abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151046116
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:01 schreef MakkieR het volgende:
Dat de deur tot de cabine van de cockpit niet toegankelijk is voor passagiers had ik al begrepen in verband met terrorisme. Maar ik kijk wel op en vind het beangstigend dat zelfs de crew geen toegang heeft tot de cockpit als de piloot besluit de deur van binnen af te sluiten. heeft de piloot dan geen sleutel ofzo?
Nee. Sterker nog, de deur valt standaard in het slot.
Als je mensen van buiten de mogelijkheid geeft naar binnen te komen kun je net zo goed geen deur neerzetten. Kwestie van tijd voordat de noodcode/sleutel uitlekt. Of ze steken de piloot neer in de cabine.
  donderdag 26 maart 2015 @ 08:07:15 #152
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_151046149
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 07:53 schreef Loekie1 het volgende:
Bij dat vliegtuig dat verdwenen is, is waarschijnlijk ook de ene piloot buitengesloten. De regel: altijd twee personen in de cockpit wordt dus niet opgevolgd.
Je ziet wel in hoeveel stukjes dit toestel is, als MH370 in zoveel stukjes is gegaan in de oceaan kan ik me best voorstellen dat je daar weinig meer van terug ziet/vindt.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  donderdag 26 maart 2015 @ 08:07:20 #153
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_151046151
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:04 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Als je mensen van buiten de mogelijkheid geeft naar binnen te komen kun je net zo goed geen deur neerzetten. Kwestie van tijd voordat de noodcode/sleutel uitlekt. Of ze steken de piloot neer in de cabine.
Ik heb eerder in dit topic gelezen dat er een procedure is om de deur van buitenaf te openen, maar de persoon binnen kan deze procedure afbreken met een druk op de knop. Maar iemand anders moet dit maar bevestigen.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
pi_151046155
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:04 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Maar nu zie je toch wel dat dit systeem niet waterdicht is als het verhaal klopt natuurlijk. Er moet toch andere manieren zijn om de toegang beter te beveiligen dan het van binnenuit afsluiten?
pi_151046157
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:07 schreef Rabieluh het volgende:

[..]

Ik heb eerder in dit topic gelezen dat er een procedure is om de deur van buitenaf te openen, maar de persoon binnen kan deze procedure afbreken met een druk op de knop. Maar iemand anders moet dit maar bevestigen.
Ja, dat klopt helemaal.
  donderdag 26 maart 2015 @ 08:08:31 #156
215628 woid
let's get Friendly
pi_151046163
quote:

[..]

quote:
pi_151046179
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:07 schreef MakkieR het volgende:

[..]

[..]

Maar nu zie je toch wel dat dit systeem niet waterdicht is als het verhaal klopt natuurlijk. Er moet toch andere manieren zijn om de toegang beter te beveiligen dan het van binnenuit afsluiten?
Je kunt niet ieder risico uitsluiten. Ja, je kunt voortaan standaard twee gewapende Marshalls in de cockpit mee laten vliegen. Maarja, wat nou als een van die marshalls zelfmoord wil plegen? Etc...
Als je al maatregelen moet gaan nemen als je de piloten niet vertrouwd, kun je beter stoppen met vliegen.
pi_151046194
quote:

[..]

Vreemd is dat de piloot in de cockpit al die tijd niks heeft gezegd.
Conclusie zou kunnen zijn dat hij bewusteloos is. Ook in combinatie met dat raampje dat kapot zou zijn.
Maar als hij bewusteloos is, zou hij dus niet het "openingsproces" van de deur kunnen blokkeren.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_151046215
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:11 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Vreemd is dat de piloot in de cockpit al die tijd niks heeft gezegd.
Conclusie zou kunnen zijn dat hij bewusteloos is. Ook in combinatie met dat raampje dat kapot zou zijn.
Maar als hij bewusteloos is, zou hij dus niet het "openingsproces" van de deur kunnen blokkeren.
Tegen wie moet hij praten dan, zichzelf? :D
pi_151046227
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:09 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Je kunt niet ieder risico uitsluiten. Ja, je kunt voortaan standaard twee gewapende Marshalls in de cockpit mee laten vliegen. Maarja, wat nou als een van die marshalls zelfmoord wil plegen? Etc...
Als je al maatregelen moet gaan nemen als je de piloten niet vertrouwd, kun je beter stoppen met vliegen.
de meer dan 100 doden lijkt mij reden genoeg om hier eens scherp naar te kijken waar de instructies verbeterd kunnen worden bij dit soort situaties. We hebben nota bene al zelf rijdende auto's dus hier moet toch op zijn minst ook wel iets voor te vinden zijn.
pi_151046261
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:13 schreef MakkieR het volgende:

[..]

de meer dan 100 doden lijkt mij reden genoeg om hier eens scherp naar te kijken waar de instructies verbeterd kunnen worden bij dit soort situaties. We hebben nota bene al zelf rijdende auto's dus hier moet toch op zijn minst ook wel iets voor te vinden zijn.
Vooralsnog niet. Wellicht dat er binnenkort wordt besloten dat er inderdaad standaard een stewardess in de cockpit moet zijn bij afwezigheid van een piloot. Ongelofelijk onpraktisch maargoed.
(Maar wat nou als die stewardess de keel doorsnijdt van de piloot...)
  donderdag 26 maart 2015 @ 08:21:13 #162
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_151046310
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:16 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Vooralsnog niet. Wellicht dat er binnenkort wordt besloten dat er inderdaad standaard een stewardess in de cockpit moet zijn bij afwezigheid van een piloot. Ongelofelijk onpraktisch maargoed.
of de piloot de stewardess te grazen neemt en met z'n knuppel de autopiloot uitzet :?
pi_151046322
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:16 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

ik zit zelf meer te denken aan technologie, stem, irisscan pincode of hand op een scan. Het leger kent ook heel veel middelen om extreem gevaarlijke laboratorium te betreden. of wapens te activeren.
pi_151046335
quote:
8s.gif Op donderdag 26 maart 2015 07:58 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Dat kan, maar dan is het wel heel erg toevallig als én de emergency unlock niet werkt én de piloot in de cockpit buiten bewustzijn is. En het vliegtuig op wonderlijke wijze ook nog eens gaat dalen.
Er zijn inderdaad wel heel veel toevalligheden nodig voor het scenario dat het geen opzet was.
pi_151046363
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:22 schreef MakkieR het volgende:

[..]

ik zit zelf meer te denken aan technologie, stem, irisscan pincode of hand op een scan. Het leger kent ook heel veel middelen om extreem gevaarlijke laboratorium te betreden. of wapens te activeren.
Allemaal middelen waarmee een terrorist uiteindelijk iemand in de cabine kan dwingen om de deur te openen.
Als er een kwaadwillende in de cockpit kan komen ben je gewoon verliezer. Als een piloot een kwaadwillende is is dat gewoon een risico dat je niet af kunt dekken. Hooguit door betere screening, psychologische onderzoeken, etc. Maar eenmaal in het toestel is het te laat.
Nogmaals, iemand die in een stoel zit om het leven brengen is vrij eenvoudig. Een touwtje is genoeg.
pi_151046367
Ze moesten maar 'ns met wat informatie naar buiten komen.
Een geluidsopname analyseren hoeft volgens mij niet zo lang te duren.
Op deze manier krijg je de wildste verhalen.
  donderdag 26 maart 2015 @ 08:26:37 #167
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_151046369
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 01:40 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Ja, dat soort verhalen zijn onbegrijpelijk. Maar zo heb je ook mensen die hun eigen kinderen meenemen de dood in. Zulke dingen moet je niet eens willen begrijpen denk ik...
ik wilde net een poging wagen. Zo iemand is niet 'alleen' maar levensmoe. Als je als piloot zelfmoord wilt plegen en je neemt zoveel mensen mee dan heb je ook een appeltje te schillen met je werkgever. Wat iemand anders ook al zei, geen contractverlenging, wel hoge opleidingsschuld etc.
pi_151046420
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:26 schreef Marrije het volgende:

[..]

ik wilde net een poging wagen. Zo iemand is niet 'alleen' maar levensmoe. Als je als piloot zelfmoord wilt plegen en je neemt zoveel mensen mee dan heb je ook een appeltje te schillen met je werkgever. Wat iemand anders ook al zei, geen contractverlenging, wel hoge opleidingsschuld etc.
Kennissen van mij vliegen daar, en die hebben allemaal direct een vast contract aangeboden gekregen. Weet niet hoe dat tegenwoordig gaat, of hoe het Duitse arbeidsrecht werkt verder ;)
pi_151046426
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:25 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Allemaal middelen waarmee een terrorist uiteindelijk iemand in de cabine kan dwingen om de deur te openen.
Als er een kwaadwillende in de cockpit kan komen ben je gewoon verliezer. Als een piloot een kwaadwillende is is dat gewoon een risico dat je niet af kunt dekken. Hooguit door betere screening, psychologische onderzoeken, etc. Maar eenmaal in het toestel is het te laat.
Nogmaals, iemand die in een stoel zit om het leven brengen is vrij eenvoudig. Een touwtje is genoeg.
Waar ik nu vooral mee zit is dat een volledige lijnvlucht met een miljoenen kostende vliegtuig een beveiliging heeft wat je bijna kunt vergelijken met een slot op de toilet. als dat waar is dan kan ik er met mijn hoofd niet bij dat zo'n vreselijk ongeluk met zoiets onbenulligs als een slot kan gebeuren.
  Admin donderdag 26 maart 2015 @ 08:33:06 #170
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_151046443
Alle speculaties ten spijt,waarom heeft geen van de passagiers contact opgenomen?? van 9/11 weten we dat dat nog lang mogelijk is.dat zou dan kunnen wijzen dat iedereen al bewusteloos was, wat ik wel hoop, want doorhebben dat je langzaam naar beneden kachelt lijkt me niet tof.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_151046453
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:32 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Waar ik nu vooral mee zit is dat een volledige lijnvlucht met een miljoenen kostende vliegtuig een beveiliging heeft wat je bijna kunt vergelijken met een slot op de toilet. als dat waar is dan kan ik er met mijn hoofd niet bij dat zo'n vreselijk ongeluk met zoiets onbenulligs als een slot kan gebeuren.
De oorzaak ligt niet in het slot.
  donderdag 26 maart 2015 @ 08:33:48 #172
340341 Blester
Membre très utile
pi_151046457
Zelfmoordactie hoor ik op de radio? :{ :{ :{ :{
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_151046489
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:33 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

De oorzaak ligt niet in het slot.
ja ik ga natuurlijk even uit van alle verhalen over de piloot de deur die op slot zat en niet open kon krijgen. het is allemaal speculatie.
pi_151046497
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:13 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Tegen wie moet hij praten dan, zichzelf? :D
Tegen die andere piloot die op de deur bonst.
Of is zo'n deur geluiddicht?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_151046512
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:36 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Tegen die andere piloot die op de deur bonst.
Of is zo'n deur geluiddicht?
Daar hoor je helemaal niks doorheen inderdaad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')