Ik begrijp dat je de deur uiteindelijk niet meer open krijgt? Waarom dan niet een goed plekje uitzoeken?quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:19 schreef Morendo het volgende:
[..]
Omdat de gezagsvoerder dan wellicht nog naast hem zat en het misschien een wat minder tof idee vond, al was het maar uit marketing-oogpunt?
Ik zou ook eens wat beter kijken naar mogelijke oorzaken van depressie, zoals hoge schulden.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:19 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Tja, inderdaad. In hoeverre kun je je ooit tegen zoiets wapenen? Je kunt hooguit je piloten nog beter screenen en in de gaten houden, en inderdaad altijd verplicht twee personen in de cockpit hebben. Maar volledige veiligheid is een illusie en dat is ook iets waar we mee moeten leren leven.
Niet, het alternatief is dat de deur van buitenaf wel te forceren is, en dan ben je weer meer vatbaar voor kapingen en terrorisme. Je kan het wel bij de ground controllers neerleggen, of net zoals bij bv. treinen hun enigszins controle over een vliegtuig over laten nemen, maar in principe lost dat niks op, puur verplaatsen van hetzelfde probleem, want wie zegt dat er niet een keer daar iemand doordraait?quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:19 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Tja, inderdaad. In hoeverre kun je je ooit tegen zoiets wapenen? Je kunt hooguit je piloten nog beter screenen en in de gaten houden, en inderdaad altijd verplicht twee personen in de cockpit hebben. Maar volledige veiligheid is een illusie en dat is ook iets waar we mee moeten leren leven.
De gezagvoerder droeg het gezag over toen hij de cockpit ging verlaten.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:20 schreef Ferry_76 het volgende:
Overigens kan de copiloot ook de 'Pilot in command' zijn geweest (Misschien juist wel om ervaring op te doen!) en heeft hij zijn oudere collega gevraagd om even een bekertje water of koffie te gaan halen..
Nee, dat kan niet. Gezagvoerder is altijd Pilot in Command. Met 630 uur mag je niet eens optreden als PIC.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:20 schreef Ferry_76 het volgende:
Overigens kan de copiloot ook de 'Pilot in command' zijn geweest (Misschien juist wel om ervaring op te doen!) en heeft hij zijn oudere collega gevraagd om even een bekertje water of koffie te gaan halen..
In de vliegtuig wereld is dit dus wel nieuw. Ik denk dat hij het al een tijdje wilde maar nooit de kans kreegquote:Op donderdag 26 maart 2015 13:18 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik dus niet echt nieuw. Nieuw vind ik twee maanden of zo.
Nou ja, dit was nu eenmaal het moment dat de piloot de cockpit verliet, toch? Misschien had hij daar niet zoveel over te zeggen, of het de bergen werden of een gebouw?quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:19 schreef J.B. het volgende:
[..]
Moest dat het geval zijn lijkt het me waarschijnlijker dat hij op een gebouw was gevlogen in plaats van op een berg op een willekeurige plaats in de Alpen.
Tjah, vaak zijn het intelligente mensen die heel goed een masker kunnen opzetten.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
Raar dat zo iemand op zo'n positie kan komen. Nouja.
quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:21 schreef Alcatranz. het volgende:
Weet iemand hoe die beveiliging zijn met die deur naar de cockpit toe? Kun je die vanaf buiten, met een code oid, niet openen?
Op zo'n manier. Tsja, gelukkig van niet. Maar had gekund.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:20 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ik begrijp dat je de deur uiteindelijk niet meer open krijgt? Waarom dan niet een goed plekje uitzoeken?
Dat durven mensen niet aan.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:21 schreef TweeGrolsch het volgende:
En daarom moeten we piloten afschaffen. Puur vliegen op boordcomputers
quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:50 schreef alpeko het volgende:
Niet officiële bronnen beweren dat de co-piloot stond te kloppen.
Lees het topic door. Van buitenaf is er een code, tenzij van binnen een soort slot erop word gedaan waardoor de code onwerkbaar is, wat nu dus is gebeurdquote:Op donderdag 26 maart 2015 13:21 schreef Alcatranz. het volgende:
Weet iemand hoe die beveiliging zijn met die deur naar de cockpit toe? Kun je die vanaf buiten, met een code oid, niet openen?
Ja. Doe je weinig tegen. Dat maakt het ook des te wranger.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:22 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Tjah, vaak zijn het intelligente mensen die heel goed een masker kunnen opzetten.
Ah, oke. Thanks.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:22 schreef Vlaggenroof het volgende:
[..]
Lees het topic door. Van buitenaf is er een code, tenzij van binnen een soort slot erop word gedaan waardoor de code onwerkbaar is, wat nu dus is gebeurd
Volgens mij zijn bijna alle vliegtuigcrashes het gevolg van menselijk handelen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:21 schreef BeamofLight het volgende:
Dubbel gevoel. Fijn dat zo'n Airbus te vertrouwen is. Kut dat je te maken blijft hebben met gekke mensen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |