probleem is het aantal vaste bekabeling wat er ligt. Dat had ik helaas wat verkeerd ingeschat.quote:Op zondag 22 maart 2015 21:35 schreef Koen66 het volgende:
[..]
heb je in je werkkamer zaken draaien die veel bandbreedte vragen?
Een switch op een switch die op je ADSL zit vermindert het altijd wel iets. Maar verder ziet het er prima uit
ik denk dat het best gaat werken zoquote:Op zondag 22 maart 2015 21:38 schreef crv het volgende:
[..]
probleem is het aantal vaste bekabeling wat er ligt. Dat had ik helaas wat verkeerd ingeschat.
Op de werkkamer staan 2 laptops en een Pc en een printer.
De printer vraagt denk ik de meeste bandbreedte wanneer er geprint wordt terwijl de laptops niet altijd aanstaan. Printen over wifi (boven is het signaal al zwakker) is een drama
ik was wel van plan gigabit switches te nemen
Die in de kelder is hoe dan ook noodzakelijk
ja, geen Trust ofzoquote:Op zondag 22 maart 2015 21:40 schreef fietsie het volgende:
Beetje jofele switches nemen wel
Netgeartjes ofzo.
volgens mij gaat het wel maar ze zit te miepen dat het nog zeer doet... (wond heelt en zo )quote:
ik wil aan de livebox ook nog een NAS hangen en de grootste uitdaging wordt om die livebox dynamische IP-adressen uit te laten gevenquote:
want ? er is veel Kwaliteitsverschil in ?quote:Op zondag 22 maart 2015 21:40 schreef fietsie het volgende:
Beetje jofele switches nemen wel
Netgeartjes ofzo.
quote:Op zondag 22 maart 2015 21:29 schreef essnhills het volgende:
[..]
Je bent wel de enige die het is gelukt
Kan, maar is niet noodzakelijk. maar je zou bepaald verkeer via vlans kunnen laten lopen.quote:Op zondag 22 maart 2015 21:47 schreef crv het volgende:
[..]
ik wil aan de livebox ook nog een NAS hangen en de grootste uitdaging wordt om die livebox dynamische IP-adressen uit te laten geven
moet je switches trouwens nog configureren?
ik ben niet zo netwerktechnisch..... explain pleasequote:Op zondag 22 maart 2015 21:55 schreef Arch-Indar het volgende:
[..]
Kan, maar is niet noodzakelijk. maar je zou bepaald verkeer via vlans kunnen laten lopen.
dat moet een switch wel ondersteunen hèquote:Op zondag 22 maart 2015 21:55 schreef Arch-Indar het volgende:
[..]
Kan, maar is niet noodzakelijk. maar je zou bepaald verkeer via vlans kunnen laten lopen.
ligt aan het type, zijn managed en unmanaged switchesquote:Op zondag 22 maart 2015 21:47 schreef crv het volgende:
[..]
ik wil aan de livebox ook nog een NAS hangen en de grootste uitdaging wordt om die livebox dynamische IP-adressen uit te laten geven
moet je switches trouwens nog configureren?
Je kan bepaald verkeer een zelfde nummertje meegeven. ik kijk morgen wel even naar je schema. meestal is het voor thuis niet zo nodig, maar wat je eigenlijk doet is bepaalde apparaten groeperen, waardoor de switch weet achter welke poort wel apparaat zit.quote:Op zondag 22 maart 2015 21:57 schreef crv het volgende:
[..]
ik ben niet zo netwerktechnisch..... explain please
Dat waren geen posts van mij danquote:Op zondag 22 maart 2015 21:59 schreef Buurpoes het volgende:
Oef, ik was verdwaald in een historisch topic. Posts van 10 jaar oud, dit dat...
Dat doen de meeste toch wel of denk ik nu echt te werk gerelateerd ?quote:Op zondag 22 maart 2015 21:57 schreef Koen66 het volgende:
[..]
dat moet een switch wel ondersteunen hè
om thuis nu met VLAN tagging te gaan werken gaat voor 99% van de mensen wat verquote:Op zondag 22 maart 2015 21:59 schreef Arch-Indar het volgende:
[..]
Je kan bepaald verkeer een zelfde nummertje meegeven. ik kijk morgen wel even naar je schema. meestal is het voor thuis niet zo nodig, maar wat je eigenlijk doet is bepaalde apparaten groeperen, waardoor de switch weet achter welke poort wel apparaat zit.
Dat kan nog wat de snelheid bevorderen, maar verwacht voor thuisnetwerk niet zo.
maar in principe hoef je helemaal niks te configureren.
switches van een paar tientjes kan ik me dat niet bij voorstellenquote:Op zondag 22 maart 2015 22:00 schreef Arch-Indar het volgende:
[..]
Dat doen de meeste toch wel of denk ik nu echt te werk gerelateerd ?
10 jaar terug zal je zelfs mij niet tegenkomenquote:Op zondag 22 maart 2015 21:59 schreef Buurpoes het volgende:
Oef, ik was verdwaald in een historisch topic. Posts van 10 jaar oud, dit dat...
10 jaar terug zat ik niet hier.quote:Op zondag 22 maart 2015 22:04 schreef Koen66 het volgende:
[..]
10 jaar terug zal je zelfs mij niet tegenkomen
ok, en wat is raadzaam om te nemen ?quote:Op zondag 22 maart 2015 21:58 schreef Koen66 het volgende:
[..]
ligt aan het type, zijn managed en unmanaged switches
Jaquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
quote:
ok er zal nooit tegelijkertijd van alles actief zijn, weet niet of dat van belang isquote:Op zondag 22 maart 2015 21:59 schreef Arch-Indar het volgende:
[..]
Je kan bepaald verkeer een zelfde nummertje meegeven. ik kijk morgen wel even naar je schema. meestal is het voor thuis niet zo nodig, maar wat je eigenlijk doet is bepaalde apparaten groeperen, waardoor de switch weet achter welke poort wel apparaat zit.
Dat kan nog wat de snelheid bevorderen, maar verwacht voor thuisnetwerk niet zo.
maar in principe hoef je helemaal niks te configureren.
gauw inleveren voor ze failliet gaanquote:
Ik zou zo eenvoudig mogelijk nemen. Wellicht bestaan ze ook wel die je in zowel unmanaged stand als managed, geen idee. Ik heb zelf geen switches, alles wireless, dus alles wat ik ken is meer business spulquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
probleem is dat mijn huis te groot is voor wirelessquote:Op zondag 22 maart 2015 22:09 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Ik zou zo eenvoudig mogelijk nemen. Wellicht bestaan ze ook wel die je in zowel unmanaged stand als managed, geen idee. Ik heb zelf geen switches, alles wireless, dus alles wat ik ken is meer business spul
Slaap lekkerquote:Op zondag 22 maart 2015 22:11 schreef Arch-Indar het volgende:
[..]
zo zo, vol laatje.
Ik ga slapen. truste allemaal !
*zwaai*
quote:Op zondag 22 maart 2015 22:11 schreef Arch-Indar het volgende:
[..]
zo zo, vol laatje.
Ik ga slapen. truste allemaal !
*zwaai*
quote:Op zondag 22 maart 2015 22:06 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ja![]()
![]()
![]()
Want ik vond net een boekenbon in een laatje, dus ik kan 'gratis' een boek halen![]()
![]()
![]()
*nerd modus*
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:quote:quote:Op zondag 22 maart 2015 22:10 schreef essnhills het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
quote:
Afwachten dus.quote:Op zondag 22 maart 2015 21:45 schreef crv het volgende:
[..]
volgens mij gaat het wel maar ze zit te miepen dat het nog zeer doet... (wond heelt en zo )
en ze is nu verkouden dus twijfelachtig of de 2e OP vrijdag door kan gaan.....
quote:Op zondag 22 maart 2015 22:01 schreef Koen66 het volgende:
[..]
om thuis nu met VLAN tagging te gaan werken gaat voor 99% van de mensen wat ver
Doe mij zo'n laatje!quote:Op zondag 22 maart 2015 22:13 schreef essnhills het volgende:
De opbrengst van het überlaatje:
20 euro DA-bonnen
15 euro Blokker bon
50 euro Boekenbonnen
Wieltjes van een ladekastje waarvoor ik van plan was wieltjes te kopen![]()
![]()
dat probeer ik wel, moet ook aan mezelf denken.quote:Op zondag 22 maart 2015 22:18 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Afwachten dus.
Ik begrijp dat de mantelzorg afgebouwd wordt?
quote:
tja met wat ik nu weet zou ik het ook anders gedaan hebben. o.a. 4 coaxen naar de woonkamerquote:Op zondag 22 maart 2015 22:18 schreef fietsie het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
(Heeft glas liggen tussen meterkast en multimedia meubel)
Belangrijk.quote:Op zondag 22 maart 2015 22:19 schreef crv het volgende:
[..]
dat probeer ik wel, moet ook aan mezelf denken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |