SPOILER: Tip door SuperHarregarreOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alvast een paar mooie features in dit spel.
• Workshop support met duizenden assets (gebouwen, parken, wegen en dergelijke) om je stad mee op te fleuren. En Mods om de functionaliteit van het spel zelf aan te passen. Zie ook het lijstje met de beste mods hier voor een goed begin.
• Maximaal 36km2 aan ruimte om te bouwen, of met mod kan je alle 25 tegels unlocken vor nog veel meer plezier en eventueel een smeltende pc.
• Vaste en volgbare inwoners in je stad, geen statistische weergave en ook geen random agents die maar gewoon overal en nergens gaan wonen.
• Je kan districten maken en in die districten zogeheten policies instellen zodat een beleid voor een verplichte roetfilter alleen in de industrie geld en niet in een woonwijk bijvoorbeeld of maak het zo gek als je zelf wil
• Uitgebreide opties voor wegen, rails, metro, bussen en havens voor je steden.
• Meer klimaten om in te spelen (heeft nog geen effect op het soort huizen die er gebouwd worden helaas) Noordelijk, Warm en TropischSPOILER: KlimatenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Je kan de hele stad hun eigen poep laten drinken.
Must have mods voor nog meer stadplezier
• ChirpFilter, alleen belangrijke chirps, de rest blijft weg
• Zonebare wandelpaden
• Elevated train tracks
• Meer opties om je al aangelegde wegen aan te passen
• Traffic Query tool
• Geen verdwijnende auto's
• Proper hardness (Niet te combineren met despawn)
• First person camera
• Dynamic resolution
• Automatic bulldoze
• 25 tile unlock mod
• Mods en toch achievements
• Tree Brush Mod
• Isometric camera(Niet te combineren met first person camers)
• Terraform tool
• Extended Public Transport UI
• Web Server (gebruiken als 2e monitor met live stats)
• Lane Changer: No left/right turn
Saved Games / Maps
• Circle CitySPOILER: Plaatjes van FOK!kers:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door Qunix op 25-03-2015 13:54:14 ]![]()
Ekte-ekte height data van somewhere random noord Amerika![]()
map-data: http://cl.ly/aLWN/dem-smooth-crop.png (4.7MB png-bestand)
map opgeslagen zoals die nu is (alleen waterniveaus aangepast): http://cl.ly/aKko/North%20American%20River.crp
Hoe je het zelf kan maken: http://scrawkblog.com/201(...)-create-height-maps/
[ Bericht 23% gewijzigd door n8n op 23-03-2015 16:47:16 ]“Specialization is for insects”.—Robert Heinlein![]()
Check! En heb OV UI en Terraform tool toegevoegd.quote:Op maandag 23 maart 2015 17:05 schreef Vinno het volgende:
"Commercial demand fix" mod kan nu uit de OP toch, na de patch?![]()
Toppertjequote:Op maandag 23 maart 2015 17:14 schreef Qunix het volgende:
[..]
Check! En heb OV UI en Terraform tool toegevoegd.oh ah toma toma vem vem vem vem![]()
http://forum.paradoxplaza(...)ow-to-build-a-Busway
Voor degene die nog interesse hebben in het opzetten van een vrije busbaan.![]()
Ik wilde die Medical Tower dinges, maar daarvoor moest je wat gebouwen unlocken. Maar voor die gare gebouwen moest ik weer dingen doen. Zoals de Health onder de 20% krijgen en de Crime boven de 50%. Dat probeerde ik dus, maar toen gingen al mijn citizens dood en ik kreeg nog steeds niet de juiste percentages. Nu sta ik een miljoen in de min
Drie keer raden wie er ook nog eens geen save game heeft...![]()
Dat is toch die artist van Maxis?quote:Op maandag 23 maart 2015 19:32 schreef ElmarO het volgende:
Een nieuwe asset van Gula: http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=412540256
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht![]()
Yup.quote:Op maandag 23 maart 2015 19:33 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Dat is toch die artist van Maxis?![]()
![]()
Echt tof dat ie assets maakt voor Cities, denk dat hij net zo teleurgesteld was in Simcity als meeste spelersquote:
quote:
Ik wil een asset die je ergens afgelegen kunt ploppen met dé caravan
Heb nog geen pizza's op daken gevonden in m'n stad. Hopelijk plopt die snel ergens
Ondertussen met een campus bezig geweestHet gat moet nog vol lopen met water, en rechts moeten nog wat appartementjes gebouwd worden a la studentenwoningen.
Voor sportievelingen, mensen met groene vingers en feestbeesten die op het strand willen liggen. Later moet ik er nog een bieb inpassen maar dat komt wel goed
oh ah toma toma vem vem vem vem![]()
Die afrit upgraden naar gewone snelweg kan wel eens helpen. Iedereen wil linksaf slaan en ze hebben daar maar 1 baan voorquote:Op maandag 23 maart 2015 20:45 schreef Romanus het volgende:
Echt heel logisch denken ze helaas nog niet na.
[ afbeelding ]
Russen zekerquote:Op maandag 23 maart 2015 21:17 schreef Sejt het volgende:
Wie is C:S aan het spelen in het echt?
[ afbeelding ]
Blauw = snelwegbus, pendelt tussen 4 van deze krengen
Groen = Werkbus, gaat rechts richting de industrie
Rood = Stadsbus, gaat links de kuststad in.
Continu volle bussen ook
Net weer een halfuur mee gereden met alle buslijnen
Vind het al heel wat dat er mensen naar die bushalte willen lopen. Hier pakken ze de auto om 4 straten verder naar de winkel te gaan. En ja, ik heb enkele buslijnen aangelegdquote:Op maandag 23 maart 2015 21:55 schreef Divje het volgende:
[..]
Russen zeker
[ afbeelding ]
Blauw = snelwegbus, pendelt tussen 4 van deze krengen
Groen = Werkbus, gaat rechts richting de industrie
Rood = Stadsbus, gaat links de kuststad in.
Continu volle bussen ook
Net weer een halfuur mee gereden met alle buslijnen
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]![]()
quote:Op maandag 23 maart 2015 21:58 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Vind het al heel wat dat er mensen naar die bushalte willen lopen. Hier pakken ze de auto om 4 straten verder naar de winkel te gaan. En ja, ik heb enkele buslijnen aangelegd
Om de 6 huizenblokken knal ik er altijd 1 neer. Staat overal wel volk. En amper auto's op de weg
Maak ook geen ingewikkelde lijnen, dan pakken cims sneller de auto volgens mij.oh ah toma toma vem vem vem vem![]()
Stiekem is dat meerijden best ontspannend.quote:Op maandag 23 maart 2015 21:55 schreef Divje het volgende:
[..]
Russen zeker
[ afbeelding ]
Net weer een halfuur mee gereden met alle buslijnenWat is je car saved percentage? Ik heb namelijk het idee dat ik een aantal buslijnen eens opnieuw moet gaan inrichten, maar of ik daar zin in heb.quote:Op maandag 23 maart 2015 22:01 schreef Divje het volgende:
[..]
Om de 6 huizenblokken knal ik er altijd 1 neer. Staat overal wel volk. En amper auto's op de weg
Maak ook geen ingewikkelde lijnen, dan pakken cims sneller de auto volgens mij.![]()
![]()
gewoon A-B lijnen maken, niet A-B-C-D D-E-F-A lijnenquote:Op maandag 23 maart 2015 22:01 schreef Divje het volgende:
[..]
Maak ook geen ingewikkelde lijnen, dan pakken cims sneller de auto volgens mij.![]()
![]()
Meerijden is leukquote:Op maandag 23 maart 2015 22:03 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Stiekem is dat meerijden best ontspannend.
[..]
Wat is je car saved percentage? Ik heb namelijk het idee dat ik een aantal buslijnen eens opnieuw moet gaan inrichten, maar of ik daar zin in heb., zo zie je de stad ook eens op een andere manier.
Trips saved percentage valt tegen als je kijkt naar alle cims bij haltes
Yup, heb er een paar rond de 50%, maar de meeste hangen rond de 20-25%.quote:Op maandag 23 maart 2015 22:08 schreef Divje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]
Meerijden is leuk, zo zie je de stad ook eens op een andere manier.
Trips saved percentage valt tegen als je kijkt naar alle cims bij haltes![]()
Ik zag hier een Holm (Hölmen?) map, was dat een zelf gefabriceerde map, of?
Of heeft iemand anders nog een leuke map?![]()
![]()
Ik heb deze zelf gedownload om later te proberen. Ziet er gaaf uitquote:Op maandag 23 maart 2015 22:33 schreef einschtein het volgende:
Of heeft iemand anders nog een leuke map?
http://steamcommunity.com(...)searchtext=innsbruck
Daarnaast heb ik zelf een hoogtemap van Trondheim in Noorwegen geïmporteerd, maar ik moet nog alles aanmaken qua wegen, grondstoffen, etc.I love my mispoken words.![]()
Ik heb net met die ground level cam eens rondgelopen, toch een stuk toffer dan ik dachtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht![]()
Verrek, da's eigenlijk nog best slim ook om van het lane switching probleem af te zijnquote:
Ik denk niet dat deze rotonde een hoge verkeersdruk aan kan.quote:
Sluit er eens een cargo treinstation of haven aan, goede test is dat.
Because somehow we mixed up "Goodbye" and "good night"![]()
Juist wel, ik heb het zo neergezet dat alles wat aan komt precies terecht komt waar het heen wil zodat ze elkaar helemaal niet meer tegenkomenquote:Op maandag 23 maart 2015 23:46 schreef Shrewd het volgende:
[..]
Ik denk niet dat deze rotonde een hoge verkeersdruk aan kan.
Sluit er eens een cargo treinstation of haven aan, goede test is dat..
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid![]()
Maar oké, zelfde principe, andere locatie maar met cargotrain station in de buurt.
Vrijheid![]()
Je zou ff met de traffic query mod moeten kijken of ze gebruiken maken van alle lanesquote:Op maandag 23 maart 2015 23:50 schreef jogy het volgende:
Maar oké, zelfde principe, andere locatie maar met cargotrain station in de buurt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Met deze constructie boeit het niet heel erg omdat ze elkaar praktisch niet tegenkomen. Maar ik zal die query tool hoe dan ook wel gebruiken want die is gewoon geilquote:Op maandag 23 maart 2015 23:55 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Je zou ff met de traffic query mod moeten kijken of ze gebruiken maken van alle lanes.
Vrijheid![]()
Wtf, zomaar uit het niets een overstroming. Wie zei dat er geen scenario's waren.
Moet ik potverdikkie nog dijken aan gaan leggen ook.oh ah toma toma vem vem vem vem![]()
Die was van mijquote:Op maandag 23 maart 2015 22:33 schreef einschtein het volgende:
Of heeft iemand anders nog een leuke map?Dat is de heightmap van Stockholm. Ik heb zelf deze maar er staan er meer in de workshop.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg![]()
Draait de verkeerde kant opquote:
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg![]()
Hah, zo lang niet gehoord dit. Ik kan het me niet herinneren, maar, gaat raar klinken dit, ik krijg een gevoel dat het 7 uur 's ochtends is, ik deze toontjes al uren lang achter elkaar heb gehoord en ik denk "oke, toch maar 's slapen nu.".quote:Op maandag 23 maart 2015 23:59 schreef TigerXtrm het volgende:
Deze aanzetten tijdens het spelen en gaan![]()
![]()
![]()
Oké, dit is dan wel weer mijn grootste falen.
Leuk man, no car despawn.
Vrijheid![]()
quote:
niet zelf gemaakt
Wat zou er gebeuren als ik elke kruising op dit ding van stoplichten voorzie
Nu nog niet zoveel aangezien die bus de enige is die 'm gebruikt maar oke.oh ah toma toma vem vem vem vem![]()
Heerlijk!!!quote:Op maandag 23 maart 2015 23:59 schreef TigerXtrm het volgende:
Deze aanzetten tijdens het spelen en gaan![]()
![]()
Je zou bijna denken dat ze het despawnen er met een reden hebben ingebouwdquote:Op dinsdag 24 maart 2015 00:29 schreef jogy het volgende:
Oké, dit is dan wel weer mijn grootste falen.
Leuk man, no car despawn.
[ afbeelding ]Wel leuk voor de extra challenge natuurlijk.
No amount of money ever bought a second of time.![]()
Welke is dit ook al weer op de store? hij ziet er goed uitquote:Op dinsdag 24 maart 2015 00:34 schreef Divje het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
niet zelf gemaakt
Wat zou er gebeuren als ik elke kruising op dit ding van stoplichten voorzie
Nu nog niet zoveel aangezien die bus de enige is die 'm gebruikt maar oke.
http://steamcommunity.com//sharedfiles/filedetails/?id=409429211quote:Op dinsdag 24 maart 2015 01:34 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Welke is dit ook al weer op de store? hij ziet er goed uitoh ah toma toma vem vem vem vem![]()
Hij staat er op. Ben eigenlijk nog niet helemaal tevreden maar halve RSI hier door al dat gekut in blender.
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=413106222
Volgens mij is er ook iets met de LOD maar snap daar niet zoveel van nog.![]()
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.![]()
Het maakt het inderdaad extra uitdagend maar in dit geval heb ik het hele gebied gewoon gesloopt en doe ik het vanavond opnieuw.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 01:18 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Je zou bijna denken dat ze het despawnen er met een reden hebben ingebouwdWel leuk voor de extra challenge natuurlijk.
.
Vrijheid![]()
Denk dat ik vd week maar weer eens opnieuw begin. Heb wel een leuke stad gebouwd met freeform wegen e.d. maar zit nu op 30k en het ziet er niet uit.
Krijg je met voortschrijdend inzicht..
![]()
Hoe supertof is ditquote:Op dinsdag 24 maart 2015 07:49 schreef SuperHarregarre het volgende:
Hij staat er op. Ben eigenlijk nog niet helemaal tevreden maar halve RSI hier door al dat gekut in blender.
![]()
Dank voor het vullen van mijn avond vanavond. Project Gebiedsontwikkeling Stadion gaat vanavond van start![]()
![]()
Ik heb em ook ff op Reddit gezet. Krijg je meer exposure.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 07:49 schreef SuperHarregarre het volgende:
![]()
.
![]()
Knap hoor.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 07:49 schreef SuperHarregarre het volgende:
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 24 maart 2015 09:03 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik heb em ook ff op Reddit gezet. Krijg je meer exposure..
Bedankt.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 08:51 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Hoe supertof is dit
Dank voor het vullen van mijn avond vanavond. Project Gebiedsontwikkeling Stadion gaat vanavond van startIk hoop dat men er plezier van heeft.
Mooiste is dat er dus straks hopelijk in veel steden een Feyenoord-stadion staat.
Tof man!!quote:Op dinsdag 24 maart 2015 07:49 schreef SuperHarregarre het volgende:
![]()
Deze gozer heeft ook een boel toffe gebouwen/industrie gebouwen: Klikje
Ik vind zijn stijl en kleurgebruik echt heel erg tof![]()
![]()
Held, gewoon blender leren gebruiken voor dit spel. Ik ben jaloers. Heb je nog wat tips voor een aspirant beginner?
.
Vrijheid![]()
Hmm, paar dingen die ik heb geleerd na veel drama. Allereerst zou ik in het begin gewoon proberen om een kubus van 8x8x8 in het spel te krijgen. Op dat moment weet je precies wat wel werkt en wat niet werkt.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 09:07 schreef jogy het volgende:
Held, gewoon blender leren gebruiken voor dit spel. Ik ben jaloers. Heb je nog wat tips voor een aspirant beginner?
.
1. De precieze settings voor exporten naar fbx.
In Blender rechts de afmetingen op "metric" zetten. Daarna in Object mode je object selecteren. Daarna export --> fbx. Scale op 100. Selected objects, apply transform, apply modifiers aanvinken. Add leaf bones uitvinken, al weet ik niet of dat strikt noodzakelijk is.
2. Als je gaat UV wrappen eerst in Object mode kijken of je object wel staat op schaal 1.000. Dit kun je checken door sidepanel te openen met "N". Voor de zekerheid kun je ook gewoon altijd even Ctrl-A drukken en dan rotation+scale doen. Daarna pas unwrappen. Dat bezorgde mij in het begin flink wat kopzorgen.
3. UV wrappen is kutter dan het modelen zelf.Bezint voor ge begint, zeg maar.
Ik ben zelf ook nog steeds op zoek naar de beste manier. Ik bedenk me nu net ook dat het misschien makkelijker is om, als je een hoog gebouw maakt, elke verdiepingen een loop cut te maken met Ctrl-R. Zo kun je alle verdiepingen dezelfde texture gebruiken.
4. Bij het modelen niet bang zijn om dingen opnieuw te maken. Stel het ziet er niet goed uit, of er lopen veel lijnen niet symmetrisch, of er zijn teveel faces, gewoon kijken hoe je diezelfde vorm beter kunt maken. Verder is subdivide edge een van mijn favo's nu. Edge selecteren en dan "w" drukken en dan subdivide edge. Daarmee maak je een extra vertex in het midden van je edge. Zo kun je heel snel een driehoek maken bijvoorbeeld.
5. Maak veel gebruik van orthografisch perspectief (numpad 5) en dan met 1,3 (front-view/side-view) en 7 (top-view) kun je goed kijken wat er goed staat en wat niet.
6. Om ervoor te zorgen dat objecten precies gelijk staan kun je "Shift-S" gebruiken. Stel ik wil iets perfect in het midden zetten. Dan doe ik eerst shift-S, cursor to center. Daarna selecteer ik mijn object en doe ik shift-S --> selected to cursor. Dit kun je ook doen met UV-wrap. Echt handig om dingen precies op elkaar te zetten.
Er zijn nog wel wat dingen maar dit zijn wel tips waar ik dagen voor nodig had om uit te vinden.
Dankquote:Op dinsdag 24 maart 2015 09:20 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Hmm, paar dingen die ik heb geleerd na veel drama. Allereerst zou ik in het begin gewoon proberen om een kubus van 8x8x8 in het spel te krijgen. Op dat moment weet je precies wat wel werkt en wat niet werkt.
In Blender rechts de afmetingen op "metric" zetten. Daarna in Object mode je object selecteren. Daarna export --> fbx. Scale op 100. Selected objects, apply transform, apply modifiers aanvinken. Add leaf bones uitvinken, al weet ik niet of dat strikt noodzakelijk is.
2. Als je gaat UV wrappen eerst in Object mode kijken of je object wel staat op schaal 1.000. Dit kun je checken door sidepanel te openen met "N". Voor de zekerheid kun je ook gewoon altijd even Ctrl-A drukken en dan rotation+scale doen. Daarna pas unwrappen. Dat bezorgde mij in het begin flink wat kopzorgen.
Ik ben zelf ook nog steeds op zoek naar de beste manier. Ik bedenk me nu net ook dat het misschien makkelijker is om, als je een hoog gebouw maakt, elke verdiepingen een loop cut te maken met Ctrl-R. Zo kun je alle verdiepingen dezelfde texture gebruiken.
4. Bij het modelen niet bang zijn om dingen opnieuw te maken. Stel het ziet er niet goed uit, of er lopen veel lijnen niet symmetrisch, of er zijn teveel faces, gewoon kijken hoe je diezelfde vorm beter kunt maken. Verder is subdivide edge een van mijn favo's nu. Edge selecteren en dan "w" drukken en dan subdivide edge. Daarmee maak je een extra vertex in het midden van je edge. Zo kun je heel snel een driehoek maken bijvoorbeeld.
5. Maak veel gebruik van orthografisch perspectief (numpad 5) en dan met 1,3 (front-view/side-view) en 7 (top-view) kun je goed kijken wat er goed staat en wat niet.
6. Om ervoor te zorgen dat objecten precies gelijk staan kun je "Shift-S" gebruiken. Stel ik wil iets perfect in het midden zetten. Dan doe ik eerst shift-S, cursor to center. Daarna selecteer ik mijn object en doe ik shift-S --> selected to cursor. Dit kun je ook doen met UV-wrap. Echt handig om dingen precies op elkaar te zetten.
Er zijn nog wel wat dingen maar dit zijn wel tips waar ik dagen voor nodig had om uit te vinden.. Vanavond weer ff blender opstarten en kijken wat ik kan doen.
Vrijheid![]()
Oja, en voor je gaat exporten altijd checken of je origin goed staat, anders is het in Skylines zo lastig. Object selecteren --> Shift-S --> Cursor to center --> Shift-S --> selection to cursor.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 09:31 schreef jogy het volgende:
[..]
Dank. Vanavond weer ff blender opstarten en kijken wat ik kan doen.
Al moet je soms bij het importen in Skylines nog wel dat vinkje aanzetten bij de bottom nog-wat. (Is maar 1 optie, ben de naam even vergeten.)
En voor de export maak ik altijd een extra save met andere naam, zodat ik niet per ongeluk m'n gebouw vernachel. Over die "test-save" even een snelle uv wrap gooien (maakt niet uit of het een goede of slechte wrap is), daarna gewoon even een 1024x1024 of 512x512 lege texture maken in PSD en die test-save_d.png noemen. Daarna die twee bestanden in de import-map gooien en dan zou 't moeten werken. Maar als je problemen hebt, laat 't gewoon weten.
Ziet er tof uit zo.quote:Op maandag 23 maart 2015 22:08 schreef Divje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]
Meerijden is leuk, zo zie je de stad ook eens op een andere manier.
Trips saved percentage valt tegen als je kijkt naar alle cims bij haltes![]()
![]()
quote:Op dinsdag 24 maart 2015 09:20 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Hmm, paar dingen die ik heb geleerd na veel drama. Allereerst zou ik in het begin gewoon proberen om een kubus van 8x8x8 in het spel te krijgen. Op dat moment weet je precies wat wel werkt en wat niet werkt.
Er zijn nog wel wat dingen maar dit zijn wel tips waar ik dagen voor nodig had om uit te vinden.Misschien een idee om dit in de OP te zetten in een spoilertje ofzo? Desnoods wil ik het wel even wat opleuken en de stappen verwerken in een tutorial flyer dingetje.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 09:36 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Oja, en voor je gaat exporten altijd checken of je origin goed staat, anders is het in Skylines zo lastig. Object selecteren --> Shift-S --> Cursor to center --> Shift-S --> selection to cursor.
Al moet je soms bij het importen in Skylines nog wel dat vinkje aanzetten bij de bottom nog-wat. (Is maar 1 optie, ben de naam even vergeten.)
En voor de export maak ik altijd een extra save met andere naam, zodat ik niet per ongeluk m'n gebouw vernachel. Over die "test-save" even een snelle uv wrap gooien (maakt niet uit of het een goede of slechte wrap is), daarna gewoon even een 1024x1024 of 512x512 lege texture maken in PSD en die test-save_d.png noemen. Daarna die twee bestanden in de import-map gooien en dan zou 't moeten werken. Maar als je problemen hebt, laat 't gewoon weten.
In ieder geval heel tof dat je dit zo even hebt uitgelegdDat scheelt ons weer.
![]()
Gisteren is mijn stadje ermee opgehouden nadat al mijn stroomgeneratoren "not enough fuel" hadden. Ze waren allemaal zeer goed bereikbaar en nergens stonden file's.
Iemand een idee hoe dit kan? Voordat ik straks met hetzelfde probleem zit in de nieuwe stad
Kindness![]()
windmolens all the wayquote:Op dinsdag 24 maart 2015 11:24 schreef GeorgeMichael het volgende:
Gisteren is mijn stadje ermee opgehouden nadat al mijn stroomgeneratoren "not enough fuel" hadden. Ze waren allemaal zeer goed bereikbaar en nergens stonden file's.
Iemand een idee hoe dit kan? Voordat ik straks met hetzelfde probleem zit in de nieuwe stad![]()
![]()
Heb je vrachtstations gebouwd?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 11:24 schreef GeorgeMichael het volgende:
Iemand een idee hoe dit kan? Voordat ik straks met hetzelfde probleem zit in de nieuwe stadIedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid![]()
Is deze downloadbaar? Lijkt me ideaal!quote:Op maandag 23 maart 2015 23:50 schreef jogy het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]![]()
Kan je goed zelf maken hoor, zal denk ik ook wel ergens te vinden zijn. Die van mij is iig geen assetquote:Op dinsdag 24 maart 2015 12:02 schreef Zocalo het volgende:
[..]
Is deze downloadbaar? Lijkt me ideaal!.
Gewoon goed nadenken waar je je op en afrit neergooit en niet bang zijn om ook de binnenkant van de ring te gebruiken.
Vrijheid![]()
quote:Op dinsdag 24 maart 2015 07:49 schreef SuperHarregarre het volgende:
![]()
![]()
![]()
nice nice nice
De 3D Blender tutorial mag naar mij ge PM't worden, zet ik hem in de OP.
Ik ga ook wat proberen. Lijkt me tof! Is Blender te doen voor iemand die nooit iets gedaan heeft met 3D modelling?![]()
Ik had voorheen alleen maar maps gemaakt voor Half-Life en CS, dus het is wel te doen op zich.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 12:19 schreef Qunix het volgende:
De 3D Blender tutorial mag naar mij ge PM't worden, zet ik hem in de OP.
Ik ga ook wat proberen. Lijkt me tof! Is Blender te doen voor iemand die nooit iets gedaan heeft met 3D modelling?
Heb vandaag en morgen niet zoveel tijd maar zal in de loop van de week kijken of ik een simpel proces kan neerpennen van begin in Blender tot het eindproduct met:
1. Blender model / settings voor Skylines.
2. UV wrap / texturen.
3. Export naar Skylines.
Voorop staat dat ik zelf ook nog vrij nieuw ben, dus vooral bij modelen/texturen zullen er vast nog betere manieren zijn dan ik tot nu toe heb ontdekt. Enige wat ik kan aangeven is een manier waarop het lukt, maar er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden.
Godsamme het houdt niet opquote:Op dinsdag 24 maart 2015 09:19 schreef Binamin het volgende:
http://www.reddit.com/r/C(...)k_two_musthave_mods/
No amount of money ever bought a second of time.![]()
Zo grappig. Telkens op mijn werk schrijf ik de mods op die ik wil downloaden als ik Fok en Reddit langs ga. Als ik dan thuis ben, dan zoek ik ze allemaal op en download ik ze.
Elke dag is er wel iets bij. Wel jammer dat steam op mijn werk is geblokkeerd.![]()
Vetquote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:03 schreef Kreator het volgende:
http://gfycat.com/WarmLegitimateFlyingfox![]()
![]()
Zit er nu al een paar minuten naar te staren. De wegen zijn zowel het grootste probleem als het grootste genot.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:03 schreef Kreator het volgende:
http://gfycat.com/WarmLegitimateFlyingfox
Nice...quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:03 schreef Kreator het volgende:
http://gfycat.com/WarmLegitimateFlyingfox[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]![]()
Geweldig. Tuurlijk kan het altijd beter, maar ondanks de beperkingen betreft grootte etc ziet hij er prachtig uit.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 07:49 schreef SuperHarregarre het volgende:
![]()
De Kuip![]()
![]()
Hele dag verheugd om te spelen, nu ben ik eindelijk klaar met werk en heb ik barstende koppijn.
Dan maar genieten van de creativiteit van anderen.![]()
Wel tof SuperHarregarre; je staat in de top10 van de reddit artikelen van cities. Of zie ik dat niet goed? Totaal geen verstand van reddit.
http://www.reddit.com/r/CitiesSkylines/ < plekje 9![]()
![]()
Hehe, die persoon die weigert dit stadion in z'n stad te plaatsenquote:Op dinsdag 24 maart 2015 16:23 schreef Scrummie het volgende:
Wel tof SuperHarregarre; je staat in de top10 van de reddit artikelen van cities. Of zie ik dat niet goed? Totaal geen verstand van reddit.
http://www.reddit.com/r/CitiesSkylines/ < plekje 9
Vast een Romeinquote:Op dinsdag 24 maart 2015 16:24 schreef Divje het volgende:
[..]
Hehe, die persoon die weigert dit stadion in z'n stad te plaatsen![]()
![]()
quote:Op dinsdag 24 maart 2015 16:24 schreef Divje het volgende:
[..]
Hehe, die persoon die weigert dit stadion in z'n stad te plaatsen. Schitterend
![]()
![]()
Heb zin om net zoals jij zei zo'n stadiongebied te maken, maar slaat een beetje als kut op dirk om dat nu al te doen met 9500 inwonersquote:en not enough money
Merk nu pas dat je bij die zonable voetpaden kan instellen dat er wél trucks op rijden.oh ah toma toma vem vem vem vem![]()
is sinds paar dagen ja. Is geupdatequote:Op dinsdag 24 maart 2015 16:48 schreef Divje het volgende:
Merk nu pas dat je bij die zonable voetpaden kan instellen dat er wél trucks op rijden.Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: