Is dit een reactie op mij?quote:Op zondag 22 maart 2015 23:00 schreef Mshauri het volgende:
Platen moet je ook in een platenzaak kopen, niet online.
Eens. Was vorige week in een platenzaak waar ik meteen koffie aangeboden kreegquote:Op zondag 22 maart 2015 23:00 schreef Mshauri het volgende:
Platen moet je ook in een platenzaak kopen, niet online.
Waar denk je dat ik vanmiddag geweest ben dan?quote:
De woonkamer, hooguit het balkonquote:Op zondag 22 maart 2015 23:02 schreef eriksd het volgende:
[..]
Waar denk je dat ik vanmiddag geweest ben dan?
Aha.quote:
Soundcloud, voor nood-Toto.quote:Op zondag 22 maart 2015 22:57 schreef Mshauri het volgende:
Youtube werkt nog steeds niet.
WAAR MOET IK ANDERS TOTO LUISTEREN JONGONS
Dat klopt, maar het "niet op internet kopen" kwam een beetje uit de lucht vallen. Misschien projectie van Mshauri.quote:Op zondag 22 maart 2015 23:04 schreef Yreal het volgende:
[..]
Jij bent de enige die steeds over die platen bezig is...
Dank Valid.quote:Op zondag 22 maart 2015 23:06 schreef Valid het volgende:
[..]
Waar leid je uit af dat ie online heeft gekeken?
Kan je ermee zitten?quote:Op zondag 22 maart 2015 23:06 schreef Joosie200 het volgende:
Ben benieuwd wat Bartje vindt van Erik zijn kaapgedrag
Nope. Goede tent?quote:Op zondag 22 maart 2015 23:05 schreef eriksd het volgende:
Tchock, ben jij hier wel eens geweest?
http://www.recordfriendamsterdam.nl/
fokkers dit datquote:Op zondag 22 maart 2015 23:06 schreef Valid het volgende:
[..]
Waar leid je uit af dat ie online heeft gekeken?
Neuh, ben gewoon benieuwd naar Bartje zijn bevindingen. Een verzameling belastingwetten toevoegen is heiligschennis in zijn ogen natuurlijkquote:
Geen idee. Ik ga wel eens kijken.quote:
Als ik in Amsterdam in een platenwinkel kom is het altijd Concerto. Heel groot aanbod nieuw en tweedehands, aardige medewerkers en bestellen ook alles voor je wat je wil hebben, wat je eventueel in een andere vestiging op kunt halen (wat handig is voor mij, want er zit er een in Zwolle).quote:
Dat boek heb ik echt nooit gebruikt, waren zulke goede samenvattingen van.quote:Op zondag 22 maart 2015 23:09 schreef Joosie200 het volgende:
Ben nu Danni Lowinski aan het kijken, zie ik opeens dit voorbij komen
Lekker goaltje inderdaad. Fijn ook dat Barça gewonnen heeft, ik gun die Madrilenen de titel echt niet.quote:
Welk vak werd dat überhaupt voor voorgeschreven? Lijkt me totaal geen nuttig boek voor een universitaire rechtenstudie eigenlijk.quote:Op zondag 22 maart 2015 23:11 schreef Henrys het volgende:
[..]
Dat boek heb ik echt nooit gebruikt, waren zulke goede samenvattingen van.
Vond het echt onmogelijk om doorheen te komen, je zou denken dat de literatuur moeilijker zou worden naarmate de studie vordert
Goed idee. Suggesties? Vrouwe Justitiaquote:Op zondag 22 maart 2015 23:09 schreef Valid het volgende:
[..]
Kan je die hele Kluwer niet gewoon uit de OP flikkeren? Tijd voor iets nieuws.
Algemene rechtswetenschappenquote:Op zondag 22 maart 2015 23:11 schreef Tchock het volgende:
[..]
Welk vak werd dat überhaupt voor voorgeschreven? Lijkt me totaal geen nuttig boek voor een universitaire rechtenstudie eigenlijk.
Van mij mag die hele OP wel flink opgeschoond maar ik heb helaas geen alleenrecht hier.quote:Op zondag 22 maart 2015 23:12 schreef eriksd het volgende:
[..]
Goed idee. Suggesties? Vrouwe Justitia?
Gewoon de banner en "geen cursisten gaarne"quote:Op zondag 22 maart 2015 23:12 schreef eriksd het volgende:
[..]
Goed idee. Suggesties? Vrouwe Justitia?
Dat zou mijn voorkeur genieten.quote:Op zondag 22 maart 2015 23:13 schreef Yreal het volgende:
[..]
Gewoon de banner en "geen cursisten gaarne"
Welke bestemmingen? Wil weleens el cheapo naar Portugal/Spanje of Italiëquote:Op zondag 22 maart 2015 23:27 schreef Yreal het volgende:
Ryanair heeft weer el cheapo actie. Retourtjes voor 18 euro enzo
Zit heel veel tussen, zelf even trial and error gaan stoeien. In principe kan je overal wel heen.quote:Op zondag 22 maart 2015 23:31 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Welke bestemmingen? Wil weleens el cheapo naar Portugal/Spanje of Italië
Dank voor de heads-up, eens zien wat er in april te boeken valt.quote:Op zondag 22 maart 2015 23:31 schreef Yreal het volgende:
[..]
Zit heel veel tussen, zelf even trial and error gaan stoeien. In principe kan je overal wel heen.
Vanuit NL zijn brussel, charleroi en weeze ook prima aan te rijden.quote:Op zondag 22 maart 2015 23:32 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Dank voor de heads-up, eens zien wat er in april te boeken valt.
Je bent weer in een reisstemming.quote:Op zondag 22 maart 2015 23:27 schreef Yreal het volgende:
Ryanair heeft weer el cheapo actie. Retourtjes voor 18 euro enzo
Ik wil graag naar Paaseiland. 18 euro retour lijkt me prima prijsje.quote:Op zondag 22 maart 2015 23:31 schreef Yreal het volgende:
[..]
Zit heel veel tussen, zelf even trial and error gaan stoeien. In principe kan je overal wel heen.
Ga lekker zelf paaseieren verstoppen in je achtertuin.quote:Op zondag 22 maart 2015 23:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik wil graag naar Paaseiland. 18 euro retour lijkt me prima prijsje.
Het gaat om dat eiland, niet om de naam.quote:Op zondag 22 maart 2015 23:37 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ga lekker zelf paaseieren verstoppen in je achtertuin.
immer. Van de zomer op de motor naar kroatie ofzo, en dan op de brommer naar oslo.quote:Op zondag 22 maart 2015 23:35 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Je bent weer in een reisstemming.
No shit. Paaseiland lijkt voor zo'n 1400 te kunnen.quote:Op zondag 22 maart 2015 23:37 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het gaat om dat eiland, niet om de naam.
Maar jij zeiquote:Op zondag 22 maart 2015 23:40 schreef Yreal het volgende:
[..]
No shit. Paaseiland lijkt voor zo'n 1400 te kunnen.
quote:
Wat zegt je boek/wed?quote:Op zondag 22 maart 2015 23:45 schreef Tchock het volgende:
Is er nog iemand hier die iets van erfrecht weet?
Alsof dat ooit gaat gebeuren.quote:Op zondag 22 maart 2015 23:38 schreef Joosie200 het volgende:
Ze mogen snel met die ¤18 tickets naar Amerika komen trouwens
14 euro zelfs, nog goedkoper dan cityhoppenquote:Op zondag 22 maart 2015 23:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
http://www.welingelichtek(...)amerika-vliegen.html
Ja, dat weet ik. En bleek niet haalbaar.quote:Op zondag 22 maart 2015 23:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
Die ceo blaat altijd wat om het nieuws te halen. Vuige baas is datquote:Op zondag 22 maart 2015 23:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nou ja, voor 14 euro gaat dat inderdaad niet lukken. Maar ik denk dat het wel kan voor een veel lager bedrag dan de grote airlines het nu doen.quote:Op zondag 22 maart 2015 23:48 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik. En bleek niet haalbaar.
Een of andere Noorse maatschappij opereert op de bodem en dan is het 150 pond oid. Maargoed: overal voor bijbetalen.quote:Op zondag 22 maart 2015 23:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nou ja, voor 14 euro gaat dat inderdaad niet lukken. Maar ik denk dat het wel kan voor een veel lager bedrag dan de grote airlines het nu doen.
Norwegian doet het nu voor 160 geloof ik.quote:Op zondag 22 maart 2015 23:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nou ja, voor 14 euro gaat dat inderdaad niet lukken. Maar ik denk dat het wel kan voor een veel lager bedrag dan de grote airlines het nu doen.
Precies. Dat is toch al een fractie van wat KLM vraagt? Dat je overal voor moet bijbetalen lijkt me dan niet meer dan logisch. Dat is de keerzijde van heel goedkoop vliegen.quote:Op zondag 22 maart 2015 23:50 schreef eriksd het volgende:
[..]
Een of andere Noorse maatschappij opereert op de bodem en dan is het 150 pond oid. Maargoed: overal voor bijbetalen.
Tja, dat bezwaar heeft iedereen altijd op die lowbudget toko's. Maar ik ga wel lekker met mijn benen in mijn nek zitten als ik voor zulke bedragen kan vliegen.quote:Op zondag 22 maart 2015 23:50 schreef eriksd het volgende:
[..]
Een of andere Noorse maatschappij opereert op de bodem en dan is het 150 pond oid. Maargoed: overal voor bijbetalen.
Dat snap ik ook echt niet. Altijd als het gesprek op budgetairliners komt is er wel iemand die zegt "ja, maar dan moet je wel overal voor bijbetalen..." Dus? Lekker boeiendquote:Op zondag 22 maart 2015 23:51 schreef Yreal het volgende:
[..]
Tja, dat bezwaar heeft iedereen altijd op die lowbudget toko's.
Gewoon een boterham meenemen en handbagage.quote:Op zondag 22 maart 2015 23:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat snap ik ook echt niet. Altijd als het gesprek op budgetairliners komt is er wel iemand die zegt "ja, maar dan moet je wel overal voor bijbetalen..." Dus? Lekker boeiendGewoon zorgen dat je goed van te voren weet wat de kosten zijn inclusief eventuele bijbetalingen en dat is dan nog een stuk lager dan de prijs van een andere airliner.
Ik niet. Ik wil wel wat comfort hebben.quote:Op zondag 22 maart 2015 23:51 schreef Yreal het volgende:
[..]
Tja, dat bezwaar heeft iedereen altijd op die lowbudget toko's. Maar ik ga wel lekker met mijn benen in mijn nek zitten als ik voor zulke bedragen kan vliegen.
Als je ziet wat het prijsverschil is en hoe lang je voor een citytrip in het vliegtuig zit vind ik dat niet de moeite waard. Rome vlieg je nog geen 2,5 uur, dan interesseert het me niet zo veel dat ik niets te eten en weinig beenruimte heb aan boord. Soms zit ik langer in de trein dan dat.quote:Op zondag 22 maart 2015 23:56 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Ik niet. Ik wil wel wat comfort hebben.
Ja, lekker 3x zoveel betalen terwijl die stoelen toch te klein zijn.quote:Op zondag 22 maart 2015 23:56 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Ik niet. Ik wil wel wat comfort hebben.
Ik niet.quote:Op zondag 22 maart 2015 23:51 schreef Yreal het volgende:
[..]
Tja, dat bezwaar heeft iedereen altijd op die lowbudget toko's. Maar ik ga wel lekker met mijn benen in mijn nek zitten als ik voor zulke bedragen kan vliegen.
Tsja. Zat mensen die ook met een redelijk inkomen nog steeds op een paar tientjes goedkoper lopen te loeren. Ik snap dat niet.quote:
Andere prioriteiten. Sommige mensen vinden het fijn om geld te besparen op dingen waar ze dat makkelijk op zouden kunnen missen. Ik snap het ook nooit als mensen met een prima inkomen boodschappen bij verschillende winkels doen om hier en daar een paar cent af te schaven.quote:Op maandag 23 maart 2015 00:05 schreef eriksd het volgende:
[..]
Tsja. Zat mensen die ook met een redelijk inkomen nog steeds op een paar tientjes goedkoper lopen te loeren. Ik snap dat niet.
Dan de ouwe ikea baas. Die schijnt 's avonds zijn kantoor af te lopen om overal het licht uit te doen waar niemand is om geld te besparenquote:Op maandag 23 maart 2015 00:05 schreef eriksd het volgende:
[..]
Tsja. Zat mensen die ook met een redelijk inkomen nog steeds op een paar tientjes goedkoper lopen te loeren. Ik snap dat niet.
Daar kan ik mij dan ook weer aan ergeren, die verspilling van energie.quote:Op maandag 23 maart 2015 00:07 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dan de ouwe ikea baas. Die schijnt 's avonds zijn kantoor af te lopen om overal het licht uit te doen waar niemand is om geld te besparen
he?quote:Op maandag 23 maart 2015 00:08 schreef Tchock het volgende:
Hahaha Yreal kan het echt nooit goed doen bij Erik
Goeie shit wel, ik had die andere (Paprika en Cream & Onion ofzo?).quote:Op maandag 23 maart 2015 00:03 schreef Tchock het volgende:
Dit is echt heel raar. Wel lekker.
[ afbeelding ]
Twee verschillende chipsen in één zak.
Oh, dat klinkt ook goed. Die zag ik niet. Mijn AH heeft wel allerlei nieuwe dingen, ook bergen speciaalbierquote:Op maandag 23 maart 2015 00:10 schreef Blistering het volgende:
[..]
Goeie shit wel, ik had die andere (Paprika en Cream & Onion ofzo?).
Die kende ik ook niet.quote:Overigens moest ik net uitleggen aan een gozer met wie ik in een projectgroepje zit wat APA-normen zijn. Treurigheid.
Kapen weinig problemen mee. Gr grquote:Op zondag 22 maart 2015 23:06 schreef Joosie200 het volgende:
Ben benieuwd wat Bartje vindt van Erik zijn kaapgedrag
Bij ons voor Inleiding in de rechtswetenschappen I. Was best wel makkelijk te lezen boek, niet echt handboek. Wel handig voor de basis?quote:Op zondag 22 maart 2015 23:11 schreef Tchock het volgende:
[..]
Welk vak werd dat überhaupt voor voorgeschreven? Lijkt me totaal geen nuttig boek voor een universitaire rechtenstudie eigenlijk.
Wij hadden wel inleiding in de rechtswetenschappen maar dat ging in mijn herinnering veel meer over wat recht en regels eigenlijk zijn, niet zozeer over dat er in Nederland civiel, straf- en bestuursrecht is.quote:Op maandag 23 maart 2015 00:21 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Bij ons voor Inleiding in de rechtswetenschappen I. Was best wel makkelijk te lezen boek, niet echt handboek. Wel handig voor de basis?
Tja, dat is ook logisch.. bij ons werden echter beide gecombineerd. Dus wat is recht, wat zijn regels, welke bronnen hebben wij, dit en dat + de basis van civiel, straf en bestuurs. Echt basis dingen van zoveel rechtbanken, hoger beroep, besluit, dat soort basis begrippen.quote:Op maandag 23 maart 2015 00:22 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wij hadden wel inleiding in de rechtswetenschappen maar dat ging in mijn herinnering veel meer over wat recht en regels eigenlijk zijn, niet zozeer over dat er in Nederland civiel, straf- en bestuursrecht is.
quote:Op maandag 23 maart 2015 00:18 schreef Boterbartje het volgende:
Erik, flikker eens een eind op met je windmill. Idioot.
Ah, Twente heeft zijn eigen tijdzonequote:
Ja ach, ik was nog beetje druk. Had wat documenten opgevraagd bij instanties, die ik graag als akte wou nemen in een zaak.. maar ik wist niet hoe je van die dingen zwart maakte in PDF. Dus alles met de hand zwart gemaakt en weer ingescannedquote:Op maandag 23 maart 2015 00:24 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
[..]
Ah, Twente heeft zijn eigen tijdzoneGoeiesmorgens B, trusten
BZV is een hoax hé. Beetje pochen dat boeren niet aan de vrouw komen, terwijl volgens Linda bij Miljoenenjacht maar 15% daadwerkelijk single is en op zoek is naar een relatie als werkende boer tussen de 25-65 jaar oudquote:
APA-normen. Dat is een gevaarlijke term als er fiscalisten in de buurt zijn. Of Starbucks.quote:Op maandag 23 maart 2015 00:10 schreef Blistering het volgende:
[..]
Goeie shit wel, ik had die andere (Paprika en Cream & Onion ofzo?).
Overigens moest ik net uitleggen aan een gozer met wie ik in een projectgroepje zit wat APA-normen zijn. Treurigheid.
Beantwoord deze vragen in de antwoordtabel op de volgende pagina (motiveren is niet nodig).quote:Op maandag 23 maart 2015 00:22 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wij hadden wel inleiding in de rechtswetenschappen maar dat ging in mijn herinnering veel meer over wat recht en regels eigenlijk zijn, niet zozeer over dat er in Nederland civiel, straf- en bestuursrecht is.
Gelukkig heb ik nog nooit een fiscalist ontmoet, en dat wil ik graag zo houden.quote:Op maandag 23 maart 2015 00:28 schreef eriksd het volgende:
[..]
APA-normen. Dat is een gevaarlijke term als er fiscalisten in de buurt zijn. Of Starbucks.
quote:Op maandag 23 maart 2015 00:29 schreef Blistering het volgende:
[..]
Gelukkig heb ik nog nooit een fiscalist ontmoet, en dat wil ik graag zo houden.
Ja, al die eerste vragen hadden wij dus ook, maar geen specifieke juridisch-inhoudelijke vragen.quote:
Jup, ik vond het geen flikker aan. Beetje zo half half allemaal...quote:
Blablabla. Linda heeft d'r ook geen verstand van.quote:Op maandag 23 maart 2015 00:28 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
BZV is een hoax hé. Beetje pochen dat boeren niet aan de vrouw komen, terwijl volgens Linda bij Miljoenenjacht maar 15% daadwerkelijk single is en op zoek is naar een relatie als werkende boer tussen de 25-65 jaar oud
*Mijd. Hoewel deze wel lastig is.quote:Op maandag 23 maart 2015 00:30 schreef Joosie200 het volgende:
[..]Mijdt de UvA dan maar vast en welke Fok!Meeting dan ook
Succes.quote:Op maandag 23 maart 2015 00:29 schreef Blistering het volgende:
[..]
Gelukkig heb ik nog nooit een fiscalist ontmoet, en dat wil ik graag zo houden.
Grootste klapjosti was vorige week, trololo 2 miljoen in zijn kofferquote:Op maandag 23 maart 2015 00:30 schreef Boterbartje het volgende:
Bij miljoenenjacht trouwens echt een josti vandaag.
Weber, leuk spul. Die van ons is compleet uit elkaar geroest ondertussen. Zou niet mogen..quote:Op maandag 23 maart 2015 00:32 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Grootste klapjosti was vorige week, trololo 2 miljoen in zijn koffer![]()
Wou dat ik liever als publiek in de studio zat van vanavond, gewoon een chille Weber BBQ mee naar huis
Dat verwacht ik niet te hebben, aangezien het voornemen is om een master op de UvA te gaan volgen.quote:
Dat is nog zacht uitgedruktquote:Op maandag 23 maart 2015 00:33 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Maar zonder hoes in de regen laten staan is ook niet bevorderlijk denk ik.
Ja god, in principe is geëmailleerd en zijn de metalen onderdeel van gealuminiseerd staal (whatever that means)... nu is alles wat aluminium moet zijn gewoon brosse koek die kruimeltquote:
UvAquote:Op maandag 23 maart 2015 00:33 schreef Blistering het volgende:
[..]
Dat verwacht ik niet te hebben, aangezien het voornemen is om een master op de UvA te gaan volgen.
En blijkbaar wemelt het daar van de fiscalisten.
Toppie!quote:Op maandag 23 maart 2015 00:35 schreef Tchock het volgende:
Ik ben echt super goed in het uitrekenen van erfdelen als ik mezelf met mijn medestudenten vergelijk.
Dit. Maar altijd beter dan RUGquote:
6 max.quote:
Ik weet het. Ik baal er ook van.quote:
Alles voor de ....quote:Op maandag 23 maart 2015 00:35 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
nu is alles wat aluminium moet zijn gewoon brosse koek die kruimelt
Oohje, de 30% regeling. Let op die 150 km hè?!quote:
Watquote:Op maandag 23 maart 2015 00:37 schreef eriksd het volgende:
[..]
Oohje, de 30% regeling. Let op die 150 km hè?!
Boeie. Ik wil zo'n Weber GBS nuquote:
Ga met je cijfers v/d uni bij de familie langs zoals je vast vroeger ook deed met je schoolrapportenquote:
whahahahahaquote:Op maandag 23 maart 2015 00:38 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Ga met je cijfers v/d uni bij de familie langs zoals je vast vroeger ook deed met je schoolrapporten
Google maar op 30% regeling, onnozele Henk.quote:
Dat is echt een topidee. Ik ga eens uitzoeken of ik een hangmat op mijn balkon kan maken.quote:Op maandag 23 maart 2015 00:41 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Trouwens: hangmat kan ook weer naar buiten
Toch geen Hangmat 2 arrest tot gevolg hebbend hé met jou en Crack in de hoofdrolquote:Op maandag 23 maart 2015 00:42 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat is echt een topidee. Ik ga eens uitzoeken of ik een hangmat op mijn balkon kan maken.
Oh, daar heb ik wel over geleerd bij Europees belastingrecht geloof ik. Conclusie van de docent van dienst was dat het allemaal maar grote onzin was met een volkomen arbitraire 150km-grens. En iets met dat België geen groot land was dus dat je dan bijna in Frankrijk moest wonen.quote:Op maandag 23 maart 2015 00:41 schreef eriksd het volgende:
[..]
Google maar op 30% regeling, onnozele Henk.
Ik heb een luilak. Dat is wel echt de shit. Die bieden trouwens ook muurophanging etc aan. Ik heb zelf in zo'n standaard, lekker op het gras.quote:Op maandag 23 maart 2015 00:42 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat is echt een topidee. Ik ga eens uitzoeken of ik een hangmat op mijn balkon kan maken.
Het ligt allemaal wat genuanceerderquote:Op maandag 23 maart 2015 00:43 schreef Tchock het volgende:
[..]
Oh, daar heb ik wel over geleerd bij Europees belastingrecht geloof ik. Conclusie van de docent van dienst was dat het allemaal maar grote onzin was met een volkomen arbitraire 150km-grens. En iets met dat België geen groot land was dus dat je dan bijna in Frankrijk moest wonen.
De details zijn me ergens onderweg ontglipt.
Ach, over 10 jaar lach je erom dat je nu voor 16GB 8 euro hebt neergelegdquote:Op maandag 23 maart 2015 00:45 schreef Boterbartje het volgende:
Vandaag overigens een USB stickje 16GB gekocht voor 8 euro, super compact. Ik had even een USB'tje nodig, ding hing toevallig bij de kassa.
Toen herinnerde ik mij dat ik 10 jaar terug ofzo een USB van 64mb voor 60 euro had gekocht
quote:Op maandag 23 maart 2015 00:45 schreef Boterbartje het volgende:
Vandaag overigens een USB stickje 16GB gekocht voor 8 euro, super compact. Ik had even een USB'tje nodig, ding hing toevallig bij de kassa.
Toen herinnerde ik mij dat ik 10 jaar terug ofzo een USB van 64mb voor 60 euro had gekocht
quote:
Wacht hoe oud ben jij in godsnaamquote:Op maandag 23 maart 2015 00:48 schreef Joosie200 het volgende:
En dan te bedenken dat ik 20 jaar geleden nog zat te kutten met floppies in MS-DOS v3.11 beetje 10 floppies erdoorheen jagen om games geinstalleerd te krijgen. Waar blijft de tijd. Of 15 jaar terug een MP3-spelertje op de kop tikken met een whopping 128MB geheugen
Hoeft niet, kan wel.quote:Op maandag 23 maart 2015 00:50 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja als je 20 jaar geleden games installeerde moet je bijna of rond de 30 zijn.
Maar dan installeerde je ze niet zelf, en terwijl je dat deed was je waarschijnlijk ook geen 8 of jonger, en dan wist je echt niet meer dat het MS DOS versie 3.11 was.quote:Op maandag 23 maart 2015 00:52 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Hoeft niet, kan wel.Kan er ook vroeg bij geweest zijn om bij tig lui over de vloer te komen om her en der de nieuwste games te spelen
Mwoah, zat toch echt al op mijn 6e te gamen heur. Welke variant het precies meer was das mij niet echt bijgebleven nee, anders dan dat een GUI non-existent was. Gewoon rechtstreeks commando's inkloppen ftwquote:Op maandag 23 maart 2015 00:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar dan installeerde je ze niet zelf, en terwijl je dat deed was je waarschijnlijk ook geen 8 of jonger, en dan wist je echt niet meer dat het MS DOS versie 3.11 was.
Dus je bent 26?quote:Op maandag 23 maart 2015 00:57 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Mwoah, zat toch echt al op mijn 6e te gamen heur. Welke variant het precies meer was das mij niet echt bijgebleven nee, anders dan dat een GUI non-existent was. Gewoon rechtstreeks commando's inkloppen ftw
Ach, heb het ooit in deze reeks wel laten vallen. Dacht dat je met jouw skills de voorgaande topics wel was gaan afstruinen in een paar milisecondesquote:Op maandag 23 maart 2015 00:58 schreef Tchock het volgende:
[..]
Laat maar als je het niet wil zeggen.
Ik heb wel wat beters te doen, dank je hartelijk. Morgenochtend tentamen.quote:Op maandag 23 maart 2015 01:00 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Ach, heb het ooit in deze reeks wel laten vallen. Dacht dat je met jouw skills de voorgaande topics wel was gaan afstruinen in een paar milisecondes
Justem, studeer ze dan nog even en pen ze morgenochtendquote:Op maandag 23 maart 2015 01:00 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb wel wat beters te doen, dank je hartelijk. Morgenochtend tentamen.
Welk vak?quote:Op maandag 23 maart 2015 01:00 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb wel wat beters te doen, dank je hartelijk. Morgenochtend tentamen.
Ach... Niet heel erg spannend. Ben een beetje bang voor wat er nog komen gaat want het is al behoorlijk ingewikkeld en gedetailleerd en we moeten nog acht collegeweken.quote:
Wie er bevoegd is over de goederen van de nalatenschap na het openvallen te beschikken als er in 2002 bij codicil een executeur is benoemd.quote:
Executeur toch?quote:Op maandag 23 maart 2015 13:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wie er bevoegd is over de goederen van de nalatenschap na het openvallen te beschikken als er in 2002 bij codicil een executeur is benoemd.
Jup. Een executeur benoemen bij codicil mag niet volgens de wet, maar op grond van overgangsrecht worden benoemingen die geldig waren onder oud recht gerespecteerd en daar is dit er eentje van.quote:
Klopt. Goedzo T.quote:Op maandag 23 maart 2015 13:11 schreef Tchock het volgende:
[..]
Jup. Een executeur benoemen bij codicil mag niet volgens de wet, maar op grond van overgangsrecht worden benoemingen die geldig waren onder oud recht gerespecteerd en daar is dit er eentje van.
Altijd fijn zulke momentenquote:Op maandag 23 maart 2015 13:11 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik wist trouwens niet meer of het nieuwe BW ingegaan was in 2001 of 2003 maar godzijdank noemde de Hoge Raad dat in een arrest over iets totaal anders
Het is maandag, 13:00. Je kunt prima in de komende vier dagen je tentamen FAR leren. Gewoon efficiënt werken.quote:Op maandag 23 maart 2015 13:15 schreef Etsu het volgende:
Wat zouden jullie doen?:
1. Nu beginnen met hoorcollege 1 FAR voor het tentamen as vrijdag en over 2 weken hertentamen RPPV.
2. FAR as vrijdag skippen en over 2 weken hertentamens RPPV en Handelsrecht en FAR in blok 4 doen, naast registergoederenrecht.
Lastig.
Je wilt je boeken dus niet terug vrijdag?quote:Op maandag 23 maart 2015 13:15 schreef Etsu het volgende:
Wat zouden jullie doen?:
1. Nu beginnen met hoorcollege 1 FAR voor het tentamen as vrijdag en over 2 weken hertentamen RPPV.
2. FAR as vrijdag skippen en over 2 weken hertentamens RPPV en Handelsrecht en FAR in blok 4 doen, naast registergoederenrecht.
Lastig.
Laten we niet vergeten dat ik nu echt heel erg moe ben, dus waarschijnlijk iets opnemen vandaag niet gaat lukkenHeb maar 3 uurtjes geslapen.
![]()
Ik weet niet wat ik ga doen.quote:Op maandag 23 maart 2015 13:17 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Je wilt je boeken dus niet terug vrijdag?
Dan zou ik toch eerst proberen van dat stomme vak af te komenquote:Op maandag 23 maart 2015 13:17 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik vind FAR maar stom, maar moet het toch ooit doen.
Jaren?quote:Op maandag 23 maart 2015 13:19 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Dan zou ik toch eerst proberen van dat stomme vak af te komenTentamenvragen zijn niet anders dan voorgaande jaren (ala: casus + wat zijn de Ib/Ob/BRV gevolgen voor de jaren [insert jaartallen] en dan een mini samenvatting geven per wet in de exacte bewoording zoals de docent het zou beantwoorden)
Ja, bijvoorbeeld gevolgen voor 2014+2015, 2015+2016. Vervolgvraag wellicht wel 2017 en verder.quote:
Ohja met herziening enzo.quote:Op maandag 23 maart 2015 13:24 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Ja, bijvoorbeeld gevolgen voor 2014+2015, 2015+2016. Vervolgvraag wellicht wel 2017 en verder.
Tchock jij weet dit vastquote:
Omdat Spotify kut isquote:Op maandag 23 maart 2015 13:36 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Tchock jij weet dit vast
Waarom komen nieuwe albums niet direct op Spotify
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 23 maart 2015 13:39 schreef Tchock het volgende:
[..]
Omdat Spotify kut isJa, Taylor Swift bijvoorbeeld. Groot gemisSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
quote:Op maandag 23 maart 2015 13:39 schreef Tchock het volgende:
[..]
Omdat Spotify kut isAh okeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nouja andere albums staan er wel gewoon, maar misschien heeft het even tijd nodig dan. Via de webversie is dit te zien:
Op het programma heet het Tracker (Sample) en staan er slechts vier nummers, dus eigenlijk net zoals hier beschikbaar.
Niet volgens Kanye West.quote:Op maandag 23 maart 2015 13:41 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, Taylor Swift bijvoorbeeld. Groot gemis
En Radiohead, mijn grote helden. Alleen de muziek die is uitgeven bij EMI en Parlophone van ze staat er op en de rest niet.quote:Op maandag 23 maart 2015 13:41 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, Taylor Swift bijvoorbeeld. Groot gemis
Zal ongetwijfeld met licenties en marketing te maken hebben. In iTunes kan ik ze allemaal luisteren maar de tracks die bij jou in Spotify staan, zijn in iTunes de tracks die het meest geluisterd zijn. Misschien zijn die al langer beschikbaar als single of zoiets?quote:Op maandag 23 maart 2015 13:41 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ah okeNouja andere albums staan er wel gewoon, maar misschien heeft het even tijd nodig dan. Via de webversie is dit te zien:
[ afbeelding ]
Op het programma heet het Tracker (Sample) en staan er slechts vier nummers, dus eigenlijk net zoals hier beschikbaar.
quote:Fecal vomiting (aka stercoraceous vomiting) is a kind of vomiting, or emesis, in which partially or fully digested matter is expelled from the intestines into the stomach, by a combination of liquid and gas pressure and spasmodic contractions of the gastric muscles, and then subsequently forcefully expelled from the stomach up into the esophagus and out through the mouth and sometimes nasal passages. Though it is not usually fecal matter that is expelled, it smells noxious. Alternative medical terms for fecal vomiting are copremesis and stercoraceous vomiting. Copremesis like all emesis may lead to aspiration. However, if contents of the large intestine are aspirated, severe or even fatal aspiration pneumonia results, secondary to the massive number of bacteria normally present distal to the ileocecal valve.
Ja die waren al voor de officiele release beschikbaar. Maar ik zal geduldig wachten.quote:Op maandag 23 maart 2015 13:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
En Radiohead, mijn grote helden. Alleen de muziek die is uitgeven bij EMI en Parlophone van ze staat er op en de rest niet.
[..]
Zal ongetwijfeld met licenties en marketing te maken hebben. In iTunes kan ik ze allemaal luisteren maar de tracks die bij jou in Spotify staan, zijn in iTunes de tracks die het meest geluisterd zijn. Misschien zijn die al langer beschikbaar als single of zoiets?
Ja, of je downloadt gewoon het hele album (al dan niet legaal) in plaats van te wachten op Spotify in matige kwaliteit.quote:Op maandag 23 maart 2015 14:00 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ja die waren al voor de officiele release beschikbaar. Maar ik zal geduldig wachten.
Ja dat heb ik ook wel, maar eigenlijk vind ik dat maar irritant.quote:Op maandag 23 maart 2015 14:00 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, of je downloadt gewoon het hele album (al dan niet legaal) in plaats van te wachten op Spotify in matige kwaliteit.
Dat is ook chill. Ik gebruik daar meestal Youtube of Soundcloud voor maar die zijn ook beide niet perfect.quote:Op maandag 23 maart 2015 14:01 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ja dat heb ik ook wel, maar eigenlijk vind ik dat maar irritant.
Chille aan spotify is dat je ook snel even muziek kunt opzoeken die je niet al gedownload hebt.
En muziek die je helemaal niet wil downloaden of je playlist van iTunes mee wil vervuilen maar gewoon even wil horenquote:Op maandag 23 maart 2015 14:03 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat is ook chill. Ik gebruik daar meestal Youtube of Soundcloud voor maar die zijn ook beide niet perfect.
Die heb ik niet. Mijn playlist in iTunes is zo groot dat alles er toch in verzuipt, maakt niet echt uit of er slechte muziek tussen staatquote:Op maandag 23 maart 2015 14:03 schreef Paxcon het volgende:
[..]
En muziek je helemaal niet wil downloaden of je playlist van iTunes mee wil vervuilen maar gewoon even wil horen
Die heb ik ook gewoon in mijn bibliotheek. Leuk voor feestjes.quote:Op maandag 23 maart 2015 14:04 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Soms even van die genante nummers ofzo
Maar dan zit je muziek te luisteren en komt dit ineens voorbij, daar zit ik echt niet op te wachtenquote:Op maandag 23 maart 2015 14:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Die heb ik ook gewoon in mijn bibliotheek. Leuk voor feestjes.
Ja maar zoals ik dus zei is mijn bibliotheek te groot om dat echt een probleem te maken. Ik luister eigenlijk alleen maar playlists en losse albums.quote:Op maandag 23 maart 2015 14:05 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Maar dan zit je muziek te luisteren en komt dit ineens voorbij, daar zit ik echt niet op te wachten
pissa. Kan je van die kekke foto's maken.quote:Op maandag 23 maart 2015 14:06 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Ik zit te dubben tussen Rome, Milaan, Turijn of Pisa.
quote:Op maandag 23 maart 2015 14:07 schreef Yreal het volgende:
[..]
pissa. Kan je van die kekke foto's maken.
quote:Op maandag 23 maart 2015 14:07 schreef Yreal het volgende:
[..]
pissa. Kan je van die kekke foto's maken.
romantisch hoorquote:Op maandag 23 maart 2015 14:09 schreef Joosie200 het volgende:
[..]Denk dat ik gewoon 2,5 weken Italië pak, weekje Rome, weekje rondom Pisa + Toscane, weekendje Milaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nice.quote:
Ook te laat begonnen?quote:Op maandag 23 maart 2015 14:19 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Morgen weer tentamen, weinig vertrouwen d'r in.
heen vanuit Brussel is 8¤, terug naar Amsterdam 23. Voor Noorwegenquote:Op maandag 23 maart 2015 14:16 schreef Etsu het volgende:
[..]
Nice.
Ik moet nog naar Noorwegen, Finland en IJsland. En Denemarken, maar daar ga ik as. zomer heen.
Welk vak?quote:Op maandag 23 maart 2015 14:19 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Morgen weer tentamen, weinig vertrouwen d'r in.
Van AC: Brotherhoodquote:Het spel speelt zich af in Noord-Italië: Venetië, Florence (vlak vóór en tijdens de Florentijnse Republiek), het Toscaanse platteland met het stadje San Gimignano, Romagna met de stad Forlì, Monteriggioni, Rome en een stukje van de Apennijnen
Lijkt me tof om die plekken te bezoeken na de games gespeeld te hebben, om te zien hoe gedetailleerd ze de boel hebben nagemaaktquote:In de computerspellen Assassin's Creed II en zijn opvolgers, Assassin's Creed: Brotherhood en Assassin's Creed: Revelations, speelt Monteriggioni een prominente rol, en is het bijna in zijn geheel nagebouwd.
Beetje wel ja.quote:
International Health Law.quote:
Ik ben op meerdere plekken geweest en heb de spellen gespeeld: de landmarks zijn heel indrukwekkend nagemaakt en de rest van de stad klopt geen reet van.quote:Op maandag 23 maart 2015 14:21 schreef Joosie200 het volgende:
Van Assassin's Creed 2:
[..]
Van AC: Brotherhood
[..]
Lijkt me tof om die plekken te bezoeken na de games gespeeld te hebben, om te zien hoe gedetailleerd ze de boel hebben nagemaakt
Gelukkig maar, anders wordt het parkouren door de stad wat saai.quote:Op maandag 23 maart 2015 14:23 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik ben op al die plekken behalve Monterigionni en Venetië geweest én heb de games gespeeld: de landmarks zijn heel indrukwekkend nagemaakt en de rest van de stad klopt geen reet van.
Wat ook grappig is in de AC-games is dat alle belangrijke gebouwen op schaal zijn, maar de stad zelf niet. In het echt zit er een enorme afstand tussen plekken die in die spellen heel makkelijk overbrugbaar zijn.
Precies.quote:Op maandag 23 maart 2015 14:24 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Gelukkig maar, anders wordt het parkouren door de stad wat saai.
Bij mij was het andersom, ik hield eerst van Italië en daarna kon ik die gebouwen ineens virtueel beklimmen.quote:
Ik ben toevallig laatst weer begonnen met de hele serie vanaf deel 1. Nu net bezig met deel 2.quote:Op maandag 23 maart 2015 14:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
Precies.Prachtige games, trouwens. Echt van genoten
Ah, das nog meer genieten als je al bekend met de regio. Heb nooit wat met Italië gehad, tot op heden ook nog nooit geweest. Maar sinds de AC serie moet ik die plekken gewoon een keertje bezocht hebben naast mijn voorliefde voor Romeins recht dus Rome is een must-see. Vond het paardrijden in AC1 naar Acre/Damascus en Jeruzalem plus de parkour aldaar met de vergezichten super. Maar AC2 + spin-offs zijn en blijven mijn favorietenquote:Op maandag 23 maart 2015 14:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Bij mij was het andersom, ik hield eerst van Italië en daarna kon ik die gebouwen ineens virtueel beklimmen.
Ah, tof.quote:Op maandag 23 maart 2015 14:28 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Ik ben toevallig laatst weer begonnen met de hele serie vanaf deel 1. Nu net bezig met deel 2.
Ja klopt, deel 1 was echt een alpha versie in vergelijking met de rest.quote:Op maandag 23 maart 2015 14:29 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ah, tof.Deel 1 is wel echt doorheen worstelen, hoor. Man, wat herhalend. Vanaf 2 zijn ze ijzersterk (tot de laatste want die trekt mijn laptop niet meer
)
Je hebt ook Rogue op de PC sinds kort, ook veel piraterij, maar dan als templar.quote:Op maandag 23 maart 2015 14:32 schreef Joosie200 het volgende:
Al moet ik ook zeggen dat ik met Black Flag geen genoeg krijg om met Edward de piraat uit te hangen, yarrWel spijtig dat je geen Nederlandse koopvaardijschepen kunt enteren bij gebrek aan de WIC
Dan maar de Engelse/Spaanse vloot te grazen nemen in het Caribisch gebied
Unity heb ik nog niet aangeraakt, na Watch_Dogs koop ik niet nog een keertje een buggy Ubisoft game
Al trekt de setting: de Franse revolutie mij wel enorm, maarja.. wellicht ooit uit de Steam sale halen dan maar.
Mja, maar dan is het weer een crossover tussen AC3 (/dislike) en BF (/like) Plus als ik al als Templar wil spelen dan toch zeker met Haythem ipv een of andere nietszeggende nieuw karakter. Vind BF als de piratengame een stuk beter geslaagd qua personages, verhaal, de vibe die het heeft. Rogue heeft mij teveel AC3 vibe en die game beviel me niet. (verhaal was niet enorm sterk, Connor deed me niks)quote:Op maandag 23 maart 2015 14:34 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Je hebt ook Rogue op de PC sinds kort, ook veel piraterij, maar dan als templar.
Ik vind AC3 ook heel tof. Connor is inderdaad een hoofdpersonage van niets maar het spel is verder goed.quote:Op maandag 23 maart 2015 14:37 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Mja, maar dan is het weer een crossover tussen AC3 (/dislike) en BF (/like) Plus als ik al als Templar wil spelen dan toch zeker met Haythem ipv een of andere nietszeggende nieuw karakter. Vind BF als de piratengame een stuk beter geslaagd qua personages, verhaal, de vibe die het heeft. Rogue heeft mij teveel AC3 vibe en die game beviel me niet. (verhaal was niet enorm sterk, Connor deed me niks)
Hoe is het en wat heb je meegenomen?quote:Op maandag 23 maart 2015 18:39 schreef eriksd het volgende:
Ik ben bij de recordfriend geweest Tchock!
Erik, een DGA gebruikt een zakenauto ook privé. Dat voordeel wordt o.g.v. 13bis Wet LB 1964 als loon in natura aangemerkt. Moet de BV daarover nou wel of geen loonbelasting inhouden?quote:Op maandag 23 maart 2015 18:39 schreef eriksd het volgende:
Ik ben bij de recordfriend geweest Tchock!
Ik ben nu bezig met DGA en loonheffing, als ik het tegenkom meld ik hetquote:Op maandag 23 maart 2015 18:45 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Erik, een DGA gebruikt een zakenauto ook privé. Dat voordeel wordt o.g.v. 13bis Wet LB 1964 als loon in natura aangemerkt. Moet de BV daarover nou wel of geen loonbelasting inhouden?
Nijholt trekt het bedrag van loon aan natura af van het gebruikelijke loon, en berekent over dat bedrag de verschuldigde LB/Premies. En ik snap niet waarom
Ik ben hier niet in thuis, maar het lijkt mij van wel. Telt volgens mij ook mee voor gebruikelijk loon. Ik denk dat nijholt het via de IB laat lopen wat niet juist is.quote:Op maandag 23 maart 2015 18:45 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Erik, een DGA gebruikt een zakenauto ook privé. Dat voordeel wordt o.g.v. 13bis Wet LB 1964 als loon in natura aangemerkt. Moet de BV daarover nou wel of geen loonbelasting inhouden?
Nijholt trekt het bedrag van loon in natura af van het gebruikelijke loon, en berekent over dat bedrag de verschuldigde LB/Premies. En ik snap niet waarom
Genieten. Meer aanbod dan concerto, en ook rijen met 6 voor 10 euro (vooral mijn muzieksmaak). Maar bij de "duurdere" tweedehands bijv veel Bowie en Style Council. En een aparte bak voor Joy Division (de cover van Paul young staat nu op!).quote:
Oeh, cool. Vaak is bij tweedehands platen het probleem dat ze ofwel allemaal heel duur zijn ofwel dat er alleen maar troep tussen zit.quote:Op maandag 23 maart 2015 18:59 schreef eriksd het volgende:
[..]
Genieten. Meer aanbod dan concerto, en ook rijen met 6 voor 10 euro (vooral mijn muzieksmaak). Maar bij de "duurdere" tweedehands bijv veel Bowie en Style Council. En een aparte bak voor Joy Division (de cover van Paul young staat nu op!).
Zit op iPad, zal vanavond ff reageren. Eerst eten.quote:Op maandag 23 maart 2015 18:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Oeh, cool. Vaak is bij tweedehands platen het probleem dat ze ofwel allemaal heel duur zijn ofwel dat er alleen maar troep tussen zit.
Verder: DM gezien?
Eet smakelijk.quote:Op maandag 23 maart 2015 19:01 schreef eriksd het volgende:
[..]
Zit op iPad, zal vanavond ff reageren. Eerst eten.
Hier klopt toch geen snars van? Ik volg de berekening van 13bis (de auto is per 1 juli van dat jaar ter beschikking gesteld). Vervolgens trekt zij het gehele bedrag (moet de helft zijn) van het gebruikelijke loon af. En berekent over dat foutieve bedrag de loonheffingen.quote:Salaris Sander
Er is geen salaris geboekt ten behoeve van Sander. Hij wil echter het bedrag dat hem toekomt. Op
grond van artikel 12a Wet LB 1964 is het gebruikelijk loon ten minste ¤ 42.000. Als Sander aannemelijk kan maken dat een lager loon gebruikelijk is wordt het loon gesteld op het lagere loon. Sander moet dan een vergelijking maken met inkomsten uit soortgelijke werkzaamheden in loondienst waarbij een aanmerkelijk belang geen rol speelt.
De auto wordt door Sander ook privé gebruikt. Op grond van 13bis Wet LB 1964 is het voordeel van de auto tenminste 14% van ¤ 54.450 = ¤ 7.623. voor een half jaar ¤ 3.812. Het overige loon van Sander is ¤ 42.000 -/- ¤ 7.623 = 38.188
Over het gebruikelijke loon moet de BV nog wel loonbelasting en premies betalen. Stel de loonbelasting en de PVV is ongeveer ¤ 14.222 (over de 1e 33.863 bedraagt het percentage 41,95% (¤ 14.206) over het restant is het percentage 42,0% (216))
De journaalpost wordt:
Loonkosten directeur ¤ 38.188
Aan te betalen loonheffingen ¤ 14.222
Aan rekening courant DGA ¤ 23.966
Ah, thanks. Had al zo'n vermoedenquote:Op maandag 23 maart 2015 18:57 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik ben hier niet in thuis, maar het lijkt mij van wel. Telt volgens mij ook mee voor gebruikelijk loon. Ik denk dat nijholt het via de IB laat lopen wat niet juist is.
Ga ik nog doen. ZML zit nog niet in mijn tvkijkgewoonte door het gekke tijdstip. In 10min bij Dwdd van 30k naar 40kquote:Op maandag 23 maart 2015 19:13 schreef Tchock het volgende:
[..]
Kijk die aflevering van gisteren terug van Zondag. Vrij komisch.
Daar staat tegenover dat je met één ongelukje of foute beweging een plaat kunt verneuken.quote:Op maandag 23 maart 2015 22:34 schreef eriksd het volgende:
Ook Goodbye Yellow Brick Road gescoord voor 2 euro in uitstekende staat. Wat een album.
Je kan best veel waar voor je geld krijgen met die platenmeuk.
Nee. Ik bedien keurig via de knopjes. En achja, twee euro. Ik heb ook duurdere hobbies, maar dit is toch wel mijn favoriet momenteel. Kan het iedereen aanraden: voor een paar euro uren luisterplezier. En je hoort ook nog eens hele albums ipv losse nummers die je al kent.quote:Op maandag 23 maart 2015 22:40 schreef Tchock het volgende:
[..]
Daar staat tegenover dat je met één ongelukje of foute beweging een plaat kunt verneuken.
Zijn er al slachtoffers bij jou gevallen?
Moet je alsnog die schijven op de tafel leggen en er af halen.quote:Op maandag 23 maart 2015 22:43 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nee. Ik bedien keurig via de knopjes.
quote:En achja, twee euro. Ik heb ook duurdere hobbies, maar dit is toch wel mijn favoriet momenteel. Kan het iedereen aanraden: voor een paar euro uren luisterplezier. En je hoort ook nog eens hele albums ipv losse nummers die je al kent.
Dit hoeft toch niet omdat er verschoningsrecht bestaat?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 08:34 schreef Joosie200 het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)illem-holleeder.html
Van je familie moet je het hebben eh?
Yes.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 08:49 schreef Accursius het volgende:
[..]
Dit hoeft toch niet omdat er verschoningsrecht bestaat?
Heb je dan ook een wat oudere platenspeler of zo'n nieuwe gekocht? Lijkt mij ook echt geweldig om al die dingen te verzamelen straks. Heerlijk dat gekraak er soms doorheen.quote:Op maandag 23 maart 2015 22:43 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nee. Ik bedien keurig via de knopjes. En achja, twee euro. Ik heb ook duurdere hobbies, maar dit is toch wel mijn favoriet momenteel. Kan het iedereen aanraden: voor een paar euro uren luisterplezier. En je hoort ook nog eens hele albums ipv losse nummers die je al kent.
Tweedehandsje. Dat gekraak probeer ik dan weer te vermijden.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 11:18 schreef Keyos het volgende:
[..]
Heb je dan ook een wat oudere platenspeler of zo'n nieuwe gekocht? Lijkt mij ook echt geweldig om al die dingen te verzamelen straks. Heerlijk dat gekraak er soms doorheen.
Dus morgen de terugkeer van Fred?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 11:12 schreef eriksd het volgende:
Weer een VVD kamerlid weg. Wat een armoe.
Omdat Houwers besloot als eenmansfractie door te gaan kwam de zetel nog niet vrij voor Teeven. Nu Leegte opstapt en niet zelfstandig doorgaat gaat de rentree van Teeven wel door lijkt me. Als eerste op de lijst staat ie nu toch?quote:
Volgens mij heb je je feiten niet op orde.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 11:36 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Omdat Hooijers besloot als eenmansfractie door te gaan kwam de zetel nog niet vrij voor Teeven. Nu Leegte opstapt en niet zelfstandig doorgaat gaat de rentree van Teeven wel door lijkt me. Als eerste op de lijst staat ie nu toch?
Alsof dat nodig is met de politiek van vandaagquote:Op dinsdag 24 maart 2015 11:38 schreef eriksd het volgende:
[..]
Volgens mij heb je je feiten niet op orde.
Nouja, Die Houwers (Hooijers?) volgt Verheijen op, en Teeven komt in de plaats van Van der Steur.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 11:39 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Alsof dat nodig is met de politiek van vandaag
Oei ik lees het. Echt net pas binnen dat nieuws schijnbaar.quote:
Zie editquote:Op dinsdag 24 maart 2015 11:40 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nouja, Die Houwers (Hooijers?) volgt Verheijen op, en Teeven komt in de plaats van Van der Steur.
Je zal het maar moeten lopen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 11:43 schreef Mshauri het volgende:
En geen ver-van-je-bed-show
Zuid-Frankrijk
quote:
Alsof er verder nog wat te zeggen valt over de toedracht, berging of instant response: zie je, vliegen is onveilig. Tis driewerf waardeloos dat het voorkomt, vliegtuigcrashes, het gevoel dat je na de MH17 (Malaysian Airlines) ermee continu geconfronteerd wordt is ook niet fijn, maar shit happens. Vliegen is nooit 100% veilig, je hangt wel in de lucht en als er iets mankeert aan zo'n kist lig je snel op de grond helaas.quote:
Lekker bewust alles meegemaakt ook dus.quote:Uit vluchtgegevens blijkt dat het toestel in ongeveer tien minuten van kruishoogte (circa tien kilometer hoogte) naar beneden is gestort. De piloten hebben nog wel een noodsignaal verzonden.
Buitengewoon treurig altijd die topics bij rampen zoals deze.quote:
Zitten steeds random geluidjes inquote:Op dinsdag 24 maart 2015 12:51 schreef eriksd het volgende:
Die live verslaggeving bij RTL Z. Wat een drama.
Wat kun je eigenlijk verwachten bij zo'n verdediging?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 12:51 schreef eriksd het volgende:
Die live verslaggeving bij RTL Z. Wat een drama.
Kritische vragen. Wie heb je?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 12:57 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Wat kun je eigenlijk verwachten bij zo'n verdediging?
Het is echt heel bijzonder dat dit psychisch zo werkt. Vliegen is zó gigantisch veilig dat er in alle redelijkheid nooit iets gebeurt. Sinds 2000 zijn er misschien 200 Nederlanders omgekomen bij vliegrampen tegen rond de 10.000 verkeersdoden. En toch waan je je in een auto onkwetsbaar en in een vliegtuig heb je het gevoel dat je elk moment uit de lucht kunt mieteren.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 12:27 schreef Joosie200 het volgende:
Statistisch mag het dan wel de veiligste reismethode zijn, toch prefereer ik ook liever trein of auto boven vliegen. De kans dat je betrokken raakt bij een dodelijk ongeval in de auto is stukken groter, zelfs al ga je fietsend/wandelend door het verkeer. Maar als het zich voordoet zijn er dikwijls niet in 1 klap 142 man bij betrokken (vaak eenzijdige ongelukken: auto tegen boom/lantaarnpaal of auto tegen vrachtwagen/auto) en zelfs met een kettingbotsing kom je niet aan zoveel man. Daarom is het zo aangrijpend als het weer eens in het nieuws komt dat er een vliegtuigcrash is, alle inzittenden van een vliegtuig die omkomen is toch van een grotere impact dan menig auto-ongeluk ook al komen die statistisch vaker voor.
Dat komt omdat je in de auto zelf het stuur in handen hebt. Je zou hem zo op ieder moment aan de kant kunnen zetten als je niet meer verder wil.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:24 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het is echt heel bijzonder dat dit psychisch zo werkt. Vliegen is zó gigantisch veilig dat er in alle redelijkheid nooit iets gebeurt. Sinds 2000 zijn er misschien 200 Nederlanders omgekomen bij vliegrampen tegen rond de 10.000 verkeersdoden. En toch waan je je in een auto onkwetsbaar en in een vliegtuig heb je het gevoel dat je elk moment uit de lucht kunt mieteren.
Gewoon hoogmoed dus. De kans dat je zelf iets fout doet is veel groter dan de kans dat dat vliegtuig hoog in de lucht iets fout doet.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:27 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat komt omdat je in de auto zelf het stuur in handen hebt. Je zou hem zo op ieder moment aan de kant kunnen zetten als je niet meer verder wil.
In het vliegtuig zit je overgeleverd aan een ander op een paar kilometer hoogte.
Klopt, maar aan statistiek heb je geen fuck in het geval van een vliegtuigongeval. Of denk je echt dat die lui in dat vliegtuig dachten bij het neerstorten : ach, statistisch is dit de veiligste manier van reizen?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:29 schreef Tchock het volgende:
[..]
Gewoon hoogmoed dus. De kans dat je zelf iets fout doet is veel groter dan de kans dat dat vliegtuig hoog in de lucht iets fout doet.
Dit is echt een waardeloos argument. Bijna iedereen die nu dood is dacht waarschijnlijk niet dat datgene wat hij vlak voor zijn dood deed heel risicovol was. Wat wil je daar nou mee zeggen?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:31 schreef Yreal het volgende:
[..]
Klopt, maar aan statistiek heb je geen fuck in het geval van een vliegtuigongeval. Of denk je echt dat die lui in dat vliegtuig dachten bij het neerstorten : ach, statistisch is dit de veiligste manier van reizen?
quote:het gebruik van leestekens is overbodig dat zeggen zweedse taalkundigen die jarenlang onderzoek hebben gedaan naar interpunctie hoofdonderzoeker sven gunnarsson zon twintig jaar geleden hadden leestekens nog een heel specifieke functie in de geschreven taal door de opkomst van sociale media zien we echter dat mensen elkaar ook zonder interpunctie prima kunnen begrijpen
Dat praten over de statistisch kans voor een concreet geval niet zo heel veel uit maakt.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dit is echt een waardeloos argument. Bijna iedereen die nu dood is dacht waarschijnlijk niet dat datgene wat hij vlak voor zijn dood deed heel risicovol was. Wat wil je daar nou mee zeggen?
Het helpt trouwens ook niet dat volgens mij de meeste mensen denken dat een vliegtuigongeluk zekere dood betekent, terwijl de kans dat je er een overleeft in werkelijkheid meer dan 50% is (nog steeds geen hele opbeurende cijfers natuurlijk, maar goed).
Het ging helemaal niet over een concreet geval, maar Joosie die liever een statistisch onveiliger vervoermiddel gebruikt.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:37 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat praten over de statistisch kans voor een concreet geval niet zo heel veel uit maakt.
En dan kom je er weer bij uit dat ik op de motor hem gewoon in de berm kan zetten en gaan liggen huilen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het ging helemaal niet over een concreet geval, maar Joosie die liever een statistisch onveiliger vervoermiddel gebruikt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |