Not this shit.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:29 schreef ShaoliN het volgende:
Ik snap alleen die opgestegen Mig nog niet zo goed. Van de Franse luchtmacht.
de veiligheidsmaatregel, dus niet zomaar de cockpit in kunnen vanwege terroristen heeft eigenlijk deze ramp weer veroorzaakt, dat is wel heel cru.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Alles wat veiliger kan kan veiliger. En ja, ik kan zo de deur uit lopen en gaatjes in mij gezeefd krijgen, maar daar doe ik ook niks aan.
Je zou bijna denken dat er toch nog iets van een gesprek is geweest met de luchtverkeersleiding oid?quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:29 schreef ShaoliN het volgende:
Ik snap alleen die opgestegen Mig nog niet zo goed. Van de Franse luchtmacht.
De piloot kwam toch niet meer binnen dus de copiloot had volgens mij kunnen doen wat hij wilde. Als het een terroristische actie zou zijn lijkt mij dat hij iets anders op de vluchtroute zou zijn, Europees Parlement in Straatsburg bijvoorbeeld. Mij lijkt een zelfmoordpoging het meest waarschijnlijk.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou ja, dit was nu eenmaal het moment dat de piloot de cockpit verliet, toch? Misschien had hij daar niet zoveel over te zeggen, of het de bergen werden of een gebouw?
quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:28 schreef Caland het volgende:
Er zullen nu vast weer wat meer regeltjes komen die dergelijke gevallen ook niet gaan uitsluiten. Maar het geeft de burger weer een wat veiliger gevoel, ofzo
Nou ik zie er geen complot in. Vraag me alleen af waar deze op reageerde. Kan met niet voorstellen dat de copiloot een noodsignaal verstuurd heeft.quote:
MiG? Het waren dus weer de Russen!quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:29 schreef ShaoliN het volgende:
Ik snap alleen die opgestegen Mig nog niet zo goed. Van de Franse luchtmacht.
Dat is niet cru. Dat is een logisch gevolg van de drang naar schijnveiligheid.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:30 schreef hans1985 het volgende:
[..]
de veiligheidsmaatregel, dus niet zomaar de cockpit in kunnen vanwege terroristen heeft eigenlijk deze ramp weer veroorzaakt, dat is wel heel cru.
Helemaal mee eens, hoor, maar ik hoop ook dat er genoeg rationele mensen zijn die een kosten-batenafweging kunnen maken.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Helemaal tegengaan kan toch niet maar schijnveiligheid voelt zo prettig
Klopt, dus moet je dat weer updaten. Je kunt het daarom niet even terugdraaien.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:30 schreef hans1985 het volgende:
[..]
de veiligheidsmaatregel, dus niet zomaar de cockpit in kunnen vanwege terroristen heeft eigenlijk deze ramp weer veroorzaakt, dat is wel heel cru.
Heb ik ook meegemaakt..... Een vriend van ons vriendenclubje van toen heeft destijds nog specifiek een avond opgebeld omdat hij "met ons allemaal" wat wilde gaan drinken, iedereen moest erbij zijn zei hij.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:24 schreef aloa het volgende:
[..]
zelfmoord is vaak een vlaag van verstandsverbijstering. Ik heb in mijn omgeving ook een paar bekenden gehad die zelfmoord pleegden, maar waar echt niets aan te merken was. Echt bizar en schokkend om mee te maken.
NIeuwe berichtquote:Comments vorige Geenstijl bericht
http://www.geenstijl.nl/m(...)itdeur.html#comments
Even de comments gecheckt op een aantal steekwoorden:
16x islam
15x moslim
5x mohammed
3x achmed
We wachten af...
Er moet inderdaad altijd een mogelijkheid zijn tot het openen van een deur, dat lijkt mij wel een waardevolle les uit deze tragedie.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:30 schreef hans1985 het volgende:
[..]
de veiligheidsmaatregel, dus niet zomaar de cockpit in kunnen vanwege terroristen heeft eigenlijk deze ramp weer veroorzaakt, dat is wel heel cru.
Lucht portiers dusquote:Op donderdag 26 maart 2015 13:29 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Daarom meer stewards in dienst nemen.
Zorgen dat er in elk vliegtuig ten minste 1 steward is die als hobby op worstelen zit ofzo, dat is dan degene die in de cockpit komt zitten.
Nouquote:Op donderdag 26 maart 2015 13:30 schreef Twiitch het volgende:
Gewoon vanaf nu standaard een pistool met één kogel in de cockpit, of een cyanidepil.
Dan hoeft de (co)piloot niet meer buitengesloten te worden, die wordt gewoon door z'n hoofd geknald. Handig.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:30 schreef Twiitch het volgende:
Gewoon vanaf nu standaard een pistool met één kogel in de cockpit, of een cyanidepil.
Franse rommel, Russische rommel...quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:31 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
MiG? Het waren dus weer de Russen!
Ik denk dat je een Mirage bedoeld.
een dalende kist waarmee geen communicatie meer is...naja, vind het niet raar dat ze dan ff een gevechtsvliegtuig sturen. die hebben ze binnen paar minuten in de lucht en snelste ter plekke.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:30 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Nou ik zie er geen complot in. Vraag me alleen af waar deze op reageerde. Kan met niet voorstellen dat de copiloot een noodsignaal verstuurd heeft.
Nee, gewoon standaard als contact verloren is.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:30 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Je zou bijna denken dat er toch nog iets van een gesprek is geweest met de luchtverkeersleiding oid?
Dat is ook gewoon procedure.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:32 schreef hans1985 het volgende:
[..]
een dalende kist waarmee geen communicatie meer is...naja, vind het niet raar dat ze dan ff een gevechtsvliegtuig sturen. die hebben ze binnen paar minuten in de lucht en snelste ter plekke.
De Mirage zal wel opdracht hebben gekregen om 'm neer te halen voor hij die kist op een kerncentrale of grote stad kon crashen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:29 schreef ShaoliN het volgende:
Ik snap alleen die opgestegen Mig nog niet zo goed. Van de Franse luchtmacht.
quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:28 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Misscien moet de uitleg van de werking van die deur boven het invoerveld geplaatst worden,
Misschien is de drempel dan wat hoger om jezelf en een paar honderd anderen te pletter te vliegen. Gewoon op de plee gaan zitten en die pil kapot kauwen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:31 schreef Voszje het volgende:
[..]
Dan hoeft de (co)piloot niet meer buitengesloten te worden, die wordt gewoon door z'n hoofd geknald. Handig.
Krijgt de luchtverkeersleiding een signaal als een vlucht afwijkt van de vooraf opgestelde route?quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:32 schreef hans1985 het volgende:
[..]
een dalende kist waarmee geen communicatie meer is...naja, vind het niet raar dat ze dan ff een gevechtsvliegtuig sturen. die hebben ze binnen paar minuten in de lucht en snelste ter plekke.
Wellicht, maar de toepassing daarvan moet niet weer nieuwe risico's introduceren.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:31 schreef Morendo het volgende:
[..]
Er moet inderdaad altijd een mogelijkheid zijn tot het openen van een deur, dat lijkt mij wel een waardevolle les uit deze tragedie.
Benno Baksteen is het hier mee eens.
jaquote:Op donderdag 26 maart 2015 13:33 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Krijgt de luchtverkeersleiding een signaal als een vlucht afwijkt van de vooraf opgestelde route?
Die is er al. Normaal gaat er dan iemand van de cabin crew naar binnen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:25 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Zal nu wel weer een hele procedure komen over hoe dat anders moet. $$$$¤¤¤¤
Dat is dus voor verbetering vatbaar.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:32 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Goeie! Een topicpointer erop!
Let op: Ja, de deur kan met een speciale code geopend worden, maar de persoon in de cockpit kan dat weer overriden.
Gezagvoerder voorzien van een speciale kaart om altijd deze deur te kunnen openen via een kaartlezer of iets dergelijks...quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:33 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Wellicht, maar de toepassing daarvan moet niet weer nieuwe risico's introduceren.
Geen idee. Misschien was er dan meer tijd geweest voor de mensen in het vliegtuig om een list te bedenken? Of is die cockpit zo goed beveiligd dat je er nooit meer in komt?quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:30 schreef J.B. het volgende:
[..]
De piloot kwam toch niet meer binnen dus de copiloot had volgens mij kunnen doen wat hij wilde.
Er zijn ook mensen die gaan schieten in een school of winkelcentrum. Op de motieven van dat soort mensen lijkt dit voorval wel, heb ik de indruk. Het is niet altijd heel gericht, maar er zit wel vaak iets meer achter dan geen wil meer hebben om te leven.quote:Als het een terroristische actie zou zijn lijkt mij dat hij iets anders op de vluchtroute zou zijn, Europees Parlement in Straatsburg bijvoorbeeld. Mij lijkt een zelfmoordpoging het meest waarschijnlijk.
Met die pil wellicht wel, al snap ik niet waarom het perse op die hoogte moet. Sowieso kan ik er niet bij hoe, wat en waarom.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:33 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Misschien is de drempel dan wat hoger om jezelf en een paar honderd anderen te pletter te vliegen. Gewoon op de plee gaan zitten en die pil kapot kauwen.
Of je zal elke maand de piloten moeten onderwerpen aan een psychologische test, maar dat zal iemand natuurlijk ook kunnen verbergen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:33 schreef BlauweTijger het volgende:
Dit soort shit voorkom je gewoon niet. Klaar.
En dat overrulen weer laten overrulen en dat weer overrulen laten door Obamaquote:Op donderdag 26 maart 2015 13:33 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dat is dus voor verbetering vatbaar.
Ja dat maakt het wat logischer. Ik kan me niet voorstellen dat er continue contact met de verkeersleiding is namelijk.quote:
Nee man, 9/11 enzoquote:Op donderdag 26 maart 2015 13:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
Zit er eigenlijk geen code op die deur waardoor die piloot er in kan?
quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
Zit er eigenlijk geen code op die deur waardoor die piloot er in kan?
Beslissing valt met een potje schaak tussen Obama en Putin.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:34 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
En dat overrulen weer laten overrulen en dat weer overrulen laten door Obama
Gewoon vanaf de grond laten overrulen. Klaar.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:34 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
En dat overrulen weer laten overrulen en dat weer overrulen laten door Obama
ja, want ze maken gebruik van vaste "wegen" in het luchtruim. Je zou het niet zeggen maar daar in de lucht is het erg druk en kun je anders makkelijk botsen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:33 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Krijgt de luchtverkeersleiding een signaal als een vlucht afwijkt van de vooraf opgestelde route?
Lul.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
Zit er eigenlijk geen code op die deur waardoor die piloot er in kan?
Maar dan krijg je toch het oude veiligheidsprobleem weer terug?quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:31 schreef Morendo het volgende:
[..]
Er moet inderdaad altijd een mogelijkheid zijn tot het openen van een deur, dat lijkt mij wel een waardevolle les uit deze tragedie.
Benno Baksteen is het hier mee eens.
Het probleem is dat je dan dus alleen de gezagvoerder hoeft te overmeesteren, en dan zit je als overige bemanning in de cockpit, je ziet alles gebeuren op de camera, en je weet dat je de lul bent...quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:34 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Gezagvoerder voorzien van een speciale kaart om altijd deze deur te kunnen openen via een kaartlezer of iets dergelijks...
Zolang de balans qua bodycount in het 'voordeel' van 9/11 uitvalt zullen de yanks niet meewerken..quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:34 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
En dat overrulen weer laten overrulen en dat weer overrulen laten door Obama
Als jij dat kan, kan een potentiële terrorist dat ook. En daar wil je de cockpit toch juist tegen beveiligen, lijkt me.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:36 schreef Caland het volgende:
Kan je die deur niet gewoon inslaan met een brandblusser ofzo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |