quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:52 schreef Etsu het volgende:
Als je een paper gaat schrijven, dan noem je dus argumenten in de tekst zelf, maar waar geef je je eigen mening? In de conclusie of in de tekst zelf?
quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
In de conclusie mag nooit nieuwe informatie staan, dus ook niet je eigen mening.
Ja, dat is het.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:55 schreef Yreal het volgende:
[..]
De tekst zelf, voor zover jouw mening relevant is.
Is dat niet het moeilijkste?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:56 schreef Etsu het volgende:
Alleen nog mijn mening en conclusie erin verwerken, dan is m'n paper eindelijk af.
Precies.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Een slechte conclusie schrijven is heel erg makkelijk. Een goede heel erg moeilijk.
Zoals met vrijwel alles in het leven.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Een slechte conclusie schrijven is heel erg makkelijk. Een goede heel erg moeilijk.
Met conclusies heb ik dat wel heel erg. Ik kan echt in een paar minuten een conclusie schrijven bij een tekst en als je het dan terugleest blijkt het zo kut te zijn dat je nog uren kunt schaven. Alles moet efficiënt en duidelijk verwoord zijn zonder nieuwe info en zonder dat het een opsomming wordt.quote:
jezus. Snap ook wel dat ze zo snel konden stellen dat niemand het heeft overleeft...quote:Op dinsdag 24 maart 2015 16:41 schreef Tchock het volgende:
[..]
Holy shit. Echt niets van over.
[ [url=http://s-www.ledauphine.com/images(...)le-dl.jpg]afbeelding[/url] ]
[ [url=http://s-www.ledauphine.com/images(...)el-dl.jpg]afbeelding[/url] ]
Een rechte lijn lijkt korter.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 16:58 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hoezo omweg? Hij maakt één bocht en vliegt dan rechtdoor.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zal met opstijgen/landen of vluchtroutes te maken hebben. En daarnaast zijn kaarten fucking raar, de kortste lijn van Brussel naar New York is bijvoorbeeld:quote:
Mind = blownquote:
Ik kom niet voorbij level 23 (TwoDots)quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:13 schreef Tchock het volgende:
[..]
Deze is zo leukhttps://xkcd.com/977/
Ik zit vast bij 49.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:34 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Ik kom niet voorbij level 23 (TwoDots)
Bedoel je zon 4x4 vierkant?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik zit vast bij 49.
23 is gewoon proberen een vierkantje te maken. Als je één kleur wegspeelt kun je daarna meteen doorknallen.
Nee, gewoon 2 bij 2. Het level is niet moeilijk maar als je alleen normale kettingen maakt heb je nooit genoeg zetten om de doelen te halen.quote:
Net had ik 3 of vier van die kleine maar dat zet ook niet genoeg zoden aan de dijkquote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, gewoon 2 bij 2. Het level is niet moeilijk maar als je alleen normale kettingen maakt heb je nooit genoeg zetten om de doelen te halen.
Ik heb hem nu in twee pogingen al weer bijna gehaald (had één zet te weinig).quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:39 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Net had ik 3 of vier van die kleine maar dat zet ook niet genoeg zoden aan de dijk
Wrijf het er maar inquote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:41 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb hem nu in twee pogingen al weer bijna gehaald (had één zet te weinig).
Hoezo? Elk vierkantje verwijdert alle van die kleur, en vierkantjes groter dan 2v2 maken de bolletjes daarbinnen tot een bom.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:45 schreef Mshauri het volgende:
2 tekort net.
Verder lijkt de beloning voor zo'n vierkantje wel heel erg willekeurig
Omdat je af en toe echt 3-4 van die vierkantjes achter mekaar krijgt. En soms gewoon niks. Zo heb ik meerdere levels na talloze pogingen gehaald met 'opeens' de helft van de pogingenquote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hoezo? Elk vierkantje verwijdert alle van die kleur, en vierkantjes groter dan 2v2 maken de bolletjes daarbinnen tot een bom.
Dit is allemaal codetaal.quote:
Waarom is de vruchtgebruiker van aandelen die meer dan 5% van het geplaatste kapitaal vertegenwoordigen ook alweer AB-houder? Kan het in de wet niet vinden.quote:
Omdat het in de wet staat. Ergens vooraan in het AB hoofdstukquote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
Waarom is de vruchtgebruiker van aandelen die meer dan 5% van het geplaatste kapitaal vertegenwoordigen ook alweer AB-houder? Kan het in de wet niet vinden.
Gaat er veel tijd in zitten?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:53 schreef Yreal het volgende:
Ik ga dus maatje worden, maar ik zal principieel niet gekoppeld worden aan een meisje om gezever over aanranding te voorkomen. Ziekelijk gedoe ook...
Jij geeft ook altijd van die heerlijk concrete antwoorden.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:54 schreef Yreal het volgende:
[..]
Omdat het in de wet staat. Ergens vooraan in het AB hoofdstuk
Hij vraagt waarom, waarop het antwoord is omdat het in de wet staat.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:55 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Jij geeft ook altijd van die heerlijk concrete antwoorden.
FLAUW.quote:Vereniging ‘Muiderkring 1600’ is geen natuurlijk persoon. AB-houderschap ziet
alleen op natuurlijke personen (en niet in Nederland gevestigde lichamen). Ergo,
de vereniging kan daarom geen AB-houder zijn, ongeacht haar bezit (2 punten).
Ja, en deze ook:quote:
nb: Tussenhoudster heeft 50% belang in werkmaatschappij (is gegeven)quote:De heer Asseleijn bezit 5% van het geplaatste aandelenkapitaal in Huygens
Tussenhoudster BV. Daarnaast bezit de heer Asseleijn rechtstreeks 4% van het
geplaatste aandelenkapitaal in Cats Werkmaatschappij BV (3 punten).
Hoe kan je nou geplaatst kapitaal bezitten?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 18:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, en deze ook:
[..]
nb: Tussenhoudster heeft 50% belang in werkmaatschappij (is gegeven)
Waarom heeft hij dan geen AB in de werkmaatschappij? 4% direct en 2,5% indirect = 6,5%.
Dat lijkt mij ook ja.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 18:03 schreef Tchock het volgende:
Oh wacht het antwoord ging verder op de volgende pagina, die 4% en 2,5% worden wel opgeteld
Dit is toch flauw of niet danquote:
quote:De heer Asseleijn bezit direct op basis van art. 4.6 onderdeel a Wet IB 2001
een hoofdregel-AB in Huygens Tussenhoudster BV van 5%. Hij bezit indirect
geen AB in Cats Werkmaatschappij BV (slechts 2,5% (5 x 50%); dat is te
weinig). Ook bezit hij direct geen AB in Cats Werkmaatschappij BV (4%; dat is
te weinig).
- paginabreak -
Echter, het indirecte belang van 2,5% in Cats Werkmaatschappij BV kan worden
opgeteld met het rechtstreekse belang van 4% in Cats Werkmaatschappij BV,
zodat de heer Asseleijn alsnog een AB heeft van 6,5% in Cats Werkmaatschappij
BV (3 punten).
Belastingmensen he, substance over form.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 18:20 schreef Valid het volgende:
[..]
Je hebt in plaats van bezit een aanmerkelijk belang, lijkt mij. Slordige formuleringen.
Even luisteren. Ondertussen heb ik deze parel gevonden:quote:Op dinsdag 24 maart 2015 18:23 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hé Erik ik denk dat jij de nieuwe Muse-single wel te pruimen vindt.
rare bepaling is dit.quote:Artikel 5:10 Overlast van fiets of bromfiets
Het is verboden op door het college in het belang van het uiterlijk aanzien van de gemeente, ter voorkoming of opheffing van overlast, of ter voorkoming van schade aan de openbare gezondheid aangewezen plaatsen fietsen of bromfietsen onbeheerd buiten de daarvoor bestemde ruimten of plaatsen te laten staan.
Nee, het is verboden fietsen te stallen buiten de stallingen op die plekken die om een rits van redenen aangewezen kunnen zijn.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 18:38 schreef Yreal het volgende:
[..]
Fietsen buiten de stallingen verboden als de volksgezondheid in gevaar komt.
En die redenen zijn kolder. Tenzij je je fiets natuurlijk midden in de doorgang zet, is er hoogstens last van ontsiering, terwijl zelfs dat nog discutabel is. Volksgezondheid is helemaal kolder.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 18:39 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, het is verboden fietsen te stallen buiten de stallingen op die plekken die om een rits van redenen aangewezen kunnen zijn.
Als fietsen zo staan gestald dat mensen er niet meer langs kunnen en bijvoorbeeld over een autoweg moeten lopen is dat zowel overlast als ontsierend als een gevaar voor de volksgezondheid.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 18:41 schreef Yreal het volgende:
[..]
En die redenen zijn kolder. Tenzij je je fiets natuurlijk midden in de doorgang zet, is er hoogstens last van ontsiering, terwijl zelfs dat nog discutabel is. Volksgezondheid is helemaal kolder.
Creatieve geest heb je T. Ik zie het al voor me :een arm slachtoffer wordt achtervolgd door amsterdam west en als hij vervolgens op de rand van de A10 bekogeld wordt met fietsen enkel de optie nog maar heeft de snelweg op te springen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 18:43 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als fietsen zo staan gestald dat mensen er niet meer langs kunnen en bijvoorbeeld over een autoweg moeten lopen is dat zowel overlast als ontsierend als een gevaar voor de volksgezondheid.
Ik bedoelde gewoon een weg waarover auto's rijden, klaphark. Geen autoweg in de zin van waar-dat-dan-ook-bepaald is.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 18:45 schreef Yreal het volgende:
[..]
Creatieve geest heb je T. Ik zie het al voor me :een arm slachtoffer wordt achtervolgd door amsterdam west en als hij vervolgens op de rand van de A10 bekogeld wordt met fietsen enkel de optie nog maar heeft de snelweg op te springen.
Je bent in de wvw en rvv opzoek gegaan naar de definitie "weg waar auto's rijden"?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 18:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik bedoelde gewoon een weg waarover auto's rijden, klaphark. Geen autoweg in de zin van waar-dat-dan-ook-bepaald is.
In elk geval niet in de WVW of het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990. Die heb ik gecheckt.
quote:De Invoeringswet Participatiewet introduceert een studieregeling in de Participatiewet: de individuele studietoeslag. Hiermee krijgt het college de mogelijkheid mensen, van wie is vastgesteld dat ze niet in staat zijn het minimumloon te verdienen, een individuele studietoeslag te verstrekken als ze studeren. Het afronden van een studie versterkt de positie op de arbeidsmarkt.
Eh, nee. Naar de juridische definitie van auto- en snelwegen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 18:51 schreef Yreal het volgende:
[..]
Je bent in de wvw en rvv opzoek gegaan naar de definitie "weg waar auto's rijden"?
Artikel 1 van het rvv al geprobeerd?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 18:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
Eh, nee. Naar de juridische definitie van auto- en snelwegen.
Ik moet toegeven dat ik niet bijster goed gezocht heb. In elk geval:quote:
Zijn het Nokia's toevallig?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 18:57 schreef eriksd het volgende:
Hmm. Ik heb hier 4 oude telefoons. Die wil ik gewoon weggooien, maar je kan ze ook aan een goed doel geven zie ik nu. Lastig.
Dat kan je wel stellenquote:Op dinsdag 24 maart 2015 18:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik moet toegeven dat ik niet bijster goed gezocht heb. In elk geval:
Dat is hoe dan ook hinder.quote:Ik bedoel een weg waar auto's rijden, klaphark. Geen autoweg in de zin van artikel 1 RVV 1990.
Geweldige tentquote:
Link deed het net wel, maar nu niet meerquote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:01 schreef Accursius het volgende:
[..]
Geweldige tent. Toevallig las ik net dit artikel:
http://lovintrends.com/tr(...)in-amsterdam-in-2015
Wat bedoel je met voetnoten op de laatste paginaquote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:11 schreef Etsu het volgende:
Wat vinden jullie persoonlijk mooier/wat wordt meer gewaardeerd:
- Voetnoten onderaan elke pagina + literatuur lijst op het eind.
- Voetnoten op de laatste pagina en dan meteen hele literatuur daar.
?
Als je ze allemaal op de laatste pagina zet zijn het geen voetnoten meer. Maar ik vind de eerste optie veel mooier en dat is ook wat de leidraad voor juridische auteurs voorschrijft.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:11 schreef Etsu het volgende:
?
Ohja, eindnoten.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als je ze allemaal op de laatste pagina zet zijn het geen voetnoten meer. Maar ik vind de eerste optie veel mooier en dat is ook wat de leidraad voor juridische auteurs voorschrijft.
Ik vind persoonlijk het beste om geen verwijzingen in je tekst te hebben, verkorte verwijzingen in voetnoten en volledige verwijzingen in je literatuurlijst. Maar het is ook deels smaak volgens mij.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:16 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ohja, eindnoten.
Ik zie een recent artikel van mijn hoogleraar, en die heeft met eindnoten gewerkt. Vandaar dat ik het vroeg.
Yup, zo heb ik het ook gedaan.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:17 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind persoonlijk het beste om geen verwijzingen in je tekst te hebben, verkorte verwijzingen in voetnoten en volledige verwijzingen in je literatuurlijst. Maar het is ook deels smaak volgens mij.
IK HEB HEM GEHAALD THCOCKquote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:17 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind persoonlijk het beste om geen verwijzingen in je tekst te hebben, verkorte verwijzingen in voetnoten en volledige verwijzingen in je literatuurlijst. Maar het is ook deels smaak volgens mij.
Ook daar zijn regels voor. Niet zozeer een kwestie van mooi.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:11 schreef Etsu het volgende:
?
Als het om persoonlijke voorkeuren gaat: volledige voetnoten. Geen aparte literatuurlijst etc.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:17 schreef Tchock het volgende:
[..]
Troost is sowieso een bazentent. Ze zijn ook bezig met hun eigen G&Tquote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:23 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Geflipt en Butcher zijn ook nice. Ook puike burgers in de Troost.
Genoeg goede plekken!
Wat een chill plaatje.quote:
Echt? Nice, binnenkort weer eens kijken dus. Troost is inderdaad erg chill!quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:27 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Troost is sowieso een bazentent. Ze zijn ook bezig met hun eigen G&T
Hun eigen gemaakte tonic staat reeds op de kaart. De gin zal binnen niet al te lange tijd moeten volgen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 20:26 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Echt? Nice, binnenkort weer eens kijken dus. Troost is inderdaad erg chill!
Viel me mee. Nou, dat is voor mij al heel wat.quote:
Ik ben trots.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 20:35 schreef eriksd het volgende:
[..]
Viel me mee. Nou, dat is voor mij al heel wat.
Die laatste zin spreekt de rest toch tegen?quote:Omdat de deelnemingsvrijstelling voor de inkomstenbelasting niet geldt, had de Hoge Raad dan in het arrest BNB 2012/78 moeten aangeven wat voor de inkomstenbelasting de wettelijke grondslag is voor de uitsluiting van aftrek van het verlies op een onzakelijke lening. Nu de Hoge Raad in het arrest BNB 2012/78 een dergelijke overweging niet gegeven heeft maar volstaat met te verwijzen naar het arrest BNB 2012/37, moet daaruit worden geconcludeerd dat de Hoge Raad zijn beslissing in het arrest BNB 2012/37 niet heeft gebaseerd op de deelnemingsvrijstelling. Latere rechtspraak ondersteunt dit. Eerst in zijn arrest van 15 maart 2013, BNB 2013/149, overweegt de Hoge Raad dat de deelnemingsvrijstelling de grondslag voor de uitsluiting van aftrek van een verlies op een onzakelijke lening voor de vennootschapsbelasting is.
Als dat ding later gewezen is niet noodzakelijkerwijs.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 20:42 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Die laatste zin spreekt de rest toch tegen?
Maar hij zegt toch: de niet aftrekbaarheid van een verlies op een onzakelijke lening is niet gebaseerd op de deelnemingsvrijstelling. Deze stelling ziet hij bevestigd in latere rechtspraak, waarin blijkbaar de Hoge Raad overwoog ' dat de deelnemingsvrijstelling de grondslag voor de uitsluiting van aftrek van een verlies op een onzakelijke lening voor de vennootschapsbelasting is.'quote:Op dinsdag 24 maart 2015 20:47 schreef eriksd het volgende:
[..]
Als dat ding later gewezen is niet noodzakelijkerwijs.
Verder: wat een volstrekt onleesbare passage.
quote:Op dinsdag 24 maart 2015 20:50 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Maar hij zegt toch: de niet aftrekbaarheid van een verlies op een onzakelijke lening is niet gebaseerd op de deelnemingsvrijstelling. Deze stelling ziet hij bevestigd in latere rechtspraak, waarin blijkbaar de Hoge Raad overwoog ' dat de deelnemingsvrijstelling de grondslag voor de uitsluiting van aftrek van een verlies op een onzakelijke lening voor de vennootschapsbelasting is.'
Ik heb echt het idee dat een woord mist
In het arrest BNB 2012/37 speelde het geen rol.quote:Nu de Hoge Raad in het arrest BNB 2012/78 een dergelijke overweging niet gegeven heeft maar volstaat met te verwijzen naar het arrest BNB 2012/37, moet daaruit worden geconcludeerd dat de Hoge Raad zijn beslissing in het arrest BNB 2012/37 niet heeft gebaseerd op de deelnemingsvrijstelling. Latere rechtspraak ondersteunt dit.
En later wel.quote:Eerst in zijn arrest van 15 maart 2013, BNB 2013/149, overweegt de Hoge Raad dat de deelnemingsvrijstelling de grondslag voor de uitsluiting van aftrek van een verlies op een onzakelijke lening voor de vennootschapsbelasting is.
Denk dat het laatstgenoemde arrest niet de 'latere rechtspraak is'. Dan klopt de zin.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 20:50 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Maar hij zegt toch: de niet aftrekbaarheid van een verlies op een onzakelijke lening is niet gebaseerd op de deelnemingsvrijstelling. Deze stelling ziet hij bevestigd in latere rechtspraak, waarin blijkbaar de Hoge Raad overwoog ' dat de deelnemingsvrijstelling de grondslag voor de uitsluiting van aftrek van een verlies op een onzakelijke lening voor de vennootschapsbelasting is.'
Ik heb echt het idee dat een woord mist
En niet "latere rechtspraak" gebruiken als je bedoelt "rechtspraak tot aan een bepaald punt".quote:Op dinsdag 24 maart 2015 20:57 schreef eriksd het volgende:
En wat leren we hiervan mensen: niet allerhande impliciete redeneringen in arresten gaan lezen.
Ja hé dan is alle lol er ook wel weer afquote:Op dinsdag 24 maart 2015 20:57 schreef eriksd het volgende:
En wat leren we hiervan mensen: niet allerhande impliciete redeneringen in arresten gaan lezen. Als de Hoge Raad iets vindt, dan lezen we dat wel in het betreffende arrest.
Dat was niet handig inderdaad. En zo'n kreet als "Eerst in". Komop zeg.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 20:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
En niet "latere rechtspraak" gebruiken als je bedoelt "rechtspraak tot aan een bepaald punt".
Oh, ik kan me daar zo aan ergeren. "De Hoge Raad lijkt te zeggen dat". Ga toch weg.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 20:58 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ja hé dan is alle lol er ook wel weer af
Dan kun je alle literatuur/annotaties over de jurisprudentie van het HvJ ook gewoon in de prullenbak gooienquote:Op dinsdag 24 maart 2015 20:58 schreef eriksd het volgende:
[..]
Oh, ik kan me daar zo aan ergeren. "De Hoge Raad lijkt te zeggen dat". Ga toch weg.
Jij lijkt me ook meer een jongen die prijs stelt op duidelijke formuleringen en een redenering als: 'als de Hoge Raad dat had willen zeggen, had dat wel in het arrest gestaan'.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 20:58 schreef eriksd het volgende:
[..]
Oh, ik kan me daar zo aan ergeren. "De Hoge Raad lijkt te zeggen dat". Ga toch weg.
Daar moet je je ook gewoon überhaupt niet mee inlaten eigenlijk.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 20:59 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Dan kun je alle literatuur/annotaties over de jurisprudentie van het HvJ ook gewoon in de prullenbak gooien
Je kan er lekker over schrijven, maar het blijft allemaal giswerk. Zeker als adviseurs zaken eruit gaan destilleren: niet doen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 20:59 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Dan kun je alle literatuur/annotaties over de jurisprudentie van het HvJ ook gewoon in de prullenbak gooien
Wat moet je dan doen? Soms is het gewoon niet duidelijk wat de Hoge Raad over een bepaald aspect wilde oordelen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:01 schreef eriksd het volgende:
[..]
Je kan er lekker over schrijven, maar het blijft allemaal giswerk. Zeker als adviseurs zaken eruit gaan destilleren: niet doen.
Kijk even een paar posts naar boven.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:00 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Jij lijkt me ook meer een jongen die prijs stelt op duidelijke formuleringen en een redenering als: 'als de Hoge Raad dat had willen zeggen, had dat wel in het arrest gestaan'.
Klopt dat?
Dàt is wel waar inderdaad. Die caveat moet je er ook altijd wel bijmaken als je begint over wat er bedoeld leek te zijn.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:01 schreef eriksd het volgende:
[..]
Je kan er lekker over schrijven, maar het blijft allemaal giswerk. Zeker als adviseurs zaken eruit gaan destilleren: niet doen.
Mijn geciteerde stuk komt dan ook uit de WFR; de ideale plek voor dat soort fratsenquote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:01 schreef eriksd het volgende:
[..]
......Euh......quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
HOOG ACTA KIJK OMHOOG ACTA WANT DAAR BOVEN SCHIJNT DE ZOOOOOON
Dat klopt. En dus is het niet duidelijk. Net een of andere redenering als "de Hoge Raad lijkt te willen zeggen". Of nog erger: "ik zie niet in waarom dit niet op X en X kan worden toegepast".quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat moet je dan doen? Soms is het gewoon niet duidelijk wat de Hoge Raad over een bepaald aspect wilde oordelen.
Het HvJ lijkt gewoon niet in zijn eigen precedentenwerking te geloven.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:05 schreef eriksd het volgende:
Of zoals een specialist in cassatiezaken mij ooit toevertrouwde: de Hoge Raad doet ook maar wat.
Dat geldt volgens mij ook voor het HvJ. Die bekijken ook van geval tot geval wat een goede uitkomst zou moeten zijn in dat geval.
Het HvJ laat zien dat het gewoon mensenwerk is. Je moet gewoon niet overal een soort hoogdravende juridische redenering achter zoeken: die figuren willen ook om 17:00 naar huis, weer zo'n rommelige casus met van die vertaalde buitenlandse wetteksten: bah. Lekker de nationale rechter met kluitje het riet in sturen prompt beginnen de typmachines van het WFR of het NTFR te ratelen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het HvJ lijkt gewoon niet in zijn eigen precedentenwerking te geloven.
Ja, sinds Teeven en Opstelten weg zijn hebben we geen enkele politicus meer die gewoon eens even lekker een uitspraak van een rechter durft te negeren.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:12 schreef Mshauri het volgende:
In Duitsland hebben ze in ieder geval de ballen om een inhoudelijk onjuist arrest van het Hof te negeren, om vervolgens in het licht van de interne markt een correcte uitspraak te doen.
Met inhoudelijk onjuist bedoel ik dan ook dat het Hof overduidelijk de onderhavige nationale belastingmaatregel niet begreep.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:13 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, sinds Teeven en Opstelten weg zijn hebben we geen enkele politicus meer die gewoon eens even lekker een uitspraak van een rechter durft te negeren.
Ik ook. Bed, bad en brood? Ga toch weg man.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:15 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Met inhoudelijk onjuist bedoel ik dan ook dat het Hof overduidelijk de onderhavige nationale belastingmaatregel niet begreep.
Ik zou de vlag uithangen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik ook. Bed, bad en brood? Ga toch weg man.
Jij bent vast ook weer groot fan van die Van der Steur, of niet?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:16 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik zou de vlag uithangen.
Uhm ik bedoel: schande!
Ken hem niet. Lijkt mij geen geschikte minister, afgaande puur op mijn eerste oppervlakkige indruk.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:17 schreef Tchock het volgende:
[..]
Jij bent vast ook weer groot fan van die Van der Steur, of niet?
Hé Erik er is een Chinees met een geschat vermogen van 32 miljard dollar die Ka-Shing heet.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:18 schreef eriksd het volgende:
In Andere Tijden zometeen linksen die een pak rammel krijgen.
Hoewel ik geen VVD'er ben, zie ik Van der Steur wel zitten eigenlijk.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:17 schreef Tchock het volgende:
[..]
Jij bent vast ook weer groot fan van die Van der Steur, of niet?
Je zou hem eigenlijk niet moeten beoordelen op eerder gedrag ten aanzien van een functie die hij nog moet vervullen, maar wat ik over hem lees belooft het niet heel veel goeds. Hij is volkomen wereldvreemd.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:23 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Hoewel ik geen VVD'er ben, zie ik Van der Steur wel zitten eigenlijk.
Dat is waar, ik heb 'm een paar keer in een debat gezien en toen vond ik 'm wel sterk. Ook wel inhoudelijk, dat kon ik wel waarderen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:24 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je zou hem eigenlijk niet moeten beoordelen op eerder gedrag ten aanzien van een functie die hij nog moet vervullen, maar wat ik over hem lees belooft het niet heel veel goeds. Hij is volkomen wereldvreemd.
Misschien heb je een punt, maar als de uitspraken die de Telegraaf citeerde waar zijn is hij wereldvreemd van een totaal ander kaliber. Hoe moet zoiemand nou Marokkaanse criminele bendes of remigrende moslimextremisten aanpakken?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:28 schreef Actaeon het volgende:
[..]
En wereldvreemd, ach dat is nou ook niet echt een unicum daar. Als dat een criterium is, zijn er wel meer politici mijns inziens ongeschikt.
Daarnaast liegt hij op Twitter dat hij persoonlijk mensen kent die zijn overleden door wiet, iets wat fysiek onmogelijk is. Dat belooft weinig goeds voor het drugsbeleid.quote:Toen hij ooit eens voor de verandering de trein nam, beleefde hij een echte cultuurschok, bekende hij tegen een verslaggever van deze krant. "Wat hebben die mensen allemaal voor kleren aan? Gaan ze daar in sporten of zo? Ik had echt de behoefte om aan mensen te vragen: 'wat voor werk doet u?'"
Dat over die kleren..zou dat niet gewoon deels grappig bedoeld zijn?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Misschien heb je een punt, maar als de uitspraken die de Telegraaf citeerde waar zijn is hij wereldvreemd van een totaal ander kaliber. Hoe moet zoiemand nou Marokkaanse criminele bendes of remigrende moslimextremisten aanpakken?
[..]
Daarnaast liegt hij op Twitter dat hij persoonlijk mensen kent die zijn overleden door wiet, iets wat fysiek onmogelijk is. Dat belooft weinig goeds voor het drugsbeleid.
Hij komt wel uit een kleermakersfamilie, dus ik neem het wel serieus. Maar ach, we gaan het zien.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:35 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dat over die kleren..zou dat niet gewoon deels grappig bedoeld zijn?Ik bedoel, ik zou er ook niet teveel waarde aan toekennen. Zeker niet meteen het predicaat 'wereldvreemd' ?
Wiet is niet dodelijk. Iemand die beweert dat dat wel zo is heeft bij mij standaard minpunten.quote:Of het wel of niet veel goeds belooft voor het drugsbeleid is ook nogal afhankelijk van wat voor een beleid je zelf wenselijk acht natuurlijk.
Dat klopt inderdaad, maar zelfs dan zou ik het persoonlijk niet al te serieus nemen. Ik kan mij niet voorstellen dat het 100% serieus bedoeld is. Indien dat wel het geval is, dan is het inderdaad ietwat..apart.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:37 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hij komt wel uit een kleermakersfamilie, dus ik neem het wel serieus. Maar ach, we gaan het zien.
[..]
Wiet is niet dodelijk. Iemand die beweert dat dat wel zo is heeft bij mij standaard minpunten.
Sorry als dit mierenneuken is, maar volgens mij is het niet persoonlijk. Er is ruim onderzoek naar gedaan. Van der Steur beweert mensen te kennen die overleden zijn door wiet. Dat liegt hij dus. Punt.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:40 schreef Actaeon het volgende:
[..]
En dat kan. Maar dat is uiteraard, zoals ik net zei, persoonlijk.
Ik wilde net nog toevoegen dat, for the record, ik niet denk dat het dodelijk is.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:41 schreef Tchock het volgende:
[..]
Sorry als dit mierenneuken is, maar volgens mij is het niet persoonlijk. Er is ruim onderzoek naar gedaan. Van der Steur beweert mensen te kennen die overleden zijn door wiet. Dat liegt hij dus. Punt.
Welke conclusies je daar verder aan verdient, dat is inderdaad wel een eigen afweging.
Slavenburg, leuk arrest.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:43 schreef Blistering het volgende:
Potverdorie, deze week behandelen we de strafbaarheid van rechtspersonen bij strafrecht.
Vind dat best wel lastigMet feitelijk leidinggeven, opdracht geven, functioneel daderschap en nog meer van dat soort geintjes.
Meh, nog een keer het hoorcollege terugkijken dan maar.
Ah, ja. Eens.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:44 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik wilde net nog toevoegen dat, for the record, ik niet denk dat het dodelijk is.
Ik vind het persoonlijk als je zegt dat iemand die het tegendeel stelt standaard minpunten krijgt. Dat is wat jij zei, dat is waar mijn opmerking op zag?
Slavenburg & Drijfmest moeten we behandelen inderdaad.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
Slavenburg, leuk arrest.
[..]
Ah, ja. Eens.
Wel interessant!quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:43 schreef Blistering het volgende:
Potverdorie, deze week behandelen we de strafbaarheid van rechtspersonen bij strafrecht.
Vind dat best wel lastigMet feitelijk leidinggeven, opdracht geven, functioneel daderschap en nog meer van dat soort geintjes.
Meh, nog een keer het hoorcollege terugkijken dan maar.
Dat, en iemand die meteen de helft van de mensen tegen zich in het harnas jaagt.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:24 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je zou hem eigenlijk niet moeten beoordelen op eerder gedrag ten aanzien van een functie die hij nog moet vervullen, maar wat ik over hem lees belooft het niet heel veel goeds. Hij is volkomen wereldvreemd.
Enige vak dat ik twee keer moest volgen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:50 schreef Blistering het volgende:
Nou ik kan niet wachten tot ik het gehad heb.
Vandaag overigens m'n boeken voor goederenrecht binnen gekregen. Daar heb ik dan wel weer zin in.
Oh, dat wil ik wel terugkijken. Die foto's zijn altijd prachtig, oorlog in de stadquote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:52 schreef eriksd het volgende:
Wat een topuitzending van Andere Tijden. Weer heel wat geleerd over de Nieuwmarkt
Vond vooral de uitleg over hoe e.e.a. heeft geleid tot de rare aansluiting van de wibautstraat op de jodenbreestraat erg leuk. Zou het zeker even terugkijken.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:54 schreef Tchock het volgende:
[..]
Oh, dat wil ik wel terugkijken. Die foto's zijn altijd prachtig, oorlog in de stad
Top man, ik ga het vak vol vertrouwen tegemoet nu.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
Enige vak dat ik twee keer moest volgen.
Lag aan mij hoor, niet aan het vak.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:57 schreef Blistering het volgende:
[..]
Top man, ik ga het vak vol vertrouwen tegemoet nu.
Dat is ook een erg leuk vak inderdaad.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:50 schreef Blistering het volgende:
Nou ik kan niet wachten tot ik het gehad heb.
Vandaag overigens m'n boeken voor goederenrecht binnen gekregen. Daar heb ik dan wel weer zin in.
Joh.quote:De heer Mispeer is buiten gemeenschap van goederen gehuwd met mevrouw Constant. Mevrouw
Constant is een telg van een zeer gefortuneerde familie.
De heer Mispeer is enig aandeelhouder/directeur van BV “Troosteloos”. Deze BV oefent reeds jaren een onderneming uit waarvan de vooruitzichten in financieel opzicht bepaald niet hoopgevend zijn.
Kan het altijd wel waarderen om zulke dingen tegen te komen bij tentamens. Helaas is de docent van FAR niet zo creatief als menig collega van andere vakgroepenquote:
Dat ga ik niet doen morgen. Wat had je?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:52 schreef Yreal het volgende:
[..]
dat je even weet dat ik een topprestatie heb geleverd op dit tentamen.
Ik gok een 6,5.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:54 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat ga ik niet doen morgen. Wat had je?
Jup, kattenquote:Op dinsdag 24 maart 2015 23:03 schreef Tchock het volgende:
Test.
[ afbeelding ]
Kunnen jullie dit afspelen/bekijken?
wel het hoogst behaalde cijfer...quote:Op dinsdag 24 maart 2015 23:11 schreef Tchock het volgende:
[..]
Gemiddeld heet dat. Met je topprestatie.
[..]
Cool!
dat begint volgende week weerquote:Op dinsdag 24 maart 2015 23:42 schreef Blistering het volgende:
Succes morgen Tchock!
Als je faalt kun je vast bijles krijgen van Y. Kun je hem direct terugbetalen door wat mooie rechtsgeschiedenislessen te geven.
vorig jaar, 2de kansquote:Op woensdag 25 maart 2015 08:45 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Welk jaar was dat? Ik vond dat vak best meevallen eigenlijk.
Dat lijkt mij sterk.quote:
Wat was het hoogste bij het reguliere eerste tentamen?quote:
een 8.5 geloof ik.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:06 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wat was het hoogste bij het reguliere eerste tentamen?
is het zo hard te geloven dat ik iets kan?quote:Op woensdag 25 maart 2015 09:56 schreef Mshauri het volgende:
Geloof er ook geen zak van. Deed jij als enige mee aan dat tentamen?
In b4 ''ja''.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:25 schreef Yreal het volgende:
[..]
is het zo hard te geloven dat ik iets kan?
Dat bedoel ik.quote:
Yrealquote:Op woensdag 25 maart 2015 10:25 schreef Yreal het volgende:
[..]
is het zo hard te geloven dat ik iets kan?
dat heb ik dus al gedaan. 3 posts boven je.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:33 schreef Mshauri het volgende:
Dus dat het gaat om het hoogste cijfer bij de herkansing zeg je er natuurlijk niet bij
quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:49 schreef Yreal het volgende:
[..]
dat heb ik dus al gedaan. 3 posts boven je.
quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:33 schreef Mshauri het volgende:
Dus dat het gaat om het hoogste cijfer bij de herkansing zeg je er natuurlijk niet bij
Word je ontslagen voor zoiets? Het is niet lekken naar buiten of zo...quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:23 schreef Blistering het volgende:
Bwoh, bij een vriend van mij heeft iemand van HR per ongeluk een PDF met alle salarissen geCC'ed naar alle medewerkers, in plaats van enkel naar de directeur.
Die is de lul.
Geen idee eigenlijk of dat een reden voor ontslag is.quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
Word je ontslagen voor zoiets? Het is niet lekken naar buiten of zo...
Achja, ook wel weer grappig.quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:23 schreef Blistering het volgende:
Bwoh, bij een vriend van mij heeft iemand van HR per ongeluk een PDF met alle salarissen geCC'ed naar alle medewerkers, in plaats van enkel naar de directeur.
Die is de lul.
Ja, wordt gedeeltelijk beschermd door Wet bescherming persoonsgegevens.quote:
Nou ja, enerzijds lijkt het me geen staatsgeheim #1 maar anderzijds kan ik me ook voorstellen dat de bobo's in een bedrijf niet zitten te wachten op allerlei collega's die komen vragen waarom ze minder verdienen dan collega x.quote:
Dus, word je ontslagen voor zo'n grapje?quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:38 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, wordt gedeeltelijk beschermd door Wet bescherming persoonsgegevens.
Belangrijker is echter dat openbaarmaking daarvan ingaat tegen elk denkbaar bedrijfskundig / HRM model. Ook voor de werkgever is het zeer ongunstig als iedereen precies weet wat een ander persoon verdient. Een dergelijke blunder zal dan ook leiden tot heel veel ingewikkelde en vervelende gesprekken.
Yep, dat is het hele punt inderdaad. Pietje zal het oneerlijk vinden als Hansje meer verdient dan hij, terwijl Pietje er langer werkt.quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:38 schreef Ryon het volgende:
[..]
Belangrijker is echter dat openbaarmaking daarvan ingaat tegen elk denkbaar bedrijfskundig / HRM model. Ook voor de werkgever is het zeer ongunstig als iedereen precies weet wat een ander persoon verdient. Een dergelijke blunder zal dan ook leiden tot heel veel ingewikkelde en vervelende gesprekken.
Bij ons staan ze gewoon op intranet. Oke, bonussen niet etc. Maar iedereen weet tot op de euro nauwkeurig het overgekomen basissalaris.quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:38 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ik zou er niet aan tillen.quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:40 schreef Blistering het volgende:
[..]
Yep, dat is het hele punt inderdaad. Pietje zal het oneerlijk vinden als Hansje meer verdient dan hij, terwijl Pietje er langer werkt.
Ik denk zelf overigens dat een dergelijke blunder wel degelijk een reden voor ontslag is. Alle werknemers hebben nu de salarisstrookjes van elkaar, met NAW-gegevens, de hele mikmak. Dat is wel een héle grote blunder.
Het is toch ook iets typisch Nederlands om zo krampachtig geheim te houden wat je verdient?quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:43 schreef eriksd het volgende:
[..]
Bij ons staan ze gewoon op intranet. Oke, bonussen niet etc. Maar iedereen weet tot op de euro nauwkeurig het overgekomen basissalaris.
Geldt uiteraard niet voor de partners.
Ja, als niemand bezwaar maakt kan dat natuurlijk gewoon. Ik zei in mijn eerdere post dat het ingaat tegen elk denkbaar bedrijfskundig model, maar dat is wat te continentaal gedacht. het is goed mogelijk dat in bedrijven die gestoeld zijn op een Angelsaksisch-model salarissen juist zoveel mogelijk openbaar gemaakt worden om de onderlinge competitie te stimuleren.quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:43 schreef eriksd het volgende:
[..]
Bij ons staan ze gewoon op intranet. Oke, bonussen niet etc. Maar iedereen weet tot op de euro nauwkeurig het overgekomen basissalaris.
Geldt uiteraard niet voor de partners.
Klopt. Ik mag het dan ook graag vragen aan mensen. Meteen die schrik en verbijstering.quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het is toch ook iets typisch Nederlands om zo krampachtig geheim te houden wat je verdient?
Wat ben je toch heerlijk radicaal af en toe.quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:54 schreef eriksd het volgende:
[..]
Klopt. Ik mag het dan ook graag vragen aan mensen. Meteen die schrik en verbijstering.
Het beste is nog om dit na drie minuten al te vragen. Gewoon meteen na de vraag waar iemand werkt.quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:55 schreef Blistering het volgende:
[..]
Wat ben je toch heerlijk radicaal af en toe.
Nog los van de vraag of het 'te continentaal' is gedacht maakt het natuurlijk niets uit als iedereen toch precies hetzelfde verdient op basis van ervaringsjaren, inclusief standaard verhogingen. Laat dat nou bij nagenoeg alle grote advocatenkantoren hier het geval zijn (uitzonderingen daargelaten).quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:48 schreef Ryon het volgende:
Dat is een interessante. Ik weet niet of het arbeidsrechtelijk mogelijk is om mensen daarvoor al eruit te flikkeren.
[..]
Ja, als niemand bezwaar maakt kan dat natuurlijk gewoon. Ik zei in mijn eerdere post dat het ingaat tegen elk denkbaar bedrijfskundig model, maar dat is wat te continentaal gedacht. het is goed mogelijk dat in bedrijven die gestoeld zijn op een Angelsaksisch-model salarissen juist zoveel mogelijk openbaar gemaakt worden om de onderlinge competitie te stimuleren.
In Nederland zullen bedrijven daar toch wel mee moeten oppassen.
Is het niet zo dat een advocaat die opzettelijk van kantoor is geswitcht (in de regel) wat meer verdient dan iemand met net zoveel ervaring maar die bij hetzelfde kantoor is gebleven?quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:20 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Nog los van de vraag of het 'te continentaal' is gedacht maakt het natuurlijk niets uit als iedereen toch precies hetzelfde verdient op basis van ervaringsjaren, inclusief standaard verhogingen. Laat dat nou bij nagenoeg alle grote advocatenkantoren hier het geval zijn (uitzonderingen daargelaten).
Maar dit is toch een CBAS lijkt mij? Het werkt toch extern naar de burger toe en concretiseert de APV met betrekking tot openingstijden van terrassen?quote:art 2.27 APV Groningen. Hierin staat tot hoe lang een terras open mag zijn. De beleidsregel geeft dus aan dat het bestuursorgaan het geoorloofd vindt dat het terras een uur langer open is bij dagen met een bepaalde temperatuur.
quote:Artikel 2:27 Exploitatie horecabedrijf
1. Het is verboden een horecabedrijf te exploiteren zonder vergunning van de burgemeester.
2. De burgemeester weigert de vergunning, indien de vestiging of de exploitatie van het horecabedrijf in strijd is met het geldende bestemmingsplan.
3. De burgemeester kan de vergunning geheel of gedeeltelijk weigeren:
a.
indien naar zijn oordeel moet worden aangenomen dat de woon- en leefsituatie in de omgeving van het horecabedrijf en/of de openbare orde op ontoelaatbare wijze nadelig wordt beïnvloed door de aanwezigheid van het horecabedrijf;
b.
de inrichting niet voldoet aan de eisen van de Woningwet i.c. het Bouwbesluit.;
4. Bij toepassing van de in het vorige lid genoemde weigeringsgrond onder a houdt de burgemeester voor inrichtingen buiten de diepenring rekening met het karakter van de straat en de wijk, waarin het horecabedrijf is gelegen of zal zijn gelegen, de aard van het horecabedrijf en de spanning waaraan het woonmilieu ter plaatse reeds blootstaat of bloot zal komen te staan door de exploitatie van het horecabedrijf.
5. De burgemeester houdt de beslissing op een aanvraag voor een vergunning aan indien voor het horecabedrijf een veiligheidsplan ingevolge artikel 2:30 is vereist en een dergelijk plan nog niet is goedgekeurd.
6. In een vergunning worden vermeld:
a.
straat en huisnummer van het horecabedrijf;
b.
de personalia van de vergunninghouder;
c.
indien de inrichting zich bevindt binnen de diepenring, de horecazone waarbinnen de inrichting gelegen is;
d.
de categorie waarvoor vergunning is verleend;
e.
één of meerdere bij het horecabedrijf behorende terrassen en de omvang daarvan.
7. In afwijking van het bepaalde in artikel 2:6 beslist de burgemeester in geval van een vergunningaanvraag die ook betrekking heeft op één of meer bij het horecabedrijf behorende terrassen voorzover deze zich op de weg bevinden tevens over de ingebruikneming van de weg ten behoeve het terras.
8. Onverminderd het gestelde in het tweede en derde lid kan de burgemeester de in het zevende lid bedoelde ingebruikneming van de weg ten behoeve van één of meerdere bij een horecabedrijf behorende terrassen weigeren:
a.
indien het beoogde gebruik schade toebrengt aan de weg dan wel gevaar oplevert voor de bruikbaarheid van de weg of voor het doelmatig en veilig gebruik daarvan;
b.
indien dat gebruik een belemmering kan vormen voor het doelmatig beheer en onderhoud van de weg;
c.
het beoogde gebruik afbreuk doet aan andere publieke functies van de weg, inclusief de bescherming van het uiterlijk aanzien daarvan en van de omgeving.
9. Het bepaalde in het zevende en achtste lid geldt niet, voorzover in het daarin geregelde onderwerp wordt voorzien door de Wet beheer rijkswaterstaatwerken of het Provinciaal wegenreglement.
10. De burgemeester weigert de vergunning als bedoeld in het eerste lid indien de aanvrager, respectievelijk de natuurlijke persoon die optreedt als uitvoerend directeur van de rechtspersoon, niet voldoet aan de eisen van zedelijk gedrag als bedoeld in het Besluit eisen zedelijk gedrag Drank- en Horecawet of in enig opzicht van slecht levensgedrag is
11. De vergunninghouder is te allen tijde verantwoordelijk voor de exploitatie van het bedrijf.
12. Exploitatie van een semihoreca(bedrijf) is toegestaan indien wordt voldaan aan door het college op te stellen nadere regels.
Aah, en omdat het de burgemeester bindt in zijn bevoegdheid is het dus een regel die voornamelijk intern werkt en gaat dus eigenlijk over het afwegen van belangen? Daarom wordt het een beleidsregel. Maar als er bijvoorbeeld iets stond dat de burgemeester een bepaalde locatie had aangewezen als "terrasplek" dan was het wel een CBAS?quote:Op woensdag 25 maart 2015 13:56 schreef Mshauri het volgende:
Waar het volgens mij op neer komt is dat de bevoegdheid van de burgemeester om een vergunning te verlenen wordt beperkt door aan die verlening de voorwaarde te verbinden dat het terras alleen binnen bepaalde uren open mag zijn.
Volgens mij wel ja.quote:Op woensdag 25 maart 2015 13:59 schreef Accursius het volgende:
[..]
Aah, en omdat het de burgemeester bindt in zijn bevoegdheid is het dus een regel die voornamelijk intern werkt en gaat dus eigenlijk over het afwegen van belangen? Daarom wordt het een beleidsregel. Maar als er bijvoorbeeld iets stond dat de burgemeester een bepaalde locatie had aangewezen als "terrasplek" dan was het wel een CBAS?
Ze bedoelen (denk ik) niet het artikel in de APV zelf, maar deze unit (gebruikt men dat woord nog?):quote:Op woensdag 25 maart 2015 13:42 schreef Accursius het volgende:
Kan iemand mij hier in jip en janneke taal uitleggen wat het verschil is tussen een CBAS en een beleidsregel? Ik snap dat de CBAS voor iedereen geldt en een uitwerking is van een AVV waardoor de CBAS dus voortborduurt op de norm die uit de AVV komt. Een beleidsregel is voor bestuursorganen zelf en gaat om het vaststellen van feiten, afwegen van belangen en de uitleg van de wet.
Alleen staat er als voorbeeld van een beleidsregel:
[..]
Maar dit is toch een CBAS lijkt mij? Het werkt toch extern naar de burger toe en concretiseert de APV met betrekking tot openingstijden van terrassen?
Wat mis ik?
Nu wordt het antwoord dan natuurlijk "verklapt" op de website zelf omdat er groot bovenstaat dat het een beleidsregel. Echter zou dan het antwoord moeten zijn: het gaat over de manier waarop de bevoegdheid wordt uitgeoefend omtrent het verlenen van terrasvergunningen zoals dat staat in art 2.27 van de APV.quote:Op woensdag 25 maart 2015 14:21 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ze bedoelen (denk ik) niet het artikel in de APV zelf, maar deze unit (gebruikt men dat woord nog?):
http://decentrale.regelge(...)109773/109773_1.html
De vraag is nu: is dit een CBAS of een beleidsregel? Of eigenlijk: waarom is dit een beleidsregel en geen CBAS?
Ja. zie ook de Awb:quote:Op woensdag 25 maart 2015 14:29 schreef Accursius het volgende:
[..]
Nu wordt het antwoord dan natuurlijk "verklapt" op de website zelf omdat er groot bovenstaat dat het een beleidsregel. Echter zou dan het antwoord moeten zijn: het gaat over de manier waarop de bevoegdheid wordt uitgeoefend omtrent het verlenen van terrasvergunningen zoals dat staat in art 2.27 van de APV.
Correct?
Aahh duidelijkquote:Op woensdag 25 maart 2015 14:37 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja. zie ook de Awb:
1:3: lid 4: Onder beleidsregel wordt verstaan: een bij besluit vastgestelde algemene regel, niet zijnde een algemeen verbindend voorschrift, omtrent de afweging van belangen, de vaststelling van feiten of de uitleg van wettelijke voorschriften bij het gebruik van een bevoegdheid van een bestuursorgaan.
Dus in het kort:
AVV:
APV bepaling (artikel 1): als je een terras wilt houden heb je toestemming nodig van de burgemeester
Beleidsregel o.g.v artikel 1 APV:
Als het koud weer is dan alleen toestemming geven om tot negen uur terras te houden, als het warm weer is, dan mag de burgemeester ook toestemming geven om tot tien uur terras te houden.
CBAS:
De burgemeester besluit in al zijn wijsheid o.g.v artikel 1 APV dat het alleen toegestaan is om op woensdag 25 maart terras te houden tot negen uur.
Een CBAS is dus vooral gericht op een tijd / plek / datum? En niet zo zeer een "algemene regel" zoals tussen 22.00 - 00.00 oid?quote:Op woensdag 25 maart 2015 14:47 schreef Ryon het volgende:
Ik heb het mis trouwens. Mijn aangedragen CBAS is feitelijk al een beschikking. Een CBAS zou bijvoorbeeld zijn dat artikel 1 APV alleen geldt voor terrassen in Groningen binnenstad.
Jezus, nee, mijn voorbeeld was toch een CBAS. Blijft lastig.
Ja, het voorbeeld dat als het goed is in jouw boek staat is dat van de bordjes. De norm "het is verboden te parkeren" geldt voor de Dorpsstraat wanneer men besluit daar het bijbehorende verkeersbord te plaatsen (dat is dan de CBAS). Op dat bord kan ook een tijdsaanduiding komen (tussen 06.00 en 09.00 uur).quote:Op woensdag 25 maart 2015 14:59 schreef Accursius het volgende:
[..]
Een CBAS is dus vooral gericht op een tijd / plek / datum? En niet zo zeer een "algemene regel" zoals tussen 22.00 - 00.00 oid?
Vandaar dat ik er 'uitzonderingen daargelaten' tussen heb gezet. De 'reguliere instromers' weten van elkaar wat ze verdienen. Het gros van de mensen bij zo'n kantoor is 'regulier instromer'.quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:23 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Is het niet zo dat een advocaat die opzettelijk van kantoor is geswitcht (in de regel) wat meer verdient dan iemand met net zoveel ervaring maar die bij hetzelfde kantoor is gebleven?
Als ik Jeremy was had ik James en Richard gewoon overgehaald om naar een commerciële zender te stappen en daar vrolijk verder te gaan. Maarja, daar zal vast een stokje voor gestoken zijn met de exclusiviteit v/h format + concurrentiebeding die in het voordeel van de BBC zijn.quote:
Wat mij betreft gaat het ook over auto's maar in een ander format. Gegarandeerd succes. De kracht zit in de mensen, niet in het format. Achterlijke auto's knutselen en zeuren over auto's kan niet als format worden gezien imo, i.t.t al die dingen als star in reasonable priced car, stig, etc.quote:Op woensdag 25 maart 2015 21:37 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Als ik Jeremy was had ik James en Richard gewoon overgehaald om naar een commerciële zender te stappen en daar vrolijk verder te gaan. Maarja, daar zal vast een stokje voor gestoken zijn met de exclusiviteit v/h format + concurrentiebeding die in het voordeel van de BBC zijn.
Eens, zeg je Topgear, dan zeg je Clarkson, Hammond en May. Schop een van dat trio eruit (hoe begrijpelijk ook) en het programma is niet meer wat het ooit was. Topgear maakt het leuk omdat die drie op geniale wijze ala VI voor mij part over de autowereld slap kunnen ouwehoeren. Dat kunnen ze als geen ander, dus geef ze op een commerciële zender een soortgelijk autoprogramma en de kijkers gaan wel mee.quote:Op woensdag 25 maart 2015 22:49 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
De kracht zit in de mensen, niet in het format. Achterlijke auto's knutselen en zeuren over auto's kan niet als format worden gezien imo, i.t.t al die dingen als star in reasonable priced car, stig, etc.
Ik kijk VI niet eens, maar ik vind het vergelijk tussen VI en de vaste personen + TG en de vaste personen wel kloppen. In beide programma's slap ouwehoeren over voetbal of autowereld, beide zijn het programma's die goed bekeken zijn door een flink aantal kijkers juist omwille v/d wisselwerking tussen de personen die het programma maken of kraken. Verander die samenstelling en de lol is eraf. Voor beide programma's kun je trouwens zeggen dat het allang over de hill is (whatever that may be) ergo op zijn retour want been there, done that.quote:Op woensdag 25 maart 2015 23:34 schreef eriksd het volgende:
Vi geniaal? Is toch allang over the hill?
Wees blij dat het bij een reprimande aka waarschuwing blijft?quote:
Dr Shepherdquote:
Dat klopt, maar er zitten ook wel komedie elementen in hoor.quote:
jijquote:Op donderdag 26 maart 2015 09:52 schreef eriksd het volgende:
Kan niet zo erg zijn als Scrubs. Wat een hel is dat.
quote:Op donderdag 26 maart 2015 09:52 schreef eriksd het volgende:
Bijna net zo erg als Friends. Zo suf.quote:
ah, je loopt weer te trollen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 10:11 schreef eriksd het volgende:
[..]
Bijna net zo erg als Friends. Zo suf.
quote:Op donderdag 26 maart 2015 09:52 schreef eriksd het volgende:
Nou nee. Het is nog geeneens dat de humor flauw is; er is gewoon geen humor. Zo'n algehele sufheid. Vandaar dat er ook veel vrouwen naar kijken uiteraard; doorgaans ook niet echt grappig. Friends is vergelijkbaar maar eigenlijk nog net een slag erger. Moet je eens zonder lachband kijken.quote:
Hoho, je vergeet:quote:Op donderdag 26 maart 2015 10:27 schreef Tchock het volgende:
Het fantastische Scrubs met Friends vergelijkenPrima serie hoor maar JD en Turk zijn pure cult.
We gaan hier niet uitkomen. Friends een prima serie vinden, potverdrie.quote:Op donderdag 26 maart 2015 10:27 schreef Tchock het volgende:
Het fantastische Scrubs met Friends vergelijkenPrima serie hoor maar JD en Turk zijn pure cult.
Coolbluequote:GEZOCHT: PAKKETKNUFFELAAR.
Gewoon, doen.
Als Pakketknuffelaar zorg jij dat alle pakketjes zijn voorzien van nét dat extra beetje zorg en liefde zodat de klant zijn of haar bestelling met een glimlach in ontvangst neemt.
Wij vragen
Je hebt bij voorkeur HBO werk- en knuffelniveau.
Bij voorkeur enkele jaren relevante werkervaring in aandachtsmanagement, omgangsconsultancy of communicatiewetenschappen.
Geboren knuffelaar en hebt bij voorkeur al liefde geschonken aan pakketjes in een relevante markt.
Je bent emotioneel sterk onderlegd en hebt een aaibaar voorkomen.
Je hebt van nature veel inlevingsvermogen en bent een echte gever.
Je kan goed in teamverband werken.
Wij bieden
Geld.
Een baan bij één van de snelst groeiende bedrijven van de Benelux.
Intensief samenwerken met buitengewoon gedreven en intelligente collega's.
Ongekend goede werksfeer waar hard werken en plezier maken hand-in-hand gaan. Zoals onze maandelijkse borrel met eigen bar, legendarische Coolblue-feesten, de leukste teamactiviteiten en een informele & speelse afdeling.
Versbereide happen.
Uitgebreide trainingsmogelijkheden via onze Coolcadamy.
Uitstekende bereikbaarheid met OV.
Korting op ons gehele assortiment.
Ochtendconcerten van collega's die foute 90's hits zingen.
Dat filmpje ook erbijquote:
Helemaal mooiquote:
Lijkt mij gewoon een lollige vacature voor logistiek medewerker.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Reageren vóór aanstaande woensdag zeker?
Idioot inderdaad. Is vaker gebeurd dan je misschien zou denken trouwens.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:22 schreef Mshauri het volgende:
Bizar dat een (zelf-)moordactie van die Duitse piloot nu een reëel scenario lijkt te zijn
Bizar. Die eerste ook, dan moet je ex wel echt heel erg hatenquote:Op donderdag 26 maart 2015 12:36 schreef Tchock het volgende:
[..]
Idioot inderdaad. Is vaker gebeurd dan je misschien zou denken trouwens.
http://news.aviation-safe(...)ed-by-pilot-suicide/
Ben toch wel benieuwd hoe hij dan die andere piloot uit de cockpit zou moeten hebben gekregen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:36 schreef Tchock het volgende:
[..]
Idioot inderdaad. Is vaker gebeurd dan je misschien zou denken trouwens.
http://news.aviation-safe(...)ed-by-pilot-suicide/
Dan doet ie het wel de vlucht daarna. Of anders de vlucht daarna...quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:47 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Ben toch wel benieuwd hoe hij dan die andere piloot uit de cockpit zou moeten hebben gekregen.
Het is een korte vlucht, voor hetzelfde geld had 'ie niet naar de wc gehoeven (als dat überhaupt de reden is dat de (co-)piloot niet in de cockpit was tijdens de daling.
"Zou je even kunnen kijken of dit of dit daar ligt, ik denk dat ik het vergeten ben"quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:47 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Ben toch wel benieuwd hoe hij dan die andere piloot uit de cockpit zou moeten hebben gekregen.
Het is een korte vlucht, voor hetzelfde geld had 'ie niet naar de wc gehoeven (als dat überhaupt de reden is dat de (co-)piloot niet in de cockpit was tijdens de daling.
Zou dergelijke communicatie ook op de zwarte doos moeten staan?quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:49 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
"Zou je even kunnen kijken of dit of dit daar ligt, ik denk dat ik het vergeten ben"
Hier ookquote:Op donderdag 26 maart 2015 12:50 schreef Accursius het volgende:
Bestuursrecht 1 tentamen gehad. Hopelijk een 8
Ja daar had ik dus een AVV maar andere vertelden dat het ging om een CBAS.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:00 schreef underground1009 het volgende:
[..]
Hier ookGing echt lekker voor m'n gevoel
Wat had jij bij die vraag van wat voor besluit de ministeriële regeling was?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Art 4 lid 3
De aanwijzing van een diersoort als beschermde inheemse diersoort geschiedt in afwijking van het bepaalde in het tweede lid bij ministeriële regeling indien die aanwijzing noodzakelijk is ter uitvoering van internationale verplichtingen of bindende besluiten van organen van de Europese Unie of andere volkenrechtelijke organisaties.
[ Bericht 5% gewijzigd door Accursius op 26-03-2015 13:10:48 ]
Heb hem aangepast, klinkt inderdaad wel aannemelijk ja.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:09 schreef Mshauri het volgende:
Je spoilerzin klopt niet helemaal.
Als de minister enkel een dier heeft aangewezen lijkt het mij een CBAS
Benieuwd wat iemand daartoe drijftquote:Op donderdag 26 maart 2015 13:19 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Enerzijds natuurlijk heel naar, maar anderzijds is het wel fijn om te weten dat er technisch niets mis was.
Eensquote:Op donderdag 26 maart 2015 13:19 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Enerzijds natuurlijk heel naar, maar anderzijds is het wel fijn om te weten dat er technisch niets mis was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |