abonnement Unibet Coolblue
pi_155651436
Opdoeken.
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_155654545
Bedankt alvast Wwolfy! Ik zie er naar uit.

nkerkhof at gmail punt com

[ Bericht 20% gewijzigd door nkerkhof op 29-08-2015 19:14:24 ]
pi_155654685
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 13:57 schreef Thaboel het volgende:
Opdoeken.
Kun je deze one-liner ook nog onderbouwen?
pi_155656834
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 13:57 schreef Thaboel het volgende:
Opdoeken.
Dit.

Ja ik weet dat de natres ook goed werk doet en voornamenlijk taken die ik liever niet doe(lees wachtlopen).

Maar in een tijd van bezuiniging op bezuiniging en het trieste zootje wat ons leger nu voorstelt is het imho niet te verkopen dat er beroepslui t hek over getrapt worden terwijl de natres vrolijk door hobbelt.

En nu zal ik wel weer commentaar krijgen, maar voor t merendeel van de natres lui(zeker diegene die ik gesproken heb de afgelopen jaren) gewoon een betaalde hobby en komt men hoofdzakelijk voor de fun dingen.
En dat snap ik prima, zou ik zelf wss ook doen ;) maar al het geld en de middelen die er zijn zouden richting parate eenheden moeten gaan.
  Moderator zaterdag 29 augustus 2015 @ 19:33:44 #180
257132 crew  Awsom
pi_155658231
Ah, deze reacties was ik al bang voor. Wat moet er wel niet gebeuren voor reservisten als volwaardige collega's worden gezien?

Desondanks, en gelukkig voor ons, strookt dat opdoeken niet met de visie van de tweede kamer en het kabinet, die juist veel meer gebruik willen maken van reservisten. In dat opzicht is dit dan ook een heel erg vreemd besluit van de C-LAS.
pi_155659369
Het is sowieso apart dat er zo sterk gesneden wordt in het budget van natres en dat de hoeveelheid natres omlaag gaat, terwijl ze juist de hoeveelheid wilden vergroten. Daarmee wil ik niet zeggen dat ik het eens ben met die beslissingen maar dat het wel erg tegenstrijdig is.
pi_155660417
quote:
99s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 19:33 schreef Awsom het volgende:
Ah, deze reacties was ik al bang voor. Wat moet er wel niet gebeuren voor reservisten als volwaardige collega's worden gezien?

Desondanks, en gelukkig voor ons, strookt dat opdoeken niet met de visie van de tweede kamer en het kabinet, die juist veel meer gebruik willen maken van reservisten. In dat opzicht is dit dan ook een heel erg vreemd besluit van de C-LAS.
De 2e kamer wil enkel goedkoop inzetbaar volk. En reservisten kosten nagenoeg niks als je ze niet inzet.

En is t zo vreemd dan dat ik(en met mij vele) vind dat als er prio's gesteld moeten worden de natres gewoon onderaan hangt?

En dat heeft niks met volwaardig zijn te maken. Kap nou eens met dat calimero gejank.

Er word overal gesneden en de laatste jaren heeft de natres echt niks te klagen gehad vergeleken met de rest van de kl. En nu word er eens terecht gesneden bij de natres.

Of zie jij liever dat de rest van de pzh's verkocht word zodat jij in t weekend over de hei kan kruipen?

[ Bericht 16% gewijzigd door Bouke-p op 29-08-2015 21:07:24 ]
pi_155663055
quote:
99s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 19:33 schreef Awsom het volgende:
Ah, deze reacties was ik al bang voor. Wat moet er wel niet gebeuren voor reservisten als volwaardige collega's worden gezien?
Op het moment dat ze beroeps worden... :P

Ik heb persoonlijk nooit zo veel moeite of last van Natressers, ik kan het over het algemeen wel goed vinden met die lui. Maar ja, tegen de opper hebben ze natuurlijk niet direct flinke babbels, anders trap ik ze in de houding en gaan we olv de opper even een stukje hobbelen. :{w

quote:
Desondanks, en gelukkig voor ons, strookt dat opdoeken niet met de visie van de tweede kamer en het kabinet, die juist veel meer gebruik willen maken van reservisten. In dat opzicht is dit dan ook een heel erg vreemd besluit van de C-LAS.
Het besluit is niet zo vreemd, het is net wat BoukeP zegt, als er geld is prima, is het geld op dan moet je prioriteiten stellen en de Natres bungelt terecht onderaan dan. Want zo goedkoop is de Natres helemaal niet, ja als je ze niet oproept zijn ze goedkoop. Maar reguliere oefeningen, opkomsten etc. kosten net zo hard geld. Als de Natres oefenmandagen, munitie etc. op het budget van de rest van de krijgsmacht drukken dan weet ik ook wel wat ik zou doen.
pi_155668462
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 16:43 schreef sneakydesert het volgende:

[..]

Kun je deze one-liner ook nog onderbouwen?
Is al gebeurd. En netter verwoord dan dat ik het zou doen.
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_155668651
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2015 02:06 schreef Thaboel het volgende:

[..]

Is al gebeurd. En netter verwoord dan dat ik het zou doen.
Heb het gezien idd.
pi_155668882
quote:
99s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 19:33 schreef Awsom het volgende:
Ah, deze reacties was ik al bang voor. Wat moet er wel niet gebeuren voor reservisten als volwaardige collega's worden gezien?

Desondanks, en gelukkig voor ons, strookt dat opdoeken niet met de visie van de tweede kamer en het kabinet, die juist veel meer gebruik willen maken van reservisten. In dat opzicht is dit dan ook een heel erg vreemd besluit van de C-LAS.
Juist niet, je moet twee stappen verder denken. Dit is een nare maar ontzetten slimme stap van C-LAS.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2015 05:06:14 ]
  Moderator zondag 30 augustus 2015 @ 13:21:40 #187
257132 crew  Awsom
pi_155673401
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 05:05 schreef vervoerder23 het volgende:

[..]

Juist niet, je moet twee stappen verder denken. Dit is een nare maar ontzetten slimme stap van C-LAS.
Het is zo'n ontzettend slimme zet dat ze hem nu al voor de tweede keer in 5 jaar tijd zetten!
  Moderator zondag 30 augustus 2015 @ 13:22:12 #188
257132 crew  Awsom
pi_155673414
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2015 02:06 schreef Thaboel het volgende:

[..]

Is al gebeurd. En netter verwoord dan dat ik het zou doen.
Onderbouw jij het eens dan.
pi_155699022
"Met het oog op de toenemende spanningen in de wereld en de verantwoordelijkheden die daaruit voortvloeien...." - ;)
------
Nothing but the rain
pi_155720649
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 20:00 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

Los van de rambo uitstraling en stoere verhalen bedoel je? ;)

oa het volledig omgehangen autoritair de pendelbus binnenstappen(bij de hoofdpoort heumensoord) en het befehl! geven dat iedereen zn smaca(wtf?) moet laten zien, vervolgens niks controleren en niet doorhebben dat 2 mensen een veteranenpas laten zien(maar daarvoor moest ie door de bus lopen ipv voorin blijven staan).

En op dag 4, 4daagse uitgelopen en ik kon nauwelijks meer lopen van de blaren en mn dikke pootjes. één van mn buddy's had ook auwtjes dus vonden wij als kpl1's dat buddy 3 als elnt de auto moest gaan halen dit keer, in het kader van zorgen voor zn mannen enzo :P (en we waren met zijn auto).

We hadden sochtends de auto, zoals de dagen ervoor tegenover heumensoord in de woonwijk gezet en dan via dat zandpad/achteringang het kamp op lopen en smiddags haalde 1 van ons de auto op en pikte de rest bij de achterpoort op. En dat kon ook gewoon, je mag met voertuigen zonder pas oid gewoon tot aan de poort komen.
Enfin, elnt gaat de auto halen en 30min later worden we gebeld dat ie dr van de wacht niet langs mag. Wij over de jank, met pijn en moeite opgestaan en toch maar die kant opgestrompeld. Ondertussen rijden er voertuigen af en aan, 4tonners, mb's, buitenlandse combi busjes, taxi's enz enz. we konden een lift krijgen tot einde zandweg gelukkig en toen ik aan t sld2 meisje vroeg waarom ze in vredesnaam alleen die auto van onze luit tegenhield en taxi's door mochten was het "ja regels zijn regels meneer".

Toen heb ik dr maar bedankt voor de grijze kilometers en gezegd dat ze misschien een lesje rangen en aanspreektitels moest gaan volgen(iets in die bewoording, misschien iets onaardiger)
Hahahaha dit verhaal komt wel heel bekend voor, maar dan op het einde van dag 3. Na de zeven heuvelen, toen fietste ik met een buddy op de mountainbike ook via dat achterpad richting de woonwijk. Ik ging naar soldaat van oranje die donderdagavond en m'n bud nam de fiets weer mee terug naar het kamp. Kwamen we langs twee figuren, waarvan dus één in ieder geval korperaal, die redelijk zat te tieren én die arme dame wees op de rang van korperaal. _O- _O- Lekkere zure berggeiten, omdat ze niet mee mochten met een busje of geen auto mochten ophalen, ik weet het niet precies. Zuur waren ze in ieder geval wel :D :D


OT: Het verhaal is heel begrijpelijk, maar ook heel slim. Direct tegen het beleid van de minister in gaan, dat geeft wel aan wat hij er van vind. Dat is niet zozeer om de NatRes zelf, maar zoals eerder aangehaald, de prioriteiten die gesteld moeten worden. Gezien alle eisen waar de parate clubs aan moeten voldoen (NRF, EUBG etc etc etc) moet er gewoon voldoende geoefend worden. Het is niet leuk en ook zeer demotiverend. Het is gewoon niet anders, dat is de realiteit.

[ Bericht 4% gewijzigd door Aapsoldaat op 31-08-2015 22:38:05 ]
pi_155724420
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 22:25 schreef Aapsoldaat het volgende:

[..]

Hahahaha dit verhaal komt wel heel bekend voor, maar dan op het einde van dag 3. Na de zeven heuvelen, toen fietste ik met een buddy op de mountainbike ook via dat achterpad richting de woonwijk. Ik ging naar soldaat van oranje die donderdagavond en m'n bud nam de fiets weer mee terug naar het kamp. Kwamen we langs twee figuren, waarvan dus één in ieder geval korperaal, die redelijk zat te tieren én die arme dame wees op de rang van korperaal. _O- _O- Lekkere zure berggeiten, omdat ze niet mee mochten met een busje of geen auto mochten ophalen, ik weet het niet precies. Zuur waren ze in ieder geval wel :D :D


OT: Het verhaal is heel begrijpelijk, maar ook heel slim. Direct tegen het beleid van de minister in gaan, dat geeft wel aan wat hij er van vind. Dat is niet zozeer om de NatRes zelf, maar zoals eerder aangehaald, de prioriteiten die gesteld moeten worden. Gezien alle eisen waar de parate clubs aan moeten voldoen (NRF, EUBG etc etc etc) moet er gewoon voldoende geoefend worden. Het is niet leuk en ook zeer demotiverend. Het is gewoon niet anders, dat is de realiteit.
Zou ik best wel eens geweest kunnen zijn ja, al was t op dag 4 :P Beetje jammer dat ik(als ik t was ) de zure geit was in jouw ogen. Er was absoluut geen reden om auto's tegen te houden.

Maar goed jij zal t ongetwijfeld grappig gevonden hebben en zielig voor die dame :P
pi_155725156
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2015 00:13 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

Zou ik best wel eens geweest kunnen zijn ja, al was t op dag 4 :P Beetje jammer dat ik(als ik t was ) de zure geit was in jouw ogen. Er was absoluut geen reden om auto's tegen te houden.

Maar goed jij zal t ongetwijfeld grappig gevonden hebben en zielig voor die dame :P
Nee, het was echt op dag 3, dan was het een andere kpl die de wacht uit stond te foeteren :P Zij liepen met z'n tweeën via die zandweg de woonwijk in. Volgens mij konden ze niet mee met het vervoer o.i.d. Arme meid, denkt een leuke steunverlening te kunnen draaien, krijgt ze allemaal kpl's over d'r heen _O- _O-
pi_155727013
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 00:51 schreef Aapsoldaat het volgende:

[..]

Nee, het was echt op dag 3, dan was het een andere kpl die de wacht uit stond te foeteren :P Zij liepen met z'n tweeën via die zandweg de woonwijk in. Volgens mij konden ze niet mee met het vervoer o.i.d. Arme meid, denkt een leuke steunverlening te kunnen draaien, krijgt ze allemaal kpl's over d'r heen _O- _O-
Hmm lijkt me sterk dat t 2x gebeurd is, zal me wel vergissen in de dagen ;)
pi_155751105
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 00:51 schreef Aapsoldaat het volgende:

[..]

krijgt ze allemaal kpl's over d'r heen _O- _O-
Beetje dubbel op te vatten dit :P
Bij de korporaal komt men met persoonlijke ideeën. Met de ideeën van de korporaal gaat men weg.
  maandag 7 september 2015 @ 20:24:53 #195
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_155904781
Beste FOK!'ers, :)

Ik ga dit jaar mijn VWO afronden en begin dan aan een studie op de universiteit Leiden. Het lijkt me alleen erg leuk en belangrijk dat ik ook daarnaast wat ga doen. Omdat ik graag iets nuttigs wil gaan doen lijkt het me een goed idee om bij de Nationale Reserve te gaan. Als de nood aan de man is kan je toch helpen en sta je niet langs de zijlijn...

Ik had eigenlijk een drietal vragen:

1. Wat zijn de fysieke eisen voor de Nationale Reserve? Momenteel voetbal en fiets ik wat maar ik heb niet een steenharde conditie, maar daar kan natuurlijk aan gewerkt worden.
2. Is er ook de hardheid die je in het beroepsleger zou verwachten?
3. Raden jullie het aan?

Ik zou het erg waarderen als iemand mij kan beantwoorden!
  Moderator maandag 7 september 2015 @ 20:28:19 #196
257132 crew  Awsom
pi_155904903
1. Elke gezonde jongen zou het moeten halen. Als jij 5km kunt hardlopen en niet kapot bent na 100 meter sprinten ga je het wel halen.

2. Soms wel, meestal niet.

3. Ja ja ja ja ja! :)


Oja, begin op tijd met solliciteren. Dat kan zo 6 - 12 maanden duren..
  maandag 7 september 2015 @ 20:44:52 #197
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_155905503
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 20:28 schreef Awsom het volgende:
1. Elke gezonde jongen zou het moeten halen. Als jij 5km kunt hardlopen en niet kapot bent na 100 meter sprinten ga je het wel halen.

2. Soms wel, meestal niet.

3. Ja ja ja ja ja! :)

Oja, begin op tijd met solliciteren. Dat kan zo 6 - 12 maanden duren..
Dankje voor de snelle antwoorden. :) Hoe zit het met bijvoorbeeld opdrukken of sit-ups?
  Moderator maandag 7 september 2015 @ 21:16:30 #198
257132 crew  Awsom
pi_155906904
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 20:44 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Dankje voor de snelle antwoorden. :) Hoe zit het met bijvoorbeeld opdrukken of sit-ups?
Minimaal 20 keer opdrukken, 30 sit-ups... Maar dat is geen onderdeel van de keuring, maar van de jaarlijkse conditieproef. :P
  maandag 7 september 2015 @ 21:23:13 #199
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_155907206
quote:
99s.gif Op maandag 7 september 2015 21:16 schreef Awsom het volgende:

[..]

Minimaal 20 keer opdrukken, 30 sit-ups... Maar dat is geen onderdeel van de keuring, maar van de jaarlijkse conditieproef. :P
Ah maar je moet toch ook een fysieke test doen tijdens je keuring? :) Opdrukken ben ik niet zo goed in maar dat komt goed.
pi_155911417
https://werkenbijdefensie.nl/userfiles/fit%20op%20keuring.pdf
Lees deze brochure even en met name hst 3

Verder geld voor elk persoon weer een andere eis. O.a. Afhankelijk van je leeftijd,gewicht, maximale hartslag, hoe lang hou je dit vol en ook ;hoe snel je hartslag herstelt na max. inspanning.

Verkijk je ook echt niet op het fietsen - want als je 5-10 km kunt hardlopen wil nog niet zeggen dat je ook die fietstest wel even doet :)
------
Nothing but the rain
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')