abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150952015




Dit pareltje van Paradox kwam op 10 maart 2015 uit *O*


Let's play youtube clips
https://www.youtube.com/r(...)uery=cities+skylines

Handige links en guides:
• Officiele wiki: http://www.skylineswiki.com/Cities:_Skylines_Wiki
• Officiele forum: http://forum.paradoxplaza(...)?859-Cities-Skylines
• Bugs en de fixes (door mods): http://forum.paradoxplaza(...)8-Bugs-fixed-by-Mods
• How to manage traffic (v2): https://imgur.com/a/z1rM1
• Genereer jouw eigen map via Google Maps: http://terrain.party/ (meer info hier)
• Template mod https://github.com/SkylinesModEngineer/CitiesSkylinesSkeletonSrc
• Zie je een error in je scherm en kan je niet spelen?

Hier de oplossing.
• Tip door FOK!user SuperHarregarre voor het maken van een 3D object voor in de game:
SPOILER: Tip door SuperHarregarre
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alvast een paar mooie features in dit spel.
• Workshop support met duizenden assets (gebouwen, parken, wegen en dergelijke) om je stad mee op te fleuren. En Mods om de functionaliteit van het spel zelf aan te passen. Zie ook het lijstje met de beste mods hier voor een goed begin.

• Maximaal 36km2 aan ruimte om te bouwen, of met mod kan je alle 25 tegels unlocken vor nog veel meer plezier en eventueel een smeltende pc.

• Vaste en volgbare inwoners in je stad, geen statistische weergave en ook geen random agents die maar gewoon overal en nergens gaan wonen.

• Je kan districten maken en in die districten zogeheten policies instellen zodat een beleid voor een verplichte roetfilter alleen in de industrie geld en niet in een woonwijk bijvoorbeeld of maak het zo gek als je zelf wil

• Uitgebreide opties voor wegen, rails, metro, bussen en havens voor je steden.

• Meer klimaten om in te spelen (heeft nog geen effect op het soort huizen die er gebouwd worden helaas) Noordelijk, Warm en Tropisch

SPOILER: Klimaten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
• Je kan de hele stad hun eigen poep laten drinken.

Must have mods voor nog meer stadplezier
ChirpFilter, alleen belangrijke chirps, de rest blijft weg
Zonebare wandelpaden
Elevated train tracks
Meer opties om je al aangelegde wegen aan te passen
Traffic Query tool
Geen verdwijnende auto's
Proper hardness (Niet te combineren met despawn)
First person camera
Dynamic resolution
Automatic bulldoze
25 tile unlock mod
Mods en toch achievements
Tree Brush Mod
Isometric camera(Niet te combineren met first person camers)
Terraform tool
Extended Public Transport UI
Web Server (gebruiken als 2e monitor met live stats)
Lane Changer: No left/right turn

Saved Games / Maps
Circle City

SPOILER: Plaatjes van FOK!kers:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 4% gewijzigd door Qunix op 25-03-2015 13:54:14 ]
  maandag 23 maart 2015 @ 16:42:13 #2
230788 n8n
Pragmatisch
pi_150952621
Ekte-ekte height data van somewhere random noord Amerika _O_



map-data: http://cl.ly/aLWN/dem-smooth-crop.png (4.7MB png-bestand)
map opgeslagen zoals die nu is (alleen waterniveaus aangepast): http://cl.ly/aKko/North%20American%20River.crp

Hoe je het zelf kan maken: http://scrawkblog.com/201(...)-create-height-maps/

[ Bericht 23% gewijzigd door n8n op 23-03-2015 16:47:16 ]
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  maandag 23 maart 2015 @ 17:05:58 #3
83823 Vinno
Dat is ook.
pi_150953363
"Commercial demand fix" mod kan nu uit de OP toch, na de patch? :)
pi_150953649
quote:
3s.gif Op maandag 23 maart 2015 17:05 schreef Vinno het volgende:
"Commercial demand fix" mod kan nu uit de OP toch, na de patch? :)
Check! En heb OV UI en Terraform tool toegevoegd.
  maandag 23 maart 2015 @ 17:40:49 #5
269692 Divje
brr brr patapim
pi_150954536
quote:
14s.gif Op maandag 23 maart 2015 17:14 schreef Qunix het volgende:

[..]

Check! En heb OV UI en Terraform tool toegevoegd.
Toppertje
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_150955540
http://forum.paradoxplaza(...)ow-to-build-a-Busway

Voor degene die nog interesse hebben in het opzetten van een vrije busbaan.
  maandag 23 maart 2015 @ 18:52:26 #7
269692 Divje
brr brr patapim
pi_150956851
It's all good man.

oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_150957686
quote:
6s.gif Op maandag 23 maart 2015 18:52 schreef Divje het volgende:
It's all good man.

[ afbeelding ]
En ook nog boven los polos!
  maandag 23 maart 2015 @ 19:17:15 #10
403665 Tocqueville
Rustig blijven
pi_150957815
Ik wilde die Medical Tower dinges, maar daarvoor moest je wat gebouwen unlocken. Maar voor die gare gebouwen moest ik weer dingen doen. Zoals de Health onder de 20% krijgen en de Crime boven de 50%. Dat probeerde ik dus, maar toen gingen al mijn citizens dood en ik kreeg nog steeds niet de juiste percentages. Nu sta ik een miljoen in de min :')

Drie keer raden wie er ook nog eens geen save game heeft...
pi_150958058

  maandag 23 maart 2015 @ 19:33:39 #13
230788 n8n
Pragmatisch
pi_150958525
quote:
6s.gif Op maandag 23 maart 2015 18:52 schreef Divje het volgende:
It's all good man.

[ afbeelding ]
Nu alleen deze nog
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_150958541
quote:
Dat is toch die artist van Maxis? _O_
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
pi_150958628
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 19:33 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:

[..]

Dat is toch die artist van Maxis? _O_
Yup. :Y
pi_150958696
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 19:35 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Yup. :Y
Echt tof dat ie assets maakt voor Cities, denk dat hij net zo teleurgesteld was in Simcity als meeste spelers _O-
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
pi_150958727
Pff. Even een paar dagen niet kijken hier. To... Much... Mods... :p
  maandag 23 maart 2015 @ 19:58:20 #18
269692 Divje
brr brr patapim
pi_150959580
quote:
7s.gif Op maandag 23 maart 2015 19:33 schreef n8n het volgende:

[..]

Nu alleen deze nog
[ afbeelding ]
:Y
Ik wil een asset die je ergens afgelegen kunt ploppen met dé caravan O+
Heb nog geen pizza's op daken gevonden in m'n stad. Hopelijk plopt die snel ergens _O_

Ondertussen met een campus bezig geweest :P Het gat moet nog vol lopen met water, en rechts moeten nog wat appartementjes gebouwd worden a la studentenwoningen.

Voor sportievelingen, mensen met groene vingers en feestbeesten die op het strand willen liggen. Later moet ik er nog een bieb inpassen maar dat komt wel goed :P
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_150961826
Echt heel logisch denken ze helaas nog niet na.
  maandag 23 maart 2015 @ 20:50:47 #20
269692 Divje
brr brr patapim
pi_150962079
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 20:45 schreef Romanus het volgende:
Echt heel logisch denken ze helaas nog niet na.
[ afbeelding ]
Die afrit upgraden naar gewone snelweg kan wel eens helpen. Iedereen wil linksaf slaan en ze hebben daar maar 1 baan voor :P
oh ah toma toma vem vem vem vem
  maandag 23 maart 2015 @ 21:17:12 #22
277865 Sejt
Ondertitel
pi_150963401
Wie is C:S aan het spelen in het echt?

I love my mispoken words.
  maandag 23 maart 2015 @ 21:55:56 #23
269692 Divje
brr brr patapim
pi_150965763
quote:
10s.gif Op maandag 23 maart 2015 21:17 schreef Sejt het volgende:
Wie is C:S aan het spelen in het echt?

[ afbeelding ]
Russen zeker



O+
Blauw = snelwegbus, pendelt tussen 4 van deze krengen
Groen = Werkbus, gaat rechts richting de industrie
Rood = Stadsbus, gaat links de kuststad in.

Continu volle bussen ook _O_
Net weer een halfuur mee gereden met alle buslijnen :@
oh ah toma toma vem vem vem vem
  Moderator / Redactie FP maandag 23 maart 2015 @ 21:58:15 #24
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_150965905
quote:
10s.gif Op maandag 23 maart 2015 21:55 schreef Divje het volgende:

[..]

Russen zeker

[ afbeelding ]

O+
Blauw = snelwegbus, pendelt tussen 4 van deze krengen
Groen = Werkbus, gaat rechts richting de industrie
Rood = Stadsbus, gaat links de kuststad in.

Continu volle bussen ook _O_
Net weer een halfuur mee gereden met alle buslijnen :@
Vind het al heel wat dat er mensen naar die bushalte willen lopen. Hier pakken ze de auto om 4 straten verder naar de winkel te gaan. En ja, ik heb enkele buslijnen aangelegd :')
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
  maandag 23 maart 2015 @ 22:01:57 #25
269692 Divje
brr brr patapim
pi_150966105
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 21:58 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Vind het al heel wat dat er mensen naar die bushalte willen lopen. Hier pakken ze de auto om 4 straten verder naar de winkel te gaan. En ja, ik heb enkele buslijnen aangelegd :')
:D

Om de 6 huizenblokken knal ik er altijd 1 neer. Staat overal wel volk. En amper auto's op de weg :P
Maak ook geen ingewikkelde lijnen, dan pakken cims sneller de auto volgens mij.
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_150966207
quote:
10s.gif Op maandag 23 maart 2015 21:55 schreef Divje het volgende:

[..]

Russen zeker

[ afbeelding ]

Net weer een halfuur mee gereden met alle buslijnen :@
Stiekem is dat meerijden best ontspannend. :@
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 22:01 schreef Divje het volgende:

[..]

:D

Om de 6 huizenblokken knal ik er altijd 1 neer. Staat overal wel volk. En amper auto's op de weg :P
Maak ook geen ingewikkelde lijnen, dan pakken cims sneller de auto volgens mij.
Wat is je car saved percentage? Ik heb namelijk het idee dat ik een aantal buslijnen eens opnieuw moet gaan inrichten, maar of ik daar zin in heb. :')
pi_150966213
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 22:01 schreef Divje het volgende:

[..]

:D

Om de 6 huizenblokken knal ik er altijd 1 neer. Staat overal wel volk. En amper auto's op de weg :P
Maak ook geen ingewikkelde lijnen, dan pakken cims sneller de auto volgens mij.
gewoon A-B lijnen maken, niet A-B-C-D D-E-F-A lijnen :P
  maandag 23 maart 2015 @ 22:08:24 #28
269692 Divje
brr brr patapim
pi_150966463




quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 22:03 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Stiekem is dat meerijden best ontspannend. :@

[..]

Wat is je car saved percentage? Ik heb namelijk het idee dat ik een aantal buslijnen eens opnieuw moet gaan inrichten, maar of ik daar zin in heb. :')
Meerijden is leuk :D , zo zie je de stad ook eens op een andere manier.
Trips saved percentage valt tegen als je kijkt naar alle cims bij haltes :{
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_150966992
Die no-trafficlights mod is echt super!!!!!
pi_150966996
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 22:08 schreef Divje het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[..]

Meerijden is leuk :D , zo zie je de stad ook eens op een andere manier.
Trips saved percentage valt tegen als je kijkt naar alle cims bij haltes :{
Yup, heb er een paar rond de 50%, maar de meeste hangen rond de 20-25%.
pi_150967734
Ik zag hier een Holm (Hölmen?) map, was dat een zelf gefabriceerde map, of?

Of heeft iemand anders nog een leuke map? :)
  maandag 23 maart 2015 @ 23:17:10 #32
277865 Sejt
Ondertitel
pi_150969662
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 22:33 schreef einschtein het volgende:
Ik zag hier een Holm (Hölmen?) map, was dat een zelf gefabriceerde map, of?

Of heeft iemand anders nog een leuke map? :)
Ik heb deze zelf gedownload om later te proberen. Ziet er gaaf uit :)

http://steamcommunity.com(...)searchtext=innsbruck

Daarnaast heb ik zelf een hoogtemap van Trondheim in Noorwegen geïmporteerd, maar ik moet nog alles aanmaken qua wegen, grondstoffen, etc.
I love my mispoken words.
  maandag 23 maart 2015 @ 23:43:13 #33
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_150970808


De perfecte rotonde O+.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_150970819
Ik heb net met die ground level cam eens rondgelopen, toch een stuk toffer dan ik dacht _O_
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
pi_150970839
quote:
17s.gif Op maandag 23 maart 2015 23:43 schreef jogy het volgende:
[ afbeelding ]

De perfecte rotonde O+.
Verrek, da's eigenlijk nog best slim ook om van het lane switching probleem af te zijn _O-
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
pi_150970892
quote:
17s.gif Op maandag 23 maart 2015 23:43 schreef jogy het volgende:
[ afbeelding ]

De perfecte rotonde O+.
Ik denk niet dat deze rotonde een hoge verkeersdruk aan kan.

Sluit er eens een cargo treinstation of haven aan, goede test is dat. :+
Because somehow we mixed up "Goodbye" and "good night"
  maandag 23 maart 2015 @ 23:48:45 #37
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_150970987
quote:
99s.gif Op maandag 23 maart 2015 23:46 schreef Shrewd het volgende:

[..]

Ik denk niet dat deze rotonde een hoge verkeersdruk aan kan.

Sluit er eens een cargo treinstation of haven aan, goede test is dat. :+
Juist wel, ik heb het zo neergezet dat alles wat aan komt precies terecht komt waar het heen wil zodat ze elkaar helemaal niet meer tegenkomen :).
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  maandag 23 maart 2015 @ 23:50:59 #38
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_150971043
Maar oké, zelfde principe, andere locatie maar met cargotrain station in de buurt 8-).



Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_150971176
quote:
14s.gif Op maandag 23 maart 2015 23:50 schreef jogy het volgende:
Maar oké, zelfde principe, andere locatie maar met cargotrain station in de buurt 8-).

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Je zou ff met de traffic query mod moeten kijken of ze gebruiken maken van alle lanes :P
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
  maandag 23 maart 2015 @ 23:57:25 #40
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_150971222
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 23:55 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:

[..]

Je zou ff met de traffic query mod moeten kijken of ze gebruiken maken van alle lanes :P
Met deze constructie boeit het niet heel erg omdat ze elkaar praktisch niet tegenkomen. Maar ik zal die query tool hoe dan ook wel gebruiken want die is gewoon geil :P.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_150971282
Deze aanzetten tijdens het spelen en gaan O+

No amount of money ever bought a second of time.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 00:00:14 #42
269692 Divje
brr brr patapim
pi_150971305
Wtf, zomaar uit het niets een overstroming. Wie zei dat er geen scenario's waren.

Moet ik potverdikkie nog dijken aan gaan leggen ook.
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_150971507
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 22:33 schreef einschtein het volgende:
Ik zag hier een Holm (Hölmen?) map, was dat een zelf gefabriceerde map, of?

Of heeft iemand anders nog een leuke map? :)
Die was van mij :) Dat is de heightmap van Stockholm. Ik heb zelf deze maar er staan er meer in de workshop.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_150971532
quote:
17s.gif Op maandag 23 maart 2015 23:43 schreef jogy het volgende:
[ afbeelding ]

De perfecte rotonde O+.
Draait de verkeerde kant op :{w
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  dinsdag 24 maart 2015 @ 00:14:13 #45
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_150971599
quote:
12s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 00:10 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Draait de verkeerde kant op :{w
Dat zou best eens kunnen :@.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_150971780
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 23:59 schreef TigerXtrm het volgende:
Deze aanzetten tijdens het spelen en gaan O+

Hah, zo lang niet gehoord dit. Ik kan het me niet herinneren, maar, gaat raar klinken dit, ik krijg een gevoel dat het 7 uur 's ochtends is, ik deze toontjes al uren lang achter elkaar heb gehoord en ik denk "oke, toch maar 's slapen nu.". :P
  dinsdag 24 maart 2015 @ 00:29:16 #47
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_150971827
Oké, dit is dan wel weer mijn grootste falen.

Leuk man, no car despawn :{.

Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  dinsdag 24 maart 2015 @ 00:34:11 #48
269692 Divje
brr brr patapim
pi_150971896
quote:
17s.gif Op maandag 23 maart 2015 23:43 schreef jogy het volgende:
[ afbeelding ]

De perfecte rotonde O+.

niet zelf gemaakt

Wat zou er gebeuren als ik elke kruising op dit ding van stoplichten voorzie _O-
Nu nog niet zoveel aangezien die bus de enige is die 'm gebruikt maar oke.
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_150972325
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 23:59 schreef TigerXtrm het volgende:
Deze aanzetten tijdens het spelen en gaan O+

Heerlijk!!!
pi_150972335
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 00:29 schreef jogy het volgende:
Oké, dit is dan wel weer mijn grootste falen.

Leuk man, no car despawn :{.

[ afbeelding ]
Je zou bijna denken dat ze het despawnen er met een reden hebben ingebouwd ;) Wel leuk voor de extra challenge natuurlijk.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_150972414
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 00:34 schreef Divje het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
niet zelf gemaakt

Wat zou er gebeuren als ik elke kruising op dit ding van stoplichten voorzie _O-
Nu nog niet zoveel aangezien die bus de enige is die 'm gebruikt maar oke.
Welke is dit ook al weer op de store? hij ziet er goed uit :9
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
  dinsdag 24 maart 2015 @ 02:14:40 #52
269692 Divje
brr brr patapim
pi_150972678
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 01:34 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:

[..]

Welke is dit ook al weer op de store? hij ziet er goed uit :9
http://steamcommunity.com//sharedfiles/filedetails/?id=409429211
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_150973430
Hij staat er op. Ben eigenlijk nog niet helemaal tevreden maar halve RSI hier door al dat gekut in blender. :P

http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=413106222

Volgens mij is er ook iets met de LOD maar snap daar niet zoveel van nog. |:( :O
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 08:21:25 #54
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_150973685
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 01:18 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Je zou bijna denken dat ze het despawnen er met een reden hebben ingebouwd ;) Wel leuk voor de extra challenge natuurlijk.
Het maakt het inderdaad extra uitdagend maar in dit geval heb ik het hele gebied gewoon gesloopt en doe ik het vanavond opnieuw. :').
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  Official ESF Kreviewer dinsdag 24 maart 2015 @ 08:38:23 #55
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_150973890
Denk dat ik vd week maar weer eens opnieuw begin. Heb wel een leuke stad gebouwd met freeform wegen e.d. maar zit nu op 30k en het ziet er niet uit.
Krijg je met voortschrijdend inzicht. :').
pi_150974070
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 07:49 schreef SuperHarregarre het volgende:
Hij staat er op. Ben eigenlijk nog niet helemaal tevreden maar halve RSI hier door al dat gekut in blender. :P

http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=413106222

Volgens mij is er ook iets met de LOD maar snap daar niet zoveel van nog. |:( :O
Hoe supertof is dit _O_

Dank voor het vullen van mijn avond vanavond. Project Gebiedsontwikkeling Stadion gaat vanavond van start _O_
  Official ESF Kreviewer dinsdag 24 maart 2015 @ 09:03:36 #57
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_150974246
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 07:49 schreef SuperHarregarre het volgende:
Hij staat er op. Ben eigenlijk nog niet helemaal tevreden maar halve RSI hier door al dat gekut in blender. :P

http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=413106222

Volgens mij is er ook iets met de LOD maar snap daar niet zoveel van nog. |:( :O
Ik heb em ook ff op Reddit gezet. Krijg je meer exposure. 8-).
pi_150974284
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 07:49 schreef SuperHarregarre het volgende:
Hij staat er op. Ben eigenlijk nog niet helemaal tevreden maar halve RSI hier door al dat gekut in blender. :P

http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=413106222

Volgens mij is er ook iets met de LOD maar snap daar niet zoveel van nog. |:( :O
Knap hoor.
pi_150974285
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 09:03 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik heb em ook ff op Reddit gezet. Krijg je meer exposure. 8-).
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 08:51 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Hoe supertof is dit _O_

Dank voor het vullen van mijn avond vanavond. Project Gebiedsontwikkeling Stadion gaat vanavond van start _O_
Bedankt. :) Ik hoop dat men er plezier van heeft. ;) Mooiste is dat er dus straks hopelijk in veel steden een Feyenoord-stadion staat. :@
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 09:06:28 #60
83823 Vinno
Dat is ook.
pi_150974288
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 07:49 schreef SuperHarregarre het volgende:
Hij staat er op. Ben eigenlijk nog niet helemaal tevreden maar halve RSI hier door al dat gekut in blender. :P

http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=413106222

Volgens mij is er ook iets met de LOD maar snap daar niet zoveel van nog. |:( :O
Tof man!! :)

Deze gozer heeft ook een boel toffe gebouwen/industrie gebouwen: Klikje
Ik vind zijn stijl en kleurgebruik echt heel erg tof :)
  dinsdag 24 maart 2015 @ 09:06:37 #61
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_150974290
Held. Vanmiddag ook even een prominente plek geven in m'n stad.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 09:07:52 #62
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_150974311
Held, gewoon blender leren gebruiken voor dit spel. Ik ben jaloers :'). Heb je nog wat tips voor een aspirant beginner? :P.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_150974527
quote:
17s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 09:07 schreef jogy het volgende:
Held, gewoon blender leren gebruiken voor dit spel. Ik ben jaloers :'). Heb je nog wat tips voor een aspirant beginner? :P.
Hmm, paar dingen die ik heb geleerd na veel drama. Allereerst zou ik in het begin gewoon proberen om een kubus van 8x8x8 in het spel te krijgen. Op dat moment weet je precies wat wel werkt en wat niet werkt.

1. De precieze settings voor exporten naar fbx.
In Blender rechts de afmetingen op "metric" zetten. Daarna in Object mode je object selecteren. Daarna export --> fbx. Scale op 100. Selected objects, apply transform, apply modifiers aanvinken. Add leaf bones uitvinken, al weet ik niet of dat strikt noodzakelijk is.

2. Als je gaat UV wrappen eerst in Object mode kijken of je object wel staat op schaal 1.000. Dit kun je checken door sidepanel te openen met "N". Voor de zekerheid kun je ook gewoon altijd even Ctrl-A drukken en dan rotation+scale doen. Daarna pas unwrappen. Dat bezorgde mij in het begin flink wat kopzorgen.

3. UV wrappen is kutter dan het modelen zelf. ;) Bezint voor ge begint, zeg maar. :P Ik ben zelf ook nog steeds op zoek naar de beste manier. Ik bedenk me nu net ook dat het misschien makkelijker is om, als je een hoog gebouw maakt, elke verdiepingen een loop cut te maken met Ctrl-R. Zo kun je alle verdiepingen dezelfde texture gebruiken.

4. Bij het modelen niet bang zijn om dingen opnieuw te maken. Stel het ziet er niet goed uit, of er lopen veel lijnen niet symmetrisch, of er zijn teveel faces, gewoon kijken hoe je diezelfde vorm beter kunt maken. Verder is subdivide edge een van mijn favo's nu. Edge selecteren en dan "w" drukken en dan subdivide edge. Daarmee maak je een extra vertex in het midden van je edge. Zo kun je heel snel een driehoek maken bijvoorbeeld.

5. Maak veel gebruik van orthografisch perspectief (numpad 5) en dan met 1,3 (front-view/side-view) en 7 (top-view) kun je goed kijken wat er goed staat en wat niet.

6. Om ervoor te zorgen dat objecten precies gelijk staan kun je "Shift-S" gebruiken. Stel ik wil iets perfect in het midden zetten. Dan doe ik eerst shift-S, cursor to center. Daarna selecteer ik mijn object en doe ik shift-S --> selected to cursor. Dit kun je ook doen met UV-wrap. Echt handig om dingen precies op elkaar te zetten.

Er zijn nog wel wat dingen maar dit zijn wel tips waar ik dagen voor nodig had om uit te vinden. :P
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 09:29:08 #65
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_150974700
  dinsdag 24 maart 2015 @ 09:31:46 #66
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_150974752
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 09:20 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Hmm, paar dingen die ik heb geleerd na veel drama. Allereerst zou ik in het begin gewoon proberen om een kubus van 8x8x8 in het spel te krijgen. Op dat moment weet je precies wat wel werkt en wat niet werkt.

1. De precieze settings voor exporten naar fbx.
In Blender rechts de afmetingen op "metric" zetten. Daarna in Object mode je object selecteren. Daarna export --> fbx. Scale op 100. Selected objects, apply transform, apply modifiers aanvinken. Add leaf bones uitvinken, al weet ik niet of dat strikt noodzakelijk is.

2. Als je gaat UV wrappen eerst in Object mode kijken of je object wel staat op schaal 1.000. Dit kun je checken door sidepanel te openen met "N". Voor de zekerheid kun je ook gewoon altijd even Ctrl-A drukken en dan rotation+scale doen. Daarna pas unwrappen. Dat bezorgde mij in het begin flink wat kopzorgen.

3. UV wrappen is kutter dan het modelen zelf. ;) Bezint voor ge begint, zeg maar. :P Ik ben zelf ook nog steeds op zoek naar de beste manier. Ik bedenk me nu net ook dat het misschien makkelijker is om, als je een hoog gebouw maakt, elke verdiepingen een loop cut te maken met Ctrl-R. Zo kun je alle verdiepingen dezelfde texture gebruiken.

4. Bij het modelen niet bang zijn om dingen opnieuw te maken. Stel het ziet er niet goed uit, of er lopen veel lijnen niet symmetrisch, of er zijn teveel faces, gewoon kijken hoe je diezelfde vorm beter kunt maken. Verder is subdivide edge een van mijn favo's nu. Edge selecteren en dan "w" drukken en dan subdivide edge. Daarmee maak je een extra vertex in het midden van je edge. Zo kun je heel snel een driehoek maken bijvoorbeeld.

5. Maak veel gebruik van orthografisch perspectief (numpad 5) en dan met 1,3 (front-view/side-view) en 7 (top-view) kun je goed kijken wat er goed staat en wat niet.

6. Om ervoor te zorgen dat objecten precies gelijk staan kun je "Shift-S" gebruiken. Stel ik wil iets perfect in het midden zetten. Dan doe ik eerst shift-S, cursor to center. Daarna selecteer ik mijn object en doe ik shift-S --> selected to cursor. Dit kun je ook doen met UV-wrap. Echt handig om dingen precies op elkaar te zetten.

Er zijn nog wel wat dingen maar dit zijn wel tips waar ik dagen voor nodig had om uit te vinden. :P
Dank O+. Vanavond weer ff blender opstarten en kijken wat ik kan doen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_150974759
quote:
Die bizarre experimenten zijn wel tof. :D
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_150974838
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 09:31 schreef jogy het volgende:

[..]

Dank O+. Vanavond weer ff blender opstarten en kijken wat ik kan doen.
Oja, en voor je gaat exporten altijd checken of je origin goed staat, anders is het in Skylines zo lastig. Object selecteren --> Shift-S --> Cursor to center --> Shift-S --> selection to cursor.

Al moet je soms bij het importen in Skylines nog wel dat vinkje aanzetten bij de bottom nog-wat. (Is maar 1 optie, ben de naam even vergeten.)

En voor de export maak ik altijd een extra save met andere naam, zodat ik niet per ongeluk m'n gebouw vernachel. Over die "test-save" even een snelle uv wrap gooien (maakt niet uit of het een goede of slechte wrap is), daarna gewoon even een 1024x1024 of 512x512 lege texture maken in PSD en die test-save_d.png noemen. Daarna die twee bestanden in de import-map gooien en dan zou 't moeten werken. Maar als je problemen hebt, laat 't gewoon weten. :)
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_150977423
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 22:08 schreef Divje het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[..]

Meerijden is leuk :D , zo zie je de stad ook eens op een andere manier.
Trips saved percentage valt tegen als je kijkt naar alle cims bij haltes :{
Ziet er tof uit zo. :@
  dinsdag 24 maart 2015 @ 11:22:25 #70
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_150977706
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 09:20 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Hmm, paar dingen die ik heb geleerd na veel drama. Allereerst zou ik in het begin gewoon proberen om een kubus van 8x8x8 in het spel te krijgen. Op dat moment weet je precies wat wel werkt en wat niet werkt.

1. De precieze settings voor exporten naar fbx.
In Blender rechts de afmetingen op "metric" zetten. Daarna in Object mode je object selecteren. Daarna export --> fbx. Scale op 100. Selected objects, apply transform, apply modifiers aanvinken. Add leaf bones uitvinken, al weet ik niet of dat strikt noodzakelijk is.

2. Als je gaat UV wrappen eerst in Object mode kijken of je object wel staat op schaal 1.000. Dit kun je checken door sidepanel te openen met "N". Voor de zekerheid kun je ook gewoon altijd even Ctrl-A drukken en dan rotation+scale doen. Daarna pas unwrappen. Dat bezorgde mij in het begin flink wat kopzorgen.

3. UV wrappen is kutter dan het modelen zelf. ;) Bezint voor ge begint, zeg maar. :P Ik ben zelf ook nog steeds op zoek naar de beste manier. Ik bedenk me nu net ook dat het misschien makkelijker is om, als je een hoog gebouw maakt, elke verdiepingen een loop cut te maken met Ctrl-R. Zo kun je alle verdiepingen dezelfde texture gebruiken.

4. Bij het modelen niet bang zijn om dingen opnieuw te maken. Stel het ziet er niet goed uit, of er lopen veel lijnen niet symmetrisch, of er zijn teveel faces, gewoon kijken hoe je diezelfde vorm beter kunt maken. Verder is subdivide edge een van mijn favo's nu. Edge selecteren en dan "w" drukken en dan subdivide edge. Daarmee maak je een extra vertex in het midden van je edge. Zo kun je heel snel een driehoek maken bijvoorbeeld.

5. Maak veel gebruik van orthografisch perspectief (numpad 5) en dan met 1,3 (front-view/side-view) en 7 (top-view) kun je goed kijken wat er goed staat en wat niet.

6. Om ervoor te zorgen dat objecten precies gelijk staan kun je "Shift-S" gebruiken. Stel ik wil iets perfect in het midden zetten. Dan doe ik eerst shift-S, cursor to center. Daarna selecteer ik mijn object en doe ik shift-S --> selected to cursor. Dit kun je ook doen met UV-wrap. Echt handig om dingen precies op elkaar te zetten.

Er zijn nog wel wat dingen maar dit zijn wel tips waar ik dagen voor nodig had om uit te vinden. :P
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 09:36 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Oja, en voor je gaat exporten altijd checken of je origin goed staat, anders is het in Skylines zo lastig. Object selecteren --> Shift-S --> Cursor to center --> Shift-S --> selection to cursor.

Al moet je soms bij het importen in Skylines nog wel dat vinkje aanzetten bij de bottom nog-wat. (Is maar 1 optie, ben de naam even vergeten.)

En voor de export maak ik altijd een extra save met andere naam, zodat ik niet per ongeluk m'n gebouw vernachel. Over die "test-save" even een snelle uv wrap gooien (maakt niet uit of het een goede of slechte wrap is), daarna gewoon even een 1024x1024 of 512x512 lege texture maken in PSD en die test-save_d.png noemen. Daarna die twee bestanden in de import-map gooien en dan zou 't moeten werken. Maar als je problemen hebt, laat 't gewoon weten. :)
Misschien een idee om dit in de OP te zetten in een spoilertje ofzo? Desnoods wil ik het wel even wat opleuken en de stappen verwerken in een tutorial flyer dingetje.

In ieder geval heel tof dat je dit zo even hebt uitgelegd _O_ Dat scheelt ons weer.
pi_150977771
Gisteren is mijn stadje ermee opgehouden nadat al mijn stroomgeneratoren "not enough fuel" hadden. Ze waren allemaal zeer goed bereikbaar en nergens stonden file's.

Iemand een idee hoe dit kan? Voordat ik straks met hetzelfde probleem zit in de nieuwe stad :+
Kindness
pi_150978611
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 11:24 schreef GeorgeMichael het volgende:
Gisteren is mijn stadje ermee opgehouden nadat al mijn stroomgeneratoren "not enough fuel" hadden. Ze waren allemaal zeer goed bereikbaar en nergens stonden file's.

Iemand een idee hoe dit kan? Voordat ik straks met hetzelfde probleem zit in de nieuwe stad :+
windmolens all the way _O_
  dinsdag 24 maart 2015 @ 11:53:01 #73
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_150978732
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 11:24 schreef GeorgeMichael het volgende:
Gisteren is mijn stadje ermee opgehouden nadat al mijn stroomgeneratoren "not enough fuel" hadden. Ze waren allemaal zeer goed bereikbaar en nergens stonden file's.

Iemand een idee hoe dit kan? Voordat ik straks met hetzelfde probleem zit in de nieuwe stad :+
Heb je vrachtstations gebouwd?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  dinsdag 24 maart 2015 @ 11:53:16 #74
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_150978742
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 11:50 schreef mschol het volgende:

[..]

windmolens all the way _O_
En dat.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_150979101
quote:
14s.gif Op maandag 23 maart 2015 23:50 schreef jogy het volgende:
Maar oké, zelfde principe, andere locatie maar met cargotrain station in de buurt 8-).

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Is deze downloadbaar? Lijkt me ideaal!
  dinsdag 24 maart 2015 @ 12:04:16 #76
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_150979161
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 12:02 schreef Zocalo het volgende:

[..]

Is deze downloadbaar? Lijkt me ideaal!
Kan je goed zelf maken hoor, zal denk ik ook wel ergens te vinden zijn. Die van mij is iig geen asset :P.

Gewoon goed nadenken waar je je op en afrit neergooit en niet bang zijn om ook de binnenkant van de ring te gebruiken :).
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  dinsdag 24 maart 2015 @ 12:17:44 #77
269692 Divje
brr brr patapim
pi_150979770
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 07:49 schreef SuperHarregarre het volgende:
Hij staat er op. Ben eigenlijk nog niet helemaal tevreden maar halve RSI hier door al dat gekut in blender. :P

http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=413106222

Volgens mij is er ook iets met de LOD maar snap daar niet zoveel van nog. |:( :O
_O_ O+ _O_ nice nice nice
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_150979864
De 3D Blender tutorial mag naar mij ge PM't worden, zet ik hem in de OP.

Ik ga ook wat proberen. Lijkt me tof! Is Blender te doen voor iemand die nooit iets gedaan heeft met 3D modelling?
pi_150980148
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 11:53 schreef jogy het volgende:

[..]

Heb je vrachtstations gebouwd?
Volgens mij kon ik dat nog niet. Ik zat rond de 3000 inwoners.
Kindness
pi_150982158
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 12:19 schreef Qunix het volgende:
De 3D Blender tutorial mag naar mij ge PM't worden, zet ik hem in de OP.

Ik ga ook wat proberen. Lijkt me tof! Is Blender te doen voor iemand die nooit iets gedaan heeft met 3D modelling?
Ik had voorheen alleen maar maps gemaakt voor Half-Life en CS, dus het is wel te doen op zich.

Heb vandaag en morgen niet zoveel tijd maar zal in de loop van de week kijken of ik een simpel proces kan neerpennen van begin in Blender tot het eindproduct met:

1. Blender model / settings voor Skylines.
2. UV wrap / texturen.
3. Export naar Skylines.

Voorop staat dat ik zelf ook nog vrij nieuw ben, dus vooral bij modelen/texturen zullen er vast nog betere manieren zijn dan ik tot nu toe heb ontdekt. Enige wat ik kan aangeven is een manier waarop het lukt, maar er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. ;)
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_150982938
quote:
Godsamme het houdt niet op _O_
No amount of money ever bought a second of time.
pi_150983034
Zo grappig. Telkens op mijn werk schrijf ik de mods op die ik wil downloaden als ik Fok en Reddit langs ga. Als ik dan thuis ben, dan zoek ik ze allemaal op en download ik ze :).

Elke dag is er wel iets bij. Wel jammer dat steam op mijn werk is geblokkeerd.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 24 maart 2015 @ 14:03:03 #83
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 14:12:10 #84
83823 Vinno
Dat is ook.
pi_150984224
quote:
Zit er nu al een paar minuten naar te staren. De wegen zijn zowel het grootste probleem als het grootste genot. :P
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  Moderator / Redactie FP dinsdag 24 maart 2015 @ 14:40:38 #86
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_150984954
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
  dinsdag 24 maart 2015 @ 14:41:34 #87
357045 Grifte
Feijenoord
pi_150984985
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 07:49 schreef SuperHarregarre het volgende:
Hij staat er op. Ben eigenlijk nog niet helemaal tevreden maar halve RSI hier door al dat gekut in blender. :P

http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=413106222

Volgens mij is er ook iets met de LOD maar snap daar niet zoveel van nog. |:( :O
Geweldig. Tuurlijk kan het altijd beter, maar ondanks de beperkingen betreft grootte etc ziet hij er prachtig uit.

De Kuip O+
  dinsdag 24 maart 2015 @ 15:19:33 #88
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_150986433
Wow, de Kuip, hoe vet man _O_.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
pi_150988220
zo, skylines ook maar weer opgestart.. :)

hmm..

height too high bij het plaatsen van een trein station? ;(
  dinsdag 24 maart 2015 @ 16:22:47 #90
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_150988448
Hele dag verheugd om te spelen, nu ben ik eindelijk klaar met werk en heb ik barstende koppijn.

Dan maar genieten van de creativiteit van anderen.
pi_150988458
Wel tof SuperHarregarre; je staat in de top10 van de reddit artikelen van cities :P. Of zie ik dat niet goed? Totaal geen verstand van reddit.

http://www.reddit.com/r/CitiesSkylines/ < plekje 9 :)
  dinsdag 24 maart 2015 @ 16:24:58 #92
269692 Divje
brr brr patapim
pi_150988522
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 16:23 schreef Scrummie het volgende:
Wel tof SuperHarregarre; je staat in de top10 van de reddit artikelen van cities :P. Of zie ik dat niet goed? Totaal geen verstand van reddit.

http://www.reddit.com/r/CitiesSkylines/ < plekje 9 :)
Hehe, die persoon die weigert dit stadion in z'n stad te plaatsen _O-
oh ah toma toma vem vem vem vem
  dinsdag 24 maart 2015 @ 16:27:35 #93
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_150988617
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 16:24 schreef Divje het volgende:

[..]

Hehe, die persoon die weigert dit stadion in z'n stad te plaatsen _O-
Vast een Romein ;)
  dinsdag 24 maart 2015 @ 16:27:57 #94
269692 Divje
brr brr patapim
pi_150988636
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 16:27 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Vast een Romein ;)
Amsterdammert :+
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_150988924
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 16:24 schreef Divje het volgende:

[..]

Hehe, die persoon die weigert dit stadion in z'n stad te plaatsen _O-
:D. Schitterend :)
  dinsdag 24 maart 2015 @ 16:41:49 #96
269692 Divje
brr brr patapim
pi_150989140
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 16:35 schreef Scrummie het volgende:

[..]

:D. Schitterend :)
Heb zin om net zoals jij zei zo'n stadiongebied te maken, maar slaat een beetje als kut op dirk om dat nu al te doen met 9500 inwoners _O- en not enough money ;(
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_150989216

quote:
Because every Pharmacy needs an donutmaker
  dinsdag 24 maart 2015 @ 16:44:37 #98
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_150989249
Voor iedereen die wat inspiratie tekort komt om mooie steden te maken:

  dinsdag 24 maart 2015 @ 16:48:31 #99
269692 Divje
brr brr patapim
pi_150989387
Merk nu pas dat je bij die zonable voetpaden kan instellen dat er wél trucks op rijden.
oh ah toma toma vem vem vem vem
  FOK!fotograaf dinsdag 24 maart 2015 @ 16:49:36 #100
364681 over_hedge
pi_150989422
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 16:48 schreef Divje het volgende:
Merk nu pas dat je bij die zonable voetpaden kan instellen dat er wél trucks op rijden.
is sinds paar dagen ja. Is geupdate
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')