Het ergste is nog dat bij defensie al die ongein ook al jaren uit de vulpistolen gesloopt is... Sta je dan met je tonner of erger vroeger met je tank... Of je ff 1000 liter erin wil gooien...quote:Op zondag 29 maart 2015 08:23 schreef ErwinRommel het volgende:
Gvd, waar maken jullie je druk over?
Tanken is tanken. Klaar. Hoe, maakt niet uit. Rijden met die zooi!
Handveger dr tussen en klaar.quote:Op zondag 29 maart 2015 11:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het ergste is nog dat bij defensie al die ongein ook al jaren uit de vulpistolen gesloopt is... Sta je dan met je tonner of erger vroeger met je tank... Of je ff 1000 liter erin wil gooien...
Gewoon de high-speed pomp gebruikenquote:Op zondag 29 maart 2015 11:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het ergste is nog dat bij defensie al die ongein ook al jaren uit de vulpistolen gesloopt is... Sta je dan met je tonner of erger vroeger met je tank... Of je ff 1000 liter erin wil gooien...
Gewoon een pax die kant opsturen, dacht je soms dat ik dat ga doen ofzo?quote:Op zondag 29 maart 2015 15:05 schreef AdmiralGeneral_Aladeen het volgende:
[..]
Gewoon de high-speed pomp gebruiken
In Ede hadden we een dubbel rijtje pompen, konden we aan twee kanten tanken met de YPR en Pruttel.quote:Op zondag 29 maart 2015 15:50 schreef Thaboel het volgende:
Ypr aftanken is ook met highspeed een kut klus... En die achterlijke bak helemaal moeten omdraaien om dat die slang net de andere tank niet haalt. Top
klinkt ideaal.quote:Op zondag 29 maart 2015 17:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
In Ede hadden we een dubbel rijtje pompen, konden we aan twee kanten tanken met de YPR en Pruttel.
10:30.quote:Op zondag 29 maart 2015 13:48 schreef samthegreat5 het volgende:
Baasch:
http://nimh-beeldbank.def(...)e1-88e0-deb8a456e588
Ja, heeft volgens mij met aarding en statische elektriciteit te maken. De gedachte is dat als je dat vulpistool vast blijft houden je geen vonkoverslag door statische elektriciteit hebt.quote:Op maandag 30 maart 2015 08:10 schreef hcwp het volgende:
Wat is de reden dat die vastklikmechanismes verwijderd zijn? 'Veiligheid'?
Hebben ze je VEB toelage wel meegerekend? Sommige verstrekkers doen daar nl moeilijk over.quote:Op maandag 30 maart 2015 09:55 schreef Bouke-p het volgende:
een hypotheek krijgen op ons defensiesalaris is ook niet echt makkelijk/ruim.....
Hypotheekverstrekkers rekenen over het algemeen enkel inkomen waar je vast recht op hebt. (maandloon, vakantiegeld -> ja, prestatiebonus of onregelmatigheidstoeslag -> nee)quote:Op maandag 30 maart 2015 10:07 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hebben ze je VEB toelage wel meegerekend? Sommige verstrekkers doen daar nl moeilijk over.
Ik weet niet waar je wil gaan wonen maar een vrijstaande villa in de randstad zit er idd niet in.
Duh, dat zeg ik toch. De VEB toelage staat als toelage op je loonstrook terwijl het een structurele vaste vergoeding is. Maar omdat de verstrekkers alleen maar "toelage" lezen nemen ze die vaak niet mee terwijl die wel meegerekend mag worden voor de hoogte van je hypotheek.quote:Op maandag 30 maart 2015 10:09 schreef hcwp het volgende:
[..]
Hypotheekverstrekkers rekenen over het algemeen enkel inkomen waar je vast recht op hebt. (maandloon, vakantiegeld -> ja, prestatiebonus of onregelmatigheidstoeslag -> nee)
Valt me nog mee. De regels zijn redelijk aangescherpt en ik kreeg 8 jaar geleden maar iets van 30K meer.quote:Op maandag 30 maart 2015 10:30 schreef Bouke-p het volgende:
Ja die word meegenomen, maar alsnog maar 139K op enkel mijn salaris.
quote:Enne Fryslan!
Klopt, gaat nergens over, als je die 720 omrekent naar netto hypotheeklasten kun je een huis van dik 3 ton kopen...quote:Krom eigenlijk, bij een hypotheek is t regels zus en zo maar voor mn 1 gezinshut rijtjeswoning en SOCIALE huur mag ik wel elke maand 720,- aftikken.
Gelukkig is het een slappe tijd vwb de huizenmarkt, als je nu wil kopen zit je goed.quote:Op maandag 30 maart 2015 11:51 schreef Bouke-p het volgende:
Vergeet de 5% huurverhoging binnenkort niet, want teveel inkomen....
Maar goed, bod gedaan en nu maar ff afwachten.
139 is wel heel weinig hoor, misschien dat een andere hypotheekverstrekker wel met je in zee wil.quote:Op maandag 30 maart 2015 10:30 schreef Bouke-p het volgende:
Ja die word meegenomen, maar alsnog maar 139K op enkel mijn salaris.
Enne Fryslan!
Krom eigenlijk, bij een hypotheek is t regels zus en zo maar voor mn 1 gezinshut rijtjeswoning en SOCIALE huur mag ik wel elke maand 720,- aftikken.
Ja he, erg weinig voor die uitermate dik betaalde militairen... Oh wacht...quote:Op maandag 30 maart 2015 19:30 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
139 is wel heel weinig hoor, misschien dat een andere hypotheekverstrekker wel met je in zee wil.
quote:Op maandag 30 maart 2015 19:36 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja he, erg weinig voor die uitermate dik betaalde militairen... Oh wacht...
Is een redelijk normale hypotheek op 1 salaris hoor.quote:Op maandag 30 maart 2015 19:40 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]zo lust ik er nog wel 3. 139 is gewoon niet veel.
En in friesland krijg je daar een villa voor tochquote:Op maandag 30 maart 2015 19:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
Is een redelijk normale hypotheek op 1 salaris hoor.
Ja, op 10ha grond...quote:Op maandag 30 maart 2015 20:07 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
En in friesland krijg je daar een villa voor toch
Dat is hoe je netto rekent. Je moet tegenwoordig ook aflossen. 3 ton kost je toch al snel 1000 euro per maand. Netto.quote:Op maandag 30 maart 2015 11:08 schreef AchJa het volgende:
[..]
Valt me nog mee. De regels zijn redelijk aangescherpt en ik kreeg 8 jaar geleden maar iets van 30K meer.
[..]
[..]
Klopt, gaat nergens over, als je die 720 omrekent naar netto hypotheeklasten kun je een huis van dik 3 ton kopen...
In de Achterhoek ook, zit voor 124k in een 2 onder 1 kapquote:Op maandag 30 maart 2015 20:07 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
En in friesland krijg je daar een villa voor toch
Okee, het was ook maar een wilde gok.quote:Op maandag 30 maart 2015 20:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is hoe je netto rekent. Je moet tegenwoordig ook aflossen. 3 ton kost je toch al snel 1000 euro per maand. Netto.
Tsja dat krijg je he met dat wereld salaris. 200 bruto p/m extra en je zit al op 160k btw. Dus als er nog rekening zou worden gehouden met het feit dat onze zorgpremie een stuk lager is...quote:Op maandag 30 maart 2015 19:30 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
139 is wel heel weinig hoor, misschien dat een andere hypotheekverstrekker wel met je in zee wil.
Geen tweeverdieners zeker?
Gelukkig moet je tegenwoordig aflossen ja.quote:Op maandag 30 maart 2015 20:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is hoe je netto rekent. Je moet tegenwoordig ook aflossen. 3 ton kost je toch al snel 1000 euro per maand. Netto.
10 jaar terug kon ik van de Rabo op 1 salaris 200k krijgen. Nooit voor dat bedrag afgesloten omdat huis goedkoper was en ik overwaarde uit vorige huis in dit huis heb gestoken. Toen verdiende ik stuk minder dan nu, zit nu modaal. Wellicht waren de regels toen ook stuk minder streng, maar ik vond het gigantisch veel op mijn salaris.quote:Op maandag 30 maart 2015 19:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
Is een redelijk normale hypotheek op 1 salaris hoor.
Daar heb je in groningen een boerderij voor. En dan heb je over 5 jaar nog de zee voor je voordeur ookquote:Op maandag 30 maart 2015 20:59 schreef Erasmo het volgende:
[..]
In de Achterhoek ook, zit voor 124k in een 2 onder 1 kap
Tot ongeveer 10 jaar geleden werd ook echt nergens naar gekeken, dan kon je makkelijk 6X je jaarsalaris lenen als je het een beetje slim aanpakte.quote:Op maandag 30 maart 2015 21:29 schreef NedKelly het volgende:
[..]
10 jaar terug kon ik van de Rabo op 1 salaris 200k krijgen. Nooit voor dat bedrag afgesloten omdat huis goedkoper was en ik overwaarde uit vorige huis in dit huis heb gestoken. Toen verdiende ik stuk minder dan nu, zit nu modaal. Wellicht waren de regels toen ook stuk minder streng, maar ik vond het gigantisch veel op mijn salaris.
Nee, dat maakt niet veel uit.quote:Zal toch niet dat wel / niet huis in de Randstad daar wat mee te maken heeft?
Heb ik ook gedaan, dan maar een wat simpeler huis wat ik iig alleen kan behappen. Hoef je je verder ook niet druk te maken als je wederhelft niet werkt door omstandigheden of wat dan ook.quote:Op maandag 30 maart 2015 21:27 schreef Bouke-p het volgende:
Wel 2 verdiener maar ik wil een huis op 1 salaris.
1 dag minder werken kost mij 24,- bruto per maand. Wel al mn adv ingeleverd en verder werk ik 4x9.quote:Op maandag 30 maart 2015 22:01 schreef Erasmo het volgende:
Of jezelf natuurlijk. Als het mogelijk zou zijn zou ik best wel een dagje minder willen werken.
2 maar helaas kan ik ivm opleiding niet m'n tijden aanpassenquote:Op dinsdag 31 maart 2015 07:00 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
1 dag minder werken kost mij 24,- bruto per maand. Wel al mn adv ingeleverd en verder werk ik 4x9.
Zit je in fps2/3?
quote:LANDMACHT NEEMT 75 KAMELEN OVER VAN AMERIKANEN
De Landmacht gaat in Afghanistan en Mali patrouilles uitvoeren op kamelen. Voorlopig worden de dieren alleen ingezet voor patrouilles in de omgeving van de compound. Volgende week worden de eerste 40 militairen door Amerikaanse collega's getraind in het omgaan met en berijden van de dieren. Kamelen zijn gewend aan het klimaat van woestijnlanden. Bovendien is het een milieuvriendelijke oplossing.
Foto: US ARMY
quote:1,75 miljard extra voor Defensie
april 1, 2015
Defensie krijgt er 1,75 miljard euro bij. Dat maakt minister Hennis later vandaag bekend. Het geld wordt onder meer besteed aan de oprichting van een tankbataljon, aantrekken van technisch personeel en het upgraden van de onderzeeboten.
Na jarenlange bezuinigingen is de Krijgsmacht in deplorabele staat. De regering heeft besloten om meer geld voor Defensie uit te trekken om zo langzaamaan weer te bouwen naar de 2-procents NAVO-norm.
dienstplichtNaast het extra geld komt er ook een onderzoek naar het mogelijk herinvoeren van de dienstplicht. De militaire dienstplicht zou dan gecombineerd kunnen worden met sociale dienstplicht en gaat gelden voor zowel mannen als vrouwen van 18 jaar of ouder.
http://defensie-platform.nl/175-miljard-extra-voor-defensie/
Ach, ruim 10 jaar terug was het een evenemententerrein voor dronken en schijtlollige k*t TDers..quote:Op woensdag 1 april 2015 23:08 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
http://nos.nl/artikel/202(...)dam-opengesteld.html
Dag historie en karakteristieke kazerne, hallo evenemententerrein voor dronken en schijtlollige k*t Amsterdammers.
In beide gevallen kan jij er nog terecht toch?quote:Op donderdag 2 april 2015 09:27 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Ach, ruim 10 jaar terug was het een evenemententerrein voor dronken en schijtlollige k*t TDers..
Waarschijnlijk wel. Maar ik ben geen amsterdammer. De 020 in m'n naam slaat op het schipquote:Op donderdag 2 april 2015 17:46 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
In beide gevallen kan jij er nog terecht toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |