Operatie Toto: Begin decemberquote:Op vrijdag 17 oktober 2014 12:36 schreef Toto69 het volgende:
Dus, vanochtend rond een uur of 11 (ik was speciaal al wakker, Etsu had me verteld dat er iets aan de deur zou komen) ging de bel. Na een nacht vol vermoedens (
) strompel ik m'n bed uit en zie ik de koerier met een enorme doos staan
na wat uitpakwerk kwam ik er al snel achter wat het was en daar ben ik ontzettend blij mee
(ik teken best graag, dus goed sherlock werk mensen.)
De usernames zijn allemaal leesbaar op het kaartje, maar toch, ik wil iedereen ontzettend bedanken voor deze ontzettend leuke en lieve actie! Het doet me veel goed!(Lijst is op willekeurige volgorde, geen zorgen, jullie zijn allemaal even tof) Maar wel in het bijzonder Etsu bedankt (ik denk toch dat hij het brein achter de actie is)
- Etsu
- Lavenderr
- Paxcon
- Johannes_Vermeer
- Cat22
- Queller
- Maily
- Lucky-Strike
- Ace-Eleven
- Egeltje1985
- Knoblaucha6
- Vannelle
- Ingrid
- Lienekien
- JGPeggeman
- Brighteyes
- Amarantha
- Waterdrinker
- Robin007bond
- TimeJumper
- Frozen-Assassin
- OProg
- Pizzalucht
- DancingPhoebe
- Maraca
- Anoniem (Ik denk dat ik wel weet welke user dit is, maar ik weet het niet 100% zeker, DM me desnoods even want ook jij wordt heel erg bedankt!)
Als het goed is, heb ik dan iedereen genoemd.
Heel erg bedankt allemaal en zodra ik het ding onder de knie heb zal ik natuurlijk een tekening posten
En ook het doosje + inhoud heeft een goed tehuis gekregen.
Zit je aan de drugs inmiddels?quote:Op zondag 22 maart 2015 21:32 schreef Toto69 het volgende:
Thanks heren. Voor nu is alles afwachten, ben iig in goede handen
Dankje!quote:Op zondag 22 maart 2015 21:38 schreef Lienekien het volgende:
Sterkte. Ook hier wordt aan je gedacht.
Heb nog niksquote:Op zondag 22 maart 2015 21:50 schreef TimeJumper het volgende:
Nou je zit in ieder geval dicht bij de pijnstilling![]()
Sterkte Toto
ze houden het alleen achter slot en grendel, of zal het budget op zijn?quote:Op zondag 22 maart 2015 21:50 schreef TimeJumper het volgende:
Nou je zit in ieder geval dicht bij de pijnstilling![]()
Sterkte Toto
Ja zou je haast denken. koorts loopt ook op geloof ikquote:Op zondag 22 maart 2015 21:52 schreef computergirl het volgende:
[..]
ze houden het alleen achter slot en grendel, of zal het budget op zijn?
Heb je niet zo'n belletje naast je bed? Kan een lieve zuster tenminste een zetpil in je reet douwen(zachtjes)quote:Op zondag 22 maart 2015 21:52 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Ja zou je haast denken. koorts loopt ook op geloof ik
Ze zijn nu bij degene naast me bezig, dus zal zo wel komenquote:Op zondag 22 maart 2015 21:55 schreef computergirl het volgende:
[..]
Heb je niet zo'n belletje naast je bed? Kan een lieve zuster tenminste een zetpil in je reet douwen(zachtjes)
Dankjequote:Op zondag 22 maart 2015 22:02 schreef Ceviche het volgende:
Toto, heel, heel veel sterkte. Alles wat mis kan gaan lijkt ook echt mis te gaanhet wordt je zo hard gegund, zeker na zo'n lange tijd. Ik hoop dat je je gauw beter gaat voelen en dat het je wat mee gaat zitten.
Veel succes morgen.
Bad karmaquote:Op zondag 22 maart 2015 22:03 schreef Kaneelstokje het volgende:
Het zit je ook niet mee, he?
Succes man.
Dank jequote:Op zondag 22 maart 2015 22:08 schreef Candaasje het volgende:
Beterschap Toot, hopelijk valt het morgen mee! Zou voor de verandering wel een keertje mogen. Ik hoop dat je een beetje kunt slapen zo, succes!
Zo kun je wel zeggen. Ben benieuwd wat jij in een vorig leven hebt uitgevreten dat je dit verdient.quote:
Misschien was ik Stalin of zo.quote:Op zondag 22 maart 2015 22:16 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Zo kun je wel zeggen. Ben benieuwd wat jij in een vorig leven hebt uitgevreten dat je dit verdient.
Dat ze je zo maar naar dromenland mogen spuiten.
Die van mij is soms 110, dat is ongezonder en ik leef ook nogquote:Op zondag 22 maart 2015 22:16 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Misschien was ik Stalin of zo.hoop het ook. Nog niks gehad. Onderdruk van 60
Oeiquote:Op zondag 22 maart 2015 22:20 schreef computergirl het volgende:
[..]
Die van mij is soms 110, dat is ongezonder en ik leef ook nog
Wel om gevraagd. Heb nog altijd niks. Zelfs geen infuuszakje. Mag vanaf 00.00 niks meer eten of drinkenquote:Op zondag 22 maart 2015 22:25 schreef summer2bird het volgende:
Krijg je nog (slaap)medicatie vanavond?
Je onderdruk is dus altijd vrij laag. Die bovendruk is de adrenaline die door je lijf giert.quote:Op zondag 22 maart 2015 22:24 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Oeimijne was tijdens een paniekaanval eens 202/67.:')
Klopt. Zal wel loslopen. Koorts was gedaald zonder medicatie iigquote:Op zondag 22 maart 2015 22:26 schreef computergirl het volgende:
[..]
Je onderdruk is dus altijd vrij laag. Die bovendruk is de adrenaline die door je lijf giert.
Zullen we er voor de grap even van uit gaan dat, zolang Toto niet stervende is, het het best is dat er niet halsoverkop gereageerd wordt?quote:Op zondag 22 maart 2015 21:52 schreef computergirl het volgende:
[..]
ze houden het alleen achter slot en grendel, of zal het budget op zijn?
De pijn is tijdens de paniekaanval minder erg juist. Ik krijg IV paracetamol en misschien een slaapmiddeltje. Morfine is iig nog niet aan de ordequote:Op zondag 22 maart 2015 22:29 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Zullen we er voor de grap even van uit gaan dat, zolang Toto niet stervende is, het het best is dat er niet halsoverkop gereageerd wordt?
Dat het misschien ook wel het beste is om te kijken hoe het met de pijn zit als toto niét in een paniekaanval zit, aangezien en pijnstilling én rustgevende medicijnen én normale kalmering kan betekenen dat z'n bloeddruk in elkaar kachelt en hij flauwvalt?
Kunnen we er misschien voor de grap even van uit gaan dat toto gewoon pijn heeft, want grote wond op zijn reet?quote:Op zondag 22 maart 2015 22:29 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Zullen we er voor de grap even van uit gaan dat, zolang Toto niet stervende is, het het best is dat er niet halsoverkop gereageerd wordt?
Dat het misschien ook wel het beste is om te kijken hoe het met de pijn zit als toto niét in een paniekaanval zit, aangezien en pijnstilling én rustgevende medicijnen én normale kalmering kan betekenen dat z'n bloeddruk in elkaar kachelt en hij flauwvalt?
Ik heb het al eens vaker verteld, zal het nu doen voor de mensen hier die denken WAAROM ZIT DE MORFINE ER NOG NIET IN?!!!!quote:Op zondag 22 maart 2015 22:32 schreef Toto69 het volgende:
[..]
De pijn is tijdens de paniekaanval minder erg juist. Ik krijg IV paracetamol en misschien een slaapmiddeltje. Morfine is iig nog niet aan de orde
Ik snap het wel hoorquote:Op zondag 22 maart 2015 22:38 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ik heb het al eens vaker verteld, zal het nu doen voor de mensen hier die denken WAAROM ZIT DE MORFINE ER NOG NIET IN?!!!!
Pijnstilling werkt in traptreden. Daar is een reden voor. Ten eerste zorgt het voor uniformiteit in pijnstilling, ten tweede geeft het verpleegkundigen een vaste werkwijze en ten derde wordt op die manier opgebouwd naar sterkere medicijnen, zonder onnodig de patiënt vrij te stellen aan de mogelijke bijwerkingen van sterke medicatie.
Trap 1 is paracetamol. Voor volwassenen als toto is de dosering 4x1 gram
Wanneer dit niet voldoende is wordt er overgestapt naar de volgende stap.
Trap 2 is paracetamol + NSAID. Dit zijn middelen als ibuprofen, diclofenac, celebrex ed.
Trap 3 is PCM, een NSAID, en een zwak opiaat. Meestal wordt hier tramadol gebruikt.
Trap 4 is PCM, NSAID, en een opiaat. Morfine bijvoorbeeld.
Doordat toto nooit voorbij stap 1 is gekomen, is het lastig om stappen over te slaan. Dit omdat, als er meer pijnstilling dan nodig is wordt gegeven, verkeerde reacties kunnen ontstaan. Dit kkan variëren van misselijkheid tot flauwvallen en stoppen met ademhalen.
Men doet altijd heel onzinnig over paracetamol en bijvoorbeeld diclofenac, omdat het zo makkelijk verkrijgbare middelen zijn, maar mits correct ingenomen is heel, heel veel operatieve pijn behandelbaar met deze middelen.
Daarom zeg ik het niet voor jou, maar voor de verontwaardigden. Tegen jou heb ik al vaker je opties genoemdquote:
Jeetje, doe effe normaal. Dat denk ik helemaal niet, maar kreeg tot net de indruk dat er helemaal niks gegeven was.quote:Op zondag 22 maart 2015 22:38 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ik heb het al eens vaker verteld, zal het nu doen voor de mensen hier die denken WAAROM ZIT DE MORFINE ER NOG NIET IN?!!!!
Krijg straks IV paracetamol en wss rectaal iets om te slapen. Al lukt dat met alleen paracetamol wss ook welquote:Op zondag 22 maart 2015 22:40 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Daarom zeg ik het niet voor jou, maar voor de verontwaardigden. Tegen jou heb ik al vaker je opties genoemd
Is er ook nog niet, maar krijg wel watquote:Op zondag 22 maart 2015 22:43 schreef computergirl het volgende:
[..]
Jeetje, doe effe normaal. Dat denk ik helemaal niet, maar kreeg tot net de indruk dat er helemaal niks gegeven was.
Dan had je het even kunnen vragen.quote:Op zondag 22 maart 2015 22:43 schreef computergirl het volgende:
[..]
Jeetje, doe effe normaal. Dat denk ik helemaal niet, maar kreeg tot net de indruk dat er helemaal niks gegeven was.
Ik lees het. Hij krijgt zometeen pas paracetamol, nu heeft hij dus nog niks idd.quote:Op zondag 22 maart 2015 22:44 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Dan had je het even kunnen vragen.
Ik word een beetje simpel van het gezanik over de zorg in dit topic, en dat is al tig topics zo. Dus een beetje tegengas (met uitleg) moet kunnen.
Waar hebben die patiënten dat aan verdiend?quote:Op zondag 22 maart 2015 22:45 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ik lees het. Hij krijgt zometeen pas paracetamol, nu heeft hij dus nog niks idd.
En ik zanik niet over de zorg, dus mischien dat je je frustraties op je patienten kan afreageren ipv op mij?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |