abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151051464
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:55 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Een aanslag niet opeisen heeft alleen als je een specifiek persoon wilt vermoorden. Bijvoorbeeld een afrekening door criminelen.

Een terreuraanslag op willekeurige mensen is om angst te zaaien voor een bepaalde terreurgroep. Dan moeten mensen dus wel weten wie er voor verantwoordelijk is.
Dan zou je hierbij dus geen aanslag verwachten. Niet door een bepaalde groep dan. Dan zou het eerder zelfmoord of hartstilstand of iets dergelijks zijn.
pi_151051478
Herken de omroepen.

Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_151051539
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:58 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Is dit nou een mobile krachtwijk?

[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:00 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Herken de omroepen.

[ afbeelding ]
Hou is op met die vage linken
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:04:22 #154
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_151051564
Wat werd ik toch verketterd toen ik maandag direct mijn vraagtekens zette bij iedereen die zei dat het wel eens een aanslag kon zijn.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_151051581
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:00 schreef aloa het volgende:

[..]

Dan zou je hierbij dus geen aanslag verwachten. Niet door een bepaalde groep dan. Dan zou het eerder zelfmoord of hartstilstand of iets dergelijks zijn.
Hartstilstand of iets dergelijks is uitgesloten omdat er actief dingen zijn gedaan nadat de piloot is buitengesloten. (Deur op slot, daling ingezet, dat doet het vliegtuig nl niet zelf.)
pi_151051609
Luchtvaartexperts sluiten een zelfmoordactie van een van de piloten van de Airbus van Germanwings die dinsdag crashte in Zuid-Frankrijk niet uit. Dat meldt de Franse tv-zender BFMTV na berichtgeving van The New York Times dat een van de piloten de cockpit niet meer in kon komen.

Het zelfmoordscenario komt niet veel voor, maar is ook niet zeldzaam in de luchtvaartgeschiedenis. In diverse vliegdatabases, zoals de Federal Aviation Administration en de Aviation Safety Network, zijn diverse gevallen opgenomen waarbij een piloot zelfmoord pleegt. Meestal nam de suïcidale copiloot enkele tientallen slachtoffers mee in zijn daad. Op 31 oktober 1999 op een vlucht van Egypt Air kwamen 217 inzittenden om het leven. Ongeveer een half uur na vertrek uit New York verliet de gezagvoerder de cockpit. De vermoedelijke oorzaak was zelfmoord, maar hard bewijs is er nooit gevonden. De copiloot zou elf keer hebben gezegd: 'Ik vertrouw op God'. Egyptische autoriteiten betwistten een opzettelijke daad en houden vol dat er iets mis was met het vliegtuig. Ook dit is nooit bewezen. Het laatste geval van een piloot die zelfmoord pleegde was in 2013 op de vlucht van Mozambique Airlines( LAM), daarbij kwamen 33 mensen om het leven.

De Franse krant Le Monde meldde dat het de gezagvoerder was die nog in de cockpit was en dat de co-piloot was buitengesloten. Daarvoor spraken zij Duits met elkaar, schrijft de krant.

Ervaring
De gezagvoerder op de vlucht was een zeer ervaren piloot met 6000 vlieguren op dit type toestel. Hij had meer dan tien jaar ervaring. De copiloot kwam in 2013 bij Germanwings in dienst en zou 630 vlieguren achter zijn naam hebben staan.

Onder welk contract de piloten in dienst waren, is onduidelijk. Maar volgens de Amsterdamse luchtvaarteconoom Rogier Lieshout is dat wél een punt van zorg. ,,Onder andere Ryanair en Norwegian laten hun piloten werken op nulurencontracten of als zzp'ers. Als ze niet vliegen omdat ze ziek zijn, verdienen ze niets," zegt Lieshout. Luchtvaartdeskundige en ex-verkeersvlieger Benno Baksteen: ,,Als je in dienst bent, trek je aan de bel als er iets is of je vindt dat iets te ver gaat. Maar als zzp'er ben je kwetsbaar."

Volgens oud-directeur Jean-Paul Troadec van de Franse onderzoeksraad voor luchtvaartveiligheid BEA moet voorzichtig worden omgegaan met de onthulling dat een van de piloten buiten zou zijn gesloten. Die informatie moet worden afgezet tegen andere gegevens uit bijvoorbeeld de flight data recorder om tot een afgewogen oordeel te kunnen komen, zei hij tegen BFMTV. Alleen de cockpit voice recorder, met daarop de gesprekken van de piloten in de cockpit, is tot nog toe gevonden.

Onwel
Naast zelfmoord is er volgens Baksteen nog een scenario. De piloot kon volgens hem ook onwel zijn geworden. De deur van de cockpit kan namelijk alleen van binnenuit geopend worden. Als de piloot die buiten staat een code intoetst gaat er een geluidssignaal af in de cockpit. Of hij heeft dit signaal dus bewust genegeerd of was buiten bewustzijn waardoor hij niet meer kon reageren.

http://www.ad.nl/ad/nl/34(...)uit-te-sluiten.dhtml

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2015 12:06:24 ]
pi_151051626
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:04 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Hartstilstand of iets dergelijks is uitgesloten omdat er actief dingen zijn gedaan nadat de piloot is buitengesloten. (Deur op slot, daling ingezet, dat doet het vliegtuig nl niet zelf.)
Hij zette een lichte daling in, kreeg een hartstilstand en viel met zijn neus op de deurknop.

Huppakee. Niks uitgesloten.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_151051648
AD moet wat beter luisteren naar wat Benno zegt :')
pi_151051649
quote:
7s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:04 schreef RingBewoner het volgende:
Wat werd ik toch verketterd toen ik maandag direct mijn vraagtekens zette bij iedereen die zei dat het wel eens een aanslag kon zijn.
Nee, jij was juist iedereen aan het uitkafferen omdat mensen aan het speculeren waren.
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:07:32 #160
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_151051675
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:06 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

Hij zette een lichte daling in, kreeg een hartstilstand en viel met zijn neus op de deurknop.

Huppakee. Niks uitgesloten.
Inderdaad. Vind zelfs dat meer een verklaring dan zelfmoord.
Wie dit leest is een lezer van dit
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:08:09 #161
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_151051701
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:06 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Nee, jij was juist iedereen aan het uitkafferen omdat mensen aan het speculeren waren.
En naar nu blijkt, geheel terecht.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_151051724
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:04 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Hartstilstand of iets dergelijks is uitgesloten omdat er actief dingen zijn gedaan nadat de piloot is buitengesloten. (Deur op slot, daling ingezet, dat doet het vliegtuig nl niet zelf.)
"Uitgesloten" is alleen dat het vliegtuig stiekem ergens anders geland is. Voor de rest staan alle opties open.
pi_151051725
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:07 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Inderdaad. Vind zelfs dat meer een verklaring dan zelfmoord.
:') Serieus ja? Een of ander scenario waarbij er wel heeeeeel veeeeel toevalligheden moeten zijn is reëler dan iets wat al meerdere malen voorgekomen is?
pi_151051749
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:49 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Is wel gek. De deur valt achter de gezagvoerder dicht en BAM! acute ... ja wat eigenlijk?
Acuut herseninfarct leidend tot een dysfasie en alexie (niet vrij ongebruikelijk in de linker hemisfeer) waardoor de piloot niet meer kon lezen en/of het te lezen woord niet meer kon begrijpen.

Onwaarschijnlijk? Ja
Onmogelijk? Nee
I feel kinda Locrian today
pi_151051788
quote:
14s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:08 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

En naar nu blijkt, geheel terecht.
Wat ben jij een naar menneke
pi_151051793
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:09 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

:') Serieus ja? Een of ander scenario waarbij er wel heeeeeel veeeeel toevalligheden moeten zijn is reëler dan iets wat al meerdere malen voorgekomen is?
Vrijwel elk vliegtuigongeluk is een opeenstapeling van onwaarschijnlijkheden. Dat is ook de reden dat er ondanks vele duizenden vluchten niet elke dag een passagierskist uit de lucht mietert.
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:11:11 #167
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_151051803
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:10 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Wat ben jij een naar menneke
Dat klopt als een zwerende vinger.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_151051806
quote:
14s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:08 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

En naar nu blijkt, geheel terecht.
Ik ben blij dat er ook nog winnaars zijn in deze trieste gebeurtenis.
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:11:41 #169
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_151051825
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:11 schreef alpeko het volgende:

[..]

Ik ben blij dat er ook nog winnaars zijn in deze trieste gebeurtenis.
Altijd alles van de positieve kant bekijken.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_151051828
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:10 schreef Tchock het volgende:

[..]

Vrijwel elk vliegtuigongeluk is een opeenstapeling van onwaarschijnlijkheden. Dat is ook de reden dat er ondanks vele duizenden vluchten niet elke dag een passagierskist uit de lucht mietert.
Klopt, maar er is hier toch ook een ander scenario wat een tikkie minder toevalligheden bevat en naar mijn idee daardoor wat geloofwaardiger is.
pi_151051839
Co-pilot met 630 uur overigens.
pi_151051866
quote:
14s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:11 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Altijd alles van de positieve kant bekijken.
Misschien was er onder de passagiers wel een nieuwe Hitler en heeft de piloot met deze actie wellicht miljoenen mensen hun levens gered. :P
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:13:21 #173
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_151051868
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:12 schreef NewHorizon het volgende:
Co-pilot met 630 uur overigens.
Nog maar net begonnen dus.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_151051873
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:10 schreef Tchock het volgende:

[..]

Vrijwel elk vliegtuigongeluk is een opeenstapeling van onwaarschijnlijkheden. Dat is ook de reden dat er ondanks vele duizenden vluchten niet elke dag een passagierskist uit de lucht mietert.
Juist niet. De oorzaak is altijd simpel en eenduidig, geen complexe ketens van onmogelijke toevalligheden met kleinere winkansen dan de 100 miljoen in de staatsloterij.
pi_151051906
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:11 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Klopt, maar er is hier toch ook een ander scenario wat een tikkie minder toevalligheden bevat en naar mijn idee daardoor wat geloofwaardiger is.
Prima, maar het is onzin daarom andere opties uit te sluiten. Stranger things have happened.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 26 maart 2015 @ 12:14:44 #176
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_151051917
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:11 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Klopt, maar er is hier toch ook een ander scenario wat een tikkie minder toevalligheden bevat en naar mijn idee daardoor wat geloofwaardiger is.
Als het ene scenario 1 factor nodig heeft met een kans van 0,00001% dat het gebeurt vind ik dat inderdaad ook wel een stukkie geloofwaardiger dan het andere scenario waar 3-4-5 factoren nodig zijn met diezelfde kans.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:14:44 #177
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_151051918
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:09 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

:') Serieus ja? Een of ander scenario waarbij er wel heeeeeel veeeeel toevalligheden moeten zijn is reëler dan iets wat al meerdere malen voorgekomen is?
Zo te lezen is een zelfmoord helemaal niet vaak voorgekomen.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_151051924
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:09 schreef starla het volgende:

[..]

Acuut herseninfarct leidend tot een dysfasie en alexie (niet vrij ongebruikelijk in de linker hemisfeer) waardoor de piloot niet meer kon lezen en/of het te lezen woord niet meer kon begrijpen.

Onwaarschijnlijk? Ja
Onmogelijk? Nee
Autopiloot had er dan normaal gesproken (ik zal eens voorzichtig zijn)voor gezorgd dat het vliegtuig naar plaats van bestemming vloog. (En daar na rondcirckelen door brandstof gebrek neer zou storten)
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:15:21 #179
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_151051939
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:13 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

Misschien was er onder de passagiers wel een nieuwe Hitler en heeft de piloot met deze actie wellicht miljoenen mensen hun levens gered. :P
Zover wilde ik nog net niet gaan maar dat is theoretisch gezien mogelijk ja.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_151051957
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:13 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Juist niet. De oorzaak is altijd simpel en eenduidig, geen complexe ketens van onmogelijke toevalligheden met kleinere winkansen dan de 100 miljoen in de staatsloterij.
"A Yakovlev 40 4K-87504 was returning from a training flight and was on its approach to Ganja Airport. A stray bullet struck the Yak-40 and hit an oxygen cylinder. A fire broke out and control was lost."

Volgens mij win je nog eerder de loterij.

Alles kan.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_151051960
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:14 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Zo te lezen is een zelfmoord helemaal niet vaak voorgekomen.
Maar dat iemand flauwvalt en in die val op minstens 2 knoppen drukt wel?
pi_151051969
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:14 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Als het ene scenario 1 factor nodig heeft met een kans van 0,00001% dat het gebeurt vind ik dat inderdaad ook wel een stukkie geloofwaardiger dan het andere scenario waar 3-4-5 factoren nodig zijn met diezelfde kans.
Ah, we hebben statistiekenexperts in ons midden :')
pi_151051998
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:14 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Autopiloot had er dan normaal gesproken (ik zal eens voorzichtig zijn)voor gezorgd dat het vliegtuig naar plaats van bestemming vloog. (En daar na rondcirckelen door brandstof gebrek neer zou storten)
Wat is er moeilijk te begrijpen aan NIET MEER KUNNEN LEZEN. Misschien deed hij per ongeluk wel de autopiloot uit omdat hij dacht dat het 'unlock' was, of 'alarm' weet ik veel.
I feel kinda Locrian today
pi_151052009
quote:
10s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:16 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Maar dat iemand flauwvalt en in die val op minstens 2 knoppen drukt wel?
Zitten nogal wat knopjes om je heen.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_151052023
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:14 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Zo te lezen is een zelfmoord helemaal niet vaak voorgekomen.
Geen enkele oorzaak bij een vliegramp komy vaak voor bij mijn weten..ieder geval heeft weer zijn eigen unieke omstandigheden
pi_151052039
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:17 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

Zitten nogal wat knopjes om je heen.
Ja maar dan PRECIES deze 2 knoppen hé, niet de intercom aan, of de airco uit. Deur op slot, autopiloot off, en daling ingezet. Tjah. Zoals ik lees moet je dus ook echt bewust de boel nog geblokkeerd houden als iemand met z'n noodcode naar binnen wil, dus daar gaat het ook al enigszins mank.
pi_151052047
quote:
10s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:16 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Maar dat iemand flauwvalt en in die val op minstens 2 knoppen drukt wel?
Daarbij moet de lock volgens de video naar je toe gehaald worden en niet van je af geduwd (wat bij een val zou gebeuren) of zit die zelfs in het bovenpaneel.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 26 maart 2015 @ 12:18:57 #188
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_151052049
quote:
10s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:16 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ah, we hebben statistiekenexperts in ons midden :')
Helemaal niet. Maar kom op, iets wat relatief vrij simpel is is toch een stuk geloofwaardiger dan dat iemand een hartstilstand krijgt en dan ook nog eens op precies zo'n manier valt dat ie daarbij op precies de juiste knop(pen) druk waarmee precies op dat moment de deur niet meer open kan, en dat allemaal exact in die paar minuten dat de andere piloot even is gaan pissen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_151052058
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:14 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Autopiloot had er dan normaal gesproken (ik zal eens voorzichtig zijn)voor gezorgd dat het vliegtuig naar plaats van bestemming vloog. (En daar na rondcirckelen door brandstof gebrek neer zou storten)
Vorig jaar kwam een ander toestel van hetzelfde model in de problemen omdat de autopiloot ineens uit zichzelf ging dalen. Dat konden de piloten opvangen.

Natuurlijk is de kans klein. Maar de kans dat dit toestel gewoon in Dusseldorf zou landen was vrijwel 1.
pi_151052068
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:18 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ja maar dan PRECIES deze 2 knoppen hé, niet de intercom aan, of de airco uit. Deur op slot, autopiloot off, en daling ingezet. Tjah. Zoals ik lees moet je dus ook echt bewust de boel nog geblokkeerd houden als iemand met z'n noodcode naar binnen wil, dus daar gaat het ook al enigszins mank.
Als je het knopje naar lock schuift werkt de deurcode voor 5-20min niet meer, hoeft dus maar 1 keer.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_151052070
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:18 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Helemaal niet. Maar kom op, iets wat relatief vrij simpel is is toch een stuk geloofwaardiger dan dat iemand een hartstilstand krijgt en dan ook nog eens op precies zo'n manier valt dat ie daarbij op precies de juiste knop(pen) druk waarmee precies op dat moment de deur niet meer open kan, en dat allemaal exact in die paar minuten dat de andere piloot even is gaan pissen.
Eensch, tijd zal het leren :)
I feel kinda Locrian today
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:19:51 #192
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_151052083
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:12 schreef NewHorizon het volgende:
Co-pilot met 630 uur overigens.
ik kijk meestal wel even of ik de piloot zie, als ik ga vliegen. Om een wat zekerder gevoel te krijgen :') Kon de laatste keer niet de piloot zien. Wel de co, zag er amper meerderjarig uit. Dan denk ik toch oejee, als we t daar van moeten hebben...

Is het al duidelijk of het de piloot of de co was die uit de cabine ging?
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:19:52 #193
441317 FrauMilena
Slightly Salty
pi_151052084
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:14 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Autopiloot had er dan normaal gesproken (ik zal eens voorzichtig zijn)voor gezorgd dat het vliegtuig naar plaats van bestemming vloog. (En daar na rondcirckelen door brandstof gebrek neer zou storten)
:Y
Helios 522 is daar een ''mooi'' voorbeeld van. :{
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 26 maart 2015 @ 12:19:58 #194
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_151052086
Dat we hier serieus op ingaan eigenlijk...het is toch gewoon volstrekt belachelijk om het "hartstilstand-en-op-de-juiste-knopjes-gevallen-scenario" waarschijnlijker te achten dat het zelfmoordscenario? -O-
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_151052096
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:19 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

Als je het knopje naar lock schuift werkt de deurcode voor 5-20min niet meer, hoeft dus maar 1 keer.
Ook de noodcode? Want ik lees dus dat je die in kan voeren en JUIST de persoon in de piloot hem echt moet 'overriden', anders gaat na een korte periode de deur alsnog open?
pi_151052104
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:17 schreef starla het volgende:

[..]

Wat is er moeilijk te begrijpen aan NIET MEER KUNNEN LEZEN. Misschien deed hij per ongeluk wel de autopiloot uit omdat hij dacht dat het 'unlock' was, of 'alarm' weet ik veel.
Nouja, die knop gebruik je zo vaak, daarvoor hoef je niet te lezen hoor ;) zelfde geldt voor de autopilot disconnect.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 26 maart 2015 @ 12:21:01 #197
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_151052129
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:19 schreef Marrije het volgende:

[..]

ik kijk meestal wel even of ik de piloot zie, als ik ga vliegen. Om een wat zekerder gevoel te krijgen :') Kon de laatste keer niet de piloot zien. Wel de co, zag er amper meerderjarig uit. Dan denk ik toch oejee, als we t daar van moeten hebben...

Is het al duidelijk of het de piloot of de co was die uit de cabine ging?
Ach, dat komt misschien door eigen angsten :+

Zelf heb ik er genoeg vertrouwen in dat een piloot/co-piloot weet wat hij doet, als dat niet zo was zou ie de opleiding niet doorgekomen zijn.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_151052151
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:19 schreef Marrije het volgende:

[..]

ik kijk meestal wel even of ik de piloot zie, als ik ga vliegen. Om een wat zekerder gevoel te krijgen :') Kon de laatste keer niet de piloot zien. Wel de co, zag er amper meerderjarig uit. Dan denk ik toch oejee, als we t daar van moeten hebben...

Is het al duidelijk of het de piloot of de co was die uit de cabine ging?
Zijn conflicterende berichten over. Het is trouwens niet eens zeker dat dit hele verhaal überhaupt waar is.
pi_151052167
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:20 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Nouja, die knop gebruik je zo vaak, daarvoor hoef je niet te lezen hoor ;) zelfde geldt voor de autopilot disconnect.
Klopt, een cockpit is zo'n makkelijke omgeving met al die knoppen en lampjes als je niet meer kunt lezen, mogelijk de helft van je gezichtsvermogen kwijt bent, taal niet meer begrijpt en je waarschijnlijk ook nog eens halfzijdig verlamd bent.
I feel kinda Locrian today
pi_151052186
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:17 schreef starla het volgende:

[..]

Wat is er moeilijk te begrijpen aan NIET MEER KUNNEN LEZEN. Misschien deed hij per ongeluk wel de autopiloot uit omdat hij dacht dat het 'unlock' was, of 'alarm' weet ik veel.
Er zijn veiligheidsdingen die de piloot overrulen als er onlogische handelingen gebeuren.
pi_151052212
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:21 schreef starla het volgende:

[..]

Klopt, een cockpit is zo'n makkelijke omgeving met al die knoppen en lampjes als je niet meer kunt lezen, mogelijk de helft van gezichtsvermogen kwijt bent, taal niet meer begrijpt en je waarschijnlijk ook nog eens halfzijdig verlamd bent.
MAAR DAN WEL PRECIES DE JUISTE (LEES: VERKEERDE) KNOPPEN OMGOOIEN HE, DEUR OP SLOT, AUTOPILOOT UIT, DEUR BLOKKEREN, DALING INZETTEN _O-

Nee, echt heel plausibel inderdaad. Veel plausibeler dan dat een geestesziek persoon zoiets bewust heeft gedaan.
pi_151052247
quote:
10s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:23 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

MAAR DAN WEL PRECIES DE JUISTE (LEES: VERKEERDE) KNOPPEN OMGOOIEN HE, DEUR OP SLOT, AUTOPILOOT UIT, DEUR BLOKKEREN, DALING INZETTEN _O-

Nee, echt heel plausibel inderdaad. Veel plausibeler dan dat een geestesziek persoon zoiets bewust heeft gedaan.
Lees mijn eerdere posts even. Ik citeer mijzelf: 'een bewuste actie lijkt me nochtans waarschijnlijker'.
Paar posts eerder. Dus eerst lezen en dan pas zeiken. Dank!

PS: post #131
I feel kinda Locrian today
pi_151052257
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:21 schreef starla het volgende:

[..]

Klopt, een cockpit is zo'n makkelijke omgeving met al die knoppen en lampjes als je niet meer kunt lezen, mogelijk de helft van gezichtsvermogen kwijt bent, taal niet meer begrijpt en je waarschijnlijk ook nog eens halfzijdig verlamd bent.
Alle knopjes die vaak gebruikt worden doe je bijna zonder te kijken. Daar weet je namelijk de plek van.
Als je verlamd bent wordt alles wat lastiger ja.
pi_151052283
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:24 schreef starla het volgende:

[..]

Lees mijn eerdere posts even. Ik citeer mijzelf: 'een bewuste actie lijkt me nochtans waarschijnlijker'.
Paar posts eerder. Dus eerst lezen en dan pas zeiken. Dank!
Tjah sorry, ik vind het redelijk belachelijk dat er mensen vanuit gaan dat zo'n domino-effect van precies op een paar juiste knoppen 'vallen' aannemelijker is dan een bewuste actie. Het is namelijk nogal een sequence, en het lijkt me niet dat het gros van die handelingen met één onbedoelde aanraking in gang te zetten is.
pi_151052285
Scenario 1: co-piloot is code vergeten en kan deze niet achterhalen via cabin crew
- Scenario 1a: piloot is bij bewustzijn en wil co-piloot er bewust niet inlaten
- Scenario 1b: piloot is niet bij bewustzijn en kan co-piloot er niet inlaten

Scenario 2: co-piloot is code niet vergeten
- Scenario 2a: piloot wil co-piloot er bewust niet inlaten

Ik ga voor scenario 2a, puur op basis dat de andere twee scenario's (1a en 1b) nog onwaarschijnlijker zijn.
PWBF
pi_151052311
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:21 schreef starla het volgende:

[..]

Klopt, een cockpit is zo'n makkelijke omgeving met al die knoppen en lampjes als je niet meer kunt lezen, mogelijk de helft van je gezichtsvermogen kwijt bent, taal niet meer begrijpt en je waarschijnlijk ook nog eens halfzijdig verlamd bent.
Piloten krijgen wel medische onderzoeken maar er worden geen psychologische testen gedaan mbt religieuze of andere verwarring.
pi_151052320
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:25 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Tjah sorry, ik vind het redelijk belachelijk dat er mensen vanuit gaan dat zo'n domino-effect van precies op een paar juiste knoppen 'vallen' aannemelijker is dan een bewuste actie. Het is namelijk nogal een sequence, en het lijkt me niet dat het gros van die handelingen met één onbedoelde aanraking in gang te zetten is.
Ik heb het ook niet over vallen, maar over een verwarde piloot. Daardoor zijn in het verleden eerder ongelukken gebeurd, en dan niet eens door een aandoening, maar door bijvoorbeeld hevige turbulentie waardoor ze de schermpjes niet meer goed konden aflezen (alles trilde gigantisch) en de verkeerde motor hebben uitgezet (lees: de motor die NIET in brand stond).
I feel kinda Locrian today
pi_151052323
FRANCE24 twitterde op donderdag 26-03-2015 om 12:23:33 #BREAKING : #4U9525 : German prosecutors confirm only 1 pilot was in cockpit http://t.co/LdSF5PnOUj #A320Crash reageer retweet
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:28:43 #209
215628 woid
let's get Friendly
pi_151052358
quote:
6s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:25 schreef Nielsch het volgende:
Scenario 1: co-piloot is code vergeten
- Scenario 1a: piloot is bij bewustzijn en wil co-piloot er bewust niet inlaten
- Scenario 1b: piloot is niet bij bewustzijn en kan co-piloot er niet inlaten

Scenario 2: co-piloot is code niet vergeten
- Scenario 2a: piloot wil co-piloot er bewust niet inlaten

Ik ga voor scenario 2a, puur op basis dat de andere twee scenario's (1a en 1b) nog onwaarschijnlijker zijn.
scenario 1c: the cabincrew weet de code ook niet meer....
pi_151052374
Dat die piloot nog op die deur heeft staan bonzen toont volgens mij ook wel aan dat de druk niet is weggevallen. Iedereen heeft alles dan bewust meegekregen. Das ook kut.
PWBF
pi_151052394
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:28 schreef woid het volgende:

[..]

scenario 1c: the cabincrew weet de code ook niet meer....
Ja, dat valt voor mij onder Scenario 1 in z'n geheel; hij weet de code niet meer en hij kan hem niet via iemand achterhalen...
PWBF
pi_151052395
quote:
6s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:29 schreef Nielsch het volgende:
Dat die piloot nog op die deur heeft staan bonzen toont volgens mij ook wel aan dat de druk niet is weggevallen. Iedereen heeft alles dan bewust meegekregen. Das ook kut.
Of iedereen was bewusteloos behalve de co-piloot omdat hij op de wc zat?
pi_151052411
quote:
4s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:27 schreef Houtenbeen het volgende:
FRANCE24 twitterde op donderdag 26-03-2015 om 12:23:33 #BREAKING : #4U9525 : German prosecutors confirm only 1 pilot was in cockpit http://t.co/LdSF5PnOUj #A320Crash reageer retweet
Interessant als dit klopt. Wellicht dat het onderzoek aan justitie gaat worden overgedragen, geen idee hoe de OvJ anders aan die informatie komt.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 26 maart 2015 @ 12:30:08 #214
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_151052416
quote:
99s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:29 schreef Amplifier het volgende:

[..]

Of iedereen was bewusteloos behalve de co-piloot omdat hij op de wc zat?
In een film zou dat misschien kunnen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:30:28 #215
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_151052424
Maar dan nog; één piloot kan toch gewoon een vliegtuig landen?
pi_151052434
quote:
99s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:29 schreef Amplifier het volgende:

[..]

Of iedereen was bewusteloos behalve de co-piloot omdat hij op de wc zat?
valt daar de druk dan niet weg?
PWBF
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:30:51 #217
215628 woid
let's get Friendly
pi_151052439
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:30 schreef xzaz het volgende:
Maar dan nog; één piloot kan toch gewoon een vliegtuig landen?
de autopilot kan dat ding landen...
pi_151052440
quote:
99s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:29 schreef Amplifier het volgende:

[..]

Of iedereen was bewusteloos behalve de co-piloot omdat hij op de wc zat?
Iedereen krijgt volgens mij dezelfde lucht binnen.
pi_151052446
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:30 schreef xzaz het volgende:
Maar dan nog; één piloot kan toch gewoon een vliegtuig landen?
Ja. Moet hij wel in de cockpit zijn ;)
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:31:20 #220
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_151052452
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:21 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ach, dat komt misschien door eigen angsten :+

Zelf heb ik er genoeg vertrouwen in dat een piloot/co-piloot weet wat hij doet, als dat niet zo was zou ie de opleiding niet doorgekomen zijn.
ik heb geen idee, zoiets als een bevroren onderdeel en dat het systeem dan bepaalde dingen wil die juist niet moeten, dan komt het ook op ervaring aan? Misschien ook niet.
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:31:24 #221
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_151052456
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:31 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Ja. Moet hij wel in de cockpit zijn ;)
(co)piloot
pi_151052466
quote:
10s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:23 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

MAAR DAN WEL PRECIES DE JUISTE (LEES: VERKEERDE) KNOPPEN OMGOOIEN HE, DEUR OP SLOT, AUTOPILOOT UIT, DEUR BLOKKEREN, DALING INZETTEN _O-

Nee, echt heel plausibel inderdaad. Veel plausibeler dan dat een geestesziek persoon zoiets bewust heeft gedaan.
Nou vind ik persoonlijk een zelfmoord op deze wijze ook weer minder plausibel dan een (zelfmoord)aanslag.

Hopelijk is er tijdens de ontkenningsfase al wel een onderzoek naar zijn achtergrond gaande.
pi_151052469
Graag naam van de piloot publiceren. Indien Islamitisch zal dat al een hoop verklaren...
PWBF
pi_151052475
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:19 schreef heywoodu het volgende:
Dat we hier serieus op ingaan eigenlijk...het is toch gewoon volstrekt belachelijk om het "hartstilstand-en-op-de-juiste-knopjes-gevallen-scenario" waarschijnlijker te achten dat het zelfmoordscenario? -O-
Ik reageer ook niet op die "volgorde", maar op mensen die beweren dat een ongeluk absoluut uitgesloten is omdat het onwaarschijnlijk lijkt.
pi_151052482
quote:
6s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:29 schreef Nielsch het volgende:
Dat die piloot nog op die deur heeft staan bonzen toont volgens mij ook wel aan dat de druk niet is weggevallen. Iedereen heeft alles dan bewust meegekregen. Das ook kut.
De passagiers hebben dat bonzen waarschijnlijk gewoon gezien en zagen het vliegtuig langzaam zakken richting de bergen. Pff, lekker dan.
  Moderator donderdag 26 maart 2015 @ 12:32:23 #226
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_151052486
quote:
6s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:31 schreef Nielsch het volgende:
Graag naam van de piloot publiceren. Indien Islamitisch zal dat al een hoop verklaren...
:')
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_151052500
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:31 schreef xzaz het volgende:

[..]

(co)piloot
Ja, die kunnen en doen alletwee hetzelfde werk, dat weet ik.
Maar het gaat er nu om dat een van de piloten wellicht bewust het vliegtuig heeft neergestort.
pi_151052503
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:31 schreef Marrije het volgende:

[..]

ik heb geen idee, zoiets als een bevroren onderdeel en dat het systeem dan bepaalde dingen wil die juist niet moeten, dan komt het ook op ervaring aan? Misschien ook niet.
Voor een mayday of aanvraag noodlanding is niet zo veel ervaring nodig denk ik.
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:33:08 #229
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_151052508
quote:
6s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:31 schreef Nielsch het volgende:
Graag naam van de piloot publiceren. Indien Islamitisch zal dat al een hoop verklaren...
Dat is denk ik precies de reden waarom ze het niet doen.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_151052512
quote:
13s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:32 schreef onlogisch het volgende:

[..]

:')
ja ontken het maar eens :)
PWBF
pi_151052516
quote:
6s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:31 schreef Nielsch het volgende:
Graag naam van de piloot publiceren. Indien Islamitisch zal dat al een hoop verklaren...
Andreas L.
★★★
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:33:26 #232
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_151052518
De gezagvoerder zou zijn buitengesloten (NOS).
The love you take is equal to the love you make.
pi_151052529
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:33 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Voor een mayday of aanvraag noodlanding is niet zo veel ervaring nodig denk ik.
Iedereen die in die cockpit zit kan als het nodig is veilig een toestel landen. Anders zit je er niet.
pi_151052548
quote:
6s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:31 schreef Nielsch het volgende:
Graag naam van de piloot publiceren. Indien Islamitisch zal dat al een hoop verklaren...
Simpele.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 26 maart 2015 @ 12:35:49 #235
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_151052580
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:31 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Ja. Moet hij wel in de cockpit zijn ;)
En dan moet hij dat wel willen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_151052595
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:35 schreef heywoodu het volgende:

[..]

En dan moet hij dat wel willen.
Dat is opzich wel een voorwaarde ja.
pi_151052618
quote:
Members of the Swedish football team Dalkurd FF were booked to be on the flight but changed at the last moment.
Wat weten zij wat de rest niet wist? Suspicious. Of moet ik dan naar BNW?

Maar wacht eens:

quote:
Dalkurd FF is a Swedish football club, located in Borlänge, Sweden. The club was formed in 2004 by Kurdish immigrants.
Hmmm....

quote:
Chairman Ramazan Kizil
Klinkt nogal exotisch...
PWBF
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 26 maart 2015 @ 12:37:35 #238
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_151052630
quote:
6s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:37 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Wat weten zij wat de rest niet wist? Suspicious. Of moet ik dan naar BNW?

Maar wacht eens:

[..]

Hmmm....

[..]

Aliens!
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:37:47 #239
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_151052639
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:33 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Voor een mayday of aanvraag noodlanding is niet zo veel ervaring nodig denk ik.
daarvoor misschien niet, maar juist de situaties waarin dat niet afdoende is
pi_151052671
Wat zou jij nu doen als je gezagvoerder was en je staat ingeroosterd met Mo al Vaag met 400 vlieguren?
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 26 maart 2015 @ 12:39:30 #241
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_151052679
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:37 schreef Marrije het volgende:

[..]

daarvoor misschien niet, maar juist de situaties waarin dat niet afdoende is
Ik denk dat je onnoemelijk veel mogelijke scenario's geoefend hebt tijdens je opleiding. NewHorizon?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_151052681
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:39 schreef 11en30 het volgende:
Wat zou jij nu doen als je gezagvoerder was en je staat ingeroosterd met Mo al Vaag met 400 vlieguren?
Mijn collega gewoon vertrouwen?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_151052686
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:37 schreef Marrije het volgende:

[..]

daarvoor misschien niet, maar juist de situaties waarin dat niet afdoende is
Bij complexe failures die buiten de procedures gaan speelt ervaring wel een rol. Die zijn echter heel erg zeldzaam. Voor de meeste failures liggen kant en klare procedures klaar die je ook vertellen hoe je vanaf daar verder moet. Daar kan iedereen met een typerating voor dat toestel mee overweg.
pi_151052693
quote:
6s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:31 schreef Nielsch het volgende:
Graag naam van de piloot publiceren. Indien Islamitisch zal dat al een hoop verklaren...
Gewoon Duits dus. Een goede reden om niet te publiceren, want niet relevant voor publiek maar wel voor de nabestaanden (captain had 2 kinderen).
pi_151052700
quote:
Bild has named the captain as Patrick S. He was the father of two children. He flew for over ten years for Lufthansa and Germanwings and had completed more than 6,000 flight hours on the Airbus 320.

The paper names the First Officer as Andreas L. He was "young". He was from Montabaur, in Rhineland-Palatinate. He had 630 flight hours. He joined Germanwings in September 2013 straight from the Lufthansa Flight Training School in Bremen.
★★★
pi_151052714
quote:
10s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:39 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Mijn collega gewoon vertrouwen?
Deed de captain met 10 jaar ervaring ook. Hij ligt nu wel in 1000 stukjes tegen een bergwand geplakt samen met 6 collega's en 140 klanten. :')
pi_151052729
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:39 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ik denk dat je onnoemelijk veel mogelijke scenario's geoefend hebt tijdens je opleiding. NewHorizon?
Uiteraard, en nu nog steeds meerdere keren per jaar hoor ;)
Maar je kunt niet alles trainen uiteraard. Er kunnen zich altijd onvoorziene situaties voordoen waarin je moet improviseren. Die zijn gelukkig heel erg zeldzaam.
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:41:58 #248
242879 Onnoman
The On And Only
pi_151052750
vraag me soms af of de bombarie rondom een ramp niet bijdraagt aan de bewustzijn van de impact van een potentiele persoon die kwaad in zijn zin heeft
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:42:53 #249
440943 Jibberwism
Hekel aan alles.
pi_151052774
FOK! op zn best :')
Walk the streets for moestuin, you don't care if it's wrong or if it's right.
pi_151052776
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:41 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Deed de captain met 10 jaar ervaring ook. Hij ligt nu wel in 1000 stukjes tegen een bergwand geplakt samen met 6 collega's en 140 klanten. :')
En je alternatief is? Als je niemand vertrouwt heb je ook geen leven.
pi_151052777
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:33 schreef Lienekien het volgende:
De gezagvoerder zou zijn buitengesloten (NOS).
Die houdt zich dan ook lekker aan de voorschriften, er vanuitgaande dat hij vrijwillig de cockpit heeft verlaten.
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:43:13 #252
260839 vuvuzela
pwèèèèèp
pi_151052785
bewust vliegtuig laten dalen dus :o
pi_151052819
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:42 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Die houdt zich dan ook lekker aan de voorschriften, er vanuitgaande dat hij vrijwillig de cockpit heeft verlaten.
In de cockpit gaan zitten schijten is ook weer zoiets he.
pi_151052822
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:43 schreef vuvuzela het volgende:
bewust vliegtuig laten dalen dus :o
ja
pi_151052826
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:42 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Die houdt zich dan ook lekker aan de voorschriften, er vanuitgaande dat hij vrijwillig de cockpit heeft verlaten.
Welke voorschriften? :)
pi_151052838
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:42 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Die houdt zich dan ook lekker aan de voorschriften, er vanuitgaande dat hij vrijwillig de cockpit heeft verlaten.
Je mag toch wel een plasje doen als je echt moet? :o
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:44:22 #257
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_151052839
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:42 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Die houdt zich dan ook lekker aan de voorschriften, er vanuitgaande dat hij vrijwillig de cockpit heeft verlaten.
Die voorschriften worden per maatschappij betaalt. Is geen wetgeving of iets.

Voor Amerikaanse vliegmaatschappijen is het inderdaad verplicht dat er altijd 2 man in de cockpit zijn. Of dat voor Germanwings ook zo is, weet ik niet. Kan iemand dat eens checken?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 26 maart 2015 @ 12:44:44 #258
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_151052850
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:41 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Deed de captain met 10 jaar ervaring ook. Hij ligt nu wel in 1000 stukjes tegen een bergwand geplakt samen met 6 collega's en 140 klanten. :')
De co heette Mo al Vaag?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_151052852
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:39 schreef 11en30 het volgende:
Wat zou jij nu doen als je gezagvoerder was en je staat ingeroosterd met Mo al Vaag met 400 vlieguren?
De hele vlucht m'n plas inhouden :Y
PWBF
pi_151052873
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:42 schreef alpeko het volgende:

[..]

En je alternatief is? Als je niemand vertrouwt heb je ook geen leven.
De procedure is om je collega's niet te vertrouwen. De ervaren captain heeft zich daar niet aan gehouden.
pi_151052891
Wat was de nationaliteit / afkomst van deze piloot en gezagvoerder? Is dat bekend?
pi_151052895
wol twitterde op donderdag 26-03-2015 om 12:44:55 Frans OM: gezagvoerder ging even weg, de co-piloot was alleen. En manipuleerde -bewust- het vluchtsysteem om de daling in te zetten. reageer retweet
pi_151052897
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:44 schreef heywoodu het volgende:

[..]

De co heette Mo al Vaag?
Iemand die je niet kent en nog nooit gezien hebt. Vertrouw je daar de rest van je team en al je klanten blind aan toe? Deze gezagvoerder deed het. En half FOK! zou hetzelfde doen.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 26 maart 2015 @ 12:46:46 #264
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_151052910
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:46 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Iemand die je niet kent en nog nooit gezien hebt. Vertrouw je daar de rest van je team en al je klanten blind aan toe? Deze gezagvoerder deed het.
Hij kende de co-piloot niet en had hem nog nooit gezien?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_151052912
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:46 schreef J0kkebr0k het volgende:
Wat was de nationaliteit / afkomst van deze piloot en gezagvoerder? Is dat bekend?
Beiden Duits, maar...

er was ook een Israëliër aan boord... ik zie een motief :)
PWBF
pi_151052918
SPIEGEL_EIL twitterde op donderdag 26-03-2015 om 12:43:52 Co-Pilot steuerte die Unglücksmaschine in den letzten Minuten... http://t.co/MDzs5Cdm4O reageer retweet
I´m back.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 26 maart 2015 @ 12:47:34 #267
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_151052932
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:46 schreef J0kkebr0k het volgende:
Wat was de nationaliteit / afkomst van deze piloot en gezagvoerder? Is dat bekend?
Volgens het geprinte WC-papier dat ook wel Bild heet zouden de namen Patrick en Andreas (of iets dergelijks) zijn.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_151052940
wol twitterde op donderdag 26-03-2015 om 12:46:13 Frans OM: op de voice-recorder hoor je de co-piloot zwaar ademen. Op oproepen vanuit luchtverkeersleiding wordt niet gereageerd. reageer retweet
Kortom bij kennis dus. Bewuste actie.
pi_151052951
Voorlopige conclusie inderdaad opzet.
Onderzoek zal nu waarschijnlijk overgegeven worden aan justitie.
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:48:25 #270
260839 vuvuzela
pwèèèèèp
pi_151052959
Duitse piloten, net bevestigt
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:48:37 #271
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_151052963
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:47 schreef alpeko het volgende:
wol twitterde op donderdag 26-03-2015 om 12:46:13 Frans OM: op de voice-recorder hoor je de co-piloot zwaar ademen. Op oproepen vanuit luchtverkeersleiding wordt niet gereageerd. reageer retweet
Kortom bij kennis dus.
En dan nu fokkers aan zet om "zwaar ademen" te analyseren.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
pi_151052977
Eerst richel, dan harde klap...
pi_151052996
quote:
10s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:48 schreef Rabieluh het volgende:

[..]

En dan nu fokkers aan zet om "zwaar ademen" te analyseren.
We gaan het nu 3 topics hebben over hypoxia en aanverwante symptomen.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 26 maart 2015 @ 12:49:54 #274
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_151053003
Volgens de CNN-tolk ademde hij normaal.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_151053014
Even Facebook bekijken op mensen met de naam Andreas uit Montabaur...
PWBF
pi_151053016
quote:
10s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:48 schreef Rabieluh het volgende:

[..]

En dan nu fokkers aan zet om "zwaar ademen" te analyseren.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 26 maart 2015 @ 12:50:28 #277
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_151053027
"Delibarate attempt to destroy the aircraft"
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_151053035
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:49 schreef heywoodu het volgende:
Volgens de CNN-tolk ademde hij normaal.
CNN. :')
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:50:50 #279
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_151053037
:{
Tics van je petten.
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:50:54 #280
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_151053042
De daling moet moedwillig zijn ingezet door de copiloot (NOS-persconferentie).
The love you take is equal to the love you make.
pi_151053044
Wat zou het motief kunnen zijn, er is nog geen partij die de aanslAg claimt, dus zelfmoord omdat hij het niet meer zag zitten of vanuit een bepaalde organisatie?
pi_151053074
Fucking naar als het echt moedwillig is gedaan.
pi_151053075
Hoe is het mogelijk dat de copiloot of de gezagsvoerder geen sleutel of code heeft waardoor ze zelf de toegang tot de cockpit kunnen krijgen?!

Is het mogelijk dat de gezagsvoerder hier wel een sleutel van had, maar dat hij deze niet bij zich had?
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_151053082
Net notificatie van NOS en RTL app dat het erop lijkt dat de (co)piloot opzettelijk heeft laten crashen :{
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_151053094
óf, piloot gaat kakken, terrorist klopt op deur, copiloot laat hem binnen en wordt gedwongen om vliegtuig te laten crashen?
pi_151053095
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:51 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
Hoe is het mogelijk dat de copiloot of de gezagsvoerder geen sleutel of code heeft waardoor ze zelf de toegang tot de cockpit kunnen krijgen?!

Is het mogelijk dat de gezagsvoerder hier wel een sleutel van had, maar dat hij deze niet bij zich had?
Sleutels zijn pre 9/11.

Uitleg staat nu al 40x in dit topic.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_151053100
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:51 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
Hoe is het mogelijk dat de copiloot of de gezagsvoerder geen sleutel of code heeft waardoor ze zelf de toegang tot de cockpit kunnen krijgen?!

Is het mogelijk dat de gezagsvoerder hier wel een sleutel van had, maar dat hij deze niet bij zich had?
Juist om te voorkomen dat iemand zich vanuit de cabine toegang verschaft tot de cockpit, bijvoorbeeld door een personeelslid te gijzelen.
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:53:02 #288
260839 vuvuzela
pwèèèèèp
pi_151053111
gegil in het vliegtuig te horen :X
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:53:05 #289
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_151053115
quote:
8s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:52 schreef byah het volgende:
óf, piloot gaat kakken, terrorist klopt op deur, copiloot laat hem binnen en wordt gedwongen om vliegtuig te laten crashen?
Dat was te horen geweest op de band.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:53:09 #290
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_151053122
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:39 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Bij complexe failures die buiten de procedures gaan speelt ervaring wel een rol. Die zijn echter heel erg zeldzaam. Voor de meeste failures liggen kant en klare procedures klaar die je ook vertellen hoe je vanaf daar verder moet. Daar kan iedereen met een typerating voor dat toestel mee overweg.
dat is eigenlijk wat ik bedoel. Zo vaak gaat het uiteindelijk ook niet compleet fout.
pi_151053123
quote:
8s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:51 schreef Yasmin23 het volgende:
Fucking naar als het echt moedwillig is gedaan.
Dat is inderdaad een stuk lastiger te relativeren dan een aaneenschakeling van technische mankementen. Dat kun je nog over pech spreken.
pi_151053132
Wou hij zelfmoord plegen, maar niet alleen gaan ofzo?
  Moderator donderdag 26 maart 2015 @ 12:54:01 #293
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_151053150
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_151053156
Andreas Lysson werkte bij Lufthansa en was afgelopen vrijdag nog in Malaga, kwam ook regelmatig op Dusseldorf Airport.
PWBF
pi_151053158
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:53 schreef Odaiba het volgende:
Wou hij zelfmoord plegen, maar niet alleen gaan ofzo?
Dan heet het een zelfmoordaanslag.
pi_151053159
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:53 schreef Odaiba het volgende:
Wou hij zelfmoord plegen, maar niet alleen gaan ofzo?
Als je zelfmoord pleegt denk je niet meer aan anderen.

Denk maar aan de mensen die voor een trein springen.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_151053165
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:54:29 #298
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_151053166
En dan klagen over mensen die voor de trein springen, en dat ze daar anderen mee tot last zijn... :X
pi_151053174
Toch vreemd dat als dit een zelfmoord is, je even 150 man met je meeneemt. Ik begin bijna te denken dat er nog een tweede persoon in de cockpit was toen de piloot voor de deur stond.
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:55:25 #300
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_151053194
quote:
15s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:54 schreef Infection het volgende:
Toch vreemd dat als dit een zelfmoord is, je even 150 man met je meeneemt. Ik begin bijna te denken dat er nog een tweede persoon in de cockpit was toen de piloot voor de deur stond.
Nee, dat was te horen geweest.
The love you take is equal to the love you make.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')