Bij KLM en Transavia zitten altijd twee piloten in de cockpit maar het is niet verplicht. NIET verplicht!!!quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:16 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
De zoon van een kennis van mij heeft de (dure) pilotenopleiding gedaan. Je moet een x aantal vlieguren per jaar maken. Maak je die niet: Brevet kwijt. Naar het verhaal van die kennis zijn het met name de prijsvechters die misbruik maken van de situatie. Of handig gebruik, geef het maar een naam.
De piloten die nog niet veel gevlogen hebben mogen bij de prijsvechters hun uren maken. En dat is tevens hun salaris. Het wordt ten onrechte bestempeld als succesvolle beroepsgroep. Het zal niet de hoofdoorzaak zijn van dit ongeluk, maar het is wel een zorgwekkende ontwikkeling.
Totdat een co-piloot de piloot uitschakelt door de piloot met z'n hoofd in de plee te verdrinken. Dan moet er wel verplicht een slot op.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:19 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Nee want die kan niet op slot natuurlijk.
Hackers, onberekenbaar grondpersoneel, je kúnt niet alles afvangen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:20 schreef Infection het volgende:
[..]
Daarom onbemande vliegtuigen. Alles vanaf de grond laten besturen.
En dan komt er een zonnevlam die alle verbindingen verstoort. Dan is de chaos helemaal niet meer te overzienquote:Op donderdag 26 maart 2015 16:20 schreef Infection het volgende:
[..]
Daarom onbemande vliegtuigen. Alles vanaf de grond laten besturen.
Vanaf de grond is er overigens wel meer toezicht dan in een cockpit. Maar dat hacken is inderdaad wel een probleem. Ook al heb ik nooit gehoord dat een drone gehackt is, maar dat zal ook vast wel mogelijk zijn.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:21 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Hackers, onberekenbaar grondpersoneel, je kúnt niet alles afvangen.
Dat dus, daarbij lijkt mij de kans op suicidale buschauffeurs een stuk groter...quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:18 schreef awiebo het volgende:
[..]
nope. Daarom is er ook geen oplossing en zul je altijd het vertrouwen moeten hebben je leven bij piloten in handen te leggen.
Dat zal ook gebeuren met mensen in een cockpit.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:23 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
[..]
En dan komt er een zonnevlam die alle verbindingen verstoort. Dan is de chaos helemaal niet meer te overzien
Bedankt voor deze duiding.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:24 schreef Loekie1 het volgende:
Zowel dat Maleisische vliegtuig als dit hadden nog gevlogen als het WEL verplicht was geweest altijd twee mensen in de cockpit te hebben.
Zuchtquote:Op donderdag 26 maart 2015 16:24 schreef Loekie1 het volgende:
Zowel dat Maleisische vliegtuig als dit hadden nog gevlogen als het WEL verplicht was geweest altijd twee mensen in de cockpit te hebben.
De CEO vertelde volgens mij wel dat iemand die weer start met de training wel uitgebreid getest wordt.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:24 schreef Claudia_x het volgende:
Waar het hier helemaal niet over gaat:
"Spohr said earlier that there was an interruption to Lubitz’s training. Responding to a question, He says he can’t shed any light on this and adds that it will be have to be investigated. In response to a question about people’s fears of planes after the crash, he insists that flying is the safest mode of transport." (Bron)
Zal mij benieuwen of die onderbreking op een of andere manier relevant blijkt te zijn. (Overigens is die persconferentie de reden dat ik over de veiligheid van vliegen begon.)
Wat jij schetst krijg ik sinds vanochtend niet uit mijn hoofd inderdaad. Pure horror.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:23 schreef starla het volgende:
Wat een nare ervaring moest dat geweest zijn voor die passagiers die het donders goed in de gaten hadden en natuurlijk voor de bemanning. Zo extreem surreëel dit, je zou denken dat je in een slechte film zit en maar hopen op Denzel Washington ofzo.
Mijn oprechte medeleven gaan naar alle nabestaanden.
Misschien was het bij MH370 wel een plan van beide piloten.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:24 schreef Loekie1 het volgende:
Zowel dat Maleisische vliegtuig als dit hadden nog gevlogen als het WEL verplicht was geweest altijd twee mensen in de cockpit te hebben.
Volgens de eerder door mij genoemde statistieken is over het algemeen (d.w.z. drie manieren om naar transportveiligheid te kijken) de bus de veiligste manier van transport.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat dus, daarbij lijkt mij de kans op suicidale buschauffeurs een stuk groter...
denk dat de kerosine inmiddels wel op was geweest danquote:Op donderdag 26 maart 2015 16:24 schreef Loekie1 het volgende:
Zowel dat Maleisische vliegtuig als dit hadden nog gevlogen als het WEL verplicht was geweest altijd twee mensen in de cockpit te hebben.
Er zit nogal een verschil tussen een gepantserde cockpitdeur en een wc-slotje op een houten deurtje hè.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:11 schreef FredvZ het volgende:
Waarom denkt iedereen dat een toilet in de cockpit de oplossing is?
Dan kan een copiloot de gezagvoerder toch ook opsluiten?
quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:26 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
denk dat de kerosine inmiddels wel op was geweest dan
quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:26 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
denk dat de kerosine inmiddels wel op was geweest dan
Je kan iemand ook opsluiten door gebruik te maken van iets dat de deur barricadeert.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:26 schreef nostra het volgende:
Er zit nogal een verschil tussen een gepantserde cockpitdeur en een wc-slotje op een houten deurtje hè.
2009 tot 2015 is wel een enorme gap. Ook vooral omdat hij tussentijds nog wel is getest blijkt het wel relevant te zijn maar niet heel erg relevant..quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:27 schreef Claudia_x het volgende:
Van de lifefeed van The Guardian: "A Spiegel reporter, Matthias Gebauer, is tweeting that friends of Lubitz said he had burnout or depression in 2009 and had to take time out from his pilot training. During the Lufthansa press conference there were questions as to why Lubitz interrupted his training, but there were no definitive answers."
Onbemande vliegtuigen, de meest gevaarlijke oplossing. Iemand die niet zelf het vliegtuig bestuurt zal zich ook nooit in dezelfde bochten wringen om het vliegtuig goed te laten landen als er iets misgaat. Door gebrek aan adrenaline van de mensen die het vanaf de grond besturen mist ook het stukje snel denken dat van piloten geacht wordt als ze onder grote druk staan. Beslissingen in op deze momente zijn in het verkeden al cruciaal gebleken voor het veilig laten landen van een vliegtuig dat in nood verkeerd.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:20 schreef Infection het volgende:
[..]
Daarom onbemande vliegtuigen. Alles vanaf de grond laten besturen.
Je kunt ook gewoon je collega neerknuppelen en dan je plan uitvoeren.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:28 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Je kan iemand ook opsluiten door gebruik te maken van iets dat de deur barricadeert.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |