abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151127807
Al lange tijd erger ik me aan hoe grote getalen moslims met dieren omgaan. Er worden doodleuk bondkraagjes gedragen, wat hartstkke haram is (vaak is de vacht van een HOND) en ze willen vaak facking veel vlees. Ik heb zelf bij een moslimvriendelijk restaurant gewerkt en het viel me op dat vooral moslimmannen 6 porties kip bestelden en zo.

"Het is wrang dat een uitwas van de moslimtraditie omarmd wordt omdat het geld oplevert,
waarmee eigenlijk een scheef beeld ontstaat van wat de islam als levensbeschouwing zegt
over rechten van dieren.
Volgens de populaire overlevering (ook de regels voor het halal slachten komen veeleer uit de
overlevering dan uit de Koran) zou Mohammed meermalen expliciet wreedheden jegens
dieren hebben verboden. De Shariah spreekt uitvoerig over de rechten van dieren.
Dierenspektakels zoals stierengevechten zijn verboden voor moslims.
Ook hobbyjacht, bontproductie en dierproeven voor cosmetica zijn in strijd met de islam. Het
onnodig houden van vogels in kooien wordt gezien als een groot kwaad, evenals het onnodig
verminken of couperen van lichaamsdelen van dieren. "

Ik vind het echt schandalig. Hoe grote getalen moslims zich in Nederland gedragen, is niet wat de Islam gewild heeft. Door dit belachelijke gedrag komt er een grote afkeer tegen buitenlanders. Ik ben dan geen Marokkaanse oid buitenlander, maar door dit soort belachelijke figuren word ik vies aangekeken.
Houd er alsjeblieft mee op en als je moslim bent doe het dan goed en mishandel niet indirect dieren of zo wtfff
pi_151127893
Er zijn ergere dingen in het leven.
pi_151127897
Vertellen hoe iemand anders moet geloven.
wooblabalurg
pi_151127931
Hypocriet :')
  zaterdag 28 maart 2015 @ 16:29:09 #5
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_151128266
Terechte klacht.
Verder commentaar zal ik voor me laten voordat ik weer een ban krijg wegens zogenaamde racistische opmerkingen.
  zaterdag 28 maart 2015 @ 16:50:41 #7
286575 Roces18
Chef de party
pi_151128472
Kan iemand mij vertellen of dit topic haram is voor dat ik het ga lezen.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_151128499
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 16:42 schreef TheMechanic het volgende:
Terechte klacht.
Verder commentaar zal ik voor me laten voordat ik weer een ban krijg wegens zogenaamde racistische opmerkingen.
Ja je mag mensen er niet op wijzen dat harram vlees er alleen is om twee commerciele redenen... :')
pi_151128628
nederlandse moslims zijn dan ook alleen moslim als het hun uitkomt :')
pi_151128666
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 16:58 schreef boik het volgende:
Hmm ja een aanzienlijk percentage wel... Zo krijgen mensen een slecht beeld van de Islam
pi_151128776
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 17:00 schreef damnHoepla het volgende:
Zo krijgen mensen een slecht beeld van de Islam
nee dat krijgen ze vanwege al de onthoofdingen en zelfmoordaanslagen :)
pi_151128814
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 16:51 schreef damnHoepla het volgende:

[..]

Ja je mag mensen er niet op wijzen dat harram vlees er alleen is om twee commerciele redenen... :')
Ik wilde mijn mening geven over het geloof zelf (over andere geloven heb ik ook zat te vertellen). Vinden sommigen niet lief.
pi_151128836
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 17:05 schreef TheMechanic het volgende:

[..]

Ik wilde mijn mening geven over het geloof zelf (over andere geloven heb ik ook zat te vertellen). Vinden sommigen niet lief.
Er staan ook niet lieve dingen in de koran, idem bijbel
pi_151129133
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 17:05 schreef TheMechanic het volgende:

[..]

Houdt het je zo bezig?
Ga weg
  zaterdag 28 maart 2015 @ 17:21:31 #15
440952 ps4014
Kom schilderswijk
pi_151129240
Het dragen van bont is niet Haram ben namelijk zelf moslim en je lult alweer uit je nek lijkt net Johan Derksen wel. 😧
pi_151129610
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 17:21 schreef ps4014 het volgende:
Het dragen van bont is niet Haram ben namelijk zelf moslim en je lult alweer uit je nek lijkt net Johan Derksen wel. 😧
het is wel degelijk verboden want de islam verbiedt sowieso het mishandelen van dieren en daarnaast mag je niet dieren enkel voor de vacht gebruiken en de rest dumpen
pi_151129734
Ritueel slachten is volkomen debiel, zo snel mogelijk afschaffen die shit.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2015 17:41:45 ]
pi_151130118
Hoofden afhakken van ongelovigen is dan weer helemaal geweldig :')
I search for something I'm missing and disappear when I'm bored
pi_151130299
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 17:41 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ritueel slachten is volkomen debiel, zo snel mogelijk afschaffen die shit.
ik las dat het hetzelfde is als regulier slachten maar dat ipv de kippen een verdoving krijgen dat dan er 10 imams de hele dag ernaast een gebed opzeggen

Dat soort idioten maken de islam belChelijk
  zaterdag 28 maart 2015 @ 18:43:19 #20
440952 ps4014
Kom schilderswijk
pi_151131143
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 17:36 schreef damnHoepla het volgende:

[..]

het is wel degelijk verboden want de islam verbiedt sowieso het mishandelen van dieren en daarnaast mag je niet dieren enkel voor de vacht gebruiken en de rest dumpen
Geef jij de fatwa's of geven de moslim geleerden met kennis dat?
pi_151131297
90% van alle shit in de wereld is terug te leiden naar mensen die denken te weten hoe anderen hun geloof dienen te belijden...
  zaterdag 28 maart 2015 @ 18:53:48 #22
433734 vigilant7
Eenvoudige man.
pi_151131400
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 18:49 schreef Working_Class_Hero het volgende:
90% van alle shit in de wereld is terug te leiden naar mensen die denken te weten hoe anderen hun geloof dienen te belijden...
let op je taal
pi_151131447
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 18:53 schreef vigilant7 het volgende:

[..]

let op je taal
ok sorry ;(
pi_151131934
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 17:21 schreef ps4014 het volgende:
bron
pi_151131973
Apen en kamelen staan hoger dan joden en vrouwen.

Niets mis met dierenrechten binnen de islam.

Onterechte klacht derhalve.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_151132091
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 18:07 schreef damnHoepla het volgende:

[..]

ik las dat het hetzelfde is als regulier slachten maar dat ipv de kippen een verdoving krijgen dat dan er 10 imams de hele dag ernaast een gebed opzeggen

Klopt. En dat terwijl Mohammed de Islam al vanaf het ontstaan belachelijk heeft gemaakt.
pi_151133413
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 19:21 schreef Stompzinnig het volgende:

[..]

Klopt. En dat terwijl Mohammed de Islam al vanaf het ontstaan belachelijk heeft gemaakt.
dat is behoorlijk stompzinnig
pi_151134025
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 18:07 schreef damnHoepla het volgende:

[..]

ritueel slachten is de keel doorsnijden en laten doodbloeden. dat had je beter in de OP kunnen opnemen.

islam maakt de islam zelf belachelijk, je weet duidelijk niet zo veel van het geloof maar wel dat het eigenlijk een heel lief geloofje zou moeten zijn :') :')
pi_151137096
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 17:06 schreef damnHoepla het volgende:

[..]

Er staan ook niet lieve dingen in de koran, idem bijbel
Wat is niet lief dan? Trouwens terechte klacht.
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
pi_151137149
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 20:19 schreef stopdemots het volgende:

[..]

ritueel slachten is de keel doorsnijden en laten doodbloeden. dat had je beter in de OP kunnen opnemen.

islam maakt de islam zelf belachelijk, je weet duidelijk niet zo veel van het geloof maar wel dat het eigenlijk een heel lief geloofje zou moeten zijn :') :')
Verlicht ons licht in de duisternis.
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
pi_151137803
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 21:31 schreef thom_05 het volgende:

[..]

Verlicht ons licht in de duisternis.
ach wat schattig :')
pi_151174439
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 16:22 schreef damnHoepla het volgende:
Al lange tijd erger ik me aan hoe grote getalen moslims met dieren omgaan. Er worden doodleuk bondkraagjes gedragen, wat hartstkke haram is (vaak is de vacht van een HOND) en ze willen vaak facking veel vlees. Ik heb zelf bij een moslimvriendelijk restaurant gewerkt en het viel me op dat vooral moslimmannen 6 porties kip bestelden en zo.

"Het is wrang dat een uitwas van de moslimtraditie omarmd wordt omdat het geld oplevert,
waarmee eigenlijk een scheef beeld ontstaat van wat de islam als levensbeschouwing zegt
over rechten van dieren.
Volgens de populaire overlevering (ook de regels voor het halal slachten komen veeleer uit de
overlevering dan uit de Koran) zou Mohammed meermalen expliciet wreedheden jegens
dieren hebben verboden. De Shariah spreekt uitvoerig over de rechten van dieren.
Dierenspektakels zoals stierengevechten zijn verboden voor moslims.
Ook hobbyjacht, bontproductie en dierproeven voor cosmetica zijn in strijd met de islam. Het
onnodig houden van vogels in kooien wordt gezien als een groot kwaad, evenals het onnodig
verminken of couperen van lichaamsdelen van dieren. "

Ik vind het echt schandalig. Hoe grote getalen moslims zich in Nederland gedragen, is niet wat de Islam gewild heeft. Door dit belachelijke gedrag komt er een grote afkeer tegen buitenlanders. Ik ben dan geen Marokkaanse oid buitenlander, maar door dit soort belachelijke figuren word ik vies aangekeken.
Houd er alsjeblieft mee op en als je moslim bent doe het dan goed en mishandel niet indirect dieren of zo wtfff
Terecht klacht. Ben geen moslim, maar de Islam is best wel een mooie religie, alleen verpesten sommige mensen het :(
pi_151174808
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 22:36 schreef kookgek13 het volgende:

[..]

Terecht klacht. Ben geen moslim, maar de Islam is best wel een mooie religie, alleen verpesten sommige mensen het :(
Jaa idd mn moeder komt uit een soort Moslim/Christenland en daar veroorzaken Moslims nooit problemen, in Nederland dan weer wel...
pi_151175219
Terechte klacht.
Ja, doei.
pi_151176564
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 16:42 schreef TheMechanic het volgende:
Terechte klacht.

^O^
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_151176588
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 16:58 schreef boik het volgende:
:Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
  zondag 29 maart 2015 @ 23:38:43 #37
425767 pijltjegooien
Fuck de koning
pi_151177094
Ik erger me vooral aan x-lily, mapima, ts en god weet nog meer welke tyfusklonen we kunnen verwachten.
pi_151178449
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 23:38 schreef pijltjegooien het volgende:
Ik erger me vooral aan x-lily, mapima, ts en god weet nog meer welke tyfusklonen we kunnen verwachten.
mapampa
pi_151178707
Dieren moeten meer rechten krijgen als mensen :)
N A P O L I
C A M P A N I A
  maandag 30 maart 2015 @ 00:43:56 #40
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_151179041
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 22:44 schreef damnHoepla het volgende:

[..]

Jaa idd mn moeder komt uit een soort Moslim/Christenland en daar veroorzaken Moslims nooit problemen, in Nederland dan weer wel...
joego?
pi_151179659
Katholieken en dierenrechten is dan ook gelukkig helemaal niks mis mee. _O-

Zo zijn de bevers zijn uitgestorven in Nederland omdat katholieken ze opaten.

TS eet alleen heilige boontjes.
pi_151180425
Tja, religie...

Ik probeer er respect voor te hebben, maar ik vind het achterhaald en primitief. Atheïsme gaat me te ver, maar ik dat men moet gaan nadenken over dingen ipv dogmatisch vasthouden aan religieuze tradities. Misschien bestaat Allah/God wel, maar is het totaal iets anders dan wat men zich er tot nu toe van voorstelt.
pi_151180440
Bondkraagjes ja?
  maandag 30 maart 2015 @ 02:58:17 #44
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_151180474
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 18:43 schreef ps4014 het volgende:
Geef jij de fatwa's of geven de moslim geleerden met kennis dat?
Een stuk religieuze tekst op een andere manier uitleggen dan de ander "kennis" noemen. :').
Ik ga naar huis.
  maandag 30 maart 2015 @ 13:08:57 #45
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_151186989
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 18:49 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Dit. :{
  maandag 30 maart 2015 @ 13:15:19 #46
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_151187158
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 21:30 schreef thom_05 het volgende:

[..]

Wat is niet lief dan? Trouwens terechte klacht.
Het oude testament voornamelijk is een boek vol gruwelen. Ik heb het wel eens getracht te lezen, maar werd kotsmisselijk en heb het naast me neer gelegd. :r
Martelen van dieren, levend verbranden van vrouwen en kinderen in naam van de Heere, een soort van Marquis de Sade-achtig boek. :{

Dan snap ik ook waarom die Bijbelvretende Muricanen zo dol zijn op martelen en moorden. De Bijbel staat immers vol van moord, doodslag en marteling.

In elk geval niet mijn soort boek dus, dan ben ik maar een heiden, maar ik kan de bijbel gewoon niet lezen, zonder te moeten kotsen. ;( Zal wel aan mijn zwakheid liggen. :@
pi_151188254
quote:
9s.gif Op maandag 30 maart 2015 13:15 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Het oude testament voornamelijk is een boek vol gruwelen. Ik heb het wel eens getracht te lezen, maar werd kotsmisselijk en heb het naast me neer gelegd. :r
Martelen van dieren, levend verbranden van vrouwen en kinderen in naam van de Heere, een soort van Marquis de Sade-achtig boek. :{

Dan snap ik ook waarom die Bijbelvretende Muricanen zo dol zijn op martelen en moorden. De Bijbel staat immers vol van moord, doodslag en marteling.

In elk geval niet mijn soort boek dus, dan ben ik maar een heiden, maar ik kan de bijbel gewoon niet lezen, zonder te moeten kotsen. ;( Zal wel aan mijn zwakheid liggen. :@
_O- Wat heb jij wel in hemelsnaam niet gelezen? De Apocalyps der valse profeten of zoiets? :? Echt waar, heb ook eens keer het NT gelezen en er stond veel over liefde en vriendschap *;
pi_151188313
NT |:( Sorry, bedoelde OT
  Forum Admin maandag 30 maart 2015 @ 14:05:53 #49
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_151188686
Wat mij betreft laten ze ook de rest van de middeleeuwse regeltjes naast zich liggen.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_151188728
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 02:51 schreef Sapstengel het volgende:
Bondkraagjes ja?
James Bond jeweetz
pi_151188908
Een wasbeerhond is geen hond. Zo maak je het lastig de rest van je verhaal nog serieus te nemen.
pi_151189968
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 13:52 schreef kookgek13 het volgende:

[..]

_O- Wat heb jij wel in hemelsnaam niet gelezen? De Apocalyps der valse profeten of zoiets? :? Echt waar, heb ook eens keer het NT gelezen en er stond veel over liefde en vriendschap *;
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 13:54 schreef kookgek13 het volgende:
NT |:( Sorry, bedoelde OT
:')

Echt waar joh? _O- dan vind je IS zeker ook een clubje liefdevolle mensen :') _O-

- God geeft de opdracht om álle Amelakieten te vermoorden: mannen, vrouwen, kinderen, zuigelingen en dieren.
1 Samuel 15: 1-3:

quote:
"Op een keer zei Samuel tegen Saul: ‘De HEER heeft mij destijds gezonden om u te zalven tot koning over zijn volk, over Israël. Luister dus nu naar wat de HEER te zeggen heeft. Dit zegt de HEER van de hemelse machten: Ik ben niet vergeten wat Amalek Israël heeft aangedaan: het heeft Israël de weg versperd bij zijn uittocht uit Egypte. Trek daarom op tegen de Amalekieten en versla ze. Wijd al hun bezittingen onvoorwaardelijk aan de HEER. Spaar ze niet, maar dood alles en iedereen: mannen en vrouwen, kinderen en zuigelingen, runderen en schapen, kamelen en ezels."
- In opdracht van God werden alle mannen van de Midjanieten vermoord. De vrouwen en kinderen werden als buit meegenomen.
Numeri 31: 7-12:

quote:
Ze trokken tegen de Midjanieten ten strijde, zoals de HEER Mozes had bevolen, en doodden alle mannen, onder wie de koningen van Midjan: Ewi, Rekem, Sur, Chur en Reba. En naast de vijf Midjanitische koningen doodden ze ook Bileam, de zoon van Beor. De Israëlieten namen de Midjanitische vrouwen en kinderen gevangen, maakten zich meester van de runderen en het overige vee van de Midjanieten en van al hun bezittingen, en legden de steden waarin ze woonden en hun tentenkampen in de as. De geroofde bezittingen en de hele buit aan mensen en dieren namen ze mee, en ze brachten zowel de gevangenen als de buitgemaakte goederen naar Mozes, de priester Eleazar en het volk van Israël, naar het kamp in de vlakte van Moab, aan de Jordaan, ter hoogte van Jericho.
- Daarna worden ook alle jongetjes en alle vrouwen die geen maagd meer waren vermoord.
Numeri 31: 13-19:

quote:
Mozes, de priester Eleazar en de leiders van de gemeenschap verlieten het kamp en gingen hun tegemoet. Toen werd Mozes woedend op de bevelhebbers, de aanvoerders van duizend en de aanvoerders van honderd man, die daar uit de strijd terugkeerden. ‘U hebt de vrouwen in leven gelaten?!’ zei hij. ‘Juist zij waren het die de Israëlieten, op aanraden van Bileam, destijds bij de Peor verleid hebben tot ontrouw aan de HEER, en dat veroorzaakte de plaag die de gemeenschap van de HEER getroffen heeft. Dood daarom alle kinderen van het mannelijk geslacht en alle vrouwen die met een man hebben geslapen, maar laat meisjes die nog nooit met een man hebben geslapen in leven.
- De overgebleven 32.000 maagden werden als volgt verdeeld: 15,968 maagden voor diegene die meegevochten hadden, 15,680 maagden voor diegene die niet hebben meegevochten, 320 maagden voor de Levieten en 32 maagden voor de priester Eleazar.
Numeri 31: 25-47:

quote:
De HEER zei tegen Mozes: ‘Ga samen met de priester Eleazar en de familiehoofden van de gemeenschap na hoe groot de buit aan mensen en dieren is; geef de ene helft aan de mannen die aan de strijd hebben deelgenomen en de andere helft aan de rest van de gemeenschap. Leg degenen die aan de strijd hebben deelgenomen een heffing op van één op de vijfhonderd mensen, runderen, ezels, schapen en geiten; dit moeten zij aan de HEER afstaan. Houd dit op hun aandeel in en geef het aan de priester Eleazar, als een geschenk voor de HEER. Op het aandeel van de andere Israëlieten moet je één op de vijftig mensen, runderen, ezels, schapen, geiten en andere dieren inhouden. Geef ze aan de Levieten die zorg dragen voor de tabernakel van de HEER.’ Mozes en de priester Eleazar deden wat de HEER Mozes had geboden. Afgezien van de buitgemaakte goederen die de troepen al hadden verbruikt, bedroeg de buit 675.000 schapen en geiten, 72.000 runderen en 61.000 ezels, en verder mensen, namelijk 32.000 vrouwen die nog nooit met een man geslapen hadden. De helft, het aandeel van hen die aan de strijd hadden deelgenomen, bedroeg dus 337.500 schapen en geiten, waarvan er 675 aan de HEER moesten worden afgestaan, 36.000 runderen, waarvan er 72 aan de HEER werden afgestaan, 30.500 ezels, waarvan er 61 aan de HEER werden afgestaan, en 16.000 mensen, van wie er 32 aan de HEER werden afgestaan. Mozes droeg alles wat als geschenk aan de HEER moest worden afgestaan, over aan de priester Eleazar, zoals de HEER hem had geboden. Op het aandeel dat Mozes apart gehouden had voor de Israëlieten die niet aan de strijd hadden deelgenomen – de voor hen bestemde helft omvatte 337.500 schapen en geiten, 36.000 runderen, 30.500 ezels en 16.000 mensen – op dat aandeel van de Israëlieten hield Mozes één op de vijftig mensen en dieren in, en hij gaf die aan de Levieten die zorg droegen voor de tabernakel van de HEER, zoals de HEER hem had geboden.
- Gods wet: Als je een gevecht wint mag je meisjes meenemen waarmee je seks mag hebben en je je vrouw maken. Wanneer je wilt mag je het meisje weer weg laten gaan.
Deuteronium 21: 10-14:

quote:
Als u ten strijde trekt tegen de vijand, en de HEER, uw God, levert hem aan u uit, en u ziet onder de mensen die u krijgsgevangen maakt een mooi meisje dat bij u in de smaak valt en dat u tot uw vrouw wilt maken, en u neemt haar mee naar huis, dan moet zij haar hoofd kaalscheren, haar nagels knippen en de kleren die ze als krijgsgevangene droeg afleggen. Gedurende een maand mag ze in uw huis om haar vader en haar moeder treuren. Daarna mag u met haar slapen en kan ze uw vrouw worden. Als u haar op een gegeven moment niet meer wilt, moet u haar laten gaan waarheen ze wil. U mag haar niet verkopen en haar evenmin als een slavin behandelen, want u hebt haar al haar eer ontnomen.
- Gods wet: Alle mannelijke tegenstanders mogen óf slaaf worden, óf ze worden gedood. De vrouwen en kinderen mogen in elk geval als buit mee worden genomen voor de slavendienst. Bij sommige volken mocht dit overigens niet: die moeten sowieso volledig worden uitgeroeid.
Deuteronium 20: 10-17:

quote:
Voordat u een stad aanvalt, moet u eerst een vredesregeling aanbieden. Als men op het voorstel ingaat en de poorten voor u opent, moeten alle inwoners van de stad tot herendienst worden gedwongen. Als ze echter geen vrede willen sluiten en liever de strijd met u aangaan, en de HEER, uw God, u de belegerde stad in handen geeft, moet u alle mannelijke inwoners ter dood brengen. Maar de vrouwen en kinderen en het vee en alles wat er aan goederen in de stad is mag u buitmaken. U mag van de buit eten wat u wilt, want u krijgt het van de HEER, uw God. Zo moet u te werk gaan bij de steden die op grote afstand van u liggen, buiten het gebied dat u nu gaat veroveren. Maar daarbinnen, in de steden van het land dat de HEER, uw God, u als grondgebied zal geven, mag u geen mens in leven laten. Alle Hethieten, Amorieten, Kanaänieten, Perizzieten, Chiwwieten en Jebusieten moet u doden, zoals de HEER, uw God, u heeft opgedragen, om te voorkomen dat u de gruwelijke dingen die zij voor hun goden doen van hen overneemt, waardoor u tegen de HEER, uw God, zou zondigen.
- Gods wet: Als je een slavin als vrouw neemt, naast je andere vrouwen, dan moet je wel met alle slavinnen/vrouwen evenveel seks hebben.
Exodus 21: 10-11:

quote:
Neemt hij naast haar een andere vrouw, dan mag hij de slavin niet minder voedsel of kleding geven en niet minder vaak gemeenschap met haar hebben; doet hij haar op een van deze drie punten tekort, dan mag ze weggaan zonder ook maar iets te hoeven betalen.
- Gods wet: Als je een slaaf met een stok slaat en hij gaat dood dan moet je gestraft worden. Maar als de slaaf pas na een paar dagen sterft dan is het verlies van je bezit al straf genoeg.
Exodus 21: 20-21:

quote:
Wanneer iemand zijn slaaf of slavin met een stok slaat en hij of zij sterft ter plekke, dan moet er vergelding plaatsvinden. Als de slaaf of slavin nog enkele dagen in leven blijft, gaat de eigenaar vrijuit; door het verlies van zijn eigendom is hij genoeg gestraft.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2015 14:49:20 ]
pi_151190024
Dusss.....
pi_151196032
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 14:12 schreef TorroFernandes het volgende:
Een wasbeerhond is geen hond. Zo maak je het lastig de rest van je verhaal nog serieus te nemen.
veel bontkraagjes waren ooit honden of katten in China
pi_151196086
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 17:45 schreef damnHoepla het volgende:

[..]

veel bontkraagjes waren ooit honden of katten in China
Bron?
pi_151196997
en hoe heeft dit invloed op jou leven?
  maandag 30 maart 2015 @ 18:32:57 #57
250892 DE_krumpel
niet kreupel
pi_151197589
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 17:46 schreef TorroFernandes het volgende:

[..]

Bron?
google " dog and cat fur trade "
Ik bespaar je de afbeeldingen.
pi_151200754
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 18:32 schreef DE_krumpel het volgende:

[..]

google " dog and cat fur trade "
Ik bespaar je de afbeeldingen.
Ik bedoelde dat veel bontkragen in Nederland daarvan gemaakt zijn. Voor zover ik weet is dat in Nederland niet toegestaan, wat ik onzin vind, maar dat terzijde.
pi_151203087
quote:
10s.gif Op maandag 30 maart 2015 14:48 schreef Working_Class_Hero het volgende:

[..]

[..]

:')

Echt waar joh? _O- dan vind je IS zeker ook een clubje liefdevolle mensen :') _O-

- God geeft de opdracht om álle Amelakieten te vermoorden: mannen, vrouwen, kinderen, zuigelingen en dieren.
1 Samuel 15: 1-3:

[..]

- In opdracht van God werden alle mannen van de Midjanieten vermoord. De vrouwen en kinderen werden als buit meegenomen.
Numeri 31: 7-12:

[..]

- Daarna worden ook alle jongetjes en alle vrouwen die geen maagd meer waren vermoord.
Numeri 31: 13-19:

[..]

- De overgebleven 32.000 maagden werden als volgt verdeeld: 15,968 maagden voor diegene die meegevochten hadden, 15,680 maagden voor diegene die niet hebben meegevochten, 320 maagden voor de Levieten en 32 maagden voor de priester Eleazar.
Numeri 31: 25-47:

[..]

- Gods wet: Als je een gevecht wint mag je meisjes meenemen waarmee je seks mag hebben en je je vrouw maken. Wanneer je wilt mag je het meisje weer weg laten gaan.
Deuteronium 21: 10-14:

[..]

- Gods wet: Alle mannelijke tegenstanders mogen óf slaaf worden, óf ze worden gedood. De vrouwen en kinderen mogen in elk geval als buit mee worden genomen voor de slavendienst. Bij sommige volken mocht dit overigens niet: die moeten sowieso volledig worden uitgeroeid.
Deuteronium 20: 10-17:

[..]

- Gods wet: Als je een slavin als vrouw neemt, naast je andere vrouwen, dan moet je wel met alle slavinnen/vrouwen evenveel seks hebben.
Exodus 21: 10-11:

[..]

- Gods wet: Als je een slaaf met een stok slaat en hij gaat dood dan moet je gestraft worden. Maar als de slaaf pas na een paar dagen sterft dan is het verlies van je bezit al straf genoeg.
Exodus 21: 20-21:

[..]

Meneer heeft zeker een andere Bijbel, want dit is wat er in Exodus 21:10,11 staat:
10 Indien hij zich nog een andere vrouw neemt, dienen haar voedsel, haar kleding+ en wat haar in het huwelijk toekomt+ niet verminderd te worden. 11 Indien hij haar deze drie dingen niet zal geven, dan moet zij om niet, zonder geld, weggaan.

En wat betreft die volkeren te doden: Men heeft al een paar keer die mensen gewaarschuwd om op te houden om hun kinderen te offeren en spelletjes te spelen van wie het eerst dood gaat tussen een vader en moeder heeft gewonnen ;( en die mensen luisterden niet. Hoe zou jij het vinden als je als je jouw kinderen in het vuur gooit en een ander kind jouw vriendin vermoordt. Ik zeg het je: Dat is nog wel erger dan wat IS doet :(
pi_151203146
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 20:41 schreef kookgek13 het volgende:

[..]

Meneer heeft zeker een andere Bijbel, want dit is wat er in Exodus 21:10,11 staat:
10 Indien hij zich nog een andere vrouw neemt, dienen haar voedsel, haar kleding+ en wat haar in het huwelijk toekomt+ niet verminderd te worden. 11 Indien hij haar deze drie dingen niet zal geven, dan moet zij om niet, zonder geld, weggaan.

En wat betreft die volkeren te doden: Men heeft al een paar keer die mensen gewaarschuwd om op te houden om hun kinderen te offeren en spelletjes te spelen van wie het eerst dood gaat tussen een vader en moeder heeft gewonnen ;( en die mensen luisterden niet. Hoe zou jij het vinden als je als je jouw kinderen in het vuur gooit en een ander kind jouw vriendin vermoordt. Ik zeg het je: Dat is nog wel erger dan wat IS doet :(
Statenbijbel oude vertaling, haatbaard O+
pi_151203192
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 20:41 schreef kookgek13 het volgende:

[..]

En ja, er werden ook duizenden mensen vermoord omdat ze dezelfde gebruiken overnamen van die slechte volkeren en ze luisterden ook nog niet eens us
pi_151203273
quote:
17s.gif Op maandag 30 maart 2015 20:42 schreef Working_Class_Hero het volgende:

[..]

Dit is wat er staat op statenbijbel.net:
Indien hij voor zich een andere neemt, zo zal hij aan deze haar spijs, haar deksel, en haar huwelijksplicht niet onttrekken.
11 En indien hij haar deze drie dingen niet doet, zo zal zij om niet uitgaan, zonder geld.
pi_151203301
quote:
17s.gif Op maandag 30 maart 2015 20:42 schreef Working_Class_Hero het volgende:

[..]

Kijk dan zelf:
http://www.statenvertaling.net/bijbel/exod/21.html
pi_151203308
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 20:45 schreef kookgek13 het volgende:

[..]

Dit is wat er staat op statenbijbel.net:
Indien hij voor zich een andere neemt, zo zal hij aan deze haar spijs, haar deksel, en haar huwelijksplicht niet onttrekken.
11 En indien hij haar deze drie dingen niet doet, zo zal zij om niet uitgaan, zonder geld.
nou, dat is toch wat ik zeg :')

Een groot haatboek van je, die bijbel _O-
pi_151203367
niks liefde :')

En ook meerdere goden he, want lees nog eens na wat ergebeurde toen mozes zijn staf wierp
En een twijfelgod, want lees nog eens na wie er spijt had van de zondvloed....

Een alwetende almachtige met spijt :')

_O-
pi_151203414
quote:
10s.gif Op maandag 30 maart 2015 20:46 schreef Working_Class_Hero het volgende:

[..]

nou, dat is toch wat ik zeg :')

Een groot haatboek van je, die bijbel _O-
Kun jij deze tekst haten? Jij kan echt niet begrijpend lezen :? Deze tekst gaat er over dat je geen misbruik mag maken van polygamie
pi_151203443
quote:
10s.gif Op maandag 30 maart 2015 20:47 schreef Working_Class_Hero het volgende:
niks liefde :')

En ook meerdere goden he, want lees nog eens na wat ergebeurde toen mozes zijn staf wierp
En een twijfelgod, want lees nog eens na wie er spijt had van de zondvloed....

Een alwetende almachtige met spijt :')

_O-
Van wie riep Mozus hulp? Van hem zelf? :?
pi_151203484
Oh en de jodenmochten al na de eerste plaag egypte verlaten, maar god dwong de farao dit niet te doen zodat hij zijn macht kon tonen, onzeker typje?
pi_151203523
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 20:49 schreef kookgek13 het volgende:

[..]

Van wie riep Mozus hulp? Van hem zelf? :?
en welke god maakte van de staf van de dienaren van de farao een slang? jwh? srs :')
pi_151203597
quote:
10s.gif Op maandag 30 maart 2015 20:49 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Oh en de jodenmochten al na de eerste plaag egypte verlaten, maar god dwong de farao dit niet te doen zodat hij zijn macht kon tonen, onzeker typje?
Om te laten zien dat God aan de kant van de Joden stonden. Iedere Jood overleefde het |:(
pi_151203625
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 20:51 schreef kookgek13 het volgende:

[..]

Om te laten zien dat God aan de kant van de Joden stonden. Iedere Jood overleefde het |:(
Ten koste van wie? Wat nou liefde :') _O-
pi_151203646
Let wel, hij is de schepper he, ook van de Egyptenaren, de hypocriete lul dta ie is :')
pi_151203668
niet bidden tot R'hllor, de Lord of Light :')

For the night is dark and full of terrors.
pi_151203673
Sowieso wezens scheppen om je te laten aanbidden, wat is er mis met je :')
pi_151203698
En dat dan nog doen ook... dom dom
pi_151203715

Kaffers, deze film zal jullie verlossing brengen.

’abā-nā alladhī fī as-samāwāt-i,
li-ya-ta-qaddas-i asm-u-ka!
li-ya-’ti malakūt-u-ka!
li-takun ma-shī’at-u-ka ʽalā al-’arḍ-i kamā hīa fī as-samā’-i!
khubz-a-nā kafāf-a-nā ’a-ʽṭi-nā al-yawm-a!
wa-aghfir la-nā dhunūb-a-nā,
kamā na-ghfir-u naḥnu li-lmu-dhnib-ī-na ’ilay-nā!
wa-lā tu-dkhil-nā fī ta-jribat-in,
lakin najji-nā mina ash-shirrīr-i,
l’anna laka al-mulka wa-al-qūwaha wa-al-majda ’ilā al-’anadi.
’āmīn.
-----------------
Maar even zonder gekkigheid, echt bizar hoeveel bekeerlingen er laatste tijd zijn. (richting de islam)
pi_151203742
quote:
10s.gif Op maandag 30 maart 2015 20:50 schreef Working_Class_Hero het volgende:

[..]

en welke god maakte van de staf van de dienaren van de farao een slang? jwh? srs :')
Ben geen Jehovah's getuige, maar er staat toch wel echt de naam van God in de Bijbel :Y Alleen is die weggelaten. Net zoals die priesters die 1000 jaar lang in het Latijn zitten te lullen wat bijna niemand begrijpt :?
pi_151203798
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 20:55 schreef kookgek13 het volgende:

[..]

Ben geen Jehovah's getuige, maar er staat toch wel echt de naam van God in de Bijbel :Y Alleen is die weggelaten. Net zoals die priesters die 1000 jaar lang in het Latijn zitten te lullen wat bijna niemand begrijpt :?
[ afbeelding ]
Ja en dus? Welke god maakte van de staf van de dienaren van de farao een slang, niet jwh, dus wie???

er is er toch maar 1

of toch????
pi_151203810
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 14:12 schreef TorroFernandes het volgende:
Een wasbeerhond is geen hond.
Een wasbeerhond behoort wel degelijk tot de canidae. Dus formeel heeft hij gelijk ;)
pi_151203885
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 20:56 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Een wasbeerhond behoort wel degelijk tot de canidae. Dus formeel heeft hij gelijk ;)
Wasbeerhond is een hondachtige, maar geen hond.
pi_151203891
quote:
10s.gif Op maandag 30 maart 2015 20:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Let wel, hij is de schepper he, ook van de Egyptenaren, de hypocriete lul dta ie is :')
Als er zonde is en je laat mensen vernietigen om te bewijzen dat je de grootste van het hele melkwegstelsel bent, zou je dan niet beter de mensen een keuze maken en laten proeven hoe je nu al gelukkig kunt zijn?
pi_151203947
quote:
10s.gif Op maandag 30 maart 2015 20:56 schreef Working_Class_Hero het volgende:

[..]

Ja en dus? Welke god maakte van de staf van de dienaren van de farao een slang, niet jwh, dus wie???

er is er toch maar 1

of toch????
Als er maar 1 God is die JHWH heet, wie moet er dan anders zijn :')
pi_151203983
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 20:59 schreef kookgek13 het volgende:

[..]

Als er maar 1 God is die JHWH heet, wie moet er dan anders zijn :')
:') precies... onzin dus, het verhaal ontkracht zichzelf _O-
pi_151204095
Trouwens, ik wou je niet beledigen Working Class Hero, alleen heb ik een kort lontje als het gaat om religie

Paus :')
Die idiote koningen die iedere indiaan uitmoorde in bevel van de paus :')
IS :')
Andere terroristen die zeggen dat zijn de ware religie hebben :')

Maar nogmaals, als ik je beledigd hebt, dan spijt het me
pi_151204139
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 21:03 schreef kookgek13 het volgende:
Trouwens, ik wou je niet beledigen Working Class Hero, alleen heb ik een kort lontje als het gaat om religie

Door een paar gekke is natuurlijk heel het geloof slecht.
Bevalt het in de kansenwijk?
pi_151204142
quote:

:') hou op zeg, je beledigt me in geen manier, ik heb hooguit medelijden met je, medelijden dat je niet zelf denkt... heel treurig
pi_151204192
quote:
10s.gif Op maandag 30 maart 2015 21:04 schreef Working_Class_Hero het volgende:

[..]

:') hou op zeg, je beledigt me in geen manier, ik heb hooguit medelijden met je, medelijden dat je niet zelf denkt... heel treurig
Sorry hoor, maar denk hierover na: Zie je mijn naam en dan dat cijfer? Dat is mijn leeftijd
pi_151204205
en je mag me WCH noemen, best wel sjiek zo zonder klinkers
pi_151204226
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 21:05 schreef kookgek13 het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar denk hierover na: Zie je mijn naam en dan dat cijfer? Dat is mijn leeftijd
Ooooh ok.... ik ben 3 x zo oud, ik zal rustig met je doen
pi_151204299
Nee, was maar een grapje. Ik kan vaak mn mond niet houden :X ;) . Had ik gewoon als gebruikersnaam ingesteld.
pi_151204318
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 21:07 schreef kookgek13 het volgende:
Nee, was maar een grapje. Ik kan vaak mn mond niet houden :X ;) . Had ik gewoon als gebruikersnaam ingesteld.
waar koop jij je kook?
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
pi_151204336
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 21:07 schreef kookgek13 het volgende:
net op tijd gerealiseerd dat WCH hem zou gaan hosselen
pi_151204408
quote:

Haten op de pontifex maximus. :')

Heer,vergeef het hun want zij weten niet wat zij doen.
pi_151204586
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 21:10 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

Haten op de pontifex maximus. :')

Heer,vergeef het hun want zij weten niet wat zij doen.
Nee, er kunnen pausen zijn die gewoon proberen zoveel mogelijk goed te doen. Maar je hebt ook pausen die heksen- indianenvervolgingen deden waarbij duizenden mensen werden gedood. Paus Pius de 12de heeft alleen maar met zn mond gepraat, terwijl hij duidelijk heeft gezegd dat wat de nazi's deden niet goed was. Gevolg: Priesters bidden samen met soldaten aan het front dat de andere soldaten mogen sterven :(
  maandag 30 maart 2015 @ 21:31:20 #95
250892 DE_krumpel
niet kreupel
pi_151205406
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 19:48 schreef TorroFernandes het volgende:

[..]

Ik bedoelde dat veel bontkragen in Nederland daarvan gemaakt zijn. Voor zover ik weet is dat in Nederland niet toegestaan, wat ik onzin vind, maar dat terzijde.
Het komt binnen als nepbont en het leer als lams- of koe-leer.

Jan 13, 2014
Honden- en kattenbont uit China

Voorzichtige schattingen zijn, dat er jaarlijks zo’n twee miljoen honden en katten worden afgeslacht in de Chinese bontindustrie. Dit is een ‘goedkope bron’ van bont, want de dieren zijn ofwel zwerfdieren, gestolen huisdieren of gebruikt voor hun vlees. Vervolgens wordt het bont onder valse etikettering naar Westerse landen geëxporteerd (waar in sommige gevallen een verbod heerst op honden- en kattenbont), of op de binnenlandse markt verkocht.

Actasia.nl
pi_151205749
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 21:14 schreef kookgek13 het volgende:

[..]

Nee, er kunnen pausen zijn die gewoon proberen zoveel mogelijk goed te doen. Maar je hebt ook pausen die heksen- indianenvervolgingen deden waarbij duizenden mensen werden gedood. Paus Pius de 12de heeft alleen maar met zn mond gepraat, terwijl hij duidelijk heeft gezegd dat wat de nazi's deden niet goed was. Gevolg: Priesters bidden samen met soldaten aan het front dat de andere soldaten mogen sterven :(
Indianenvervolgingen hebben nooit plaats gevonden.
Wel gedwongen massabekeringen, plunderingen en verkrachtingen..
(al hadden die plunderingen en verkrachtingen weinig basis in het geloof, maar heeft het te maken met soldaten die zichzelf te buiten gaan vanwege andere motieven)

De katholieken kwamen trouwens zieke shit tegen in Z-Amerika.
Ritueel seksueel misbruik, jongensverkrachting en orgies kwamen bij sommige van die stammen voor. Dat ze aan de hand van hun referentiekader daar tegen optreden lijkt mij niet raar.

Stefanus 6, Benedictus 9, Sergius 3, Johannes 12, Johannes 15, Leo 10, Alexander 6, Innocentius 4, Urbanus 6 & Clementius 7 waren bijv. best matige tot ronduit slechte pausen.
Valt te verwachten met 266 pausen en nog een boel antipausen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')