abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151054987
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:44 schreef Ryan3 het volgende:
Eerbetoon van IS aan Andreas Lubitz.

https://www.facebook.com/(...)945353632095?fref=ts

Dieu vous aime.
:')
pi_151054990
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:42 schreef Claudia_x het volgende:
Misschien al eerder genoemd hier, maar toch wat relevante details van The Guardian:

- "He pressed a button that accelerated the Airbus A320’s descent when alone in the cockpit." -> Dat maakt dus nog aannemelijker dat de copiloot niet onwel is geworden (zoals eigenlijk al duidelijk was).
- "The co-pilot - named by the prosecutor as Andreas Lubitz, 28, a German citizen, was alone because the pilot had gone to the toilet. -> Dat toont aan dat de copiloot gebruik heeft gemaakt van een gelegenheid die zich (waarschijnlijk toevallig) aandiende.
- "Lubitz was breathing normally at the point of impact, the prosecutor reveals. He said nothing during the final descent, which lasted about 10 minutes. “Absolute silence inside the cockpit. Nothing, no word during the last 10 minutes.”" -> Dat maakt ee nvlaag van verstandsverbijstering misschien iets minder waarschijnlijk? Geen idee wat je onder een 'vlaag' zou moeten verstaan, eigenlijk.
- "There was no indication that Lubitz’s actions amounted to terrorism, Robin said. But he stopped short of declaring it suicide, saying only that was a “legitimate” question to ask." -> Vooralsnog geen indicatie voor terrorisme, maar men neemt ook nog geen genoegen met zelfmoord als verklaring (wat logisch is).
10 minuten lijkt me wat lang, zeker als je collega op de deur staat te rammen, de ground control je over de radio probeert te bereiken, en uiteindelijk je passagiers het uitschreeuwen.
  Redactie Sport donderdag 26 maart 2015 @ 13:45:01 #53
274204 crew  Mexicanobakker
pi_151054991
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:43 schreef LouisLitt het volgende:

[..]

Een steward kan buiten de cockpit toch ook alarm slaan? Dat meende ik ooit te hebben gezien. Kan het fout hebben hoor.
Waarom heeft de piloot dan geen alarm geslagen?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_151054993
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:44 schreef Ryan3 het volgende:
Eerbetoon van IS aan Andreas Lubitz.

https://www.facebook.com/(...)945353632095?fref=ts

Dieu vous aime.
Van IS? Gewoon een of andere randmongool lijkt me.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 26 maart 2015 @ 13:45:10 #55
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_151054999
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:44 schreef Ryan3 het volgende:
Eerbetoon van IS aan Andreas Lubitz.

https://www.facebook.com/(...)945353632095?fref=ts

Dieu vous aime.
Cette page pratique un humour particulier, les gens facilement offensables devraient s'en détourner. Bisous.

This page practice a particular humor, easily offensables people should turn away. Kisses.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_151055001
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:43 schreef WhateverWhatever het volgende:
Toch ook een fout van de gezagvoerder, in zijn plaats had iemand anders van de crew zijn plaats moeten overnemen totdat hij weer terug was, ook in geval als de copiloot een beroerte of id zou krijgen
Dat is blijkbaar niet de procedure, maar het zou een goede oplossing zijn. Als de piloot een beroerte had gekregen zou de deur alsnog open gaan na het invoeren van een code. Als daar niet op gereageerd wordt (Het locken of unlocken van de deur) gaat de deur alsnog open voor 5 seconden.
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_151055009
Daling duurde ca 10 minuten. Zo lang omdat het een Airbus was en de software geen afwijkende input accepteert of gaat corrigeren? Zou de hel voor de passagiers met een Boeing korter hebben geduurd omdat de terrorist daarin meer zelf kan doen?
  Admin donderdag 26 maart 2015 @ 13:45:27 #58
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_151055010
Om te gaan liggen klootviolen terwijl ik in het topic zit is niet slim, just sayin'
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Redactie Sport donderdag 26 maart 2015 @ 13:45:28 #59
274204 crew  Mexicanobakker
pi_151055012
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:44 schreef Ryan3 het volgende:
Eerbetoon van IS aan Andreas Lubitz.

https://www.facebook.com/(...)945353632095?fref=ts

Dieu vous aime.
Ongelooflijk triest.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_151055014
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:44 schreef Houtenbeen het volgende:
flightradar24 twitterde op donderdag 26-03-2015 om 13:43:23 Analysis of Flightradar24 ADS-B/ModeS data: Autopilot was manually changed from 38,000 to 100 ft at 09:30:55#4U9525 http://t.co/YKZKPxMnm7 reageer retweet
Goeie voor de OP
pi_151055026
quote:
10s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:41 schreef Caland het volgende:

[..]

Ja en dan. Je komt er misschien na een minuut of 4 (inclusief pissen) pas achter dat er iets met het vliegtuig aan de hand is, vervolgens probeer je als (co)piloot zelf de cockpit weer naar binnen te gaan (laten we zeggen een minuut of 2), dan moet je de luchtverkeersleiding op de hoogte stellen en vervolgens de andere piloot nog zien te overmeesteren.

Dalingstijd was 8 minuten toch?
Binnen de 8 min moet je echt wel contact kunnen krijgen met de luchtverkeersleiding via een noodtoestel of id
  donderdag 26 maart 2015 @ 13:45:53 #62
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_151055027
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:37 schreef hans1985 het volgende:

[..]

ja, of gewoon dat achterlijk gedoe achterwege laten en accepteren dat er terroristen zijn en aanslagen kunnen voorkomen.
Ik vind het een prettiger idee dat de cockpit gewoon altijd toegankelijk is. Dan kan altijd iemand de besturing overnemen bij een nood situatie.
Meh, dan zie ik de cockpit liever afgesloten.
Ik ga er voorlopig van uit dat er meer potentiële vliegtuigkapers op de wereld rondlopen dan dit soort suïcidale piloten, dus lijkt het me beter daar tegen te beveiligen.

De besturing over kunnen nemen in noodsituaties zal ook niet vaak aan de orde zijn, denk ik.
Ten eerste komen dat soort situaties, waarbij dus de gehele 'piloten-crew' op de een of andere manier niet meer in staat is het vliegtuig te besturen, niet zo vaak voor.
Ten tweede, als het een keer voorkomt dan denk ik niet dat er veel vluchten zijn waar toevallig mensen meevliegen die weten hoe zo'n cockpit werkt en het even over kunnen nemen.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_151055039
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:44 schreef Houtenbeen het volgende:
flightradar24 twitterde op donderdag 26-03-2015 om 13:43:23 Analysis of Flightradar24 ADS-B/ModeS data: Autopilot was manually changed from 38,000 to 100 ft at 09:30:55#4U9525 http://t.co/YKZKPxMnm7 reageer retweet
[ afbeelding ]
Dat maakt het wel heel erg duidelijk ja.
  donderdag 26 maart 2015 @ 13:46:35 #64
198365 Morendo
The Real Deal
pi_151055047
offtopic gebral kun je in NWS-FB gooien

[ Bericht 95% gewijzigd door yvonne op 26-03-2015 13:48:14 ]
Die Lebenslust bringt dich um.
  donderdag 26 maart 2015 @ 13:46:48 #65
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_151055053
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:44 schreef Ryan3 het volgende:
Eerbetoon van IS aan Andreas Lubitz.

https://www.facebook.com/(...)945353632095?fref=ts

Dieu vous aime.
Wat ziekelijk.
Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om te streven naar humaniteit.
  donderdag 26 maart 2015 @ 13:47:00 #66
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_151055061
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:45 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Binnen de 8 min moet je echt wel contact kunnen krijgen met de luchtverkeersleiding via een noodtoestel of id
Klopt, maar tussen het moment dat jij gaat pissen en het moment dat je erachter komt dat er écht iets mis is zit ook nog wel wat tijd lijkt me.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_151055081
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:44 schreef Ryan3 het volgende:
Eerbetoon van IS aan Andreas Lubitz.

https://www.facebook.com/(...)945353632095?fref=ts

Dieu vous aime.
Zal niet zozeer van IS zijn.
pi_151055082
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:44 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

10 minuten lijkt me wat lang, zeker als je collega op de deur staat te rammen, de ground control je over de radio probeert te bereiken, en uiteindelijk je passagiers het uitschreeuwen.
Die radio's zullen uitgestaan hebben,waarschijnlijk.
pi_151055084
Ook interessant, uit het Algemeen Dagblad:

"Het zelfmoordscenario komt niet veel voor, maar is ook niet zeldzaam in de luchtvaartgeschiedenis. In diverse vliegdatabases, zoals de Federal Aviation Administration en de Aviation Safety Network, zijn diverse gevallen opgenomen waarbij een piloot zelfmoord pleegt. Meestal nam de suïcidale copiloot enkele tientallen slachtoffers mee in zijn daad. Behalve op 31 oktober 1999. Op een vlucht van Egypt Air kwamen 217 inzittenden om het leven. Ongeveer een half uur na vertrek uit New York verliet de gezagvoerder de cockpit. De vermoedelijke oorzaak was zelfmoord, maar hard bewijs is er nooit gevonden. De copiloot zou elf keer hebben gezegd: 'Ik vertrouw op God'. Egyptische autoriteiten betwistten een opzettelijke daad en houden vol dat er iets mis was met het vliegtuig. Ook dit is nooit bewezen. Het laatste geval van een piloot die zelfmoord pleegde was in 2013 op de vlucht van Mozambique Airlines( LAM), daarbij kwamen 33 mensen om het leven."

Dat geval van Egypt Air is ooit onderwerp geweest van een uitzending van Air Crash Investigation (van Discovery Channel). Ik moest er meteen aan denken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_151055088
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:43 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Want die had dit moeten zien aankomen? Bij een beroerte had hij gewoon de cockpit weer in gekund.
Had inderdaad gekund maar met een plaatsvervanger ben je extra beveiligd
  donderdag 26 maart 2015 @ 13:47:46 #71
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_151055095
Sorry Yvonne. :@ Mea culpa.
***
pi_151055098
Je kunt je - maar dat is hier vast al wel te sprake gekomen - wel bedenken hoe onverantwoord he is dat de piloot tijdens een vlucht de co-piloot alleen laat. Stel dat die laatste een hartaanval krijgt oid, is er niemand om het gezag over te nemen. En voor dit soort gevallen dus ook niet. Kun je op zo'n korte vlucht je behoefte niet ff nhouden of m op de luchthaven doen?
Het beste adres voor al uw primeurs!
  donderdag 26 maart 2015 @ 13:48:11 #73
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_151055105
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:39 schreef LouisLitt het volgende:
Eigenlijk moet je een deur vanaf de grond moeten kunnen ontgrendelen. Maar ok, dat zal technisch wel onmogelijk zijn. :')
hallo, we kunnen een spaceshuttle in de ruimte besturen, dan kan een deurtje openen niet zo moeilijk zijn
  donderdag 26 maart 2015 @ 13:48:18 #74
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_151055113
quote:
9s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:47 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Zeg... heeft er al iemand geopperd dat het mogelijk moet zijn de deur van buitenaf te openen?
Nee vertel,

Misschien zaten er wel snakes on the plane.
  Redactie Sport donderdag 26 maart 2015 @ 13:48:22 #75
274204 crew  Mexicanobakker
pi_151055116
Wat zijn nu de argumenten van het OM waarom gezegd wordt dat het moedwillig gebeurde?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')