Ik heb om eerlijk te zijn enorm weinig verstand van onderhoudsintervallen.quote:Op dinsdag 14 april 2015 20:21 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat is deels pech hebben, maar anderzijds heb je gewoon minimaal een maand in geleende tijd gereden.
Hoeveel km rij je per jaar?quote:Op woensdag 15 april 2015 00:22 schreef BlauweCoupe het volgende:
[..]
Ik heb om eerlijk te zijn enorm weinig verstand van onderhoudsintervallen.
Buiten 2x per jaar oliewissel en eens in het jaar APK en zo om de 18 maanden een distributieriem wordt er bijna nooit iets gedaan.
vaseline is primaquote:Op donderdag 16 april 2015 19:49 schreef Gwywen het volgende:
Kleine vraag: wat voor vet moet ik gebruiken om de scharnieren van mijn portieren te smeren?
Kan dat met gewone vaseline?
Kans is redelijk aanwezig dat het de bovenste veerpootlagers zijn. die zitten in de bovenste veerschotel. Je kunt evt zien dat de zuiger van de schokbreker niet meer mooi in het midden van het rubber zit aan de kant waar hij stuk is. Beste is om de hele veerschotel te vervangen, en dan liefst aan beide kanten uiteraard.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 22:34 schreef Taks999 het volgende:
Wanneer ik de voorkant op assteunen heb staan van een Opel Astra F en vervolgens stuur, kraakt/knarst het behoorlijk. Alleen wanneer de wielen aan de voorkant vrij zijn van de grond dus. Wat kan dit zijn?
Thanks! Is het gevaarlijk als ik hiermee door blijf rijden? Over 3 weken heb ik een afspraak staan voor een APK keuring, dan vraag ik het direct even na.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 22:39 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Kans is redelijk aanwezig dat het de bovenste veerpootlagers zijn. die zitten in de bovenste veerschotel. Je kunt evt zien dat de zuiger van de schokbreker niet meer mooi in het midden van het rubber zit aan de kant waar hij stuk is. Beste is om de hele veerschotel te vervangen, en dan liefst aan beide kanten uiteraard.
Ik zeg niet dat dat het IS he.. ik zeg dat dat het zou kunnen zijn. En ermee doorrijden doe je al effe als het echt al kraakt en knarst.. moeilijk te zeggen vanaf de bank hier. Eigen risico, maar het is op zeker APK afkeur.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 22:45 schreef Taks999 het volgende:
[..]
Thanks! Is het gevaarlijk als ik hiermee door blijf rijden? Over 3 weken heb ik een afspraak staan voor een APK keuring, dan vraag ik het direct even na.
Dat begrijp ik dat het eigen risico uiteraard! Maar het komt inderdaad van boven af, dus wat jij zegt zou goed kunnen! Heb alle wielen vandaag gecontroleerd op speling aan alle kanten, maar dat is er niet gelukkigquote:Op zaterdag 2 mei 2015 22:48 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat dat het IS he.. ik zeg dat dat het zou kunnen zijn. En ermee doorrijden doe je al effe als het echt al kraakt en knarst.. moeilijk te zeggen vanaf de bank hier. Eigen risico, maar het is op zeker APK afkeur.
die speling zit ook bovenin je veerpoot, en niet in je fusee of stuurstangen. Merk je alleen als je bochten maakt, dan voelt hij een beetje zwabberig. Als dat lager écht de geest geeft, ligt je voorbumper aan die kant op de keien, of iig bijna, en met wat pech krijgt je motorkap aan de desbetreffende kant de vorm van een wigwam.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 22:54 schreef Taks999 het volgende:
[..]
Dat begrijp ik dat het eigen risico uiteraard! Maar het komt inderdaad van boven af, dus wat jij zegt zou goed kunnen! Heb alle wielen vandaag gecontroleerd op speling aan alle kanten, maar dat is er niet gelukkig
Als je stuur terwijl de voorkant op z'n wielen staat heb ik geen gekraak/gekras, alleen als de wielen dus van de grond af zijn.
Veerpootlagers mogen voor de apk verrot zijn zolang er maar geen zware punten zijn tijdens het sturen.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 22:48 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat dat het IS he.. ik zeg dat dat het zou kunnen zijn. En ermee doorrijden doe je al effe als het echt al kraakt en knarst.. moeilijk te zeggen vanaf de bank hier. Eigen risico, maar het is op zeker APK afkeur.
Echt?quote:Op zaterdag 2 mei 2015 23:54 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Veerpootlagers mogen voor de apk verrot zijn zolang er maar geen zware punten zijn tijdens her sturen.
beter "repareer" je je rijstijl.quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:02 schreef NieuweNier het volgende:
Mijn auto is heel erg mis. Net over een drempeltje een keiharde knal, en nu ratelt de ophanging.
Waar kan het aan liggen? Schokdempers? Draagarmrubbers?
En bij hoeveel geld wordt ik voor zo'n reparatie niet afgezet?
Da's meestal als iets doormidden breekt.quote:Op woensdag 6 mei 2015 17:40 schreef NieuweNier het volgende:
Echt dieptepuntje dit
De veer is doormidden gebroken
Echt in twee helften
quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:02 schreef NieuweNier het volgende:
Met mij is het heel erg mis. Net plankgas met een gezinsauto over een drempeltje een keiharde knal, en nu ratelt de ophanging.
Waar kan het aan liggen? Schokdempers? Draagarmrubbers?
En bij hoeveel geld wordt ik voor zo'n reparatie niet afgezet?
ja dat is helaas te verwachten, die goedkope auto's worden niet voor het oneindige gebouwdquote:Op woensdag 6 mei 2015 18:11 schreef Syrena het volgende:
Ik heb een Alto van bijna vijf jaar oud, km stand 30000. Bij een kleine beurt vorige week bleek de schokdemper rechtsachter te lekken. Is zo'n 'gebrek' normaal bij een auto van vijf jaar?
Wat vervelend voor jequote:Op woensdag 6 mei 2015 16:02 schreef NieuweNier het volgende:
Mijn auto is heel erg mis. Net over een drempeltje een keiharde knal, en nu ratelt de ophanging.
Waar kan het aan liggen? Schokdempers? Draagarmrubbers?
En bij hoeveel geld wordt ik voor zo'n reparatie niet afgezet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |