SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik had zelf dat er sprake was van wilsontbreken 3:33 Bw en dat Diederik niet wordt beschermd door 3:35 omdat het nogal duidelijk was dat het niet zo was bedoeld. Het speelde zich af in een kroeg, 80.000,- is niet veel voor een villa etc etcKlopt dit?
quote:Op woensdag 1 april 2015 17:39 schreef Accursius het volgende:
Voor de burgerlijk1 kenners, hierover twijfelde ik.
Lijkt mij dat je kunt verwijzen naar het Otto-arrest, en art. 3:11 BW. In het geval van een villa is 80,000 een absurd bedrag en moet er dus onderzoek verricht worden door de koper naar de juistheid van de prijs.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik had zelf dat er sprake was van wilsontbreken 3:33 Bw en dat Diederik niet wordt beschermd door 3:35 omdat het nogal duidelijk was dat het niet zo was bedoeld. Het speelde zich af in een kroeg, 80.000,- is niet veel voor een villa etc etcKlopt dit?
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
quote:Op woensdag 1 april 2015 17:39 schreef Accursius het volgende:
Voor de burgerlijk1 kenners, hierover twijfelde ik.
Daarnaast kun je je ook afvagen hoe sterk een mondelinge overeenkomst überhaupt is. Brengt toch wel de nodige bewijsproblemen met zich.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik had zelf dat er sprake was van wilsontbreken 3:33 Bw en dat Diederik niet wordt beschermd door 3:35 omdat het nogal duidelijk was dat het niet zo was bedoeld. Het speelde zich af in een kroeg, 80.000,- is niet veel voor een villa etc etcKlopt dit?
quote:Op woensdag 1 april 2015 17:42 schreef Blistering het volgende:
[..]
Lijkt mij dat je kunt verwijzen naar het Otto-arrest, en art. 3:11 BW. In het geval van een villa is 80,000 een absurd bedrag en moet er dus onderzoek verricht worden door de koper naar de juistheid van de prijs.
Ahh nicequote:Op woensdag 1 april 2015 17:44 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Daarnaast kun je je ook afvagen hoe sterk een mondelinge overeenkomst überhaupt is. Brengt toch wel de nodige bewijsproblemen met zich.
uit het vorige topic, wat lul je nou met je uiterlijke verschijningsvormquote:
quote:Op woensdag 1 april 2015 18:11 schreef Yreal het volgende:
[..]
uit het vorige topic, wat lul je nou met je uiterlijke verschijningsvorm
Het slachtoffer ligt al in het ziekenhuis
Ja.quote:Op woensdag 1 april 2015 18:41 schreef Boterbartje het volgende:
Hey pielemuisjes!
Als een prestatie blijvend onmogelijk is, dan is er toch per definitie verzuim?
Ik dacht dat ik gek werd.. er waren dus meerdere mensen die mij zeiden dat verzuim dan niet mogelijk wasquote:
Verzuim is inderdaad bij sommige dingen inderdaad al van rechtswege. Dat is oa als er niet meer kan worden nagekomen (6:81Bw). En laatste vraag: ook dat klopt. Staat ook zo in het artikelquote:Op woensdag 1 april 2015 18:59 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik gek werd.. er waren dus meerdere mensen die mij zeiden dat verzuim dan niet mogelijk wasWat natuurlijk compleet achterlijk is.
Laatste vraag: 6:233 is alleen van toepassing op bedingen in de algemene voorwaarden toch? Niet op een kernbeding in de feitelijke overeenkomst?
Bij het verstrijken van een fatale datum ontstaat van rechtswege verzuim, toerekenbaarheid is daarbij geen vereiste 6:83 sub a?quote:Op woensdag 1 april 2015 19:04 schreef Accursius het volgende:
[..]
Verzuim is inderdaad bij sommige dingen inderdaad al van rechtswege. Dat is oa als er niet meer kan worden nagekomen (6:81Bw). En laatste vraag: ook dat klopt. Staat ook zo in het artikel.
Nu we toch over boek 6 hebben. Hoe zit het met overmacht icm een fatale datum? Als een schuldenaar wegens overmacht niet kan nakomen dan ontstaat er toch niet direct verzuim? Ook al is er sprake van een fatale datum.
Nou, 6:81 stelt at er sprake is van verzuim BEHALVE voor zover nakoming reeds blijvend onmogelijk is.. dus toch geen verzuim?quote:
Want?quote:
In dit geval hoef je je het niet eens af te vragen, de koop van een tot bewoning bestemde onroerende zaak (dat is deze villa neem ik aanquote:Op woensdag 1 april 2015 17:44 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Daarnaast kun je je ook afvagen hoe sterk een mondelinge overeenkomst überhaupt is. Brengt toch wel de nodige bewijsproblemen met zich.
Daar gaat het mij niet om; een ja of nee volstaat niet. Accursius staat volgens mij nog aan het begin van zijn studie, dus dan moet het er nog even ingeramd worden.quote:Op woensdag 1 april 2015 19:37 schreef Boterbartje het volgende:
Laat maar perikje, ik heb de shit al geownd.
Overigens is wanprestatie bij onmogelijke nakoming toch geen verzuim vereist. Ik ga morgen toch iemand even met de grond gelijk maken met oefenrechtbank
Vorig jaar ook al gelukt
quote:Op woensdag 1 april 2015 20:56 schreef eriksd het volgende:
[..]
De Radboud heeft kennelijk hetzelfde niveau als de RUG, Boterbartje.![]()
Erikquote:Op woensdag 1 april 2015 20:56 schreef eriksd het volgende:
[..]
De Radboud heeft kennelijk hetzelfde niveau als de RUG
quote:Op woensdag 1 april 2015 18:41 schreef Boterbartje het volgende:
Hey pielemuisjes!
Als een prestatie blijvend onmogelijk is, dan is er toch per definitie verzuim?
quote:
De antwoorden hierboven zijn niet helemaal goed. Als een prestatie blijvend onmogelijk is, gelden de regels van verzuim niet. Technisch gezien is verzuim dan nog wel 'mogelijk', maar het is niet nodig voor de wanprestatie. Zie ook 6:74, lid 2.quote:Op woensdag 1 april 2015 18:59 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik gek werd.. er waren dus meerdere mensen die mij zeiden dat verzuim dan niet mogelijk wasWat natuurlijk compleet achterlijk is.
Laatste vraag: 6:233 is alleen van toepassing op bedingen in de algemene voorwaarden toch? Niet op een kernbeding in de feitelijke overeenkomst?
Notarieel? Waarom zou je dat doen?quote:Op woensdag 1 april 2015 22:39 schreef Koffiebeaun. het volgende:
Nog meer mensen van Notarieel hier?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |