quote:Op donderdag 26 maart 2015 22:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Piloot doet de deur weer dicht en we zijn weer terug bij af.
De aanwijzingen zijn zeer sterk.quote:Op donderdag 26 maart 2015 22:46 schreef Pandaplint het volgende:
Blijf het toch raar vinden dat het Franse OM deze "conclusie" nu al naar buiten brengt. Zou het wellicht te maken hebben met de grote Franse belangen bij Airbus? Zo snel mogelijk duidelijk maken dat het geen technisch mankement is?
Ja, net zoals die hermetisch gesloten deur een veiligheidsmaatregel uit de categorie "een paar relifundi's met aardappelschilmesjes zijn de cockpit binnen gevallen, dus nu moet elke cockpit een bankkluis worden" was.quote:Op donderdag 26 maart 2015 22:37 schreef Janneke141 het volgende:
Ik wel, want het is een veiligheidsmaatregel uit de categorie "we hebben twee terroristen opgepakt met bommen in hun schoenen dus vanaf nu moet iedereen op blote voeten het vliegtuig in". Want dan blaast niemand meer een vliegtuig op.
Gelul dus.
Ja. Idioten kun je niet uitsluiten, en iemand die dit van plan is lukt het toch wel. Helpen geen 100 veiligheidsregels tegen. Anders trekt een suïcidale piloot wel de pen uit een handgranaat terwijl ze daar knus met z'n tweetjes zitten, of weet ik veel wat. Leuk om optie A, B en C uit te sluiten, maar dan gaat het wel op E, F of Q.quote:Op donderdag 26 maart 2015 22:46 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Maar je vindt dat de kans op dergelijke ongevallen (om het zo maar even te noemen) exact even groot blijft als er gewoonweg altijd twee mensen in de cockpit zitten?
Zou mij eerlijk gezegd niets verbazen. Duitsland heeft natuurlijk ook belang in Airbus.quote:Op donderdag 26 maart 2015 22:46 schreef Pandaplint het volgende:
Blijf het toch raar vinden dat het Franse OM deze "conclusie" nu al naar buiten brengt. Zou het wellicht te maken hebben met de grote Franse belangen bij Airbus? Zo snel mogelijk duidelijk maken dat het geen technisch mankement is?
Jij begint over bomschoenen, en dat je daarom niet iedereen met blote voeten moet gaan laten vliegen. In feite wordt nu bij iedereen het schoeisel gechecked, dus het resultaat is hetzelfde: de kans dat iemand iets in zijn schoenen heeft dat kan ontploffen is erg klein.quote:Op donderdag 26 maart 2015 22:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dan moet je dat zeggen, in plaats van verder te lullen over een niet bestaand voorbeeld over schoenen.
Daar gaat je denkwijze mis. Voor sommige mensen moet de drempel juist heel laag zijn, anders doen ze het niet.quote:Op donderdag 26 maart 2015 22:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja. Idioten kun je niet uitsluiten, en iemand die dit van plan is lukt het toch wel. Helpen geen 100 veiligheidsregels tegen. Anders trekt een suïcidale piloot wel de pen uit een handgranaat terwijl ze daar knus met z'n tweetjes zitten, of weet ik veel wat. Leuk om optie A, B en C uit te sluiten, maar dan gaat het wel op E, F of Q.
Bullshit ja.quote:Op donderdag 26 maart 2015 22:48 schreef J0kkebr0k het volgende:
Kom net het volgende tegen:
[ afbeelding ]
Bullshit?
Hm. Maar ik denk dat lang niet alle mensen die op zo'n manier zelfmoord plegen ertoe in staat zijn om een ander om te brengen met fysiek geweld. Op deze manier kun je nog zoiets hebben van "fuck it, niks boeit me meer, we gaan met z'n allen kapot", en gewoon afwachten tot je de berg raakt. Echt iemand overmeesteren, neerschieten, opblazen, weet ik wat is toch weer een stap verder.quote:Op donderdag 26 maart 2015 22:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja. Idioten kun je niet uitsluiten, en iemand die dit van plan is lukt het toch wel. Helpen geen 100 veiligheidsregels tegen. Anders trekt een suïcidale piloot wel de pen uit een handgranaat terwijl ze daar knus met z'n tweetjes zitten, of weet ik veel wat. Leuk om optie A, B en C uit te sluiten, maar dan gaat het wel op E, F of Q.
Dit dus, en da's ook de reden dat je zowat binnenstebuiten wordt gekeerd voordat je in een vliegtuig kan stappen tegenwoordig: verlagenquote:Op donderdag 26 maart 2015 22:49 schreef waht het volgende:
Alle risico's elimineren bestaat natuurlijk niet. Risico's mitigeren wel, en de 2-man regel in cockpits is ongeveer het maximaal haalbare voor de meeste vliegmaatschappijen. De 3-man regel zou het risico nog verder verminderen, maar zelfs dan is het niet onmogelijk dat één van de drie kwaadwillend is en de andere twee weet uit te schakelen.
Oftewel, risico verlagen ja, risico elimineren nee.
Hmm.. dit zou de bron zijn, maar die pagina is alweer weg. Dit heeft er gestaan, maar dan in het Duits:quote:
quote:“De Jihadist van Germanwings. Andreas Günter Lubitz, de copiloot van Germanwings, stuurde het vliegtuig bewust tegen de berg. Daarvoor bekeerde hij zich tot de islam.”
(Door: Michael Mannheimer – Vertaling: E.J. Bron)
Alle aanwijzingen duiden erop dat de copiloot van het ongeluksvliegtuig zich in zijn halfjarige pauze tijdens zijn pilotenopleiding bij Germanwings bekeerde tot de islam en daarna of de opdracht van de kant van “radicale”, d.w.z. gelovige moslims kreeg om deze massamoord uit te voeren, of de opdracht zelf uit het boek van de terreur, de koran, haalde.
Omdat echter een radicale moskee in Bremen in het middelpunt van het onderzoek staat, waar de bekeerling zich vaker ophield, kunnen we er van uitgaan dat hij – net zoals Mohammed Atta bij de aanslag op New York – zijn aanwijzingen rechtstreeks uit het directe milieu van deze moskee ontving. Bekeerlingen zijn al lang het belangrijkste wapen van de islam. Want aan hen kan men noch uiterlijk nog gezien hun levensloop herkennen dat het om moslims, vaak tot geweld bereide moslims gaat.
Daarmee heeft Duitsland zijn eigen 9/11, ook al is het in kleinere vorm. En daarmee wordt duidelijk dat de islam een terroristische organisatie is, die volgens §129a van het Duitse Wetboek van Strafrecht verboden en diens ondersteuners vervolgd moeten worden. Maar niets van dit alles zal gebeuren. Ik wil wedden dat de islam-appeasers (media, politiek, “islamwetenschappers”) het erover eens zullen worden deze daad toe te dichten aan een “psychisch labiele” man, en ik wil bovendien wedden dat we nu opnieuw overspoeld gaan worden door de mantra van de zogenaamd vredelievende islam. En erger nog: de aanvallen van de linkse meute op diegenen die altijd al voor de islam waarschuwden, zullen nog woedender, nog genadelozer worden. Want nu staan de Duitse islamondersteuners met de rug tegen de muur als nooit tevoren.
Bron:
http://michael-mannheimer.net
Auteur: Michael Mannheimer
Vertaald uit het Duits door:
E.J. Bron
(www.ejbron.wordpress.com)
Is echt geen enkel bewijs voor. Gewoon weer een of andere internetidioot die wat leuks heeft verzonnen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 22:52 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Hmm.. dit zou de bron zijn, maar die pagina is alweer weg. Dit heeft er gestaan, maar dan in het Duits:
[..]
Van stormfront.de?quote:Op donderdag 26 maart 2015 22:52 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Hmm.. dit zou de bron zijn, maar die pagina is alweer weg. Dit heeft er gestaan, maar dan in het Duits:
[..]
Wellicht, maar zou je dan liever dood gaan zonder ook maar iets te hebben geprobeerd?quote:Op donderdag 26 maart 2015 22:02 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Die deur schijnt zelfs bestand tegen een granaat te zijn, dus ik neem aan dat de piloot wist dat proberen in te trappen weinig zin had. Daar veroorzaak je alleen maar paniek mee denk ik.
Mijn god, die quotequote:
Ik vond dat nuchtere verhaal van ze anders helemaal prima, beter dan al die paniekzaaierij vanwege dit incidentje.quote:Op donderdag 26 maart 2015 22:52 schreef niels0 het volgende:
Die twee gepensioneerde piloten zijn gewoon door de KLM gestuurd om een lulverhaal op te hangen omdat een extra piloot KLM geld kost. Zo simpel is het.
De ICAO moet het gaan eisen.
http://www.ifalpa.org/dow(...)0of%20CVR%20data.pdfquote:IFALPA strongly condemns leaking of CVR data
The International Federation of Air Line Pilots’ Associations (IFALPA) deplores and condemns yesterday's leaking of certain elements of the Cockpit Voice Recorder (CVR) of the Germanwings flight 4U9525.
Not only do these leaks contravene the internationally agreed principles of accident investigation
confidentiality set out in ICAO Annex 13, they are also a breach of trust to all those involved in the
investigation and to the families of the victims.
Furthermore, leaks of this nature greatly harm flight safety since they invite ill-informed speculation
from the media and the general public and discourage co-operation with investigators in future accidents
.
IFALPA once again stresses that the sole purpose of a CVR is to aid investigators in determining
the factors leading to an accident and not to apportion blame or be used outside of its safety con-
text. CVR details should only be publicly released following a thorough and complete investigation
of the events that occurred, and not prematurely during the course of the field portion of the acci-
dent investigation, underway for less than 48 hours. Leaking premature, unanalyzed, and partial
CVR recordings, which lack the context of the entire body of factual investigative data, severely interferes with the investigative process, and can only lead to early conclusions on what exactly occurred during the time leading up to the accident. Any other use of CVR data is not only invalid, but is an unacceptable invasion of privacy best described as a search for sensationalism and voyeurism of the worst kind. It is vital for the investigating body to ensure all information under their control is properly handled until the completion of the investigation. In this early stage of the investigation, m
any critical questions remain to be answered , and IFALPA stresses the need for an objective accident investigation process through the collection of all the facts needed to draw an accurate analysis of events . Once again,IFALPA’s resources are at the disposal of the Accident Investigation Agencies to achieve these aims
Bij KLM vliegen op de lange afstanden al meer piloten dan wettelijk nodig is, dus van zuinigheid op dat beide kun je ze niet betichtenquote:Op donderdag 26 maart 2015 22:52 schreef niels0 het volgende:
Die twee gepensioneerde piloten zijn gewoon door de KLM gestuurd om een lulverhaal op te hangen omdat een extra piloot KLM geld kost. Zo simpel is het.
De ICAO moet het gaan eisen.
twitter:NewsOnTheMin twitterde op donderdag 26-03-2015 om 22:58:12MORE: An police officer out side the house of co-pilot, said investigators had "found something" reageer retweet
twitter:NewsOnTheMin twitterde op donderdag 26-03-2015 om 23:00:17MORE: Police however declined to reveal any further details, but it is understood that it is not a suicide note. #4U9525 reageer retweet
Dat heeft met in Nederland wettelijke rusttijden te maken. Ik vlieg zeer regelmatig intercontinentaal met de KLM op vluchten van 12 uur en een stewardess heeft me dat eens uitgelegd. Ze moeten ook horizontale rust hebben. Daar hebben ze crewbunks voor.quote:Op donderdag 26 maart 2015 23:00 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Bij KLM vliegen op de lange afstanden al meer piloten dan wettelijk nodig is, dus van zuinigheid op dat beide kun je ze niet betichten
Overigens gaan de andere airlines ook niet opeens extra piloten inzetten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |