Been there, done that. Vaker back uppen dusquote:Op woensdag 1 april 2015 20:24 schreef Flipmoehoe het volgende:
baas net gesproken. virus is eraf gehaald en backup word terug gezet.
alleen is het een backup van 1,5 week terug omdat het de afgelopen periode niet gewerkt heeft.
Nu ben ik dus een aantal calculaties kwijt en wat werktekeningen voor de bouw.
Moet ik aan de hand van de laatste afdrukken alles weer gaan wijzigen. goed opletten dat ik alles dan aanpas zodat er niet straks een staalconstructie niet past oid
Had er niet fotogravin op moeten staanquote:Op woensdag 1 april 2015 20:53 schreef Puala het volgende:
Haha, toffe trui is binnen![]()
[ link | afbeelding ]
Moet je hem wel weer vaker gebruiken hequote:Op woensdag 1 april 2015 20:53 schreef Puala het volgende:
Haha, toffe trui is binnen![]()
[ link | afbeelding ]
Pls no. Ik ben ook supportmedewerker en geen ster.quote:Op woensdag 1 april 2015 20:57 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Had er niet fotogravin op moeten staan
De camera jaquote:Op woensdag 1 april 2015 20:58 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Moet je hem wel weer vaker gebruiken he
hoe is de kwaliteit? hoor namelijk nogal wisselende verhalen over de print..quote:Op woensdag 1 april 2015 20:53 schreef Puala het volgende:
Haha, toffe trui is binnen![]()
[ link | afbeelding ]
Backup word elke avond gemaakt.quote:Op woensdag 1 april 2015 20:28 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Been there, done that. Vaker back uppen dus
Prutserquote:Op donderdag 2 april 2015 08:16 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
Backup word elke avond gemaakt.
Alleen was er een fout opgetreden in de server dat hij het de afgelopen 10 dagen niet gedaan heeft.
Dit heeft hij dus niet gezien, domme pech dat die fout er nu net was.
Maar goed, ik kan weer in het tekenprogramma.
Nu bezig met een bouwtekening weer bijwerken naar de laatst geprinte versie
nope, enigste oplossing was betalen en dan sturen ze je een decrypt programma op.quote:Op woensdag 1 april 2015 20:29 schreef Geo4kant het volgende:
"Virus is eraf en de backup word teruggezet" , klinkt als een format.. geen cure dus voor het virus lijkt me?
Ook mijn gevoelquote:Op donderdag 2 april 2015 08:18 schreef Merlijn het volgende:
[..]
Prutser![]()
* Merlijn is weer terug in stormland
Crypto virussen zijn kut...quote:Op donderdag 2 april 2015 08:18 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
nope, enigste oplossing was betalen en dan sturen ze je een decrypt programma op.
Maar of ze dat ook echt doen.....![]()
Volgens mijn broertje (ICT-er) zit er een heel team achter die met deze oplicht praktijken bezig is.
Hier hebben we alleen niet op gegokt, alles is eraf en een backup is teruggeplaatst.
Op de pc waar het gestart is zijn ook alle lokale bestanden kwijt..
Heb ik hier gelukkig geen last van
Laat je in die mailinglijst zetten zodat jij het ook kan checken?quote:Op donderdag 2 april 2015 08:20 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
Ook mijn gevoel
Denk dat hij het de aankomende tijd wel weer beter in de gaten houd of de melding "backup complete" in zijn mail staat.
Tot het over een tijdje er weer insluipt en de kans bestaat dat........
Maar goed, ik heb genoeg te doen vandaag / volgende week
Het succesvol maken van een backup wilt niet automatisch zeggen dat hij ook bruikbaar is.quote:Op donderdag 2 april 2015 08:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Laat je in die mailinglijst zetten zodat jij het ook kan checken?
datquote:Op donderdag 2 april 2015 08:37 schreef Merlijn het volgende:
[..]
Het succesvol maken van een backup wilt niet automatisch zeggen dat hij ook bruikbaar is.
waren gelukkig maar een paar word bestanden.quote:Op donderdag 2 april 2015 08:39 schreef Uncle het volgende:
[..]
dat![]()
En werkbestanden lokaal opslaan zou sowieso de doodstraf op moeten staan...
Oei.quote:Op donderdag 2 april 2015 08:39 schreef Uncle het volgende:
[..]
dat![]()
En werkbestanden lokaal opslaan zou sowieso de doodstraf op moeten staan...
True, maar dan heb je het in ieder geval iets meer in de hand.quote:Op donderdag 2 april 2015 08:37 schreef Merlijn het volgende:
[..]
Het succesvol maken van een backup wilt niet automatisch zeggen dat hij ook bruikbaar is.
De print zit goed vast, de trui is heerlijk warm en zacht. Maar na een paar keer wassen zal moeten blijken hoe goed alles blijft zitten..quote:Op woensdag 1 april 2015 22:16 schreef Ener-G het volgende:
[..]
hoe is de kwaliteit? hoor namelijk nogal wisselende verhalen over de print..
Geen geintje hoor, wij hebben hier mensen die letterlijk hun bureaublad als werkschijf gebruiken terwijl expliciet in de policy staat dat we daar netwerkschijven voor hebben. En ja het is al meerdere malen gebeurt dat mensen serieus veel werk kwijt waren door een PC crash...quote:
Ik werk lokaal, en sla 1 keer per week (of maand, afhankelijk hoeveel zin ik er in heb) de hele boel op een serverquote:Op donderdag 2 april 2015 09:00 schreef Uncle het volgende:
[..]
Geen geintje hoor, wij hebben hier mensen die letterlijk hun bureaublad als werkschijf gebruiken terwijl expliciet in de policy staat dat we daar netwerkschijven voor hebben. En ja het is al meerdere malen gebeurt dat mensen serieus veel werk kwijt waren door een PC crash...
en thuis is dat vervelend maar prive, nu is het werk dat in de baas zijn tijd is gedaan, en dus eigendom van en vooral betaald door de baas...
Herkenbaarquote:Op donderdag 2 april 2015 09:00 schreef Uncle het volgende:
[..]
Geen geintje hoor, wij hebben hier mensen die letterlijk hun bureaublad als werkschijf gebruiken terwijl expliciet in de policy staat dat we daar netwerkschijven voor hebben. En ja het is al meerdere malen gebeurt dat mensen serieus veel werk kwijt waren door een PC crash...
en thuis is dat vervelend maar prive, nu is het werk dat in de baas zijn tijd is gedaan, en dus eigendom van en vooral betaald door de baas...
Dus potentieel heb jij dan een maand voor niets gewerkt...quote:Op donderdag 2 april 2015 09:03 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik werk lokaal, en sla 1 keer per week (of maand, afhankelijk hoeveel zin ik er in heb) de hele boel op een server![]()
Kan ook niet anders eigenlijk omdat de boel anders bijzonder traag word.
Juist. Al heb ik wel eens dat na een uur of wat werken m'n tekenprogramma crasht. Daarna heb ik in een half uurtje alles weer opnieuw opgezet omdat je dan precies weet hoe alles past.quote:Op donderdag 2 april 2015 09:05 schreef Uncle het volgende:
[..]
Dus potentieel heb jij dan een maand voor niets gewerkt...
Heftig hoorquote:Op donderdag 2 april 2015 09:09 schreef kanovinnie het volgende:
Maand niet alles op de server zetten komt weinig voor trouwens, maar zal echt wel een keer gebeurd zijn. Meestal elke week/twee weken.
Aan de hand van modellen die ik naar de klant stuur (En dus op de netwerkschijf opsla om later te kunnen checken wat je weggestuurd hebt) en de uitgeprinte tekeningen is een hoop terug te halen.quote:Op donderdag 2 april 2015 09:15 schreef Uncle het volgende:
[..]
Heftig hoor![]()
Maar goed, maandje is business technisch gezien onacceptabel wat mij betreft maar nog wel te overzien.
Dat is gewoon echt heel dom.quote:Je hoort nog wel eens de horroverhalen van mensen die hele afstudeerscripties en zelfs promoties (=4 jaar) lokaal hadden staan en dan hun laptop kwijt raken of crashen![]()
Ik heb geen idee hoe dat bij ons geregeld is.quote:En verder ben ik geen moraalridder hoor maar voor veel bedrijven zit het kapitaal niet in stenen of producten maar in (digitale) bestanden, en een goede security op een magazijn of vastgoed is heel normaal, maar een goede security op data is bij veel bedrijven nog verre van goed geregeld. Op zijn minst opmerkelijk altijd
Die wordt niet meegenomen in de profielsync?quote:Op donderdag 2 april 2015 09:00 schreef Uncle het volgende:
[..]
Geen geintje hoor, wij hebben hier mensen die letterlijk hun bureaublad als werkschijf gebruiken terwijl expliciet in de policy staat dat we daar netwerkschijven voor hebben. En ja het is al meerdere malen gebeurt dat mensen serieus veel werk kwijt waren door een PC crash...
en thuis is dat vervelend maar prive, nu is het werk dat in de baas zijn tijd is gedaan, en dus eigendom van en vooral betaald door de baas...
Vaak niet neequote:Op donderdag 2 april 2015 09:23 schreef Merlijn het volgende:
[..]
Die wordt niet meegenomen in de profielsync?
En als we het nu over RAW bestanden op de desktop hebben?quote:
Dat heb ik ook, aantal snelkoppelingen naar de netwerkschijvenquote:Op donderdag 2 april 2015 09:39 schreef Flipmoehoe het volgende:
Had hier ook nog 2 mapjes met wat foto's en ingekomen tekeningen van architecten op mijn bureaublad staan.
Deze net ook op de netwerk schijf gezet, met een snelkoppeling naar mijn bureaublad.
Dit overigens voordat ik de berichten van Uncle las
Bij de collega heb ik alles weer teruggezet, paden van word/exel.
Tekenprogramma lay out..
hij kan weer aan het werk, en ik dus ook
Verder is het bijna weekend! morgen naar een motorzaak kijken voor een "nieuwe" motor
Dat hebben ze wel netjes aangepakt danquote:Op donderdag 2 april 2015 09:42 schreef Flipmoehoe het volgende:
Over de 1 april grap van Grolsch / Zwarte Cross.
De borden die langs de weg staan zijn niet gephotoshopped
Heb ze alle 3 vanmorgen zien staan bij het verkeerslicht in Groenlo
idd! geen half werk van gemaaktquote:Op donderdag 2 april 2015 09:48 schreef Puala het volgende:
[..]
Dat hebben ze wel netjes aangepakt dan
Waarom steek jij zoveel tijd en geld in je foto's? Of je vriendin in schaatsen? En ik in fietsen?quote:Op donderdag 2 april 2015 10:22 schreef Uncle het volgende:
Soms vraag ik me af waarom mensen zoveel tijd en geld in 1 april grappen stoppen... of is mijn humor gewoon zo slecht dat ik op 1 april door alle grappen heen prik...
Ik bedoel meer dat ik het hele fenomeen en misschienhet massale van 1 april gewoon niet zo begrijp. Het is allemaal zo doorzichtig en ik heb echt filmpjes langs zien komen waar veel tijd en geld in stak...quote:Op donderdag 2 april 2015 10:23 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waarom steek jij zoveel tijd en geld in je foto's? Of je vriendin in schaatsen? En ik in fietsen?
Tsja, ik vind het opzich wel wat hebben. Het is denk ik een soort nieuwe traditie/feestdag. Opzich zie ik de lol er wel van in om als bedrijf/groep de beste grap te bedenken. En het is vaak ook een goede manier van reclame maken.quote:Op donderdag 2 april 2015 11:16 schreef Uncle het volgende:
[..]
Ik bedoel meer dat ik het hele fenomeen en misschienhet massale van 1 april gewoon niet zo begrijp. Het is allemaal zo doorzichtig en ik heb echt filmpjes langs zien komen waar veel tijd en geld in stak...
Doe een dergelijke practical joke elders in het jaar en ik kan het misschien al veel meer waarderen
Mijn collega moest Gijs bellen op 0416 - 537 777quote:Op donderdag 2 april 2015 11:41 schreef Nalbandian het volgende:
Wie heeft er gisteren een terugbelnotitie op nr 0317-650200 voor meneer de Leeuw ontvangen?
quote:Op donderdag 2 april 2015 12:18 schreef spreading het volgende:
[..]
Mijn collega moest Gijs bellen op 0416 - 537 777
Ah.. vriend van me veegde de inkt er zo af, en de letters op de achterkant waren op halve resolutie (dus onleesbaar) afgedrukt. Misprintje denk ik.quote:Op donderdag 2 april 2015 08:56 schreef Puala het volgende:
[..]
De print zit goed vast, de trui is heerlijk warm en zacht. Maar na een paar keer wassen zal moeten blijken hoe goed alles blijft zitten..
Oh nee dat heb ik niet. Ik vind het ook niet heel erg dat het op de rug niet vanaf 10 meter al leesbaar isquote:Op donderdag 2 april 2015 12:45 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Ah.. vriend van me veegde de inkt er zo af, en de letters op de achterkant waren op halve resolutie (dus onleesbaar) afgedrukt. Misprintje denk ik.
Wat staat er op je rug dan?quote:Op donderdag 2 april 2015 12:53 schreef Puala het volgende:
[..]
Oh nee dat heb ik niet. Ik vind het ook niet heel erg dat het op de rug niet vanaf 10 meter al leesbaar is
Spiegel, collega oid?quote:Op donderdag 2 april 2015 15:33 schreef Puala het volgende:
[..]
Ja, jij denkt dat ik nu even mijn trui uit ga trekken om dat te fotograferen?
Vertel?quote:Op donderdag 2 april 2015 15:33 schreef Puala het volgende:
Ik had al wel sjans dankzij de trui vanmorgen![]()
Vanavond dan? Of een link naar de trui oid, al heb ik het idee dat ik em al een keer tegen was gekomen. Ben nieuwsgierig nuquote:
En dan ga je er niet eens op in?quote:Op donderdag 2 april 2015 15:35 schreef Puala het volgende:
[..]
Of ik foto's van hun wilde maken. Zagen er niet eens verkeerd uit![]()
Hij heeft hier in de SC gestaan een paar weken terugquote:Op donderdag 2 april 2015 15:38 schreef spreading het volgende:
[..]
Vanavond dan? Of een link naar de trui oid, al heb ik het idee dat ik em al een keer tegen was gekomen. Ben nieuwsgierig nu
Nee sorry, maar op mijn werk spreek ik niet met klanten afquote:[..]
En dan ga je er niet eens op in?
Dan moet ik gaan zoekenquote:Op donderdag 2 april 2015 15:38 schreef Puala het volgende:
[..]
Hij heeft hier in de SC gestaan een paar weken terug
Ow, je belt vanavond terugquote:Op donderdag 2 april 2015 15:38 schreef Puala het volgende:
[..]
Nee sorry, maar op mijn werk spreek ik niet met klanten af
Nice, wel een beetje Susteren 2,0 zo hoorquote:Op donderdag 2 april 2015 16:37 schreef Dark_Angelus het volgende:
Speeltje mee voor komende dagen, broncolor 3200S RFS 2.1 + Ringflash C 5500K ben benieuwd
Don't be gentle, it's a rentalquote:Op donderdag 2 april 2015 16:37 schreef Dark_Angelus het volgende:
Speeltje mee voor komende dagen, broncolor 3200S RFS 2.1 + Ringflash C 5500K ben benieuwd
Nee hoor, dan zou ie met een Chinese flitser beginnen en na vier dagen een Broncolor-setje tegen Briese inruilen zonder dat een van de flitsers ooit op spanning zou zijn geweest, puur op de internet-reputatie en de mate van pro-appealquote:Op donderdag 2 april 2015 16:49 schreef spreading het volgende:
[..]
Nice, wel een beetje Susteren 2,0 zo hoor
Ik schreef m'n scriptie in de steentijd van de computers. Toen bracht ik 2x per week een floppy naar een van m'n vrienden met een back-up. Hij deed dan gelijk ff proeflezen. 1x heb ik die back-up nodig gehad. Scheelt toch wat dat je dan maar 1 dag werk kwijt bent. Was trouwens in de tijd van de 5 1/4 inch floppy's.quote:Op donderdag 2 april 2015 09:15 schreef Uncle het volgende:
[..]
Heftig hoor![]()
Maar goed, maandje is business technisch gezien onacceptabel wat mij betreft maar nog wel te overzien. Je hoort nog wel eens de horroverhalen van mensen die hele afstudeerscripties en zelfs promoties (=4 jaar) lokaal hadden staan en dan hun laptop kwijt raken of crashen![]()
En verder ben ik geen moraalridder hoor maar voor veel bedrijven zit het kapitaal niet in stenen of producten maar in (digitale) bestanden, en een goede security op een magazijn of vastgoed is heel normaal, maar een goede security op data is bij veel bedrijven nog verre van goed geregeld. Op zijn minst opmerkelijk altijd
Die hebben we inmiddels bij het schroot gezet, werk nu vooral met Oracle/ZFS appliances, maar het idee is hetzelfdequote:
Harley met zijspan? Kan iedereen inclusief hond meequote:Op vrijdag 3 april 2015 08:26 schreef Flipmoehoe het volgende:
Goedemorgen! Zo op pad voor een nieuwe motor #zinin
Flinke crash geweest dit, want je moet aardig je best doen wil je een camera zo vernielen.quote:Op vrijdag 3 april 2015 09:24 schreef Ener-G het volgende:
Wow.. drone crash?
Als je er een 5d3 aan hangt is investeren in een chute wellicht niet eens zo gek:
http://fruitychutes.com/b(...)te-launcher-c-21_26/
R.i.pquote:
Plus, zo'n drone is ook nog eens duurder dan een 5dIII..quote:Op vrijdag 3 april 2015 09:24 schreef Ener-G het volgende:
Wow.. drone crash?
Als je er een 5d3 aan hangt is investeren in een chute wellicht niet eens zo gek:
http://fruitychutes.com/b(...)te-launcher-c-21_26/
Het was ook maar een grapje, het ging meer om het pronken met zen nieuwe spullenquote:Op donderdag 2 april 2015 17:46 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Nee hoor, dan zou ie met een Chinese flitser beginnen en na vier dagen een Broncolor-setje tegen Briese inruilen zonder dat een van de flitsers ooit op spanning zou zijn geweest, puur op de internet-reputatie en de mate van pro-appeal
En zo is D_A volgens mij niet
Die LiPo ligt er ook lekker bij.quote:
Een DJI S1000 met Z15 gimbal. Begint bij zo'n ¤4000.quote:Op vrijdag 3 april 2015 10:10 schreef DonJames het volgende:
Plus, zo'n drone is ook nog eens duurder dan een 5dIII..![]()
lipo?quote:Op vrijdag 3 april 2015 13:55 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Die LiPo ligt er ook lekker bij.![]()
En dit is dus waarom er (strenge) regels zijn gekomen.
[..]
Een DJI S1000 met Z15 gimbal. Begint bij zo'n ¤4000.
Exclusief LiPo's en zender/ontvanger wat ook een paar honderd euro erbij doet.
Dat plus een Canon 5D3 à ¤2700 plus lens (kan zo niet zien welke, maar doet ongetwijfeld ook honderden euro's) maakt een totaalsom van gauw ¤10.000 wat daar in stukken ligt.
Op de zender na dan, die kan hij nog wel gebruiken...
Hier, daar, overalquote:
Klinkt alsof je het als een straf beschouwtquote:Op vrijdag 3 april 2015 18:32 schreef spreading het volgende:
[..]
Hier, daar, overal![]()
Maar wel eerst even 2 avonden fotograferen.
De mensheid heeft het meer dan dertigduizend jaar zonder telefoon weten te redden, daar kan een weekendje nog wel bijquote:En het telefoonloos door zien te komen
Ben al kapot, dus tot 4 uur fotograferen gaat erin hakken. De tijd is erg, het fotograferen en het geld zijn heel leukquote:Op vrijdag 3 april 2015 20:51 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Klinkt alsof je het als een straf beschouwt
[..]
De mensheid heeft het meer dan dertigduizend jaar zonder telefoon weten te redden, daar kan een weekendje nog wel bij
#lekkerrustig
Wij beginnen pas al de zon schijntquote:Op zaterdag 4 april 2015 13:11 schreef spreading het volgende:
[..]
Is dat nu pas? De voetbal is over een maand al klaar
Kijk, das betere praat. In de winter buiten sporten is ook maar niks eigenlijk hahaquote:Op zaterdag 4 april 2015 13:21 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
Wij beginnen pas al de zon schijnt
Mietjes.quote:Op zaterdag 4 april 2015 13:21 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
Wij beginnen pas al de zon schijnt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |