quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:25 schreef Chanty het volgende:
Dank jullie welhet zelf eten en Lucas mee laten eten als hij dat wil lijkt te werken. Hij voelt volgens mij dat ik er relaxter in sta
Hulde!!quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:11 schreef Chanty het volgende:
Ik dacht: die OP kan wel wat opgevijzeld worden. Als mensen linkjes hebben naar goede artikelen ed of andere aanvullingen dan laat maar weten
Het idee is dat een halve druif de luchtpijp niet afsluit maar een hele wel.quote:Op maandag 30 maart 2015 12:56 schreef Franny_G het volgende:
EHBO-cursus is inderdaad zo gek nog niet. Moet ik me maar eens voor gaan opgeven.
Verder bedankt voor de geruststellende woorden..
.
Over de druiven hebben we hier thuis juist discussie gehad. Mijn vriend snijdt ze wel in stukjes, ik niet. Ik heb overigens juist het idee dat zo'n kleiner stukje eerder vast komt te zitten dan een hele druif..
Daar twijfel ik niet aan dan neequote:Op maandag 30 maart 2015 13:57 schreef Loj het volgende:
Dat heeft m'n schoonmoeder vast de sandwich greep gedaan, ze geeft EHBO les, dus dat zal ze best wel weten
Wou verder niemand ongerust maken hoorWat ik al zei: een typisch gevalletje van... Ik ken iemand die..
Druifjes gaat hier ook in tweeën. Peuter is dol op druiven, dus die propt hij naar binnen
quote:Op maandag 30 maart 2015 12:33 schreef WupWup het volgende:
Ik geef druifjes in zn geheel en blijf er bij. De velletjes krijg ik weer terug
E begint nu pas haar mond af en toe belachelijk vol te proppen als ik haar haar gang laat gaan, maar ik blijf gewoon heel consequent en zeg elke keer dat ze eerst haar mond leeg moet eten en dan een nieuw hapje mag.quote:Op zondag 29 maart 2015 23:47 schreef Franny_G het volgende:
Hoe gaan andere ouders van gulzige types daar dan mee om?
Ik was eigenlijk van mening dat haar zoiets goed bijbrengen nu nog niet zou werken en/of een driftbui zou opleveren. Maar vanavond viel ze weer zo barbaars aan op de sushi die ik had gemaakt dat we toch maar even de eetregels hebben uitgelegd. (Ze propte tot twee keer toe een sushi helemaal naar binnen om daarna een tijdje te gaan zitten kokhalzen.quote:Op maandag 30 maart 2015 15:27 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
E begint nu pas haar mond af en toe belachelijk vol te proppen als ik haar haar gang laat gaan, maar ik blijf gewoon heel consequent en zeg elke keer dat ze eerst haar mond leeg moet eten en dan een nieuw hapje mag.
het is ook wat, denk je iets lekkers te krijgen, geven ze je komkommerquote:Op maandag 30 maart 2015 20:54 schreef Hilmo het volgende:
Top, gaan we dat proberen. Ook al is man morgen niet thuis (met ehbo diploma haha, ik vind het nog zo spannend allemaal) gaan we dat toch eensdoen![]()
Haha ja ik weet nog je opmerking van het huilen, SQHier niet huilen, wel rillen zodra hij wat proefde en enorm vies gezicht bij vastpakken
En na een tijdje het duidelijk buiten de stoel houden en hup loslaten.
Hehehe, roadkill laten zien. "kijk mama, dit heb ik in mijn mond!"quote:Op maandag 30 maart 2015 15:27 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
E begint nu pas haar mond af en toe belachelijk vol te proppen als ik haar haar gang laat gaan, maar ik blijf gewoon heel consequent en zeg elke keer dat ze eerst haar mond leeg moet eten en dan een nieuw hapje mag.
Meestal lukt het zo wel, soms wordt ze boos, en soms let ik even niet op en kijk ik na 2 seconden toch weer tegen zo'n volle broodwaffel aanOf stroomt het druivensap langs dr kin omdat ze wel 4 druiven tegelijk lustte
![]()
Ander nieuwigheidje: mond wijdopen sperren om je roadkill te laten zien![]()
Ben ook heel blij dat ik een filmpje heb gemaakt van de eerste hap. Eerst kokhalzen en uitspugen om vervolgens naar mij te kijken van "JIJ! DIT IS JOUW SCHULD!quote:Op maandag 30 maart 2015 21:29 schreef Stormqueen het volgende:
Lou"willen jullie me vermoorden ofzo
"
Franny, F doet dat ook. Die kan bij wijze van 10 blauwe bessen tegelijk in z'n mond stoppenquote:Op zondag 29 maart 2015 23:47 schreef Franny_G het volgende:
Dit stemt mij toch wel een beetje tot nadenken. Want tot nu toe heb ik het allemaal erg aan mijn kind zelf overgelaten. Ze kon al heel snel zelf eten vastpakken en dus liet ik het haar ook altijd zelf doen. Maar ze is ontzettend gulzig, dus als ze iets lekker vindt dan propt ze haar mond helemaal vol. En dan komt er regelmatig ook wel weer wat uitvallen. In de eerste maanden was het veel kokhalzen, tegenwoordig niet meer.
Met banaan doet ze dat ook. Stopt meerdere stukjes in haar mond en terwijl haar mond nog propvol zit, pakt ze alvast weer een nieuw stukje.
Ik heb ook wel eens overwogen om iets uit haar mond te halen, maar dan begint ze zo te protesteren dat ik bang ben dat ze juist daardoor zal verslikken/stikken. Dus ik laat het maar helemaal aan haarzelf over. Is dat dan wel oké, of toch gevaarlijk?
Hoe gaan andere ouders van gulzige types daar dan mee om?
Tomaat is hier ook de grootste favorietquote:Op maandag 30 maart 2015 21:02 schreef DJMO het volgende:
rapley werpt hier 3,5 jaar na de start nog steeds z'n vruchten (groenten) af. Vanmiddag in de AH gaf Geert de voorkeur aan een tomaat boven een chocolade-eitjeDus Michael mag straks gezellig aan de stukken komkommer en tomaat
eerst de boontjes geven en als hij dat opheeft de pasta aanbieden?quote:Op maandag 30 maart 2015 22:11 schreef Fazzoletti het volgende:
Met alleen de bonen voor z'n neus at hij die, maar zodra de pasta in beeld was viste hij die er tussen uitIemand tips om hier mee om te gaan?
Living on the edgequote:Op dinsdag 31 maart 2015 09:31 schreef Chanty het volgende:
Skittles jij durft wel zonder slab en met speeltje
oja dat ik ook een idee, thxquote:Op maandag 30 maart 2015 23:33 schreef Burdie het volgende:
Fazz, wij voeren dan meestal gewoon, maar je zou ook een oefenbestekje kunnen kopen (of die stap overslaan en hem een gewoon klein lepeltje geven). Jij kan dan wat stamppot op het lepeltje doen, hij kan het er zelf af happen.
Disclaimer: werkt alleen bij plakkerig eten..
Bij mij kon het, maar dan niet op het warmste programma zetten. En oppassen dat je de sproeiarmen niet blokkeert.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 19:58 schreef Stormqueen het volgende:
Zou dat blad van de antilop in de vaatwasser kunnen?
quote:Op zaterdag 9 mei 2015 19:55 schreef DevilsAndDust het volgende:
Mariska, wow. Just wow.. Kan je smetvrees dit nog handelen?
.
Omgquote:Op zaterdag 9 mei 2015 19:29 schreef JufMariska het volgende:
![]()
Nice!
Broccoliravage van gister:
[ afbeelding ]
En dat, hier doet ze heel graag PFFFRRRRRT als ze puree in dr mond voelt.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 21:35 schreef Tante_Soesa het volgende:
Voeren geeft hier net zoveel - zo niet meer - rommel als Rapley. Wat zit Mauw daar lekker zeg
.
Weet ik hoor, dat dat het idee achter de methode isquote:Op zaterdag 9 mei 2015 21:33 schreef Stormqueen het volgende:
Oh ik voer er echt niet bij hoor Mariska! Ze krijgt ook maar weinig binnen, maar dat is volgens mij ook het idee achter de methode. Wordt vanzelf beter
En de zooi heb je dan toch al, dat wordt niet minder als je tegelijkertijd ook gaat voeren![]()
Hilmo, fijn dat hij het toch weer een beetje wil proberen!
Die van mij is gewoon in z'n algemeenheid een viezerik geloof ikquote:Op zaterdag 9 mei 2015 21:36 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
En dat, hier doet ze heel graag PFFFRRRRRT als ze puree in dr mond voelt.![]()
Heb je een tafelzeil? Leg dat onder de kinderstoel! Scheelt een hoop ellende!quote:Op zaterdag 9 mei 2015 21:39 schreef JufMariska het volgende:
[..]
Weet ik hoor, dat dat het idee achter de methode isMaar L eet wel echt veel al, en wordt boos als hij dan alleen een stuk krijgt. Hij lijkt hier meer aan toe dan alleen melk en wat knagen voor erbij (als wij eten en hij krijgt niks, ook al is het net na een fles, dan doet-ie
![]()
![]()
) En met een enkel stukje kan-ie echt minder op de grond mikken, dat scheelt wel.
De ravage van gister kwam doordat zijn bakje leeg was maar onze borden nog nietDus kreeg hij nog een roosje, en nog een, en... Nouja, zie foto
![]()
vloerbedekking, beuh![]()
oooh wat een lief varkentjequote:Op zaterdag 9 mei 2015 21:40 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Die van mij is gewoon in z'n algemeenheid een viezerik geloof ik
En spelen met de bakjes is natuurlijk helemaal de bom:
[ link | afbeelding ]
Dat trekt mijn vriend dus echt niet, die is ook van de smetvrees.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 21:40 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Die van mij is gewoon in z'n algemeenheid een viezerik geloof ik
En spelen met de bakjes is natuurlijk helemaal de bom:
[ link | afbeelding ]
quote:Op zondag 10 mei 2015 09:38 schreef Hilmo het volgende:
Oh jee, Soesa, dat zou ik dan weer niks vinden, daar krijg ik spontaan de kriebels van![]()
Zo Mariska, dat gaat erin als koek zeg !
ze eet wel es alleen in romper jaquote:Op zondag 10 mei 2015 12:39 schreef Roomsnoes het volgende:
Oh mariska, wat een ventje <3
Maar zitten die van jullie echt met alleen zo'n minislabbetje?? Dat lukt hier echt niet, dan gaat alles recht op schootWij hebben van die kuipslabbers, en zelfs dat is soms niet genoeg. Ik heb wel eens overwogen om kind alleen in luier te laten eten
![]()
IKEA verfschort!quote:Op zondag 10 mei 2015 12:39 schreef Roomsnoes het volgende:
Oh mariska, wat een ventje <3
Maar zitten die van jullie echt met alleen zo'n minislabbetje?? Dat lukt hier echt niet, dan gaat alles recht op schootWij hebben van die kuipslabbers, en zelfs dat is soms niet genoeg. Ik heb wel eens overwogen om kind alleen in luier te laten eten
![]()
De mijne heeft een pesthekel aan haar wassen en hij had op miraculeuze wijze heel vlug door dat eten in haar smeren resulteerde in haar wassen...quote:Op zondag 10 mei 2015 21:47 schreef Fazzoletti het volgende:
F heeft er een handje van z'n handen af te vegen aan z'n broek of aan z'n haar, de slab met mouwen is dus niet afdoende
Bloemkool is helemaal prima hoor! Maar ik dacht dat je schreef dat ze al wat gegeten had? Pastinaak vond ze lekker zei je toch? Of vergis ik me nuquote:Op maandag 11 mei 2015 18:53 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Wij ( zo leuk om nu ook ''wij'' te kunnen zeggen![]()
) ook beginnen met de Rapley Methode. Maar eerst een beter stoeltje. Want in mijn Bloom Fresco kan Elin nog niet goed zitten, en vooral niet goed bij het tafelblad.
Dus ik wil een Bumbo stoel aanschaffen. Ik ben helemaal enthousiast!
En dan als eerste maar bloemkool proberen( of is dat geen slimme zet? )
Wat een heerlijke foto Soes!
Ja, maar dat was de moeite niet. En ben er toen ook weer mee opgehouden. Dus ze krijgt nu al behoorlijk lang niks anders meer dan gewoon flesvoeding. Dus nu wil ik dit proberen.quote:Op maandag 11 mei 2015 19:41 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Bloemkool is helemaal prima hoor! Maar ik dacht dat je schreef dat ze al wat gegeten had? Pastinaak vond ze lekker zei je toch? Of vergis ik me nu
Neequote:Op maandag 11 mei 2015 19:02 schreef Burdie het volgende:
Heb je geen wipstoeltje waar ze in kan ter overbrugging?
Ah zo. Ben benieuwd wat ze er nu van gaat vindenquote:Op maandag 11 mei 2015 19:49 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
Ja, maar dat was de moeite niet. En ben er toen ook weer mee opgehouden. Dus ze krijgt nu al behoorlijk lang niks anders meer dan gewoon flesvoeding. Dus nu wil ik dit proberen.
ik ookquote:Op maandag 11 mei 2015 19:54 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Ah zo. Ben benieuwd wat ze er nu van gaat vinden
Zijn jullie ook vanaf 6 mnd begonnen met drinken aanbieden uit een kopje? Hoe ging dat?quote:drinken altijd met een bekertje of
kopje, of:
moedermelk met het kopje/flesje
ander drinken uit het kopje
Heb je die verhoging niet bij je Bloom?quote:Op maandag 11 mei 2015 18:53 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Wij ( zo leuk om nu ook ''wij'' te kunnen zeggen![]()
) ook beginnen met de Rapley Methode. Maar eerst een beter stoeltje. Want in mijn Bloom Fresco kan Elin nog niet goed zitten, en vooral niet goed bij het tafelblad.
Dus ik wil een Bumbo stoel aanschaffen. Ik ben helemaal enthousiast!
En dan als eerste maar bloemkool proberen( of is dat geen slimme zet? )
Wat een heerlijke foto Soes!
neequote:Op zondag 17 mei 2015 17:06 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
Heb je die verhoging niet bij je Bloom?
[ afbeelding ]
Die had ik bij Draak (ook een mini) ook nog niet, maar nu wel. Dus ik herkende je probleemquote:Op zondag 17 mei 2015 17:18 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
neestom he?
wel de gewone verkleiners, maar dan zit ze nog niet hoog genoeg. Maar ik heb inmiddels een bumbo, dus dan moet het daar maar mee
ahquote:Op zondag 17 mei 2015 17:51 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
Die had ik bij Draak (ook een mini) ook nog niet, maar nu wel. Dus ik herkende je probleem. En ook om jouw reden hebben wij hier nog een Bumbo erbij.
Ja hoor, ging prima! Ik sjouwde dat ding ook werkelijk overal mee naartoe. Van de douche (okee, mag niet, maar soms wel handig!) tot etentjes buitenshuis.quote:Op zondag 17 mei 2015 17:54 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
ahen die Bumbo bevalt goed?
Hoe doe jij dat met drinken eigenlijk, geef je dat allemaal gewoon in een fles of ook in een kopje, zoals op zo'n schema van de Rapley staat.. 9 vanaf 6 maanden.
Dat wordt gefixd door het feature 'kokhalsreflex'. Die staat heeeeeel licht afgesteld.quote:Op maandag 18 mei 2015 13:45 schreef LadyTagliatelle het volgende:
thnx!
hoe zit het eigenlijk met stikgevaar? ik ben enthousiast maar ik vind het ook wel spannend...
Mijn jochie was teveel afgeleid en dronk op het KDV de flesjes afgekolfde melk niet leeg. Daarom heeft hij al vanaf 6 á 7 maanden uit een gewone beker gedronken. Melk drinken gebeurde met hulp (lees iemand houdt de beker vast) en 's avonds aan tafel mocht hij met ondersteuning (sturen zodat niet al het drinken er ineens uitkomt) zelf oefenen met water in zijn beker.quote:Op zondag 17 mei 2015 17:54 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
ahen die Bumbo bevalt goed?
Hoe doe jij dat met drinken eigenlijk, geef je dat allemaal gewoon in een fles of ook in een kopje, zoals op zo'n schema van de Rapley staat.. 9 vanaf 6 maanden.
Ja, doorzichtig is wel een pré. Ik gebruikte gewoon glas, hij gooide er toch niet mee. Ik begon trouwens met mijn zoon op schoot, dat ging hier t makkelijkst. Ik zat dan in kleermakerszit op de grond.quote:Op maandag 18 mei 2015 14:01 schreef Roosje84 het volgende:
[..]
Mijn jochie was teveel afgeleid en dronk op het KDV de flesjes afgekolfde melk niet leeg. Daarom heeft hij al vanaf 6 á 7 maanden uit een gewone beker gedronken. Melk drinken gebeurde met hulp (lees iemand houdt de beker vast) en 's avonds aan tafel mocht hij met ondersteuning (sturen zodat niet al het drinken er ineens uitkomt) zelf oefenen met water in zijn beker.
Rond 9 maanden kon hij zonder knoeien uit een normale beker drinken. Een tuitbeker hadden wij enkel voor onderweg/in de auto. Met zijn zus zijn we nu net begonnen met oefenen.
Overigens noem ik het een beker maar wij gebruikten een doorzichtig plastic glas van nijntje. Ik vond het heel handig om tijdens het helpen het drinken te kunnen zien.
nog steeds niet echt. Ik zie het aan dr kak. Maar ze regelt het prima, zolang die borst maar beschikbaar blijftquote:Op vrijdag 29 mei 2015 15:52 schreef DevilsAndDust het volgende:
Hoe lang duurde het bij jullie voordat je het idee had dat er ook echt iets naar binnen ging? Wij zijn nu vier weken bezig en het gaat best heel aardig (klik), maar een maaltijd kan ik het nog niet noemen. Dat hoeft ook nog niet, toch?.
Echt hè, ik zou zooo relaxed blijven..
niet meer.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 13:21 schreef Razztwizzle het volgende:
Oh kersen! Goed idee!
Is haar hoofd nu paars?
Op het moment dat er niet gepropt en beter gekauwd wordt hierquote:Op donderdag 25 juni 2015 16:09 schreef DevilsAndDust het volgende:
Zeg, die kokhalsreflex, wanneer wordt die minder?
Bij een groentenzaak kun je vaak waspeen zelf in een zakje doen. Dan koop je er gewoon twee ofzo. Een bloemkool opdelen wordt wel lastig. Maar is broccoli niet wat? Die zijn stukken kleiner.quote:Op maandag 1 juni 2015 18:39 schreef Hilmo het volgende:
Oké lepel is geen reden dus haha.
Maar het baart me toch zorgen dat zijn lijst met fruit groter wordt (mango kunnen we nu ook toevoegen aan lekker) maar groente echt nog niks. Wortel en bloemkool is een keer goed gegaan, maar eten we weinig. We eten vaak paprika, tomaat en komkommer en dit gaat waardeloos. In schijven, repen, partje tomaat, maakt niet uit... Ben expres later met fruit begonnen en eerst met groente, maar zonder effect. Hij proeft vaak niet eens. Ermee timmeren is leuker.
misschien een stomme suggestie maar kun je dan niet wat vaker die groentes koken? en ook nog andere proberen? alleen rauwkost lijkt me voor een baby ook niet de bedoeling dus desnoods kook je het voor hem alleen (doe ik ook).quote:Op maandag 1 juni 2015 18:39 schreef Hilmo het volgende:
Oké lepel is geen reden dus haha.
Maar het baart me toch zorgen dat zijn lijst met fruit groter wordt (mango kunnen we nu ook toevoegen aan lekker) maar groente echt nog niks. Wortel en bloemkool is een keer goed gegaan, maar eten we weinig. We eten vaak paprika, tomaat en komkommer en dit gaat waardeloos. In schijven, repen, partje tomaat, maakt niet uit... Ben expres later met fruit begonnen en eerst met groente, maar zonder effect. Hij proeft vaak niet eens. Ermee timmeren is leuker.
nee, dat kan ze nog nietquote:Op zondag 12 juli 2015 10:07 schreef Burdie het volgende:
Yoghurt kan je in een tuitbeker geven, dan kan ze het zelf drinken.
En leren drinken uit een open bekertje?quote:Op zondag 12 juli 2015 10:17 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nee, dat kan ze nog nietmaar is zeker wel een optie voor de toekomst
ja, dat doen we ook dagelijks, maar met negen maanden kan ze dat ook nog niet zelfquote:Op zondag 12 juli 2015 10:39 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
En leren drinken uit een open bekertje?
Ik ben begonnen daarmee toen ze 7,5 maand was en inmiddels kan ze het zelf..
Kan jouw snelle dame dat niet ?!quote:Op zondag 12 juli 2015 10:41 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja, dat doen we ook dagelijks, maar met negen maanden kan ze dat ook nog niet zelfkomt vanzelf hoor, ik vind het niet onoverkomelijk dat alleen de yoghurt nog niet rapley gaat.
ik gaf ook wel een cracker met smeerkaas of smeerworst.quote:Op zondag 12 juli 2015 09:09 schreef DevilsAndDust het volgende:
Hoi! Vraagje! Wat geven jullie je kindjes voor ontbijt? Ik eet zelf Brinta, maar dat lijkt me nog niet zo'n strak plan. Brood krijgt hij bij de lunch, en verder fruit en groente.
Dat is een vrij bekende fase bij dreumessen en peuters en kan helaas vrij lang duren.quote:Op zondag 12 juli 2015 10:12 schreef Franny_G het volgende:
Hmm, ondanks Rapley en het feit dat I tot twee maanden geleden alles lekker vond en at, heeft ze nu ineens een duidelijke aversie tegen alles wat 'groen' is. Oftewel: veel gezonde groenten dus. Ik laat het maar zo, ga niets forceren en maak me er ook niet druk om, maar het is wel typisch. Ze is wel gek op alles met koolhydraten en ze houdt ook erg van fruit, vlees en vis.
hoe doe je dat? receptje?quote:Op zondag 12 juli 2015 21:07 schreef Burdie het volgende:
Pindakaas uit de winkel bevat eigenlijk altijd zout of suiker, dus die maak ik liever zelf
Ongezouten pindas met een scheutje arachideolie (qua verhoudingen doe ik altijd maar wat) in een hakmolen/keukenmachine doen en vermengen tot een egale massa.quote:
thnx! Ergens deze week maar eens proberen ; lijkt me a) een stuk lekkerder en b) gezonder ! Hoop alleen dat kleuters het 'pikken' zonder zoutquote:Op maandag 13 juli 2015 08:51 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ongezouten pindas met een scheutje arachideolie (qua verhoudingen doe ik altijd maar wat) in een hakmolen/keukenmachine doen en vermengen tot een egale massa.
Het kan ook met andere olie, maar arachideolie geeft de lekkerste pindakaas.
ik heb nog van die lege bakjes pindasaus, daar kan ik het mooi in stoppen. heb de olie iig op m'n lijstje gezet!quote:Op maandag 13 juli 2015 09:02 schreef Burdie het volgende:
Nee geen ideehet blijft in de koelkast volgens mij wel een tijdje goed. Ik maak voor max twee weken vooruit, het is ook een klusje van niks natuurlijk.
quote:
Er zit geen water in dus zolang je het donker en luchtdicht bewaart, is het wel n half jaar houdbaar. Bederf ruik en proef je: de olie wordt rans. Dat is niet echt gevaarlijk, maar wel smerig. En herkenbaar.quote:Op maandag 13 juli 2015 08:57 schreef DJMO het volgende:
[..]
thnx! Ergens deze week maar eens proberen ; lijkt me a) een stuk lekkerder en b) gezonder ! Hoop alleen dat kleuters het 'pikken' zonder zoutheb je ook enig idee van de houdbaarheid? Hoe lang blijft zoiets goed?? (wat dat betreft ben ik echt een nitwit op dit gebied
)
Ik kook ze wel, maar niet tot snot. Hoe lang durf ik niet te zeggen, ik prik er af en toe met een vork in en als de vork er naar mijn zin goed in gaat haal ik ze van het vuur.quote:Op maandag 10 augustus 2015 21:37 schreef MevrouwCactus het volgende:
Schop!
We zijn begonnen! De eerste bijna-hapjes gingen al bijna naar binnen en de eerste vragen komen ook op.
Wortels, moet je die eerst koken? En hoe lang dan? Ik vind warme, zachte wortels echt heul ranzig, maar misschien vindt Sjaak het wel prima.
Hoe oud is je vlegel?quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 22:25 schreef Mydelirium het volgende:
Wij zijn van de week ook gestart met rapley voor de vlegel. Heel gewaagd met komkommer *-)
Maar is er nog een bepaalde manier om (zoete) aardappel te rapleyen?
Of is dat gewoon toegeven aan de squish en smurrie?
En geef je alles echt koud of kan lauw ook? Heet proberen we maar niet
En waarom werken mijn smileys niet
Ow ja potjes worden ook warmquote:Op vrijdag 14 augustus 2015 22:36 schreef ingee het volgende:
[..]
Hoe oud is je vlegel?
Zoete aardappel hebben we nog niet geprobeerd. Lauw kan prima, melk is ook lauw toch?
Zelfs potjes warmen ze op dacht ik.
quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 22:49 schreef Mydelirium het volgende:
[..]
Ow ja potjes worden ook warm![]()
Blond hier.
Vlegel is precies een dag ouder dan R van jou(stalkmodus
)
quote:
Ja, dat las ik ookquote:
Ok, goed om te wetenquote:
bedoel je hier nu mee dat je je kind al vanaf zes maanden vlees mag aanbieden? of begrijp ik je nu volkomen verkeerd?quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 13:12 schreef WupWup het volgende:
Kleintjes is erg vegetarisch minded. Er is geen goede reden om je kind vegetarisch te laten eten als je dat zelf ook niet doet.
Edit: gewoon vanaf het begin dus.
Ja, dat begrijp je goedquote:Op donderdag 27 augustus 2015 12:34 schreef DJMO het volgende:
[..]
bedoel je hier nu mee dat je je kind al vanaf zes maanden vlees mag aanbieden? of begrijp ik je nu volkomen verkeerd?
hoe maak ik zo'n zoete aardappel? heb er een bij de groenteboer gehaald net nav jouw postquote:Op donderdag 27 augustus 2015 12:13 schreef MevrouwCactus het volgende:
Hier is zoete aardappel dé hit, naast sperziebonen. Rijstwafel en soepstengel zijn ook wel goed te doen. Sjaak vindt eten superleuk gelukkig![]()
ligt dat niet veel te zwaar op de maag dan voor zo'n uk?quote:
Zelfde als een gewone aardappelquote:Op donderdag 27 augustus 2015 15:16 schreef DJMO het volgende:
hoe maak ik zo'n zoete aardappel? heb er een bij de groenteboer gehaald net nav jouw post
Er zijn ook vrij lichte vleessoorten als kalkoen, kip, vis, ham, etc.quote:ligt dat niet veel te zwaar op de maag dan voor zo'n uk?
thnx!quote:Op donderdag 27 augustus 2015 15:25 schreef Burdie het volgende:
[..]
Zelfde als een gewone aardappel.
[..]
Er zijn ook vrij lichte vleessoorten als kalkoen, kip, vis, ham, etc.
+1quote:Op donderdag 27 augustus 2015 16:20 schreef Moppert het volgende:
Kleintjes is echt heel erg streng he mensen.
Gill rapley heeft alleen iets tegen teveel suiker, zouten en honing ( en goed nadenken over kruiden)
Kleintjes is voor veel mensen een handige houvast maar het is geen regel.
Sorryquote:Op donderdag 27 augustus 2015 15:16 schreef DJMO het volgende:
[..]
hoe maak ik zo'n zoete aardappel? heb er een bij de groenteboer gehaald net nav jouw post
Wij poffen m. Eerst wassen, met een mes gaatjes erin steken, inpakken in aluminiumfolie en dan een uur in de oven op 250 graden. Kunt m met schil eten of de schil heel makkelijk los trekken. Wij zelf doen het American Style: in de lengte open snijden en wat roomboter, suiker en kaneel eroverquote:Op donderdag 27 augustus 2015 15:16 schreef DJMO het volgende:
[..]
[..]
ligt dat niet veel te zwaar op de maag dan voor zo'n uk?
hmm frietjes ervan snijden .. dan kan het wel makkelijker zelf pakken. Ik had 'm nu gewoon in stukken gesneden. Hij had er drie van op gegetenquote:Op zaterdag 29 augustus 2015 10:54 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
SorryWij snijden het in frietjes en dan koken totdat je er een vork goed in kunt steken. Ik las dat je het ook kunt roosteren maar dat hebben we nog niet geprobeerd.
Hoe vond Michael het?
Goed spul he, die zoete aardappelsquote:Op zondag 30 augustus 2015 08:31 schreef DJMO het volgende:
[..]
hmm frietjes ervan snijden .. dan kan het wel makkelijker zelf pakken. Ik had 'm nu gewoon in stukken gesneden. Hij had er drie van op gegeten(drie stukken dus, niet drie hele aardappels
)
A ook! Wilde heel lang niet gevoerd worden. En nu worden alle stukken groente en fruit met een luid NEH weggegooid en wil ze geprakte hapjesquote:Op woensdag 23 september 2015 20:02 schreef Loj het volgende:
Mijn bijna dreumes weigert opeens rapley te eten
Waar hij eigenlijk alles rapley at (op heel af en toe een potje of yoghurt na), wilt hij nu alles gepureerd. Tot z'n banaan aan toe..... Herkenbaar voor iemand?
Ik baal er stiekem een beetje van
het vergt wat meer vertrouwen in je kind en in jezelf. Een rapleybaby zal vaak niet meteen dezelfde hoeveelheden wegwerken als een pureebaby. Dat duurt allemaal wat langer. Maar uiteindelijk komt dat wel goedquote:Op maandag 12 oktober 2015 15:20 schreef Minarosa het volgende:
Wat zijn eigenlijk de nadelen van Rapley, behalve een besmeurd kind?
Sommige mensen hebben echt moeite met de kokhalsreflex. Een kind dat voor het eerst eten in z'n mond krijgt, heeft die reflex. Dus vooral in het begin met rapley is dat niet altijd een prettig gezicht, het lijkt alsof je kind zich aan het verslikken is. Omdat ik me goed had ingelezen, vond ik het niet eng, maar mijn vriend had er bijvoorbeeld wel even moeite mee. Die heb ik gerust kunnen stellen, maar ik heb hier wel gelezen dat het voor moeders een reden is toch liever gepureerd eten te geven.quote:Op maandag 12 oktober 2015 15:20 schreef Minarosa het volgende:
Wat zijn eigenlijk de nadelen van Rapley, behalve een besmeurd kind?
Dit inderdaad. Vrouw krijgt tranen in haar ogen als Sjaak zich weer eens verslikt. Ik kijk in zijn mond en zie dan het stukje naar voren komen, dus ben ik er wat rustiger mee.quote:Op maandag 12 oktober 2015 20:02 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben echt moeite met de kokhalsreflex. Een kind dat voor het eerst eten in z'n mond krijgt, heeft die reflex. Dus vooral in het begin met rapley is dat niet altijd een prettig gezicht, het lijkt alsof je kind zich aan het verslikken is. Omdat ik me goed had ingelezen, vond ik het niet eng, maar mijn vriend had er bijvoorbeeld wel even moeite mee. Die heb ik gerust kunnen stellen, maar ik heb hier wel gelezen dat het voor moeders een reden is toch liever gepureerd eten te geven.
Yup, dit. Ik kon het echt niet aanzienquote:Op maandag 12 oktober 2015 20:02 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben echt moeite met de kokhalsreflex. Een kind dat voor het eerst eten in z'n mond krijgt, heeft die reflex. Dus vooral in het begin met rapley is dat niet altijd een prettig gezicht, het lijkt alsof je kind zich aan het verslikken is. Omdat ik me goed had ingelezen, vond ik het niet eng, maar mijn vriend had er bijvoorbeeld wel even moeite mee. Die heb ik gerust kunnen stellen, maar ik heb hier wel gelezen dat het voor moeders een reden is toch liever gepureerd eten te geven.
Dan heb ik denk ik een andere boodschap uit dat boek gehaald dan jijquote:Op dinsdag 13 oktober 2015 13:26 schreef WupWup het volgende:
Nee, echt niet. Rapley zegt dat je alles vanaf het begin kunt aanbieden, je kind kiest zelf wat hij eet. Kleintjes heeft een heel voorzichtig introductieschema en noemt wel dat je stukken kan aanbieden, maar geeft recepten om prutjes te maken.
Juist wel letten op zout en suiker toch, of lees ik je zin verkeerd?quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 13:35 schreef Moppert het volgende:
Rapley zelf zegt idd gewoon alles vanaf 6 maanden waar kleintjes heel streng is.
Allen letten op suiker, zout, etc is wat rapley opnoemt om niet te doen.
Kleintjes is wel van het aanbieden van stukken ala rapley..
Easy Peasy is wat toegankelijker, wat luchtiger, maar staat ook hele goede informatie in. Ik zou in jouw geval voor Easy Peasy gaanquote:Op dinsdag 13 oktober 2015 11:45 schreef Minarosa het volgende:
Welk boek vinden jullie fijner: Eten voor de Kleintjes of Easy Peasy? Ik houd zelf van koken en ben wel creatief met eten, maar voor baby's/kinderen heb ik nog niet zo veel inspiratie. En mijn vriend is (nu al...) af en toe geneigd om hem 'voor de grap' iets als slagroom voor te houden, wat ik helemaal niet grappig vind. Straks is zijn eerste hapje slagroom![]()
Terwijl ik erg van groente houd en we gezond eten. Hij is het wel met me eens dat gezond belangrijk is maar ik wil het nog even subtiel onder de aandacht brengen met een boek op de tafel bij de bank, zodat hij hopelijk zelf gaat kijken hoe dat precies zit met die hapjes. En ik wil hem op een aardige manier duidelijk maken dat ik dat soort dingen niet grappig vind
Ja het is ook zijn kind, en 'het is maar een likje, doe niet zo serieus, hij gaat het later echt nog wel eten hoor', maar toch mehh.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 20:42 schreef L-E het volgende:
[..]
Easy Peasy is wat toegankelijker, wat luchtiger, maar staat ook hele goede informatie in. Ik zou in jouw geval voor Easy Peasy gaan
Goeie ja!quote:Op donderdag 15 oktober 2015 17:09 schreef Minarosa het volgende:
[..]voor op het sinterklaaslijstje.
Quote:quote:Op maandag 19 oktober 2015 09:25 schreef mignonne het volgende:
Kwam net deze tegen via de consumentenbondMisschien heeft iemand er nog wat aan. Groep van moeders die hun mening gaf is wel superklein (5 maar liefst
) en ik weet niet of ik het argument "pluspunt, komt overeen met de info van het voedingscentrum" nu zo geweldig vind
maar soit.
http://www.consumentenbon(...)en-babys-en-peuters/
Niet alleen rapley overigens! Ik dacht dat er nog een topic was over eten in meer algemene zin maar kon het zo snel ff niet vinden.
Ik geloof dat ik niet erg onder de indruk ben van hun expertise...quote:Met sommige dingen, zoals zout of roomboter, kun je beter heel matig zijn.
Nee daarom zeg ik het er ook bij, dat soort dingen komen van t voedingscentrum af en mja, je weet hoe ik daar over denkquote:Op maandag 19 oktober 2015 09:55 schreef WupWup het volgende:
[..]
Quote:
[..]
Ik geloof dat ik niet erg onder de indruk ben van hun expertise...
Staat er ook bij toch? Dat het meer een handboek is en dat er weinig recepten in staan.quote:Op maandag 19 oktober 2015 10:00 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ook wel opmerkelijk dat ze Eten voor de Kleintjes in de vergelijking mee hebben genomen. Dat zou ik geen kookboek noemen.
Maar dat hadden ze dan toch ook kunnen bedenken vóór ze het meenamen in een vergelijking over kookboeken, in plaats van het achteraf als minpunt benoemen?quote:Op maandag 19 oktober 2015 10:15 schreef mignonne het volgende:
[..]
Staat er ook bij toch? Dat het meer een handboek is en dat er weinig recepten in staan.
Ik denk/gok dat ze gewoon de 4 populairste babyvoedingsboeken van dit moment hebben genomen.
Opperdepop heb ik hier nog staan geloof ik, de oude editie. Ben nu wel benieuwd naar dat easypeasy.
Aan de ene kant wel maar aan de andere kant als dit ook een van de 4 meest verkochte is dan snap ik wel waarom ze hem wel meegenomen hebben in de vergelijkingquote:Op maandag 19 oktober 2015 10:19 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Maar dat hadden ze dan toch ook kunnen bedenken vóór ze het meenamen in een vergelijking over kookboeken, in plaats van het achteraf als minpunt benoemen?.
Ik heb ook nog Opperdepop liggen, de versie van vorig jaar. Iemand belangstelling voor?.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |