Check de OP even, er staan er nu meer inquote:Op woensdag 1 april 2015 18:30 schreef Sosa het volgende:
[..]
[..]
[..]
dat was em niet, maar ook wel interessant. thanks
Ziet er goed uit! Ik denk hoe meer info hoe beter, maar om te voorkomen dat de OP zelf te groot wordt, is het misschien handig om als er nog meer bij komt sommige stukjes onder een spoiler te zetten.quote:
Zo?quote:Op woensdag 1 april 2015 18:38 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Ziet er goed uit! Ik denk hoe meer info hoe beter, maar om te voorkomen dat de OP zelf te groot wordt, is het misschien handig om als er nog meer bij komt sommige stukjes onder een spoiler te zetten.
Ja, in die richting inderdaad, dan kan je ook snel vinden wat je zoekt door alleen naar de titel boven de spoiler te kijken.quote:
Er staat "financieringsvraag vanaf 25.000 euro." Hier wordt dus de lener bedoeld, niet de investeerder.quote:Op woensdag 1 april 2015 19:18 schreef Coelho het volgende:
Deze site geeft een mooi overzicht van veel platforms. Verder snap ik de melding in de OP niet dat je op KoM 25k euro moet investeren.
Blauw Den Haag is: Project 2197.quote:Mislukte projecten:
[spoiler]Hieronder een onvolledige lijst mislukte projecten.
• GVE Project 3591 Theatercafe Kramer (april 2015)
• GVE Project xxxx Be-dazzled Babyspeciaalzaak (begin 2014)
• GVE Project xxxx Restaurant Blauw in Den Haag (maart 2014)
GVE project 003764 van Wet en Dry B.V
Eens wat betreft een lijstje! Maar alles wat er gebeurd op dit gebied zie ik toch wel graag in dit topic gemeld.quote:Op woensdag 1 april 2015 17:00 schreef Horsemen het volgende:
Mijn eerste reactie was, ook maar gelijk een lijstje aanmaken met wanbetalers, echter dat kan de ondernemingen waar het om gaat schaden en daar schiet niemand iets mee op en al zeker niet de investeerders in het desbetreffende project. Ik weet niet hoe jullie dit zien?
Minder snel. Ben nog niet zo lang bezig, maar ik word kritischer doordat er meer zooi op het platform verschijnt. Ik heb wel één of twee investeringen lopen waarbij ik me afvraag of het goed gaat komen; die had ik met de huidige kennis waarschijnlijk laten lopen.quote:Op woensdag 1 april 2015 15:48 schreef Justme7005 het volgende:
Zijn jullie nu sneller of minder snel bereid te investeren in een project dan een tijd geleden ?
Zelf ben ik nu ongeveer een jaar actief. Sommige projecten waarin ik in de beginfase heb geïnvesteerd zou ik nu hebben overgeslagen. Ik neem minder risico en doe eigenlijk alleen nog projecten die ikzelf als safe beschouw. Hie is dat bij jullie ? Neem je nu meer of minder risico's ? Ben je kritischer geworden of stap je juist vlug in omdat het anders vol zit ?
quote:Op woensdag 1 april 2015 14:20 schreef µ het volgende:
Aanmelden: Stuur een mail met onderwerp "gve" en/of "kom" (voor mails van geldvoorelkaar of kapitaalopmaat) naar subscribe apenstaart cfmailserver punt nl. Zet 'fok' in de tekst, anders wordt je mail genegeerd. Je krijgt een bevestiging terug per inschrijving.
Afmelden:Om je uit te schrijven mail je "gve" en/of "kom" naar unsubscribe@cfmailserver.nl . Je krijgt een bevestiging terug per inschrijving.
Als we zo doorgaan, dan wordt dit hem.quote:Op woensdag 1 april 2015 21:49 schreef µ het volgende:
Vorige deel zou wel eens het snelste deel uit deze reeks geweest kunnen zijn.
Bij 50 deeltjes komt-ie bij de stats.quote:Op woensdag 1 april 2015 21:49 schreef µ het volgende:
Vorige deel zou wel eens het snelste deel uit deze reeks geweest kunnen zijn.
Haha ja true. Als er te veel mensen aanmelden ga ik daar eens over nadenkenquote:Op woensdag 1 april 2015 22:03 schreef Horsemen het volgende:
De nieuwe OP ziet er super uit! Wel is het natuurlijk zo dat er niet 1 maar 2 servers zijn die geldvoorelkaar en kapitaalopmaat bijhouden op nieuwe projecten. Eigenlijk helemaal niet goed als veel mensen zich gaan aanmelden. Gaat het straks nog harder / sneller allemaal.
Dezelfde aanvrager heeft ook een lening lopen bij GvE onder projectnr 5790. Daar is hij nog helemaal bij. Laatste aflossing volgens plannning gedaan op 12 maart jl.quote:Geachte investeerder in Talamini Gelato Franchise,
Wij wensen u graag te attenderen op het navolgende:
de geplande aflossing van 8 maart jongstleden van Talamini Gelato Franchise is vanuit Horeca Crowdfunding Nederland (HCN) aan u voldaan. HCN heeft echter de betreffende aflossing niet ontvangen van de ondernemer ondanks herhaalde verzoeken hiertoe. HCN had de ondernemer tot afgelopen vrijdag 27 maart 12.00 uur de tijd gegeven om aan zijn betalingsverplichting te voldoen. Aan deze verplichting is tot op heden niet voldaan.
De ondernemer heeft aangegeven dat de betaling niet heeft kunnen plaatsvinden daar hij slachtoffer is geweest van een computer hack. Hierbij hebben de hackers overboekingen van gelden naar andere bankrekeningen laten plaatsvinden. Wij hebben uitsluitend een link ontvangen naar een landelijk persbericht waarin deze activiteiten werden gepubliceerd. Wij hebben de ondernemer herhaaldelijk gevraagd om de aangifte en een schrijven van de bank te presenteren waarin dit wordt bevestigd. Tot op heden heeft de ondernemer hier geen gehoor aangegeven.
Tevens hebben wij de ondernemer uitgenodigd voor een persoonlijk gesprek. Aan het eerste geplande gesprek heeft de ondernemer geen gehoor gegeven. Bij het tweede geplande persoonlijke gesprek is de ondernemer niet op komen dagen.
Uiteraard kan er sprake zijn van overmacht. Echter daar de ondernemer in onvoldoende mate de communicatie met ons voert, wensen wij elke vorm van risico uit te sluiten en hebben derhalve direct actie ondernomen. Wij hebben de zaak inmiddels uithanden gegeven aan een incassobureau om de vordering op te eisen. Zoals bij u bekend is de ondernemer hoofdelijk aansprakelijk voor de schuld en heeft HCN de verpanding op de inventaris.
Gezien de ontwikkelingen bevriezen wij de aflossing tenzij de ondernemer alsnog tijdig aan zijn betalingsverplichting voldoet.
Vanwege de geclaimde zekerheden in combinatie met de kenmerken van de gehele onderneming hebben wij er alle vertrouwen in dat wij de openstaande vordering gaan innen.
Gaat goed met wanbetalers deze week
Dan vraag ik me af of hij de laatste aflossing wel gedaan heeft of dat GvE het weer heeft voorgeschoten en niet heeft gemeld aan de investeerdersquote:Op donderdag 2 april 2015 08:55 schreef Justme7005 het volgende:
Dezelfde aanvrager heeft ook een lening lopen bij GvE onder projectnr 5790. Daar is hij nog helemaal bij. Laatste aflossing volgens plannning gedaan op 12 maart jl.
Je vergeet het onvriendelijke personeel. Als je 1x in de US bent geweest wil je nooit meer NL Horecaquote:Op donderdag 2 april 2015 09:08 schreef Tha_Duck het volgende:
Het is wel opvallend dat het met name horeca is die om dondert. Wat niet zo gek is, gisteren kon je al lezen dat er geen hond naar Nederlandse horeca gaat. Komt uiteraard door allerlei oorzaken behalve de belachelijk hoge prijzen, maar dat terzijde.
Het is voor mij in ieder geval genoeg reden om nooit in horeca te investeren.
Ik ben in zowel de US als in Azië geweest, en het is een verademing om daar buiten de deur te eten en te drinken. Vriendelijk personeel, fatsoenlijke prijzen en een goede kwaliteit eten.quote:Op donderdag 2 april 2015 09:10 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Je vergeet het onvriendelijke personeel. Als je 1x in de US bent geweest wil je nooit meer NL Horeca
Gaat trouwens hij HC wel om de ondernemer in Alphen aan den Rijn, weet niet of daar verschil in zit. Het is namelijk wel een franchise formulequote:Op donderdag 2 april 2015 08:55 schreef Justme7005 het volgende:
Dezelfde aanvrager heeft ook een lening lopen bij GvE onder projectnr 5790. Daar is hij nog helemaal bij. Laatste aflossing volgens plannning gedaan op 12 maart jl.
In geval van franchise zullen het waarschijnlijk andere eigenaren zijn. Net zoals die fitnessketen die al met meerdere vestigingen voorbij is gekomen. Daarom zou ik voorzichtig zijn voordat we iemand openbaar aan het kruis nagelen. In het bijzonder dezer dagen, het ligt toch al zo gevoeligquote:Op donderdag 2 april 2015 09:13 schreef Goesten het volgende:
[..]
Gaat trouwens hij HC wel om de ondernemer in Alphen aan den Rijn, weet niet of daar verschil in zit. Het is namelijk wel een franchise formule
Ik dacht even dat je die wingman bedoelde.quote:Op donderdag 2 april 2015 10:00 schreef JortK het volgende:
Toch grappig, net besteld bij een van de projecten waar ik ook in geïnvesteerd heb
Die kwam te laat gelet op de linkquote:Op donderdag 2 april 2015 10:03 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ik dacht even dat je die wingman bedoelde.
Nee, als hij dat had gedaan was deze aankoop nu niet nodig.quote:Op donderdag 2 april 2015 10:03 schreef xzaz het volgende:
[..]
Sorry, maar kwaliteit van het eten en US in 1 zin... Dat zijn wel echt de uitzonderingen hoor. Meeste eettenten in US zijn zeer middelmatig in kwaliteit eten, dan is de kwaliteit van het eten in Nederland echt wel een fors stuk beter in het algemeen. US is duidelijk wel bovenmatig in service. Al vind ik het vaak nep en geforceerd overkomenquote:Op donderdag 2 april 2015 09:13 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ik ben in zowel de US als in Azië geweest, en het is een verademing om daar buiten de deur te eten en te drinken. Vriendelijk personeel, fatsoenlijke prijzen en een goede kwaliteit eten.
Het is niet voor niets dat ik tot de Nederlanders behoor die amper tot nooit uit eten gaan in eigen land. Op de patatzaak en af en toe zo'n vreetschuur waarbij je je eten moet halen na.
Sowieso al vreemd dat je bij 2 platformen 50k ophaalt. Duidelijk met paar maanden ertussen om het minder te laten opvallen.quote:Op donderdag 2 april 2015 09:26 schreef Justme7005 het volgende:
Nee het gaat volgens mij om dezelfde ondernemer; de franchisegever dhr. R. Talamini. Bij GvE heeft hij ook de schuldbekentenis getekend
De lening bij GvE dateert van april 2014 en die van HCN van oktober 2014. Beide leningen bedragen 50k.
Jammer dat, toen het 2e project werd aangevraagd, het niemand opgevallen is.quote:Op donderdag 2 april 2015 10:15 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Sowieso al vreemd dat je bij 2 platformen 50k ophaalt. Duidelijk met paar maanden ertussen om het minder te laten opvallen.
Ik vind Nederland nou ook niet echt uitblinken in kwaliteit van eten. Denk dat wij het in de US dan getroffen hebben, ik vergelijk niet de Mac en Subway in dit geval maar de wat 'luxere' tenten waar we gegeten hebben. Daar was de kwaliteit gewoon goed van vonden wij. Nu is het wel zo dat ik het voor mijn gevoel in perspectief plaats, als ik voor 5 euro eet dan verwacht ik in Nederland een lauwe bak patat en in de US een middelmatige tot redelijk goed hapje eten.quote:Op donderdag 2 april 2015 10:13 schreef Blik het volgende:
[..]
Sorry, maar kwaliteit van het eten en US in 1 zin... Dat zijn wel echt de uitzonderingen hoor. Meeste eettenten in US zijn zeer middelmatig in kwaliteit eten, dan is de kwaliteit van het eten in Nederland echt wel een fors stuk beter in het algemeen.
Dat krijg je met laag salaris en leven van fooien. Grote voordeel van het systeem vind ik dat medewerkers zelf het verschil kunnen maken door vriendelijk en attent te zijn, nadeel is dat als er weinig te doen is ze echt heel beroerd verdienen.quote:US is duidelijk wel bovenmatig in service. Al vind ik het vaak nep en geforceerd overkomen
Ik heb de informatie over de omgevallen projecten in de OP wat aangevuld. Ik krijg die link van Be-Dazzled echter niet goed in url tags....????quote:
1 2 3 4 5 | • [url=http://web.archive.org/web/20130816102825/geldvoorelkaar.nl/geld-investeren/projecten/project.aspx?id=3591]GVE Project 3591[/url] | Rating 5 | Theatercafe Kramer (april 2015) • [url=http://web.archive.org/web/20130920213121/geldvoorelkaar.nl/geld-investeren/projecten/project.aspx?id=2197]GVE Project 2197[/url] | Rating 5S | [url=http://www.faillissementsdossier.nl/nl/faillissement/815360/restaurant-blauw-den-haag-bv.aspx]Restaurant Blauw in Den Haag[/url] (maart 2014) • [url=http://web.archive.org/web/20131003055013/geldvoorelkaar.nl/geld-investeren/projecten/project.aspx?id=3081]GVE Project 3081[/url] | Rating 5S | [url=http://www.faillissementsdossier.nl/nl/faillissement/938214/restaurant-blauw-rotterdam-b-v.aspx]Restaurant Blauw in Rotterdam[/url] • [url=http://web.archive.org/web/20130923064540/geldvoorelkaar.nl/geld-investeren/projecten/project.aspx?id=3764]GVE Project 3764[/url] | Rating 5 | Wet en Dry B.V • http://archive-nl.com/page/520942/2012-10-25/http://www.geldvoorelkaar.nl/geld-investeren/projecten/project.aspx?id=1885 | GVE Project 1885 | Rating 5S | [url=http://www.isolvency.nl/download/verslag/175135/10_rot_14_134_F_V_04/?TB_iframe=true&width=800&height=max]Be-dazzled Babyspeciaalzaak[/url] (begin 2014) |
Zit je in dat project?quote:Op donderdag 2 april 2015 09:26 schreef Justme7005 het volgende:
Nee het gaat volgens mij om dezelfde ondernemer; de franchisegever dhr. R. Talamini. Bij GvE heeft hij ook de schuldbekentenis getekend
De lening bij GvE dateert van april 2014 en die van HCN van oktober 2014. Beide leningen bedragen 50k.
Dat is 1 van de voordelen van de huidige generatie mailers die er is / ontwikkelt wordt. Je kan meerdere platformen in de gaten houden.quote:Op donderdag 2 april 2015 10:18 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Jammer dat, toen het 2e project werd aangevraagd, het niemand opgevallen is.
Begrijp dat de aanvraag bij GvE eerder was dan bij HCN, daar kan GvE dan ook niets over zeggen in dit geval toch?quote:Op donderdag 2 april 2015 10:22 schreef CaLeX het volgende:
Meteen even vragen wat de bedoeling is van dit soort mensen die bij verschillende platformen geld ophalen.
Niet echt, tenzij in het contract/voorwaarde staat dat GVE eerst geinformeerd dient te worden.quote:Op donderdag 2 april 2015 10:24 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Begrijp dat de aanvraag bij GvE eerder was dan bij HCN, daar kan GvE dan ook niets over zeggen in dit geval toch?
Helaas, te laatquote:Op donderdag 2 april 2015 10:03 schreef xzaz het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 2 april 2015 10:21 schreef Graankorrel het volgende:
[..]
Ik heb de informatie over de omgevallen projecten in de OP wat aangevuld:
Hieronder een onvolledige lijst mislukte projecten.
• GVE Project 3591 | Rating 5 | Theatercafe Kramer (april 2015)
• http://archive-nl.com/pag(...)project.aspx?id=1885 | GVE Project 1885 | Rating 5S | Be-dazzled Babyspeciaalzaak (begin 2014)
• GVE Project 2197 | Rating 5S | Restaurant Blauw in Den Haag (maart 2014)
• GVE Project 3081 | Rating 5S | Restaurant Blauw in Rotterdam
• GVE Project 3764 | Rating 5 | Wet en Dry B.V
Wie kan de nog missende gegevens achterhalen?
En hieronder de code voor in de OP:
[ code verwijderd ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |