abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151163521
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 18:26 schreef danos het volgende:

[..]

Echgt knap hoe mensen schaamteloos, alle geruchten voor waar aannemen en vervolgens even een hele levensschets kunnen neerzetten :')
Dit. En dan van zichzelf denken dat zo ook nog intelligent zijn :|W
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_151163560
In Amerika hebben criminologen meegedacht, niet alleen luchtvaartmensen zoals hier die 'ervan uitgaan dat piloten betrouwbaar zijn' (zie de piloten die bij DWDD waren en Baksteen bij Pauw).
Criminologen denken wat er kan gebeuren en terwijl hier wordt gedacht: het gebeurt niet en als het gebeurt, zien we wel weer.
Dus Amerika heeft twee man in de cockpit en Amerika laat net afgezwaaide vliegers niet direct een airbus besturen.
Dat is ook de enige manier waarmee je enige kans hebt om idioten eruit te pikken vóórdat ze hun zieke plannetjes gaan uitvoeren met heel veel mensen aan boord, want die pik je er niet uit met een psychologische test.
pi_151163601
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 18:49 schreef eight het volgende:

[..]

Dit. En dan van zichzelf denken dat zo ook nog intelligent zijn :|W
Och, ik heb best een redelijke IQ score.

Ik lees inderdaad veel, zonder daar een oordeel over te vellen. Dat heb ik tot op dit moment dan ook niet gedaan.
pi_151163695
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 18:51 schreef Loekie1 het volgende:
In Amerika hebben criminologen meegedacht, niet alleen luchtvaartmensen zoals hier die 'ervan uitgaan dat piloten betrouwbaar zijn' (zie de piloten die bij DWDD waren en Baksteen bij Pauw).
Criminologen denken wat er kan gebeuren en terwijl hier wordt gedacht: het gebeurt niet en als het gebeurt, zien we wel weer.
Dus Amerika heeft twee man in de cockpit en Amerika laat net afgezwaaide vliegers niet direct een airbus besturen.
Dat is ook de enige manier waarmee je enige kans hebt om idioten eruit te pikken vóórdat ze hun zieke plannetjes gaan uitvoeren met heel veel mensen aan boord, want die pik je er niet uit met een psychologische test.
Ik zie niet helemaal in waarom we op basis van dit jongeren kansen moeten ontnemen in de luchtvaart. Nog even erbuiten gelaten dat psychologische problemen zich prima pas in een veel later levensstadium kunnen manifesteren. Kijk naar de eerdere 'zelfmoordpiloten', die hadden al lang en breed meer dan 1500 uur.
pi_151163697
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 18:51 schreef Loekie1 het volgende:
In Amerika hebben criminologen meegedacht, niet alleen luchtvaartmensen zoals hier die 'ervan uitgaan dat piloten betrouwbaar zijn' (zie de piloten die bij DWDD waren en Baksteen bij Pauw).
Criminologen denken wat er kan gebeuren en terwijl hier wordt gedacht: het gebeurt niet en als het gebeurt, zien we wel weer.
Dus Amerika heeft twee man in de cockpit en Amerika laat net afgezwaaide vliegers niet direct een airbus besturen.
Dat is ook de enige manier waarmee je enige kans hebt om idioten eruit te pikken vóórdat ze hun zieke plannetjes gaan uitvoeren met heel veel mensen aan boord, want die pik je er niet uit met een psychologische test.
Sterker nog, er zijn helemaal geen psychologische tests. Alleen een uiterst summiere psychologische test bij de selectieprocedure, maar die is enkel gericht op bepaalde beroepsgerelateerde capaciteiten om een vliegtuig te besturen. Daarna, volgt er geen enkele psychologische test meer. Maar wel ieder jaar een medische lichamelijke keuring.
pi_151163766
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 18:55 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Ik zie niet helemaal in waarom we op basis van dit jongeren kansen moeten ontnemen in de luchtvaart. Nog even erbuiten gelaten dat psychologische problemen zich prima pas in een veel later levensstadium kunnen manifesteren. Kijk naar de eerdere 'zelfmoordpiloten', die hadden al lang en breed meer dan 1500 uur.
Precies! Waarom wel piloten jaarlijks onderwerpen aan een medische lichamelijke test, maar niet aan een psychologische test? Net als dat je ineens lichamelijk iets kan mankeren, kan dat net zo goed ook voor de psyche gelden.
  zondag 29 maart 2015 @ 18:59:17 #133
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_151163836
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 18:57 schreef Tayu het volgende:

[..]

Precies! Waarom wel piloten jaarlijks onderwerpen aan een medische lichamelijke test, maar niet aan een psychologische test? Net als dat je ineens lichamelijk iets kan mankeren, kan dat net zo goed ook voor de psyche gelden.
Omdat je je bij een medische test kunt baseren op feiten en de uitslag daarvan ontegensprekelijk is. Bij een psychologische test is dat wel even anders natuurlijk ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_151163934
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 18:59 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Omdat je je bij een medische test kunt baseren op feiten en de uitslag daarvan ontegensprekelijk is. Bij een psychologische test is dat wel even anders natuurlijk ...
Nou, dat is ook niet altijd zo ( weet ik uit ervaring igv lichamelijke tests). Bij psychologische tests geef ik toe dat dat nog veel lastiger is.

Zullen we dan gewoon maar helemaal niets meer testen?

Selecteren we alleen nog maar op of je ogen wel blauw genoeg zijn. Dat schijnt betrouwbaar te zijn.
pi_151163938
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 18:57 schreef Tayu het volgende:

[..]

Precies! Waarom wel piloten jaarlijks onderwerpen aan een medische lichamelijke test, maar niet aan een psychologische test?
Zal weinig zin hebben omdat de piloten echt niet op de vragenlijst gaan aankruisen dat ze stemmen horen, chronische slaapproblemen, woede-aanvallen, depressie, zelfmoordgedachten hebben of massamoord aan het plannen zijn.
pi_151164025
Als je die gast van nu twee of drie jaar had kunnen volgen in kleinere vliegtuigen, zou het voor hem veel moeilijker zijn geweest om continu zijn depressie en andere problemen te verzwijgen. Wellicht had hij een keer een woedeuitbarsting gekregen. Z'n vriendin kwam er ook pas na een tijd achter dat ie agressief was.

Stel dat nu nog zo'n gast ergens bezig is, van alles verzwijgt, en het lukt zijn vliegbrevet te krijgen, en niet tegen een berg op wil vliegen maar op Barcelona stad of Parijs of Amsterdam of Londen?

Zó denken criminologen en zo moet je ook denken als je écht de veiligheid van passagiers en crew en mensen op de grond boven alles stelt en het niet alleen een dode letter is.
pi_151164076
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 18:57 schreef Tayu het volgende:

[..]

Precies! Waarom wel piloten jaarlijks onderwerpen aan een medische lichamelijke test, maar niet aan een psychologische test? Net als dat je ineens lichamelijk iets kan mankeren, kan dat net zo goed ook voor de psyche gelden.
Afgezien van praktische problemen, en mochten er voor zover mogelijk hulp en reïntegratietrajecten mogelijk zijn zoals nu het geval is, dan is dat al een veel betere oplossing dan lukraak maatregelen opstellen die meer kwaad dan goed doen inderdaad.

Maargoed, dat geldt uiteraard voor een heleboel verantwoordelijke beroepen waar deze testen ook niet worden gedaan ;)
pi_151164109
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 19:05 schreef Loekie1 het volgende:
Als je die gast van nu twee of drie jaar had kunnen volgen in kleinere vliegtuigen, zou het voor hem veel moeilijker zijn geweest om continu zijn depressie en andere problemen te verzwijgen. Wellicht had hij een keer een woedeuitbarsting gekregen. Z'n vriendin kwam er ook pas na een tijd achter dat ie agressief was.

Stel dat nu nog zo'n gast ergens bezig is, van alles verzwijgt, en het lukt zijn vliegbrevet te krijgen, en niet tegen een berg op wil vliegen maar op Barcelona stad of Parijs of Amsterdam of Londen?
Dat was dus wel een ding, hij kon alleen maar tegen de bergen aanvliegen, omdat de AP niet ingesteld kan worden tot een hoogte minder dan 100 ft. En dat is dus precies wat hij heeft gedaan.
pi_151164276
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 19:07 schreef Tayu het volgende:

[..]

Dat was dus wel een ding, hij kon alleen maar tegen de bergen aanvliegen, omdat de AP niet ingesteld kan worden tot een hoogte minder dan 100 ft. En dat is dus precies wat hij heeft gedaan.
http://en.m.wikipedia.org(...)uctures_in_the_world
Heel goed mikken.
Maar als een vliegtuig gaat landen gaan ze toch ook onder 100 ft?
  Vis een optie? zondag 29 maart 2015 @ 19:15:42 #140
70532 loveli
N
pi_151164393
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 19:12 schreef computergirl het volgende:

[..]

http://en.m.wikipedia.org(...)uctures_in_the_world
Heel goed mikken.
Maar als een vliegtuig gaat landen gaan ze toch ook onder 100 ft?
Op een willekeurige berg staan minder bakens dan op een gemiddeld vliegveld, gok ik.
crap in = crap out
pi_151164467
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 19:12 schreef computergirl het volgende:

[..]

http://en.m.wikipedia.org(...)uctures_in_the_world
Heel goed mikken.
Maar als een vliegtuig gaat landen gaan ze toch ook onder 100 ft?
Ja, maar niet op de ap! Hij heeft nadat de gezagvoerder de cockpit verliet, de ap bijgesteld. De lijn van daling laat zien dat hij de ap heeft bijgesteld tot de max (is 100 ft). Het is dus niet zo, dat hij zelf heeft gestuurd (vandaar ook het schampen van een eerdere bergtop). Op de BBC, lieten ze een piloot in een sim deze vlucht simuleren, hij brak het voortijdig af, bij het meervoudig klinken van het alarm "pull up". Hij kon het zelfs in de simulator niet aan, omdat het zo dwars tegen alle instincten van een getrainde piloot indruist.
  zondag 29 maart 2015 @ 19:18:55 #142
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_151164512
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 19:05 schreef Loekie1 het volgende:
Als je die gast van nu twee of drie jaar had kunnen volgen in kleinere vliegtuigen, zou het voor hem veel moeilijker zijn geweest om continu zijn depressie en andere problemen te verzwijgen. Wellicht had hij een keer een woedeuitbarsting gekregen. Z'n vriendin kwam er ook pas na een tijd achter dat ie agressief was.

Stel dat nu nog zo'n gast ergens bezig is, van alles verzwijgt, en het lukt zijn vliegbrevet te krijgen, en niet tegen een berg op wil vliegen maar op Barcelona stad of Parijs of Amsterdam of Londen?

Zó denken criminologen en zo moet je ook denken als je écht de veiligheid van passagiers en crew en mensen op de grond boven alles stelt en het niet alleen een dode letter is.
Alsof vliegmaatschappijen ooit piloten aannemen en ze dan jarenlang alleen in kleine vliegtuigen inroosteren. Volgens mij word je opgeleid voor een bepaald type vliegtuig, dus iedereen omscholen na een paar jaar kost de maatschappij nog meer geld. Bovendien kan een piloot in een vliegtuig met 90 passagiers ook tegen een berg aan vliegen, is dat dan veel minder erg?

Het lijkt me niet dat maatschappijen bakken vol geld moeten gaan uitgeven om zo'n zeer uitzonderlijk geval te voorkomen. De twee mensen in de cockpit regel vind ik al een prima stap.
pi_151164568
Zo te zien was de co-piloot een knappe man, die alles mee leek te hebben. (mooie foto's!) Een voor het oog een goddelijk bestaan.

Maar het leek de buitenkant. Nu zoveel naar buiten komt.

Hij scheen - volgens sommige berichten in de media - netvliesloslating te hebben en (mede) daardoor zijn carrière op het spel kwam te staan.

Ik weet niet of duidelijk is of zijn - vermeende - oogproblemen het gevolg waren van zijn psychische gesteldheid. :{
pi_151164572
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 19:17 schreef Tayu het volgende:

[..]

Ja, maar niet op de ap! Hij heeft nadat de gezagvoerder de cockpit verliet, de ap bijgesteld. De lijn van daling laat zien dat hij de ap heeft bijgesteld tot de max (is 100 ft). Het is dus niet zo, dat hij zelf heeft gestuurd (vandaar ook het schampen van een eerdere bergtop). Op de BBC, lieten ze een piloot in een sim deze vlucht simuleren, hij brak het voortijdig af, bij het meervoudig klinken van het alarm "pull up". Hij kon het zelfs in de simulator niet aan, omdat het zo dwars tegen alle instincten van een getrainde piloot indruist.
Ap= automatische piloot, daar las ik overheen.
pi_151164620
Wordt FADEC nog in Airbussen gebruikt?
pi_151164634
quote:
15s.gif Op zondag 29 maart 2015 19:20 schreef Webschip het volgende:
Zo te zien was de co-piloot een knappe man, die alles mee leek te hebben. Een voor het oog een goddelijk bestaan.

Maar het leek de buitenkant. Nu zoveel naar buiten komt.

Hij scheen - volgens sommige berichten in de media - netvliesloslating te hebben en (mede) daardoor zijn carrière op het spel kwam te staan.

Bij een netvliesloslating ga je niet naar de neuroloog, en het is ook te fixen mits je er op tijd bij bent
pi_151164671
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 19:22 schreef computergirl het volgende:

[..]

Bij een netvliesloslating ga je niet naar de neuroloog, en het is ook te fixen mits je er op tijd bij bent
Ik las ook dat hij bij een oogkliniek kwam. Maar of hij daar ook behandeld is, weet ik niet.
pi_151165154
Lekkere dramatische reconstructie net bij RTL :')
pi_151165163
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 19:22 schreef computergirl het volgende:

[..]

Bij een netvliesloslating ga je niet naar de neuroloog, en het is ook te fixen mits je er op tijd bij bent
Nou, ik heb eens een heel ernstige netvliesontsteking gehad, en ja, dan kom je terecht bij de neuroloog. Maar met een heel ernstige netvliesontsteking kun je weinig meer, hoor! Dan ben je echt uitgeschakeld.
pi_151165217
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 19:36 schreef Tayu het volgende:

[..]

Nou, ik heb eens een heel ernstige netvliesontsteking gehad, en ja, dan kom je terecht bij de neuroloog. Maar met een heel ernstige netvliesontsteking kun je weinig meer, hoor! Dan ben je echt uitgeschakeld.
Kolere, wat jij allemaal niet hebt gehad zeg. Jij bent in vele topics best wel een ervaringsdeskundige.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')