maar als je je lekker voeltquote:Op vrijdag 10 april 2015 17:24 schreef Blue_note het volgende:
Ik begin steeds meer het idee te krijgen dat er geen somatische oorzaken zijn voor de misselijkheid. Ik denk dat het een onbewuste stress/angst/paniek reactie van mijn lichaam is. Alleen: Ik heb geen idee waarvoor!
Het enige wat er aan de hand is, is dat ik heel erg bezig ben met te controleren hoe ik me voel. ' Ben ik niet misselijk ?' ' Doet m'n maag geen pijn?' ' Is er geen moment vandaag dat ik echt niet misselijk kan worden?' Ik merk dat ik daar heel erg mee bezig ben. Als ik bezig ben, en dus aan andere dingen denk, is er ook vrijwel geen misselijkheid (daarom dat ik denk dat er geen somatische oorzaken zijn). Zodra ik weer begin te denken over misselijkheid, komt 't vaak opzetten. En dat gaan vrijwel automatisch.
Maar ergens NIET aan denken is zowat onmogelijk. Ik vraag me dan ook af hoe ik hier relaxter mee om kan/moet gaan. En afleiding werkt, maar zodra die afleiding weg is gaan de gedachten weer terug.
Zo simpel is het niet...quote:Op vrijdag 10 april 2015 20:42 schreef fs180 het volgende:
[..]
maar als je je lekker voelt
denk je er ook niet aan
duh
Maandag eerste afspraak bij internist. Dus even afwachten of hij een gastroscopie laat doen. Maar wat je zegt kan wel wat inzitten. Ik slik ze al 10 jaar, 365 dagen, zonder maagbescherming.quote:Op vrijdag 10 april 2015 21:12 schreef c-u-t-e het volgende:
Heb je wel eens een maagonderzoek gehad?
En eeh, mijn man slikt ook allergie pillen tegen hooikoorts en bij hem is duidelijk verteld dat hij die niet dagelijks mag slikken ivm maagbeschadigingen. Slik je maagbeschermers?? Anders zou ik die ook eens vragen. Want als je geen maagbeschermer gebruikt maar wel allergie pillen EN nog eens rotzooi als domperidon er bovenop, dan snap ik dat je misselijk bleef![]()
Maar ik lees dat je het ook gaat proberen door iets te veranderen in je dieet? Hopelijk werkt het!
Misschien ben je allergisch voor melk of andere voedingsmiddelen die je dagelijks binnen krijgt. Zoals DotKoen al zegt, zelfs bomen en grassen zijn op gegeven moment uitgebloeid, zie pollenkalenderquote:Op woensdag 25 maart 2015 21:13 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Ik ben getest en daar is een reactie voor bomen en gras uitgekomen. Voor de rest nergens op getest.
Ik doelde vooral op het cannabinoide-hyperemesis-syndroom.quote:Op vrijdag 10 april 2015 20:40 schreef fs180 het volgende:
[..]
goed idee, wiet werkt goed tegen misselijkheid
Antihistaminica (de standaard allergiemiddelen) vormen geen risico op maagzweren; de middelen die er erg op lijken (h2- in plaats van h1-receptorantagoisten) worden juist gebruikt om de maagzuurproductie te remmen. Gebruikt je man middelen als prednison voor allergie?quote:Op vrijdag 10 april 2015 21:12 schreef c-u-t-e het volgende:
Heb je wel eens een maagonderzoek gehad?
En eeh, mijn man slikt ook allergie pillen tegen hooikoorts en bij hem is duidelijk verteld dat hij die niet dagelijks mag slikken ivm maagbeschadigingen. Slik je maagbeschermers?? Anders zou ik die ook eens vragen. Want als je geen maagbeschermer gebruikt maar wel allergie pillen EN nog eens rotzooi als domperidon er bovenop, dan snap ik dat je misselijk bleef![]()
Maar ik lees dat je het ook gaat proberen door iets te veranderen in je dieet? Hopelijk werkt het!
Nee, geen prednison. Volgens mij heet het Levocetirizine. Maar dat weet ik niet zeker. Hij heeft ze altijd bij zich dus kan de naam nu ook even niet afkijken.quote:Op zaterdag 11 april 2015 08:29 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Antihistaminica (de standaard allergiemiddelen) vormen geen risico op maagzweren; de middelen die er erg op lijken (h2- in plaats van h1-receptorantagoisten) worden juist gebruikt om de maagzuurproductie te remmen. Gebruikt je man middelen als prednison voor allergie?
Het hoeft niet perse he, sommige medicijnen zijn niet schadelijk voor de maag. Toch zou het wijsheid zijn om een maagonderzoek te laten doen, just in case. En misschien kunnen ze dan testen doen of er eventueel een maagbacterie aanwezig is waar je last van hebt. Zou zomaar kunnen.quote:Op vrijdag 10 april 2015 21:25 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Maandag eerste afspraak bij internist. Dus even afwachten of hij een gastroscopie laat doen. Maar wat je zegt kan wel wat inzitten. Ik slik ze al 10 jaar, 365 dagen, zonder maagbescherming.
Ik ben in mijn late puberteit binnenstebuiten gekeerd in het ziekenhuis, maar ze konden niets vinden. En verder: ik wéét dat het zo is, maar ben er eigenlijk van uit gegaan dat het een familiekwaal is. Mijn oma's aan beide kanten hadden een lastig maag-darmkanaal.quote:Op zaterdag 11 april 2015 07:19 schreef Blue_note het volgende:
Heb je het wel eens laten onderzoeken?
Heb ik maandag...quote:Op zaterdag 11 april 2015 08:03 schreef Megumi het volgende:
Laat je eens doorverwijzen naar een internist TS voor wat meer onderzoek.
Ja zal de internist wel voorstellen denk ik.quote:Op zaterdag 11 april 2015 11:43 schreef c-u-t-e het volgende:
[..]
Het hoeft niet perse he, sommige medicijnen zijn niet schadelijk voor de maag. Toch zou het wijsheid zijn om een maagonderzoek te laten doen, just in case. En misschien kunnen ze dan testen doen of er eventueel een maagbacterie aanwezig is waar je last van hebt. Zou zomaar kunnen.
Bij de eindmeditatie van de eerste sessie.quote:Op vrijdag 10 april 2015 19:48 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Thanks! Aan welke termijn moet je denken dat zoiets merkbaar rust geeft?
Tijdens de sessie kan ik me dat voorstellen. Maar bedoel dat het ook doorwerkt als je er niet actief mee bezig bent.quote:Op zondag 12 april 2015 10:04 schreef Seven. het volgende:
[..]
Bij de eindmeditatie van de eerste sessie.
Na een tijdje gaat je yoga-bewustzijn doorsijpelen in je dagelijkse bewustzijn. Uiteindelijk ga je inzien dat het hele leven een meditatie is en dat er geen wezenlijk verschil is tussen op de mat en buiten de mat.quote:Op zondag 12 april 2015 10:21 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Tijdens de sessie kan ik me dat voorstellen. Maar bedoel dat het ook doorwerkt als je er niet actief mee bezig bent.
Met een roesje? Appeltje eitje, viel mij enorm meequote:Op maandag 13 april 2015 11:58 schreef Blue_note het volgende:
Nou ik kom net terug van de internist:
- 3 weken geen lactose
- deze week gastroscopie en deze week een echo van de buik.
Over 3 weken weer terug naar de internist. Hoop dat de lactose stop iets gaat doen!
Kijk wel beetje op tegen de gastro, maar het zal wel goedkomen.
Ja, maar merk eerlijk gezegd geen verschil.quote:Op dinsdag 14 april 2015 17:22 schreef computergirl het volgende:
Dat je misselijk wordt als je in spanning zit is niet zo vreemd, dat hebben best veel mensen. Dat sluit niet uit dat er daarnaast nog een lichamelijke oorzaak is. Ben je al gestopt met lactose?
Ja, alle lactose.quote:Op donderdag 16 april 2015 12:47 schreef Njosnavelin het volgende:
Ben je ook gestopt met die wheyshakes?
Mooi zo! Ik ben benieuwd naar de uitslag!quote:Op donderdag 16 april 2015 11:49 schreef Blue_note het volgende:
De gastroscopie zit erop. Niet echt prettig zeg!
Maar het zag er keurig uit. Biopten van de maag en de 12 vingerige darm zijn tevens ook genomen, de uitslag daarvan krijg ik 4-5.
Ja, levocetrizine.quote:Op donderdag 23 april 2015 20:24 schreef computergirl het volgende:
Fijn dat je de oorzaak van misselijkheid gevonden lijkt te hebben gevonden.
Slik je nog medicijnen tegen jeuk en andere allergische symptomen?
Jezelf trainen, spanning en stress daar moet je jezelf tegen wapenen. Leren omgaan met waar je aandacht aan besteedt, zorgen dat je je daarnaast leert ontspannen. Persoonlijk heb ik mezelf aangeleerd me druk te maken om de dingen die ik kan oplossen en de rest maar te accepteren omdat ik er niets aan kan doen, druk maken om dingen waar je niets aan kunt doen is verspilde energie en levert stress op.quote:Op vrijdag 24 april 2015 18:31 schreef Blue_note het volgende:
Nou het was weer zover. Vandaag veel spannende dingen, en ja hoor, vanochtend kwam alles eruit. Nu is alles achter de rug en het zakt...dus stress is ook een veroorzaker. Mja wat kun je daar tegen doen?
Welke supps? Ik denk ook aan bach spray. Morgen erns kijken in een reform zaak.quote:Op vrijdag 24 april 2015 19:46 schreef Twiitch het volgende:
Ik heb het een tijd gehad. Ben supplementen gaan nemen, gewoon elke dag een bruistablet. Toen was ik er vanaf. Kan placebo zijn maar dat boeit mij natuurlijk niet.
Je draait in cirkeltjes he.quote:Op vrijdag 24 april 2015 18:31 schreef Blue_note het volgende:
Nou het was weer zover. Vandaag veel spannende dingen, en ja hoor, vanochtend kwam alles eruit. Nu is alles achter de rug en het zakt...dus stress is ook een veroorzaker. Mja wat kun je daar tegen doen?
Waarschijnlijk niet. Osteopathie is niet gebaseerd op een plausibel mechanisme of bewijs voor de werkzaamheid. Laat in elk geval niet je nek manipuleren; dat kan schadelijk zijn.quote:Op maandag 27 april 2015 09:34 schreef Blue_note het volgende:
Morgen ga ik naar een osteopaat. Kijken of die iets kan betekenen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |