abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151049144
Crisisnummers GermanWings: 0049 30 5000 3000 (Buitenland) & 0800 11 33 55 77 (Duitsland)







Diverse links:

Vlucht afspelen op Flighttracker24
Airbus a320 cockpit locking system

Eerste Berichtgeving:

-NOS- In het zuiden van Frankrijk is een passagiersvliegtuig neergestort. Het is een Airbus A320 van de Duitse prijsvechter Germanwings. De Franse president Hollande en premier Valls hebben gezegd dat er waarschijnlijk geen overlevenden zijn.
Het toestel was onderweg van Barcelona naar Düsseldorf, met 142 passagiers aan boord en zes bemanningsleden. Het verdween rond 11.00 van de radar. Volgens het Franse persbureau AFP is het wrak inmiddels vanuit helikopters gezien.
Het vliegtuig is volgens diverse berichten neergestort in de regio Digne, ten noorden van Marseille.
Het is niet bekend welke nationaliteit de inzittenden hebben. Het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag onderzoekt of er Nederlanders aan boord waren.

Update 26-03-15:

-Bild- De namen van de piloten zouden zijn: Patrick S. (Gezagvoerder, 6000 vlieguren op de a320) en Andreas L. (Co-piloot, 630 vlieguren).

-NOS- Nabestaanden van de slachtoffers van de vliegtuigcrash in de Franse Alpen bezoeken vandaag de rampplek. Vanochtend vertrokken vanuit Barcelona in Spanje en Düsseldorf in Duitsland speciale vluchten van Lufthansa naar Marseille.

-New York Times- Volgens (niet officiële) berichten zou één van de piloten niet hebben kunnen terugkeren naar de cockpit ivm buitensluiting. Dit zou blijken uit de opnames van één van de 'black-boxen', de zogeheten 'cockpit voice recorder'. Volgens procedures is de deur altijd op slot en kan deze alleen van binnenuit geopend worden. Wel is er een noodprocedure om de deur te openen, maar dit kan worden geblokkeerd door degene in de cockpit. Het openen werkt niet dmv een sleutel/code oid. Onduidelijk is welke van de twee piloten zou zijn buitengesloten.

-Meerdere bronnen- De memory unit van de tweede 'black-box', welke de vluchtgegevens zou bevatten, is nog steeds niet terecht. Wel is het frame waarin deze capsule in hoort te zitten inmiddels teruggevonden.

-Meerdere bronnen- De namen van de piloten zijn (nog) niet vrijgegeven.

-BFMTV- Luchtvaartexperts sluiten een zelfmoordaktie van één van de piloten niet uit.

Update 25-03-15:

-Volkskrant- Reddingswerkers hebben vanmiddag laat de eerste lichamen van slachtoffers van de vliegramp in het zuiden van Frankrijk geborgen. Dat heeft de politie in de stad Digne-les-Bains gezegd. De gendarmerie is begonnen stoffelijke resten met behulp van helikopters te bergen.

Update 24-03-15:

-Omroep Brabant- Bij de crash zou ook een 20-jarige vrouw uit Deurne om het leven zijn gekomen. Een vriendin van het slachtoffer heeft bevestigd dat zij is ingecheckt op de vlucht naar Düsseldorf.

YouTubes:



[ Bericht 3% gewijzigd door niels0 op 26-03-2015 12:48:09 ]
pi_151049189
Over 2 uur een persconferentie van de OvJ te Marseille. Ben benieuwd of zij ook een onderzoek gaan starten naar aanleiding van de laatste geruchten
pi_151049241
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 10:14 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Waarom eist niemand deze aanslag dan op?
Bij de grote aanslagen op zeg maar sterke landen waarbij de aanslag werd opgeeist konden de terroristen van een ding zeker zijn. Dat ze compleet plat gebombardeerd werden.
Inmiddels zijn er zoveel groeperingen die tegen het westen zijn dat bij een aanslag heel veel groepen ervoor verantwoordelijk kunnen zijn.

En wat is nu enger en moeilijker, een vijand die je niet kent of een vijand die je wel kent en actie kunt ondernemen.
Vanuit terroristisch punt gezien zijn anonieme aanslagen veel beter.
pi_151049312
Is het ook bekend wie de piloten zijn en of ze eventueel tot een aanslag/zelfmoord in staat zijn? Is daar een reden voor!
  donderdag 26 maart 2015 @ 10:49:36 #5
165633 eriksd
The grand facade...
pi_151049542
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 10:40 schreef aloa het volgende:
Is het ook bekend wie de piloten zijn en of ze eventueel tot een aanslag/zelfmoord in staat zijn? Is daar een reden voor!
Goede vraag!
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  donderdag 26 maart 2015 @ 10:49:50 #6
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_151049548
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 10:34 schreef NewHorizon het volgende:
Over 2 uur een persconferentie van de OvJ te Marseille. Ben benieuwd of zij ook een onderzoek gaan starten naar aanleiding van de laatste geruchten
Die is zeker weer in het Frans?
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
  donderdag 26 maart 2015 @ 10:51:59 #8
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_151049616
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 10:36 schreef hans1985 het volgende:

[..]

Bij de grote aanslagen op zeg maar sterke landen waarbij de aanslag werd opgeeist konden de terroristen van een ding zeker zijn. Dat ze compleet plat gebombardeerd werden.
Inmiddels zijn er zoveel groeperingen die tegen het westen zijn dat bij een aanslag heel veel groepen ervoor verantwoordelijk kunnen zijn.

En wat is nu enger en moeilijker, een vijand die je niet kent of een vijand die je wel kent en actie kunt ondernemen.
Vanuit terroristisch punt gezien zijn anonieme aanslagen veel beter.
Nou nee, het doel van aanslagen plegen op willekeurige burgers heeft als doel om mensen bang te maken voor jouw terreurorganisatie. Dan heeft het niet zoveel zin als je vervolgens niet gaat vertellen dat een aanslag jouw werk was.
pi_151049623
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 10:49 schreef Rabieluh het volgende:

[..]

Die is zeker weer in het Frans?
France24 in Anglais zal het wel live voor je vertalen.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_151049625
Newhorizon hoe zit dat eigenlijk met de nooddeuren? Ik neem aan dat die ook niet zomaar open te trekken zijn toch? Neem aan dat die geactiveerd worden als de grond of water geraakt is.

Ik vloog die dag een paar uur later van Barcelona naar Amsterdam en wij vlogen een hele andere route.

Zie link: http://www.flightradar24.com/data/airplanes/ph-bxo/#5d4dbbb

Kan zijn dat we zijn omgeleid maar dit was gezien het weer ook de snelste route al weet ik niet hoe dat een paar uur eerder was.
  donderdag 26 maart 2015 @ 10:53:37 #11
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_151049654
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 10:49 schreef Rabieluh het volgende:

[..]

Die is zeker weer in het Frans?
Nee, ik denk in het Nederlands. -O-
Want toen wij persconferenties gaven over MH17 gingen die ook in een andere taal dan onze eigen... 8)7
***
  donderdag 26 maart 2015 @ 10:53:38 #12
242879 Onnoman
The On And Only
pi_151049655
snap trouwens niet dat daar nooit goed over nagedacht is.. een deur van de cockpit moet altijd vanuit de andere kant te openen zijn door al het personeel
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_151049671
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 10:52 schreef El_Grando101 het volgende:
Ik vloog die dag een paar uur later van Barcelona naar Amsterdam en wij vlogen een hele andere route.

Zie link: http://www.flightradar24.com/data/airplanes/ph-bxo/#5d4dbbb

Kan zijn dat we zijn omgeleid maar dit was gezien het weer ook de snelste route al weet ik niet hoe dat een paar uur eerder was.
Ik zag na de crash vrijwel niemand boven dat gebied zitten behalve wat privé-spul en die Stratotanker.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_151049676
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 10:53 schreef Onnoman het volgende:
snap trouwens niet dat daar nooit goed over nagedacht is.. een deur van de cockpit moet altijd vanuit de andere kant te openen zijn door al het personeel
Of op 1 of andere manier vanaf de grond? Dat moet toch niet zo lastig zijn lijkt me
pi_151049679
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 10:53 schreef Onnoman het volgende:
snap trouwens niet dat daar nooit goed over nagedacht is.. een deur van de cockpit moet altijd vanuit de andere kant te openen zijn door al het personeel
Hij is te openen door middel van een noodcode die de stewards kennen
pi_151049696
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 10:53 schreef Onnoman het volgende:
snap trouwens niet dat daar nooit goed over nagedacht is.. een deur van de cockpit moet altijd vanuit de andere kant te openen zijn door al het personeel
Is ook te openen d.m.v. een noodprocedure met code. Echter kan deze vanuit de cockpit weer overruled worden (bijv. omdat een kaper anders het cabinepersoneel kan dwingen de code in te toetsen).
pi_151049697
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 10:53 schreef Onnoman het volgende:
snap trouwens niet dat daar nooit goed over nagedacht is.. een deur van de cockpit moet altijd vanuit de andere kant te openen zijn door al het personeel
Dan kan een kaper het ook.

Het probleem is denken dat de piloten 100% onfeilbaar zijn en altijd juist handelen.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
  donderdag 26 maart 2015 @ 10:55:35 #18
242879 Onnoman
The On And Only
pi_151049704
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 10:54 schreef Mestras het volgende:

[..]

Hij is te openen door middel van een noodcode die de stewards kennen
waarom zou je dan proberen een deur in te trappen?
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  donderdag 26 maart 2015 @ 10:56:02 #19
242879 Onnoman
The On And Only
pi_151049717
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 10:55 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Is ook te openen d.m.v. een noodprocedure met code. Echter kan deze vanuit de cockpit weer overruled worden (bijv. omdat een kaper anders het cabinepersoneel kan dwingen de code in te toetsen).
bron?
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_151049724
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 10:54 schreef Mestras het volgende:

[..]

Hij is te openen door middel van een noodcode die de stewards kennen
Schijf dat knopje naar lock en de deur gaat niet open hoor.

Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
  donderdag 26 maart 2015 @ 10:56:42 #21
242879 Onnoman
The On And Only
pi_151049735
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 10:55 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

Dan kan een kaper het ook.

Het probleem is denken dat de piloten 100% onfeilbaar zijn en altijd juist handelen.
zet dan een toilet in de ruimte van de piloot en spreek af dat de piloten nooit de cabine mogen verlaten tijdens de vlucht
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  donderdag 26 maart 2015 @ 10:57:17 #23
165633 eriksd
The grand facade...
pi_151049747
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 10:54 schreef Mestras het volgende:

[..]

Hij is te openen door middel van een noodcode die de stewards kennen
Klinkt logisch. Dus even een steward een mes op de keel zetten en je bent de cockpit binnen.
Ik denk het niet he. Code intoetsen, cockpit krijgt signaal, kan dan deur openen.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  donderdag 26 maart 2015 @ 10:57:18 #24
242879 Onnoman
The On And Only
pi_151049748
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 10:56 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

Schijf dat knopje naar lock en de deur gaat niet open hoor.

[ afbeelding ]
ok.. duidelijk :)
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_151049749
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 10:56 schreef Onnoman het volgende:

[..]

bron?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')