Wat natuurlijk fout is.quote:Op donderdag 16 april 2015 19:10 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Die heb ik nu ook al jaren niet meer. en ik doe dus ook geen 40 uur meer werken.
Mooi zo. Veel mensen werken namelijk niet alleen vanwege het geld. mensen die dat wel doen kunnen dan beter wat minder gaan werken. Van dat werk is er toch veel te weinig dus wordt dat beter verdeeld.quote:Op donderdag 16 april 2015 19:08 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ja bla bla met die kern. Basisinkomen; kunnen leven, meer kunnen uitgeven enz enz. Ik ken de redenen. Feit is dat er geen financiële prikkel meer is om 5 dagen te werken.
Dat is dan jouw mening. Op een goed moment kwam op mn weg dat ik bij een baanwisseling met minder uren vrijwel hetzelfde verdiende. Eerst vond ik dat niet fijn maar ik zou nu niet meer anders willen.quote:
Dat is wat anders natuurlijk, je hoeft geen 40 uur te werken omdat je gewoon meer gaat verdienen. Dan is de keuze aan jouw. Het is fout als men niet hoeft te werken en modaal rond kan komen zonder uberhaupt te werken.quote:Op donderdag 16 april 2015 19:18 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Dat is dan jouw mening. Op een goed moment kwam op mn weg dat ik bij een baanwisseling met minder uren vrijwel hetzelfde verdiende. Eerst vond ik dat niet fijn maar ik zou nu niet meer anders willen.
Heb je nu nog echt niet door dat het basisinkomen bedoeld is op het niveau van bijstand, je gaat nog net niet dood van de honger maar een Schuttersbier per dag is al te veel luxe. Daarnaast ga je van elke wel verdiende euro iets meer belasting betalen dan nu dus netto zal je al snel het zelfde aantal uren moeten werken om tot een vergelijkbaar inkomen te komen. Wat we er mee oplossen is de negativiteit omtrent bijstand en we kunnen hele stammen controlerende ambtenaren naar huis sturen die dan ook beschikbaar zijn voor maatschappelijk relevantere zaken. Feitelijk zou rechts Nederland de vingers moeten aflikken bij zo'n plan.quote:Op donderdag 16 april 2015 19:24 schreef xzaz het volgende:
[..]
Dat is wat anders natuurlijk, je hoeft geen 40 uur te werken omdat je gewoon meer gaat verdienen. Dan is de keuze aan jouw. Het is fout als men niet hoeft te werken en modaal rond kan komen.
Ik vrees dat een groot deel van rechts Nederland mensen als losers moet kunnen behandelen om zichzelf winnaar te kunnen voelen.quote:Op donderdag 16 april 2015 19:30 schreef qajariaq het volgende:
Wat we er mee oplossen is de negativiteit omtrent bijstand en we kunnen hele stammen controlerende ambtenaren naar huis sturen die dan ook beschikbaar zijn voor maatschappelijk relevantere zaken. Feitelijk zou rechts Nederland de vingers moeten aflikken bij zo'n plan.
quote:Op donderdag 16 april 2015 19:34 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik vrees dat een groot deel van rechts Nederland mensen als losers moet kunnen behandelen om zichzelf winnaar te kunnen voelen.
quote:Op donderdag 16 april 2015 19:34 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik vrees dat een groot deel van rechts Nederland mensen als losers moet kunnen behandelen om zichzelf winnaar te kunnen voelen.
quote:Op donderdag 16 april 2015 19:36 schreef Fir3fly het volgende:
[..]! Wat grappig, aangezien links Nederland juist die losers nodig heeft om hun zieligheidsindustrie draaiende te houden.
Als dat niet onder de zelfde voorwaarden gebeurd als bedrijven/werknemers in Nederland dan is dat oneerlijke concurrentie ja.quote:Op donderdag 16 april 2015 19:41 schreef Igen het volgende:
manieren vinden om economisch de concurrentie met ons aan te gaan,
Klopt, je denkt toch niet dat er nog zo'n werkloosheid was geweest als zowel links als rechts dat echt niet hadden gewild? Ze houden het land met zijn tweeen tegen, de een wil het geld ongelijk verdelen, de ander wil dat vervolgens herverdelen. Ze zijn liever bezig elkaars werk ongedaan te maken dan een situatie te creeeren waarin ze geen van beide veel te doen hebben.quote:Op donderdag 16 april 2015 19:36 schreef Fir3fly het volgende:
[..]! Wat grappig, aangezien links Nederland juist die losers nodig heeft om hun zieligheidsindustrie draaiende te houden.
De voorwaarden zijn niet hetzelfde omdat het nog relatief arme landen zijn. Dus eigenlijk zeg je dat arme landen eerst rijk moeten worden voordat ze 'eerlijk' de concurrentie aan mogen gaan en geld mogen verdienen.quote:Op donderdag 16 april 2015 19:54 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Als dat niet onder de zelfde voorwaarden gebeurd als bedrijven/werknemers in Nederland dan is dat oneerlijke concurrentie ja.
Ik bedoel dat je niet -in dit voorbeeld- Poolse werknemers in Nederland kunt inzetten tegen Poolse voorwaarden. Als die mensen volgens NL cao kunnen werken zijn ze wat mij betreft welkom maar inderdaad niet als ze hier naar onze normen uitgebuit worden.quote:Op donderdag 16 april 2015 19:55 schreef Igen het volgende:
[..]
De voorwaarden zijn niet hetzelfde omdat het nog relatief arme landen zijn. Dus eigenlijk zeg je dat arme landen eerst rijk moeten worden voordat ze 'eerlijk' de concurrentie aan mogen gaan en geld mogen verdienen.
Dat kan natuurlijk niet; op die manier blijft een arm land altijd arm.
Prima toch? Wat is er zo goed aan 5 dagen werken?quote:Op donderdag 16 april 2015 19:08 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ja bla bla met die kern. Basisinkomen; kunnen leven, meer kunnen uitgeven enz enz. Ik ken de redenen. Feit is dat er geen financiële prikkel meer is om 5 dagen te werken.
Waarmee ze bewijzen dat mensen hoe dan ook willen werken, of het nou zin heeft of geld oplevert of niet.quote:Op donderdag 16 april 2015 19:55 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Klopt, je denkt toch niet dat er nog zo'n werkloosheid was geweest als zowel links als rechts dat echt niet hadden gewild? Ze houden het land met zijn tweeen tegen, de een wil het geld ongelijk verdelen, de ander wil dat vervolgens herverdelen. Ze zijn liever bezig elkaars werk ongedaan te maken dan een situatie te creeeren waarin ze geen van beide veel te doen hebben.
Dat doe je nu ook.quote:Op donderdag 16 april 2015 20:35 schreef Perrin het volgende:
Bah, moet ik weer de portemonnee trekken voor die luie bankhangers?
De stelling van dit topic is dat je waarschijnlijk meer de portmonaie moet trekken voor mensen die moeten verzinnen of iemand een bankhanger is.quote:Op donderdag 16 april 2015 20:35 schreef Perrin het volgende:
Bah, moet ik weer de portemonnee trekken voor die luie bankhangers?
Want alle mensen zijn hetzelfde?quote:Op donderdag 16 april 2015 20:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Waarmee ze bewijzen dat mensen hoe dan ook willen werken, of het nou zin heeft of geld oplevert of niet.
Nee, en zo iemand wordt terecht ontslagen.quote:Op donderdag 16 april 2015 20:38 schreef qajariaq het volgende:
[..]
En zou jij iemand als collega willen hebben die zn best doet om de hele dag op de bank te hangen?
Omdat er geld verdiend moet worden; 5 dagen heb je nodig. Gelukkig hebben ze de werkweek een paar decennia geleden al ingekort.quote:Op donderdag 16 april 2015 20:33 schreef pfaf het volgende:
[..]
Prima toch? Wat is er zo goed aan 5 dagen werken?
Dat met die voorwaarden is één ding.quote:Op donderdag 16 april 2015 20:31 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Ik bedoel dat je niet -in dit voorbeeld- Poolse werknemers in Nederland kunt inzetten tegen Poolse voorwaarden. Als die mensen volgens NL cao kunnen werken zijn ze wat mij betreft welkom maar inderdaad niet als ze hier naar onze normen uitgebuit worden.
Maar mogelijk is Polen er veel meer blij mee als initiatiefrijke mensen hun eigen economie aanjagen in plaats dat ze de illusie hebben dat ze hier meer overhouden dan thuis.
Dat moeten is echt wel willen. Moeten doe ik alleen naar de WC :-)quote:Op donderdag 16 april 2015 20:41 schreef xzaz het volgende:
[..]
Omdat er geld verdiend moet worden; 5 dagen heb je nodig. Gelukkig hebben ze de werkweek een paar decennia geleden al ingekort.
Daar is niks op tegen. Genoeg mensen werken ook bijv. maar 4 dagen in de week en nemen met minder salaris genoegen.quote:Op donderdag 16 april 2015 20:45 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Dat moeten is echt wel willen. Moeten doe ik alleen naar de WC :-)
Wat is er op tegen dat mensen minder werken voor ook minder geld. Ik hoef niet in een dikke Volvo te rijden, met mn Cuore ben ik al heel blij namelijk.
Maar dit wordt iets off topic.
De concurrentie in het vervoer is oneerlijk omdat verouderde, rook spugende vrachtwagen gaan concurreren met vrachtwagens die wel aan NL millieu eisen voldoen.quote:Op donderdag 16 april 2015 20:45 schreef Igen het volgende:
Maar er wordt ook nogal eens geklaagd over dat Poolse concurrentie oneerlijk is omdat zij hun familie lekker goedkoop in Polen kunnen laten wonen terwijl de man dan een half jaartje in Nederland aan het werk gaat. Terwijl dat natuurlijk helemaal niet oneerlijk is
Precies, dus met het arbeidsloos inkomen kan je de huur betalen en je eten. Het dagelijkse biertje kan er dan niet van af, daar moet je gewoon voor werken. De grote besparing zit in het feit dat je veel minder controlerende mensen nodig hebt. Laat die club dan iets nuttigers doen en laat mensen die echt niet willen werken gewoon in hun eigen sop gaarkoken zonder dat we op ze letten. Niet laten verhongeren maar ook weer niet een luxe leven aanbieden.quote:Op donderdag 16 april 2015 20:47 schreef Igen het volgende:
Maar dat laatste puntje hoort er wel bij. Je kan niet 4 dagen in de week gaan werken met de verwachting dat je de welvaart krijgt die bij 5 dagen werken hoort.
We werken niet om geld te verdienen, maar om producten en diensten te leveren?quote:Op donderdag 16 april 2015 20:41 schreef xzaz het volgende:
[..]
Omdat er geld verdiend moet worden; 5 dagen heb je nodig. Gelukkig hebben ze de werkweek een paar decennia geleden al ingekort.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |