Het is dus maar de vraag of dit standhoudt bij de rechter. Want (and I quote):quote:Op zaterdag 28 maart 2015 14:20 schreef Skv het volgende:
[..]
Onjuist. Het bedrijf mag haar contractueel gezien niet aannemen omdat ze eerder is aangedragen door de recruiter.
Maar waarschijnlijk ben je te dom om de consequenties te begrijpen als dat wel toegestaan zou worden.quote:Het zou erg raar zijn als de wetgever het zou toestaan dat bedrijven met partijen contracten zouden tekenen, die erin resulteren dat de bewegingsvrijheid van individuele derde personen (die geen ondertekenaar zijn van het contract) ernstig wordt beperkt.
Ik te dom. Right, dat zal het zijn.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 14:26 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Het is dus maar de vraag of dit standhoudt bij de rechter. Want (and I quote):
[..]
Maar waarschijnlijk ben je te dom om de consequenties te begrijpen als dat wel toegestaan zou worden.
Nog een keer in het kort:quote:Op zaterdag 28 maart 2015 14:13 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Ik heb nog geen enkel steekhoudend tegenargument gehoord waarom het in de situatie van TS per se nodig zou zijn akkoord te gaan met die 25% en het niet mogelijk zou zijn om de recruiter met zijn riante fee gewoon helemaal buitenspel te zetten. Ja, wel veel argumenten van het type "jij snapt het niet want jij bent een techneut" en "het is nou eenmaal normaal dus moet je er maar in meegaan", maar dat zijn beide geen steekhoudende argumenten.
Ja, dat soort zaken heb ik erin staan, maar dat contract heb ik als individu zelf ondertekend! Bovendien houdt zo'n exclusiviteitsbeding bij de rechter nooit stand, zie o.a. http://www.sdworx.be/nl-b(...)viteitsbeding-geldigquote:Op zaterdag 28 maart 2015 14:28 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik te dom. Right, dat zal het zijn.
Dus volgens jou bestaan exclusiviteitscontracten niet? Heb jij geen concurrentiebeding in je eigen contract staan oid? Natuurlijk mag dat wel.! Mag ik vragen op welk niveau je werkt?
Alleen 1. klopt. 2. is niet waar en 3. is allemaal nog maar de vraag.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 14:29 schreef allegoedenickszijnop het volgende:
[..]
Nog een keer in het kort:
1. TS hoeft helemaal niet akkoord te gaan met de 25% wervingsfee omdat zij niet opdrachtgever is voor deze opdracht. Dat is werkgever en die IS al akkoord gegaan met deze fee.
2. TS ondervindt geen enkel persoonlijk effect van deze fee, want gaat totaal buiten haar om. Salaris zal er echt niet hoger op worden
3. TS kan niet meer om W&S heen, want is al voorgesteld bij bedrijf via bureau. Voor bedrijf zou het contractbreuk zijn om alsnog TS direct aan te nemen, dus heeft hier enkel baat bij. Bovendien is de vraag of TS uberhaupt van de functie af had kunnen weten zonder het W&S-bureau.
Wat jij quote is totaal wat anders dan wat SKV bedoelt..... Exclusiviteit houdt in dat er maar een enkel bureau de vacature krijgt om in te vullen. Bedrijf wil dus verder helemaal geen andere methoden.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 14:32 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Ja, dat soort zaken heb ik erin staan, maar dat contract heb ik als individu zelf ondertekend! Bovendien houdt zo'n exclusiviteitsbeding bij de rechter nooit stand, zie o.a. http://www.sdworx.be/nl-b(...)viteitsbeding-geldig
Ze kloppen alle drie wel degelijk.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 14:36 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Alleen 1. klopt. 2. is niet waar en 3. is allemaal nog maar de vraag.
SKV had het over het concurrentiebeding in mijn contract.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 14:36 schreef allegoedenickszijnop het volgende:
[..]
Wat jij quote is totaal wat anders dan wat SKV bedoelt.....
Hoe gaat de recruiter daar dan achterkomen?quote:Exclusiviteit houdt in dat er maar een enkel bureau de vacature krijgt om in te vullen. Bedrijf wil dus verder helemaal geen andere methoden.
M.a.w. in zo'n geval KAN TS niet van het bestaan van de vacature afweten, tenzij benadert door de recruiter. In zo'n geval staat recruiter volledig in haar recht om van werkgever alsnog de fee te eisen al zou TS aangenomen worden.
Jij zegt het, ik zeg van niet.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 14:37 schreef allegoedenickszijnop het volgende:
[..]
Ze kloppen alle drie wel degelijk.
Lol what? TS had gewoon de baan kunnen accepteren zonder gemouw over wat iemand anders zou verdienen.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 14:40 schreef hpeopjes het volgende:
Want TS wordt nu de dupe van het contract tussen dat bedrijf en de recruiter.
2. het bedrijf stelt een salarisrange vast waarin ze zoekt en is daarvoor bereid om eenmalig een fee neer te leggen. Liefst betaald ze die fee niet natuurlijk, maar salarisrange verandert niet.quote:
SKV had het over exclusiviteit, ik probeer je uit te leggen wat dit inhoudt.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 14:40 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
SKV had het over het concurrentiebeding in mijn contract.
Vrij simpel.Dit weten ze nog voordat je daadwerkelijk start.quote:Hoe gaat de recruiter daar dan achterkomen?
Waarom zou een rechter een zaak gaan behandelen waarbij een partij geen deel is van de contract?quote:Bovendien vraag ik me af wat de rechter daar allemaal van gaat vinden als TS zelf het initiatief neemt. Want TS wordt nu de dupe van het contract tussen dat bedrijf en de recruiter.
Nee, want dat wil TS niet. Simpel zat. Of mag je in dit land ook al geen eigen wil meer hebben, van de heren VVD'stemmers?quote:Op zaterdag 28 maart 2015 14:48 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Lol what? TS had gewoon de baan kunnen accepteren zonder gemouw over wat iemand anders zou verdienen.
Inderdaad.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 14:48 schreef allegoedenickszijnop het volgende:
[..]
2. het bedrijf stelt een salarisrange vast waarin ze zoekt en is daarvoor bereid om eenmalig een fee neer te leggen. Liefst betaald ze die fee niet natuurlijk,
Dat is een aanname. Dat weet je helemaal niet.quote:maar salarisrange verandert niet.
Uiteraard.quote:3. je kunt het proberen,
Hoe gaat die recruiter er achter komen dan?quote:maar recruiter zal domweg het bedrijf alsnog factureren voor introduceren van TS.
Ook dit weet je niet zeker. Het is de moeite waard om een dergelijke casus eens in de rechtbank uit te laten vechten.quote:En werkgever zal weinig andere mogelijkheid hebben om dit te voldoen.
Hoe dan?quote:Vrij simpel.Dit weten ze nog voordat je daadwerkelijk start.
Voor jou misschien, voor de rest van ons niet.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 13:55 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Nou, dat is dus maar de vraag, als het initiatief volledig bij TS vandaan komt.
En dan roep je dat anderen geen argumenten meer hebben? Zwaktebod dit.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 14:49 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Nee, want dat wil TS niet. Simpel zat. Of mag je in dit land ook al geen eigen wil meer hebben, van de heren VVD'stemmers?
Dus, TS wordt "geheel vrijblijvend" (aldus de recruiter zelf!) aan het bedrijf voorgesteld, en ineens *floeperdefloep* is zij onderdeel gaan uitmaken van één of ander contract, met alle consequenties van dien, zonder dat zij daar zelf in gekend is?quote:Op zaterdag 28 maart 2015 14:16 schreef Skv het volgende:
[..]
Vanaf het moment dat TS werd voorgesteld door de recruiter, begon TS onderdeel uit te maken van het contract tussen recruiter en bedrijf. Heeft geen zak met wetgever toestaan en bewegingsvrijheid.
Nu ben je gewoon aan het trollen. Jammer dit.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 15:10 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Dus, TS wordt "geheel vrijblijvend" (aldus de recruiter zelf!) aan het bedrijf voorgesteld, en ineens *floeperdefloep* is zij onderdeel gaan uitmaken van één of ander contract, met alle consequenties van dien, zonder dat zij daar zelf in gekend is?
Godver zegquote:Op zaterdag 28 maart 2015 15:10 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Dus, TS wordt "geheel vrijblijvend" (aldus de recruiter zelf!) aan het bedrijf voorgesteld, en ineens *floeperdefloep* is zij onderdeel gaan uitmaken van één of ander contract, met alle consequenties van dien, zonder dat zij daar zelf in gekend is?
Dit staat toch echt in de OP. Letterlijk.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 15:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nu ben je gewoon aan het trollen. Jammer dit.
Even een vraag, hoe vaak ben jij betrokken geweest bij een wervingsprocedure? Want blijkt uit al je antwoorden dat je er weinig van snapt (sorry).quote:Op zaterdag 28 maart 2015 14:57 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Inderdaad.
[..]
Dat is een aanname. Dat weet je helemaal niet.
Vacature word door opdrachtgever ingetrokken, even paar belletjes, LinkedIn etc.quote:Hoe gaat die recruiter er achter komen dan?
Afspraak tussen partij A en B, als partij Y verder niet betrokken, nog hinder. Dus....wat is de zaak?quote:Ook dit weet je niet zeker. Het is de moeite waard om een dergelijke casus eens in de rechtbank uit te laten vechten.
Ja, vooral de woorden 'vuile rat' zullen de werkgever die hem ingehuurd heeft overtuigen. Vooral omdat die 'vuile rat' zijn werk naar behoren heeft gedaan en met een kandidaat is gekomen die men graag wil hebben. Je geeft zo een heel mooi signaal af als aankomend werknemer dat je het niet zo nauw neemt met het betalen voor diensten van anderen. Top advies weer van jequote:Op zaterdag 28 maart 2015 15:15 schreef hpeopjes het volgende:
TS moet gewoon dat bedrijf bellen en zeggen "Ik wil dolgraag bij jullie in dienst treden. Maar ik zou heel graag willen dat het op een manier geregeld wordt zodat die vuile rat er geen cent wijzer van wordt. Kan dat?" Het valt m.i. altijd te proberen, nee heb je, ja kun je krijgen.
Als het echt niet mogelijk is, kan TS altijd nog kijken wat ze wil.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |