ik vermoed dat het een plan was dat al een tijdje in zijn hoofd zat. Ze zullen wel onderzoeken of hij op voorgaande vluchten momenten alleen is geweest. Of dit dus de eerste kans was die is gegrepen. En misschien was het niet de eerste kans, maar waren de vorige kansen op niet gewenste locaties. Bv boven zee of boven bewoond gebied en wilde hij dat om watvoor reden dan ook niet, kans op te grote brokstukken of wilde hij niet 'nog meer' mensen meeslepen om maar wat te noemen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 05:16 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Ik vraag me ook af in hoeverre hij dit nu gepland zou hebben. Het is een vlucht van een uur of twee. Als de piloot niet naar de wc had gehoeven had hij deze mogelijkheid niet gekregen.
Ik vermoed dat (co)-piloten in het vervolg hun plasje wel wat langer zullen ophouden.... of in ieder geval niet echt op hun gemakkie naar het toilet gaan.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 05:35 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Het AD bericht vanmorgen over deze column van piloot Jan Cocheret.
Deze column is een paar maanden geleden al geschreven.
Ik denk ook dat het zo is, dat de gelegenheid zich nu net voordeed. Deze co piloot heeft besloten om zijn hersenspinsel uit te voeren als de gelegenheid zich voordeed. Hij heeft alleen zitten te denken en te beslissen: "Ja of nee". Maar toen het eenmaal de "ja" geworden was, dan was een tijd van 10 minuten veel te kort om het weer in een "nee" te laten switchen in zijn gedachten. Het is pure pech dat het vliegtuig nu propvol zat. Het had ook eerder kunnen gebeuren.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 05:17 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Hij kan geplanned hebben het te doen zodra de optie zich voor deed. Als niet deze vlucht dan de volgende, of die daarna. Je kunt niet voorspellen wanneer iemand naar de wc gaat, wel dat het een keer gaat gebeuren.
Ik neem aan dat dat op de voice recorder te horen is?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 03:38 schreef hmmmz het volgende:
Als je via de code de deur probeert te ontgrendelen gaat er 30 seconden een signaal af in de cockpit, de piloot in de cockpit kan dan de schakelaar omzetten en beslissen de deur dicht te houden. Doet de piloot in de cockpit niets dan gaat de deur na 30 seconden open.
Een rustige ademhaling is niet een slaap ademhaling. Die is rustiger en oppervlakkiger dan wakkere ademhaling. Daarnaast nogal vreemd dat je tijdens je slaap of een andere medische toestand met de autopilot knoppen gaat rotzooien en de deur gesloten houdt.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:43 schreef Za het volgende:
[..]
Hij heeft een microfoon op 1-3 mm afstand van zijn mond, en de cockpit is geisoleerd tegen de motor geluiden, dus konden ze heel goed horen hoe rustig hij ademde.
Ja, als ik ooit een airbus of boeing mag besturen ben ik dit nu ook van plan.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 05:49 schreef Trebo het volgende:
Nu maar hopen dat dit geen trend wordt zoals je wel vaak met zelfmoorden ziet
mwa, binnen enkele dagen is het waarschijnlijk overal verplicht om een crew lid in de cockpit te roepen voordat een piloot deze mag verlaten. In de VS bestaat de regel al jaren.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 05:47 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ik vermoed dat (co)-piloten in het vervolg hun plasje wel wat langer zullen ophouden.... of in ieder geval niet echt op hun gemakkie naar het toilet gaan.
http://www.nbcnews.com/st(...)nwings-crash-n331041quote:Some began doing so Thursday. Canadian Transport Minister Lisa Raitt announced that airlines would immediately enforce the so-called "rule of two" after Air Canada, WestJet Airlines and Air Transat voluntarily adopted the practice Thursday.
The German Aviation Association will consider changing its rules Friday for implementation "as soon as possible," a spokeswoman said. Germanwings' parent company, Lufthansa, and Air Berlin voluntarily adopted the policy Thursday, the airlines said.
Britain's largest airline, easyJet, said it would put the rule into practice Friday. Another major British airline, Virgin Air, also said it would change its rules.
Other airlines that announced new rules Thursday include Norwegian Air Shuttle and Icelandair.
Ook niet logisch dat de co piloot zou slapen. Vlak ervoor was hij nog aan het keuvelen met de piloot. Dan zou hij nadat de piloot naar het toilet ging meteen als een blok in slaap zijn gevallen en dan ook niet wakker zijn geworden van de diverse geluiden in die laatste 8 minuten.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 05:54 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Een rustige ademhaling is niet een slaap ademhaling. Die is rustiger en oppervlakkiger dan wakkere ademhaling. Daarnaast nogal vreemd dat je tijdens je slaap of een andere medische toestand met de autopilot knoppen gaat rotzooien en de deur gesloten houdt.
Dat kan waarschijnlijk helemaal niet. Ook andere al te gekke dingen zouden automatisch gecorrigeerd zijn.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 07:45 schreef Mr.Ping het volgende:
En dan in één rechte lijn naar beneden!
Ik zou minimaal de 360 graden draai geprobeerd hebben.... als je dan toch gaat.
Ze hebben vrij veel spullen de huizen uitgedragen, dus dat duurt nog wel even.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 06:02 schreef Marrije het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat het nou is dat ze in het huis van die co hebben gevonden.
Jij mist het punt. Het is net als de twee mensen op de afrikaanse savanne waarvan de ene met hardloopschoenen zegt "Ik hoef helemaal niet harder dan een leeuw te lopen, ik hoef alleen maar harder dan jou te lopen"quote:Op donderdag 26 maart 2015 22:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Goed, ik denk even met je mee. Piloot wil een berg crashen, copiloot gaat schijten. Stewardess Hannie zit twee minuten naast hem, en Piloot zet een fikse daling in. Wat gaat Hannie doen?
Gawd, de zoveelste zelfbenoemde zelfmoordexpert...quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:22 schreef Impressme het volgende:
Een regelmatige rustige adem wijst op een mens in slaap. Dit is gezegd door de voorlichters, ze hoorden een rustige ademhaling. Deze man -Andreas- lijkt mij niet het type om in zo'n korte tijd hele maal om te slaan van rustige conversatie met de gezagvoerder -voordat deze de naar het toilet ging- naar een zelfmoordpatient.
Zoals vaker gezegd, het is nooit 1 ding.
Ik denk:
-Rustige ontspannen conversatie met gezagvoerder
-GV gaat naar het toilet, Andreas doet voor de zekerheid de deur op slot
-Andreas valt in slaap
-systeem heeft technische fouten in de software en merkt op dat er geen commando's uitgevoerd worden, zet landing in oid.
-GV bonst op de deur, maar de deur is te dik (?) om gehoord te worden
-Andreas slaapt door, misschien lange uren gemaakt, vele vluchten (?)
-GV voert code in, maar 5 minuten is al te lang
-VC laat gegil horen, het vliegtuig is gecrashed.
Die regel had er natuurlijk al lang moeten zijn na de waslijst van 'incidenten'.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 06:01 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
mwa, binnen enkele dagen is het waarschijnlijk overal verplicht om een crew lid in de cockpit te roepen voordat een piloot deze mag verlaten. In de VS bestaat de regel al jaren.
[..]
http://www.nbcnews.com/st(...)nwings-crash-n331041
Welke waslijst is dat?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 07:54 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Die regel had er natuurlijk al lang moeten zijn na de waslijst van 'incidenten'.
Zo'n regel maakt dit soort zelfmoordacties wel moeilijker, maar ze worden er niet mee uitgesloten, een crewlid is uit te schakelen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 07:54 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Die regel had er natuurlijk al lang moeten zijn na de waslijst van 'incidenten'.
quote:Op vrijdag 27 maart 2015 07:57 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Zo'n regel maakt dit soort zelfmoordacties wel moeilijker, maar ze worden er niet mee uitgesloten, een crewlid is uit te schakelen.
quote:Op vrijdag 27 maart 2015 07:51 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Jij mist het punt. Het is net als de twee mensen op de afrikaanse savanne waarvan de ene met hardloopschoenen zegt "Ik hoef helemaal niet harder dan een leeuw te lopen, ik hoef alleen maar harder dan jou te lopen"
Ergo, met zo'n extra drempel zal je het niet volledig voorkomen, maar wel de kans significant verkleinen. En gelet dat je met het voorkomen van 1 crash door 1 suicidale piloot al zo'n 150 tot 300 mensen red is het gewoon een simpele no brainer om door te voeren.
Je hebt gelijk, als het één keer voorkomen kan worden, worden daarmee heel wat levens bespaard.quote:
Ok. Wat heeft 'ie nu gewonnen?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:10 schreef Loekie1 het volgende:
Wie het allerergste geleden heeft, volgens mij, is de gezagvoerder.
Wat nog weinig uitmaakt als mensen voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en met een maatschappij vliegen die die regel niet hanteert.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:05 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, als het één keer voorkomen kan worden, worden daarmee heel wat levens bespaard.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |