En hij is dan een jaar geldig vanaf het moment dat je APK verloopt. Je kan ten alle tijden een APK laten doen, maar dan is het maar een jaar geldig.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 14:06 schreef BrandX het volgende:
[..]
Super, thanks, snel mijn afspraak vastleggen.
ja ok, maar ik begreep dat als je in de laatste twee maanden van je apk jaar de apk laat uitvoeren (dus niet 3mnd of meer voor verlooptijd) dat hij dan tot en met die aanstaande verloop datum +1 jaar geldig is.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 14:10 schreef Catch22- het volgende:
[..]
En hij is dan een jaar geldig vanaf het moment dat je APK verloopt. Je kan ten alle tijden een APK laten doen, maar dan is het maar een jaar geldig.
Dat klopt ookquote:Op dinsdag 31 maart 2015 14:13 schreef BrandX het volgende:
[..]
ja ok, maar ik begreep dat als je in de laatste twee maanden van je apk jaar de apk laat uitvoeren (dus niet 3mnd of meer voor verlooptijd) dat hij dan tot en met die aanstaande verloop datum +1 jaar geldig is.
Dus in mijn geval:
10-6-2015 verloopt apk
22-4-2015 laat ik apk keuren
apk geldig tot 10-6-2016
Ik bedoelde te zeggen dat je ten alle tijden kan keuren, tenzij je in die 2 maanden voor het verlopen zit, dan is hij langer geldigquote:Op dinsdag 31 maart 2015 14:18 schreef BrandX het volgende:
[..]
ah mooi, dan maak je me niet aan het beven onnodig
ja dat begrijp ik nu, maar schrok van je vorige berichtquote:Op dinsdag 31 maart 2015 14:20 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ik bedoelde te zeggen dat je ten alle tijden kan keuren, tenzij je in die 2 maanden voor het verlopen zit, dan is hij langer geldig
PTA / 5 meter haar in uitlaatquote:Op vrijdag 3 april 2015 13:56 schreef bondage het volgende:
Er steekt een bos 'haar' uit mijn uitlaat. Dacht eerst dat er een eekhoorn in was gekropen maar het is geen haar van een dier aangezien het niet brandbaar is (heb aansteker erbij gehouden). Iemand een idee wat dit is?
Dat topicquote:
Groene zeep en een borstelquote:Op zondag 12 april 2015 07:15 schreef einzeinz het volgende:
M'n moeder heeft van die cockpitsprak in de Aldi gekocht om mijn interieur te reinigen, maar als ik wat rondlees op internet wordt dit sterk afgeraden.
Het zou een smerig en vettig boeltje veroorzaken.
Mijn wagen is op dit moment heel netjes, maar wil hem quasi naar een nieuwstaat brengen en dacht dat cockpitspray wel iets extra zou toevoegen.
Heb de cockpit spray gebruikt, glanst momenteel netjes. Maar zal eerst ff de komende weken afwachten.quote:
Blijkbaar kan het wel. Mijn garagist zei me dat zelfs 2 weken geleden ook. Maar dan moeten ze echt wel tot op de draad versleten zijn.quote:Op maandag 13 april 2015 21:30 schreef BlauweCoupe het volgende:
Hoe kan een remblok onder een auto vandaan vallen bij het remmen? Dit hoort volgens mij normaal niet te gebeuren, ookal zijn de blokjes enigszins op.
Dan heb je ze dusdanig ver afgetrapt dat de voering compleet weg was -of de voering heeft losgelaten tgv oververhitting, en de stalenplaat over is, deze slijt ontiegelijk hard, en kan hier door er tussen uitvallen, domweg omdat hij dan te dun in.quote:Op maandag 13 april 2015 21:30 schreef BlauweCoupe het volgende:
Hoe kan een remblok onder een auto vandaan vallen bij het remmen? Dit hoort volgens mij normaal niet te gebeuren, ookal zijn de blokjes enigszins op.
En je bent zo doof als een kwartelquote:Op maandag 13 april 2015 22:49 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dan heb je wel 'iets' te lang doorgereden...
Het stond op de planning deze zaterdag te vervangen, vrijdag donderden ze eruit.quote:Op maandag 13 april 2015 22:49 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dan heb je wel 'iets' te lang doorgereden...
Onlangs de blokken achter vervangen, die hebben wel een akoestische slijtindicatie en begonnen te piepen. Nu heb ik niets gehoord, buiten een wiellager wat suboptimaal loopt (en ook zaterdag vervangen moet worden).quote:Op maandag 13 april 2015 22:55 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
En je bent zo doof als een kwartel
Dat is deels pech hebben, maar anderzijds heb je gewoon minimaal een maand in geleende tijd gereden.quote:Op dinsdag 14 april 2015 17:19 schreef BlauweCoupe het volgende:
Het stond op de planning deze zaterdag te vervangen, vrijdag donderden ze eruit.
Ik heb om eerlijk te zijn enorm weinig verstand van onderhoudsintervallen.quote:Op dinsdag 14 april 2015 20:21 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat is deels pech hebben, maar anderzijds heb je gewoon minimaal een maand in geleende tijd gereden.
Hoeveel km rij je per jaar?quote:Op woensdag 15 april 2015 00:22 schreef BlauweCoupe het volgende:
[..]
Ik heb om eerlijk te zijn enorm weinig verstand van onderhoudsintervallen.
Buiten 2x per jaar oliewissel en eens in het jaar APK en zo om de 18 maanden een distributieriem wordt er bijna nooit iets gedaan.
vaseline is primaquote:Op donderdag 16 april 2015 19:49 schreef Gwywen het volgende:
Kleine vraag: wat voor vet moet ik gebruiken om de scharnieren van mijn portieren te smeren?
Kan dat met gewone vaseline?
Kans is redelijk aanwezig dat het de bovenste veerpootlagers zijn. die zitten in de bovenste veerschotel. Je kunt evt zien dat de zuiger van de schokbreker niet meer mooi in het midden van het rubber zit aan de kant waar hij stuk is. Beste is om de hele veerschotel te vervangen, en dan liefst aan beide kanten uiteraard.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 22:34 schreef Taks999 het volgende:
Wanneer ik de voorkant op assteunen heb staan van een Opel Astra F en vervolgens stuur, kraakt/knarst het behoorlijk. Alleen wanneer de wielen aan de voorkant vrij zijn van de grond dus. Wat kan dit zijn?
Thanks! Is het gevaarlijk als ik hiermee door blijf rijden? Over 3 weken heb ik een afspraak staan voor een APK keuring, dan vraag ik het direct even na.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 22:39 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Kans is redelijk aanwezig dat het de bovenste veerpootlagers zijn. die zitten in de bovenste veerschotel. Je kunt evt zien dat de zuiger van de schokbreker niet meer mooi in het midden van het rubber zit aan de kant waar hij stuk is. Beste is om de hele veerschotel te vervangen, en dan liefst aan beide kanten uiteraard.
Ik zeg niet dat dat het IS he.. ik zeg dat dat het zou kunnen zijn. En ermee doorrijden doe je al effe als het echt al kraakt en knarst.. moeilijk te zeggen vanaf de bank hier. Eigen risico, maar het is op zeker APK afkeur.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 22:45 schreef Taks999 het volgende:
[..]
Thanks! Is het gevaarlijk als ik hiermee door blijf rijden? Over 3 weken heb ik een afspraak staan voor een APK keuring, dan vraag ik het direct even na.
Dat begrijp ik dat het eigen risico uiteraard! Maar het komt inderdaad van boven af, dus wat jij zegt zou goed kunnen! Heb alle wielen vandaag gecontroleerd op speling aan alle kanten, maar dat is er niet gelukkigquote:Op zaterdag 2 mei 2015 22:48 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat dat het IS he.. ik zeg dat dat het zou kunnen zijn. En ermee doorrijden doe je al effe als het echt al kraakt en knarst.. moeilijk te zeggen vanaf de bank hier. Eigen risico, maar het is op zeker APK afkeur.
die speling zit ook bovenin je veerpoot, en niet in je fusee of stuurstangen. Merk je alleen als je bochten maakt, dan voelt hij een beetje zwabberig. Als dat lager écht de geest geeft, ligt je voorbumper aan die kant op de keien, of iig bijna, en met wat pech krijgt je motorkap aan de desbetreffende kant de vorm van een wigwam.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 22:54 schreef Taks999 het volgende:
[..]
Dat begrijp ik dat het eigen risico uiteraard! Maar het komt inderdaad van boven af, dus wat jij zegt zou goed kunnen! Heb alle wielen vandaag gecontroleerd op speling aan alle kanten, maar dat is er niet gelukkig
Als je stuur terwijl de voorkant op z'n wielen staat heb ik geen gekraak/gekras, alleen als de wielen dus van de grond af zijn.
Veerpootlagers mogen voor de apk verrot zijn zolang er maar geen zware punten zijn tijdens het sturen.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 22:48 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat dat het IS he.. ik zeg dat dat het zou kunnen zijn. En ermee doorrijden doe je al effe als het echt al kraakt en knarst.. moeilijk te zeggen vanaf de bank hier. Eigen risico, maar het is op zeker APK afkeur.
Echt?quote:Op zaterdag 2 mei 2015 23:54 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Veerpootlagers mogen voor de apk verrot zijn zolang er maar geen zware punten zijn tijdens her sturen.
quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:02 schreef NieuweNier het volgende:
Mijn auto is heel erg mis. Net over een drempeltje een keiharde knal, en nu ratelt de ophanging.
Waar kan het aan liggen? Schokdempers? Draagarmrubbers?
En bij hoeveel geld wordt ik voor zo'n reparatie niet afgezet?
Da's meestal als iets doormidden breekt.quote:Op woensdag 6 mei 2015 17:40 schreef NieuweNier het volgende:
Echt dieptepuntje dit![]()
De veer is doormidden gebroken
Echt in twee helften![]()
quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:02 schreef NieuweNier het volgende:
Met mij is het heel erg mis. Net plankgas met een gezinsauto over een drempeltje een keiharde knal, en nu ratelt de ophanging.
Waar kan het aan liggen? Schokdempers? Draagarmrubbers?
En bij hoeveel geld wordt ik voor zo'n reparatie niet afgezet?
ja dat is helaas te verwachten, die goedkope auto's worden niet voor het oneindige gebouwdquote:Op woensdag 6 mei 2015 18:11 schreef Syrena het volgende:
Ik heb een Alto van bijna vijf jaar oud, km stand 30000. Bij een kleine beurt vorige week bleek de schokdemper rechtsachter te lekken. Is zo'n 'gebrek' normaal bij een auto van vijf jaar?
Wat vervelend voor jequote:Op woensdag 6 mei 2015 16:02 schreef NieuweNier het volgende:
Mijn auto is heel erg mis. Net over een drempeltje een keiharde knal, en nu ratelt de ophanging.
Waar kan het aan liggen? Schokdempers? Draagarmrubbers?
En bij hoeveel geld wordt ik voor zo'n reparatie niet afgezet?
quote:Op woensdag 6 mei 2015 18:13 schreef densmee het volgende:
[..]
ja dat is helaas te verwachten, die goedkope auto's worden niet voor het oneindige gebouwd
sterkte dan, rustig rijden dan de komende jarenquote:
Dat zou het beschimmelde interieurfilter ook verklarenquote:Op woensdag 6 mei 2015 18:18 schreef daNpy het volgende:
30dkm in 5 jaar.
weinig gebruik + vocht + slechte kwaliteit = roest.
Ach het valt gelukkig allemaal heel erg mee. Een reparatie van iets meer dan 100 euro. En een avondje geen auto. Met de bus heen en weer naar de garage is het kutste.quote:
Ik vind het wel vrij vroeg, eerlijk gezegd. Moet eigenlijk niet kunnen bij zo'n tellerstand en die leeftijd.quote:Op woensdag 6 mei 2015 18:13 schreef densmee het volgende:
[..]
ja dat is helaas te verwachten, die goedkope auto's worden niet voor het oneindige gebouwd
En je vindt zeker ook dat een auto hooguit 100 euro per maand mag kosten?quote:Op woensdag 6 mei 2015 19:09 schreef NieuweNier het volgende:
Het is over het algemeen echt heel kut dat de meeste auto's minimaal iedere 20k km, en vaak nog veel vaker, naar de garage moeten. Ik vind dat dingen gewoon moeten werken. Jaren achter elkaar. Zonder onderhoud. Zoals je computer of televisie ofzo.
In de praktijk valt dat hard tegen, maar dat zou inderdaad zo moeten zijn.quote:Op woensdag 6 mei 2015 19:24 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
En je vindt zeker ook dat een auto hooguit 100 euro per maand mag kosten?
Ga dan lopen, een auto heeft onderdelen die aan slijtage onderhevig zijn.quote:Op woensdag 6 mei 2015 19:09 schreef NieuweNier het volgende:
Het is over het algemeen echt heel kut dat de meeste auto's minimaal iedere 20k km, en vaak nog veel vaker, naar de garage moeten. Ik vind dat dingen gewoon moeten werken. Jaren achter elkaar. Zonder onderhoud. Zoals je computer of televisie ofzo.
Dat is echt een heel erg domme opmerkingquote:Op woensdag 6 mei 2015 20:45 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Ga dan lopen, een auto heeft onderdelen die aan slijtage onderhevig zijn.
Ga fietsen trollquote:Op woensdag 6 mei 2015 20:49 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Dat is echt een heel erg domme opmerking![]()
We leven in 2015. Het is mogelijk auto's te maken die bijna geen onderhoud npdig hebben. De Tesla Model S is een perfect voorbeeld.
Het is alleen nodig te betalen voor die kwaliteit. Iets wat ik niet kan...
Want op een tesla kan de veer niet kapot?quote:Op woensdag 6 mei 2015 20:49 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Dat is echt een heel erg domme opmerking![]()
We leven in 2015. Het is mogelijk auto's te maken die bijna geen onderhoud npdig hebben. De Tesla Model S is een perfect voorbeeld.
Het is alleen nodig te betalen voor die kwaliteit. Iets wat ik niet kan...
Een Tesla roest ook niet en heeft geen last van stoelslijtage.quote:Op woensdag 6 mei 2015 21:24 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Want op een tesla kan de veer niet kapot?
Waarom doe je dat dan niet? Als dat zo'n goede optie lijkt?quote:Op woensdag 6 mei 2015 20:41 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
In de praktijk valt dat hard tegen, maar dat zou inderdaad zo moeten zijn.
Bij de appie lease je voor ¤150 / ¤200 per maand een hele auto. Die i20 is ook zeer redelijk.
Het onderhoud daarvan is echt niet meer dan ¤100 per maand.
Dat is met een reden..quote:Op woensdag 6 mei 2015 19:09 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Ach het valt gelukkig allemaal heel erg mee. Een reparatie van iets meer dan 100 euro. En een avondje geen auto. Met de bus heen en weer naar de garage is het kutste.
De laatste keer dat ik erin reed zondag van Berlijn naar Nederland terug. (Met btw echt fucked up weer, en veel verkeer, files, en baustelle).
Het was veel irritanter geweest als we daar met zijn allen gestrand waren. En dramatisch als het op snelheid op de autobahn gebeurd was
Het is over het algemeen echt heel kut dat de meeste auto's minimaal iedere 20k km, en vaak nog veel vaker, naar de garage moeten. Ik vind dat dingen gewoon moeten werken. Jaren achter elkaar. Zonder onderhoud. Zoals je computer of televisie ofzo.
Zo'n auto beschikt immers niet over aandrijfassen, wiellagers, accupakketten etc wat allemaal stuk kan en zal gaan.quote:Op woensdag 6 mei 2015 20:49 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Dat is echt een heel erg domme opmerking![]()
We leven in 2015. Het is mogelijk auto's te maken die bijna geen onderhoud npdig hebben. De Tesla Model S is een perfect voorbeeld.
Het is alleen nodig te betalen voor die kwaliteit. Iets wat ik niet kan...
What the fuck??? Is er met die V6 gebeurd?quote:Op woensdag 6 mei 2015 22:07 schreef x3ro het volgende:
[..]
Dat is met een reden..
[ afbeelding ]
Als je een auto niet kan betalen qua onderhoud of whatever, moet je gewoon voor iets anders kijken. Wat je afentoe ziet bij volk wat ohne rücksicht die intervallen negeert.. man-man-man.nl
[..]
Zo'n auto beschikt immers niet over aandrijfassen, wiellagers, accupakketten etc wat allemaal stuk kan en zal gaan.
En onderhoud a 100/maand? Dan heb je voor reparaties en onderhoud 1200 euro op jaarbasis. 4 nieuwe banden en ik zit al over de 800 euro heen.
84.000 mijl rijden zonder olie te wisselen in je Audi TTquote:Op woensdag 6 mei 2015 22:24 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
What the fuck??? Is er met die V6 gebeurd?
Wat??? Pfff vond mij 1.8T al ranzig van binnen, maar die is wel erg extreem whaha.quote:Op woensdag 6 mei 2015 22:27 schreef x3ro het volgende:
[..]
84.000 mijl rijden zonder olie te wisselen in je Audi TT
Ga jij maar eens 20.000km per jaar op een tv rijden, denk dat 'ie dan harder slijt dan menig auto.quote:Op woensdag 6 mei 2015 19:09 schreef NieuweNier het volgende:
[.]
Het is over het algemeen echt heel kut dat de meeste auto's minimaal iedere 20k km, en vaak nog veel vaker, naar de garage moeten. Ik vind dat dingen gewoon moeten werken. Jaren achter elkaar. Zonder onderhoud. Zoals je computer of televisie ofzo.
Lekker niveautje weer. Natuurlijk kan de veer van een Tesla kapot. Maar hij heeft niet elke 20.000km (dus 2 a 3 keer per jaar) groot onderhoud nodig.quote:Op woensdag 6 mei 2015 21:24 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Want op een tesla kan de veer niet kapot?
Ik zeg nergens dat het niet logisch is dat een auto met interne verbrandingsmotor onderhoud nodig heeft. Er zijn mechanische onderdelen die lubricatie nodig hebben, vervuild raken, degraderen, slijten, etc. Zoals je dus ook ziet in de vervuilde olie in dat motorblok.quote:Op woensdag 6 mei 2015 22:07 schreef x3ro het volgende:
[..]
Dat is met een reden..
[ afbeelding ]
Als je een auto niet kan betalen qua onderhoud of whatever, moet je gewoon voor iets anders kijken. Wat je afentoe ziet bij volk wat ohne rücksicht die intervallen negeert.. man-man-man.nl
[..]
Zo'n auto beschikt immers niet over aandrijfassen, wiellagers, accupakketten etc wat allemaal stuk kan en zal gaan.
En onderhoud a 100/maand? Dan heb je voor reparaties en onderhoud 1200 euro op jaarbasis. 4 nieuwe banden en ik zit al over de 800 euro heen.
En dat is puur omdat je niet kan rijdenquote:Op woensdag 6 mei 2015 23:08 schreef NieuweNier het volgende:
Ik geef nu, naar mening, obsceen veel geld uit aan onderhoud. In vergelijking met andere auto's valt het hardstikke mee. Ik gok ongeveer ¤1500 vorig jaar. Vooral banden, beurten, en de remmen. Maar dat maakt het voor mij alsnog veel geld. En veel verloren tijd. Terwijl dat dus ook anders kan.
Maar laten we de discussie stoppen. Het is gewoon objectief. De meeste auto's hebben vele beurten nodig. Niet alle auto's, het hoeft niet.
precies. Als je normaal rijdt gaan banden zo 80dkm mee (moet je geen zachte sportbanden hebben)quote:Op woensdag 6 mei 2015 23:47 schreef densmee het volgende:
[..]
En dat is puur omdat je niet kan rijden
Als je nou eens niet gaat lopen wannabe-Schumacheren elke keer maar gewoon normaal rijdt, dan kun je met je zogenaamde beurtjes en banden ook gewoon eens per jaar bij de garage komen voor al die meuk en twee keer tussendoor voor een oliebeurtje waar je op kan wachten. Maar jij loopt te kutten met tweedehandsjes en doet inefficiënt, tsja, dan sta je er regelmatig ja.quote:Op woensdag 6 mei 2015 23:08 schreef NieuweNier het volgende:
Dat maakt het niet minder irritant om telkens naar de garage te moeten. En vervolgens met het o.v. heen en weer te gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |