abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150999079
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 21:00 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Of ze merkten niet dat ze aan het dalen waren. Is al eerder gebeurd, bvb https://en.wikipedia.org/wiki/Eastern_Air_Lines_Flight_401
Maar aangezien de luchtverkeersleiding wel op de hoogte was van de daling, dan zou er zelf bij een defect in de cockpit, toch contact zijn geweest over de flinke daling?
Eerst denken, dan typen
  Moderator dinsdag 24 maart 2015 @ 21:02:58 #102
8781 crew  Frutsel
pi_150999112
quote:
4s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 20:58 schreef Blistering het volgende:
Volgens mij zijn de reddingswerkers voor vandaag alweer vertrokken i.v.m. de duisternis.

Morgen weer een dag.
en las ergens dat er komende dagen slecht weer op komst was
pi_150999224
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 21:00 schreef Piger het volgende:

[..]

Is een lineaire daling logisch, in geval van defecten?
Zoniet, dan zou de piloot dus eerst een daling hebben ingezet zoals je aangeeft, maar de vraag is dan wel, wat het vliegtuig uiteindelijk heeft doen crashen. Als de piloot merkt dat hij geen hoogte meer kan krijgen, dan wijk je toch alsnog van koers af?
Het enige echte defect waarbij je zelf zo een daling inzet is een decompressie, of brand aan boord.
Dat zijn bewuste dalingen en opzich is dat consistent met deze radarbeelden.
Maar dan blijf je met de vraag waarom ze te ver zijn doorgezakt uiteraard.
pi_150999501
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 21:02 schreef Frutsel het volgende:

[..]

en las ergens dat er komende dagen slecht weer op komst was
Alleen vanavond en morgen neerslag. Daarna weer droog. Vrij zonnig zelfs.
  FOK!fotograaf dinsdag 24 maart 2015 @ 21:10:43 #105
842 Zorro
Z
pi_150999509
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 20:10 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Meeste ongelukken gebeuren tijdens het landen en het stijgen. Daar valt dit ongeluk niet onder ;).
Volgens mij was de landing hier anders toch niet helemaal een succes.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  dinsdag 24 maart 2015 @ 21:11:00 #106
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_150999522
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 21:02 schreef Frutsel het volgende:

[..]

en las ergens dat er komende dagen slecht weer op komst was
Sneeuwgrens ongeveer 1000 meter. Wrakstukken op 1400 meter. Vandaag en morgen neerslag in Barcelonnette. Dus dat is idd. niet zo gunstig voor de bergers.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 24 maart 2015 @ 21:11:28 #107
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_150999549
Dubbel :(
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_151000049
quote:
Crews Lufthansa weigeren te vliegen

Crews van Germanwings en Lufthansa (eigenaar van de lowbudgetmaatschappij) weigeren nog te vliegen met een Airbus 320, na het ongeval met dat type vliegtuig vandaag. Dat meldt der Spiegel

Reden zou zijn dat het vliegtuig dat vandaag verongelukte gisteren nog urenlang met technische problemen aan de grond stond. De piloten zouden nu de lucht niet meer indurven. Meerdere vluchten zouden vandaag op het laatste moment zijn gecanceld, zo zeggen passagiers, terwijl het toestel al klaar stond bij de gate.

http://www.volkskrant.nl/(...)te-stappen~a3923373/
pi_151000081
http://www.dailymail.co.u(...)led-toxic-gases.html

Moet je eens lezen.
Zou zoiets ook gebeurt kunnen zijn?
Btw vreemd dat ze hier geen ruchtbaarheid aan wilden geven.
pi_151000272
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 21:21 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Als dit waar is, is het wel een smoking gun.
I´m back.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 21:27:41 #111
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_151000321
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 21:22 schreef quirina het volgende:
http://www.dailymail.co.u(...)led-toxic-gases.html

Moet je eens lezen.
Zou zoiets ook gebeurt kunnen zijn?
Btw vreemd dat ze hier geen ruchtbaarheid aan wilden geven.
Vreemd dat het vliegtuig dan daalt. Normaliter gaat al na enkele minuten na de start de autopilot erop en die is met de complete vlucht geprogrammeerd. Dus ook al is de bemanning niet meer in staat te vliegen, het vliegtuig vliegt verder.
How can I make this topic about me?
pi_151000342
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 21:22 schreef quirina het volgende:
http://www.dailymail.co.u(...)led-toxic-gases.html

Moet je eens lezen.
Zou zoiets ook gebeurt kunnen zijn?
Btw vreemd dat ze hier geen ruchtbaarheid aan wilden geven.
Nee, want autopilot
pi_151000377
quote:
15s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 21:26 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Als dit waar is, is het wel een smoking gun.
Er zijn in ieder geval veel vluchten gecanceld.

http://www.flightradar24.com/airport/cgn/departures
pi_151000459
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 21:05 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Het enige echte defect waarbij je zelf zo een daling inzet is een decompressie, of brand aan boord.
Dat zijn bewuste dalingen en opzich is dat consistent met deze radarbeelden.
Maar dan blijf je met de vraag waarom ze te ver zijn doorgezakt uiteraard.
Zou niet voor het eerst zijn dat ze bij decompressie te laat de zuurstofmaskers opzetten
  dinsdag 24 maart 2015 @ 21:31:14 #115
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_151000465
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 21:00 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Of ze merkten niet dat ze aan het dalen waren. Is al eerder gebeurd, bvb https://en.wikipedia.org/wiki/Eastern_Air_Lines_Flight_401
De daling was in elk geval toch vrij "normaal". (op hetzelfde schema als een daling voor een landing bv) De passagiers zullen die wellicht nauwelijks gemerkt hebben.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_151000503
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 21:29 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Er zijn in ieder geval veel vluchten gecanceld.

http://www.flightradar24.com/airport/cgn/departures
Als ik een vlucht boek, ga ik wel even vragen met welk vliegtuigje we vliegen dus.
I´m back.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 21:33:42 #117
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_151000560
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 21:32 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Als ik een vlucht boek, ga ik wel even vragen met welk vliegtuigje we vliegen dus.
Je kunt beter vragen om een echte luchtvaartmaatschappij als je een vlucht boekt, in plaats van bij een prijsvechter. Dat mag allemaal niks kosten, dus die bezuinigen ongetwijfeld ook op onderhoud.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_151000611
quote:
15s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 21:26 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Als dit waar is, is het wel een smoking gun.
Ik geloof er niet zoveel van, een toestel dat al vele jaren gebruikt word en niet alleen door Lufthansa zou nu ineens niet veilig zijn waardoor piloten weigeren met een A320 te vliegen?
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_151000615
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 21:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Je kunt beter vragen om een echte luchtvaartmaatschappij als je een vlucht boekt, in plaats van bij een prijsvechter. Dat mag allemaal niks kosten, dus die bezuinigen ongetwijfeld ook op onderhoud.
Onzin en bangmakerij. In Europa is er scherp toezicht op. Prijsvechters bezuinigen op beenruimte, service, personeel. Niet op onderhoud.
pi_151000657
airlivenet twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 21:33:07 ALERT Australian Foreign Minister Julie Bishop has confirmed that 2 Australians were on board the Germanwings ... http://t.co/ixmlKhHu0r reageer retweet
  dinsdag 24 maart 2015 @ 21:36:15 #121
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_151000679
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 21:35 schreef alpeko het volgende:

[..]

Onzin en bangmakerij. In Europa is er scherp toezicht op.
Die piloten weigeren niet voor niets dienst. De A320 is van bewezen kwaliteit, dus het ligt blijkbaar niet aan de constructie maar aan het onderhoud.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 24 maart 2015 @ 21:36:17 #122
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_151000680
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 21:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Je kunt beter vragen om een echte luchtvaartmaatschappij als je een vlucht boekt, in plaats van bij een prijsvechter. Dat mag allemaal niks kosten, dus die bezuinigen ongetwijfeld ook op onderhoud.
Dit is geen echte prijsvechter. Dit is eerder een versie van Lufthansa met minder luxe die op kleinere luchthavens vliegt ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_151000691
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 21:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Je kunt beter vragen om een echte luchtvaartmaatschappij als je een vlucht boekt, in plaats van bij een prijsvechter. Dat mag allemaal niks kosten, dus die bezuinigen ongetwijfeld ook op onderhoud.
Ik denk het ook.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_151000695
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 19:37 schreef Ryan3 het volgende:
Wilde voor mei ook een vliegreisje Spanje boeken als verrassing....
:')
pi_151000705
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 21:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Je kunt beter vragen om een echte luchtvaartmaatschappij als je een vlucht boekt, in plaats van bij een prijsvechter. Dat mag allemaal niks kosten, dus die bezuinigen ongetwijfeld ook op onderhoud.
Ja dat gevoel heb ik ook heel sterk.
Dat de kwaliteit toch lager ligt ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')