De knop was omgedraaid op het moment dat hij de cockpitdeur sloot. Daarna zijn 8 minuten veel te kort om de knop weer terug te draaien ondanks het geschreeuw van de passagiers.quote:Op zondag 29 maart 2015 12:27 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)ockpit_gelekt__.html
Fuck it, minstens 8 minuten weten dat je er aan gaat terwijl de piloot in paniek een deur probeert in te beuken.
Buiten dat, hoe ver moet je van het pad zijn om 149 schreeuwende mensen te negeren? Als ze op de voice recorder te horen zijn dan moet hij ze ook gehoord hebben. Echt bizar
wat is dat voor een onzinnige reactie?quote:Op zondag 29 maart 2015 12:40 schreef Idisrom het volgende:
. Daarna zijn 8 minuten veel te kort om de knop weer terug te draaien ondanks het geschreeuw van de passagiers.
Bij gijzelingen en kapingen vroeger moest er soms dagenlang op de kapers of gijzelnemers ingepraat worden.quote:Op zondag 29 maart 2015 12:49 schreef computergirl het volgende:
[..]
wat is dat voor een onzinnige reactie?
Misschien iets korter, omdat die daling begon tijdens de plaspauze. Maar al vrij vlot had de gezagvoerder dat er iets niet goed mis was. Erg hequote:Op zondag 29 maart 2015 12:50 schreef eight het volgende:
Dus ook de passagiers hebben 8 minuten voor inslag meegekregen dat er problemen waren.
Uiteraard kijken ze dan naar buiten en zien het oppervlakte steeds dichterbij komen. 8 min lang
Als de tijden die de Bild aangegeven kloppen dan zijn het echt 8 minuten geweest. Op 10.32 gaat gezagvoerder op de deur slaan gevolgd met geschreeuw van passagiers.quote:Op zondag 29 maart 2015 12:54 schreef Falco het volgende:
[..]
Misschien iets korter, omdat die daling begon tijdens de plaspauze. Maar al vrij vlot had de gezagvoerder dat er iets niet goed mis was. Erg he.
Brrr, moet er niet aan denken.quote:Op zondag 29 maart 2015 13:02 schreef eight het volgende:
[..]
Als de tijden die de Bild aangegeven kloppen dan zijn het echt 8 minuten geweest. Op 10.32 gaat gezagvoerder op de deur slaan gevolgd met geschreeuw van passagiers.
Op 10.40 raakt vliegtuig de bergtop. Vreselijk
maakt nogal een verschil inderdaad, als het jezelf betreft of een geliefde.quote:Op zondag 29 maart 2015 13:15 schreef loveli het volgende:
2 minuten, 8 minuten, 20 minuten. Maakt het uit?
Had het netter gevonden als dit niet was gelekt.
Netter? Kijk om je heen. Je leeft niet in een nette wereld.quote:Op zondag 29 maart 2015 13:15 schreef loveli het volgende:
2 minuten, 8 minuten, 20 minuten. Maakt het uit?
Had het netter gevonden als dit niet was gelekt.
Verschrikkelijke opname.quote:Op zondag 29 maart 2015 12:27 schreef Tha_Duck het volgende:
Om 10.27 uur vraagt de commandant aan Lubitz om de landig in Düsseldorf voor te bereiden. Lubitz antwoordt met opmerkingen als 'ik hoop het' en 'we zullen zien.' Direct erna vertelt Lubitz aan zijn collega dat hij 'nu' wel naar het toilet kan gaan, vervolgens krijgt Lubitz na twee minuten toestemming om 'het commando over te nemen.' Op dat moment volgt er een geluidsfragment dat al eerder naar buiten werd gebracht: de stoel schuift naar achter en de deur sluit. Collega Patrick S. is naar het toilet vertrokken en Lubitz is alleen in de cockpit.
Nooit één persoon in de cockpit laten.quote:Op zondag 29 maart 2015 13:23 schreef BabeWatcher het volgende:
Er valt weinig aan te doen. Zelfs met drie piloten kan 1 de boel versjteren. Je kan de deur weer openzetten, maar dan wordt zo'n toestel geheid weer gekaapt en in een gebouw gevlogen.
Ook met drie piloten is er schijnveiligheid. Ik kan zo een aantal scenario's bedenken.
Maar dan nog kan de piloot het toestel laten crashen. Zeker bij de landing gaat het te snel om in te grijpen. En dan kan ik nog meer zaken bedenken.quote:Op zondag 29 maart 2015 13:24 schreef Merkie het volgende:
[..]
Nooit één persoon in de cockpit laten.
Kans wordt wel kleiner (tweede persoon kan deur openen etc.) en de drempel om zoiets te doen wordt hoger. Kost je ook niks. Ik zie geen reden om het niet te doen.quote:Op zondag 29 maart 2015 13:27 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Maar dan nog kan de piloot het toestel laten crashen. Zeker bij de landing gaat het te snel om in te grijpen. En dan kan ik nog meer zaken bedenken.
Het is soms beter om niet alles te weten.quote:Op zondag 29 maart 2015 13:27 schreef Pisces29 het volgende:
Ik snap het ook echt niet en voor het eerst in lange tijd dat ik van een nieuwsbericht rillingen krijg.
Dat denken/zeggen miljoenen mensen, overigens. Grootheidswaanzin is niet echt een onderscheidende eigenschap.quote:‘One day I will do something that will change the whole system, and then all will know my name and remember it.’
Waarom kunnen ze niet gewoon in elkaars konten plassen? Dan is er helemaal geen ingrijpende verbouwing van het interieur noch een wijziging van de procedures die nieuwe risico's introduceert (extra crew in de cockpit) nodig!!quote:Op zondag 29 maart 2015 13:30 schreef BabeWatcher het volgende:
Ik vind het ook raar dat de hoofdpiloot het niet een uurtje kan ophouden. Er zijn zo veel mensen die op de weg werken en twee uur niet naar de wc kunnen.
Ach, zo gek is het niet. Als piloot wil je waarschijnlijk zo comfortabel mogelijk daar zitten.quote:Op zondag 29 maart 2015 13:30 schreef BabeWatcher het volgende:
Ik vind het ook raar dat de hoofdpiloot het niet een uurtje kan ophouden. Er zijn zo veel mensen die op de weg werken en twee uur niet naar de wc kunnen.
Waarschijnlijk hadden ze daarvoor de ochtendvlucht van Dusseldorf naar Barcelona al gedaan. De "turn-around" moet vaak zo snel dat er dan geen tijd is voor toiletbezoek.quote:Op zondag 29 maart 2015 13:30 schreef BabeWatcher het volgende:
Ik vind het ook raar dat de hoofdpiloot het niet een uurtje kan ophouden. Er zijn zo veel mensen die op de weg werken en twee uur niet naar de wc kunnen.
Ik denk dat het nu ook niet lang meer duurt voordat de hele tape uitlekt op internet.quote:Op zondag 29 maart 2015 12:27 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)ockpit_gelekt__.html
Fuck it, minstens 8 minuten weten dat je er aan gaat terwijl de piloot in paniek een deur probeert in te beuken.
Buiten dat, hoe ver moet je van het pad zijn om 149 schreeuwende mensen te negeren? Als ze op de voice recorder te horen zijn dan moet hij ze ook gehoord hebben. Echt bizar
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |