abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151080586
Crisisnummers GermanWings: 0049 30 5000 3000 (Buitenland) & 0800 11 33 55 77 (Duitsland)







Diverse links:

Vlucht afspelen op Flighttracker24
Airbus a320 cockpit door locking system

Technische informatie:

Ruwe data van de transponder waaruit blijkt dat de hoogte-instelknop van de auto-pilot naar beneden werd gedraaid. Deze data, die verkregen werd met een ADS-B receiver via een grondstation, is 24-03-15 aan de BAE, de franse onderzoeks-commissie, overhandigd.
1
2
3
4
Tijd          Hoogte-instelling     Druk-instelling vanaf zeeniveau
09:30:52Z.386 MCP/FMC ALT: 38000 ft QNH: 1006.0 hPa
09:30:54Z.083 MCP/FMC ALT: 13008 ft QNH: 1006.0 hPa
09:30:55Z.397 MCP/FMC ALT:    96 ft QNH: 1006.0 hPa
9 seconden later begint dan de daling.
1
2
3
4
Tijd                   Positie            Hoogte
09:31:03Z.456 T,3c6618,43.143494,5.691429,38000,GWI18G
09:31:05Z.346 T,3c6618,43.147430,5.693984,37975,GWI18G
09:31:07Z.346 T,3c6618,43.151367,5.696539,37950,GWI18G

Eerste Berichtgeving 24-03-15:

-NOS- In het zuiden van Frankrijk is een passagiersvliegtuig neergestort. Het is een Airbus A320 van de Duitse prijsvechter Germanwings. De Franse president Hollande en premier Valls hebben gezegd dat er waarschijnlijk geen overlevenden zijn.
Het toestel was onderweg van Barcelona naar Düsseldorf, met 142 passagiers aan boord en zes bemanningsleden. Het verdween rond 11.00 van de radar. Volgens het Franse persbureau AFP is het wrak inmiddels vanuit helikopters gezien.
Het vliegtuig is volgens diverse berichten neergestort in de regio Digne, ten noorden van Marseille.
Het is niet bekend welke nationaliteit de inzittenden hebben. Het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag onderzoekt of er Nederlanders aan boord waren.

Update 27-03-15:

-Bild- De krant heeft de hand kunnen leggen op het medisch dossier van Lubitz bij de luchtvaartautoriteiten. Daaruit zou blijken dat de 27-jarige Duitser een tijdelijk vliegverbod opgelegd kreeg door medische problemen en in behandeling moest. Hij zou opgenomen geweest zijn in een psychiatrische inrichting. Als het klopt, verklaart het waarom Lubitz in dat jaar zijn opleiding onderbrak. Volgens de krant was de copiloot anderhalf jaar in psychiatrische behandeling.

Update 26-03-15:

-De Stentor- De Duitse politie heeft donderdagavond na 4 uur de doorzoeking van de woning in Düsseldorf van co-piloot Andreas Lubitz beëindigd. Gezocht is naar aanwijzingen voor een motief.
Of er ook iets is aangetroffen, is niet bekendgemaakt. De politie doorzocht ook de woning van de ouders van Lubitz in Montabaur, waar de copiloot ook deels woonde. De doorzoekingen waren op verzoek van de Franse justitie.

-NOS- De co-piloot van het Germanwings-toestel dat neerstortte in de Franse Alpen zat alleen in de cockpit tijdens de crash. Hij heeft het toestel doelbewust laten dalen, heeft het Franse Openbaar Ministerie bekendgemaakt. Hij weigerde moedwillig de deur van de cockpit te openen voor de gezagvoerder.

-Bild- De namen van de piloten zouden zijn: Patrick S. (Gezagvoerder, 6000 vlieguren op de a320) en Andreas L. (Co-piloot, 630 vlieguren).

-NOS- Nabestaanden van de slachtoffers van de vliegtuigcrash in de Franse Alpen bezoeken vandaag de rampplek. Vanochtend vertrokken vanuit Barcelona in Spanje en Düsseldorf in Duitsland speciale vluchten van Lufthansa naar Marseille.

-New York Times- Volgens (niet officiële) berichten zou één van de piloten niet hebben kunnen terugkeren naar de cockpit ivm buitensluiting. Dit zou blijken uit de opnames van één van de 'black-boxen', de zogeheten 'cockpit voice recorder'. Volgens procedures is de deur altijd op slot en kan deze alleen van binnenuit geopend worden. Wel is er een noodprocedure om de deur te openen, maar dit kan worden geblokkeerd door degene in de cockpit. Het openen werkt niet dmv een sleutel. Onduidelijk is welke van de twee piloten zou zijn buitengesloten.

-Meerdere bronnen- De memory unit van de tweede 'black-box', welke de vluchtgegevens zou bevatten, is nog steeds niet terecht. Wel is het frame waarin deze capsule hoort te zitten inmiddels teruggevonden.

-BFMTV- Luchtvaartexperts sluiten een zelfmoordaktie van één van de piloten niet uit.

Update 25-03-15:

-Volkskrant- Reddingswerkers hebben vanmiddag laat de eerste lichamen van slachtoffers van de vliegramp in het zuiden van Frankrijk geborgen. Dat heeft de politie in de stad Digne-les-Bains gezegd. De gendarmerie is begonnen stoffelijke resten met behulp van helikopters te bergen.

Update 24-03-15:

-Omroep Brabant- Bij de crash zou ook een 20-jarige vrouw uit Deurne om het leven zijn gekomen. Een vriendin van het slachtoffer heeft bevestigd dat zij is ingecheckt op de vlucht naar Düsseldorf.

YouTubes:



[ Bericht 1% gewijzigd door niels0 op 27-03-2015 09:35:55 ]
pi_151080592
En verder. OP maar weer wat updaten.
-Edit- Done en bedtijd. :z

[ Bericht 64% gewijzigd door niels0 op 27-03-2015 02:56:58 ]
pi_151081097
Overal wordt beweerd dat de co-piloot weigerde de deur van de cockpit te openen, en dit zou zijn nav analyse van de voicerecorder, maar hoe kan eea daar uit blijken?

Indien de piloot naar het toilet ging, en 3 minuten later terugkwam, de co-piloot verzocht de deur te openen middels bellen en kloppen, en er kwam geen reactie dan kan hij via de code de deur hebben proberen te ontgrendelen en gaat de deur na 5 minuten open, tegen die tijd was het vliegtuig al neergestort, dus in hoeverre is dat allemaal zo zeker?

Dit nogmaals omdat volgens de Duitse media de co-piloot tot de laatste seconden aan toe rustig bleef ademen.
Jezelf en een vliegtuig vol bemanning en passagiers tegen de rotsen laten slaan is geen rustige manier om uit het leven te stappen, dan ook nog de "toevalsfactor" dat de piloot naar het toilet ging (vlucht van 2 uur, dus had ook niet kunnen plaatsvinden) en Lubitz die vlak daarvoor nog grappen maakte met zijn collega en daarna a la minute van de gelegenheid gebruik zou hebben gemaakt.

Lubitz indien zwaar depressief, had helemaal niet hoevel wachten op deze "toevalsfactor" van de toiletgaande collega boven onbewoond gebied, aangezien toch niemand zijn plan zou overleven had hij hem ook een mep met de brandblusser kunnen geven en de daling inzetten.
Dus hoe ten einde raad was hij eigenlijk, was dit echt een bewuste daad?

[ Bericht 4% gewijzigd door Za op 27-03-2015 03:37:07 ]
  vrijdag 27 maart 2015 @ 03:38:51 #4
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_151081174
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 03:18 schreef Za het volgende:
Overal wordt beweerd dat de co-piloot weigerde de deur van de cockpit te openen, en dit zou zijn nav analyse van de voicerecorder, maar hoe kan eea daar uit blijken?

Indien de piloot naar het toilet ging, en 3 minuten later terugkwam, de co-piloot verzocht de deur te openen middels bellen en kloppen, en er kwam geen reactie dan kan hij via de code de deur hebben proberen te ontgrendelen en gaat de deur na 5 minuten open, tegen die tijd was het vliegtuig al neergestort, dus in hoeverre is dat allemaal zo zeker?

Dit nogmaals omdat volgens de Duitse media de co-piloot tot de laatste seconden aan toe rustig bleef ademen.
Jezelf en een vliegtuig vol bemanning en passagiers tegen de rotsen laten slaan is geen rustige manier om uit het leven te stappen, dan ook nog de "toevalsfactor" dat de piloot naar het toilet ging (vlucht van 2 uur, dus had ook niet kunnen plaatsvinden) en Lubitz die vlak daarvoor nog grappen maakte met zijn collega en daarna a la minute van de gelegenheid gebruik zou hebben gemaakt.
Nee zo werkt het niet, zie dit filmpje (laatste stuk):


Als je via de code de deur probeert te ontgrendelen gaat er 30 seconden een signaal af in de cockpit, de piloot in de cockpit kan dan de schakelaar omzetten en beslissen de deur dicht te houden. Doet de piloot in de cockpit niets dan gaat de deur na 30 seconden open.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_151081180
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 03:38 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Nee zo werkt het niet, zie dit filmpje:


Als je via de code de deur probeert te ontgrendelen gaat er 30 seconden een signaal af in de cockpit, de piloot in de cockpit kan dan de schakelaar omzetten en beslissen de deur dicht te houden. Doet de piloot in de cockpit niets dan gaat de deur na 30 seconden open.
Het zal verschillen per vliegtuig, in dit geval volgens de persconferentie zou de deur na 5 minuten ontgrendelen.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 03:40:50 #6
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_151081186
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 03:39 schreef Za het volgende:

[..]

Het zal verschillen per vliegtuig, in dit geval volgens de persconferentie zou de deur na 5 minuten ontgrendelen.
Nee dat verschilt niet per vliegtuig, daar zijn internationale afspraken over. Als de piloot in de cockpit op locked drukt dan blijft de deur de komende 5 minuten gesloten.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_151081207
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 03:40 schreef hmmmz het volgende:

Nee dat verschilt niet per vliegtuig, daar zijn internationale afspraken over. Als de piloot in de cockpit op locked drukt dan blijft de deur de komende 5 minuten gesloten.
Thanks dan heb ik dat stukje verkeerd gehoord.
Maar dat terzijde, die co piloot kan toch bv een hersenbloeding hebben gehad, en de deur wel hebben willen openen maar die handeling verkeerd uitgevoerd omdat hij een verminderd bewustzijn had (dan is die deur 5 min dicht en het toestel inmiddels neergestort), ze zijn zo stellig over die bewuste daad.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 03:53:23 #8
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_151081229
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 03:46 schreef Za het volgende:

[..]

Thanks dan heb ik dat stukje verkeerd gehoord.
Maar dat terzijde, die co piloot kan toch bv een hersenbloeding hebben gehad, en de deur wel hebben willen openen maar die handeling verkeerd uitgevoerd omdat hij een verminderd bewustzijn had (dan is die deur 5 min dicht en het toestel inmiddels neergestort), ze zijn zo stellig over die bewuste daad.
Ik neem aan dat ze genoeg reden hebben om dat uit te sluiten. Bijvoorbeeld omdat ze kunnen zien dat er daarna nog andere handelingen verricht zijn.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_151081242
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 03:38 schreef hmmmz het volgende:

Als je via de code de deur probeert te ontgrendelen gaat er 30 seconden een signaal af in de cockpit, de piloot in de cockpit kan dan de schakelaar omzetten en beslissen de deur dicht te houden. Doet de piloot in de cockpit niets dan gaat de deur na 30 seconden open.
Ik lees dat de piloten voor elke vlucht aan het begin van de reis een code afspreken, geen idee hoe vaak een piloot in zijn carriere overgaat tot de noodprocedure van het openen van de cockpit deur, maar het vergeten van een code zal een mogelijkheid zijn.

Is het 100 procent zeker dat de co piloot heeft geweigerd de deur te openen cq deze gelocked heeft of zal dat pas met zekerheid te zeggen zijn na het onderzoeken van de datarecorder?
pi_151081247
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 03:53 schreef hmmmz het volgende:

Ik neem aan dat ze genoeg reden hebben om dat uit te sluiten. Bijvoorbeeld omdat ze kunnen zien dat er daarna nog andere handelingen verricht zijn.
Op dit moment is alles toch nog slechts gebaseerd op de voice recorder, hoe zou je daar handelingen in kunnen zien?
  vrijdag 27 maart 2015 @ 04:06:31 #11
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_151081264
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 04:00 schreef Za het volgende:

[..]

Op dit moment is alles toch nog slechts gebaseerd op de voice recorder, hoe zou je daar handelingen in kunnen zien?
Ze kunnen toch zien dat de automatische piloot eraf is gehaald en de koers is gewijzigd, misschien dat dat daarna pas is gebeurd.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_151081279
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 04:06 schreef hmmmz het volgende:

Ze kunnen toch zien dat de automatische piloot eraf is gehaald en de koers is gewijzigd, misschien dat dat daarna pas is gebeurd.
Je had het over andere handelingen, deze waren al bekend (via verkeerstoren en berg alarm via voicerecorder).
  vrijdag 27 maart 2015 @ 04:13:52 #13
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_151081285
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 04:12 schreef Za het volgende:

[..]

Je had het over andere handelingen, deze waren al bekend.
Met andere handelingen bedoel ik, andere handelingen dan het op locked drukken in de cockpit.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  vrijdag 27 maart 2015 @ 04:14:58 #14
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_151081287
Voorbeeld: Piloot klopt aan. Niemand doet open. Piloot voert noodcode in maar wordt vanuit de cockpit geblokkeerd. Daarna wijzigt de automatische piloot / koers.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_151081289
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 04:13 schreef hmmmz het volgende:

Met andere handelingen bedoel ik, andere handelingen dan het op locked drukken in de cockpit.
Die bedoel ik ook, hoe kunnen ze die hebben? Alles wat vandaag bekend is gemaakt was nav de voicerecorder, daar kun je geen andere handelingen op zien dan die we nu weten.

Is het zeker dat hij de deur gelocked heeft, of was de piloot in de consternatie de code vergeten, dat zal moeten blijken uit de datarecorder.
pi_151081290
Als je die vlucht afspeelt dan hadden ze toch moeten zien dat ze een andere route namen?
pi_151081293
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 04:14 schreef hmmmz het volgende:
Voorbeeld: Piloot klopt aan. Niemand doet open. Piloot voert noodcode in maar wordt vanuit de cockpit geblokkeerd. Daarna wijzigt de automatische piloot / koers.
De daling is ingezet op de dezelfde minuut dat de piloot de cockpit verliet.

10:31 verlaat de piloot de cockpit, 10:31 wordt de daling ingezet.
pi_151081294
Een regelmatige rustige adem wijst op een mens in slaap. Dit is gezegd door de voorlichters, ze hoorden een rustige ademhaling. Deze man -Andreas- lijkt mij niet het type om in zo'n korte tijd hele maal om te slaan van rustige conversatie met de gezagvoerder -voordat deze de naar het toilet ging- naar een zelfmoordpatient.

Zoals vaker gezegd, het is nooit 1 ding.

Ik denk:

-Rustige ontspannen conversatie met gezagvoerder
-GV gaat naar het toilet, Andreas doet voor de zekerheid de deur op slot
-Andreas valt in slaap
-systeem heeft technische fouten in de software en merkt op dat er geen commando's uitgevoerd worden, zet landing in oid.
-GV bonst op de deur, maar de deur is te dik (?) om gehoord te worden
-Andreas slaapt door, misschien lange uren gemaakt, vele vluchten (?)
-GV voert code in, maar 5 minuten is al te lang
-VC laat gegil horen, het vliegtuig is gecrashed.
You know, you come from nothing
you're going back to nothing
what have you lost? Nothing!
  vrijdag 27 maart 2015 @ 04:28:41 #19
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_151081299
quote:
5s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 04:22 schreef Impressme het volgende:
Een regelmatige rustige adem wijst op een mens in slaap. Dit is gezegd door de voorlichters, ze hoorden een rustige ademhaling. Deze man -Andreas- lijkt mij niet het type om in zo'n korte tijd hele maal om te slaan van rustige conversatie met de gezagvoerder -voordat deze de naar het toilet ging- naar een zelfmoordpatient.

Zoals vaker gezegd, het is nooit 1 ding.

Ik denk:

-Rustige ontspannen conversatie met gezagvoerder
-GV gaat naar het toilet, Andreas doet voor de zekerheid de deur op slot
-Andreas valt in slaap
-systeem heeft technische fouten in de software en merkt op dat er geen commando's uitgevoerd worden, zet landing in oid.
-GV bonst op de deur, maar de deur is te dik (?) om gehoord te worden
-Andreas slaapt door, misschien lange uren gemaakt, vele vluchten (?)
-GV voert code in, maar 5 minuten is al te lang
-VC laat gegil horen, het vliegtuig is gecrashed.
Bij de noodcode gaat de deur veel sneller open. Wanneer echter in de cockpit deze optie wordt overruled kan de deur 5 minuten niet open.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  vrijdag 27 maart 2015 @ 04:30:09 #20
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_151081302
A locked door is opened by a flight crew inside the cockpit but can also be unlocked by cabin crew entering a keycode from the outside. Crew inside the cockpit can manually override it to keep a door locked for up to five minutes.

http://www.theguardian.co(...)ll-planes-questioned
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_151081303
quote:
5s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 04:22 schreef Impressme het volgende:
Een regelmatige rustige adem wijst op een mens in slaap. Dit is gezegd door de voorlichters, ze hoorden een rustige ademhaling. Deze man -Andreas- lijkt mij niet het type om in zo'n korte tijd hele maal om te slaan van rustige conversatie met de gezagvoerder -voordat deze de naar het toilet ging- naar een zelfmoordpatient.

Zoals vaker gezegd, het is nooit 1 ding.

Ik denk:

-Rustige ontspannen conversatie met gezagvoerder
-GV gaat naar het toilet, Andreas doet voor de zekerheid de deur op slot
-Andreas valt in slaap
-systeem heeft technische fouten in de software en merkt op dat er geen commando's uitgevoerd worden, zet landing in oid.
-GV bonst op de deur, maar de deur is te dik (?) om gehoord te worden
-Andreas slaapt door, misschien lange uren gemaakt, vele vluchten (?)
-GV voert code in, maar 5 minuten is al te lang
-VC laat gegil horen, het vliegtuig is gecrashed.
hij valt in slaap precies op het moment dat de piloot de cockpit verlaat, en dan treedt er in diezelfde minuut ook nog een bug in de software op. nah.
plus, dat bonzen op de deur is dus wel in de cockpit te horen, want anders had de CVR het niet opgenomen ;)
In the coolest little capital of the world
pi_151081306
quote:
5s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 04:22 schreef Impressme het volgende:
Een regelmatige rustige adem wijst op een mens in slaap.
Of bv een verlaagd bewustzijn of andere medische situatie.

quote:
Dit is gezegd door de voorlichters, ze hoorden een rustige ademhaling. Deze man -Andreas- lijkt mij niet het type om in zo'n korte tijd hele maal om te slaan van rustige conversatie met de gezagvoerder -voordat deze de naar het toilet ging- naar een zelfmoordpatient.
Ik vind het ook merkwaardig.
pi_151081308
quote:
5s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 04:22 schreef Impressme het volgende:
Een regelmatige rustige adem wijst op een mens in slaap. Dit is gezegd door de voorlichters, ze hoorden een rustige ademhaling. Deze man -Andreas- lijkt mij niet het type om in zo'n korte tijd hele maal om te slaan van rustige conversatie met de gezagvoerder -voordat deze de naar het toilet ging- naar een zelfmoordpatient.
Zelfmoordpatienten zijn meestal extreem rustig
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_151081309
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 04:28 schreef hmmmz het volgende:

Bij de noodcode gaat de deur veel sneller open. Wanneer echter in de cockpit deze optie wordt overruled kan de deur 5 minuten niet open.
Is het volstrekt onmogelijk dat een piloot een code die ze vlak voor de reis samen afspreken vergeet?
pi_151081311
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 04:34 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Zelfmoordpatienten zijn meestal extreem rustig
Idd, ze hebben zich er al bij neergelegd dat ze gaan overlijden, het is onoverkomelijk (voor hun dan).
"You can call me Susan if it makes you happy"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')