1 2 3 4 | Tijd Hoogte-instelling Druk-instelling vanaf zeeniveau 09:30:52Z.386 MCP/FMC ALT: 38000 ft QNH: 1006.0 hPa 09:30:54Z.083 MCP/FMC ALT: 13008 ft QNH: 1006.0 hPa 09:30:55Z.397 MCP/FMC ALT: 96 ft QNH: 1006.0 hPa |
1 2 3 4 | Tijd Positie Hoogte 09:31:03Z.456 T,3c6618,43.143494,5.691429,38000,GWI18G 09:31:05Z.346 T,3c6618,43.147430,5.693984,37975,GWI18G 09:31:07Z.346 T,3c6618,43.151367,5.696539,37950,GWI18G |
Nee zo werkt het niet, zie dit filmpje (laatste stuk):quote:Op vrijdag 27 maart 2015 03:18 schreef Za het volgende:
Overal wordt beweerd dat de co-piloot weigerde de deur van de cockpit te openen, en dit zou zijn nav analyse van de voicerecorder, maar hoe kan eea daar uit blijken?
Indien de piloot naar het toilet ging, en 3 minuten later terugkwam, de co-piloot verzocht de deur te openen middels bellen en kloppen, en er kwam geen reactie dan kan hij via de code de deur hebben proberen te ontgrendelen en gaat de deur na 5 minuten open, tegen die tijd was het vliegtuig al neergestort, dus in hoeverre is dat allemaal zo zeker?
Dit nogmaals omdat volgens de Duitse media de co-piloot tot de laatste seconden aan toe rustig bleef ademen.
Jezelf en een vliegtuig vol bemanning en passagiers tegen de rotsen laten slaan is geen rustige manier om uit het leven te stappen, dan ook nog de "toevalsfactor" dat de piloot naar het toilet ging (vlucht van 2 uur, dus had ook niet kunnen plaatsvinden) en Lubitz die vlak daarvoor nog grappen maakte met zijn collega en daarna a la minute van de gelegenheid gebruik zou hebben gemaakt.
Het zal verschillen per vliegtuig, in dit geval volgens de persconferentie zou de deur na 5 minuten ontgrendelen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 03:38 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Nee zo werkt het niet, zie dit filmpje:
Als je via de code de deur probeert te ontgrendelen gaat er 30 seconden een signaal af in de cockpit, de piloot in de cockpit kan dan de schakelaar omzetten en beslissen de deur dicht te houden. Doet de piloot in de cockpit niets dan gaat de deur na 30 seconden open.
Nee dat verschilt niet per vliegtuig, daar zijn internationale afspraken over. Als de piloot in de cockpit op locked drukt dan blijft de deur de komende 5 minuten gesloten.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 03:39 schreef Za het volgende:
[..]
Het zal verschillen per vliegtuig, in dit geval volgens de persconferentie zou de deur na 5 minuten ontgrendelen.
Thanks dan heb ik dat stukje verkeerd gehoord.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 03:40 schreef hmmmz het volgende:
Nee dat verschilt niet per vliegtuig, daar zijn internationale afspraken over. Als de piloot in de cockpit op locked drukt dan blijft de deur de komende 5 minuten gesloten.
Ik neem aan dat ze genoeg reden hebben om dat uit te sluiten. Bijvoorbeeld omdat ze kunnen zien dat er daarna nog andere handelingen verricht zijn.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 03:46 schreef Za het volgende:
[..]
Thanks dan heb ik dat stukje verkeerd gehoord.
Maar dat terzijde, die co piloot kan toch bv een hersenbloeding hebben gehad, en de deur wel hebben willen openen maar die handeling verkeerd uitgevoerd omdat hij een verminderd bewustzijn had (dan is die deur 5 min dicht en het toestel inmiddels neergestort), ze zijn zo stellig over die bewuste daad.
Ik lees dat de piloten voor elke vlucht aan het begin van de reis een code afspreken, geen idee hoe vaak een piloot in zijn carriere overgaat tot de noodprocedure van het openen van de cockpit deur, maar het vergeten van een code zal een mogelijkheid zijn.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 03:38 schreef hmmmz het volgende:
Als je via de code de deur probeert te ontgrendelen gaat er 30 seconden een signaal af in de cockpit, de piloot in de cockpit kan dan de schakelaar omzetten en beslissen de deur dicht te houden. Doet de piloot in de cockpit niets dan gaat de deur na 30 seconden open.
Op dit moment is alles toch nog slechts gebaseerd op de voice recorder, hoe zou je daar handelingen in kunnen zien?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 03:53 schreef hmmmz het volgende:
Ik neem aan dat ze genoeg reden hebben om dat uit te sluiten. Bijvoorbeeld omdat ze kunnen zien dat er daarna nog andere handelingen verricht zijn.
Ze kunnen toch zien dat de automatische piloot eraf is gehaald en de koers is gewijzigd, misschien dat dat daarna pas is gebeurd.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:00 schreef Za het volgende:
[..]
Op dit moment is alles toch nog slechts gebaseerd op de voice recorder, hoe zou je daar handelingen in kunnen zien?
Je had het over andere handelingen, deze waren al bekend (via verkeerstoren en berg alarm via voicerecorder).quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:06 schreef hmmmz het volgende:
Ze kunnen toch zien dat de automatische piloot eraf is gehaald en de koers is gewijzigd, misschien dat dat daarna pas is gebeurd.
Met andere handelingen bedoel ik, andere handelingen dan het op locked drukken in de cockpit.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:12 schreef Za het volgende:
[..]
Je had het over andere handelingen, deze waren al bekend.
Die bedoel ik ook, hoe kunnen ze die hebben? Alles wat vandaag bekend is gemaakt was nav de voicerecorder, daar kun je geen andere handelingen op zien dan die we nu weten.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:13 schreef hmmmz het volgende:
Met andere handelingen bedoel ik, andere handelingen dan het op locked drukken in de cockpit.
De daling is ingezet op de dezelfde minuut dat de piloot de cockpit verliet.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:14 schreef hmmmz het volgende:
Voorbeeld: Piloot klopt aan. Niemand doet open. Piloot voert noodcode in maar wordt vanuit de cockpit geblokkeerd. Daarna wijzigt de automatische piloot / koers.
Bij de noodcode gaat de deur veel sneller open. Wanneer echter in de cockpit deze optie wordt overruled kan de deur 5 minuten niet open.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:22 schreef Impressme het volgende:
Een regelmatige rustige adem wijst op een mens in slaap. Dit is gezegd door de voorlichters, ze hoorden een rustige ademhaling. Deze man -Andreas- lijkt mij niet het type om in zo'n korte tijd hele maal om te slaan van rustige conversatie met de gezagvoerder -voordat deze de naar het toilet ging- naar een zelfmoordpatient.
Zoals vaker gezegd, het is nooit 1 ding.
Ik denk:
-Rustige ontspannen conversatie met gezagvoerder
-GV gaat naar het toilet, Andreas doet voor de zekerheid de deur op slot
-Andreas valt in slaap
-systeem heeft technische fouten in de software en merkt op dat er geen commando's uitgevoerd worden, zet landing in oid.
-GV bonst op de deur, maar de deur is te dik (?) om gehoord te worden
-Andreas slaapt door, misschien lange uren gemaakt, vele vluchten (?)
-GV voert code in, maar 5 minuten is al te lang
-VC laat gegil horen, het vliegtuig is gecrashed.
hij valt in slaap precies op het moment dat de piloot de cockpit verlaat, en dan treedt er in diezelfde minuut ook nog een bug in de software op. nah.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:22 schreef Impressme het volgende:
Een regelmatige rustige adem wijst op een mens in slaap. Dit is gezegd door de voorlichters, ze hoorden een rustige ademhaling. Deze man -Andreas- lijkt mij niet het type om in zo'n korte tijd hele maal om te slaan van rustige conversatie met de gezagvoerder -voordat deze de naar het toilet ging- naar een zelfmoordpatient.
Zoals vaker gezegd, het is nooit 1 ding.
Ik denk:
-Rustige ontspannen conversatie met gezagvoerder
-GV gaat naar het toilet, Andreas doet voor de zekerheid de deur op slot
-Andreas valt in slaap
-systeem heeft technische fouten in de software en merkt op dat er geen commando's uitgevoerd worden, zet landing in oid.
-GV bonst op de deur, maar de deur is te dik (?) om gehoord te worden
-Andreas slaapt door, misschien lange uren gemaakt, vele vluchten (?)
-GV voert code in, maar 5 minuten is al te lang
-VC laat gegil horen, het vliegtuig is gecrashed.
Of bv een verlaagd bewustzijn of andere medische situatie.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:22 schreef Impressme het volgende:
Een regelmatige rustige adem wijst op een mens in slaap.
Ik vind het ook merkwaardig.quote:Dit is gezegd door de voorlichters, ze hoorden een rustige ademhaling. Deze man -Andreas- lijkt mij niet het type om in zo'n korte tijd hele maal om te slaan van rustige conversatie met de gezagvoerder -voordat deze de naar het toilet ging- naar een zelfmoordpatient.
Zelfmoordpatienten zijn meestal extreem rustigquote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:22 schreef Impressme het volgende:
Een regelmatige rustige adem wijst op een mens in slaap. Dit is gezegd door de voorlichters, ze hoorden een rustige ademhaling. Deze man -Andreas- lijkt mij niet het type om in zo'n korte tijd hele maal om te slaan van rustige conversatie met de gezagvoerder -voordat deze de naar het toilet ging- naar een zelfmoordpatient.
Is het volstrekt onmogelijk dat een piloot een code die ze vlak voor de reis samen afspreken vergeet?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:28 schreef hmmmz het volgende:
Bij de noodcode gaat de deur veel sneller open. Wanneer echter in de cockpit deze optie wordt overruled kan de deur 5 minuten niet open.
Idd, ze hebben zich er al bij neergelegd dat ze gaan overlijden, het is onoverkomelijk (voor hun dan).quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:34 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Zelfmoordpatienten zijn meestal extreem rustig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |