abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151221343
Een topic waar we verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarigen.. voor zover opvoeden mogelijk is :P

pi_151228378
Wij hebben de BMR uitgesteld gegeven, Burd. Wilde 'm wel geven ivm mazelen maar vond 14 mnd te jong. Ze is er overigens niet ziek van geweest en ik heb ook geen andere reactie bij hasr gemerkt.
Home is where the O+ is...
pi_151232416
Na een flink aantal maanden afwezigheid ( :@ :@) wil ik graag weer af en toe mee komen kletsen :)

We hebben een erg heftig jaar achter de rug qua drukte maar sinds een maand of 2 lijkt alles in een rustiger vaarwater te komen ^O^ De meisjes doen het hartstikke goed en het zijn al echte dreumesjes met ieder een eigen willetje O+ O+ Gisteren zijn ze een jaar geworden. Over een kleine maand begin ik weer met werken (part time, we hebben er de B&B ook nog naast) en gaan de dames 3 dagen per week naar de crèche. Hoewel ik er wel tegenop zie om ze zo veel op de crèche te laten, heb ik wèl enorm veel zin om weer te beginnen met werken. Excuus voor mijn lange afwezigheid, ik vond het altijd erg gezellig hier, dus ik hoop dat ik weer mee mag komen praten :)
  dinsdag 31 maart 2015 @ 18:21:21 #4
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151233016
Musique O+ ik moest gisteren nog aan jou en je meisjes denken... Leuk dat je weer terug bent!
Waren jullie niet ook nog verhuisd, of heb ik dat verkeerd onthouden?
Gefeliciteerd met je dreumessen, groot feest al gevierd?
KuikenGuppy
pi_151236955
Jullie hadden nog een verjaardagsspam van me tegoed:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_151237097
Wat een mooie meiden! *O*
pi_151237208
Wat een heerlijke verjaardagsspam, Danic O+

Hoi Musique! Nog gefeliciteerd met je meisjes!!! *O* *O*
pi_151238802
Musique gefeliciteerd met je meisjes! *O* *O*

Danic wat een mooie foto's van je mooie dames! O+

Ik heb alwéér een zieke. Vanmorgen werd T wakker met 38,7. Het is hier sinds januari zo ongeveer om de week raak met zieke kindjes. -O- Ik ben zo blij dat mijn vader op dit moment geen werk heeft (doet seizoenswerk), want anders had ik de afgelopen periode zo ongeveer de helft van de tijd thuis moeten blijven van mijn werk. T was gelukkig wel de hele dag redelijk gezellig bij mijn vader en heeft goed gegeten en gedronken.

Met S gaat het gelukkig wel weer helemaal goed, dus die is vandaag in zijn eentje naar het kdv geweest. En geloof het of niet, S heeft altijd de beste dagen als zijn broer er niet is. Alsof hij dan de concurrentie niet voelt of iets dergelijks. :?
pi_151239512
Musique, wat leuk om weer van je te vernemen, en gefeliciteerd!

Danic, dat ziet er allemaal heel gezellig uit. :) .

Nikki, wat balen toch, die zieke kindjes. En de hulp van je vader is echt goud waard. ^O^ . Die S. Ja, misschien vindt hij even tijd zonder z'n broer af en toe wel fijn.. Zouden meer tweelingen dat hebben, ook op deze leeftijd al?

I. heeft vandaag een heel goede, vrolijke dag gehad, op het kdv en thuis. Maar zojuist met het naar bed gaan, zag ik wat rode geïrriteerde vlekjes op de huid van haar beentjes. Geen blaasjes of blaren of zo, gewoon een beetje uitslag. Dit is volgens mij een mogelijke bijwerking van de vaccinatie. Iemand bij wie dit ook gebeurde? Het lijkt me niet dat ik daar iets mee moet he? Ik lees op internet dat huiduitslag ook heel hevig kan zijn en gepaard kan gaan met koorts, maar dat is dus niet zo. Ik houd het gewoon maar goed in de gaten.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 31 maart 2015 @ 21:10:02 #10
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_151239927
Wat een leuke verjaardagsspam van je mooie meisje(s), danic! O+

Welkom (terug) Musique. Gefeliciteerd met je dreumesjes! *O*

Balen al die zieken elke keer, Nikki. Wel heel fijn dat je vader ze dan kan opvangen. Hopelijk wordt het snel mooier weer en zijn ze allemaal minder vaak ziek!

Nora had ook 'last' van heel lichte vlekjes na de BMR-prik, maar verder heeft ze er niks van gemerkt. Vlekjes veroorzaakten ook geen jeuk oid.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  dinsdag 31 maart 2015 @ 21:13:22 #11
171422 LadyBlack
paint it black
pi_151240152
Jezus Danic wat een mooie meiden heb je toch, en wat ziet Rosalie er vreselijk jarig en gelukkig uit! O+!

Musique, welkom terug! Tweelingmeisjes, daar houden we hier van! Kyara zit al bij de peuters, dus only fair dat er weer een meisjestegenwicht komt voor de jongens van Nikki ;) Tof joh, twee tweelingen! *O*

Franny, ik zou in de gaten houden of I er last van heeft, en de huid lekker vet houden.

Nikki, wat een geëmmer joh :{ Wij hadden het vorig jaar, E en ik waren echt om de beurt ziek, en ik was er zo klaar mee ook..... Hopelijk na deze geen zieken meer!

Shandaly, dat plaatje in de OP _O- :')
  dinsdag 31 maart 2015 @ 21:15:26 #12
171422 LadyBlack
paint it black
pi_151240281
Oh en jongens kijk nou, het meiske dat gisteren nog een pakje aanwilde, en als een baby in de doek wou, zat vandaag voor het eerst bij mij achterop de fiets :o 8)7 O+

dinsdag 31 maart 2015 @ 21:18:52 #13
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_151240500
Stop de tijd! Wat is ze al groot, LB! :o O+
pi_151240513
Oh, wat is ze groot zo! En wat ziet ze er toch leuk uit zeg! O+ .
Vond ze het spannend?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 31 maart 2015 @ 21:20:51 #15
171422 LadyBlack
paint it black
pi_151240606
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 21:19 schreef Franny_G het volgende:
Oh, wat is ze groot zo! En wat ziet ze er toch leuk uit zeg! O+ .
Vond ze het spannend?
Eerst wel, maar ik heb heel enthousiast geroepen dat op mijn mooie nieuwe zwarte fiets, nu óók een mooi nieuw zwart stoeltje zat! :o :D *O*

En dus heeft ze de hele weg geroepen dat ze zo'n mooi nieuw stoeltje had, en sputterde ze tegen toen we thuis waren "blijven op de fiets! :o " _O-
pi_151241305
Het is ook wel een heel mooi, stoer stoeltje! :D . Zo lekker, je een beetje laten rondrijden door mams, beetje tegen haar rug aanleunen als je moe bent. Ik kan het me nog goed herinneren hoe dat was als kind. *; . (Ik ben als vierjarige een keer met stoeltje en al van de bagagedrager afgevallen :o . Ik weet er nog vaag iets van, maar voor mijn moeder was het wel een traumaatje, geloof ik. ;( .)

Als je dat dan vergelijkt, wat een groot verschil: we kregen vandaag de foto's die vorige week op het kdv zijn gemaakt. En jawel, I heeft het voor elkaar gekregen om wederom zonder sokken op de foto te staan. Echt, alle andere kindjes zitten met sokken en slofjes/schoentjes aan, en I. blote voetjes. :') . Ze kijkt een beetje als Droopy. O+ .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 31 maart 2015 @ 21:37:55 #17
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_151241473
O+ Maar ze heeft dan ook hele mooie voetjes, Franny :D
pi_151241543
Je zegt het precies goed LadyBlack. Rosalie was echt jarig en gelukkig. Ik heb genoten van hoe dat meisje genoot die dag O+ zo heerlijk.
Geen onvertogen woord, geen gemopper, niks.

En jouw E O+
Ik vind het zo'n heerlijk meiske. Ik herken vaak veel van Rosalie in haar. Zelfde ontwikkelingsfase enzo, dus hoe ze reageren of handelen komt vaak heel erg overeen.
Rosalie vindt het ook heel leuk om 'in Eva toel' te zitten.
Maar een kindje voorop vind ik toch gezelliger dan achterop. Voorlopig heb ik nog allebei O+
pi_151242214
LB ik herken dit ook wel van L. Die is het eerste jaar ook een paar maanden achter elkaar af en aan ziek geweest. Het komt gewoon door het kdv. Ik had me er al een beetje op ingesteld dat het eerste jaar weer net zo'n drama (x2) zou worden, maar als je er dan middenin zit is het toch rot.

Wat een mooie meid LB. Veel plezier op de fiets! O+

Franny wij zijn nu nog niet voor de BMR geweest. Ik weet wel dat L een week na de prik koorts kreeg, geen vlekjes. De BRM prik is wel de prik met de meeste bijwerkingen. Ik zou het in de gaten houden en mocht ze er last van krijgen kun je altijd even om advies vragen toch?
Wat een schattige foto van I met haar blote voetjes. O+ Kan ik haar vast reserveren voor T? Die heeft namelijk ook het liefst blote voetjes. ;)

quote:
2s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 21:04 schreef Franny_G het volgende:
Nikki, wat balen toch, die zieke kindjes. En de hulp van je vader is echt goud waard. ^O^ . Die S. Ja, misschien vindt hij even tijd zonder z'n broer af en toe wel fijn.. Zouden meer tweelingen dat hebben, ook op deze leeftijd al?
Ik heb eerlijkgezegd geen idee of meer tweelingen dit hebben. Vast wel natuurlijk, maar ik heb niet echt contact met andere tweelingouders, dus ik heb eigenlijk geen vergelijkingsmateriaal. Eigenlijk vind ik het wel fijn dat ze het ook zonder elkaar zo goed doen. Ze voelen zich schijnbaar ook apart van elkaar goed en dat is ook wel mijn streven. Ze zijn dan wel toevallig op dezelfde dag geboren, maar het zijn in mijn ogen gewoon broers en individuen en zo probeer ik ze te behandelen.
  dinsdag 31 maart 2015 @ 21:54:24 #20
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_151242277
Wel leuk om te zien hoeveel verschil er zit in jonge dreumesjes en bijna-peuters. Ze veranderen echt enorm in het tweede jaar.

Nora niet, die is niet veel veranderd ;)

pi_151243436
Wat een heerlijk vrolijk meisje. Prachtige ogen. O+ .

Nikki, als haar geliefde Boris (van het kdv) toch niet de man van haar dromen blijkt te zijn dan zal ik eens een foto van T laten zien. :P .
  dinsdag 31 maart 2015 @ 22:16:42 #22
171422 LadyBlack
paint it black
pi_151243554
Sylver _O- lekker yoghurtmeisje O+

En Franny, echt Droopy ja :D superschattig
pi_151244331
Sylver wat een heerlijk meisje! O+

Vandaag gebeurde er nog iets vreemds bij ons op het kdv. Een vader vroeg aan de juffen of ze zijn dochter niet meer zoveel aandacht willen geven voortaan, want ze hadden daar in het weekend last van thuis, dan wil het meisje namelijk ook aandacht. Zo wilde hun dochter (van 13 maanden!) in het weekend bijvoorbeeld ook aandacht tijdens het koken en daar werden de ouders toch wel een beetje moe van want dat was niet de bedoeling. De juf waar het tegen gezegd werd keek mijn zusje aan met een blik van: srsly? :') Dat je dat als ouder met droge ogen aan zo'n juf durft te vragen. :o :X
pi_151244525
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 22:28 schreef _NIKKI_ het volgende:

Vandaag gebeurde er nog iets vreemds bij ons op het kdv. Een vader vroeg aan de juffen of ze zijn dochter niet meer zoveel aandacht willen geven voortaan, want ze hadden daar in het weekend last van thuis, dan wil het meisje namelijk ook aandacht. Zo wilde hun dochter (van 13 maanden!) in het weekend bijvoorbeeld ook aandacht tijdens het koken en daar werden de ouders toch wel een beetje moe van want dat was niet de bedoeling. De juf waar het tegen gezegd werd keek mijn zusje aan met een blik van: srsly? :') Dat je dat als ouder met droge ogen aan zo'n juf durft te vragen. :o :X
Wait whut??!!!! 8)7 lekker dan! Arm kind. :N
S. 2014
J. 2016
pi_151244943
Dat is echt bizar. De kdv-leidsters zullen vast wel vaker gekke dingen meemaken met ouders en kinderen, maar deze zie je niet aankomen denk ik. |:( .
pi_151245923
Welkom Musique! Leuk om nog meer tweelingen te hebben hier!

LB, wat lijkt ze groooooooot ineens!

Sylver _O-

Jezusmina Danic, wat heb jij mooie kinderen! Heerlijke verjaardagsspam!

Nikki, dit meen je niet? Wat erg zeg! Dat kan je toch ook niet menen als ouder..
Beterschap voor de ziekenboeg :*

Franny, ik vind haar blik wel heel erg schattig hoor. En die blote voetjes hebben ook wel wat O+

En ik weet wel dat mijn foto's van Eva aan het eind van het vorige topic stonden en jullie ze misschien over het hoofd hebben gezien. Ik zou even terug kijken, mijn dochter is best heel leuk :+

Dat ze nu nog wakker is en weigert te slapen, dat vertel ik maar niet :D
E.
  dinsdag 31 maart 2015 @ 23:04:38 #27
171422 LadyBlack
paint it black
pi_151246286
Ik zag je naam voorbijkomen Spark en toen herinnerde ik me dat ik Eva inderdaad nog had gezien vanmiddag toen ik op mn werk even bij ging lezen. Wat een fantastische foto, vooral die tweede _O_ O+

Heb je dr thuisgehouden vandaag? En is het zomertijdgeneuzel waardoor ze niet wil slapen of is ze niet in orde? -O-

E is voor de verandering superlief gaan slapen! Het begint hier echt een soort controle-dingetje te worden... als je alles kalmpjes aan doet, en in overleg, gaat t best prima. Maar als je ook maar 1 nanoseconde te snel gaat / de verkeerde kant op / de verkeerde kleur sokken pakt...... berg je maar :')
Heb dus het vaste avondritueel maar losgelaten en heb haar gevolgd. En toen ik begon met "Ik ga slapen, ik ben moe" te zingen, begon ze al te knikkebollen :') O+
pi_151246536
Spark wat heeft jouw mini al lang haar! :o O+
Wat fijn dat het wennen bij de gastouder na even wennen toch heel goed ging. En beterschap! Vervelende virussen. -O-
pi_151246602
Ja, nadeel van een foto posten in een bijna gesloten topic he :D

Wat fijn dat jullie een oplossing gevonden lijken te hebben mbt haar slapen! Al blijft het puzzelen zo te horen :D

Eva is hartstikke verkouden, haar hele hoofd zit vol. Vanmiddag drie pogingen gedaan haar in slaap te krijgen, ze spuugde zichzelf helemaal onder door de benauwdheid -O- lekker in bad gedaan, nog even spelen en uiteindelijk ging ze slapen. En vanavond lukte het weer niet, ze ligt nu samen met mijn man in ons bed. Kruip er zo ook maar bij..
E.
pi_151246645
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 23:10 schreef _NIKKI_ het volgende:
Spark wat heeft jouw mini al lang haar! :o O+
Wat fijn dat het wennen bij de gastouder na even wennen toch heel goed ging. En beterschap! Vervelende virussen. -O-
Ja he! O+ En laatst hebben we al een stuk af laten knippen, ze had een matje in haar nek. Kamper :D
E.
pi_151246719
quote:

Ik trek mij dit soort dingen altijd zo aan, ik word er gewoon misselijk van. :')
Arm, árm kindje.
Hoe durf je het inderdaad te vragen. Ik hoop dat het in de praktijk misschien best meevalt. :X
pi_151251787
Spark, ik had jouw meisje ook gezien O+

Nikki, die opmerking. Daar kan je echt naar en verdrietig van worden zeg :'(
pi_151252704
quote:
Ik mag toch hopen dat ze dat als (1-april?)-grap bedoelden... Ik bedoel.. ik grap ook wel eens dat ze Femke 's middags maar geen brood moeten geven omdat ze me veel te hard groeit, of dat ik Lars geen eten meer geef omdat ie me veel te zwaar wordt om te tillen. Maar da's toch overduidelijk niet serieus, toch? Toch?

Sparks, ze heeft het wel naar haar zin daar he? Fijn hoor. Kan je het zelf ook wat makkelijker los laten en met jezelf bezig zijn, toch? :*

Sylver! _O- Geweldige serie, die yoghurtfoto's... elke maand eentje?

En danic... O+ O+ Zulke mooie meiskes... O+ En zo groot ook alweer! :o

LB ook al zo'n grote dame, achterop de fiets! Ik laat Femke echt zo lang mogelijk voorop hoor... wil er niet aan dat ze ook achter al zou passen ;) Plus dat ik dan telkens de bandjes zou moeten verzetten als Lars weer eens meemoet.
Máár! Dat is sinds gister ook niet meer zo vaak nodig! Laatste keer van de verre BSO naar huis gefietst. Vanaf morgen zitten ze allebei lekker dichtbij. En die laatste keer fietsen was ook meteen memorabel... gosh, wat een storm... en pál tegen!

En ik blijf maar klagen over mezelf... :'( Naast die rugklachten heb ik nu ook nog eens een keelontsteking en een beginnende oorontsteking ben ik bang. Kan amper slikken, hoesten is helemaal pijnlijk - zowel in m'n keel als in m'n rug - en ik heb het allemaal zó gehad... Bah! :Z :Z
pi_151252812
Fee is vandaag hangerig en plakkerig. Ziek? Nee, ze mist haar grote zus. Die is voor de derde keer wennen op school. De vorige dacht ik dat ze ziek was maar nu zie ik het verband :')

Ik werk sinds deze week dus maar 2 keer in de week en daar moet ik echt weer aan wennen :D Ik zit een beetje voor me uit te staren (terwijl ik genoeg kan doen) aan de andere kant doe je weinig met een plakkert :P
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_151252876
Aw, Tally.. Dat is eigenlijk wel heel lief... O+ O+
(Lastig ook, maar heel lief O+)
pi_151252938
Och Tally, wat aandoenlijk ja, dat ze haar grote zus echt zo overduidelijk mist! Lekker knuffelen met je kleintje <3

LB, bijna twee, grote dame!

Danic, nohh, wat een toffe verjaardag! Prachtige meiskes! Het ziet er echt heel erg gezellig uit, een hele fijne dag!

Spark, ze lijkt zoveel op je! En ook echt al zo groot!

Ik ben nu aan het stressen, over precies 2 weken is ze jarig en ik moet nog cadeaus fixen, en taart en ballonnen en een verjaardagsjurk.... alles dus eigenlijk nog.... :'(
pi_151252955
Cadeautjes moet ik ook nog. Ik wil nog een testje doen met ballonnen :') En verjaardagskleding moet ik ook nog!
  woensdag 1 april 2015 @ 09:31:39 #38
171422 LadyBlack
paint it black
pi_151253052
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 09:26 schreef elamanilo het volgende:
Ik ben nu aan het stressen, over precies 2 weken is ze jarig en ik moet nog cadeaus fixen, en taart en ballonnen en een verjaardagsjurk.... alles dus eigenlijk nog.... :'(
Check :')

Alhoewel, de verjaardagsjurk is in huis maar mevrouw weigert m te passen ;( en zal m dus op haar verjaardag ook wel niet aan willen. Ik moet maar gauw een zwart jurkje voor dr fixen... die wil ze vast wel aan _O-
pi_151253071
Wat moet je testen aan ballonnen?

Niet stressen ela, komt allemaal goed! Ze heeft vast al een prachtige jurk in de kast hangen... ballonnen en taart zijn zo geregeld... cadeaus zijn ook zo klaar, mits je weet wat...

Mijn hemel... dan is mijn meiske dus vrijdag over 6 weken al jarig... :o
pi_151253097
Ik las dat baking soda en azijn ook je ballon in de lucht kan houden ipv helium. Ik wil weten hoe goed dat werkt en vooral hoelang.
pi_151253189
Kijk goed naar de datum van dat soort dingen... vandaag vertrouw ik helemaal niets ;)

Ik blaas ze gewoon zelf op en maak ze vast aan de slingers of laat ze gewoon op de grond liggen. Ze willen er toch mee spelen (helaas... vind ze zelf vreselijk) Je kan ze ook wat statisch opwrijven en dan aan het plafond 'plakken'...
  woensdag 1 april 2015 @ 09:39:07 #42
171422 LadyBlack
paint it black
pi_151253211
Ah, we hebben ook de uitnodiging van het consultatiebureau binnen; gelijk de dag na haar verjaardag mag ze komen :D
pi_151253271
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 09:38 schreef Shandaly het volgende:
Kijk goed naar de datum van dat soort dingen... vandaag vertrouw ik helemaal niets ;)

Ik blaas ze gewoon zelf op en maak ze vast aan de slingers of laat ze gewoon op de grond liggen. Ze willen er toch mee spelen (helaas... vind ze zelf vreselijk) Je kan ze ook wat statisch opwrijven en dan aan het plafond 'plakken'...
Nee dat is geen 1 april grap ;)

Zoë vind ze het leukst als ze tegen het plafond zitten O+
pi_151253353
Oh my, het is april inderdaad! Ik vind het nogal wat hoor, dat zo'n kind dan 'ineens' twee is. Twee!

Verjaardagskleding doen we niet aan, ik heb daar niets mee. Taart bak ik zelf (ik denk een frambozencheesecake, die vond hij laatst erg lekker, en de mango-kokos-yoghurttaart uit de allerhande), we geven hem een loopfiets, alleen nog wat mensen uitnodigen. Ik lig wel op schema geloof ik :7
  woensdag 1 april 2015 @ 09:48:03 #45
171422 LadyBlack
paint it black
pi_151253466
Ik zou E een enorm plezier doen met "slokolade eitjes" :') maar ga toch ook wel een taart bakken ja.

Ik denk 1 klein suikerzoet, met marsepein versierd taartje, en verder een lekkere carrotcake :9
pi_151253653
Ik wil een hele berg macarons van het Franse bakkertje in Leiden <3 En dan maken we zelf nog een cakerol oid.
Verjaardagsjurk! Mijn moeder maakte vroeger elk jaar een verjaardagsjurk voor me <3 Ik was zelf een jurk aan het maken, maar ik weet nog niet of ik er tevreden genoeg over ben.
pi_151253790
slokolade-eitjes O+
pi_151253840
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2015 09:34 schreef Tally het volgende:
Ik las dat baking soda en azijn ook je ballon in de lucht kan houden ipv helium. Ik wil weten hoe goed dat werkt en vooral hoelang.
Echt? Ik ben benieuwd naar je review!
  woensdag 1 april 2015 @ 10:07:11 #49
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151253964
Tally dat las ik ook, maar ook dat het niet werkt, dus houd ons vooral op de hoogte :P.
KuikenGuppy
pi_151254267
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 09:16 schreef Shandaly het volgende:

[..]

Ik mag toch hopen dat ze dat als (1-april?)-grap bedoelden... Ik bedoel.. ik grap ook wel eens dat ze Femke 's middags maar geen brood moeten geven omdat ze me veel te hard groeit, of dat ik Lars geen eten meer geef omdat ie me veel te zwaar wordt om te tillen. Maar da's toch overduidelijk niet serieus, toch? Toch?
Nee die man was heel serieus. :{ Het hele ouderschap gaat die mensen ook niet natuurlijk af. Dat blijkt uit alles, vragen die gesteld worden bij het ophalen, dingen die verteld worden bij het brengen, hoe ze daar met de kinderen omgaan (het komt heel afstandelijk op me over). Materialistisch zal het de kinderen aan niets ontbreken, want papa en mama hebben beiden een goede baan, maar kinderen hebben daar natuurlijk niet zoveel aan, die hebben gewoon aandacht en liefde nodig.

Tally ik ben benieuwd naar je balonnen experiment.

LB slokolade eitjes. :9 Haar verjaardagsjurk niet willen passen, heerlijk eigenwijsje. O+

Ela, 2 weken moet lukken toch? Wij vieren zondag de verjaardag van mijn oudste en daar ben ik nu pas cadeautjes, taart etc. voor aan het regelen.

Wij zijn vanmorgen tussen de regenbuien door even naar het dorp gewandeld. Het was niet een hele goede keus, want al snel verschenen er een hoop donkere regenwolken in de lucht. Ik was blij dat ik redelijk droog weer thuis was. Vanmiddag gaan we ons maar weer eens een middagje binnen proberen te vermaken, want buitenspelen is helaas alweer geen optie met dit weer.
pi_151254735
Bedankt voor het warme welkom _O_

Wat leuk om te zien hoe groot alle mini's gegroeid zijn. Wat gaat het toch hard :o Ik klink net als wijlen mijn oma als ik dat zeg maar het ís gewoon zo, het gaat zo ontzettend hard allemaal. Voor mijn gevoel lagen ze gisteren nog in het wiegje en vandaag zijn ze ineens 30 cm groter en kunnen ze staan, kruipen en brabbelen :o

Burd wat leuk dat je aan ons moest denken ;) We zijn verhuisd toen ik zwanger was, gelukkig niet in het afgelopen jaar.... Had er nog eens bij moeten komen. Hoe is het met jouw kuiken?

Nikki wat een verhaal zeg van die man op het kdv :N Triest voor dat meisje.

Shandaly beterschap :*

Slokolade eitjes :9 :9

Lady Black wat heb je een mooi meisje O+
Franny ook al zo'n mooie droopy met blote voeten O+
Sylver wat een mooi kindje heb je, en wat is ze enorm veranderd in 7 maanden!!! Ineens een hele mond vol tanden ;)
pi_151256924
Cadeautjes! Check!
Kleding! Check!
Maar nergens baking soda te koop :') Dus misschien vanmiddag nog even bij de laatste supermarkt kijken en anders vrijdag in het bakwinkeltje in t stadje.
  woensdag 1 april 2015 @ 11:47:14 #53
171422 LadyBlack
paint it black
pi_151257093
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2015 11:41 schreef Tally het volgende:
Cadeautjes! Check!
Kleding! Check!
Maar nergens baking soda te koop :') Dus misschien vanmiddag nog even bij de laatste supermarkt kijken en anders vrijdag in het bakwinkeltje in t stadje.
Ik heb t toevallig vandeweek bij de Jumbo gekocht! Bij de exotische afdeling zeg maar, met surinaamse, turkse en amerikaanse spullen :D
pi_151257183
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2015 11:47 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Ik heb t toevallig vandeweek bij de Jumbo gekocht! Bij de exotische afdeling zeg maar, met surinaamse, turkse en amerikaanse spullen :D
Owh die hebben wij hier ook nog ergens zitten. Misschien zo voor ik de oudste op ga halen even langs rijden. Thanks!

Fee was net in één klap 'wakker'. Ze dacht namelijk dat we zus gingen ophalen. :')
Zus halen? Nee liefje boodschappen doen. Zus halen? Nee straks moppie. Nee nu! :(
pi_151257867
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2015 11:47 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Amerikaans en exotisch? :D :P
  woensdag 1 april 2015 @ 12:22:16 #56
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151258062
Jeetje. Mijn dreumes kan Allen. Maar. Gillen. -O-.
Ik zit echt met mijn handen in het haar, vind dit echt niet leuk. (En uiteraard pikt hij dat op, wat ook niet bevorderlijk werkt... -O-).
KuikenGuppy
pi_151258130
Vervelende fase is dat, Burd. :{ Hier helpt alleen een flink stuk wandelen. En wandelen..
pi_151258160
Wat een leuke foto's weer hier! Knappe meisjes O+
Wat een vreemd verhaal Nikki, waarom ben je ooit aan kinderen begonnen?? Pffff.
Ik krijg wel vaak verhalen over wat oudere kinderen en hun ouders mee aangezien mijn vrouw voor groep 7 staat. Dan sla je soms ook stijl achterover.

Wat een ontzettend kloteweer zeg! 1 voordeel: onze tuin is nog niet kindproof, volgende week wordt de voortuin opgehoogd en daarna de achtertuin aangepast. (bestrating erbij en kunstgras ipv heeeeel veeeeel beplanting)

Ik heb me gisteren wat ingelezen over de BMR vaccinatie, word ik niet vrolijk van. Die kleine krijgt deze op 21-04.
pi_151264168
Helemaal blij word ik van het lezen van jullie verjaardagstress. Het is ZO herkenbaar :D

Burdie, dat zijn de zwaarste dagen ja -O-

Dat is echt heek schattig Tally. Ze moet wel heel gek op haar grote zus zijn.

Vanochtend kreeg ik bij de gastouder Eva haar allereerste knutselwerkje mee. Zo trots als een pauw was ik :@
E.
pi_151267324
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 12:22 schreef Burdie het volgende:
Ik zit echt met mijn handen in het haar, vind dit echt niet leuk. (En uiteraard pikt hij dat op, wat ook niet bevorderlijk werkt... -O-).
Deed Aiden op die leeftijd ook ja. Drives you insaaaaane!
Het gaat over...tot die tijd proberen kalm te blijven en dat is heel moeilijk. Dat kon ik ook lang niet altijd.
pi_151268478
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 12:22 schreef Burdie het volgende:
:*

Wat heel soms wil helpen is om te gaan fluisteren tegen je dreumes.
  woensdag 1 april 2015 @ 18:43:29 #62
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151270540
Fluisteren ga ik proberen ja! Ik probeer altijd om niet mee te gaan in zijn emotie, alleen lukt me dat niet altijd.

Na zijn middagslaapje was kuiken gelukkig een stuk beter te genieten, en zijn we lekker naar de winkel geweest. En nu loopt hij blij rondjes, terwijl zijn favoriete DVD van Lotte & Max op staat ;).
KuikenGuppy
pi_151277121
Het is dan zo duidelijk dat je echt geen baby meer hebt he Burdie? Je hebt een Persoonlijkheid in huis.

Hier was het vanavond dikke pret toen ik een sok van I om mijn hand deed en haar met die sok om mijn hand achterna ging om te kietelen. Die schaterlach is zo fantastisch. Echt het beste geluid ooit. O+ .
  woensdag 1 april 2015 @ 21:45:56 #64
171422 LadyBlack
paint it black
pi_151277730
Burdie, heeeeel herkenbaar....

Ik heb me sinds die tijd aangewend om alles vantevoren aan te kondigen en uit te leggen. "Nu gaan we op de fiets, en dan gaan we naar huis. Als we thuis zijn mag je weer lopen." Gaf E wel wat rust. En als ze echt driftig werd, ging ik op ooghoogte (geleerd van Nanny Jo, OMG!!!! :') ) en bleef ik heel kalm tegen haar praten. Meestal hielp dat.

Disclaimer; op de succesmomenten dan he, de keren dat ik zelf ook de neiging had om (of daadwerkelijk) terug te krijsen waren er ook :')

En de tip die ik laatst ook hier gaf; zingen!!! Krijsend kind op de fiets, was zingen over wat ik dan ook maar tegenkwam. Gets 'em every time ;)
  woensdag 1 april 2015 @ 22:08:55 #65
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_151278654
Musique! Wat leuk om weer van je te lezen!

Vind het zo leuk om de verhalen van andere tweelingen te lezen hier! O+ O+

Nikki, fijn dat ze ook zo goed zonder elkaar kunnen. Hier zijn ze altijd samen, ook door de situatie natuurlijk. Maar ik kijk echt uit naar de dag dat ze naar de psz kunnen. Hopelijk gaan ze dan ook wat meer apart van elkaar doen.
pi_151280336
Franny, heerlijk is dat hè, een schaterlachend kind. O+

Kyara logisch ook dat jouw tweetal alles samen doet tot nu toe. Ik ben benieuwd hoe ze het op de psz zullen doen. Weet je eigenlijk al of ze een- of twee-eiig zijn?

Burd heel herkenbaar. Hier zijn ze ook met regelmaat boos. Ik probeer ook zoveel mogelijk tegen ze te praten om uit te leggen wat er gaat gebeuren, maar daar snappen ze soms gewoon geen snars van of ze zijn het gewoon niet eens met hetgeen gebeurt. :+

Ik heb vanmorgen S tijdens het aankleden een soort van streng toegesproken. Ik heb met bozige stem gezegd dat dat gegil nergens voor nodig is en dat hij snel weer zou mogen spelen, maar dan moest hij wel even meewerken en geen imitatie van een banaan doen. :D Hij was best wel onder de indruk, want hij hield gelijk op met waar hij mee bezig was.
Verder ben ik bang dat het ook gewoon een fase is. Frustratie van net niet kunnen lopen, frustratie omdat hij vanalles wil zeggen wat nog niet lukt, frustratie omdat zijn broer aandacht krijgt en nog veel meer dingen die het leven van een dreumes verschrikkelijk maken. :')
pi_151285146
Ik vind het ook wel mooi om te zien hoe primair het is: als er NU niet gebeurt waar ik behoefte aan heb dan Vergaat De Wereld. En een halve minuut later is het weer lachen.

I is niet zo gefrustreerd van het nog niet goed kunnen lopen; ze vindt kruipen nog steeds de beste manier van voortbewegen. Gisteren kroop ze een paar keer naar haar loopfietsje. Maar als ik aan haar vroeg of ze erop wilde, kroop ze onder de tafel. Toen heb ik maar haar speelgoedaapje op de fiets gezet en dat vond ze heel grappig. :D .

Hebben jullie dreumesen ook manieren om zichzelf 'onzichtbaar' te maken als er iets gebeurt of als er iets gedaan moet worden waar ze geen zin in hebben? I doet haar handjes voor haar ogen (als ze bijvoorbeeld 'nee' te horen krijgt) of kruipt onder de tafel of achter een stoel. Ik vind dat zo aandoenlijk.

Ik had trouwens een beetje een drama-nacht. I werd paar keer wakker en huilde echt heel hard. Terugleggen in bed was ook weer drama, dus ben ik met haar in het logeerbed gaan liggen. Toen heeft ze wel goed geslapen. Ik iets minder, want ik ging liggen nadenken over mijn werk. :') . Geen idee wat het was, nachtmerries misschien.
  donderdag 2 april 2015 @ 08:32:26 #68
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_151285273
quote:
2s.gif Op donderdag 2 april 2015 08:19 schreef Franny_G het volgende:

Hebben jullie dreumesen ook manieren om zichzelf 'onzichtbaar' te maken als er iets gebeurt of als er iets gedaan moet worden waar ze geen zin in hebben? I doet haar handjes voor haar ogen (als ze bijvoorbeeld 'nee' te horen krijgt) of kruipt onder de tafel of achter een stoel. Ik vind dat zo aandoenlijk.
Ik quote dit eventjes, want ik herken hier wat! :)

Niet willen eten bijvoorbeeld, dan draait ze zich om en vervolgens gaat ze met der rug naar ons toezitten om vervolgens om zich heen te gaan zitten kijken en ons dus te negeren. Echt een: ik zie je wel hoor, maar je kan mooi de pot op blik', ik ga haar dan in der zij zitten porren, wat vervolgens weer een giegelbui oplevert, maar ook der aandacht. Vervolgens eet ze dan wel weer.. :D
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_151285512
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 09:16 schreef Shandaly het volgende:
En ik blijf maar klagen over mezelf... :'( Naast die rugklachten heb ik nu ook nog eens een keelontsteking en een beginnende oorontsteking ben ik bang. Kan amper slikken, hoesten is helemaal pijnlijk - zowel in m'n keel als in m'n rug - en ik heb het allemaal zó gehad... Bah! :Z :Z
Mijlpaaltje! Volgens mij heb ik me voor het eerst in ruim 7 jaar ziek gemeld! Het ging ook echt niet meer gistermiddag... trillend als een rietje zat ik achter m'n bureau... en eenmaal thuis bleek ik ruim 39 graden koorts te hebben. Ik heb kéélpijn, niet te zuinig! Elke poging tot slikken voelt alsof je een partij scheermesjes probeert weg te krijgen. Ik heb al anderhalve dag vrijwel niets gegeten. En geluid komt er ook niet echt uit... :'(
En dat op de dag dat we 6 jaar getrouwd zijn en eigenlijk vanavond met de kinderen ons traditionele etentje zouden hebben... ^)

[/ego]
  donderdag 2 april 2015 @ 09:05:20 #70
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151285696
Beterschap Shandaly :*.
KuikenGuppy
pi_151285739
@Franny: wat het onzichtbaar maken betreft.
Als Aiden aan tafel niet meer wilt eten doet hij zijn ogen dicht en draait hij zijn hoofd weg.
En buiten het eten om gaat hij soms op de grond zitten en mijn zijn hoofd en armen omlaag, alsof hij als moslim in de moskee aan het bidden is.
Dan is hij zwaaaar teleurgesteld. :P
  donderdag 2 april 2015 @ 09:08:07 #72
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151285745
quote:
2s.gif Op donderdag 2 april 2015 08:19 schreef Franny_G het volgende:
Ik vind het ook wel mooi om te zien hoe primair het is: als er NU niet gebeurt waar ik behoefte aan heb dan Vergaat De Wereld. En een halve minuut later is het weer lachen.
Mooi is dat he O+.

Kuiken 'verstopt' zich eigenlijk nooit, die doet wel zijn handen voor zijn gezichtje zodat je er niet bij kan, of duwt je gewoon weg :P. Dat laatste oefent hij regelmatig met de hond :P.
Hij ligt trouwens nu nog in bed te kletsen, hopelijk een voorbode van een leukere dag dan gisteren ;).
KuikenGuppy
pi_151285817
quote:
2s.gif Op woensdag 1 april 2015 21:30 schreef Franny_G het volgende:
Die schaterlach is zo fantastisch. Echt het beste geluid ooit. O+ .
Echt hè! O+
Aiden en ik hadden vd week ook een nieuw spelletje.
Naast elkaar op de grond zitten en een bal naar voren rollen en dan allebei zo snel mogelijk er naartoe kruipen om wie als eerste de bal heeft.
Schaterlachen met de hik er bovenop. :D
pi_151287105
Beterschap Shandaly!

Burdie, ik hoop met je mee! Welke dvd van Lotte en Max is bij jullie favoriet?

LB, zo herkenbaar :D ik heb soms bergen geduld en soms gewoon echt niets.. En dan lukt ook gewoon niets he, sta je daar een beetje moedeloos te wezen :')

Eva probeert zich ook onzichtbaar te maken ja! Die gaat dan wel echt in een hoekje zitten en ons negeren. Het is precies haar vader, die is ook meester in negeren :D
E.
pi_151287136
Oh en ook gefeliciteerd met jullie trouwdag Shandaly! :*
E.
pi_151288103
Shandaly beterschap en gefeliciteerd helpt thee met honing iets?

Jullie gaan zo snel dat ik amper kan reageren sorry.

Ik las nog iets over gillende dreumessen niet leuk en erg vermoeiend lijkt mij.

Ean is naar school en sac snapt het niet helemaal volgens mij alles is huilen en ik heb gisteren iets te hard getraind voor de coopertest nu heb ik last van mijn lies -O-

[ Bericht 0% gewijzigd door F_r op 02-04-2015 12:12:41 ]
pi_151289096
Shandaly dat klinkt als een heftige angina :(

Ik had 2 weken geleden exact hetzelfde: al een paar dagen 39,5 koorts, koud koud koud, enorme keelpijn... Toevallig moest ik 2 dagen later naar de dokter voor een vaccinatie van de kinderen en hij schrok toen hij in mijn keel keek. Hij heeft me zelfs naast antibiotica een stootkuur prednisolon meegegeve omdat het erg ontstoken was. Wacht er dus niet te lang mee en ga ermee naar de huisarts! Enneh, gefeliciteerd met je huwelijk!

:* voor de mamas van gillende kindjes. Niet leuk.

FR sterkte met je lies!

Mijn mini's zijn vorige week op de foto geweest op de crèche. Ze staan er zo schattig sullig op O+ O+ Twee kleine droopy's O+ O+

SPOILER
pi_151289943
Musique O+ Wat een mooie meiden heb je.
pi_151291031
Musique O+
pi_151292094
Sterkte met je lies FR!

Musique, wat een schatjes O+
E.
pi_151297373
Aaah, Musique, zo lief!

Grappig om te lezen hoe kindjes het doen; ouders negeren of onzichtbaar verklaren als ze er effe geen zin in hebben. *; . :D .
pi_151297562
Musique wat een poppetjes O+
pi_151297752
Eva is zo benauwd he -O- ze kan bijna niet slapen en als ze slaapt zaagt ze hele bomen om. Echt zielig, ze verliest ook de hele tijd gifgroene snottebellen :')
E.
  donderdag 2 april 2015 @ 16:20:35 #84
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_151297895
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 16:16 schreef .Sparkling. het volgende:
Eva is zo benauwd he -O- ze kan bijna niet slapen en als ze slaapt zaagt ze hele bomen om. Echt zielig, ze verliest ook de hele tijd gifgroene snottebellen :')
Arme Eva, mijn dame gaat nu al bijna 1.5 week gebukt onder een enorme aanval van Krentenbaard en ik vermoed de 5e ziekte. En tot overmaat van ramp begint ook nog eens snot verkouden te worden.

Beterschap voor alle zieke kindjes, ouders en weet niet wie :*

Verder zie ik lieve meisjes voorbij komen en ander vrolijk grut O+

Zo.. Nu lekker laaaang weekend! :)
Vrij tot dinsdag, dan weer aan de arbeid!
  donderdag 2 april 2015 @ 22:22:36 #85
378192 -mandy-
I am who I am
pi_151313665
Beterschap Shandaly :*

Mijnes begint sinds een week ineens te praten, een maand voor zijn 2de verjaardag . Elke dag komt er bijna een nieuw woordje :D .
We waren net aan de gang met een begripslijst en woordenlijst van logopedie omdat ie wel erg laat was met praten. Zo zie je maar.

Beterschap voor Eva :*

[ Bericht 6% gewijzigd door -mandy- op 02-04-2015 23:55:04 ]
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_151320340
Goffer.. dat was de druppel! :( Ik belde net de huisarts en ben wéér door de assistente afgewimpeld met "dat klinkt als een virusje, mevrouw, daar kan de huisarts ook niets aan doen". Dat zal dan wel weer zo zijn, maar ze kunnen me toch op z'n minst eens een keer zien en beoordelen ipv alleen die kutassistente via de telefoon!! :'( :'( Ik heb verdorie al 3 dagen niets gegeten omdat ik letterlijk geen hap door m'n keel kan krijgen! Gezellige Pasen gaat dit worden...
Formulieren voor nieuwe huisarts zijn inmiddels ingevuld!

Sorry voor m'n geklaag, moest het even ergens kwijt
  vrijdag 3 april 2015 @ 10:05:54 #87
171422 LadyBlack
paint it black
pi_151321177
Shandaly :*

En een *O* voor D.amian!
pi_151324610
:* Shandaly, wat naar!
pi_151330465
Niet bijgelezen, sorry. Beetje druk. Maar, Shandaly, tip uit de alternatieve doos: probeer eens Tonsiotreen van VSM. Werkt bij mij altijd als een trein, al vind ik dit klinken of je een flinke keelontsteking hebt. Maar misschien verzacht het de pijn.
  vrijdag 3 april 2015 @ 19:20:12 #90
378192 -mandy-
I am who I am
pi_151336521
Wat naar Shandaly. :* Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar is de huisartsenpost geen oplossing?
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_151341050
Ik vind dat eerlijk gezegd niet eens zo'n slecht idee Shandaly. Om dan nu de hap te bellen en aan te geven dat het echt niet gaat. Wellicht kunnen zij iets voorschrijven (en dan hopen dat niet net jouw huisarts dienst heeft natuurlijk :') )

Sterkte en Beterschap. Ik snap volkomen dat je naar een andere huisarts gaat.
  vrijdag 3 april 2015 @ 21:34:06 #92
171422 LadyBlack
paint it black
pi_151342444
Ahhh kijk danic moet er nog een beetje aan wennen dat ze nu twee peuters heeft O+
  vrijdag 3 april 2015 @ 21:34:43 #93
171422 LadyBlack
paint it black
pi_151342471
Spark, is Eva nog zo benauwd?
pi_151343551
Het ergste is eigenlijk nog wel dat die assistente misschien wel gelijk had... Het gaat op dit moment al een stuk beter :@ Ok, ik zet me nog wel schrap bij elke keer slikken, maar de scheermesjes beginnen botter te worden zeg maar... En de koorts heb ik doorgegeven aan Lars :(
Maar ik ga me nu wel echt inschrijven bij een andere huisarts. Dat denigrerende toontje ben ik inmiddels echt spuugzat. Ik ben een volwassen vrouw, ik bel al niet om elke scheve scheet en ik wil gewoon serieus genomen worden.

Ontopic!
Femke heeft haar eerste twee dagen op de nieuwe opvang prima doorstaan O+ Wel tranen als papa weggaat, maar daarna de hele dag vrolijk, lekker gegeten (twee keer paaslunch, ze valt met haar neus in de boter), goed geslapen en heerlijk geknutseld en gespeeld. O+ Ik ben steeds blijer met deze keus!
pi_151352360
Isa heeft de unboxing video's ontdekt. Ze was mama kwijt aan het kijken op YouTube en dit was automatisch het volgende filmpje. Het stomme is, ik wordt er ook helemaal zen van, dus ik snap het wel! Het is fascinerend :@
Sarcasme. Herken het.
pi_151352488
Die unboxing video's is Riley ook helemaal gek op. Ik niet. :D
Ik lees dan meestal Facebook en fok :D
pi_151352861
Ok, ik ga duimen, donderdag met de kleine op bezoek geweest bij mijn jarige schoonzus. Nu is haar dochtertje van bijna 1 jaar ziek: buikgriep.

Ons zoontje heeft al 3x buikgriep gehad en altijd als er iets te vieren was dus het zou wel passend zijn met Pasen.....Ik hoop zo dat het hem bespaard blijft. (En ons ook, morgen paasbrunch met mijn familie, maandag voor het eerst dierentuin en dinsdag eindelijk vouwwagens kijken)

Gisteren lekker met zijn 2tjes uit eten geweest :) Dat was even erg fijn, al liepen we eerst wat doelloos door de stad, waar gaan we eten, wat gaan we doen.

Ik lees woordjes bij mandy, leuk! Welke woorden zijn favoriet?
Fijn dat het zo goed bevalt bij de nieuwe opvang Shandaly!
pi_151353189
Ik ben Aiden's kast aan het opruimen. Staat een hoop spul in wat te klein is of wat niet meer wordt gebruikt.
Staat er een paar schoenen in van mijn neefje. Ziet er ongedragen uit, maat 23, bijna exact hetzelfde als die veel te dure schoenen die ik 4 maanden terug nieuw voor Aiden had gekocht. :@
Dacht dat er alleen 24 maat schoenen stonden (nog 3 paar) maar dus ook een slagje kleiner.
Echt balen weer want het had ons 50 euro gescheeld en mijn man vond ze toen al te duur.
Aaaaargh! :(
pi_151354020
quote:
12s.gif Op vrijdag 3 april 2015 21:34 schreef LadyBlack het volgende:
Ahhh kijk danic moet er nog een beetje aan wennen dat ze nu twee peuters heeft O+
:6
  zaterdag 4 april 2015 @ 14:15:30 #100
378192 -mandy-
I am who I am
pi_151356966
Mooi dat je keuze zo goed bevalt Shandaly!

quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 10:33 schreef exode het volgende:
Ok, ik ga duimen, donderdag met de kleine op bezoek geweest bij mijn jarige schoonzus. Nu is haar dochtertje van bijna 1 jaar ziek: buikgriep.

Ons zoontje heeft al 3x buikgriep gehad en altijd als er iets te vieren was dus het zou wel passend zijn met Pasen.....Ik hoop zo dat het hem bespaard blijft. (En ons ook, morgen paasbrunch met mijn familie, maandag voor het eerst dierentuin en dinsdag eindelijk vouwwagens kijken)

Gisteren lekker met zijn 2tjes uit eten geweest :) Dat was even erg fijn, al liepen we eerst wat doelloos door de stad, waar gaan we eten, wat gaan we doen.

Ik lees woordjes bij mandy, leuk! Welke woorden zijn favoriet?
Fijn dat het zo goed bevalt bij de nieuwe opvang Shandaly!
Woord van de dag is: tein (trein).

Hopelijk blijft je zoontje er van gespaard Exode.

[ Bericht 1% gewijzigd door -mandy- op 04-04-2015 16:47:47 ]
pi_151367769
Hier is het woord van de dag "FOEK!" met dank aan manlief }:|
Sarcasme. Herken het.
pi_151367997
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 20:25 schreef Spirit82 het volgende:
Bijzonder is dat hè? Dat dat soort woorden in één keer goed gaan? O+
pi_151368195
:D .
  zaterdag 4 april 2015 @ 20:40:48 #104
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151368246
Kuiken heeft gisteren de hele avond PUTA ('toetje') naar alles en iedereen geroepen... Wij gaan denk ik dit jaar toch maar niet naar Italië op vakantie :').
KuikenGuppy
pi_151368321
I heeft de afgelopen twee weken heel obsessief papa gezegd. Ook tegen mij. Maar vandaag was het ineens weer 'mama'. En dan vooral als ze iets aan het doen was waar ze hulp bij nodig had. :P .
pi_151369686
Hier is het de hele dag "wawawawawawablablapapawawawawa" en soms een gilletje er tussendoor.
En ze staat los sinds 2 dagen O+
pi_151369751
Door de post van Mandy ben ik eigenlijk aan het denken gezet over de woordenschat van Femke... die is eigenlijk ook nog maar erg beperkt...

Papa,
mama,
Lash (Lars),
poesj,
etuh (eten :9 tuurlijk kent ze dat),
daag,
assiesj (= alsjeblieft, überschattig)
hier (= alsjeblieft, niet schattig ;) )
opuh (= open of opa)

Valt best tegen he? Zou ik me nu al zorgen moeten maken? Dat doe/deed ik eigenlijk niet, het komt vast wel goed, denk ik.. ze snapt wel heel veel, ze ziet alleen het nut van het uitspreken nog niet zo ofzo... Maar over 6 weken is ze alweer 2! Ik hoop eigenlijk dat ze daar heel binnenkort eens een flinke sprong in maakt, want volgens mij is het voor haarzelf ook wel erg fijn om dingen wat makkelijker aan ons duidelijk te kunnen maken.
pi_151369862
Hier heeft hij verbaal wel een flinke sprong gemaakt de afgelopen weken Shandaly, dus het komt bij Femke ook goed gok ik :) Sticker ging van een woordenschat van 15 woorden oid naar een verdriedubbeling daarvan in minder dan een maand tijd, waarbij hij nu ook combinaties van woorden gebruikt om verhalen te vertellen.
pi_151370788
Mijn Fee heeft vandaag voor het eerst de naam van haar grote zus gezegd O+ Of geprobeerd en het klonk als joewie O+

Verder loopt ze nu al de hele avond met de babyfoon en roept *bliep*. Ze doet in de AH altijd de zelfscanner voor me. En doet dat nu dus na O+
pi_151370935
Naam van grote broer was hier een van de eerste woorden O+

Beetje jammer dat het nog steeds klinkt alsof hij een Noord-Afrikaan is op zoek naar zijn huis: 'HOISsjsjs!' (Stickertje slist een ietsjsjsiepietssjsie O+ )
pi_151371400
Normaal zegt ze ussssss. Ze slist niet maar heeft zo'n hete aardappel in dr keel bij sommige woorden O+
  zaterdag 4 april 2015 @ 21:59:36 #112
378192 -mandy-
I am who I am
pi_151371594
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 20:25 schreef Spirit82 het volgende:
_O-

Komt hier binnenkort ook nog gegarandeerd ...
  zaterdag 4 april 2015 @ 22:03:05 #113
378192 -mandy-
I am who I am
pi_151371732
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 21:17 schreef Shandaly het volgende:
Door de post van Mandy ben ik eigenlijk aan het denken gezet over de woordenschat van Femke... die is eigenlijk ook nog maar erg beperkt...

Papa,
mama,
Lash (Lars),
poesj,
etuh (eten :9 tuurlijk kent ze dat),
daag,
assiesj (= alsjeblieft, überschattig)
hier (= alsjeblieft, niet schattig ;) )
opuh (= open of opa)

Valt best tegen he? Zou ik me nu al zorgen moeten maken? Dat doe/deed ik eigenlijk niet, het komt vast wel goed, denk ik.. ze snapt wel heel veel, ze ziet alleen het nut van het uitspreken nog niet zo ofzo... Maar over 6 weken is ze alweer 2! Ik hoop eigenlijk dat ze daar heel binnenkort eens een flinke sprong in maakt, want volgens mij is het voor haarzelf ook wel erg fijn om dingen wat makkelijker aan ons duidelijk te kunnen maken.
Ik vind dat al heel wat Shandaly, D zei tot vorige week maandag minder woorden>

Ik ga mee in wat LE zegt, die sprong kan zo maar ineens komen.
En als je het niet vertrouwd misschien advies inwinnen bij het CB?

Wat goed van haar Butterflower *O* !
  zaterdag 4 april 2015 @ 22:13:53 #114
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_151372180
Ieder kind eigen tempo..
Aantal woorden is hier niet meer te tellen, echt niet. We zitten hier in de 3-4 woorden zinnen, hoewel ze ook vaak genoeg gewoon 1 woord gebruikt hoor. Maar goed, hier gaat het eten echt belabberd zoals jullie weten.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  zaterdag 4 april 2015 @ 22:20:54 #115
378192 -mandy-
I am who I am
pi_151372491
Dat is zo.

Maar als je kind dan net met een taalsprong begint en er kinderen van dezelfde leeftijd zijn die al 3-4 woordzinnen produceren, zet mij dat wel aan het denken.

Wat vervelend dat jullie daar nog steeds mee te kampen hebben XM.
  zaterdag 4 april 2015 @ 22:22:35 #116
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_151372564
Noor loopt echt fors voor qua taal. Daar moetje niet mee vergelijken. Dat horen we ook steeds op het kdv.

Ja, dat eten en vooral het avondeten, is echt niet leuk. Op de grond gooien, twee keer kauwen en weer uitspugen, etc. Afijn, het is bekend. Ik vertel niets nieuws.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_151372646
Sowieso: vergelijken, stop ermee. Die kinderen zijn net mensen joh, hebben allemaal hun eigen talenten en interesses en die zijn bepalend voor op welke vlakken ze zich ontwikkelen (of juist niet). Een kind mag zijn wie het is, er is geen goed of fout.
pi_151373174
Ellie kent nu met 19 mnd heel veel woordjes, ben gestopt met tellen bij 35 ofzo. Maar meer-woordcombinaties maakt ze niet, want mama snapt toch wel wat ze bedoelt en anders is een gebaar erbij duidelijk genoeg :D.

Maar ja, Ellie telt nog steeds van 0-12, en kan een aantal letters. We kunnen nu geen auto meer langs zonder eerst het nummerbord te 'lezen'. Het is echt duidelijk een heel eigen interesse.

Oh, en kennen jullie dreumessen ook de woorden in hun favo boekjes? Vind het zo lief: als ik nu voorlees vult ze overal woordjes in en aan O+.
pi_151373324
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 april 2015 20:42 schreef Franny_G het volgende:
I heeft de afgelopen twee weken heel obsessief papa gezegd. Ook tegen mij. Maar vandaag was het ineens weer 'mama'. En dan vooral als ze iets aan het doen was waar ze hulp bij nodig had. :P .
Isa vat het gewoon samen in pama of mapa. Twee vliegen in 1 klap! :7
Sarcasme. Herken het.
  zaterdag 4 april 2015 @ 22:40:21 #120
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_151373397
Jup :D. Vooral bij mama kwijt. Die kent ze uit haar hoofd zo ongeveer :D.

Noor kent de nul en de tien. Ze kan ook wel een beetje tellen al, maar de drie slaat ze consequent over :').
En ze herkent volgens mij ook wel haar naam als die ergens staat.
pi_151373658
Hahaha isa kan ook tellen. We spelen ook regelmatig verstoppertje en dan gaat ze met haar handjes voor haar ogen tegen de muur staan: "Een, tee, neguh, ach, neguh, jaaaaa!"
Sarcasme. Herken het.
  zaterdag 4 april 2015 @ 22:47:54 #122
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_151373695
Kleuren benoemen is hier ook ineens tha bomb. Net als molens :? en handen wassen :').
pi_151373747
Hahaha Rosalie slaat meestal de 2 over :D
Op een goede dag telt ze tot 15. Maar als je haar vraagt te tellen lukt het sowieso wel tot 10.

Na het zien van het filmpje van Noor waarin ze aan het voorlezen was uit 'mama kwijt' stond deze ook op mijn verlanglijstje voor Rosalie. Die heeft ze dus afgelopen zondag gekregen.
Ze vindt het een heel leuk boek en begint al met 'Oh oh' op de eerste blz. Volgende blz 'boink boink' en dan moet ik de verhaallijn overnemen waarbij zij heel stellig verteld of het betreffende dier de mama is of niet.
Echt een hit dat boek!!

Maar goed. Ik denk dat (net als Noor) Rosalie momenteel verbaal niet tot een goed gemiddeld voorbeeld leidt. We hebben net op de psz het exitgesprek van eva gehad en daarbij werd ook aangegeven dat ze verbaal heel sterk is. En Rosalie is net een grammafoonplaat. Die herhaalt en onthoudt alles wat ze hoort. En haar grote voorbeeld is dus ook al zo bijdehand daarin. Tja.....
pi_151373824
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 22:46 schreef Spirit82 het volgende:
Hahaha isa kan ook tellen. We spelen ook regelmatig verstoppertje en dan gaat ze met haar handjes voor haar ogen tegen de muur staan: "Een, tee, neguh, ach, neguh, jaaaaa!"
:D
Bij Rosalie gaat het zo:
"Eén, die, vier *spiekt om de hoek*, fijf, ses, sefuh *spiekt weer*, acht, neguh, tien jaaaaa! "
_O-
pi_151373864
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2015 22:47 schreef XcUZ_Me het volgende:
Kleuren benoemen is hier ook ineens tha bomb. Net als molens :? en handen wassen :').
Ja die molens! Wat is dat toch??
En alles is hier blauw :D , met als tweede optie rose of oanje *)
pi_151373885
En LB, ik maakte een grapje hè....
pi_151373964
Kaylee praat volgens mij chinees ofzo. Hele verhalen de hele dag maar verstaanbaar :N
Alleen als ze boos is dan kan ze ineens midden in de supermarkt/speeltuin/vulmaarin MAMA NEEEJ
pi_151374062
Sticker kan echt nog niet tellen hoor. Of kleuren benoemen. Echt niet :')

Maar hij weet wel het verschil tussen een koekenpan en een pannenkoek inmiddels :7 *trots*
  zaterdag 4 april 2015 @ 23:09:37 #129
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_151374457
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2015 22:52 schreef danic het volgende:

[..]

Ja die molens! Wat is dat toch??
En alles is hier blauw :D , met als tweede optie rose of oanje *)
Ja geen idee! Maar als er ergens een molen te spotten is, heeft ze m in het vizier hoor!

Kleuren gaan hier goed. Ze weet rood, blauw, groen, geel, oranje. Wit en zwart nu soms ook.

Als tegenwicht: ALLES verdwijnt hier nog in de mond en wordt afgeknaagd }:| . Behalve eten.
Op het kdv is ze voor de leidsters van de andere groepen dat meisje dat buiten altijd op een tak/steen/whatever zit te kauwen :').

Kinetisch zand voor haar verjaardag? Neah :').
pi_151374501
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2015 23:09 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ja geen idee! Maar als er ergens een molen te spotten is, heeft ze m in het vizier hoor!

Kleuren gaan hier goed. Ze weet rood, blauw, groen, geel, oranje. Wit en zwart nu soms ook.

Als tegenwicht: ALLES verdwijnt hier nog in de mond en wordt afgeknaagd }:| . Behalve eten.
Op het kdv is ze voor de leidsters van de andere groepen dat meisje dat buiten altijd op een tak/steen/whatever zit te kauwen :').
Dat klinkt als een tof boek: Het meisje dat altijd op de tak kauwde O+ :')

Hier gaat eten supergoed. Maar dat weten jullie inmiddels ook wel he. :')
pi_151374675
Oh! En we hebben een bakfiets gekocht afgelopen week! Kwamen een tweedehandje tegen voor een supergoede prijs, en ik ben er zo blij mee O+ De jongetjes vinden het echt ontzettend leuk, zitten ze samen in die bak een beetje te keten en snode plannen te smeden, en het fietst nog fijn ook (had ik niet verwacht) O+
  zondag 5 april 2015 @ 09:05:03 #132
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_151380011
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2015 22:54 schreef aapieannie het volgende:
Kaylee praat volgens mij chinees ofzo. Hele verhalen de hele dag maar verstaanbaar :N
Alleen als ze boos is dan kan ze ineens midden in de supermarkt/speeltuin/vulmaarin MAMA NEEEJ
+1 op het chinees mama/papa soms en ja en nee en wasda en die. En sinds deze week koekkoek :+ ze eet liever een koekje dan een maisboogje _O-

Maar ze 'danst' wel sinds deze week uit zichzelf O+
  zondag 5 april 2015 @ 14:17:44 #133
426379 elamanilo
elämänilo
pi_151386775
Leuk om al die taalontwikkelingsdingetjes te lezen :)

Hier lult ze echt de oren van je kop tegenwoordig, hele verhalen komen eruit, zoals:
Ojee mama, kijk, pimpim vallen om! (Ojee mama, kijk, de pinguïn is omgevallen)
Papa bed papen (=slapen), [eigen naam] papen, mama ook papen, beer ook!
Ojee, vies, handen wassen, kraan aan!

Jaja, het handen wassen is hier ook heel erg populair, en vaak moet ik haar vingers ook aflikken :')
Ze is ook erg bezig met omvallen, klimmen, iets/ergens boven op.

Tellen gaat ook goed, maar omdat wij vaak 'ene, tweeje, hoppateeje' zeggen, telt ze ook zo: Eenuh, tweejuh, dieejuh, vieruh, vijfuh, zessuh, zeven, achtuh, negen, negen! (tien zegt ze nooit, maar dan herhaalt ze de negen of de acht) :D

Vandaag heeft ze voor het eerst geverfd met waterverf, op een ei en op een papier. En dan vooral je kwast afspoelen in een glaasje water, dat was echt heel erg tof <3

Van de week zijn we van slaapkamer verwisseld, nu is het slapen ook erg populair. 's Avonds gaat ze nog niet eerder in bed, maar vannacht heeft ze wel op een andere plek in bed gelegen en daardoor helemaal niet bij mij gedronken vannacht :o Ze was wel erg bewegelijk, ik kreeg af en toe een flinke trap, maar ook lieve aaitjes en een hele verbaasde 'mamaaa' vannacht toen ik daar opeens lag aan de andere kant van haar <3

Eten is hier niet per se een echte hobby, ze houdt veel meer van drinken. Ik maak dus 's ochtends ook altijd een smoothie voor d'r ipv een eetbaar ontbijt. En verder smokkelen we het eten altijd tussen de regels door. Er staan de hele dag bakjes met kleine dingetjes die ze wel lust, tussendoor telkens aangevuld met wat stukjes fruit e.d. en tijdens het koken eet ze graag wat rauwe groente. Bij het avondeten gaan lief en ik gezellig aan tafel met z'n tweetjes en dan komt ze er vaak ook even bijzitten om vervolgens weer wat te spelen en tussendoor nog eens aan te schuiven. We leggen altijd wat op d'r bordje, of soms wil ze iets proeven van ons bord, maar het zijn nog geen hele maaltijden te noemen wat ze eet per keer. Zelf vind ik dat ook niet erg trouwens, het is voor je lichaam erg natuurlijk om maar kleine beetjes per keer te eten, de hele dag door. En verder drinkt ze ook nog echt uit de borst, ze groeit goed en ze is ook blij :)
pi_151390290
Erg leuke Paasbrunch bij ons gehad. Heerlijk om dat blije hoofdje te zien als hij zijn oma en grote neef in het vizier krijgt.

Hij staat steeds vaker los...we tellen ondertussen echt af tot hij zijn eerste stapjes zet. Nu wat uit zijn doen van de drukte vandaag, na 45 minuten alweer huilend en doodop wakker.

En mierenneuker: tellen doen ze pas veeeel later he :p. (Sorry stond een paar weken geleden een heel artikel over in Volkskrant. Ze zeggen de woorden zonder de betekenis te kennen.) Ons mannetje roept steeds vaker 'papa', duidelijk een woord zonder betekenis ;)
Heerlijk om al die woorden en zinnen hier te lezen, het wordt echt steeds leuker he?!
pi_151392398
Leuk dat de brunch geslaagd was, exode. En niet ziek geworden dus!

Wij zijn vanmiddag naar mijn ouders gegaan waar iedereen dan bij elkaar komt. Ik heb een broer en drie zussen, en mijn oudste zussen hebben ook alweer volwassen kinderen. En een paar van hen hebben ook alweer kinderen. Dus heeft I gezellig met een nichtje van haar, Saar, gespeeld, die bijna 4 is. Ging heel goed samen en dat was ook super om te zien.

Het is wel leuk om eens op een rijtje te zetten wat nu de kenmerkende dingen zijn van je kind. Door het lezen van de verhalen hier ga ik daar vanzelf ook weer even bij stil staan. Leuk dus om van iedereen te lezen en er spreekt ook zoveel liefde uit. O+ .

I zegt nu best wat woorden, maar wel vaak half, en ze doet vooral de klanken na. Ik denk zelf dat taalbegrip belangrijker is dan woorden zeggen. Dus dat een kind begrijpt wat je zegt. Mandy, als je twijfelt zou ik daar wat meer op letten. Misschien zegt ze niet veel, maar begrijpt ze wel een boel! Dus als jij wat tegen haar zegt, laat ze dan vaak blijken dat ze snapt wat je bedoelt?

I zegt nu: papa, mama, dah (=dag), oess (=poes), uut (=uit, zegt ze als een boekje uit is), (l)aar (=klaar, als ze bijvoorbeeld klaar is met eten), eus (=neus, wijst ze de hele dag bij iedereen aan, ook bij haar knuffels :D ), iesss (zegt ze altijd als ze een vogel ziet), iss (voor haarzelf, I.solde). Volgens mij vergeet ik nog wel wat, want ik houd het niet bewust bij. En verder brabbelt ze er lekker op los en daar kan ik 99% van de gevallen geen touw aan vast knopen.

Eten vindt ze echt het einde. Als we eten op tafel zetten, kijkt ze vol nieuwsgierigheid en gretigheid wat er staat en wil ze ook DIRECT eten hebben. Ze kan ook echt haar mond helemaal volproppen als ze iets lekker vindt, met kokhalzen als gevolg. De eetmomenten zijn ook de keren dat ze een echte driftbui heeft gehad. Ze wil ook echt graag hetzelfde eten als wij. Dus wij kunnen niet meer gemakkelijk zelf pizza eten en haar iets anders voorschotelen want dan is het heibel aan tafel. :o . :D .
Ze proeft alles en bij een nieuwe smaak rilt ze vaak, en dan moet ze zelf heel hard lachen. En daarna neemt ze gewoon weer een hap. Ze eet geen grote hoeveelheden en geeft duidelijk aan wanneer ze genoeg heeft. Dan veegt ze alles wat ze voor zich heeft van tafel. We leren haar dat ze, als ze genoeg heeft, 'klaar' zegt (of voor haar 'aar') en dat ze haar bordje wegschuift als ze genoeg heeft gehad. Dat werkt vaak wel, soms niet. :) . Nou, de conclusie is dat we door de eetmomenten vooral leren dat I een sterke wil heeft en ook van zich laat horen als er iets gebeurt wat daar niet mee strookt. Op het kdv bevestigen ze dit, zij hebben daar dezelfde ervaring, ook vooral bij eetmomenten.

Verder is het een heel vrolijk, heel nieuwsgierig meisje dat goed om zich heen kijkt en mensen observeert. De laatste tijd vertoont ze voor het eerst wat tekenen van verlegenheid/eenkennigheid. Voorheen kroop ze meteen een hele kamer door als ze ergens voor het eerst was. Nu blijft ze eerst even bij mij zitten.

Ik geniet heel erg van haar, en vind dit een heel leuke fase. O+ .
pi_151394006
Fijn om te lezen Franny!! Trotse mama :)

En inderdaad het duimen heeft geholpen, hij is niet ziek geworden. Mijn nichtje is wel echt heel erg ziek, alleen maar spugen en diarree, zo zielig.

Zijn grote neef is 11 jaar en die is dol op zijn neefje en andersom. Zo mooi om te zien.

Bij de brunch ontdekte hij ineens dat als hij iets op de grond gooide het hondje van mijn zus ermee vandoor ging. Schaterlachen was het....
pi_151400446
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 16:14 schreef exode het volgende:
Erg leuke Paasbrunch bij ons gehad. Heerlijk om dat blije hoofdje te zien als hij zijn oma en grote neef in het vizier krijgt.

Hij staat steeds vaker los...we tellen ondertussen echt af tot hij zijn eerste stapjes zet. Nu wat uit zijn doen van de drukte vandaag, na 45 minuten alweer huilend en doodop wakker.

En mierenneuker: tellen doen ze pas veeeel later he :p. (Sorry stond een paar weken geleden een heel artikel over in Volkskrant. Ze zeggen de woorden zonder de betekenis te kennen.) Ons mannetje roept steeds vaker 'papa', duidelijk een woord zonder betekenis ;)
Heerlijk om al die woorden en zinnen hier te lezen, het wordt echt steeds leuker he?!
Dit wil ik even tegenspreken. Nou ja, aanvullen idd. Ze telt niet, maar ze herkent de cijfers wel als ze ergens staan, waar dan ook. Het is niet alleen een woord, maar dat hoort ook echt ergens bij. Dat het een hoeveelheid is die uitgedrukt wordt, dat weet ze idd nog niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cwen op 05-04-2015 22:13:55 ]
  zondag 5 april 2015 @ 21:55:07 #138
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_151402397
Ja, dan herkennen ze de cijfers als zijnde een plaatje. Herken het ook van M, die was ook best vlot met opnoemen en herkennen van cijfers maar echt tellen doet hij nog niet zo lang. Denk niet dat je Exode tegenspreekt maar eerder aanvult.
  zondag 5 april 2015 @ 21:57:08 #139
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_151402491
Nora telt ook tot 10, maar ik denk idd dat het meer een versje opzeggen is voor haar. Hoewel het er wel heel wijs uitziet als ze ook echt 3 dingen aanwijst terwijl ze 1, 2, 3 zegt :+

Nora kan ook de 1, 2 en 3 herkennen, maar letters lukt nog niet. Alle tekst noemt ze 'Nora', omdat ik een paar keer haar naam heb opgeschreven en vroeg wat er staat.
Zo had ze bijvoorbeeld stickers gekregen die je op eieren kunt plakken voor pasen met bloemetjes en vlinders en teksten als 'vrolijk pasen'. Ze vroeg dan om een sticker die ik dan aangaf zodat zij 'm op een ei kon plakken. Vroeg ze om 'bloem', 'nog een bloem', 'vlinder', 'Nora', 'nog een Nora' :P
pi_151403541
Sylver _O-

Pfff... Herkent iemand een 'sprong' rond 19/20 mnd? Ze wil weer niet slapen en dat is voor Ellie echt sprongetjesgedrag (ik houd m'n hart vast voor de puberteit :P).
Ze krijgt ook (eindelijk) haar 2e paar ondertandjes én ik denk dat ze binnenkort overgaat op meerwoordzinnetjes, maar echt, ze is baldadig, onrustig en overduidelijk gefrustreerd. Ze slaat en knijpt, gaat heel laat slapen en is voor haar doen vroeg wakker. Ook kauwt ze op de borst :(.

Het is een fase...
pi_151403779
Edit: gezeik.
pi_151404266
Ik heb 't gemist?
pi_151404301
Ik ook
En nu ben ik nieuwsgierig :@
  zondag 5 april 2015 @ 22:33:03 #144
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_151404309
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 22:18 schreef Cwen het volgende:
Sylver _O-

Pfff... Herkent iemand een 'sprong' rond 19/20 mnd? Ze wil weer niet slapen en dat is voor Ellie echt sprongetjesgedrag (ik houd m'n hart vast voor de puberteit :P).
Ze krijgt ook (eindelijk) haar 2e paar ondertandjes én ik denk dat ze binnenkort overgaat op meerwoordzinnetjes, maar echt, ze is baldadig, onrustig en overduidelijk gefrustreerd. Ze slaat en knijpt, gaat heel laat slapen en is voor haar doen vroeg wakker. Ook kauwt ze op de borst :(.

Het is een fase...
Dat zou best kunnen, wij hadden hier een paar weken terug heeeeeele slechte nacht, elke 2 uur wakker, vanaf 02.30u elk half uur en om 04.30/05.00 wakker en niet meer in slaap te krijgen - dat was met 19 maanden ..

Pohhh, sterkte! Altijd zo vermoeiend als je midden in zo'n fase zit.
  zondag 5 april 2015 @ 22:33:45 #145
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_151404346
Ik had het wel gelezen, vond het geen gezeik hoor Nikki.
pi_151404904
Gemist. Nikki :*
pi_151405023
Ik las in de Volkskrant dat kinderen pas rond hun vijfde echt gaan tellen. Inderdaad het principe hoeveelheid gaan herkennen en gebruiken. Dit is geen betweter bericht hoor, ik vond het gewoon heel interessant om te lezen. Stonden veel dingen in waarvan ik dacht 'echt?'

Ik kan niet wachten tot ons jochie meer gaat zeggen dan 'mama' 'kak' 'neenee' en 'papa'. Ik lees al die ontwikkelingen hier met veel plezier :) overigens roept ie alleen mama als hij iets wilt.
pi_151405413
Ik begrijp wel wat ze bedoelen exode. Ik kreeg het toevallig vrijdag uitgelegd op de psz toen we het exitgesprek hadden van eva.
Daar mag het kindje van de dag altijd tellen net hoeveel ze zijn. Eva telt dan prima tot 15 bijvoorbeeld, maar als ze dan bij 15 is en de juf vraagt 'en hoeveel kindjes zijn er nou?' Dan kan ze daarop geen antwoord geven. Als hetzelfde gebeurd met tellen van de juffen, lukt het wel. Dat zijn er maar 2.
Dit besef en verwerken van getallen leren ze in hun vierde jaar over het algemeen.
pi_151406073
Ah inderdaad danic. Ik zal het artikel proberen terug te vinden, het ging er ook over dat 2 sowieso heel lang een grens is zeg maar.

Ik heb als moeder sowieso veel 'echt?' momenten :) Gelukkig staat mijn vrouw voor de klas en heeft wel verstand van kinderen. Hihi.
pi_151407116
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 22:18 schreef Cwen het volgende:
Sylver _O-

Het is een fase...
Jaaah heel herkenbaar (helaas). Eline wil de laatste tijd niet naar bed. (Echt een heel groot drama) en heeft er ook dagen bij dat ze gewoon de hele dag uit haar hum is (die zijn gelukkig nu iets minder aan het worden volgens mij *afkloppen*).
En ook s nachts wordt ze geregeld wakker. Ooit echt wakker en dan wil ze er uit, ooit is het meer huilen in haar slaap, ooit wil ze 6 keer per nacht water en ooit is gewoon helemaal niks goed.
Ik heb deze week al verschillende keren gezegt tegen m'n man 't is een fase (hoop ik).
Ik had veel avonddiensten deze week dus hij kwam elke keer in de strijd van het in bed leggen.
Heb ook echt momenten gehad dat ik ook aan haar zag dat ze meer wou kunnen als dat ze kan (al kan ik daar nu niet echt meer van zeggen wat dat was..)
Ze wil in ieder geval erg graag met de grotere kinderen meespelen (rondjes rennen op de trampoline en proberen te springen is momenteel erg interessant. )
  maandag 6 april 2015 @ 16:29:35 #151
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_151420800
Ho even :o..

Mijn dame die net een weekje 1 is trekt zich op tot staan aan de bank en de salontafel.. Ineens! :) dikke pret!

Succes sprong mama's :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')