Vraag ik me ook afquote:Op donderdag 30 juli 2015 17:38 schreef EdvandeBerg het volgende:
Als ik weer eens wat tijd over heb, ga ik mijn overtollige Pi B inrichten als retro gamebak. Ben benieuwd of het connecten van een controller problematisch is. Weet iemand of dergelijke game-setups een beetje plug 'n' play zijn wat controllers betreft?
Mijn neef kreeg het niet voor elkaar met een NES controller, maar dat je alweer een half jaar geleden.quote:Op donderdag 30 juli 2015 17:38 schreef EdvandeBerg het volgende:
Als ik weer eens wat tijd over heb, ga ik mijn overtollige Pi B inrichten als retro gamebak. Ben benieuwd of het connecten van een controller problematisch is. Weet iemand of dergelijke game-setups een beetje plug 'n' play zijn wat controllers betreft?
Die heb ik ook en werkt fantastischequote:Op maandag 29 juni 2015 10:35 schreef kikoooooo het volgende:
http://m.banggood.com/Rii(...)uchpad-p-949958.html
Iemand enig idee of dit werkt met RPi?
Dat is echt piece of cookie met retroPi. Scriptje draaien, controller knopjes indrukken -> gaan!quote:Op donderdag 30 juli 2015 17:38 schreef EdvandeBerg het volgende:
Maar als je geen controller hebt, wat is de fijnste/beste/leukste om te kopen?quote:Op vrijdag 31 juli 2015 08:14 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Dat is echt piece of cookie met retroPi. Scriptje draaien, controller knopjes indrukken -> gaan!
Ik heb voor mijn RetroPi deze Logitech F310 gekocht (ik meende voor ¤25,-):quote:Op vrijdag 31 juli 2015 09:03 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Maar als je geen controller hebt, wat is de fijnste/beste/leukste om te kopen?
Ik heb zelf een receiver gekocht voor een X360 controller. Nog niet getest trouwens.quote:Op donderdag 30 juli 2015 17:38 schreef EdvandeBerg het volgende:
http://elinux.org/RPi_SD_cardsquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 11:05 schreef InTrePidIvity het volgende: Zijn er kaartjes die niet compatible zijn met RPI?
Daar had ik slechts 10 seconden voor nodig, maar aangezien er buiten de class (2) niets op m'n kaartje vermeld staat is die lijst van beperkt nut. Kon via m'n laptop vanaf de kaart ook niet veel extra informatie achterhalen over een evt. producent.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 12:40 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
http://elinux.org/RPi_SD_cards
Even naar onder scrollen voor een compatibiliteits-lijst. 30sec Google werk....
Pak een ander kaartje en je hebt waarschijnlijk een stuk minder problemen. Of in het slechtste geval kun je uitsluiten dat het aan het kaartje ligt.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:17 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Daar had ik slechts 10 seconden voor nodig, maar aangezien er buiten de class (2) niets op m'n kaartje vermeld staat is die lijst van beperkt nut. Kon via m'n laptop vanaf de kaart ook niet veel extra informatie achterhalen over een evt. producent.
Misschien doe ik wel iets fout met de disk image, probeer het eerst wel met een ander kaartje.
Als je iets van een behuizing gaat bouwen kun je er gewoon een scherm in kitten lijkt me? De glas plaat is natuurlijk sowieso waterdicht. Je kan ook het geheel inpakken in een condoom maar dat doet wel af aan de helderheid van het scherm. Als het puur is om buiten wat data af te lezen is het prima te doen.quote:Op donderdag 2 april 2015 20:05 schreef Posergoth6667 het volgende:
Weet iemand heir waar je een 4/5/6/7/8/9/10" waterdicht beeldscherm kan kopen wat op de Pi aangesloten kan worden (liefst enigzins low-power, 12 volt is helemaal ideaal), zonder dat ik er op leeg loop?
In een condoom inpakken is nou niet echt een goed iets in mijn ogen. leuk voor eenmalig maar ik wil het vastbouten aan de buitenkant van een voertuig. Ik kan ook niet echt een goede behuizing vinden, het liefst heb ik gewoon een standaard systeem dat ik zo kan gebruiken. Ben bang dat ik anders een tomtom moet gaan aanschaffen en dan geen waze kan gebruiken.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 15:22 schreef borbit het volgende:
[..]
Als je iets van een behuizing gaat bouwen kun je er gewoon een scherm in kitten lijkt me? De glas plaat is natuurlijk sowieso waterdicht. Je kan ook het geheel inpakken in een condoom maar dat doet wel af aan de helderheid van het scherm. Als het puur is om buiten wat data af te lezen is het prima te doen.
Google-godquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:17 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Daar had ik slechts 10 seconden voor nodig
het was misschien makkelijk geweest als je die info al bij je vraag had gegeven.quote:maar aangezien er buiten de class (2) niets op m'n kaartje vermeld staat is die lijst van beperkt nut.
quote:
Inderdaad, dat was niet heel duidelijk.quote:het was misschien makkelijk geweest als je die info al bij je vraag had gegeven.
Wat voor voertuig? Misschien kun je van plexiglas een raampje maken in de huid van het voertuig. En het schermpje daar dan tegen aan lijmen?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 16:03 schreef Posergoth6667 het volgende:
een goed iets in mijn ogen. leuk voor eenmalig maar ik wil het vastbouten aan de buitenkant van een voertuig. Ik kan ook niet echt een goede behuizing vinden, het liefst heb ik gewoon een standaard systeem dat ik zo kan gebruiken. Ben bang dat ik anders een tomtom moet gaan aanschaffen en dan geen waze kan gebruiken.
quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 17:34 schreef borbit het volgende:
[..]
Wat voor voertuig? Misschien kun je van plexiglas een raampje maken in de huid van het voertuig. En het schermpje daar dan tegen aan lijmen?
Ik ben nu wel benieuwd wat je precies wil doen? Lijkt me niet handig om je navigatie aan de buitenkant van je auto te hebben. En bij een boot of iets dergelijks heb je niet zoveel aan waze.
Tof. Moet je een touchscreen hebben? Anders lijkt een lunch trommel me nog niet zo'n slechte oplossing.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 17:35 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zo'n voertuig.
Over het algemeen heb ik geen last van files. Waze is navigatie. Wel fijn als ik een paar honderd kilometer rij dat ik niet constant hoef te stoppen om te kijken op de kaart. Ik heb het liefst iets dat ik met bouten en moeren of een las apparaat vast kan maken aan het voertuig en aan kan sluiten op de accu.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 17:39 schreef borbit het volgende:
[..]
Tof. Moet je een touchscreen hebben? Anders lijkt een lunch trommel me nog niet zo'n slechte oplossing.
Waze is zo'n app waar je files en dergelijke kan zien? Lijkt me niet dat je daar last van hebt op een bakbrommer.
Ik weet niet of dingen als waze erg betrouwbaar zijn op fietspaden en kleine weggetjes. Ik neem aan dat je niet de snelweg op wil. Ik zou zelf gewoon een papieren kaart meenemen. Er staan overal bordjes en dan kijk je gewoon om de 10 dorpen even op de kaart welke je moet aanhouden. Je hebt dan ook beter voor ogen hoe je precies gaat. Als je op navigatie rijd en er zit een fout in het systeem ben je echt even bezig om uit te vogelen waar je precies bent en heen moet.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 17:43 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Over het algemeen heb ik geen last van files. Waze is navigatie. Wel fijn als ik een paar honderd kilometer rij dat ik niet constant hoef te stoppen om te kijken op de kaart. Ik heb het liefst iets dat ik met bouten en moeren of een las apparaat vast kan maken aan het voertuig en aan kan sluiten op de accu.
Bij www.btplayer.nl hebben ze wel een Raspberry Pi 2 met A-merk onderdelen. Bijvoorbeeld ook microsd kaartje die niet corrupt raken. Zij bieden de beste prijs/kwaliteit.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 16:55 schreef Houniet het volgende:
Helemaal mee eens. Maar mensen willen eerst de prijs zien, daarna de kwaliteit.
Ja maar ik mag helemaal niet op fietspaden rijden met dat ding.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 17:51 schreef borbit het volgende:
[..]
Ik weet niet of dingen als waze erg betrouwbaar zijn op fietspaden en kleine weggetjes. Ik neem aan dat je niet de snelweg op wil. Ik zou zelf gewoon een papieren kaart meenemen. Er staan overal bordjes en dan kijk je gewoon om de 10 dorpen even op de kaart welke je moet aanhouden. Je hebt dan ook beter voor ogen hoe je precies gaat. Als je op navigatie rijd en er zit een fout in het systeem ben je echt even bezig om uit te vogelen waar je precies bent en heen moet.
[ afbeelding ]
Zoiets maar dan natuurlijk met 1 compartiment. Met de achterkant vast lijmen op een plaatje hout/ metaal. Dan kun je het scherm in het deksel bevestigen. Is goed waterdicht en je kunt er nog bij als je ooit wil updaten of iets aan de hardware wil veranderen. Je hebt ze ook van echt stevig plastic met een soort pakking tussen het doosje en deksel. En ik heb ze ook gezien met een scharnier aan 1 kant. Dan kun je daar je monitor kabel langs laten lopen.
Dan zou je toch zelf een kistje moeten maken lijkt me. Maar dat kan toch niet zo moeilijk zijn?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 20:02 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Ja maar ik mag helemaal niet op fietspaden rijden met dat ding.
Ik rij overal op de weg. Inderdaad niet op de snelweg maar wel over provinciale wegen. Alleen als er een echt heel breed fietspad is (asfalt, geen tegels), dan maak ik er een uitzondering voor. Maar eigenlijk is het niet de bedoeling.
Ik wil echt niet met een tupperware doosje op de bak rijden. Dat ziet er niet uit. Wil het ingebouwd hebben. Gewoon voor altijd, niets tijdelijks. Moet er uit zien alsof het er op hoort.
Een kistje maken is geen probleem, een waterdicht touchscreen is het probleem. Dat is wat ik wil. Zo iets als op je afbeelding bijvoorbeeld. Liefst goedkoopquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 21:53 schreef borbit het volgende:
[..]
Dan zou je toch zelf een kistje moeten maken lijkt me. Maar dat kan toch niet zo moeilijk zijn?
Je kan natuurlijk ook een dubbele bodem kunnen maken van plexiglas in de bak. En dan de grootste tv die ze hebben bij de mediamarkt daaronder plaatsen. Dan kun je tenminste gelijk een flink stuk van de kaart zien![]()
Maar je wil zoiets?
[ afbeelding ]
Ja maar een scherm is altijd waterdicht. Als je dat gewoon netjes in de behuizing kit ben je er toch? Zoiets als op de foto is een vrij goedkope oplossing maar buiten je budget begrijp ik. En is natuurlijkook niet touchscreen. Als je het onder de 15 euro wil houden moet je toch zelf knutselen ben ik bang.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 21:54 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Een kistje maken is geen probleem, een waterdicht touchscreen is het probleem. Dat is wat ik wil. Zo iets als op je afbeelding bijvoorbeeld. Liefst goedkoop
Ik heb nooit 15 euro gezegt maar de meeste oplossingen die ik tegenkom gaan snel over de 1000. Ik wil toch wel onder de 100 blijven als het kan.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 21:59 schreef borbit het volgende:
[..]
Ja maar een scherm is altijd waterdicht. Als je dat gewoon netjes in de behuizing kit ben je er toch? Zoiets als op de foto is een vrij goedkope oplossing maar buiten je budget begrijp ik. En is natuurlijk ook niet touchscreen.
Als je het onder de 15 euro wil houden moet je toch zelf knutselen ben ik bang.
Hoef tniet erg heel duur te zijn denk ik hoor.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 22:02 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Ik heb nooit 15 euro gezegt maar de meeste oplossingen die ik tegenkom gaan snel over de 1000. Ik wil toch wel onder de 100 blijven als het kan.
Ik kan wel een RVS behuizing maken en het er in kitten, maar dat zal nooit zo goed werken als een kant en klaar oplossing. Het zal na een tijdje gaan oxideren, er zal toch water in komen en dat wil ik niet. Dan heb je vaak ook geen touchscreen.
Ik ga niet op een cargobee rijden....quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 22:15 schreef borbit het volgende:
Hoeft niet erg heel duur te zijn denk ik hoor.
Zoiets? http://www.alibaba.com/pr(...)_1663765609.html?s=pquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 22:16 schreef Posergoth6667 het volgende:
Ik ga op een cargobee rijden....
Haha goedequote:Op dinsdag 4 augustus 2015 22:23 schreef borbit het volgende:
[..]
Zoiets? http://www.alibaba.com/pr(...)_1663765609.html?s=p
Zou het niet mooier zijn als je een losse controller op je stuur hebt in plaats van een touchscreen.
Maar waarom niet gewoon een kaart van papier? Je kan echt wel een paar uur rijden met 1 keer op de kaart kijken. Zeker op een brommert.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 22:33 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Haha goede![]()
Misschien is dat wel wat, een cargobee.
Probleem met een losse kaart is dat het lastig is om navigatie op die manier te onthouden. Ik wil ook mijn stuur zo veel mogelijk leeg houden (zodat ik het gele zeiltje kan blijven zien).
Een paar uur is van de ene naar de andere kant van Nederland. Ik onthoudt echt niet alle dorpen die ik dan tegen kom. Als ik morgen naar Calais wil rijden dan lukt dat wel zonder navigatie, naar Bremerhaven word toch iets lastiger.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 22:48 schreef borbit het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Maar waarom niet gewoon een kaart van papier? Je kan echt wel een paar uur rijden met 1 keer op de kaart kijken. Zeker op een brommert.
Als je de route naar Calais al weet hoef je natuurlijk geen kaart te gebruiken. Maar als je dan naar Bremerhaven wil moet je gewoon voordat je weg gaat even op de kaart kijken. Maar goed ik kan je verder niet helpen dus ik heb liever dat je me nu met rust laat.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 23:01 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Een paar uur is van de ene naar de andere kant van Nederland. Ik onthoudt echt niet alle dorpen die ik dan tegen kom. Als ik morgen naar Calais wil rijden dan lukt dat wel zonder navigatie, naar Bremerhaven word toch iets lastiger.
Hoop toch volgend jaar nog een rondje engeland te doen of een rondje frankrijk. misschien elefantentreffen.
Ik wil gewoon navigatie. Lijkt me simpel toch? Kaartlezen is niet mijn grote hobby, net als extra lang er over doen om een stuk papier te gaan zitten lezen en verkeerd te rijden. Ik wil een Pi inbouwen met een touchscreen zodat ik waze kan gebruiken. Verder lijkt dit mij een nutteloze discussie.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 23:08 schreef borbit het volgende:
[..]
Als je de route naar Calais al weet hoef je natuurlijk geen kaart te gebruiken. Maar als je dan naar Bremerhaven wil moet je gewoon voordat je weg gaat even op de kaart kijken.
Gewoon eentje bestelen bij alibabi. Ben je voor een paar tientjes klaar.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 23:09 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Ik wil gewoon navigatie. Lijkt me simpel toch? Kaartlezen is niet mijn grote hobby, net als extra lang er over doen om een stuk papier te gaan zitten lezen en verkeerd te rijden. Ik wil een Pi inbouwen met een touchscreen zodat ik waze kan gebruiken. Verder lijkt dit mij een nutteloze discussie.
daar heb je Raspbian voor.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 18:27 schreef borbit het volgende:
Kun je een raspbery pi ook gewoon als desktop pc gebruiken? Zijn ze daar snel genoeg voor? Gaat gewoon om te internetten, mailen, beeld bewerken en dergelijke.
En heb je een speciaal OS nodig of kun je gewoon ubuntu gebruiken? Je zou het OS dan op een micro sd kaartje moeten zetten. En eventueel een usb-stick als extra opslag.
Kun je extra geheugen toevoegen?
maar je kan niet gewoon een normale distro gebruiken? Is het snel genoeg voor moderne websites?quote:Op donderdag 6 augustus 2015 18:49 schreef Djurres het volgende:
[..]
daar heb je Raspbian voor.
Het kan, snel is anders, maar doet wat het moet doen
Kan wel, maar RPI is daar te traag voorquote:Op donderdag 6 augustus 2015 19:55 schreef borbit het volgende:
[..]
maar je kan niet gewoon een normale distro gebruiken? Is het snel genoeg voor moderne websites?
Voor dat soort dingen ben je wellicht beter af met een Intel processor (atom) kosten tegenwoordig niet zo veel meer (75 euro).quote:Op donderdag 6 augustus 2015 18:27 schreef borbit het volgende:
Kun je een raspbery pi ook gewoon als desktop pc gebruiken? Zijn ze daar snel genoeg voor? Gaat gewoon om te internetten, mailen, beeld bewerken en dergelijke.
En heb je een speciaal OS nodig of kun je gewoon ubuntu gebruiken? Je zou het OS dan op een micro sd kaartje moeten zetten. En eventueel een usb-stick als extra opslag.
Het is werkbaar maar je moet er niet te veel van verwachten.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 18:27 schreef borbit het volgende:
Idd, voor een paar tientjes heb je een chinees bakkie met Windows 8.1 met bing, een quad core intel CPU en 2GB ram, intel graphics, 32GB flash etc. Tablet, mini-PC, kan allemaal.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 08:42 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Voor dat soort dingen ben je wellicht beter af met een Intel processor (atom) kosten tegenwoordig niet zo veel meer (75 euro).
Ben nog steeds op zoek naar een behoorlijke benchmark tussen de Atom (meestal Z35XX) en Cortex A7.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 09:58 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Idd, voor een paar tientjes heb je een chinees bakkie met Windows 8.1 met bing, een quad core intel CPU en 2GB ram, intel graphics, 32GB flash etc. Tablet, mini-PC, kan allemaal.
Benchmarks weet ik ook niet zo 123, maar ik heb een Chuwi vi8 met idd een Atom Z3735F en 2GB ram, die draait windows echt probleemloos eigenlijk.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 10:04 schreef Aether het volgende:
[..]
Ben nog steeds op zoek naar een behoorlijke benchmark tussen de Atom (meestal Z35XX) en Cortex A7.
Die HDMI compute sticks van o.a. Intel en Lenovo zijn ook wel interessant.
Die chip wordt inderdaad meestal gebruikt. Heb zelf ook naar dat soort systemen gekeken.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 10:06 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Benchmarks weet ik ook niet zo 123, maar ik heb een Chuwi vi8 met idd een Atom Z3735F en 2GB ram, die draait windows echt probleemloos eigenlijk.
Ja, het is echt mooi om te zien wat je tegenwoordig voor bijna niets kan kopen. Echt, niets ten nadele van de Pi of andere projecten etc hoor, maar paar tientjes en je hebt een werkbare PC/tablet-oplossing.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 10:18 schreef Aether het volgende:
[..]
Die chip wordt inderdaad meestal gebruikt. Heb zelf ook naar dat soort systemen gekeken.
Lenovo en Archos komen binnenkort ook met eigen sticks op basis van deze chip. In het laatste geval voor zo'n 99 euro inclusief Windows 10.
http://tweakers.net/nieuw(...)entre-stick-300.html
http://tweakers.net/nieuw(...)l-compute-stick.html
Klopt... Maar als je een redelijke tablet hebt (ik heb dan een tab 3 10.1 16 GB) daar heb ik Kodi op lopen zonder problemen. best handig als je een zusje hebt en die wil films kijkenquote:Op vrijdag 7 augustus 2015 10:21 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, het is echt mooi om te zien wat je tegenwoordig voor bijna niets kan kopen. Echt, niets ten nadele van de Pi of andere projecten etc hoor, maar paar tientjes en je hebt een werkbare PC/tablet-oplossing.
USB-hub met OTG eraan, HDMI scherm en je hebt een PC die prima geschikt is voor Office taken etc.
Maar goed, dat gaat wel weer erg offtopic zo.
Er is een mogelijkheid om een aparte versie van windows 10 te installeren:quote:Op donderdag 6 augustus 2015 18:27 schreef borbit het volgende:
Ik gebruik zelf en andere skin, maar vaak is het iets van naar links of boven navigeren en dan krijg je menu opties.quote:Op maandag 10 augustus 2015 10:27 schreef Loveless85 het volgende:
Het ligt vast aan mij (en google bood ook geen soelaas), maar hoe sorteer ik in godsnaam in Aeon Nox m'n series op airdate ipv alfabetisch? Het is nogal irritant als je in bv. Series > GoT > Season 3 zit, en daar staan dan de daadwerkelijke afleveringen op alfabetische volgorde gesorteerd
Vond het niet in de skin settings, en het menu oproepen als ik in zo'n seizoen zit geeft alleen acties voor de daadwerkelijke aflevering (mark as (un)watched/delete/etc)
Bestandsnamen prefixen met '01' t/m 'XX'?quote:Op maandag 10 augustus 2015 10:27 schreef Loveless85 het volgende:
Het ligt vast aan mij (en google bood ook geen soelaas), maar hoe sorteer ik in godsnaam in Aeon Nox m'n series op airdate ipv alfabetisch? Het is nogal irritant als je in bv. Series > GoT > Season 3 zit, en daar staan dan de daadwerkelijke afleveringen op alfabetische volgorde gesorteerd
Vond het niet in de skin settings, en het menu oproepen als ik in zo'n seizoen zit geeft alleen acties voor de daadwerkelijke aflevering (mark as (un)watched/delete/etc)
Dat was precies mijn idee, maar dat lijkt hier niet te zijnquote:Op maandag 10 augustus 2015 12:53 schreef WalkerOfTheDay het volgende:
[..]
Ik gebruik zelf en andere skin, maar vaak is het iets van naar links of boven navigeren en dan krijg je menu opties.
Mjah, hij sorteert ook niet op bestandsnaam, hij sorteert op titel van de episode, en de air date staat er zelfs netjes onder, hij sorteert er alleen niet opquote:Op maandag 10 augustus 2015 13:58 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Bestandsnamen prefixen met '01' t/m 'XX'?
Ik heb de skin even gedownload op mijn laptop, maar daar kan ik gewoon aan de linkerkant een menu tevoorschijn toveren met o.a. 'view options'. Een van de opties is dan 'Sort by', en daar kan ik 'Title' of 'Episodes' etc kiezen.quote:Op maandag 10 augustus 2015 14:01 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dat was precies mijn idee, maar dat lijkt hier niet te zijn
[..]
Mjah, hij sorteert ook niet op bestandsnaam, hij sorteert op titel van de episode, en de air date staat er zelfs netjes onder, hij sorteert er alleen niet op
Neuh, met de officiele Kore app, maar daar krijg ik dus alleen het context menu van de dan gehighlighte aflevering als ik op 'menu' drukquote:Op maandag 10 augustus 2015 14:29 schreef Alrac4 het volgende:
[..]
Ik heb de skin even gedownload op mijn laptop, maar daar kan ik gewoon aan de linkerkant een menu tevoorschijn toveren met o.a. 'view options'. Een van de opties is dan 'Sort by', en daar kan ik 'Title' of 'Episodes' etc kiezen.
Hoe bestuur je Kodi/XBMC? Met de Yatse app?
Heb je daarin een toetsenbord? Als die er is probeer dan eens in je TV Shows op pijltje naar links te klikken. Op mijn laptop verschijnt dan het goede menu.quote:Op maandag 10 augustus 2015 14:29 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Neuh, met de officiele Kore app, maar daar krijg ik dus alleen het context menu van de dan gehighlighte aflevering als ik op 'menu' druk
Ga het vanavond eens proberen, er zitten gewoon 'pijltjestoetsen' op jaquote:Op maandag 10 augustus 2015 14:52 schreef Alrac4 het volgende:
[..]
Heb je daarin een toetsenbord? Als die er is probeer dan eens in je TV Shows op pijltje naar links te klikken. Op mijn laptop verschijnt dan het goede menu.
Dit was 'm gewoon inderdaadquote:Op maandag 10 augustus 2015 14:52 schreef Alrac4 het volgende:
[..]
Heb je daarin een toetsenbord? Als die er is probeer dan eens in je TV Shows op pijltje naar links te klikken. Op mijn laptop verschijnt dan het goede menu.
quote:Microsoft haalt Windows 10 IoT Core uit de testfase
Microsoft heeft de Windows 10 versie voor embedded systemen uit de testfase gehaald. Deze uitvoering, genaamd Windows 10 IoT Core, is bedoeld voor kleine, goedkope apparaten zoals de Raspberry Pi. Voor het besturingssysteem hoeft niet extra betaald te worden.
De IoT-versie van het besturingssysteem is speciaal ontwikkeld voor embedded systemen zoals de Raspberry Pi 2 en de Minnowboard Max. Om het besturingssysteem op de hardware te installeren is wel een gewone pc met Windows 10 nodig, vanaf daar kan de 'IoT Core' worden geïnstalleerd op een sd-kaartje, die vervolgens in het apparaat kan worden gestoken.
De eerste testversie van Windows 10 IoT Core werd in april vrijgegeven. In de tussentijd heeft Microsoft ondersteuning voor WiFi en Bluetooth toegevoegd. Ook is in de ondersteuning voor Python en Node.js uitgebreid en zijn er talloze problemen opgelost. Om de lancering van Windows 10 IoT Core te vieren organiseert Microsoft in samenwerking met Hackster.io een wedstrijd op het gebied van domotica. Er zijn verschillende prijzen te winnen, waaronder reizen naar de Maker Faire in Rome of New York.
Ja zeg heb ik net heel 2.6 lopen configureren. Nou ja maar even over dan, want zo veel werk was het nou ook weer niet.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 17:34 schreef webbyplus het volgende:
RetroPie 3.0 is uit, voor de gamers onder ons:
http://blog.petrockblock.com/2015/08/11/retropie-3-0-is-released/
Ik ben nog niet iets tegen gekomen wat echt plug en play is.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 11:32 schreef vincm het volgende:
Context: magazijn met opslag van spullen, geen internet maar wel stroom aanwezig.
Probleem: de temperatuur moet gemonitord worden, en er moet iemand op de hoogte worden gesteld als de temperatuur bepaalde waarden overschrijdt.
Nu heb ik nog een raspberry pi model a liggen, en ik heb bedacht met een 3G dongle + prepaid sim-kaartje de verbinding te regelen. Dan heb ik nog een daadwerkelijke thermometer nodig die op de raspberry pi gemaakt kan worden. Nu vind ik verschillende dingen op internet, maar daarbij moet je aan de slag met een soldeerbout en dergelijke. Is er een makkelijkere oplossing? Welke onderdelen heb ik dan nodig?
Wat hangt er vanaf? Iemands leven, heel veel geld, wat goederen die kunnen bederven?quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 11:32 schreef vincm het volgende:
Context: magazijn met opslag van spullen, geen internet maar wel stroom aanwezig.
Probleem: de temperatuur moet gemonitord worden, en er moet iemand op de hoogte worden gesteld als de temperatuur bepaalde waarden overschrijdt.
Nu heb ik nog een raspberry pi model a liggen, en ik heb bedacht met een 3G dongle + prepaid sim-kaartje de verbinding te regelen. Dan heb ik nog een daadwerkelijke thermometer nodig die op de raspberry pi gemaakt kan worden. Nu vind ik verschillende dingen op internet, maar daarbij moet je aan de slag met een soldeerbout en dergelijke. Is er een makkelijkere oplossing? Welke onderdelen heb ik dan nodig?
Ik ben niet bang om een soldeerbout te gebruiken, maar ik heb er geen in huisquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 11:59 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
Wat hangt er vanaf? Iemands leven, heel veel geld, wat goederen die kunnen bederven?
Je kunt iets leuks in elkaar freubelen met wat onderdelen en een raspberry, maar vraag je eerst af of dat is wat je werkelijk wil. Het zal nooit stabiel zijn, voldoet aan geen enkel keurmerk, je zult regelmatig moeten checken of één en ander nog werkt, je zult regelmatig moeten programmeren of onderdelen vervangen, ...
Als je al te angstig bent om een soldeerbout te gebruiken, heb ik twijfels over je technische kennis.
quote:Ubuntu Core Gets Support For Raspberry Pi 2 GPIO and I2C
Ubuntu Core is a tiny Ubuntu distribution aimed at the Internet of Things, using a new transactional packaging format called Snappy rather than the venerable Debian packaging format.
It recently gained support for I2C and GPIO on the Raspberry Pi 2, and a quick demo is given here.
Ubuntu's Core support site says that the support for Raspberry Pi 2 isn't yet official, but provides some handy tips for anyone who wants to try it out.
Waarmee kijk je live?quote:Op zondag 23 augustus 2015 16:36 schreef Houniet het volgende:
Dat live tv kijken werkt ook als een zonnetje. Ben er zeer content mee.
Vaak wel geinig om door te lezen, maar over die CCTV camera (voor het segment Digital Home):quote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:30 schreef Aether het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.raspberrypi.org/magpi/
Dat klopt gewoon niet.quote:With a Raspberry Pi and Camera Module, you can
create a camera recording system that’s much
smarter than your average surveillance cam
Zelf niet geprobeerd maar kan me voorstellen dat de RP1 daar niet altijd snel genoeg voor is om de beelden vlot te verwerken. (Maar heb je 30 fps voor een CCTV nodig?)quote:Op donderdag 27 augustus 2015 12:08 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Vaak wel geinig om door te lezen, maar over die CCTV camera (voor het segment Digital Home):
[..]
Dat klopt gewoon niet.
Heb zelf dit wel eens geprobeerd maar je resolutie is vrij laag en framerate is al helemaal niets waard.
Als je alles bij elkaar optelt (Raspberry Pi, camera-module, camera-behuizing, SD-card, voeding, evt. Wifi-dongle etc.) kun je voor dat geld een betere camera uit China halen...
Nee, dat is al een tijd geleden en met een RPi1 model B:quote:Op donderdag 27 augustus 2015 12:11 schreef KomtTijd... het volgende:
Was dat met een RPi2? En met h.264 codec?
Als je die genoemde bronnen doorleest en verder zoekt zie je dat men best aardige resoluties kan gebruiken (maar zeker geen 1920*1080p @ 30fps. wat de camera-module theoretisch kan uitzenden) maar dat de framerate bedroevend laag is.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 12:28 schreef Aether het volgende:
Zelf niet geprobeerd maar kan me voorstellen dat de RP1 daar niet altijd snel genoeg voor is om de beelden vlot te verwerken. (Maar heb je 30 fps voor een CCTV nodig?)
quote:Op donderdag 30 mei 2013 14:06 schreef Iemand91 het volgende:
Nou eens geprobeerd via deze methode:
Setup (heen en weer geloop tussen woonkamer(laptop) en schuur):
Live video feed op laptop (printscreen werkt niet op bovenstaande manier):
Helaas nog niets gevonden wat de Pi als normale IP-cam maakt. (dus gewoon via browser kijken of op Qnap Surveillance station aansluiten zonder VLC of andere vage programma's)
om hoeveel data gaat het?quote:Op dinsdag 8 september 2015 08:20 schreef embedguy het volgende:
Wat zeggen jullie; is het een goede optie om een rpi 2 als nas te gebruiken om 3pc's te backuppen of is dat not done?
Of zijn er oplossingen met een vergelijkbare prijs die beter zijn? Een Synology van meer dan 125euro is mij wat duur af :s...
Ja, zag hem ook op TechnCrunch - er zijn ook verschillende modellen.quote:Op dinsdag 8 september 2015 10:08 schreef KomtTijd... het volgende:
Kwam gisteren op hackaday de orangepi tegen, ziet er interessant uit en daar zijn wel versies met SATA van. Hoewel de kans wel groot is dat die ook aan een USB bus hangt, dat heb ik nog niet uitgezocht.
Leuk, maar er waren genoeg schermen te krijgen toch?quote:Op dinsdag 8 september 2015 15:49 schreef Aether het volgende:
Raspberry Pi krijgt officieel 7"-touchscreen
De Britse stichting achter de Raspberry Pi heeft een 7"-touchscreen voor de kleine computer aangekondigd. Het scherm heeft een resolutie van 800x480 pixels en ondersteunt aanrakingen met maximaal 10 vingers tegelijkertijd.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Om dit even te updaten: Ben er min of meer wel uit dat ik een Raspberry ga kopen. Verscheidene goede reacties gelezen dat het ook fullhd allemaal wel prima werkt. Vorige keer(bij de vorige versie) ging het ook vooral mis op het feit dat er een aardig zware harde schijf aanhing.quote:Op dinsdag 8 september 2015 10:20 schreef nickhguitar het volgende:
Vraagje die ik in m'n eigen topic al heb gesteld; maar wellicht ook hier wel relevant. Ik heb ooit eens een eerdere versie van de Raspberry pi gehad en daar een externe opslag aan gekoppeld (met veel films en series). Hier werd de rPi natuurlijk retetraag van.
Nu wil ik graag streamen, heb ik dan hetzelfde probleem en kan ik beter een ander apparaat kopen of moet dit geen probleem zijn? Ik wil in principe de beste kwaliteit zonder haperingen kunnen afspelen.
1. Je hebt een wifi dongle nodigquote:Op dinsdag 8 september 2015 16:19 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Om dit even te updaten: Ben er min of meer wel uit dat ik een Raspberry ga kopen. Verscheidene goede reacties gelezen dat het ook fullhd allemaal wel prima werkt. Vorige keer(bij de vorige versie) ging het ook vooral mis op het feit dat er een aardig zware harde schijf aanhing.
Wat ik nu nog even graag wil weten is het volgende:
1: Kan de Raspberry ook draadloos (wifi) ontvangen? Hij staat bij de pc, maar om er telkens een wifi kabel naar te leggen.
2: Hoe word het nieuwe model van stroom voorzien? Is dat ook via een adapter of via USB o.i.d.?
3: Als ik enkel de Raspberry als mediaspeler (met Kodi) wil gebruiken, kan ik dan het beste een kale raspberry b kopen en de rest zelf doen, of voor zo'n compleet pakket gaan met toetsenbord en pre-installed alles erbij?
Thanks voor je reactiequote:Op dinsdag 8 september 2015 16:29 schreef dimmak het volgende:
[..]
1. Je hebt een wifi dongle nodig
2. Er zit een micro USB aansluiting op, dus met een telefoonoplader oid.
3. Ik zou zelf OpenELEC (Is Kodi voor Raspi) op een SD kaart zetten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |