 1 jaar weet te halen ga ik zeker daar wonen.

Wat doe jij nu precies dan? Ik zie dat je al bent afgestudeerd namelijk.
Goederenrecht vond ik één van de leukste vakken.
Geen referral hier.
  vrijdag 3 april 2015 @ 20:54:08 #134
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_151340499
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 20:53 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Goederenrecht vond ik één van de leukste vakken.
Ik vond privaat ook al erg leuk, dus ik ga er stiekem van uit dat het met goederenrecht ook wel goed moet komen dan :@
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_151340532
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 april 2015 20:53 schreef Blistering het volgende:

[..]

Ik heb van studenten uit het tweede jaar buitengewoon negatieve dingen gehoord over goederenrecht. Dat schijnt verreweg het lastigste kernvak te zijn, dus ik laat me graag verrassen.

Utrecht is inderdaad een leuke stad! Als ik m'n P (Y, lees je mee? ;) ) in 1 jaar weet te halen ga ik zeker daar wonen.

Wat doe jij nu precies dan? Ik zie dat je al bent afgestudeerd namelijk.

edit: En gewoon Nederlands recht inderdaad.
Het kan zeker lastig zijn in het begin, maar het is wel heel interessant.

Leuk!

Je wilt ook Nederlands recht blijven doen?
pi_151340551
quote:
11s.gif Op vrijdag 3 april 2015 20:54 schreef Blistering het volgende:

[..]

Ik vond privaat ook al erg leuk, dus ik ga er stiekem van uit dat het met goederenrecht ook wel goed moet komen dan :@
Wat krijgen jullie bij gewoon privaatrecht dan?
pi_151340623
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 april 2015 20:51 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

De laatste 6000 woorden wel ja, ongelofelijk hoeveel bullshit je dan op papier krijgt.
Verbazingwekkend hoe productief je kunt zijn als de deadline nadert eerder :P
mag het weten
pi_151340669
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 20:56 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Verbazingwekkend hoe productief je kunt zijn als de deadline nadert eerder :P
Kwaliteit boven kwantiteit hè.
  vrijdag 3 april 2015 @ 20:59:08 #139
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_151340777
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 20:55 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Wat krijgen jullie bij gewoon privaatrecht dan?
Ik had inleiding privaatrecht, en dat was een gedeelte verbintenissenrecht en een gedeelte eigendomsrecht. Allemaal nog erg basic.

En ik wil inderdaad Nederlands recht blijven doen, als het even kan. Nog geen idee verder op welk gebied ik verder wil. Gezondheidsrecht lijkt mij erg leuk, maar wellicht dat ik mij nog heel erg ga interesseren voor andere gebieden.

We zien wel :7
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_151341220
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 april 2015 20:59 schreef Blistering het volgende:

[..]

Ik had inleiding privaatrecht, en dat was een gedeelte verbintenissenrecht en een gedeelte eigendomsrecht. Allemaal nog erg basic.

En ik wil inderdaad Nederlands recht blijven doen, als het even kan. Nog geen idee verder op welk gebied ik verder wil. Gezondheidsrecht lijkt mij erg leuk, maar wellicht dat ik mij nog heel erg ga interesseren voor andere gebieden.

We zien wel :7
Ik doe nu de master Gezondheidsrecht op de eur, bevalt me prima.
Geen referral hier.
  vrijdag 3 april 2015 @ 21:08:02 #141
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_151341276
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 21:07 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Ik doe nu de master Gezondheidsrecht op de eur, bevalt me prima.
Nice, ik heb nog wel wat vraagjes daarover. Mag ik je die t.z.t. een keertje PM'en?
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_151341284
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 april 2015 20:59 schreef Blistering het volgende:

[..]

Ik had inleiding privaatrecht, en dat was een gedeelte verbintenissenrecht en een gedeelte eigendomsrecht. Allemaal nog erg basic.

En ik wil inderdaad Nederlands recht blijven doen, als het even kan. Nog geen idee verder op welk gebied ik verder wil. Gezondheidsrecht lijkt mij erg leuk, maar wellicht dat ik mij nog heel erg ga interesseren voor andere gebieden.

We zien wel :7
Oke! Een kleine inleiding dus, en dit wordt dan het echte werk zeg maar? :P
pi_151341288
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 april 2015 21:08 schreef Blistering het volgende:

[..]

Nice, ik heb nog wel wat vraagjes daarover. Mag ik je die t.z.t. een keertje PM'en?
Natuurlijk.
Geen referral hier.
  vrijdag 3 april 2015 @ 21:20:48 #144
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_151341855
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 21:08 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Oke! Een kleine inleiding dus, en dit wordt dan het echte werk zeg maar? :P
Blijkbaar, ik ben erg benieuwd.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  vrijdag 3 april 2015 @ 21:33:57 #145
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_151342433
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 april 2015 20:29 schreef Blistering het volgende:

[..]

Hey Erik, dat klopt helemaal.

Het is voor mij in ieder geval een goeie geheugensteun en een rode draad door m'n leerwerk. Zo krijg ik leerstukken wat beter op een rijtje.
Tja, zelf weten ;)
Beginsels staan ook niet in de wet, maar je kan beter goed leren wat ze inhouden en als je de situatie herkent weet je het bijbehorende beginsel ook. Als jij precies weet wat het vertrouwensbeginsel inhoudt, je hebt er vragen meegemaakt, je snap wat de ratio is etc.. als je hem dan 'in het wild' spot op tentamen, is de kans groter dat je het weet dan dat je het dom uit je hoofd leert.

Soberso dingen stampen :')
Merk in mijn omgeving op de RU dat het ook wel veel gebeurd.. prima als je daar je tentamens mee haalt, maar eigenlijk hou je jezelf voor de gek. Maar het is ook wel een werkwijze die aangeleerd is op de middelbare school. Presentaties en dat soort dingen moest je uit je hoofd leren, geen papier erbij etc. Dat is echt de verkeerde aanpak.
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 20:45 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Nou, één tentamen maar laten schieten omdat het risico op een zes me daarbij te groot was. (Zes mag niet herkanst worden op eur).

Dus nu aan de scriptie, 3 maanden de tijd, nog steeds geen onderwerp :').
Tja, dat is bij de RU ook en ik baal nog steeds van mijn 6,5 voor burgerlijk 1 :r
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  vrijdag 3 april 2015 @ 21:36:10 #146
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_151342522
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 april 2015 21:33 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Tja, zelf weten ;)
Beginsels staan ook niet in de wet, maar je kan beter goed leren wat ze inhouden en als je de situatie herkent weet je het bijbehorende beginsel ook. Als jij precies weet wat het vertrouwensbeginsel inhoudt, je hebt er vragen meegemaakt, je snap wat de ratio is etc.. als je hem dan 'in het wild' spot op tentamen, is de kans groter dat je het weet dan dat je het dom uit je hoofd leert.

Soberso dingen stampen :')
Merk in mijn omgeving op de RU dat het ook wel veel gebeurd.. prima als je daar je tentamens mee haalt, maar eigenlijk hou je jezelf voor de gek. Maar het is ook wel een werkwijze die aangeleerd is op de middelbare school. Presentaties en dat soort dingen moest je uit je hoofd leren, geen papier erbij etc. Dat is echt de verkeerde aanpak.

[..]

Tja, dat is bij de RU ook en ik baal nog steeds van mijn 6,5 voor burgerlijk 1 :r
Gebeurt.

En ach ja, zolang mensen voldoendes halen moeten ze lekker zelf weten hoe ze leren toch. :)

[ Bericht 5% gewijzigd door Blistering op 03-04-2015 21:46:41 ]
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_151342523
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 april 2015 21:33 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Tja, zelf weten ;)
Beginsels staan ook niet in de wet, maar je kan beter goed leren wat ze inhouden en als je de situatie herkent weet je het bijbehorende beginsel ook. Als jij precies weet wat het vertrouwensbeginsel inhoudt, je hebt er vragen meegemaakt, je snap wat de ratio is etc.. als je hem dan 'in het wild' spot op tentamen, is de kans groter dat je het weet dan dat je het dom uit je hoofd leert.

Soberso dingen stampen :')
Merk in mijn omgeving op de RU dat het ook wel veel gebeurd.. prima als je daar je tentamens mee haalt, maar eigenlijk hou je jezelf voor de gek. Maar het is ook wel een werkwijze die aangeleerd is op de middelbare school. Presentaties en dat soort dingen moest je uit je hoofd leren, geen papier erbij etc. Dat is echt de verkeerde aanpak.

[..]

Soms zul je echter wel moeten, parate kennis dient niet onderschat te worden! Er is niks mis met bijvoorbeeld een adagium uit je hoofd leren, de opbouw van een bepaling, een beginsel, de strekking van een arrest e.d.
  vrijdag 3 april 2015 @ 21:47:31 #148
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_151343020
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 april 2015 21:36 schreef Blistering het volgende:

[..]

Gebeurt.
Steek fijn een duim in je poeperdt, als dit alles is waar je mee komt.
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 21:36 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Soms zul je echter wel moeten, parate kennis dient niet onderschat te worden! Er is niks mis met bijvoorbeeld een adagium uit je hoofd leren, de opbouw van een bepaling, een beginsel, de strekking van een arrest e.d.
Eens, dat onderschat ik ook niet. Desalniettemin is dom dingen uit je hoofd leren achterlijk, je kan beter snappen wat er staat + verband zien in het geheel.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  vrijdag 3 april 2015 @ 21:50:16 #149
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_151343139
Ik vind overigens dat deze achterlijke spellingfout niet goed te praten is, maar ik ben echt hartstikke gaar van het leren nu. Maar ik moet van mijzelf nog door, gadver.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  vrijdag 3 april 2015 @ 22:11:40 #150
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_151344147
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 april 2015 21:50 schreef Boterbartje het volgende:
Ik vind overigens dat deze achterlijke spellingfout niet goed te praten is, maar ik ben echt hartstikke gaar van het leren nu. Maar ik moet van mijzelf nog door, gadver.
Ik heb respect voor je arbeidsethos, BB.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')