abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150998616
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 20:48 schreef eenjongen... het volgende:

[..]

Nee boven zee
Sowieso vreemd dat de piloot koers blijft aanhouden. Je zou zeggen dat je probeert te vliegen richting een mogelijke landingsplek. Als het vliegtuig stuurloos was, dan neem ik aan dat je wel enigszins van koers afwijkt.
Die zelfmoordactie is niet eens zo heel raar gedacht. Of de piloten moeten om het leven zijn gebracht.

Zomaar wat ideeën die in mijn hoofd spoken
Eerst denken, dan typen
  dinsdag 24 maart 2015 @ 20:53:30 #92
340341 Blester
Membre très utile
pi_150998621
Al best een uitgebreide Wiki pagina over: http://en.wikipedia.org/wiki/Germanwings_Flight_9525
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_150998626
Ja, heel vreemd dat je even geen zin hebt om te werken als er net twee van je collega's zijn overleden...
pi_150998690
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 20:53 schreef Piger het volgende:

[..]

Sowieso vreemd dat de piloot koers blijft aanhouden. Je zou zeggen dat je probeert te vliegen richting een mogelijke landingsplek. Als het vliegtuig stuurloos was, dan neem ik aan dat je wel enigszins van koers afwijkt.
Die zelfmoordactie is niet eens zo heel raar gedacht. Of de piloten moeten om het leven zijn gebracht.

Zomaar wat ideeën die in mijn hoofd spoken
Nog weinig tijd gehad om me er in te verdiepen vandaag, maar nu je dat zo zegt ben ik het zeker met je eens. Als je ziet dat je alleen maar blijft dalen hou je het vliegtuig wel bij de bergen weg ja.
pi_150998764
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 20:53 schreef Piger het volgende:

[..]

Sowieso vreemd dat de piloot koers blijft aanhouden. Je zou zeggen dat je probeert te vliegen richting een mogelijke landingsplek. Als het vliegtuig stuurloos was, dan neem ik aan dat je wel enigszins van koers afwijkt.
Die zelfmoordactie is niet eens zo heel raar gedacht. Of de piloten moeten om het leven zijn gebracht.

Zomaar wat ideeën die in mijn hoofd spoken
Nouja, als je bijvoorbeeld een emergency descent uitvoert, dan ga je eerst maar eens zakken. Daar moet je je hoofd al genoeg bijhouden. Als je eenmaal op een lagere hoogte weer level vliegt, je de maskers af kunt doen en de rust wedergekeerd is, dan ga je eens kijken naar een uitwijkhaven.

Uitzonderingen hierop zijn natuurlijk boven hoog terrein. Dan wordt er van tevoren geplanned wat er moet gebeuren bij eventuele decompressie of n-1 (denk aan ontsnappingsroutes, beslissingspunten, enzovoorts)
  dinsdag 24 maart 2015 @ 20:56:51 #96
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_150998788
Veel respect voor de mensen die op de rampplek aan het werk moeten... Vrees dat de lichamen niet meer intact zijn :{.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 20:58:33 #97
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_150998878
Volgens mij zijn de reddingswerkers voor vandaag alweer vertrokken i.v.m. de duisternis.

Morgen weer een dag.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_150998882
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 20:56 schreef Roel_Jewel het volgende:
Veel respect voor de mensen die op de rampplek aan het werk moeten... Vrees dat de lichamen niet meer intact zijn :{.
Allemaal stukjes.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 21:00:11 #99
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_150998971
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 20:53 schreef Piger het volgende:

[..]

Sowieso vreemd dat de piloot koers blijft aanhouden. Je zou zeggen dat je probeert te vliegen richting een mogelijke landingsplek. Als het vliegtuig stuurloos was, dan neem ik aan dat je wel enigszins van koers afwijkt.
Die zelfmoordactie is niet eens zo heel raar gedacht. Of de piloten moeten om het leven zijn gebracht.

Zomaar wat ideeën die in mijn hoofd spoken
Of ze merkten niet dat ze aan het dalen waren. Is al eerder gebeurd, bvb https://en.wikipedia.org/wiki/Eastern_Air_Lines_Flight_401
are we infinite or am I alone
pi_150998972
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 20:56 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Nouja, als je bijvoorbeeld een emergency descent uitvoert, dan ga je eerst maar eens zakken. Daar moet je je hoofd al genoeg bijhouden. Als je eenmaal op een lagere hoogte weer level vliegt, je de maskers af kunt doen en de rust wedergekeerd is, dan ga je eens kijken naar een uitwijkhaven.

Uitzonderingen hierop zijn natuurlijk boven hoog terrein. Dan wordt er van tevoren geplanned wat er moet gebeuren bij eventuele decompressie of n-1 (denk aan ontsnappingsroutes, beslissingspunten, enzovoorts)
Is een lineaire daling logisch, in geval van defecten?
Zoniet, dan zou de piloot dus eerst een daling hebben ingezet zoals je aangeeft, maar de vraag is dan wel, wat het vliegtuig uiteindelijk heeft doen crashen. Als de piloot merkt dat hij geen hoogte meer kan krijgen, dan wijk je toch alsnog van koers af?
Eerst denken, dan typen
pi_150999079
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 21:00 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Of ze merkten niet dat ze aan het dalen waren. Is al eerder gebeurd, bvb https://en.wikipedia.org/wiki/Eastern_Air_Lines_Flight_401
Maar aangezien de luchtverkeersleiding wel op de hoogte was van de daling, dan zou er zelf bij een defect in de cockpit, toch contact zijn geweest over de flinke daling?
Eerst denken, dan typen
  Moderator dinsdag 24 maart 2015 @ 21:02:58 #102
8781 crew  Frutsel
pi_150999112
quote:
4s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 20:58 schreef Blistering het volgende:
Volgens mij zijn de reddingswerkers voor vandaag alweer vertrokken i.v.m. de duisternis.

Morgen weer een dag.
en las ergens dat er komende dagen slecht weer op komst was
pi_150999224
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 21:00 schreef Piger het volgende:

[..]

Is een lineaire daling logisch, in geval van defecten?
Zoniet, dan zou de piloot dus eerst een daling hebben ingezet zoals je aangeeft, maar de vraag is dan wel, wat het vliegtuig uiteindelijk heeft doen crashen. Als de piloot merkt dat hij geen hoogte meer kan krijgen, dan wijk je toch alsnog van koers af?
Het enige echte defect waarbij je zelf zo een daling inzet is een decompressie, of brand aan boord.
Dat zijn bewuste dalingen en opzich is dat consistent met deze radarbeelden.
Maar dan blijf je met de vraag waarom ze te ver zijn doorgezakt uiteraard.
pi_150999501
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 21:02 schreef Frutsel het volgende:

[..]

en las ergens dat er komende dagen slecht weer op komst was
Alleen vanavond en morgen neerslag. Daarna weer droog. Vrij zonnig zelfs.
  FOK!fotograaf dinsdag 24 maart 2015 @ 21:10:43 #105
842 Zorro
Z
pi_150999509
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 20:10 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Meeste ongelukken gebeuren tijdens het landen en het stijgen. Daar valt dit ongeluk niet onder ;).
Volgens mij was de landing hier anders toch niet helemaal een succes.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  dinsdag 24 maart 2015 @ 21:11:00 #106
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_150999522
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 21:02 schreef Frutsel het volgende:

[..]

en las ergens dat er komende dagen slecht weer op komst was
Sneeuwgrens ongeveer 1000 meter. Wrakstukken op 1400 meter. Vandaag en morgen neerslag in Barcelonnette. Dus dat is idd. niet zo gunstig voor de bergers.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 24 maart 2015 @ 21:11:28 #107
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_150999549
Dubbel :(
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_151000049
quote:
Crews Lufthansa weigeren te vliegen

Crews van Germanwings en Lufthansa (eigenaar van de lowbudgetmaatschappij) weigeren nog te vliegen met een Airbus 320, na het ongeval met dat type vliegtuig vandaag. Dat meldt der Spiegel

Reden zou zijn dat het vliegtuig dat vandaag verongelukte gisteren nog urenlang met technische problemen aan de grond stond. De piloten zouden nu de lucht niet meer indurven. Meerdere vluchten zouden vandaag op het laatste moment zijn gecanceld, zo zeggen passagiers, terwijl het toestel al klaar stond bij de gate.

http://www.volkskrant.nl/(...)te-stappen~a3923373/
pi_151000081
http://www.dailymail.co.u(...)led-toxic-gases.html

Moet je eens lezen.
Zou zoiets ook gebeurt kunnen zijn?
Btw vreemd dat ze hier geen ruchtbaarheid aan wilden geven.
pi_151000272
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 21:21 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Als dit waar is, is het wel een smoking gun.
I´m back.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 21:27:41 #111
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_151000321
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 21:22 schreef quirina het volgende:
http://www.dailymail.co.u(...)led-toxic-gases.html

Moet je eens lezen.
Zou zoiets ook gebeurt kunnen zijn?
Btw vreemd dat ze hier geen ruchtbaarheid aan wilden geven.
Vreemd dat het vliegtuig dan daalt. Normaliter gaat al na enkele minuten na de start de autopilot erop en die is met de complete vlucht geprogrammeerd. Dus ook al is de bemanning niet meer in staat te vliegen, het vliegtuig vliegt verder.
How can I make this topic about me?
pi_151000342
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 21:22 schreef quirina het volgende:
http://www.dailymail.co.u(...)led-toxic-gases.html

Moet je eens lezen.
Zou zoiets ook gebeurt kunnen zijn?
Btw vreemd dat ze hier geen ruchtbaarheid aan wilden geven.
Nee, want autopilot
pi_151000377
quote:
15s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 21:26 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Als dit waar is, is het wel een smoking gun.
Er zijn in ieder geval veel vluchten gecanceld.

http://www.flightradar24.com/airport/cgn/departures
pi_151000459
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 21:05 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Het enige echte defect waarbij je zelf zo een daling inzet is een decompressie, of brand aan boord.
Dat zijn bewuste dalingen en opzich is dat consistent met deze radarbeelden.
Maar dan blijf je met de vraag waarom ze te ver zijn doorgezakt uiteraard.
Zou niet voor het eerst zijn dat ze bij decompressie te laat de zuurstofmaskers opzetten
  dinsdag 24 maart 2015 @ 21:31:14 #115
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_151000465
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 21:00 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Of ze merkten niet dat ze aan het dalen waren. Is al eerder gebeurd, bvb https://en.wikipedia.org/wiki/Eastern_Air_Lines_Flight_401
De daling was in elk geval toch vrij "normaal". (op hetzelfde schema als een daling voor een landing bv) De passagiers zullen die wellicht nauwelijks gemerkt hebben.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_151000503
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 21:29 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Er zijn in ieder geval veel vluchten gecanceld.

http://www.flightradar24.com/airport/cgn/departures
Als ik een vlucht boek, ga ik wel even vragen met welk vliegtuigje we vliegen dus.
I´m back.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 21:33:42 #117
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_151000560
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 21:32 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Als ik een vlucht boek, ga ik wel even vragen met welk vliegtuigje we vliegen dus.
Je kunt beter vragen om een echte luchtvaartmaatschappij als je een vlucht boekt, in plaats van bij een prijsvechter. Dat mag allemaal niks kosten, dus die bezuinigen ongetwijfeld ook op onderhoud.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_151000611
quote:
15s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 21:26 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Als dit waar is, is het wel een smoking gun.
Ik geloof er niet zoveel van, een toestel dat al vele jaren gebruikt word en niet alleen door Lufthansa zou nu ineens niet veilig zijn waardoor piloten weigeren met een A320 te vliegen?
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_151000615
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 21:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Je kunt beter vragen om een echte luchtvaartmaatschappij als je een vlucht boekt, in plaats van bij een prijsvechter. Dat mag allemaal niks kosten, dus die bezuinigen ongetwijfeld ook op onderhoud.
Onzin en bangmakerij. In Europa is er scherp toezicht op. Prijsvechters bezuinigen op beenruimte, service, personeel. Niet op onderhoud.
pi_151000657
airlivenet twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 21:33:07 ALERT Australian Foreign Minister Julie Bishop has confirmed that 2 Australians were on board the Germanwings ... http://t.co/ixmlKhHu0r reageer retweet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')