Ja, omdat niet alleen de piloten maar ook de crew hiervan op de hoogte zijn.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:36 schreef Za het volgende:
[..]
Is het volstrekt onmogelijk dat een piloot een code die ze vlak voor de reis samen afspreken vergeet?
En voeren hun acties spontaan uit, a la minute?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:34 schreef oompaloompa het volgende:
Zelfmoordpatienten zijn meestal extreem rustig
Het is een afspraak tussen de 2 piloten, anders kun je net zo goed van het systeem afstappen want dan hoeven kwaadwillenden alleen de crew onder druk te zetten.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:37 schreef hmmmz het volgende:
Ja, omdat niet alleen de piloten maar ook de crew hiervan op de hoogte zijn.
Het is idd ver gezocht, maar ik probeer het te begrijpen. Soms vallen een heleboel "toevalligheden" samen. Het vliegtuig was vlak na de stijging aan het levellen, toch? Kan zijn dat er dan juist een bug opduikt, het zou vreemder zijn als dat halverwege was gebeurt. Get my drift.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:30 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
hij valt in slaap precies op het moment dat de piloot de cockpit verlaat, en dan treedt er in diezelfde minuut ook nog een bug in de software op. nah.
plus, dat bonzen op de deur is dus wel in de cockpit te horen, want anders had de CVR het niet opgenomen
Hij heeft een microfoon op 1-3 mm afstand van zijn mond, en de cockpit is geisoleerd tegen de motor geluiden, dus konden ze heel goed horen hoe rustig hij ademde.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:41 schreef crystal_meth het volgende:
Zo rustig zal ie ook niet geweest zijn, anders had de CVR z'n ademhaling niet opgepikt boven het geluid van de motoren imo. ...
Nee, want als er iets is met de twee piloten moeten er ook andere van de crew de cockpit in kunnen. Ja die kan je dan als kwaadwillende onder druk zetten. Daarom is er ook de optie om vanuit de cockpit het openen van de deur te overrulen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:41 schreef Za het volgende:
[..]
Het is een afspraak tussen de 2 piloten, anders kun je net zo goed van het systeem afstappen want dan hoeven kwaadwillenden alleen de crew onder druk te zetten.
Dat hoeft toch niet?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:39 schreef Za het volgende:
[..]
En voeren hun acties spontaan uit, a la minute?
iemand die rustig ademt doet dat door z'n neus...quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:43 schreef Za het volgende:
[..]
Hij heeft een microfoon op 1-3 mm afstand van zijn mond, en de cockpit is geisoleerd tegen de motor geluiden, dus konden ze heel goed horen hoe rustig hij ademde.
Wanneer je jezelf (en een vliegtuig vol passagiers en bemanning) tegen de rotsen wil laten slaan is dat geen rustige manier om uit het leven te stappen, onder die omstandigheden heel rustig blijven ademen is imo fysiek onmogelijk.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:36 schreef TLC het volgende:
Idd, ze hebben zich er al bij neergelegd dat ze gaan overlijden, het is onoverkomelijk (voor hun dan).
Dat is pretty much hoe depressies werken.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:48 schreef Za het volgende:
[..]
Wanneer je jezelf (en een vliegtuig vol passagiers en bemanning) tegen de rotsen wil laten slaan is dat geen rustige manier om uit het leven te stappen, onder die omstandigheden heel rustig blijven ademen is imo fysiek onmogelijk.
Tel daarbij het luide gebonk op de deur, het geroep, de alarmen die afgingen, geen enkele fysieke reactie?
En die adem komt door de neus elke keer exact tegen de microfoon aan die er 1 cm onder hangt.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:48 schreef crystal_meth het volgende:
iemand die rustig ademt doet dat door z'n neus...
hoe weet jij wat ze precies bedoelden met "rustig ademhalen"? Lijkt me logisch dat ze vooral wilden aangeven wat niet het geval was:quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:48 schreef Za het volgende:
[..]
Wanneer je jezelf (en een vliegtuig vol passagiers en bemanning) tegen de rotsen wil laten slaan is dat geen rustige manier om uit het leven te stappen, onder die omstandigheden heel rustig blijven ademen is imo fysiek onmogelijk.
Tel daarbij het luide gebonk op de deur, het geroep, de alarmen die afgingen, geen enkele fysieke reactie?
En de normale ontspannen conversatie van te voren, totaal geen signalen van zijn omgeving, familie, vrienden etc.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:48 schreef Za het volgende:
[..]
Wanneer je jezelf (en een vliegtuig vol passagiers en bemanning) tegen de rotsen wil laten slaan is dat geen rustige manier om uit het leven te stappen, onder die omstandigheden heel rustig blijven ademen is imo fysiek onmogelijk.
Tel daarbij het luide gebonk op de deur, het geroep, de alarmen die afgingen, geen enkele fysieke reactie?
Mentale gelatenheid heeft niets te maken met fysieke reacties en reflexen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:49 schreef oompaloompa het volgende:
Dat is pretty much hoe depressies werken.
Het is niet alsof er legio mogelijkheden zijn met wat iemand daarmee kan bedoelen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:55 schreef crystal_meth het volgende:
hoe weet jij wat ze precies bedoelden met "rustig ademhalen"?
quote:During the flight’s final minutes, pounding could be heard on the cockpit door as the plane’s instrument alarms sounded but the co-pilot’s breathing was calm and that of a fully conscious man, Robin said.
“You don’t get the impression that there was any particular panic, because the breathing is always the same. The breathing is not panting. It’s a classic, human breathing,” Brice said.
euhm jawel?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 05:05 schreef Za het volgende:
[..]
Mentale gelatenheid heeft niets te maken met fysieke reacties en reflexen.
Ja een geanimeerd gesprek.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:56 schreef Impressme het volgende:
En de normale ontspannen conversatie van te voren, totaal geen signalen van zijn omgeving, familie, vrienden etc.
Ik vraag me ook af in hoeverre hij dit nu gepland zou hebben. Het is een vlucht van een uur of twee. Als de piloot niet naar de wc had gehoeven had hij deze mogelijkheid niet gekregen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 05:14 schreef Za het volgende:
[..]
Ja een geanimeerd gesprek.
Niet dat het wat zegt natuurlijk, ik bedoel misschien wilde deze man er al jaren een eind aan maken, maar die stelligheid van een bewuste daad vind ik een beetje voorbarig voor alle betrokkenen overigens, waarmee ik niet wil zeggen dat niet mogelijk is.
Hij kan geplanned hebben het te doen zodra de optie zich voor deed. Als niet deze vlucht dan de volgende, of die daarna. Je kunt niet voorspellen wanneer iemand naar de wc gaat, wel dat het een keer gaat gebeuren.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 05:16 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Ik vraag me ook af in hoeverre hij dit nu gepland zou hebben. Het is een vlucht van een uur of twee. Als de piloot niet naar de wc had gehoeven had hij deze mogelijkheid niet gekregen.
Ja dat is natuurlijk ook weer zo.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 05:17 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Hij kan geplanned hebben het te doen zodra de optie zich voor deed. Als niet deze vlucht dan de volgende, of die daarna. Je kunt niet voorspellen wanneer iemand naar de wc gaat, wel dat het een keer gaat gebeuren.
Het AD bericht vanmorgen over deze column van piloot Jan Cocheret.quote:Zo luidt de slotalinea: ,,Ik vraag me serieus wel eens af wie er in de cockpit naast me zit. ... Of je je cockpitgenoot al langer kent of voor het eerst ontmoet, wie garandeert me dat je hem of haar kunt vertrouwen? Misschien is er net iets verschrikkelijks in iemands leven gebeurd waardoor hij het allemaal niet meer ziet zitten? Ik hoop niet dat ik zoiets ooit ontdek als ik na een bezoekje aan de WC geconfronteerd wordt met een cockpitdeur die nooit meer open gaat."
De nieuwe Nostradamus.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 05:35 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Het AD bericht vanmorgen over deze column van piloot Jan Cocheret.
Deze column is een paar maanden geleden al geschreven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |