SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2015 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Verlopen challengesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DiversOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Blogs van enkele vaste postersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Wolve000 op 25-03-2015 16:31:12 ]NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Ik zal vanavond even reageren nu werkenquote:Op dinsdag 24 maart 2015 12:42 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Hoeveel keer per week wil je trainen?
Ik zou een schema pakken wat bijvoorbeeld in 16 weken naar een halve toewerkt, ik denk dat je dat wel aankunt.
De lange duurloop in het weekend kun je dan om te beginnen 10km maken, en dan de week erna, 12, 13, dan weer een weekje terug naar 10, dan weer 14, 16 etc.
Daarnaast nog één training fartlek of soepel dribbelen, van ongeveer 30-45 minuten. En één training met intervallen. Veel schema's die je op internet vindt zullen ook zo'n opzet hebben.
Post anders eens een schema wat je gevonden hebt, dan kunnen wij erop schieten.. Reminder qoutepost :v
![]()
Ik weet niet of ik het in dit topic mag vragen, maar ik probeer het gewoon.
Ik heb het hier ook al eens eerder besproken op het FOK topic, maar het blijft een vervelende klacht.
Sinds 2 jaar, kamp ik iedere keer na het sporten met vervelende klachten. Waar ik voorheen altijd één of maximaal twee dagen moest herstellen van intensief sporten (fitness, voetbal, hardlopen), duurt het nu bijna een week. Ik heb daarbij last van mijn heupen, beenspieren en scheenbenen. Daarbij is het een combinatie van spieren en gewrichten. Dus ik kan het niet het kopje spierpijn noch gewrichtspijn geven.
Ik ben hiermee naar naar m'n huisarts en een fysiotherapeut geweest. De laatstgenoemde gaf aan dat de oorzaak een bekkenverwringing zou zijn. Ik moest een keer langskomen, werd hier en daar gekraakt, maar dit heeft eigenlijk nooit geholpen. Ik ben er inmiddels vaker geweest en twijfel of het daadwerkelijk hiermee te maken heeft.
Ik probeer nu naar het sporten voldoende water te drinken en eiwitrijk voedsel te nemen. Dit doe ik eigenlijk de hele week.
Waar zou ik het nog meer kunnen zoeken? Vitaminen (ik voel me namelijk ook vermoeid), schoenzolen aan laten meten voor een andere houding?![]()
Zeker. Ik heb 12 jaar aardig fanatiek gezwommen en hardlopen is echt compleet iets anders. Qua conditie zou je misschien wel aardig ver komen op een marathonafstand maar je botten, spieren en gewrichten gaan het iets minder leuk vinden.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 12:16 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Anderhalf jaar? Ook als je al een redelijk fanatieke sporter bent?
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
Misschien eens naar een osteopaat of orthomoleculair arts/therapeut gaan, die kijken naar een completer plaatje wat betreft levensstijl dan een fysio of huisarts. Dat is tenminste mijn ervaring.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 13:28 schreef HarveySpecter het volgende:
Ik weet niet of ik het in dit topic mag vragen, maar ik probeer het gewoon.
Ik heb het hier ook al eens eerder besproken op het FOK topic, maar het blijft een vervelende klacht.
Sinds 2 jaar, kamp ik iedere keer na het sporten met vervelende klachten. Waar ik voorheen altijd één of maximaal twee dagen moest herstellen van intensief sporten (fitness, voetbal, hardlopen), duurt het nu bijna een week. Ik heb daarbij last van mijn heupen, beenspieren en scheenbenen. Daarbij is het een combinatie van spieren en gewrichten. Dus ik kan het niet het kopje spierpijn noch gewrichtspijn geven.
Ik ben hiermee naar naar m'n huisarts en een fysiotherapeut geweest. De laatstgenoemde gaf aan dat de oorzaak een bekkenverwringing zou zijn. Ik moest een keer langskomen, werd hier en daar gekraakt, maar dit heeft eigenlijk nooit geholpen. Ik ben er inmiddels vaker geweest en twijfel of het daadwerkelijk hiermee te maken heeft.
Ik probeer nu naar het sporten voldoende water te drinken en eiwitrijk voedsel te nemen. Dit doe ik eigenlijk de hele week.
Waar zou ik het nog meer kunnen zoeken? Vitaminen (ik voel me namelijk ook vermoeid), schoenzolen aan laten meten voor een andere houding?<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Had ik al gezegd dat ik vet veel zin heb in de Ekiden?? Ik moet zeggen dat ik het teamaspect soms wel een beetje mis bij hardlopen. Maar daarom zijn dit soort dingen juist leuk. En de 100km roeien
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
![]()
Ik heb ook onze outfits vast besteld
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
oh ik bedenk me ineens dat ik anders heb op de dag van de ekiden
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
schrijf je even om naar de marathon danquote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:35 schreef Quoi het volgende:
Ja, ik bedenk ook ineens iets. Ik ga Lee Towers niet zien en horen op 12 aprilIk start op Blaak.
Liever zoiets?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:32 schreef Guard het volgende:
oh ik bedenk me ineens dat ik anders heb op de dag van de ekiden
Heeft iemand dan een schema voor mij? Van 21,1 naar 42,195 km in 2,5e week graag.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:35 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
schrijf je even om naar de marathon dan![]()
Volgens mijn berekeningen moet je dan gewoon elke dag 1200 meter verder sprinten!quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:37 schreef Quoi het volgende:
[..]
Heeft iemand dan een schema voor mij? Van 21,1 naar 42,195 km in 2,5e week graag.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Dat kan ik!!quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:39 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Volgens mijn berekeningen moet je dan gewoon elke dag 1200 meter verder sprinten!![]()
![]()
Ik luister wel extra hard danquote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:35 schreef Quoi het volgende:
Ja, ik bedenk ook ineens iets. Ik ga Lee Towers niet zien en horen op 12 aprilIk start op Blaak.
F means you're fucked![]()
Dan hoop ik dat je startnummerbandje weer gemaakt is, want met veiligheidsspelden wordt het een pijnlijk verhaal.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:37 schreef McTwente het volgende:
[..]
Maar dan wel dames en heren in dezelfde outfit en dus met ontbloot bovenlijf.![]()
Ik zie het alweer, nog een kleine maand om spieren te kweken dus...It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice![]()
Ik loop die dag in Enschede, zonder kledingeisen. Dit geldt natuurlijk alleen voor de Ekiden-gangers...quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:49 schreef pijll het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat je startnummerbandje weer gemaakt is, want met veiligheidsspelden wordt het een pijnlijk verhaal.![]()
![]()
Of hele sterke bibbitmagneten gebruiken.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:49 schreef pijll het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat je startnummerbandje weer gemaakt is, want met veiligheidsspelden wordt het een pijnlijk verhaal.![]()
Ook zonder sport BH? Dat wordt een pijnlijke 5km ja.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:37 schreef McTwente het volgende:
[..]
Maar dan wel dames en heren in dezelfde outfit en dus met ontbloot bovenlijf.
Gelijke monniken, gelijke kappen... of in dit geval gelijke Romeinen, gelijke outfits.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:56 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ook zonder sport BH? Dat wordt een pijnlijke 5km ja.![]()
![]()
Even ter geruststelling: de door McTwente genoemde kledingsvoorschriften zijn optioneel, wat mij betreft.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:56 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ook zonder sport BH? Dat wordt een pijnlijke 5km ja.![]()
Mooi, dan doen de mannen ook maar bh's aan.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 16:01 schreef McTwente het volgende:
[..]
Gelijke monniken, gelijke kappen... of in dit geval gelijke Romeinen, gelijke outfits.
Vorig jaar in Rotterdam liep een Aziaat gewoon in een driedelig pak en van die nette lakschoenen braaf zijn afstand. Vraag me af hoe het met zijn voeten gesteld was daarna..
Ik heb inmiddels al 1,5 week niet gelopen nadat ik vorige week zondag zo'n pijnlijke voet had. Het is een tikkie minder, maar ik heb ook in rust vorige week een paar dagen pijn gehad. Ik kan nu pijnloos niets doen, pijnloos wandelen (op wandelschoenen) en toen ik zondag een sprintje trok (van de "kiss and drive" zone op schiphol naar de vertrekhal) omdat mevrouw haar rugtas nog achterin had laten staan, was het wel gevoelig maar niet perse pijnlijk.
Morgen NK Veldloop voor gemeenteambtenaren. 6,8 km om de Haarrijnseplas heen in Utrecht, ben benieuwd hoe mijn voet zich dan houd. Desnoods wandel ik wat stukjes. Als ik zie hoeveel mensen vorig jaar nog de start to run op het parcours aan het afronden waren lijkt me dat geen ramp
En vanaf de A2 zondag het parcours even kunnen aanschouwen, alsin: ik zag een grote open vlakte zonder bomen of andere beschutting en in dat alles van niets lag een grote plas water waar we omheen moeten. Morgen is het windstil met een waterig zonnetje en 14 graden toch?![]()
![]()
Ik heb wel een paar keer een rondje om de Haarrijnseplas gedaan en toen waaide het er nooitquote:Op dinsdag 24 maart 2015 16:16 schreef Nirak het volgende:
n NK Veldloop voor gemeenteambtenaren. 6,8 km om de Haarrijnseplas heen in Utrecht, ben benieuwd hoe mijn voet zich dan houd. Desnoods wandel ik wat stukjes. Als ik zie hoeveel mensen vorig jaar nog de start to run op het parcours aan het afronden waren lijkt me dat geen ramp
En vanaf de A2 zondag het parcours even kunnen aanschouwen, alsin: ik zag een grote open vlakte zonder bomen of andere beschutting en in dat alles van niets lag een grote plas water waar we omheen moeten. Morgen is het windstil met een waterig zonnetje en 14 graden toch?Tot zover mijn n=1 steekproef.
In dat geval net toch maar even naar de weersverwachting gekeken: maximaal 7 graden, gegarandeerd regen en windkracht 3. Prima weertje dus! Dat wordt gewoon kort/kort en na de finish snel onder de douche en wat warms aanquote:Op dinsdag 24 maart 2015 16:18 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik heb wel een paar keer een rondje om de Haarrijnseplas gedaan en toen waaide het er nooitTot zover mijn n=1 steekproef.
![]()
![]()
Yep. Ik ben zelf wielrenner, en hardloper, loop de 10 km nog iets soepeler dan jij. Ik liep mijn eerste halve marathon aan het einde van mijn tweede seizoen. Dat was vroeg zat. Nu weer een jaar later ben ik (bijna) klaar voor een hele (tenminste dat hoop ik).quote:Op dinsdag 24 maart 2015 12:16 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Anderhalf jaar? Ook als je al een redelijk fanatieke sporter bent?
Je hart-longfunctie is het probleem niet, maar je spieren worden anders belast en je pezen daarnaast ook nog veel zwaarder. Waar je zonder problemen een wielertraining kan doen van 4 uur of langer en dat meerdere dagen achter elkaar hoef je dat lopend niet te proberen.Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...![]()
Uiteraard, als je er niet bij bent heb je sowieso niets te vertellenquote:Op dinsdag 24 maart 2015 16:05 schreef pijll het volgende:
[..]
Even ter geruststelling: de door McTwente genoemde kledingsvoorschriften zijn optioneel, wat mij betreft.
Dan schuiven we het kledingadvies zo naadloos door naar Rotterdam, die staat wel in mijn planning.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:07 schreef Guard het volgende:
[..]
Uiteraard, als je er niet bij bent heb je sowieso niets te vertellen![]()
![]()
quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:11 schreef McTwente het volgende:
[..]
Dan schuiven we het kledingadvies zo naadloos door naar Rotterdam, die staat wel in mijn planning.Ik zie de foto's wel verschijnen
quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:18 schreef pijll het volgende:
Gezocht: nog 3 deelnemers aan de Ekiden, zodat McTwente in een ander team kan dan ik!![]()
Ik zal wel in mijn eentje een team zijn zeker...![]()
![]()
endomondo en strava zijn fijn, runkeeper, etc.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:00 schreef woxxel het volgende:
Welke hardloopapp is het beste?
Ik wil beginnen met evy, maar ik wil er andere muziek bij.
ik ben nu overgestapt op nike+ running app.
eigen play list ingesteld, begint als je op start drukt (bij endomondo wilde dat bij mij nog wel eens mis gaan) en ik volg nu het opbouw schema wat daar bij zit. Overzichtelijke app, je kan bv ook een afstand invoeren die je wilt lopen en dan geeft ie aan wanneer je daar bent, of een tijd.![]()
Voor mij de komende 2 tot 4 wk niet hardlopen, gisteren geopereerd. Hopelijk ben ik fit genoeg op 25 april voor 4EM. Ik wacht nog ff met inschrijven, als ik het niet zie zitten kan ik ook de wandeltocht doen..![]()
Maar de operatie is goed verlopen dus?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:46 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Voor mij de komende 2 tot 4 wk niet hardlopen, gisteren geopereerd. Hopelijk ben ik fit genoeg op 25 april voor 4EM. Ik wacht nog ff met inschrijven, als ik het niet zie zitten kan ik ook de wandeltocht doen..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ja, is gelukkig goed gegaan. Geopereerd aan mijn holtes (voorhoofd/bijholte/etc) en hopelijk kan ik dan straks bij het hardlopen ook beter ademen!![]()
![]()
Zo, na een paar minuten krakende hersenen ben ik eruit: omgerekend moet ik vanavond mijn 500m's op ongeveer 5:25 min/km lopen. Eerste keer een groepje hoger.
Past goed qua tempoAls ze nou maar niet als een dolle in- en uitlopen.
@zouzomaarkunnen: goed herstel!![]()
Gister met sporten weer 5 minuten gelopen waarvan 2 minuten rennen. Knie niet gevoelt. Morgen weer een aantal minuten, en dan van het weekend weer opnieuw beginnen met les 1 van evy, want ben een aantal weken uit de running geweest met mijn enthausiaste begin ! Nu rustig opbouwen![]()
![]()
Ik las euthanasiequote:Op dinsdag 24 maart 2015 18:35 schreef Aloria het volgende:
Gister met sporten weer 5 minuten gelopen waarvan 2 minuten rennen. Knie niet gevoelt. Morgen weer een aantal minuten, en dan van het weekend weer opnieuw beginnen met les 1 van evy, want ben een aantal weken uit de running geweest met mijn enthausiaste begin ! Nu rustig opbouwen![]()
Heel veel plezier met opbouwen![]()
![]()
Pfff, sinds vannacht last van keelpijn en daarnet zo'n beetje het meest beroerde herstelloopje gedaan ever.
Zo'n dip... dat hoort toch, een week of 2,5 voor je eerste marathon?![]()
quote:En dat terwijl ik verleden week nog dacht, tussen de regels doorlezend, dat Mormel op de Partij voor de Dieren gestemd had....quote:Op dinsdag 24 maart 2015 12:16 schreef mosselmossel het volgende:
quote:
Je weet dat seks met dieren strafbaar is?
[ Bericht 4% gewijzigd door rechtsedirecte op 24-03-2015 19:53:24 ]'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
Dat je haar in deze context ook mormel noemt, daar moest ik dan weer om gniffelenquote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:17 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
[..]
En dat terwijl ik verleden week nog dacht, tussen de regels doorlezend, dat Mormel op de Partij voor de Dieren gestemd had....![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: