Waar lees jij nou dat ik vind dat ouders voor kinderen moeten sparen?quote:Op zaterdag 28 maart 2015 23:06 schreef elkravo het volgende:
[..]
Tjonge, omdat iemand niet kan sparen moeten de ouders dat maar doen? Verwen je kinderen maar nog erger, pff... Als je volwassen bent moet je maar eens leren wat het is. Kostgeld is maar een stapje naar de financiële werkelijkheid.
Nee - ik reageer op de suggestie dat ouders kostgeld vragen om op de achtergrond te sparen voor zoon of dochter. En dat dan met name omdat zoon/dochter niet zou kunnen sparen dus dat pappa en mamma dat maar doen voor het "kind".quote:Op zondag 29 maart 2015 00:13 schreef schaakkipje het volgende:
[..]
Waar lees jij nou dat ik vind dat ouders voor kinderen moeten sparen?
Ik draag ¤ 300,- bij per maand sinds ik mijn eerste volledige fulltime baan heb.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:19 schreef Repokrev het volgende:
Ik rol binnenkort op mijn 21ste voor het eerst in een fulltime baan en mijn ouders hebben aangegeven dat wanneer ik fulltime werk, zij een deel van mijn salaris willen als kostgeld. Dit snap ik helemaal. Echter vragen zij dat ik, wanneer ik 1500 bruto ga verdienen (dus ongeveer 1000-1100 netto heb ik begrepen), 200-250 euro kostgeld moet betalen.
Ik vind 250 euro, een kwart van mijn salaris, teveel. Zij zijn het hier echter niet mee eens. Vanaf september wil ik ook op mijzelf gaan wonen en heb aangegeven veel te willen sparen om dit soepel te kunnen bekostigen. Dat dat voor hun en voor mij geen last wordt.
Hoe ging dit bij jullie thuis?
Godverquote:Op zaterdag 28 maart 2015 13:39 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Kapper komt aan huis en verder gewoon bonnetjes geven en dingen als sportschool werden gewoon van hun rekening geīncasseerd.
ik ben uit huis gegaan toen het kon, gelijk na mijn VWO examen. Rare lui die als volwassene bij mammie willen blijven wonenquote:Op zaterdag 28 maart 2015 13:50 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik heb nooit kostgeld hoeven te betalen, mijn ouders hadden dat absoluut niet gewild. En mijn kinderen zullen dat ook niet hoeven, ik heb liever dat ze dat geld dan op een spaarrekening zetten.
Ik snap ook nooit waarom mensen denken dat ze gelijk een compleet ingericht huis moeten hebben als ze op zichzelf gaan wonen. Ik heb het inderdaad ook gedaan met oude afdankertjes van mijn ouders/ kennisen en spul dat de vorige bewoner achterliet in het studentenhuis. En het meeste van dat spul heb ik ook meegenomen naar mijn eerste "echte" appartement toen ik ging werken. Sommige dingen uit het studentenhuis heb ik 25 jaar later nog steeds in gebruikquote:Op zaterdag 28 maart 2015 18:05 schreef Koettie het volgende:
Ik ging uit huis met 150 euro spaargeldwel een studentenkamer maar ging prima. Spullen gekregen, kringloop enz. Had wel wat :p
geloof ik best, spring je ook bij met je eigen was doen, eten koken, boodschappen doen en algemene schoonmaak werkzaamheden?quote:Op zondag 29 maart 2015 12:13 schreef ps4014 het volgende:
Woon ook nog bij mijn ouders
( 22 jaar ben geen fan van kamers wil zelf een huis huren)
Ik betaal internet, boodschappen,energie. En soms spring ik bij als mijn moeder het krap heeft. MeMeer niet en het bevalt mij prima
Dus als je een paar onderbroeken had gekocht gaf je het bonnetje aan je moeder. Dat vind ik oprecht triestquote:Op zaterdag 28 maart 2015 13:39 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Kapper komt aan huis en verder gewoon bonnetjes geven en dingen als sportschool werden gewoon van hun rekening geīncasseerd.
Eten koken niet dat doet mijn moeder uitstekend. Soms heb ik weleens zin om bami te maken en haal ik een halve kilo gehakt bij de Marokkaanse slager en koop ik nog wat ingrediënten bij de Appie. En mijn moeder vond het nog lekker ook 😊quote:Op zondag 29 maart 2015 12:16 schreef computergirl het volgende:
[..]
geloof ik best, spring je ook bij met je eigen was doen, eten koken, boodschappen doen en algemene schoonmaak werkzaamheden?
Wat kraam je nou allemaal uit? Lees mijn post eens. Ik zou als ouder geen kostgeld vragen maar ook mijn kind niet op zijn 21e nog in huis laten wonen. Dan gaat hij/zij maar op kamers en betaal in de huur.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 19:01 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Ja want pamperen is geen ´´tegemoetkoming huurlaten vragen´´. Man pamperen is je kind alles geeft wat die wil zonder dat die ooit een vinger hoeft uit te steken. Als je een tegemoetkoming huurlasten wil hebben dan woon je misschien te duur of niet soms en zodra je kind een magische grens oversteekt moet die opeens betalen volgens jou??
Same. Nu Antikraak met m'n vriend, nog steeds dezelfde spullen. Allemaal prima.quote:Op zondag 29 maart 2015 10:36 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik snap ook nooit waarom mensen denken dat ze gelijk een compleet ingericht huis moeten hebben als ze op zichzelf gaan wonen. Ik heb het inderdaad ook gedaan met oude afdankertjes van mijn ouders/ kennisen en spul dat de vorige bewoner achterliet in het studentenhuis. En het meeste van dat spul heb ik ook meegenomen naar mijn eerste "echte" appartement toen ik ging werken. Sommige dingen uit het studentenhuis heb ik 25 jaar later nog steeds in gebruik(want boeie...)
Helemaal mee eens. Al die walgelijke woningen die veel van die mensen kopen. Direct alles grijs en paars schilderen en HOME IS WHERE MY FAMILY IS spreuken aan de muur.quote:Op zondag 29 maart 2015 10:36 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik snap ook nooit waarom mensen denken dat ze gelijk een compleet ingericht huis moeten hebben als ze op zichzelf gaan wonen. Ik heb het inderdaad ook gedaan met oude afdankertjes van mijn ouders/ kennisen en spul dat de vorige bewoner achterliet in het studentenhuis. En het meeste van dat spul heb ik ook meegenomen naar mijn eerste "echte" appartement toen ik ging werken. Sommige dingen uit het studentenhuis heb ik 25 jaar later nog steeds in gebruik(want boeie...)
Het klinkt bijna alsof je er trots op bent dat je nu wel zelf je kapper betaalt.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 19:23 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb inmiddels ruim een jaar een fulltime baan (met een salaris van tussen de 1650 en 1700 netto) en woon nog steeds thuis. Ik hoef geen kostgeld te betalen, maar bepaalde kosten die tijdens m'n studie voor mij betaald werden (zoals kapper, sportschool, kleding ed) betaal ik nu wel allemaal zelf.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |